België
Zowat de helft van de allochtone jongeren van Turkse of Noord-Afrikaanse afkomst verlaat het secundair onderwijs zonder diploma. Oorzaak is onder meer het lagere sociaal-economische milieu van de jongeren, de andere thuistaal en de laattijdige intrede in het secundair onderwijs. Dat blijkt uit de resultaten van de vakgroep Tempus Omnia Revelat (TOR) van de Vrije Universiteit Brussel gebundeld in het boek 'Wit krijt schrijft beter'.
Van de Turkse en Noord-Afrikaanse jongeren begint minder dan 20 procent van de jongens en minder dan 25 procent van de meisjes aan hoger onderwijs. Bij autochtone jongeren is dat 57 procent van de jongens en 71 procent van de meisjes.
Meer dan 40 procent van de Turkse en Noord-Afrikaanse jongeren begint het secundair onderwijs op een leeftijd later dan 12 jaar, wat meteen een achterstandpositie inhoudt. De onderzoekers wijzen erop dat in ons onderwijssysteem een vroege achterstand nooit meer goedgemaakt kan worden. (belga/hln)
Helft allochtone jongeren verlaat secundair zonder diploma
Helft allochtone jongeren verlaat secundair zonder diploma
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Heb er juist over gehoord op de radio.
De onderzoeker gaf als oorzaken op :
1. een "culturele" achterstand, nl. de gebrekkige motivatie vanwege de ouders om hun kinderen te laten studeren of te steunen in hun studies, omdat de ouders vaak zelf analfabeet zijn
2. taalachterstand doordat er thuis geen Nederlands wordt gesproken. Suggestie voor oplossing : leerplicht vervroegen zodat de kleuters vroeger Nederlands leren spreken.
De onderzoeker gaf als oorzaken op :
1. een "culturele" achterstand, nl. de gebrekkige motivatie vanwege de ouders om hun kinderen te laten studeren of te steunen in hun studies, omdat de ouders vaak zelf analfabeet zijn
2. taalachterstand doordat er thuis geen Nederlands wordt gesproken. Suggestie voor oplossing : leerplicht vervroegen zodat de kleuters vroeger Nederlands leren spreken.
Dus weer eens aangetoond dat sommigen niet willen integreren.Dutch schreef:Heb er juist over gehoord op de radio.
De onderzoeker gaf als oorzaken op :
1. een "culturele" achterstand, nl. de gebrekkige motivatie vanwege de ouders om hun kinderen te laten studeren of te steunen in hun studies, omdat de ouders vaak zelf analfabeet zijn
2. taalachterstand doordat er thuis geen Nederlands wordt gesproken. Suggestie voor oplossing : leerplicht vervroegen zodat de kleuters vroeger Nederlands leren spreken.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Zo wordt ons onderwijssysteem beetje bij beetje naar de knoppen gemaakt. In een heel dichtbij verleden hadden we nog het beste van de wereld.De onderzoekers wijzen erop dat in ons onderwijssysteem een vroege achterstand nooit meer goedgemaakt kan worden.
Ze zullen nog maken dat er enkel Koran onderwezen wordt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;