Nederland: Niqab, boerka verbod.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Onze Arnoud. De beschermer van gesluierde vrouwen. icon_clap.gif

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

:scratch: Belachelijk

Salafistische ondernemer bouwt nikab-noodknop

’Kijk of er een vieze hond op de loer ligt’

De emoties rond het boerkaverbod zijn op de dag van de invoering hoger opgelopen. Honderden moslims beramen zich hoe ze door hen verwachte aanvallen op nikabdraagsters het hoofd moeten bieden. Een omstreden salafistische ondernemer werkt aan een alarm-app voor moslima’s.
Spoiler! :
Groepen moslims die tegen het verbod op gezichtsbedekkende kleding zijn, vrezen dat rechtsextremisten sluiers van vrouwen zullen afrukken of hardhandige burgerarresten gaan uitvoeren. Voorstanders van het boerkaverbod hebben online gedreigd dat ze gaan ’helpen’ bij de naleving van de nieuwe wet. Onder meer de Friese piloot Thijs Roosjen van actiegroep ’Act voor Holland’ roept daartoe op.

Onder de verontruste moslims heerst strijdvaardigheid tegen de vermeende dreiging, maar ook grote verdeeldheid over wat precies moet worden gedaan in het geval dat een zuster wordt lastiggevallen. Dat blijkt uit de chaotische discussies binnen de woensdag opgerichte besloten appgroepen rond dit onderwerp. De groepen zijn verboden toegang voor vrouwen en ongelovigen.

De beheerder van ’Burgerwacht Moslima’s’ benadrukt dat geweld en chaos absoluut vermeden moet worden. „Wij moslims moeten ons niet laten leiden door tokkies.” Sommige leden spreken echter van ’oog om oog, tand om tand, zo simpel is het’ en ’als iemand een moslim aanraakt, gelijk slopen’.

"Wij moslims moeten ons niet laten leiden door tokkies"
„Wees scherp, wees paraat, wees fit en wees snel”, adviseert een van de leden. „Als je een zuster ziet lopen in nikab, zonder mahram (mannelijke begeleider, red.) scan meteen de directe omgeving. Kijk of er een vieze hond op de loer ligt. Hoe sneller je erbij kan zijn, hoe sneller het voorbij kan zijn. Als het toch zo ver komt; heb geduld, vertrouw op Allah en toon ze geen genade.”

Alarm-app
In de groepen wordt geld ingezameld voor de bouw van een alarm-app voor nikabdraagsters. Ondernemer Zabiullah Yousufi is bezig die te ontwikkelen. Bedoeling is dat een draagster die op straat wordt aangevallen met een druk op een rode knop haar gps-locatie verstuurt naar aangesloten broeders. „Die kunnen dan snel te hulp schieten.”

Niet onomstreden
Yousufi is niet onomstreden. Eerder trad hij op de voorgrond in de groep al-Ighaatha (’de redding’) uit De Bilt. Die bezocht asielzoekerscentra om het geloof te verkondigen. Er werden echter ook video’s verspreid waarin jihad en martelaarschap werd verheerlijkt, berichtte NRC Handelsblad in 2016. De groep onderhield contact met Syriëgangers en zamelde geld in voor gevangenen op de terroristenafdeling, zoals Mohammed B., moordenaar van Theo van Gogh. De groep werkte daarbij samen met Ahlus-Sunnah Publicaties. Dat is een jihadgezinde groep en een Facebookpagina waarop regelmatig positief wordt bericht over IS en Osama bin Laden.

Moslim Kids Entertainment
De laatste jaren is Yousufi de drijvende kracht achter Moslim Kids Entertainment, een Utrechts bedrijf dat voor kinderen salafistische stripboeken produceert, animaties en vrome Youtube-films. Meisjes in die series dragen al op jonge leeftijd een hoofddoek. In de strips zijn alle gezichten van de hoofdpersonen blanco gelaten. Dat is vanwege het verbod op het afbeelden van levende wezens in de islam. De kinderen in de serie beleven avonturen waarbij het geloof centraal staat.

Yousufi wilde donderdag geen vragen beantwoorden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Hoeveel groepen deugmoslims en hoeveel beroepsmoslims zijn er inmiddels die beloven de boerkaboetes te betalen?
Hier weer een bekende van ons:
Blauwe Moskee betaalt boetes voor vrouwen die boerkaverbod overtreden
De Blauwe Moskee schrijft dat het boerkaverbod voor de Islamitische gemeenschap in Nederland voelt als een klap in het gezicht. ‘Door het verbod is het voor veel zusters niet (meer) mogelijk om dit onderdeel (het dragen van de nikab, red.) van onze godsdienst te praktiseren. Het bevreemdt ons ook dat dit wetsvoorstel is aangenomen in een land van vrijheid en tolerantie.’

Vrouwen die beboet worden tijdens het dragen van de nikab, kunnen contact opnemen met de moskee zodat de instelling hun boete kan betalen. De Rotterdamse politieke partij Nida kondigde een vergelijkbare actie aan.
https://www.parool.nl/amsterdam/blauwe- ... ~bf9b5c28/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

We krijgen tegenwoordig het ene na het andere spannende verhaal over zielige niqab vrouwen voorgeschoteld...
Weg uit Nederland: 'In de HEMA werd ik aangevallen vanwege mijn nikab'

De Brabantse nikabdraagster Oem Imran voelde zich niet meer thuis in Nederland en vertrok daarom naar het in haar ogen veel tolerantere Engeland. "In Nederland kreeg ik geen werk en kon ik niet zijn wie ik wil zijn. In Engeland heb ik een baan en kansen. Er is hier veel meer tolerantie."

De 41-jarige Oem Imran draagt vanaf haar 23ste een nikab. "Het is mijn eigen keuze", benadrukt ze. "Niet die van mijn vader, want die is al twintig jaar geleden overleden. En ook niet de keuze van mijn man. Mijn ex-man, ik ben gescheiden, was er zelfs op tegen dat ik me zo kleedde."

Dichter bij Allah
"Ik doe dit omdat ik dichter bij Allah wil staan. Hoe meer je leeft volgens zijn regels, hoe dichter je bij hem komt."

"Thuis draag ik geen nikab. Vergelijk het als een jas, die doe je binnen ook uit."

Meer tolerantie in Verenigd Koninkrijk
Oem Imran woonde jarenlang in Brabant maar vertrok een paar jaar geleden met haar gezin naar het Verenigd Koninkrijk. Ze vertrok met een reden. "Het leven in Nederland bood me geen kansen waar ik recht op heb om verder te komen in het leven. Ik kon niet zijn wie ik wilde zijn. Ik ervoer veel onderdrukking vanuit de Nederlandse wetgever die je van alles wil opleggen. Er was geen vrijheid voor mij, en ik kreeg te maken met allerlei vooroordelen over mijn geloof. Dat terwijl de islam geen dwang kent."

Als ze op straat liep, kreeg ze soms vervelende opmerkingen, vertelt ze. "Van vrouwen maar ook van mannen. Soms werden mensen ook fysiek."

Maar er gebeuren ook goede dingen, vervolgt ze. "Tijdens een ontbijtje bij de HEMA in Eindhoven kwam een vrouw op me af. Ze werd agressief en wilde mijn nikab aftrekken. Maar het personeel van de HEMA kwam me helpen en de vrouw werd bij mij weggehaald."

Het Meldpunt Islamofobie inventariseert agressie tegen moslims, ook tegen vrouwen in nikab of boerka. "Wij krijgen de laatste tijd allerlei meldingen binnen", zegt Ibtissam Abaâziz, oprichtster van het meldpunt.

"Vrouwen hebben te maken met fysiek geweld, vooral door witte mannen. Maar we horen ook verhalen van vrouwen die niet welkom zijn bij bijvoorbeeld een museum omdat ze gezichtsbedekkende kleding dragen of genegeerd worden bij een bushokje", zegt ze.

Om hoeveel meldingen het gaat, kan Abaâziz niet zeggen. "De meldingen komen niet iedere week binnen. Het wisselt. Als de islam negatief in beeld is, dan hebben vrouwen er meer last van."

Het meldpunt vindt de invoering van het boerkaverbod 'zorgwekkend'. "Ik ben niet zozeer bang dat er veel boetes worden uitgedeeld, maar we zijn wel bang voor de neveneffecten. De agressie tegen vrouwen neemt toe. De wet wordt misbruikt om agressief te worden tegen moslimvrouwen, ook tegen vrouwen die een hoofddoek dragen. We kregen de afgelopen week al meldingen binnen door het hele land van moslima's die hier last van hebben."

Het meldpunt verwacht dat moslima's naar 'tolerantere' landen zoals Engeland vertrekken.

Zoals Oem Imran vier jaar geleden deed. Zij ziet in Engeland veel meer mogelijkheden. "In het Verenigd Koninkrijk accepteren ze wat ik draag. Ik krijg kans om te werken. Zo run ik hier mijn eigen bedrijfje. In Nederland had ik geen mogelijkheden en werd ik niet uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken. In Engeland hoeft mijn nikab nooit af."
  • 'Engelsen zijn veel toleranter voor nikabdraagsters'
    Correspondent Anne Saenen: "De Britten zijn over het algemeen toleranter richting vrouwen die een boerka of nikab dragen. Toen ik in 2000 in het Verenigd Koninkrijk kwam wonen, viel het me al op dat hier veel meer vrouwen in gezichtsbedekkende kleding lopen. Het hoort veel meer bij het straatbeeld en men kijkt er ook niet van op. Het verschilt natuurlijk een beetje per wijk, maar op veel plekken worden vrouwen niet nagekeken."
"De Engelsen zien het als een vorm van vrijheid en de nikabdraagsters die ik sprak, ervaren dat zelf ook zo. Zij hebben hiervoor gekozen en zij voelen zich hier prettig bij. Ik heb best al veel Nederlandse vrouwen ontmoet die naar Engeland zijn verhuisd omdat ze zich hier vrijer voelen. Er is hier in de politiek ook geen discussie over het dragen van een nikab of boerka. Een verbod zoals dat in Nederland is, zou ondenkbaar zijn."

Wet valt me zwaar tegen
Oem Imran vindt de nieuwe wet die vandaag in ons land is ingegaan teleurstellend. "Vanuit de Nederlandse regering denk je toch dat er een bepaald denkvermogen is, maar politici laten zich leiden door laagopgeleide burgers. Dat die wet er is gekomen, valt me zwaar en vies tegen."

"Je mag in Nederland wel met hoge hakken en transgenderpruik over straat maar een nikab dragen vanwege je identiteit mag niet meer overal. Maar waarom is de een zijn keuze beter dan de andere?"

"Ik lees verhalen over ziekenhuizen en vervoersbedrijven die zeggen geen gehoor te geven aan de nieuwe wet. Mooi om te zien", vindt ze. En fijn." Of ze snapt dat mensen een nikab bedreigend of afstandelijk vinden? “Ik zie het als een gesprek door een telefoon. Dat kun je toch ook prima voeren terwijl je mijn gezicht niet ziet.​"

Wat ze gaat doen?
Oem Imran gaat binnenkort weer naar Nederland voor familiebezoek en zaken. Of zij haar nikab aanhoudt? "Ik weet dat er vrouwen bang zijn of ze nog wel worden geholpen door een arts. Ik hou mijn nikab zeker aan. Ik heb mijn eigen vervoer, dus ik hoef ook niet met een trein of bus. Een nikab dragen is mijn keuze. En ik laat mij niet tegenhouden door een idiote wet."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Als moslims werkelijk kerken in brand steken, dan lijkt mij een eerlijke straf, om voor elke brand, twee mosketen te vernietigen. Oog om oog, tand om tand.
Boerkabuddies krijgen steun van ISIS: dreigen Nederlandse kerken op te blazen vanwege boerkaverbod

Wat een geluk voor lieden als Tunahan Kuzu, Sylvana Simons en Peter R. de Vries! Niet langer staan ze alleen tegen het boerkaverbod met hun geroeptoeter. Ze krijgen ondersteuning van niemand minder dan terreurorganisatie ISIS, die via propagandaposters dreigt om Nederland kapot te maken – het blijkt namelijk dat de gewelddadige jihadisten ook al niet zo’n fan zijn van het fonkelnieuwe boerkaverbod. Nou ja zeg, wie had dat nou gedacht?!

Afbeelding

“We zijn gekomen om jullie af te slachten en de kuffar (ongelovige) uit te roeien.. de terreur is nu hier #Nederland“, aldus de fijne nieuwe boodschap van ISIS-propagandaunit ‘Greenb1rds’, die via social media en geheime chatkanalen de volgelingen van het gevallen kalifaat probeert aan te sporen om zoveel mogelijk aanslagen te plegen in Europa. Meestal richten de haatzaaiers zich op het Verenigd Koninkrijk of Frankrijk, maar sinds het boerkaverbod in Nederland van kracht is staat ook ons land hoog op het lijstje van de groene ISIS-vogels.

Als het aan de terreurfans ligt, zo vertellen ze via hun propaganda, dan sturen ze mannen in camouflagepakken naar onze kerken. Om de boel op te blazen en een heleboel mensen dood te schieten. Want ja: als land mag je niet verbieden om gezichtsbedekking te dragen. Doe je dat wel dan verdient zo’n stomme rotkerk het zeker om opgeblazen te worden, aldus de onvolprezen logica van ISIS. Sukkels.

De poster werd ontdekt door het eenmans-spionnenleger Azazel van den Berg, die ook al zoveel andere ISIS-dreigingen blootlegde. Hij schrijft over de poster, en over de man die hem online zette:
  • “Dit zegt meer dan genoeg Nederland, Dit bericht is gezet door de GreenB1rds waarvan een Pro IS persoon uit Maastricht nu in de gevangenis zit.

    Vitus kerk in Hilversum bedreigd met een aanslag door de aanhangers van de Engels / Nederlands pro IS platform GreenB1rds, waarvan een man uit Maastricht die belangrijk voor ze is, zijn hechtenis met 3 maanden heeft zien verlengen.”
Laten we hopen dat de politie dus waakzaam is. Niet alleen tegen boerka’s, maar ook tegen ISIS-mafklappers die het wel leuk lijkt om christelijke gebouwen op te blazen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

In de Haagse Schilderswijk gingen tegenstanders van deze nieuwe wet de straat op. In Boerka's deelden zij flyers uit. Hier is video van een ietwat aangeschoten vrouw in de Schilderswijk die probeert met een boerka te praten. Wat snel onmogelijk wordt gemaakt door de opduikende mahram, waarschijnlijk echtgenoot want hij raakt die tent aan.
https://geenstijl.bbvms.com/p/geenstijl/c/3376008.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:In de Haagse Schilderswijk gingen tegenstanders van deze nieuwe wet de straat op. In Boerka's deelden zij flyers uit.
En die ene boerka die daar ook bij staat, is volgens mij een kerel .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Over die "green birds': veel salafisten hopen dat ze ooit een groene vogel in het paradijs zullen zijn. Dat steunt op dit:

Jihad (Kitab Al-Jihad) Dawud :: Book 14 : Hadith 2514 Narrated Abdullah ibn Abbas: The Prophet (peace_be_upon_ him) said: When your brethren were smitten at the battle of Uhud, Allah put their spirits in the crops of green birds which go down to the rivers of Paradise, eat its fruit and nestle in lamps of gold in the shade of the Throne.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Als moslims werkelijk kerken in brand steken, dan lijkt mij een eerlijke straf, om voor elke brand, twee mosketen te vernietigen. Oog om oog, tand om tand.
Boerkabuddies krijgen steun van ISIS: dreigen Nederlandse kerken op te blazen vanwege boerkaverbod

Wat een geluk voor lieden als Tunahan Kuzu, Sylvana Simons en Peter R. de Vries! Niet langer staan ze alleen tegen het boerkaverbod met hun geroeptoeter. Ze krijgen ondersteuning van niemand minder dan terreurorganisatie ISIS, die via propagandaposters dreigt om Nederland kapot te maken – het blijkt namelijk dat de gewelddadige jihadisten ook al niet zo’n fan zijn van het fonkelnieuwe boerkaverbod. Nou ja zeg, wie had dat nou gedacht?!
Spoiler! :
Afbeelding

“We zijn gekomen om jullie af te slachten en de kuffar (ongelovige) uit te roeien.. de terreur is nu hier #Nederland“, aldus de fijne nieuwe boodschap van ISIS-propagandaunit ‘Greenb1rds’, die via social media en geheime chatkanalen de volgelingen van het gevallen kalifaat probeert aan te sporen om zoveel mogelijk aanslagen te plegen in Europa. Meestal richten de haatzaaiers zich op het Verenigd Koninkrijk of Frankrijk, maar sinds het boerkaverbod in Nederland van kracht is staat ook ons land hoog op het lijstje van de groene ISIS-vogels.

Als het aan de terreurfans ligt, zo vertellen ze via hun propaganda, dan sturen ze mannen in camouflagepakken naar onze kerken. Om de boel op te blazen en een heleboel mensen dood te schieten. Want ja: als land mag je niet verbieden om gezichtsbedekking te dragen. Doe je dat wel dan verdient zo’n stomme rotkerk het zeker om opgeblazen te worden, aldus de onvolprezen logica van ISIS. Sukkels.

De poster werd ontdekt door het eenmans-spionnenleger Azazel van den Berg, die ook al zoveel andere ISIS-dreigingen blootlegde. Hij schrijft over de poster, en over de man die hem online zette:
  • “Dit zegt meer dan genoeg Nederland, Dit bericht is gezet door de GreenB1rds waarvan een Pro IS persoon uit Maastricht nu in de gevangenis zit.

    Vitus kerk in Hilversum bedreigd met een aanslag door de aanhangers van de Engels / Nederlands pro IS platform GreenB1rds, waarvan een man uit Maastricht die belangrijk voor ze is, zijn hechtenis met 3 maanden heeft zien verlengen.”
Laten we hopen dat de politie dus waakzaam is. Niet alleen tegen boerka’s, maar ook tegen ISIS-mafklappers die het wel leuk lijkt om christelijke gebouwen op te blazen
.
En dan gaat de Nederlandse regering ook nog actief al die IS-oorlogsmisdadigster en hun uitgebroede Jihadlarven naar Nederland halen? Gaat gezellig worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:In de Haagse Schilderswijk gingen tegenstanders van deze nieuwe wet de straat op. In Boerka's deelden zij flyers uit.
Wat sfeer beelden.

Afbeelding

Afbeelding

De boerka in blauw zal wel een kerel zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:In de Haagse Schilderswijk gingen tegenstanders van deze nieuwe wet de straat op. In Boerka's deelden zij flyers uit.
Zij zijn ongetwijfeld nare, vooral domme mensen die gedreven worden door een hekel aan Wilders.
Nu schijnt het zo te zijn dat Wilders wel erg opvallend blond is. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:In de Haagse Schilderswijk gingen tegenstanders van deze nieuwe wet de straat op. In Boerka's deelden zij flyers uit. Hier is video van een ietwat aangeschoten vrouw in de Schilderswijk die probeert met een boerka te praten. Wat snel onmogelijk wordt gemaakt door de opduikende mahram, waarschijnlijk echtgenoot want hij raakt die tent aan.
https://geenstijl.bbvms.com/p/geenstijl/c/3376008.html
Die haatbaard gaf de vrouw op de fiets inzicht hoe hij over Nederlanders denkt en laat daarmee onverlet merken dat moslims in feite niets anders dan parasieten zijn: "Toen de Nederlanders lui waren en de gastarbeiders gebouwen moesten bouwen . . ."

Dat heeft niet met lui zijn te maken van Nederlanders maar met het feit dat moslims niet met normale mensen kunnen omgaan en zich daarom met de arbeid aan gebouwen bezig moesten houden. Ze beschikken niet over voldoende functionerende hersenen, maar wel over losse handjes.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Als moslims werkelijk kerken in brand steken, dan lijkt mij een eerlijke straf, om voor elke brand, twee mosketen te vernietigen. Oog om oog, tand om tand.
Nee! Dat verergert de zaak. We moeten massaal op de been om dit intens smerige hypocriete laffe kabinet naar huis te sturen. Hoe? Door hen met rotte eieren, peren, tomaten, te bekogelen en emmers vol stront over hen heen gooien wanneer ze huiswaarts gaan, elke keer weer, net zo lang totdat er naar het volk geluisterd wordt en zij bereid zijn niet meer terug te keren als smerige cultuurverraders van onze beschaving.

Ik kan haast niet wachten op de eerste aanslag door . . .

MOSLIMS.

Goede moslims welteverstaan die geheel volgens de Koran, die 1,8 miljard moslims als een heilig boek beschouwen, in de voetsporen van de pedofiel psychopaat en terroristische profeet Mohammed handelen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

In vluchtelingenkampen maken juist de boerka vrouwen het leven tot een hel voor de rest

Posted on 02/08/2019

Afbeelding
Prima, maar dan niet in my country. Voor dergelijke symbolen van discriminatie, racisme, extremisme en onderdrukking zou hier namelijk geen plaats moeten zijn. (Afbeelding: Getty Images (3)).

Update: ISIS dreigt Nederlandse kerken op te blazen vanwege boerkaverbod

In Nederland wordt er de afgelopen week een heftige discussie gevoerd over het feit dat de politie heeft aangegeven het boerkaverbod niet of nauwelijks te gaan handhaven. Moslima’s in boerka’s krijgen zelfs een speciale uitzonderingspositie als ze aangifte willen doen, want alleen voor hen komt de agent straks naar buiten, zodat ze niet uit hun draagbare tent hoeven te stappen (2). De politie denkt net als een groot deel van de politiek klaarblijkelijk dat die boerka vrouwen zielig zijn? De realiteit is echter dat ze minstens zo extreem zijn als hun mannen. Zo maken ze het leven in vluchtelingenkampen voor iedereen –ook hulpverleners- tot een ware hel. Waarom geeft Nederland dan steeds meer ruimte aan deze verkapte vorm van maatschappelijke terreur, die erop gericht is ons allemaal aan islam te onderwerpen?

In het Al-Hol vluchtelingenkamp zitten 70.000 mensen, die nog steeds worden geterroriseerd door ISIS. Het zijn deze keer de vrouwen in boerka’s die zelfs de hulpverleners en bewakers van het kamp aanvallen.

Bewakers worden neergestoken, hulpverleners gestenigd, en boven het kamp wappert de zwarte ISIS vlag. Ook in de vluchtelingenkampen blijven vrouwen en kinderen het Kalifaat trouw. Komen er Westerse journalisten op bezoek, dan klagen wandelende zwartgeklede wezens steen en been over het gebrek aan medische hulp, en over snikhete tenten. En dan bedoelen ze niet hun eigen draagbare versies.

Het zijn de ‘MuHajjirat’, de ISIS vrouwen, die de dienst uitmaken en achter de steekpartijen zitten. ‘Wij kwamen alleen op bevel van (ISIS leider) Baghdadi naar het kamp,’ verklaarde Umm Suhaib, die de steekpartijen goedpraatte door te beweren dat de bewakers ‘onrechtvaardige situaties’ toelaten. Haar enige wens is ‘terugkeren naar het Kalifaat’.

Kinderen ‘wandelende tijdbommen’
In de kampen zitten ook zo’n 4000 vrouwen en 8000 kinderen uit het buitenland. De ISIS vrouwen en kinderen worden juist omdat ze zo’n gevaar vormen apart bewaakt, en moeten worden begeleid door bewapende beveiligers als ze op de markt iets willen kopen of als ze hulpgoederen gaan ophalen.

In juli lekte een video naar buiten waarop te zien was hoe boerka vrouwen in het Al-Hol kamp rond een ISIS vlag ‘Allahu Akbar’ schreeuwden. Volgens Amer Ali, hoofd van de Asayesh troepen die het kamp bewaken, proberen de ISIS vrouwen hun ideologie in het kamp te verspreiden. Ook hun kinderen vormen een probleem. ‘Ze gooien stenen naar ons omdat hun moeders hen vertellen dat wij hun vaders hebben vermoord en hun huizen hebben vernietigd.’

De Koerdische autoriteiten hebben gewaarschuwd dat deze kinderen wandelende ‘tijdbommen’ zijn die de wereld zo snel mogelijk moet ontmantelen, omdat ze anders het terroristische pad op kunnen gaan. (Den Haag en Amsterdam: dus laten we hen alsjeblieft heel snel hierheen halen, dan kunnen die bommen hier op een keer ‘veilig’ afgaan en noemen we dat gewoon weer een ‘incident’ of een ‘ruzie’ veroorzaakt door een ‘verward’ iemand.)

Umm Abdelaziz is een 20 jarige Syrische boerka vrouw, wier man enkele maanden geleden in Baghouz gearresteerd werd. ‘Voor ons is de dood waardevoller dan dit vernederende leven,’ zei ze. ‘In Baghouz hadden we geld, maar hier branden we in de vlammen van de hel.’

Update: ISIS dreigt Nederlandse kerken op te blazen
Via de Dagelijkse Standaard (DDS) net binnen: ISIS heeft propagandaposters verspreid met daarop een exploderende Nederlandse kerk. ‘Kuffars (ongelovigen), wij zijn gekomen om jullie af te slachten en uit te roeien. De terreur is nu hier # Nederland.’

In eigen land krijgen de moslimextremisten alle begrip van BN’ers zoals Tunahan Kuzu (islamofascistische Erdogan-spreekbuis DENK), nationale hysterica en blanke-mannenhater Sylvana Simons, en Peter R. de Vries, die met zijn misdaadverslaggeving toch het nodige respect heeft afgedwongen, maar nu op idiote wijze twitterde dat we ons in een vrije samenleving zouden moeten kunnen kleden als we willen, en het boerkaverbod een ‘oplossing is voor een probleem dat helemaal niet bestaat.’

Nooit over de grens van Europa gekeken, meneer de Vries? Honderden miljoenen vrouwen worden gediscrimineerd en onderdrukt door islam, waarvan de boerka een belangrijk symbool is. In die zin heb je nog gelijk ook dat het ‘pure symboolpolitiek’ is. Inderdaad, gericht tegen dat symbool van racisme, discriminatie, extremisme en onderdrukking.

Als we ons volgens jou moeten kunnen kleden als we willen, geldt dat dan ook voor iemand die in een vaalbruin uniform met rode schouderband en swastika symbool op straat loopt? Of simpeler: moet iemand enkel gekleed in een zwembroek of tangaslipje dus ook gewoon overal worden toegelaten?

Xander

(1) Ynet News
(2) Elsevier
(3) Afbeelding: Embed from Getty Images (vrij voor redactioneel, niet commercieel gebruik)

https://www.xandernieuws.net/algemeen/i ... r-de-rest/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
In juli lekte een video naar buiten waarop te zien was hoe boerka vrouwen in het Al-Hol kamp rond een ISIS vlag ‘Allahu Akbar’ schreeuwden.
Ik vind dat je deze vrouwen als martelaren moet behandelen wanneer ze 'Allahu akbar' schreeuwen door hen met de karwats af te ranselen.

40 zweepslagen telkenmale dat zij beweren dat Allah akbar is. Maar . . . zij dienen ruim van tevoren in kennis gesteld te worden van de zwakte van Allah die conform zijn wil het toe zal laten dat zij afgeranseld worden. En daarbij stel ik voor dat een ruim geschapen moslim met baard de karwats bediend op straffe van onthouding van welke zorg dan ook. Immers, waar is Allah anders voor? Of heeft Allah geen zorgplicht zoals onze beschaving zorgt voor moslims die parasiteren op onze zorg? In de Koran lees ik immers dit: KORAN 9:60 - En Allah is wetend en wijs.

Maar volgens alle niet-moslims die de wijsheid echt in pacht hebben is Allah niet goed wijs. Mohammedanen (volgers van Mohammed VZMH) zijn van de wijs gebracht door de ongeletterde Arabische psychopaat profeet Mohammed die net zoals moslims niet in aanmerking kwam voor een beloning voor een wetenschappelijke prestatie, genoemd Nobelprijs.

Verder beveel ik een zangkoortje van Vluchtelingenwerk aan dat zingt: 'Allah is de knecht van profeet Mohammed - vrede zij met hem - zij zijn al jarenlang dood en zonder stem'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Ook de InterNationale Socialisten zijn pro-boerka en ondernemen actie. Al hun mantelorganisaties en vriendjes en vriendinnetjes doen mee.
Dit verbod is een moderne heksenjacht
Boerkaverbod Met het verbod op gezichtsbedekkende kleding gaat de staat vrouwen voorschrijven wat goed voor hen is, schrijven Berna Toprak en Nawal Mustafa namens zevenenveertig organisaties. Het feministische ‘baas over eigen lijf’ komt onder druk te staan.
Spoiler! :
Er was tot vorige week nog enigszins hoop. Ziekenhuizen en openbaar vervoerders hadden laten weten het boerkaverbod niet te gaan handhaven, omdat het tot onnodig gedoe zou leiden. Maar het AD van woensdag hielp ons uit de droom. Die krant opende met het stuk: Boerka-verbod. Wat mag en wat niet? Het AD stelde vier vragen. Vraag 3 luidde: „Wat kan ik zelf doen als ik iemand met een boerka zie?” In het antwoord legt het AD de lezers uit dat zij over kunnen gaan tot een burgerarrest, wanneer ze zich storen aan een vrouw met nikab. De heksenjacht kan dus officieel beginnen.

Hoewel de overgrote meerderheid van de Nederlanders kan genieten van de voordelen van 2019, worden vrouwen die een nikab dragen helaas teruggevoerd naar 1719. Een tijd waarin vrouwen die een te sterke wil en afwijkende mening hadden meedogenloos werden vervolgd.

De slachtoffers in dit verhaal zijn niet de mensen die zich storen aan een vrouw die een nikab draagt. Het zijn de circa tweehonderd vrouwen aan wie het zelfbeschikkingsrecht wordt ontnomen. Als het om onze nationale veiligheid of de openbare orde zou gaan, waar zijn al die gewelddadige nikabdragers dan? Er is geen enkel bewijs waarmee dit veronderstelde gevaar onderbouwd kan worden. Het is eerder een witte fantasie die je alleen in series en films ziet. Laten we fantasie en feiten niet met elkaar verwarren. Het gaat om onze burgerrechten, het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen.

Hoewel Nederland een zogenaamd geëmancipeerd land is, waar vrouwen en mannen gelijke rechten hebben, gelooft de staat er blijkbaar nog steeds in dat hij het recht heeft om te bepalen welke kleding wel en niet gepast is voor vrouwen.

Nadat de Raad van State een eerdere versie van het boerkaverbod had afgewezen in 2012 omdat het in strijd zou zijn met de vrijheid van godsdienst, heeft het kabinet-Rutte III zich in allerlei bochten gewrongen om dit verbod toch door de Tweede Kamer te krijgen.

Dit is te danken aan het islamofobe klimaat in Nederland. Immers, het beeld van ‘de islam’ als het ultieme gevaar legitimeert dat witte mannen – die zich door de #MeToo-beweging toch al in een hoekje gedreven voelen – hun seksistische en islamofobe fantasieën op onschuldige moslima’s botvieren. De staat weet immers beter wat goed is voor een vrouw.

Wanneer gaan we als maatschappij accepteren dat vrouwen zelf weten wat goed voor ze is?
Lees ook: Dat ‘boerkaverbod’ kan maar het beste snel worden vergeten

‘De vrouw mag er zijn zolang ze beschikbaar is voor onze blik’, is de onderliggende boodschap van de wet die de boerka verbiedt. Nederland is kennelijk nog niet klaar voor vrouwen die zelf regie nemen over hun lichaam en besluiten deze te onttrekken aan het ‘publieke oog’.

Deze wet is het resultaat van een perverse obsessie met tweehonderd vrouwen – 0,001 procent van de bevolking – die zich niet houden aan de regels van de witte mannelijke elite in de Tweede Kamer, van zowel linkse als rechtse partijen. Dit is dus ook een waarschuwing aan (witte) feministen die oorverdovend stil blijven. Zolang jullie meegaan in dit discours, staat het feministische mantra ‘baas over eigen lijf’ onder druk.

Van de nikab kun je vinden wat je wilt, maar het is niet aan de staat om te bepalen hoe een vrouw haarzelf presenteert en kleedt. Vrouwen die een nikab dragen zijn baas over hun eigen lijf. Zij kiezen bewust voor de manier waarop zij hun leven willen inrichten en wat het voor hen betekent om vrouw te zijn. Dit verbod wordt gebruikt om ons nogmaals door de strot te duwen dat islamitische vrouwen per definitie onderdrukt worden door hun familie, religie en cultuur. Het onderschrijft het gevoel van het Europese superioriteitsdenken en is het resultaat van de verrechtsing van de politiek.

Onze Belgische zusters van BOEH! (Baas Over Eigen Hoofd), een feministisch en antiracistisch actieplatform, hadden het twee jaar geleden nog als volgt verwoord: „In Nederland is er nog hoop voor moslima’s.”

Ondertussen is het vuur van deze hoop gedoofd, maar wij zullen die hoop nieuw leven inblazen. Wij geloven in een Nederland waar iedere vrouw baas is over haar eigen lijf, buik én hoofd. Wij noemen dit beestje dan ook bij zijn juiste naam: dit boerkaverbod is een moderne heksenjacht.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/01/di ... t-a3968881
De 28 ondertekenaars, geduid:
Spoiler! :
S.P.E.A.K. (initiatiefnemers)
N.o.o.i.t. van gehoord, onvindbaar op internet. Deze VU-mevrouw zou er achter moeten zitten, samen met Berna Toprak die op haar ava wel 50 lijkt maar nog 30 moet worden, en die in een interview wel blijk geeft van eerlijkheid omdat ze patriarchaat & homohaat binnen de islam ook aankaart.

Stichting Meld Islamofobie
Opgericht door vrouwen na Charlie Hebdo, toen ze besloten dat moslims daar het slachtoffer van waren. Ongetwijfeld gesubsidieerd, sowieso gelieerd aan de Internationale Socialisten.

Maruf
'Platform voor queer moslims'. Dit tikt zo veel risicoboxjes aan dat we er maar over zwijgen. Connecties met Tofik Dibi niet uitgesloten.

Wonda Woman
Faciliteren empowerment, voor iedereen die zich als vrouw identificeert. Dat is geen snedig sneertje, dat is gewoon en vertaling van hun website. Satire schrijft zichzelf immers tegenwoordig. Hippige titeltjes dan weer niet.

Fufu & Dadels
Podcast van drie Brabantse buitenlanders die over zichzelf praten.

Lillith Magazine
Jood-Amerikaans feministisch blaadje waarvan we ons ernstig afvragen of die weten dat hun naam hier onder staat. Dingetje van Hasna el Maroudi en Clarice Gargaard dat dus vermoedelijk niks met joden te maken heeft.

Hollandse Liefde
Liedje van Rob de Nijs (ok dat is wel een hele witte opmerking) Twee meisjes die de strijd tegen racisme en ongelijkheid aan gaan. 121 likes.

Bovengrondse
Die Correspedantwijvon die straatnaambordjes een kudt gaven.

De Goedezaak
Meestal hooguit een matig zaak, deze digitale splinter van de PvdA.

WOMEN Inc.
Netwerk voor 'alle vrouwen', voornamelijk betaald door alle Postcodeloterijdeelnemers en belastingbetalers, die samen het gros van de 1.8 miljoen begroting ophoesten.

Bureau Clara Wichmann
Bureau van, de naam zegt het al, Clara Wichmann. Poogt vrouwenrechten te verbeteren via de juridische weg. Onderdrukking achter de voordeur kennelijk minder belangrijk.

Comité 21 Maart
AKA Quinsy Gario & René Danen, beroepsquerulanten zonder echte baan.

Collectief tegen Islamofobie en Discriminatie (CTID)
Als we hieronder hun logo plaatsen, van hun eigen website af gehaald, dan weet de alerte lezer op zich genoeg:

facepalm

Stichting Fahm Instituut
Klein clubje holistische moslims

Black Queer Trans Resistance NL
Winnaars van de Oppression Olympics. Ontvingen hun gewicht in zwart goud.

MAARA Collective
Just another WordPress site

MVVN
Marokkaanse Vrouwen Vereniging Nederland. Een soort buurthuis voor berbers.

Dipsaus
Dat zijn die boze zwarte vrouwen die dankzij een combi van luiheid en subsidie omgerekend per minuut de duurste podcast van Nederland maken.

Women’s March NL
Ergens tussen ironie en irrationaliteit.

New Urban Collective
Zwartepiethaters, en we weten uit hun gelekte strategie dat ze hun missie willen mengen met de moslims.

Stop Blackface
Zie boven

Stem op een Vrouw
Behalve als het Annabel Nanninga is

IZI Solutions
Ingewikkelde cartoon , wel

Controle Alt Delete
Dat e'tje teveel is bijna net zo ergerlijk als hun gezever over etnisch profileren

H.J.O.S Nederland
De O staat voor Onvindbaar

Wereldvrouwen
Niet Katy Perry, Kate Upton of Doutzen. En d'r heeft een wijf aan de website gezeten.

WijBlijvenHier!
Prima. Als je die vuilniszak maar van je hoofd haalt in de tram

Internationale Socialisten
Altijd de grootste joker in ieder spel kaarten.
https://www.geenstijl.nl/5148883/dat-we ... der-heten/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ali Yas »

gaat de staat vrouwen voorschrijven wat goed voor hen is
Een goed voorbeeld van een stropop: de staat schrijft namelijk niet voor wat de would-be zakloopsters moeten doen, maar wat ze (in de openbare ruimte) niet mogen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

Willekeur, wetteloosheid en het boerkaverbod

Geplaatst op 3 augustus 2019

Afbeelding

Eindelijk is het zover. Het ‘gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding’, bekender als boerkaverbod, is in werking getreden. Veel te laat. Veel te lage boete (€150). En of het werkt moeten we nog zien. Bestuurders, burgemeesters en politie roepen om het hardst dat zij deze wet zullen saboteren, ook al vermijden zij natuurlijk dat woord. En dan te weten dat het slechts gaat om een slap aftreksel van wat een boerkaverbod eigenlijk zou moeten inhouden, beperkt als het blijft tot overheidsgebouwen, scholen, ziekenhuizen en het openbaar vervoer.

Daarbij komt nog dat minister Ollengren (D66) ambtenaren instrueert om vooral behoedzaam te werk te gaan als ze een boerka zien: “Het uitgangspunt is altijd om in dit soort situaties te proberen te voorkomen dat de situatie escaleert.” In al zijn vaagheid is de tip heel duidelijk: Kijk liever weg, dan voorkom je gedoe... Alsof deze hint nog niet voldoende is, voegt ze eraan toe dat gemeenten een persoon die een boerka draagt kunnen vragen het kledingstuk dat het gezicht bedekt te verwijderen of de ruimte te verlaten. Bij weigering kan de politie worden ingeschakeld. Heel sneaky biedt Ollengren met ‘kunnen’ en ‘kan’ ruimte aan linkse colleges om de boerka ongemoeid te laten. Ex-ambtenaar Ollengren kent het cultuurtje en speelt daar handig op in. Volgens een enquête uit 2017 zou meer dan de helft van de ambtenaren het niet zien zitten om loyaal te werken voor een politicus tegen wiens politieke opvattingen zij bezwaren hebben. Ga er maar van uit dat heel veel ambtenaren het Wilders (“Nederland is ons land en wij gaan niet zo met vrouwen om. Het hoort niet bij Nederland”) niet gunnen dat zijn motie uit 2005 eindelijk van kracht werd.

Natuurlijk heeft Wilders gelijk als hij zegt: “Het is onaanvaardbaar dat deze minister een optie inbouwt dat het eigenlijk niet hoeft, dat straffen. Zo zitten wetten niet in elkaar. Als je iets strafbaars doet, en vanaf 1 augustus is boerka’s dragen op bepaalde plekken verboden, dan moet er worden gestraft”. Met haar brief speelt Ollengren de zelfingenomen Halsema in de kaart. Al voor het boerkaverbod van kracht was, kakelde zij: ‘Ik vind het boerkaverbod zó niet bij onze stad passen.’ Nu zal Ollengren geen probleem hebben met zo’n uitspraak. Voor haar is een enclave Amsterdam al langer een reële optie. Ondertussen maakt zij Nederland tot een staat met fake wetgeving. Dat kan alleen maar leiden tot (in dit geval) linkse willekeur en selectieve wetteloosheid.

Die willekeur zien we hand over hand toenemen. Het proces tegen Wilders lijkt een triest dieptepunt, maar is in feite slechts een vertrekpunt. Het is nu al zo ver dat sympathie voor de PVV niet welkom is bij de rechterlijke macht en wie weet waar nog meer niet... Nog even en je wordt gescreend op je standpunten omtrent ‘vluchtelingen’, diversiteit, klimaat, islam, Poetin enz. Niet politiek correct, dan kun je een carrière bij de politie of als militair, of bij... vergeten. Pure willekeur en discriminatie. Willekeur zien we ook steeds vaker bij rechters die de wet naar eigen inzicht voorkeur interpreteren. Geen wonder dus dat nu ook ambtenaren en burgers een loopje met de wet nemen.

Laat ik aan de hand van een tweet van buschauffeur (RET) Dennis P. Kroeze duidelijk maken wat ik met wetteloosheid bedoel. Deze buschauffeur, die zichzelf omschrijft als “Pacifist, Socialist, Republican & environmental @GroenLinks, Busdriver and Classical singer”, vindt dat hij naar eigen goeddunken de wet buitenspel kan zetten: “Het handhaven van het boerkaverbod zal bij mij geen prioriteit hebben. Deze wet hoort niet bij een vrij en tolerant Nederland. Het is de bijl aan de wortel van onze vrije tolerantie samenleving. Deze wet is onacceptabel.” Onze Dennis blijkt wel moeite te hebben met een man met bivakmuts op, maar een draagster (of drager?) van een boerka mag zonder probleem instappen. Hij gaat nog net niet zo ver als de knettergekke Zwolse buschauffeur Hayes met zijn boerkavriendelijke bus. Dennis P. verwerpt de wet, omdat die ingegeven zou zijn door ‘anti-moslim sentimenten’. Nu maar hopen dat hij zich wel aan de verkeersregels houdt.

Merkwaardig dat mensen zoals Dennis, die poseert met een spandoek “No matter, where you are from, we’re glad you’re our neigbor”, de mond vol hebben over een vrije en tolerante samenleving, immer de kaken stevig op elkaar houden als het gaat om de dwingelandij en intolerantie in de islam. Hun ogen schitteren als ze het over diversiteit hebben, maar ze willen de multiculturele apartheid niet zien. Het zijn morele hypocrieten. Wel de mond vol over ‘onze vrije samenleving’, maar er niets van willen weten dat moslima’s met boerka diezelfde vrije samenleving verachten en zelfs lak hebben aan een basale fatsoensnorm als elkaar aankijken.

De komst van een Westen-vreemde en Westen-vijandige ideologie tast al decennia lang die eens vrije en tolerante samenleving aan. Het gevolg is dat de vrijheid van meningsuiting nu zwaar onder druk staat. En de vrijheid voor vrouwen om gekleed te gaan zoals in dit land gebruikelijk, is niet meer vanzelfsprekend. Zeker niet in wijken waar de islam heerst. Daar hoor je de pleitbezorgers van de vrouw verachtende boerka nooit over. Ook de vrijheid van onderwijs en die van godsdienst, zoals we die tot nu toe kenden, blijft niet onaangetast. Alles met dank aan de aberraties van de ideologie die islam heet. Vrijheid voor de islam loopt steevast uit op islamisering van de samenleving en als het helemaal tegen zit een onvrije islamitische staat.

Wat is dat toch met die buschauffeurs? Zouden ze wegkijken, omdat ze na hun dienst weer heelhuids bij vrouw en kinderen willen terugkeren, dan zou ik dat begrijpen. Kijken ze weg, omdat ze vermoeden dat hun superieur of de overheid hen niet steunt, dan zou ik dat ook begrijpen. Maar om nu zoals Dennis bang te zijn om mensen te beledigen die het niet erg vinden om ons te beledigen en gelijk met de pootjes omhoog te gaan liggen, gaat mij te ver. Dat is je reinste zelf-islamisering en een oefening in dhimmitude.

Door: Wim van Schaik

https://ejbron.wordpress.com/2019/08/03 ... rkaverbod/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Een verbod op gezichtsbedekkende kleding is er overigens altijd al geweest.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Politie bij boerkabotsing Nijmegen

Vier dagen na de invoering van het nikabverbod is de politie voor het eerst op een dreigende nikabruzie afgekomen.

De beheerder van de betaalde speeltuin De Leemkuil in Nijmegen verzocht een in nikab geklede vrouw om het kledingstuk af te doen of de speeltuin te verlaten. Ze was daar met familieleden en zes kleine kinderen.

Ze weigerde, omdat ze vond dat een speeltuin geen overheidsgebouw is. Volgens het beheer wordt de speeltuin wel mede betaald door de overheid en geldt het verbod dus wel.

Een zestal moslims is naar de melding gereisd om hun ‘zuster’ te helpen. Honderden van hen zitten op internetfora waarin De Telegraaf inzage had. In de groep wordt intern gewaarschuwd als er vrouwen worden aangesproken op hun nikab. Dat wordt omschreven als een ’religieuze plicht’. Ook een aantal niet-islamitische ‘boerkabuddies’ waren op weg om te helpen, wordt gemeld.

De ’broeders’ verschillen van mening over de vraag of er geweld kan worden gebruikt. ,,Als jullie daar zijn en er is agressie’’, zegt één van hen, ,,Pak je telefoon en film de tegenpartij. Dat schrikt af. Als die malloten zijn weggegaan blijf daar nog minstens een half uur. Wel op gepaste afstand van de zuster, zodat ze weten dat het menens is.’’

,,Als dit de komende tijd de trend wordt, vind ik dat er workshops moeten komen over hoe je conflictsituaties oplost’’, zegt een andere deelnemer. ,,Net als de joden, die beheersen allemaal een verdedigingstechniek. Iedere moslimman moet ook een basis hebben.’’

De politie was nog niet bereikbaar voor commentaar, maar een woordvoerder van de gemeente Nijmegen spreekt van een ‘heel vervelende situatie’. ,,De Leemkuil is een gemeentelijke speeltuin”, verheldert Mariska Schok. ,,Daar komt de verwarring vandaan. De afdeling veiligheid had het idee dat de vrouw geweigerd moest worden en heeft dat abusievelijk ook gedaan. Bij nader inzien bleek dat verkeerd. We hebben onze excuses aangeboden ende mevrouw heeft een vrijkaartje gekregen. Maar het is voor haar natuurlijk wel erg vervelend.”
Tja... :huh: niet te geloven....En weer hebben moslims gewonnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Knettergek deze actie. Maar ja, je wil als PvdA mannetje graag deugen...
Woede om PvdA’er die actie voert in boerka

Afbeelding

Het Amsterdamse PvdA-raadslid Hendrik Jan Biemond heeft zich tijdens de Canal Parade in Amsterdam gehuld in een gele boerka. Volgens de sociaaldemocraat, tevens oud-officier van justitie en momenteel advocaat bij het chique advocatenkantoor Allen & Overy, is het een protestactie.

De actie van de PvdA’er roept de nodige weerstand op. Biemond laat aan De Telegraaf weten dat hij „in een land wil wonen waar je én als drag queen vrij over straat kan, én als je een boerka draagt. Het was een protest aan de kant. Met mensen uit de lgbt-community, waaronder ikzelf. Dus homo’s in de bres voor moslima’s.”

Volgens Biemond heeft hij zelf ’niks’ met de boerka. „Maar ik ben nog meer tegen het boerka verbod. Ik wil dat mensen de vrijheid hebben om aan te doen wat ze willen. Of is dat te moeilijk?”

Voormalig VVD-Kamerlid Daniel van der Ree vindt de actie ’bizar’, zo reageert hij op Twitter. „Op naar de 0 zetels op deze manier (wat ik de PvdA niet gun).” Ook Forum voor Democratie-fractievoorzitter Annabel Nanninga spreekt zich tegen de actie uit. Maar ook vanuit eigen geleden klinkt kritiek.

De Friese PvdA’er Jaap Stalenburg schrijft op het medium: „Iedereen moet maar doen wat ie wil. Maar verstandig vind ik het niet om zo te provoceren.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52150
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Nog even over die flyer actie van de boerka's in de Schilderswijk:

Afbeelding

Die man met die baard die er een beetje bij loopt als een beroepsmoslim, wie is dat? Dat is een bekende van ons.
Het is de veroordeelde terreurverdachte Moussa Lghoul, AKA Abou Ilias.
Hier video van hem:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Knettergek deze actie. Maar ja, je wil als PvdA mannetje graag deugen...
Er zijn Islamitische landen waar vrouwen verplicht zijn een burka te dragen en vrouwen die dat weigeren in de gevangenis worden gegooid, gemarteld en vermoord. Dat zijn dezelfde Islamitische landen waar je kan worden opgehangen omdat je homo bent. Dit PvdA-mannetje begrijpt het nog niet helemaal.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Dat kan voor René Kuperus wel eens een aanklacht voor Islamofobie of beledigen van Moslims gaan opleveren. Of een beroepsverbod bij de linkse pers.


Wie de boerka verdedigt heeft het slecht voor met de integratie van Moslims
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie