Problemen in Gorinchem

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Ariel

Gorcum is overlast Marokkanen spuugzat

Berichtdoor Ariel » Za Jan 17, 2009 9:11 pm

In Gorcum , een klein stadje in Zuid- Holland met nog geen 35.000 inwoners is men de overlast van Marokkanen ook spuugzat. Het maakt niet uit waar Marokkanen wonen, maar overal waar ze zich settelen zijn problemen. Men heeft een Moskee, moslims wonen in leuke huizen, maar nog is dat blijkbaar niet genoeg . Nee, men denkt dat de gemeente de plicht heeft om hun kroost bezig te houden, want blijkbaar kunnen veel Marokkaanse ouders dat niet zelf.
Ik vermoed dat heel veel inwoners van Nederland zuchtend terug denken aan die goede oude tijd toen Nederland nog Nederland was.

Afbeelding

Gorcum is overlast Marokkanen spuugzat
Door KEES TANIS

GORINCHEM - Het wordt nu echt tijd dat Marokkaanse ouders en grootouders hun zonen, kleinzonen en neven aanspreken op gedrag dat echt niet door de beugel kan.

Dat was de boodschap van de Gorcumse burgemeester IJssels toen hij gisteren na het vrijdaggebed in de moskee een kleine honderd Marokkanen toesprak. ,,Ik heb aangegeven dat de Marokkaanse gemeenschap niet meer bij mij moet aankomen met verwijten dat de gemeente te weinig voor de Marokkaanse jeugd doet of de politie ze op de verkeerde manier benadert.De ouders moeten nu zelf de handdoek oppakken. Als ze dat doen, wil ik best met ze in gesprek. Gebeurt dat niet, dan houdt het voor mij echt op.''

IJssels is het gedrag van een groep Marokkaanse jongens spuugzat. ,,De brandstichting bij de Lidl in de nieuwjaarsnacht bleek het werk van Marokkaanse jongens van nota bene 9, 10 en 11 jaar. Die gooiden een met benzine doordrenkte tennisbal naar binnen. Wat doen die jongetjes op straat? Die horen thuis te zijn. Elke maandag blijkt uit de rapportages van de politie dat Marokaanse jongens verantwoordelijk zijn voor tweederde van de vernielingen of mishandelingen,'' zo meldde IJssels.

Abdeslam El Abbas van de Unie van Marokkanen sprak na de toespraak van IJssels van 'bitter nieuws'. ,,Het is goed dat IJssels het zo heeft verwoord. Wij gaan hem, de politie en de Stichting Arkelstad uitnodigen voor een gesprek.''

Burgemeester IJssels van Gorinchem vindt dat politie en justitie te weinig middelen hebben om de structurele problemen met Marokkaanse jongens aan te pakken. Als Marokkaanse ouders er zelf niet in slagen hun jongens op het goede spoor te houden, zou hij het liefst de politie de opdracht geven die jongens van de straat te halen, thuis te brengen en de ouders er op aan te spreken.

,,Dat ligt nu nog moeilijk, want dat moet je dan ook bij niet-Marokkaanse jongeren doen.'' IJssels hoopt dat na zijn toespraak in de moskee de Marokkaanse gemeenschap zich realiseert dat deze jongens hun maatschappelijke ontwikkelingskansen door hun gedrag verkleinen en daarmee ook de kansen van de jongens die zich wel gedragen. ,,Ik weet niet zo goed wat die ouders moeten doen.

Maar wat is er mis mee om jongens tot een bepaalde leeftijd 's avonds binnen te houden en niet op straat te laten lopen. En dan moeten ze niet roepen dat dat nu eenmaal in hun cultuur zit. Dan moeten ze dat maar leren. Een jongetje van 9 of 10 hoort 's avonds niet zonder ouderlijk toezicht op straat. Klaar. En waarom kunnen leden uit de Marokkaanse gemeenschap niet zelf aangifte doen bij de politie als zij zien hoe die jongens zich misdragen. Ik zie nog te vaak vluchtgedrag, de schuld naar de gemeente schuiven. Maar ook al zou er voor de Marokkaanse jeugd niets worden georganiseerd, dan nog horen ze zich niet zo te gedragen. Je ziet dat toch ook niet bij de Turkse jeugd. Het zit structureel fout in de Marokkaanse gezinnen.''

Overigens vindt IJssels dat de situatie ook niet dramatischer gemaakt moet worden dan dat die is. ,,In vergelijking met andere steden is het nog altijd een overzichtelijk probleem. Maar het moet wel worden aangepakt.''

Abdeslam El Abbas wil best met IJssels in gesprek over de problematiek. ,,Natuurlijk willen wij mensen wel aanspreken op hun gedrag. Maar als wij de politie om namen vragen van gezinnen waar het fout gaat, krijgen we die niet van de politie uit oogpunt van privacybescherming.'' El Abbas verwacht, begin februari met IJssels rond de tafel te kunnen voor een vervolggesprek.

http://www.ad.nl/rotterdam/rivierenland ... ugzat.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Mahalingam

Re: Gorcum is overlast Marokkanen spuugzat

Berichtdoor Mahalingam » Do Feb 12, 2009 6:26 pm

Niweus uit Gorincem. Het bekende incidentje van allahtone aard.
Politie arresteert, groep jongeren probeert dit te verijdelen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3232275/__Marokkaans_tuig_valt_politie_aan__.html?p=12,1
Marokkaans tuig valt politie aan
Marokkaans straattuig heeft in Gorinchem de politie aangevallen, toen een van de probleemjongeren moest worden gearresteerd. [...]
De meute keerde zich dinsdagavond in de Koningin Wilhelminalaan tegen twee agenten die een opstootje probeerden te sussen. Daarbij werd met stenen en een fiets gegooid en raakten twee auto's beschadigd. [...]
Een politiewoordvoerster liet gisteren weten dat de aanval op de politie hoog wordt opgenomen. Haar hoop is gevestigd op getuigen die de politie op het spoor van de daders kunnen zetten. De zegsvrouw benadrukt dat tips over de daders ook anoniem welkom zijn. "Veel bewoners durven helaas niets te zeggen uit angst voor represailles."

Telt toegenomen angst onder de burgers ook als behorende bij de ons beloofde verrijking van onze cultuurbeleving?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Feb 12, 2009 7:39 pm

ik denk dat het niet enkel "angst voor represaille" is, maar gewoon "respect voor de ons opgelegde collaborateurswetten" zeker hé?

Wie mag nog iets zeggen over medelanders, nieuwlanders, anderslanders, of snelgebelgden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Feb 14, 2009 7:29 pm

Mahalingam schreef:Telt toegenomen angst onder de burgers ook als behorende bij de ons beloofde verrijking van onze cultuurbeleving?

Jazeker! Maar binnenkort krijgen alle gemeentes met Maroc-probleemtuig dweilen en sponsen uitgerijkt. Daarvoor heeft het kabinet een paar miljoen uitgetrokken. Zo kan elke gemeente zijn probleemzaken ’bepappen en nathouden’. Wordt vervolgd.
Trouwens, als ik goed ben geïnformeerd zal mogelijk eenmalig aan alle Maroc-tuig in probleemgemeentes een Playstation3 worden uitgereikt met de allernieuwste games. Marokkaanse ouders hadden zich namelijk beklaagd dat er voor hun kroost niet genoeg te doen is op straat. Waarom dan geen speelattributen in de wijk? Wat denkt u? Die zijn dan zo gesloopt . En gelet op de kredietcrisis is daar weer geen geld voor om nieuwe speelrekken aan te schaffen en te plaatsen. Zo’n Playstation houdt ze lekker binnen de deur. Nu heb je ook ’Ganzenbord’ en ’Mens erger je niet’ en . . . maar tja . . . dat zijn dan weer geen halal spelen. :crying:
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 29, 2009 10:19 pm

'Relschoppers tegelijk voor de rechtbank' Justitie wil tien verdachten in veertien zaken berechten
Door NIELS ZANDEE

GORINCHEM - Tien verdachte Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaakten in de Gorcumse Haarwijk, moeten tegelijk voor de Dordtse rechtbank verschijnen. Dit liet de officier van justitie D. van der Sluis weten.
Zij stelde daarom gisteren de rechtszaak tegen de 19-jarige A.S. uit Gorinchem uit.

De rechtbank moet in totaal veertien zaken tegen de tien verdachten behandelen. Daarbij gaat het onder meer om diefstal, bedreiging van agenten, brandstichting in auto's en een supermarkt, verzet bij aanhouding en bezit van een op een vuurwapen lijkend voorwerp.

Een aantal van hen moet voor de kinderrechter verschijnen, anderen moeten zich verantwoorden voor de politierechter.

Volgens de officier van justitie gebeurt dat eind juni. De zwaardere misdrijven zullen door de rechtbank pas na de zomervakantie worden behandeld.

De 19-jarige Gorcumer A.S. wordt verdacht van poging tot zware mishandeling van een politieagent. Hij zou begin februari op de Koningin Wilhelminalaan een fiets naar de politie hebben gegooid en een agent hebben geslagen. Dat gebeurde toen een groep Marokkaanse jongeren zich tegen de politie keerde.

Een deel van de groep jongeren is opgepakt aan de hand van beelden van de bewakingscamera in de Koningin Wilhelminalaan. Die is daar begint maart geplaatst. De gemeente Gorinchem en de politie besluiten volgende week of deze camera blijft hangen.

Volgens veel buurtbewoners is het de laatste weken rustiger in de Haarwijk. "Er zijn minder incidenten in de wijk,'' zegt politiewoordvoerster Wilma Noordegraaf. "We hebben nu de kern van de groep probleemjongeren te pakken.''

http://www.ad.nl/rivierenland/3251883/R ... chten.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mei 29, 2009 10:20 pm

'Volksbuurt nooit meer zoals ze was'

Door EMINE KARA NETTY KROS

GORINCHEM - 'Het zal nooit meer de volksbuurt worden zoals die hier tien jaar geleden was,'' zegt een bewoonster van de Koningin Wilhelminalaan in Gorinchem.
Veel bewoners en ondernemers in de Gorcumse Lingewijk vinden dat de rust weer een beetje terugkeert in hun buurt. De komst van de bewakingscamera en de sluiting van het eetcafé hebben daar in hun ogen aan bijgedragen.

Bij de viskraam staan mensen in de rij en bij de kleine winkeltjes in de Koningin Wilhelminalaan lopen klanten in en uit. "Het is een heel gezellige buurt, maar een grote groep Marokkaanse jongeren verpest het voor iedereen,'' vindt een bewoonster van de Gorcumse wijk. De vrouw staat liever niet met haar naam in de krant, omdat ze bang is voor vergeldingsacties.

Al 34 jaar woont ze in deze Gorcumse volksbuurt. "Er is een tijd geweest dat mensen vochten om hier te kunnen wonen, maar ze vechten nu om de wijk uit te komen. Ik ben in elk geval niet van plan me hier te laten wegpesten.''

Door de onlusten die sinds vorig jaar oktober in de wijk plaatsvonden hebben de gemeente en de politie maatregelen getroffen om nieuwe problemen met Marokkaanse jongeren te voorkomen. Zo staat sinds maart een bewakingscamera in de laan, loopt of rijdt de politie met grote regelmaat door de straten en werkt ook de Unie van Marokkanen in Gorinchem aan een oplossing.

"Af en toe veroorzaken jongeren 's avonds laat nog geluidsoverlast,'' weet Christien ter Linde, woordvoerster van de gemeente Gorinchem. "Het is een aparte wijk waar veel jongeren op straat leven, is anders dan in andere Gorcumse buurten. Het is nu niet rustig en dat zal het ook nooit worden. Het moet nog rustiger en daar werken we samen aan.''

Volgens politiewoordvoerster Wilma Noordegraaf is vooral deze samenwerking erg belangrijk geweest. ,,We hebben de laatste maanden minder incidenten,'' weet zij. "De kern van de groep jongeren, die vooral verantwoordelijk waren voor de problemen, wordt nu juridisch aangepakt.''

In de ogen van een ondernemer in de Koningin Wilhelminalaan is de overlast nog niet afgenomen. "Elke morgen moet ik mijn portiek schrobben omdat ze hier hebben staan plassen.'' Hij blijft er wel bij lachen. "Ik heb hier al tien jaar deze winkel, maar ik begin me er steeds meer aan te ergeren en daarom wil ik hier stoppen en mijn winkel ergens anders openen.''

Aan de beginperiode in de Koningin Wilhelminalaan heeft hij leuke herinneringen. "Het was hier toen heel knus, maar ik ben bang dat dat nooit meer terug zal komen. Eigenlijk is niks meer leuk hier.''

De ondernemer weet welke groep jongeren de problemen veroorzaken. "Ik ken ze, maar ik spreek ze niet op hun gedrag aan,'' zegt hij. "Als ik dat doe, dan wordt het alleen maar erger en daar heb ik geen zin in.''

Door de problemem in de wijk – die vorig jaar oktober zijn begonnen met de jongeren die het werk van de brandweer onmogelijk maakten – durfden sommige Gorcumers niet meer in de Haarwijk te komen. "Sommige klanten belden mij zelfs op om te vragen of het er nog wel veilig was. Ze hadden dan iets op televisie gezien. Ik merk dat klanten bang zijn geworden en daardoor ook wegblijven.''

De enige hoop die hij nog heeft, is dat de jongeren anders gaan denken, want bemoeien met de opvoeding is volgens hem lastig. "In Marokko voeden wij onze kinderen met harde hand op, maar dat mag niet volgens de Nederlandse wet. Een klant vertelde me dat hij zijn zoon had geslagen, omdat hij iets had gedaan. De politie vertelde hem vervolgens dat hij dat niet meer mag doen. 'Het is hier geen Marokko' hadden ze hem gezegd.''

Buurtbewoners en ondernemers waren allemaal blij toen de deuren van het eetcafé in de straat werden gesloten. "Het leek er in het begin op dat de jongeren daar terecht konden, maar dat liep al snel uit de hand,'' vertelt een vrouw die in de buurt van het café woont. "De jongeren zaten er te gokken en ook voor de deur zorgden ze voor grote problemen.''

De komst van de buurtvaders speelt in haar ogen ook een belangrijke rol. "'s Avonds zie ik regelmatig groepen jongeren op straat hangen. Als ze te groot zijn of wanneer er iets aan de hand is, zie ik dat deze mannen een praatje met de jongeren gaan maken. En dat heeft effect, want vervolgens verdwijnt iedereen.''

Ze vindt wel dat de politie harder mag optreden. "Thuis worden de Marokkaanse jongeren niet hard aangepakt, dus dan moet dat maar op straat. Alleen is de aanpak van de politie verkeerd, want ze zijn vrienden.''

Volgens Noordegraaf moeten de buurtagenten zo een oogje in het zeil houden. "Zij zijn het aanspreekpunt voor de hele wijk.''
http://www.ad.nl/rivierenland/3251881/V ... e_was.html

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Vr Mei 29, 2009 10:40 pm

De schuld van alle problemen ligt bij de autochtone inwoners van Gorinchem. Zij zijn te beroerd om zich aan te passen en te integreren in hun eigen stad. Als dit nog niet duidelijk is, wat heeft 4 juni dan nog voor zin? Achterlijk a-sociaal zooitje die Nederlanders! Of misschien toch niet allemaal?

birdie

Berichtdoor birdie » Vr Mei 29, 2009 11:02 pm

Ariel, je bent me net weer voor, snel mijn posting verwijdert :lol:

Wat is dat toch voor kulexcuus om je kinderen niet op te kunnen voeden zonder lijfstraffen. Het komt niet in ze op om te kijken, of er nog een andere manier is op de kinderen in het gareel te houden. Bevat het Arabische alfabet alleen maar zoetsappige woordjes. Ik dacht dat er genoeg angstaanjagende zinnetjes en spreuken in de Koran staan, waarmee je de kinderen in het gareel zou kunnen houden.
† 14 september 2012.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Mei 30, 2009 12:03 am

birdie schreef:Ariel, je bent me net weer voor, snel mijn posting verwijdert :lol:
.

Sorry Birdie.... :redface: Ik zal me de volgende keer inhouden.

birdie

Berichtdoor birdie » Za Mei 30, 2009 12:16 am

Ariel schreef:
birdie schreef:Ariel, je bent me net weer voor, snel mijn posting verwijdert :lol:
.

Sorry Birdie.... :redface: Ik zal me de volgende keer inhouden.

Ga vooral zo door,Ariel. Maar de nieuwsberichten worden wel steeds vager en dus ook moeilijker te plaatsen. Met dank aan de politiek correcte journalisten.
† 14 september 2012.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Za Mei 30, 2009 12:09 pm

birdie schreef:Wat is dat toch voor kulexcuus om je kinderen niet op te kunnen voeden zonder lijfstraffen. Het komt niet in ze op om te kijken, of er nog een andere manier is op de kinderen in het gareel te houden.

Een paar weken geleden was ik met mijn vrouw boodschappen doen in de Liddl. Dat daar met vodden omklede tempelhoeren rondlopen, daar wil ik nog steeds niet aan wennen. En dan die ’gore’ mannen die erbij lopen. Fris is anders.
Er staan van die grote diepvriesbakken met daarin allerlei heerlijkheden. Zie ik zo’n klein brutaal Marokkaans rotjochie van vier of vijf jaar de schuifdeksel van de diepvriekist opentrekken en daarna weglopen. Ik doe hem dicht. Dit herhaalt zich nog eens. De moeder in de traditionele Marokkaanse vodden gekleed, vindt het allemaal goed. Ik let nu extra op. En ja hoor, weer gaat het rotjochie vervuld van dolle pret naar de diepvrieskast en trekt het schuifdeksel open. In vier stappen ben ik ik bij hem. Ik doe de deksel weer dicht en geef ’Mohammedje’ een zachte slinger richting zijn moeder en zeg: ”Weg wezen jongetje! Daar moet je met je handen van afblijven.” Zijn moeder kijkt mijn richting op. Ik zeg dan tegen haar: ”U moet beter op uw kind letten!” Een langzame grijns rolt van haar gezicht. Het kan ook een meewarige lach zijn geweest. Of een vriendelijk onduidelijke onzekere trek op haar gezicht. Jammer dat de vader niet in de buurt was. Een goed en verstandig gesprek over de juiste manier van integreren ga ik immers nooit uit de weg.

Wie heeft dit ooit bedacht om ons zo’n achterlijke cultuur aan te smeren? Met de bedoeling dat wij maar moeten integreren in ons eigen land? Gelukkig kun je in een democratie voor de oplossing kiezen. Tenminste als die er is. En laat die nou - Allah de vervloeking is met hem - aanwezig zijn in de persoon die duizend maal machtiger is dan die waardeloze onnozele stuk onbenul met de arabische vloek ’Allah’. Die machtige persoon heet Wilders die tot duizend kan tellen. Allah kan niet eens tellen. Allah kan niets. Helemaal niets. Hij is slechts het symbool van fascisme, criminaliteit, discriminatie en mensonterend sadisme.

birdie

Berichtdoor birdie » Zo Mei 31, 2009 1:11 am

hans van de mortel schreef:
birdie schreef:Wat is dat toch voor kulexcuus om je kinderen niet op te kunnen voeden zonder lijfstraffen. Het komt niet in ze op om te kijken, of er nog een andere manier is op de kinderen in het gareel te houden.

Een paar weken geleden was ik met mijn vrouw boodschappen doen in de Liddl. Dat daar met vodden omklede tempelhoeren rondlopen, daar wil ik nog steeds niet aan wennen. En dan die ’gore’ mannen die erbij lopen. Fris is anders.
Er staan van die grote diepvriesbakken met daarin allerlei heerlijkheden. Zie ik zo’n klein brutaal Marokkaans rotjochie van vier of vijf jaar de schuifdeksel van de diepvriekist opentrekken en daarna weglopen. Ik doe hem dicht. Dit herhaalt zich nog eens. De moeder in de traditionele Marokkaanse vodden gekleed, vindt het allemaal goed. Ik let nu extra op. En ja hoor, weer gaat het rotjochie vervuld van dolle pret naar de diepvrieskast en trekt het schuifdeksel open. In vier stappen ben ik ik bij hem. Ik doe de deksel weer dicht en geef ’Mohammedje’ een zachte slinger richting zijn moeder en zeg: ”Weg wezen jongetje! Daar moet je met je handen van afblijven.” Zijn moeder kijkt mijn richting op. Ik zeg dan tegen haar: ”U moet beter op uw kind letten!” Een langzame grijns rolt van haar gezicht. Het kan ook een meewarige lach zijn geweest. Of een vriendelijk onduidelijke onzekere trek op haar gezicht. Jammer dat de vader niet in de buurt was. Een goed en verstandig gesprek over de juiste manier van integreren ga ik immers nooit uit de weg.

Wie heeft dit ooit bedacht om ons zo’n achterlijke cultuur aan te smeren? Met de bedoeling dat wij maar moeten integreren in ons eigen land? Gelukkig kun je in een democratie voor de oplossing kiezen. Tenminste als die er is. En laat die nou - Allah de vervloeking is met hem - aanwezig zijn in de persoon die duizend maal machtiger is dan die waardeloze onnozele stuk onbenul met de arabische vloek ’Allah’. Die machtige persoon heet Wilders die tot duizend kan tellen. Allah kan niet eens tellen. Allah kan niets. Helemaal niets. Hij is slechts het symbool van fascisme, criminaliteit, discriminatie en mensonterend sadisme.

Hans, ik begrijp je ergernis. Het is bekend dat 'Marokkaanse prinsjes' heel veel mogen.
Ik heb meegemaakt, met een asielzoekerscentrum in mijn achtertuin, dat potjes (pindakaas)) in de supermarkt gekeurd werden. Openen, proeven en terugzetten.
Maar ik maak ook wel kinderen mee in de supermarkt, van autochtone afkomst, die ik ook wel achter het behang kan plakken!
Ik woon in een andere omgeving, en zie nog niet zoveel hoofddoeken. Maar de hoofddoeken die ik tegenkom, keur ik geen blik waardig. Zeker de Nederlandse bekeerlingen bestempel ik als ' zielig'. Dat kan ik bijna niet aanzien, Hollandse meiden in hoofddoeken! Dan heb je wel heel erg weinig zelfvertrouwen!

Maar weer 'on topic' te komen, het ging over opvoeding. Moslims gaan in de slachtofferrol zitten. We kunnen dit niet !
Het hele opvoed probleem wordt weer bij ons neergelegd. Is het nu zo moeilijk om zonder slaan en mishandeling je kind op te voeden.
De Koran bevat genoeg nare uitspraken, daar heb je echt geen klappen voor nodig...
† 14 september 2012.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Mei 31, 2009 2:03 am

Ik woon in een andere omgeving, en zie nog niet zoveel hoofddoeken. Maar de hoofddoeken die ik tegenkom, keur ik geen blik waardig.

Ik woon nu in een wijk met heeeel veeeeel kopvodden en zelfs een paar pinguins.
Als ik met de motor wegga rij ik altijd expres door de straat met de hoogste concentratie baardmannen op straat en kopvodden achter de ramen.
Uiteraard zo gekleed dat het heeeel duidelijk is dat ik een vrouw ben.
Uiteraard ook NIET zo langzaam dat ze kans hebben me van de motor te meppen.
Het wordt steeds warmer.... het zal dus ook steeds duidelijker worden dat ik een meisje ben. 8)
Amorele atheistische nitwit

birdie

Berichtdoor birdie » Zo Mei 31, 2009 11:59 pm

Monique schreef:
Ik woon in een andere omgeving, en zie nog niet zoveel hoofddoeken. Maar de hoofddoeken die ik tegenkom, keur ik geen blik waardig.

Ik woon nu in een wijk met heeeel veeeeel kopvodden en zelfs een paar pinguins.
Als ik met de motor wegga rij ik altijd expres door de straat met de hoogste concentratie baardmannen op straat en kopvodden achter de ramen.
Uiteraard zo gekleed dat het heeeel duidelijk is dat ik een vrouw ben.
Uiteraard ook NIET zo langzaam dat ze kans hebben me van de motor te meppen.
Het wordt steeds warmer.... het zal dus ook steeds duidelijker worden dat ik een meisje ben. 8)

:lol: :lol: Monique, niet te veel provoceren, pas op, straks wordt je nog gestenigd!!!!
Ik neem aan de je een helm draagt, moet toch al kuis genoeg zijn. Monique, alsjeblieft geen strakke truitjes, navelhemdjes, strakke jeans of leggings. Je weet niet wat dat allemaal veroorzaakt! Denk om je mooie motor...
Leuk trouwens, een paar pinguins in de buurt! Ik vind het zulke komische dieren.
† 14 september 2012.

hans van de mortel

Er gaat niets boven een Taliban-hoofdman

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Jun 01, 2009 8:42 am

birdie schreef: :lol: :lol: Monique, niet te veel provoceren, pas op, straks wordt je nog gestenigd!!!!
Ik neem aan dat je een helm draagt, moet toch al kuis genoeg zijn. Monique, alsjeblieft geen strakke truitjes, navelhemdjes, strakke jeans of leggings. Je weet niet wat dat allemaal veroorzaakt! Denk om je mooie motor...
Leuk trouwens, een paar pinguins in de buurt! Ik vind het zulke komische dieren.

Niet zo naïef Birdie. Misschien wil Monique wel wereldberoemd worden. Door zich in het wespennest te laten ontvoeren, verkrachten en vervolgens over deze belevenissen een boek te schrijven. Het enige wat ze nodig heeft om dit snel tot stand te brengen is een lange blonde wapperende haardoos in de wind. Als dat niet opvalt en aanstootgevend aantrekkenlijk is voor agressieve moordzuchtige moslims dan weet ik het niet. Dus helm af en blond lang wapperende haardos in de wind. De free publicity volgt dan vanzelf wel. Maar ik geef toe, je in Afghanistan laten verkrachten, maakt het wel wat actueler en spannender. En je hebt later tegenover al je vrienden altijd stof om over iets te praten: hoe het is om door een Talban-hoofdman genaaid te worden onder het toeziend oog van Allah. :razz:

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Jun 01, 2009 9:40 am

Hans toch, wat majmmie wat je allemaal zegt. :cool:

Helaas heb ik nu heel kort donker haar (coupe helm), blond is out :knorrie:
Ik wil die malloten gewoon even tonen dat ik weiger me aan hun geschiftheid "aan te passen".

Als dat mijn dood wordt dan moet dat maar.
Ik ben schijtziek van dat achterlijke gedrag hier in de buurt al moet ik zeggen dat het beter gaat.
Ze zijn de wijk hier aan het "schoonvegen" op een manier dat het toegestaan is
Alle woningen die nu vrij komen gaan in de verkoop en worden niet meer verhuurd.
In de straat waar ik woon woont nog maar 1 kopvod; de rest is allemaal "gewoon".
En deze straat is nogal eens in het nieuws geweest wegen rellen e.d.

Maar goed, het is weer lekker weer; ik ga strax dus maar weer eens een ritje maken.... :evil:
Amorele atheistische nitwit

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Ma Jun 01, 2009 11:30 am

Jij hebt zeker op de rug van je jas staan:
If you can read this, my toyboy fell off! :D

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Problemen in Gorinchem

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 2:07 pm

Groep jongeren mishandelt leeftijdsgenoten met grof geweld in Gorinchem: ‘Niet normaal’

Een groep jongeren heeft deze maand in Gorinchem meerdere leeftijdsgenoten mishandeld. Het gaat minimaal om twee slachtoffers, maar waarschijnlijk zijn er meer. De politie heeft een filmpje van een van de mishandelingen in handen.

Ronduit schofterig en onacceptabel noemt Piet Stout, teamchef van de politie Lek en Merwede, het gedrag van de jongeren. ,,We zijn druk met het achterhalen van de daders. Dit heeft alle prioriteit.’’

Op het bewuste filmpje is te zien hoe minimaal zes jongeren hun slachtoffer insluiten en vervolgens tegen de grond werken. Daarna volgen onder luid gejoel slagen en trappen op zijn lijf, maar ook zijn hoofd wordt niet ontzien. ,,Er zijn dus meer incidenten geweest, zo weten we inmiddels’’, zegt Stout.

Mishandelaars en slachtoffers zitten verspreid door de stad op school. ,,We werken nauw samen met het onderwijs in Gorinchem om te achterhalen wat hier aan de hand is. Al vonden de mishandelingen buiten schoolterreinen plaats. Kennelijk lijkt deze groep er plezier in te hebben om anderen te mishandelen. Er lijkt sprake van totale willekeur, maar ook dat willen we helder hebben’’, zegt Stout.

Onder de slachtoffers die – zover nu bekend – geen ernstig letsel hebben opgelopen, heerst angst. Bakker: ,,We merken dat jongeren het lastig vinden om aangifte te doen. Maar we drukken hen en hun ouders op het hart zich bij ons te melden. We sluiten zelfs niet uit dat er mogelijk meer slachtoffers zijn.’’ Tot nu toe zijn er nog geen aanhoudingen verricht, maar de politie verwacht dat deze zeker zullen volgen.

Ariel

Re: Problemen in Gorinchem

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 2:10 pm

Filmpje over mishandeling van jongere in Gorinchem trekt internationale aandacht. Zelfs in het buitenland wordt het gedeeld, onder anderen door de Belgische politicus Filip Dewinter en de Britse columniste Katie Hopkins.

Afbeelding

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 2:13 pm

De politie heeft meerdere tips gekregen over de groep jongeren die in Gorinchem leeftijdsgenoten mishandelt. ,,Dit brengt andere zaken aan het licht’’, zegt Piet Stout, chef van het politieteam Lek en Merwede.

Tot nu toe is duidelijk dat een groep van minimaal zes jongeren zich schuldig heeft gemaakt aan openlijk geweldpleging. Zeker twee leeftijdsgenoten werden het slachtoffer, maar de politie sloot dinsdag al niet uit dat er mogelijk meer jongeren ten prooi zijn gevallen aan mishandeling door de groep.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 2:22 pm

’Als hyena’s jagen ze op willekeurig slachtoffer’

De kopschopvideo’s die gisteren viraal gingen, zijn in Gorinchem het gesprek van de dag. Mensen zijn woedend dat jongeren, volgens velen willekeurig uitgekozen, in elkaar worden geslagen door een groep. De buurt rondom het Gijsbert van Andelpark staat op scherp, zeggen omwonenden.

Het Gijsbert van Andelpark ligt er deze ochtend vredig bij. Schoolgaande jeugd fietst voorbij en mensen laten hun hond uit in het park dat ligt ingeklemd tussen een oude flatwijk en nieuwbouwwoningen. Maar in de avonduren, weten ze, houdt heel ander volk zich op rondom de vijver.

De kopschopvideo’s die gisteren gretig werden gedeeld op sociale media en woedende reacties tot gevolg hadden, werden hier kortgeleden opgenomen. Op de achtergrond van een van de filmpjes is duidelijk het ’torentje’ van kinderboerderij en natuurcentrum Gorinchem te zien. De beelden wekken ook in de wijk afschuw op, omdat op het oog weerloze slachtoffertjes door een groep worden belaagd. Ze krijgen klappen en schoppen.

Een vrouw die haar hond uitlaat kent meerdere jongens die zijn mishandeld. „Vriendjes van mijn neefjes”, zegt ze. Ze komt uit de buurt en kent de verhalen. Volgens haar is er geen sprake van een sluimerende ruzie die is geëscaleerd.

„Absoluut niet. Ze wachten ze bewust op. In dit park zitten vaak in de avond jongeren te chillen, het is een soort hangplek. Als ze dan langzaam weggaan en er blijft er nog maar eentje over, slaan ze toe. Die jongen wordt dan ingesloten, tegen de grond gewerkt en in elkaar geslagen. Ze kennen elkaar niet.”

Dat wordt door anderen in de buurt wel in twijfel getrokken. Er doen ook verhalen de ronde dat er een ruzie is ontstaan over meisjes, en dat er wraak zou worden genomen wegens handtastelijkheden op de lokale kermis.

De jonge vrouw laat weten dat de dadergroep vooral van allochtone komaf is, iets wat wordt bevestigd door meer buurtbewoners. Maar ook Nederlanders zouden deel uitmaken van de groep. „Ze opereren in ieder geval altijd in een groep, nooit alleen. Het zijn net hyena’s”, zegt een andere vrouw in het park.

„Ze wachten doelbewust hun kans af. Er zijn drie filmpjes online verschenen, ik vond ze verschrikkelijk om te zien, maar er is hier veel meer gebeurd. Ze doen hier alles wat God heeft verboden en het interesseert ze niks. Ze wanen zich onaantastbaar.”

Peter van Balen, die bij de aanpalende Aldi staat, woont ook in de buurt en zegt dat het al langer onrustig is. „Maar van de politie hoef je weinig te verwachten”, schampert hij. „Die zien we hier nooit. Het is zorgwekkend. Er zijn altijd wel vechtpartijen geweest in Gorinchem, maar dan met name in de stad. Dit is een andere groep. Jonger ook. Volgens mij zijn ze minderjarig. Wat moet dat worden later?”

’Recht in eigen hand’
Zijn buurman Mike is het met hem eens. „Als er niks aan wordt gedaan, kan deze groep gewoon doorgaan met jongeren zwaar in elkaar slaan. Ik waarschuw: dan komt ook het moment dichtbij dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen. Straks vallen er echt gewonden, of zelfs doden, en roepen weer allerlei mensen dat ze geschokt zijn en het niet zagen aankomen. Maar dan is het te laat.”

Een woordvoerster van de politie laat weten dat de zaak in onderzoek is, maar dat eerst – ondanks de toch duidelijke beelden – moet worden bekeken of de personen op de filmpjes herkend kunnen worden. „En dan moet nog blijken of er een strafbaar feit is gepleegd. Maar we sluiten niet uit dat er binnenkort aanhoudingen worden verricht.”

Bij een van de hoge flats, aan de Van Tets van Goudriaanstraat, staan enkele jongeren met capuchon op die de situatie wel mee vinden vallen. „Gewoon jongeren die vechten, niks aan de hand”, zegt een van hen. „Het is niet slim dat ze het filmen, maar als het echt serieus is, hadden ze dat nooit gedaan. Dat zou wel heel dom zijn.”

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 4:54 pm

Politie kent identiteit kopschoppers Gorinchem

Vijf personen hebben aangifte gedaan tegen Gorinchemse kopschoppers die deels zijn te zien in mishandelingsvideo’s. De politie kent inmiddels de identiteit van een groot aantal verdachten, zo werd donderdagmiddag bekendgemaakt.

De beelden van de recente mishandelingen worden gretig verspreid op sociale media en wekken veel woede op, omdat een grote groep zich gezamenlijk richt op slechts één jongere. Omstanders filmen, joelend, de klappen en trappen die worden uitgedeeld.

De politie laat weten eind vorige week door verschillende melders te zijn gewezen op een ’vreselijk filmpje’. Op dat moment zou er nog geen aangifte of melding zijn gedaan van de mishandeling. Na contact met getuigen is er ’direct een onderzoek gestart’ naar de ’grove mishandelingen’, meldt de politie donderdag.

Aangifte
Een slachtoffer dat in minimaal een van de video’s is te zien heeft aangifte gedaan, en inmiddels zijn er vijf aangiftes in behandeling die een link lijken te hebben met deze dadergroep. De slachtoffers zijn allemaal rond de 14 jaar oud. Uit onderzoek blijkt volgens de politie dat het incident niet op zich staat.

De recherche is bezig alle beelden te analyseren. Er is een aantal verdachten in beeld, aanhoudingen volgen volgens de politie, die een oproep doet om beelden beschikbaar te stellen, maar niet op sociale media te delen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Nov 21, 2019 7:55 pm

"...die een oproep doet om beelden beschikbaar te stellen, maar niet op sociale media te delen."
Is de politie bang voor eigenrichting door boze burgers? Of worden Moslims vaders dan boos? Of is het om rechts niet in de kaart te spelen?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Nov 21, 2019 9:07 pm

Mahalingam schreef:"...die een oproep doet om beelden beschikbaar te stellen, maar niet op sociale media te delen."
Is de politie bang voor eigenrichting door boze burgers? Of worden Moslims vaders dan boos? Of is het om rechts niet in de kaart te spelen?

Een moeder is juist blij dat men wel de beelden deelt.

’Goed dat kopschopvideo viraal gaat’

Een emotionele rollercoaster. Zo ervaart moeder Larissa (40) de dagen na de groepsmishandeling in Gorinchem, waar onder anderen haar 15-jarige zoon het slachtoffer van werd. „Ik denk telkens: één verkeerde trap of klap en het was klaar geweest.”

Met twee vrienden sprak Larissa’s zoon vrijdag af in het stadspark in Gorinchem. Gewoon een gezellige middag, dat was de bedoeling. Dat liep anders: van drie verschillende kanten werden de vrienden plotseling aangevallen door een groep van in totaal zo’n 40 jongens.

„De groep heeft mijn zoon en zijn twee vrienden alle drie te grazen genomen. De drie jongens kenden niemand; zij en de daders zitten niet bij elkaar op school. Wel zijn het allemaal leeftijdsgenoten. Er was totaal geen aanleiding voor de mishandeling. Naar mijn idee is er überhaupt nooit een aanleiding om een groepje zo in het nauw te drijven en in elkaar te slaan. Ik kan er echt niet bij met mijn verstand.”

Zaterdag deden haar zoon en zijn vader meteen aangifte bij de politie. Ook de andere slachtoffers hebben aangifte gedaan. Wat Larissa aan het hart gaat, is de grote groep toeschouwers. „Ik vind het te bizar voor woorden dat leeftijdsgenoten de vechtpartij staan te filmen en niet ingrijpen. Wat als het ze zelf zou gebeuren: hoe zouden ze dat vinden? Misschien waren dit wel klasgenoten of schoolgenoten, mensen die mijn zoon normaal op de gang groeten. Meisjes staan te giechelen en anderen staan toe te juichen dat één van de slachtoffers in het water wordt gegooid. Dat maakt me echt boos. Wat als het verder uit de hand gelopen was? Als mijn zoon zich níet had weten te verdedigen?”

Haar kind is al de hele week niet naar school geweest. Hij heeft last van zijn kaak en knokkels en over zijn hele lichaam beurse plekken en spierpijn. Slapen doet hij bijna niet. „Overdag houdt hij zich sterk, maar ’s nachts komt de angst eruit. Dan gaat hij lopen malen. Deze week heeft hij ook naar slachtofferhulp gebeld. Voor mij is het duidelijk dat hij zich vele malen stoerder voordoet dan hij zich voelt.”

Jongen in gezicht getrapt
Zelf geeft haar zoon toe bang te zijn voor een vervolg: „Ik heb veel angst om naar buiten te gaan. En niet alleen ik, maar ook mensen die dicht bij me staan. Nu was ik het, maar een volgende keer zijn het andere mensen die ik ken. Mijn vrienden hebben het er ook moeilijk mee. Vooral de jongen die in zijn gezicht is getrapt, durft niet naar buiten. Hij heeft een hersenschudding en is ook helemaal blauw.”

Hij kan geen reden bedenken waarom het is gebeurd. „Ik denk dat ze gewoon sensatie zochten. Ik kende niemand van hen en besefte amper wat er gebeurde. Daarna was het een kwestie van zelfverdediging.”

Racisme
Zijn moeder hoopt dat er snel gerechtigheid komt. Mede daarom blijft ze de filmpjes, die door Facebook als ’te schokkend’ worden ervaren en al meerdere keren offline zijn gehaald, delen.

,,Laat het maar rondgaan, zodat iedereen kan zien hoe laf ze zijn. Ik hoop dat ze een goede straf krijgen en niet als minderjarigen worden berecht. Dit soort praktijken moet snel de kop in worden gedrukt. Mensen maken zich druk om Zwarte Piet, maar ik geef de voorkeur aan zoiets. Een groep van grotendeels allochtonen mishandelt hier blanke jongens, terwijl het racisme zou zijn als het andersom is. Ik hoop dat iedereen inziet hoe ernstig dit is en dat onze wereld hierdoor op z’n kop staat. Ze komen aan je eigen vlees en bloed: dat doet echt zeer. En ik was er ook nog eens niet om hem te beschermen. Ik ben trots dat hij zich heeft kunnen verweren en zichzelf staande heeft gehouden. Maar de angst is er, en die zal ook nog een tijd blijven.”

Haar zoon gaat voorlopig, tot alles een beetje bedaard is, niet naar school. Hij zegt: „Ik hoop dat ze gestraft worden en zien dat dit veel te ver gaat. Het gaat nu nog om vijf slachtoffers in totaal, maar als er niets gebeurt, worden dat er meer. Ik ben blij dat het viraal gaat op internet, zodat iedereen beseft dat het overal kan gebeuren.”

King George

Berichtdoor King George » Za Nov 23, 2019 11:07 am

En met zo'n laffe wegkijkburgemeester die het beestje niet bij de naam durft te benoemen wordt het probleem niet opgelost. Niet de groepsgewijze racistische terreur tegen autochtone Nederlanders door allochtone Marokkanen is voor haar het probleem. Slechts het beestje bij de naam benoemen is het probleem, want dat is volgens haar racisme.

Krachtpatser Reinie Melissant (CDA) - burgemeester te #Gorinchem - laat weten: geen allochtonenprobleem, we gaan het aanpakken maar vooral neemt ze afstand van racistische uitingen. Want dat is voor haar carrière veel belangrijker dan de aanpak van racistisch geweld.

https://twitter.com/Mirjam152/status/1197996344989880320

De slachtoffers zijn zonder uitzondering allemaal autochtone Nederlanders. Dan mag men toch stellen dat de daders die groepsgewijs een weerloos slachtoffer mishandelen aan etnisch profileren doen bij het uitzoeken van hun slachtoffers of liever gezegd hun prooien. En nu is etnisch profileren geen racisme?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Terug naar “Samenleving & Integratie”