Bat Ye-or.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bat Ye-or.

Bericht door Kafir »

In het nieuwe boek van Oriana Fallaci (die onlangs helaas is overleden) las ik een hoofdstuk waarin zij op de ideeën van historica Bat Ye-or inging. Volgens Fallaci en Bat Ye-or hebben de EEG en de Arabische olielanden na de oliecrisis bepaalde 'afspraken' gemaakt, waarbij de Europese landen een constante en betaalbare toevoer van olie zouden krijgen, maar waarbij de EEG landen bepaalde dingen moesten garanderen; namelijk dat Europa massaal moslimmigranten zou toelaten; deze migranten geen strobreed in de weg zou leggen wat betreft de beoefening van hun religie (ongelimiteerde bouw van moskeeën etc..), en dat er in Europa door de overheid en scholen zoveel mogelijk positieve dingen moesten worden gezegd over Islam (de 'gezegende' invloed van de Islam op de Europese geschiedenis, de 'Islam is vrede' praatjes, etc..).

Wie weet hier meer over. Zijn hier goede artikelen over te vinden op het net?

Grtz...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Fallaci heeft het over het boek van Bat Ye'or: EURABIA.

Het boek "Eurabia" is tot hiertoe enkel in het Engels en in een Franse versie verkrijgbaar. Daarin wordt telkens verwezen naar officiele bijeenkomsten tussen Europese gezagsdragers en hun arabische tegenpolen, in wat toen genoemd werd: de Euro-Arabische Dialoog.
zie deze column van Pamela Hemelrijck: http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhi ... _heme.html

meer info over het boek Eurabia van Bat Ye'or vind je op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bat_Ye'or

en http://www.nationalreview.com/comment/c ... 100902.asp


We zouden massaal naar de bibliotheken moeten gaan en vragen dat ze dat boek aankopen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Persoonlijk denk ik dat Bat Ye'ors samenzweringstheorie overduidelijke onzin is. Het bedrijfsleven heeft gastarbeiders uit Turkije en Marokko gehaald. Regeringen hebben dat toegestaan maar het was niet hun idee. Toen de herkomstlanden niet zo heel erg genegen waren om mee te werken aan de terugkeer van deze werkers werd er besloten tot gezinshereniging. Import huwelijken werden toegestaan omdat men dacht dat deze heel snel zouden afnemen. Nu dat niet zo blijkt te zijn, hebben Nederland en andere EU-landen de afgelopen jaren diverse maatregelen genomen om deze migratiestroom in te perken. Niet genoeg naar mijn smaak maar niettemin. Saudie Arabië heeft echter nog altijd niet gedreigd om de kraan dicht te draaien. Ik denk wel dat Saoedie Arabië gaat zeuren als we het financieren van Moskees in het Westen door Islamitische landen gaan blokkeren of aan banden gaan leggen. Dan nog kunnen ze ons niet keihard boycotten. Zonder Westerse klanten verdampt hun welvaart heel snel.

Eurabia is een onzinnige racistische term. Het overgrote merendeel van de Moslims in Europa is geen Arabier. Dat geldt ook voor de huidige Moslim nieuwkomers. Veel etnische Arabieren in Europa zijn Christen. Ze zijn hierheen gemigreerd omdat ze in hun landen van herkomst werden gediscrimineerd door de Moslim meerderheid.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo aug 05, 2009 12:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Toen de herkomstlanden niet zo heel erg genegen waren om mee te werken aan de terugkeer van deze werkers werd er besloten tot gezinshereniging.
In 1974 werd in België een immigratieSTOP afgekondigd. In plaats van de gastarbeiders na gedane arbeid terug naar huis te sturen, mochten ze ineens hun gezin laten overkomen.

Het is dat laatste dat door de arabische landen werd opgedrongen tijdens de oliecrisis van 1976.

Bat Ye'or gebruikt in haar boek (heb hem hier liggen) telkens officiële documenten en internationale verdragen.

Het is serieus overtuigend hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Linda Danvers schreef:Ik zal nog eens kijken of ik haar boek kan vinden maar ik betwijfel of ze met harde bewijzen komt voor haar theorie.
Mag ik jouw aandacht voor het volgende?
Zelf vond ik het toch nog moeilijk te geloven. Deze week sprak ik professor Hans Jansen, de bekende arabist, op de islamconferentie in Rotterdam. "Vergis je niet, dat hele verhaal van Bat Ye'or is van A tot Z gedocumenteerd", zei hij. "Trouwens, bij die conferenties was ik zelf aanwezig." Maar waarom hoor je daar nooit wat over, behalve in zo'n excentriek geschrift als van Fallaci? "Ach ja, het is nu eenmaal geen leuk bericht. Niemand ziet het als zijn cup of tea om dat aan de man te brengen."
Bron: www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2235f.htm
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Als ik dat zo allemaaal lees hier (zonder te quoten, spaart plaats) dan krijg ik het idee verraden te zijn. Net als Jezus voor 30 zilverstukken verraden door een van zijn volgelingen, wij door onze eigen overheid verkocht aan de islam voor olie.
Wel, ik zal trugvechten en moet nu wegens omstandigheden ff zonder auto doen. Prima, lig er nie wakker van, komt wel alst moet een andere.
In die tussentijd lekker geen benzine kope, da ze hun olie maar zelf opzuipen. Ik reed toch al weinig en alleen alst moest.
Naar vrienden in Belgie Maaseik toch met de fiets, lekker 40km door "wie sjóón os Limburg is..." Lekker door de Limburgse bossen.
Sjeng geist dich ne kéér mét fietse? Kieke wie ge mich kanst volge :lol:
Deed ik toen auto er nog was ook al. Das mijn manier van olieboycot.

BTW die kilometerheffing is eigelijk wel een eerlijk idee. Ge betaalt voor wa ge effectief rijdt. Dus ook geen wegenbelasting als die een maand thuis voor de deur staat, en ook geen verzekering dan.
Als een ander er tegen uw geparkeerd ottoke rijdt is die toch fout, altijd.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Fjordmann is op het ogenblik een onderzoek bezig naar de bronnen van Bat Ye'Or. Al zijn artikels zijn te vinden op http://kleinverzet.blogspot.com/2006/02 ... files.html.
The Eurabia code, part 1 Verdere delen nog te verschijnen.
Fjordman post ook op: Gates of Vienna, Infidel Bloggers Alliance, Jihad Watch en The Brussels Journal.
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

BFA,

Ik krijg een 'Not Found' error met de link die je hebt geplaatst..
FFD olé
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Zelfs in het boek van Fallaci komt het heel geloofwaardig over. Er schijnt door bepaalde EEG hoogwaardigheidsbekleders ook een tijdschriftje te zijn uitgegeven dat Eurabia heet.

Ik denk dat ik dat boek zowieso ga bestellen. Het is een theorie die de moeite waard is om te onderzoeken.

Vriendelijke groet.
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

http://eurabia.blogse.nl/log/fjordman-t ... .html#more
Hier is hetzelfde artikel te vinden, in het Engels.

Grtz...
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Heb een punt te veel getypt op de link. Laatste punt laten vallen en link werkt. Andere artikels van Fjordman zijn ook de moeite. Klein verzet is op het ogenblik enige plaats op het internet waar ze alle te vinden zijn.
Terug naar Bat Ye'Or & Oriana Fallaci.
http://www.asharqalawsat.com/english/ne ... =8&id=6104
Als deze kritiek juist is, is alles nog een beetje erger.
Excuses voor de fout in vorige link.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik zag hierboven dat men Fjordman al heeft vermeld.

Op The Brussels Journal staat een heel essay over Eurabia:

http://www.brusselsjournal.com/node/1401
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Bat Ye-or.

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie