Nederland: Niqab, boerka verbod.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerkaverbod

Bericht door Ariel »

Spannend. Extremisten dreigen: ’De hel wacht als nikab af gaat’. Ik kan niet wachten :smile7:
Radicale moslims in verweer tegen boerkaverbod

Met het boerkaverbod voor de deur is de toon bij Nederlandse tegenstanders van die wet verhard. Extremisten koppelen het verbod aan de jihad, ze dringen er bij twijfelende vrouwen op aan om juist nu voor de sluier te kiezen en betalen de boetes. Een Brabantse stichting deelt gratis nikabs uit.

Onder anderen jihadpreker Abdul-Jabbar van de Ven roept op tot ’standvastigheid’ en betaalt boetes. De veroordeelde Haagse terrorist Moussa L. koppelt het verbod aan het voeren van heilige oorlog. Een door een Afghaanse Nederlander gerund pro-IS-platform stelt dat zowel vrouwen als mannen de hel wacht als de nikab af gaat.

De NCTV houdt zorgelijke ontwikkelingen in de gaten, zegt een woordvoerder, inclusief de eventuele gevolgen van de invoering van het verbod.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door King George »

Misschien moeten ze maar Nederlandse vlaggen uit gaan delen om deze te kunnen gaan verbranden om de gemoederen te bedaren. Wellicht kunnen deze dan gratis op de politiebureaus uitgedeeld worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Nikabfanatici voeren druk op in aanloop naar verbod

Met nog een paar dagen te gaan tot het boerkaverbod, voeren Nederlandse radicale moslims de druk flink op. Ze grijpen het moment aan om juist meer vrouwen achter de sluier te laten verdwijnen.

Het verbod op gezichtsbedekkende kleding in overheidsgebouwen, zorg, onderwijs en openbaar vervoer gaat donderdag in. Tegenstanders noemen de wet een ’aantasting van vrouwenrechten’, maar in extremistische kringen ligt de nadruk helemaal niet op zelfbeschikking maar vooral op dwang, afkeer van het Westen en het dreigen met eerverlies of eeuwige straf. „Jouw recht, jouw keus? Fout!”, doceren Nederlandstalige jihadplatforms. „Het is jouw plicht, een bevel van Allah en jouw hiernamaals.”
Spoiler! :
Pepperspray
Ex-moslim en jihadonderzoeker Peter Velle volgt met schuilprofielen extremistische netwerken. Hij noemt het verontrustend dat ook veroordeelde jihadisten zich mengen in de discussie. „Ze roepen op tot verzet en geweld tegen ongelovigen en de overheid. De spanning loopt nu extra hoog op. Moslima’s hitsen ook elkaar op en geven raad hoe zich te verweren tegen dat boerkaverbod. Men denkt er zelfs aan om zichzelf te ’bewapenen’ op straat met pepperspray en stunguns.”

De veroordeelde Haagse terrorist Moussa L. koppelt in een toespraak op YouTube het nikabverbod aan de jihad. L. bedreigde eerder politieagenten met de dood, liet zijn zoontje onthoofdingsfilms zien en werd in 2015 veroordeeld wegens opruiing tot terrorisme. Twee jaar geleden stelde hij nog dat hij in principe bereid was een aanslag te plegen. Moslims die niet opkomen voor gesluierde zusters zijn afvalligen, vindt hij.

"’Het is jouw plicht’"
Moslims moeten weer openlijk de jihad durven bespreken, betoogt de ex-rapper op luide toon, omdat die bij de islam hoort, ’net als het beschermen van onze zusters’. Die zusters moeten zich wat hem betreft tweemaal bedenken voor ze de sluier afdoen. „Het kan zijn dat je de nikab uitdoet, en vijf minuten later ben je dood. Hoe kom je dan bij Allah terecht?” Op de achtergrond is een jihadlied te horen van de Hilversumse preker Abu Hafs – iemand die het nikabverbod vergelijkt met de Jodenvervolging.

L. is niet de enige extremist die nu van de nikab een halszaak maakt. De jihadistische Facebookpagina Al-Risalah (De boodschap, 6000 volgers), onder beheer van de Afghaanse Nederlander Abu Omar, voerde de afgelopen maand stevig campagne. ’Naaktheid en schaamteloosheid’ moeten verwijderd worden uit de gemeenschap, vindt hij. De site publiceert video’s van de Belgische terrorist Fouad Belkacem. Die zegt: „Draag de nikab om de kuffar (ongelovigen, red.) tegen te werken, de vijanden van Allah, ze mogen naar de hel.” Belkacem werd in 2013 veroordeeld tot zes maanden cel omdat hij geweld tegen niet-moslims verheerlijkte: hij nam het op voor een vrouw die in Brussel een kopstoot gaf aan een agent die haar vroeg de sluier af te nemen voor identificatie. In 2015 werd Belkacem veroordeeld tot twaalf jaar cel wegens ronselen voor terrorisme.

Net als Belkacem spiegelt ook Abu Omar vrouwen een schrikbeeld voor als ze de nikab niet dragen. „Wist je niet dat wanneer je halfnaakt en onbedekt over straat loopt, je een wandelend stuk vlees bent voor mannen die je met hun ogen uitkleden en zelfs seksuele gemeenschap met je hebben in gedachten?”

Leider
Dat schrikbeeld betreft ook mannen. „Een man heeft het recht en plicht om de nikab te verplichten aan zijn vrouw en kinderen, dit omdat de man de leider en verantwoordelijke is voor zijn gezin, en hij anders een dayooth (een man zonder eer, red.) zou zijn.”

Islampartij Nida kondigde eerder aan om boetes te vergoeden. Het Nederlandse forum van IS-fans Ahl as-Soennah (zesduizend volgers) adviseert om geen gebruik van dat aanbod te maken: ’Nida werkt als politieke partij mee aan de democratie en verwerpt daarmee God’. Een acceptabel alternatief is het islamitisch centrum in Veenendaal, dat ook boetes wil betalen. Mohammed Abou Aicha van die organisatie stelt dat moslimorganisaties alle banden met de overheid moeten doorsnijden zodra het nikabverbod (’overheidsterreur’) van kracht wordt. Ook de beruchte salafist Abdul-Jabbar van de Ven springt in de bres bij boetes. ’Stichting Bekeerling’ biedt gratis nikabs aan voor zusters die de overstap willen maken naar volledige bedekking. De stichting citeert een ontvangster: „Ik voel me nu veel veiliger en minder bekeken wanneer ik over straat loop.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Lollig.... [icon_lol.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Ministerie keurt alternatief voor boerkadragers bij aangiftes af

Een alternatief dat de politie vrouwen met boerka of nikab wil bieden om toch aangifte op het politiebureau te kunnen doen, is in strijd met de wet. Dat bevestigt het ministerie van Binnenlandse Zaken na vragen van NRC over het ‘boerkaverbod’ dat donderdag van kracht wordt.

Vanaf 1 augustus geldt in overheidsgebouwen, dus ook politiebureaus, een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding. Mocht een boerkadrager toch een bureau binnenlopen en om hulp vragen of aangifte willen doen, dan moet haar worden gevraagd de gezichtssluier af te doen of het pand te verlaten. Als zij weigert, kan de politie een boete van minimaal 150 euro opleggen.

De politie wil boerkadragers alternatieven bieden, blijkt uit een interne richtlijn die ook onder medewerkers is verspreid. Daarin staat dat personen die „om religieuze redenen” de gezichtsbedekking op het bureau niet direct willen afdoen naar een aparte ruimte, zoals een aangifteruimte, kunnen gaan om daar hun gezichtssluier af te doen en hulp te krijgen van een vrouwelijke collega. Dit is nu bij de politie en overheidsinstanties soms al een oplossing als boerkadragers zich moeten identificeren.

‘Wet geldt in gele gebouw’
Het ministerie zegt dat dit alternatief vanaf donderdag niet meer in overheidsgebouwen kan worden geboden. De politie of andere instanties mogen met boerkadragers naar een oplossing zoeken „zolang daarbij aan de wet wordt voldaan”. Maar de gezichtssluier op het politiebureau ophouden voor en na het betreden van de afgesloten ruimte is in strijd met de wet, zegt Binnenlandse Zaken. „De wet geldt in het hele gebouw, dus ook in het hele politiebureau.”

Een alternatief dat de politie ook biedt, bijvoorbeeld thuis aangifte doen, is wel verenigbaar met de wet omdat het verbod daar niet geldt. Een alternatief óp het bureau is er volgens het ministerie niet. Als een vrouw weigert gezichtsbedekking na binnenkomst af te doen, kan hoogstens de afspraak worden gemaakt haar telefonisch, digitaal of buiten het bureau verder te helpen.

Binnenlandse Zaken zegt dat de wet nieuw is en dat het daarom „logisch is dat er vragen zijn over hoe dit in praktijk van de vele mogelijke situaties gaat werken”. Het ministerie belooft dat er contact zal worden gehouden, ook met de politie, „over vragen en ervaringen met de naleving en handhaving in de praktijk”. Lute Nieuwerth, portefeuillehouder diversiteit bij de politie, zegt dat uit de wet voortvloeit dat de politie „deëscalerend” optreedt. Als een boerkadrager wil meewerken, gebeurt „het afdoen van de kleding direct daarna in een aangiftekamer in de hal van het bureau”, zegt Nieuwerth. Dit is volgens de politie „in de geest van de wet”.

In het openbaar vervoer, het onderwijs en de zorg is veel verzet tegen het streng handhaven van het verbod. Ov-bedrijven gaan hun medewerkers niet vragen boerkadragers aan te spreken, uit angst voor gedoe tijdens ritten. Ook veel ziekenhuizen voeren straks een gedoogbeleid. „Iemand weigeren doen we alleen als iemand zich misdraagt”, zegt een woordvoerder van de Amsterdamse OLVG-ziekenhuizen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Ik heb eigenlijk ook niet zoveel behoefte aan Jamila's in Nederland. Ze is tegen niqabs, maar ze houdt wel haar geloof en de kopvod blijft op.
’Fanatisme achter boerka is gevaarlijk’

Nog enkele dagen en het veelbesproken boerkaverbod gaat in. Nikabdraagsters roepen om het hardst dat de overheid hun vrijheid aantast. De Rotterdamse Jamila (37) maakte echter kennis met de onvrijwillige kant van de sluier. In Pakistan dwong haar schoonfamilie haar om een boerka te dragen. Terug in Nederland wierp ze het ding af. Het stuk stof is niet het grootste probleem, vindt ze. „Het fanatisme erachter is veel enger.”
Spoiler! :
Daar sjokte Jamila dan, door de Pakistaanse hitte, altijd begeleid door haar schoonmoeder of echtgenoot en van hoofd tot enkels in een tent gehuld. Ze wilde hem niet dragen, maar haar kersverse Pakistaanse schoonfamilie dacht er anders over en voerde de druk hoog op. Een kuise en onderdanige echtgenote moest zich nu eenmaal bedekken. Al helemaal als die echtgenote in het Westen was opgegroeid.

„Ik voelde me eerst vooral onzichtbaar met een boerka. Het enige dat onbedekt was, waren mijn enkels en handen. Toen merkte ik dat mannen juist meer naar me gingen staren dan wanneer ik niet bedekt was. Heel frappant, ik voelde me enorm bekeken. Het had blijkbaar een mysterieus, erotiserend effect.”

Toename nikabfans
Jamila ontworstelde zich aan het huwelijk en keerde terug naar Nederland, waar ze zo snel als maar kon de boerka afwierp. Ze draagt nu een hoofddoek en verloor het geloof niet. Tot haar afgrijzen zag ze juist in Rotterdam het aantal nikabfans toenemen onder hoogopgeleide, mondige tweede-generatie-moslima’s.

„Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoe zij zich kleedt”, zegt Jamila. „Het gaat om de gedachtegang achter de nikab. Die is veel gevaarlijker. De groei van het salafisme in Nederland vind ik enger dan een vrouw die haar gezicht verbergt.”

Om zich heen zag ze Marokkaanse en Turkse meiden in collegezalen van de Erasmus Universiteit aan de lippen hangen van in Saoedi-Arabië opgeleide sprekers. Meisjes met wie ze jarenlang bevriend was, begonnen haar opeens ’afvallige’ te noemen en te mijden omdat ze uit een sjiitische familie komt. Een Marokkaanse visboer vroeg opeens of ze eigenlijk wel soenniet is. Als paddenstoelen uit de grond schoten salafistische winkels vol fanatieke boeken. Ze merkte op dat er in één straat drie winkels waren waar je nikabs kon aanschaffen.

’Halve straathoertjes nu in nikab’
Jamila praatte veel over de islam met meisjes die zich gingen bedekken. „Dat was bijna verloren moeite. Ze dachten heel rigide, betweterig bijna, ze deden of ze alles over het geloof wisten. De nikab werkte blijkbaar statusverhogend.”

Ze wist echter ook dat veel van die vrouwen vroeger een compleet ander leven hadden geleid. „Juist van de meisjes die hier het meest intensief mee bezig waren, wist ik dat die vroeger nogal onkuis waren geweest. Halve straathoertjes, eigenlijk. De nikab leek me vooral een kwestie van zien en gezien worden, mogelijk met het oog op een toekomstige echtgenoot.”

Verhaal gaat onder de foto verder.

Vanaf donderdag mag zij zich niet langer zo kleden binnen overheidsgebouwen, het openbaar vervoer, in de zorg en het onderwijs.
Vanaf donderdag mag zij zich niet langer zo kleden binnen overheidsgebouwen, het openbaar vervoer, in de zorg en het onderwijs.Ⓒ ANP
Van de mannen uit was de druk ook groot. „Een meisje werd ingepalmd door een Pakistaan. Die zei: ik wil niet dat andere mannen je zien, jouw schoonheid hoort alleen bij mij. En dat werd dan onderbouwd met veel overleveringen van de profeet waarvan je je kunt afvragen hoe betrouwbaar die zijn. Zo werd ze langzaam ’gegroomd’ om een boerka te gaan dragen. Zo begint radicalisering.”

Vertroeteld
Het gebeurde allemaal onder de ogen van linkse partijen, vindt Jamila. „Ze hebben deze mensen gewoon vertroeteld vanuit het superioriteitsgevoel dat ze moslims moeten redden. Maar mijn vrijheid wordt ook geschonden als ik op klaarlichte dag voor ’kafir’ (ongelovige, red) wordt uitgemaakt.”

Vanaf donderdag mogen nikabs niet langer gedragen worden in overheidsgebouwen, openbaar vervoer, in de zorg en het onderwijs. Een goede zaak?

Jamila twijfelt. „Uit veiligheidsoogpunt kan het ongunstig zijn om hen buiten te sluiten. Ze gedragen zich nu al als de grootste slachtoffers, dus je moet ze proberen mee te nemen. Het is echt een dilemma. Die dames die op tv komen en de nikab hartstochtelijk verdedigen, willen wel profiteren van wat de Nederlandse samenleving hun biedt, tegelijkertijd maken ze zich hier onmogelijk. En ze hebben ook een effect op mijn leven, omdat ik ook in die hoek wordt gedrukt terwijl ik dat niet wil. Ik ben overtuigd moslima en draag uit vrije wil een hoofddoek, maar ben anti-boerka. Ik zou niet willen dat mijn kind les krijgt van een docent met een nikab. Omdat die voor meer staat dan alleen gezichtsbedekking.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Pilgrim »

PVV: Boerkaverbod
PVVpers - Gepubliceerd op 29 jul. 2019

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ik heb eigenlijk ook niet zoveel behoefte aan Jamila's in Nederland. Ze is tegen niqabs, maar ze houdt wel haar geloof en de kopvod blijft op.
Hehe! Niqab, boerka . . . druppels op een gloeiende plaat die je nauwelijks ergens tegenkomt.

We moeten eindelijk eens de zaak benoemen zoals hij werkelijk is:

Islam deugt niet en hoofddoeken zijn daar een uiting van. Het is onze beschaving provoceren in optima forma.

Kom op zeg! Je bent een gore smerige religieuze fascist en sadist als je een religie ondersteunt die terrorisme ondersteunt, haat zaait, en het ergste van alles, wanneer je door middel van je hoofd- of lichaamsbedekking propaganda maakt voor de onmenselijke walgelijke sadistische praatjes van de historische Arabische psychopaat en de rokken jagende profeet Mohammed.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De politie wil boerkadragers alternatieven bieden, blijkt uit een interne richtlijn die ook onder medewerkers is verspreid.
En waar komt die richtlijn vandaan?

Is het soms weer van die altijd maar weer vanachter zijn bureau opkrabbelende zwakke schakel in onze samenleving, opperhoofd van de politie Akerboom?

Het zijn altijd weer de grootste lullen zonder ballen die vanuit de staatskas dik vet overbetaald worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nederland: Niqab , boerka verbod.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Lollig.... [icon_lol.gif]


Afbeelding

De subtitel van zijn speech:

Wij zijn een volk dat geëerd is door Islam.

Ik ben gestopt met luisteren na 1.27.

Ik wist genoeg. Een keurige welluidende spreker. Zeker. Dat sowieso. Mijn welgemeende complimenten wanneer hij alles echt uit zijn hoofd heeft gesproken. Zeer geloofwaardig allemaal. Geen speld tussen te krijgen. Geen agressie, gaan haat, niks van dat alles. Een beschaafde moslim zo op het oog, waar niks mis mee is.

Maar Islam kan niet praten en dus ook niet iets eren. Iets eren doen mensen naar mensen of dingen toe. Moslims staan erom bekend aan afgoderij te doen. Zij eren bijvoorbeeld de zwarte steen die ooit uit de ruimte is gevallen en te vinden is in de kut van Mekka. Nee dit is geen belediging maar een eervolle vermelding van de achterlijkheid en heidense rituelen die anno 21e eeuw nog steeds in stand worden gehouden door . . . de mislukte mensensoort moslims. In de grote doos te Mekka bevindt zich een kijkgat in de vorm van een metalen kunstwerk dat de vorm van een schaamhaarlappenconstructie heeft. Alleen de clitoris ontbreekt. Maar daar wordt waarschijnlijk de steen voor aangekeken.

Ik nodig onze videospreker graag uit bij mij thuis voor een goed glas wijn te drinken. Dit is niet als belediging bedoeld - waarom voelen moslims zich toch altijd zo beledigd? - maar om eerlijk en open met het gezonde verstand over het culturele en beschavingsprobleem te praten tussen moslims en niet-moslims. Als hij liever een glas limonade wil hebben, maak ik daar geen enkel probleem van. Ook niet wanneer hij opkomt voor het islamitische modebeeld voor vrouwen om zich als vrouw onzichtbaar voor de man te maken. Ergens begrijp ik hem wel. Moslimmannen bezitten een haast onbedwingbare erectie bij het zien van niet-moslimvrouwen en weten niet daar mee om te gaan. Immers, zolang zij niet in het bezit zijn van een vrouw waarmee zij getrouwd zijn moeten zij overschakelen op de handbediening.

Voor het scheppen van de eerste vrouw, heeft Allah uit de rib van Adam beslist geen vrouw in een kolenzak tevoorschijn gehaald. Want alhoewel voor Allah niets onmogelijk is, bestonden kolenzakken toen nog niet.

Waar het op aankomt is dat wij onze beschaving hoger inschalen dan de achterlijke op het Arabische analfabetisme en heidendom van de profeet gebouwde huis van Islam. Een huis zoals wij zien dat onbewoonbaar is voor mensen met een gezond verstand en die beschikken over een kritisch zelfstandig denkvermogen.

Ik nam vriendelijk afscheid van de moslim uit deze video. Wij zijn geen steek verder gekomen met de logica. Om de simpele reden dat moslims onze logica verwerpen. Hoezo dat? Omdat anders het huis van Islam reeds morgen zal instorten. Moslims zijn nu eenmaal onterechte trotse mensen die niet kunnen verkroppen dat zij jaaaaaaaarenlang, van vader op zoon, het sprookje van 'De kleren van de Keizer' (profeet Mohammed) hebben aanvaard en tot de conclusie moeten komen dat zij de GROTE VERLIEZERS in de geschiedenis van het gezonde verstand blijken te zijn.

Zelfs 1,8 miljard moslims zullen toegeven dat het niet leuk is om te behoren tot de mislukte mensensoort. Dat zij alle niet-moslims in de wereld daarbij aankijken spreekt als vanzelf. :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Vrouwen hebben de vrijheid om te kiezen wat ze dragen.

Het gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, dat donderdag in Nederland ingaat, lost geen problemen op en schendt mensenrechten.

Wij zijn tegen de wet die vanaf donderdag in Nederland van kracht is.

Is getekend: Amnesty Nederland...
Half Nederland sprong op de nek van Amnesty.

Antwoorden zoals...
Jullie rukken het compleet uit z'n verband. Als ik met een bivakmuts een openbaar (overheids) gebouw binnen loop dan kan mijn gezicht niet herkend worden. Dat mag niet. Dus een gezichtsbeddekend stuk mensonterend kleed mag ook niet. Punt

Jullie verraden de dappere en stoere strijdsters in het Midden-Oosten die juist GEEN gezichtbedekkende kleding meer willen dragen.
Per direct wordt alle steun ingetrokken aan AI NL.

Stelletje idioten. Wat de feministen in 40 jaar hebben opgebouwd zou door jullie binnen een paar dagen weer ongedaan worden gemaakt.

Wat zijn jullie een domme en naïeve organisatie geworden:
Die vrouwen hebben namelijk helemaal geen vrije keuze!

Amnesty is echt van het padje af!

Als je een lidmaatschap hebt van deze enge club kun je hier opzeggen:

Enz...
En nu? Ook binnen organisatie twijfel over de koers
Woede om boerka-pleidooi Amnesty

De campagne van mensenrechtenorganisatie Amnesty International tegen het ’boerkaverbod’ wekt een stroom aan woedende reacties. Ook binnen de organisatie is niet iedereen het met de koers eens. Een woordvoerder zegt dat Amnesty de commotie al zag aankomen.
Spoiler! :
Amnesty International lanceerde maandag een videocampagne tegen het verbod op gezichtsbedekkende kleding op scholen, in overheidsgebouwen, openbaar vervoer en ziekenhuizen. Donderdag gaat dat in. Het filmpje, onder het motto ’vrouwen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze willen dragen - simpel’ laat nikabdraagsters zien naast vrouwen in Iran die de hoofddoek juist afwerpen. De campagne levert veel boze reacties op.

Opzeggingen
Tientallen mensen dreigen zelfs met het stoppen van het donateurschap. Bij Amnesty zijn op dit moment zeven opzeggingen om die reden bekend, zegt de woordvoerder, en ’twintig tot dertig’ e-mails met vragen over de kwestie.

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt denkt dat Amnesty zichzelf in de vingers snijdt. Amnesty baseert zich op internationale mensenrechtenverdragen, maar gaat met de nikabcampagne in tegen een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat oordeelde in 2014 dat het Franse verbod op gezichtsbedekkende kleding op geen enkel punt in strijd is met het Europese mensenrechtenverdrag. Als Amnesty dergelijke uitspraken naar de prullenbak verwijst, zo redeneert Omtzigt, kunnen dictatoriale regimes de vonnissen voortaan ook naast zich neerleggen als Amnesty bij hen aan de bel trekt over mensenrechtenschendingen.

Amnesty beaamt dat de organisatie zich niet kan vinden in het oordeel van het Europese Hof. „Vanuit onze analyse van internationale verdragen is het eigenlijk heel duidelijk”, zegt woordvoerder Doutje Lettinga. „Een verbod zoals dat nu wordt doorgevoerd, en zeker een totaalverbod van gezichtsbedekkende kleding zoals in Frankrijk, is in strijd met de mensenrechten. De restricties die nu worden ingevoerd zijn onnodig en kunnen een precedent scheppen.”

Amnesty is zowel tegen het opleggen van de hoofddoek als tegen een verbod daarop, verduidelijkt ze. „Het is waar dat sommige vrouwen worden gedwongen om een sluier of hoofddoek te dragen. Vanuit internationaal recht zijn wij daartegen. De vraag is of een verbod de vrouwen helpt die zich gedwongen voelen. Wij vinden dat je niet naar de wet moet grijpen, maar aan preventie, educatie en ’empowerment’ moet doen. We staan pal achter de vrouwen om zelf te kiezen.”

Twijfel over juiste koers
Ook binnen Amnesty zijn er medewerkers die twijfelen of de organisatie de juiste koers heeft ingeslagen. ,,Dat overheden geen wetten horen te maken over hoe vrouwen zich moeten kleden begrijp ik’’, zegt een medewerker van de internationale organisatie. ,,Aan de andere kant kun je geen campagne voeren over de nikab-kwestie zonder ook het aspect van onderdrukking te benoemen, omdat dat onlosmakelijk met het onderwerp is verbonden.’’

Prima dat medewerkers er anders over denken, zegt de woordvoerder. „We zijn hier al tien jaar mee bezig, we hebben naar alle verdragen en wetten gekeken. Iedereen die bij ons werkt, hoort naar buiten achter het standpunt te staan dat we publiekelijk uitdragen. Dat neemt niet weg dat je in de privésfeer anders over kunt denken. Dat mag binnen een mensenrechtenorganisatie.”

Op Twitter regent het verontwaardigde reacties. „Ik snap de liefde van Amnesty voor zo’n totalitaire ideologie niet”, schrijft Steven van der Jagt. „De liefde is in ieder geval niet wederzijds.” Roy Ramaker noemt Amnesty ’een organisatie voor mensenrechten die zich vierkant achter een symbool van onderdrukking schaart.’ Marieke Hoogwout schrijft: „Na nogmaals kijken van het filmpje word ik steeds furieuzer over het godgeklaagde lef om de strijd van vrouwen in Iran (gevaar op marteling en de dood in dictatuur) te vergelijken met boerkadragen hier (een boete in een democratische rechtsstaat). Vals en ranzig.”

Het standpunt van Amnesty is niet nieuw. Negen jaar geleden pleitte de organisatie al tegen de anti-boerkawet in Frankrijk. Die verbiedt de sluier in de hele openbare ruimte en is dus strenger dan de Nederlandse wet. Toen al stelde de toenmalig Europees directeur van Amnesty dat ’een volledig verbod op het dragen van gezichtssluiers het recht op de vrijheid van expressie en religie zou schenden van de vrouwen voor wie het dragen van een boerka of een nikab onderdeel is van hun identiteit of geloof’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nederland: Niqab, boerkaverbod.

Bericht door Pilgrim »

Het boerkaverbod

Geplaatst op 31 juli 2019

Afbeelding

Onze nationale clowns genieten van een welverdiende vakantie. Heel veel verantwoordelijkheid komt met heel veel vrije tijd, immers. Als ik me niet vergis, duurt het Kamerreces langer dan de grote vakantie van uw kinderen… En Nederland? Dat islamiseert zichzelf wel verder. Op dit moment is zelf-islamisering zo’n beetje ons grootste probleem. Een beetje ISIS-terrorist ligt lekker lui achterover op de bank en leest de koran. Meer hoeft hij niet te doen. De dhimmies doen het zelf beter.

Neem nu het komende boerkaverbod. Probeert u (niet doen!!!) eens over straat te lopen, gehuld in een bivakmuts of met een integraal helm op. Het zou me verbazen als u niet binnen 5 minuten door een agent wordt staande gehouden en zeer uitgebreid onderzocht. Gaat u waarschijnlijk 8 uur voorarrest kosten. Lijkt me overigens gewoon logisch. Maar als een dame zich hult in een boerka of niqab gaan alle progressieve registers open. Juist de mensen die niets liever doen dan gemakkelijke slachtoffers het christendom aan te vallen, buigen zich een slag in het rond om extreem fundamentalisme ter wille te zijn. En inderdaad, het zijn juist de mensen die absoluut niets van religie in het algemeen en het mohammedanisme in het bijzonder of andere culturen weten. Al zeggen ze zelf van wel. Ik hoor dat soort spruitjesexperts op klompen dagelijks onzin vertellen over andere culturen. Ik woon er midden in, maar zij weten alles beter.

Een van de grootste verschillen tussen christendom en mohammedanisme is de verplichting voor de gehele samenleving. Jazeker, in het verre verleden was Katholiek of Calvinist zijn zo ongeveer verplicht. Tot zo ver weten onze politiek correcten het. Alleen is dat echt erg lang geleden. De laatste twee, drie eeuwen is dat niet meer het geval, en het ziet er (gelukkig) niet naar uit dat die niet zo goede oude tijd weer terug komt. Niet met het Katholicisme of Calvinisme als leidende religie in ieder geval. Jazeker, het christendom is bepaald niet zonder zonden. Inquisitie, heksenvervolging, noem maar op. Alleen is dat eeuwen geleden. De laatste twee eeuwen is geloof vrijwillig geworden in de Westerse samenleving. U mag geloven wat u wilt, zolang u er anderen niet mee lastig valt. Dat is op dit moment zo’n beetje de leidraad. Zolang dat nog mag duren.

Al de bezwaren die politiek correcten tegen het christendom hebben, zijn rechtstreeks en tot op de dag van vandaag van toepassing op het mohammedanisme. Sterker nog, ze zijn er trots op ook. Mohammedanen zien het als een daad van verzet (tegen de ongelovigen) om kindhuwelijken en illegale huwelijken (enkel voor de moskee, niet voor de gemeente) te sluiten. Zaken waar wij van moeten braken (schapen slachten, klitten snijden), dat doen ze zonder gene en met trots. U zult niet de eerste zijn die opeens stromen bloed door de goot ziet stromen. Schapen slachten doe je gewoon op je balkon. Als dhimmies beginnen te zeuren, geef ze een grote bek. Meer verdienen ze niet.

Dat boerkaverbod gaat een wassen neus worden, maar kan zeer goed aanleiding zijn voor een grootschalige aanslag in ons eigen land. Mohammedanen vinden het niet zo leuk als een samenleving ze een strobreed in de weg legt. Onze politiek correcten mogen dan geloven dat ze zowel de kool als de geit sparen, maar mohammedanen zien dat heel anders. Boerka’s verbieden is het mohammedanisme verbieden. Dat is godslasterlijk, en moet met de dood bestraft worden. U kunt er gif op innemen dat er aanslagen gaan plaatsvinden, of het verbod gehandhaafd wordt of niet. Zolang de wetgever boerka’s verbiedt, zijn de mohammedanen dodelijk beledigd.

U moet goed begrijpen dat mohammedanen, ook hun wijfjes, boerka’s heel anders zien dan wij. De Joden waren niet zo vrolijk toen ze gele sterren kregen. Andersom, mohammedanen zijn er nou net apetrots op om met zoiets rond te kunnen sjouwen. Mohammedanen weten dondersgoed dat ze onderaan staan in de dhimmie Nederlandse samenleving. Aangezien we dhimmies zijn, interesseert dat ze totaal niets.

Wat ze wel willen, is laten zien dat ze beter zijn. Veel beter. Zij zijn Übermenschen. Wij zijn apen (als u christen bent), varkens (in het geval dat u joods bent) of microben (als u niet gelovig bent). Een mohammedaanse vrouw mag dan ongeletterd zijn, vrijwel geen Nederlands spreken, ze draagt een boerka, dus is ze stukken beter dan die hoer uit Argentinië waar de koning van de kazen mee getrouwd is. Natuurlijk weten ze dat ze met de nek aangekeken worden. Dat doen ze andersom ook. In de ogen van een boerkaniste bent U de minderwaardig persoon (aap, varken of microbe). Niet zij. Zij tonen dat ze gelijk zijn aan moeder Theresa – die natuurlijk ook maar een aap is. Het is voor hen een symbool van meerwaardigheid, niet van onderdrukking.

Het bontst van alles maakt het de Nederlandse Landwacht, onze ‘Nationale Politie’. Die zegt openlijk dat ze de wet gaat breken – dat zou zelfs voor onze landwachters toch een stap te ver moeten zijn – en, als parapluutje op het ijsje, ze gaan speciale halal verhoorkamers inrichten om het onze aangeklede vuilniszakken zo comfortabel mogelijk te maken. Aan de ene kant worden vreedzame protesten (Zwarte Piet) tot over het maximum toelaatbare vervolgd, aan de andere kant overtreden ze zelf de wet. Met handen en voeten.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Tijdens WO2 was de politie zo fout als het maar kon. Het kostte de politie dertig jaar om van die landverraders en die reputatie af te komen. En nu gaan ze wéér de fout in! Is het iets in de koffie op het bureau? Je moet van nature verrader zijn om in aanmerking te komen voor een baan daar?

Hoeveel partijen zijn er voor het boerkaverbod? Niet zo gek veel. Jazeker, er is een Kamermeerderheid. Maar enkel om die wet ‘voor de vaak’ te laten passeren. Zoiets als de € 1000,- van Rutte waar u nog steeds op wacht. Zo’n nietszeggend wetje dat niet gehandhaafd gaat worden, houdt de dhimmies kalm.

Er is maar één partij die er serieus wat aan wil doen, de PVV. En die staat buitenspel. Het Forum voor de Dhimmies (FvD) heeft haar nuttige werk gedaan. De PVV is effectief monddood. Dus hebben de twee nuttige idioten hun nut verloren, en dienen ze te verdwijnen. Die rel met de penningmeester is echt niet toevallig.

Door: H. Numan

https://ejbron.wordpress.com/2019/07/31 ... rkaverbod/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

En opeens kan de gewone burger zijn tanden laten zien. Jawel, een burka of niqab op een verboden plaats mag je tegen de grond werken en tam houden totdat de politie de taak overneemt. Dat heet 'een burgerlijk arrest'.
3. Wat mag ik zelf doen als ik iemand met een boerka zie?

Net als de medewerkers in het openbaar vervoer en in ziekenhuizen en scholen mag u een boerka- drager aanspreken. Iedere burger kan dat doen. Als u zich stoort aan de boerka op een plek waar dat verboden is, kunt u vragen of de vrouw haar boerka wil afdoen of de locatie wil verlaten. En u kunt de politie bellen.

Ook is het toegestaan om een burgerarrest uit te voeren, zo bevestigt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Volgens artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering is bij ontdekking van een strafbaar feit iedereen bevoegd om een verdachte aan te houden. Maar dat mag alleen wanneer iemand op heterdaad is betrapt en wanneer de verdachte meteen aan de politie wordt overgedragen. Dwang mag alleen worden gebruikt om te voorkomen dat een verdachte de benen neemt, dat kan door iemand bijvoorbeeld tegen de grond te houden.

Verschillende dragers van een boerka of nikab zijn bang dat het publiek gewelddadig wordt. Op de facebookpagina 'Tegen Boerkaverbod' schrijft iemand te vrezen dat 'omstanders voor eigen rechtertje gaan spelen' en dat er aanvallen komen.
https://www.ad.nl/binnenland/vier-vrage ... ~a8b9ed9a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Dwang mag alleen worden gebruikt om te voorkomen dat een verdachte de benen neemt, dat kan door iemand bijvoorbeeld tegen de grond te houden.
LOL. Ik zie in gedachte al een kerel boven op een moslima te zitten om haar tegen de grond te houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Het boerkaverbod geeft een veilig gevoel
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2019-08-01

Al bijna 15 jaar wordt erover gediscussieerd, maar vanaf vandaag is het dan echt verboden om je met gezicht bedekkende kleding in openbare ruimtes zoals het ov, scholen, ziekenhuizen en overheidsgebouwen te begeven. Het ‘boerkaverbod’ is ingegaan.

Het verbod is omstreden. Het aantal vrouwen dat in Nederland boerka’s en nikabs draagt is beperkt. Schattingen lopen uiteen van 150 tot enkele honderden. Ziekenhuizen en ov-bedrijven zeggen dat het aantal dragers dat zij tegenkomen ‘op één hand te tellen zijn’. Ook is er amper animo onder medewerkers in het ov, de zorg en scholen om vrouwen op hun gezicht bedekkende kleding aan te spreken. Critici vragen zich daarom af of het überhaupt te handhaven is.

Aan de andere kant benadrukken voorstanders van het verbod dat Nederland een open samenleving is waarbij het niet past dat mensen hun gezicht bedekken, omdat mensen willen weten met wie je te maken hebt.

Telefonisch reageren kan tot 10.00 uur! Wil je verder praten over deze stelling? Meld je dan hier aan voor onze community en deel je kennis en ervaringen met ons!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

461 stemmen
67% eens
33% oneens
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52146
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Mahalingam »

Ik bespeur hier enige onwetendheid over religieuze geboden:

Afbeelding

In de landen waar die religieus verantwoorde kleding door vrouwen gedragen (moet) worden zullen vrouwen op straat enz. altijd vergezeld dienen te zijn van een mahram want vrouwen zijn daar niet handelingsbekwaam. Praten met zo'n tent dient via de mahram te gebeuren.

Wie is Mahram?
http://islamcolor.nl/wie-is-mahram/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Mannen die zich aanbieden om als burkabuddy de gesluierde vrouw te helpen/vergezellen, zijn heel aandoenlijk, maar begrijpen werkelijk niet wat Islam inhoudt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

Dit is ook een burkabuddy

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Hier nog zo'n burkabuddy:

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

TJA...HOE LOOPT DIT AF. :nietverstaan: Ik vermoed met een sisser.
Amnesty International heeft 68 leden verloren door haar actie tegen het boerkaverbod. Ook zijn er tientallen telefoontjes en e-mails binnengekomen. De mensenrechtenorganisatie lanceerde maandag een videocampagne tegen het verbod onder het motto ’vrouwen hebben het recht om zelf te kiezen wat ze willen dragen - simpel’. De video laat nikabdraagsters zien naast vrouwen in Iran die de hoofddoek juist afwerpen. Ondertussen lopen de gemoederen tussen voor- en tegenstanders hoog op.

De wet, die vanaf deze donderdag van kracht is, roept heftige reacties op bij voor- en tegenstanders. Moslims die boos zijn over de wet tegen de nikab hebben Whatsapp-groepen gevormd om ’zusters te beschermen’. Die groepen, met inmiddels honderden leden, zijn niet voor vrouwen toegankelijk. Er wordt nagedacht over een app, zodat ’broeders’ te hulp kunnen schieten als een nikabdragende ’zuster’ problemen ondervindt. „Het initiatief is niet bedoeld als verzamelplek voor knokploegen.”

Op jihadistische internetplatforms is de toon agressiever. De beheerder van de Nederlandse jihadistische Facebookpagina Al-Risalah, die zich Abou Omar al-Afghani noemt, waarschuwt voor wat er gebeurt als nikabdraagsters worden lastiggevallen. „Als ik zie dat iemand mijn zuster in nikab wat aandoet verbouw ik zijn of haar gezicht totdat hij of zij zichzelf niet meer herkent. Maakt niet uit of het een man of vrouw is die aan mijn zuster in nikab komt, beide kuffar (ongelovigen, red.) gaan flink aangepakt worden.”

Een Haags-Brusselse moslima oppert om iedereen die een vinger uitsteekt naar een vrouw in boerka „het de rest van zijn leven te laten bezuren, diegene wordt opgezocht door een groep van normaal gesproken vredelievende broeders die dan als wraakteam optreden.”

Veel voorstanders zijn kwaad vanwege een artikel in het AD. Dat vermeldde dat het is toegestaan om een ’burgerarrest’ uit te voeren als nikabdraagsters zich vertonen in scholen, ziekenhuizen, overheidsgebouwen of openbaar vervoer.

De jihadistische Facebookpagina Ahlus-Sunnah plaatst ’om lessen uit te trekken’ een video van rellen in de Franse voorstad Trappes. De gewelddadige onlusten ontstonden in 2013 toen de politie een bekeuring wilde uitdelen aan een vrouw in nikab, waarop haar man de politie aanviel. Honderden mannen omsingelden toen het politiebureau, staken twintig auto’s in brand en bekogelden agenten met stenen. Er vielen vier gewonden. „Daar kunnen de mannen in Nederland nog van leren”, reageert een moslima.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door King George »

Heeft iemand nog vragen over het verbod op gezichtsbedekkende kleding?

Afbeelding
© anp

Gemaskerde mannen overvallen bus Almere

Een bus van vervoersbedrijf Connexxion is in de nacht van de dinsdag op woensdag in Almere overvallen. Twee mannen met bivakmutsen op bedreigden de chauffeur met messen. Dat meldt een woordvoerder van het bedrijf. De overvallers zijn ervandoor met een onbekend geldbedrag. Niemand raakte gewond.


Redactie 08-06-16, 03:00 Laatste update: 12:07 Bron: ANP

Het incident vond plaats rond 00.30 uur en betrof lijn 328 die tussen Almere en Amsterdam pendelt. De overvallers waren onherkenbaar door de bivakmutsen en dreigden met steekwapens. De politie is ter plaatse. Hoeveel passagiers in de bus zaten is nog niet bekend.


AD
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland: Niqab, boerka verbod.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Heeft iemand nog vragen over het verbod op gezichtsbedekkende kleding?

Gemaskerde mannen overvallen bus Almere


NOT GUILTY. :sly7:

In de nacht van de dinsdag op woensdag gold het verbod op gezichtsbedekkende kleding nog niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie