Hebben moslims een hekel aan honden?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Hebben moslims een hekel aan honden?

Bericht door Roelof »

Ik hoorde onlangs dat moslims een hekel aan honden zouden hebben, weten jullie daar iets van?
Islamofoob
Berichten: 250
Lid geworden op: zo apr 02, 2006 12:03 am
Locatie: Vesting Holland

Hondharam

Bericht door Islamofoob »

Moslims willen niets met honden te maken hebben. Honden zijn haram (onrein).

Maandag 27 november 2106
Extra subsidie van gemeente voor Hondharam

Amsterdam – Hondenmepper vereniging Hondharam krijgt volgend jaar extra subsidie van de gemeente Amsterdam. Hoofd Stadsreiniging Mahmoud Faliaz heeft dit gisteren toegezegd aan voorzitter Khalef Tariz.

Hoofd Stadsreiniging Mahmoud Faliaz heeft de hondenmepper vereniging Hondharam gisteren extra subsidie toegezegd. Hij zegt dit te doen op grond van de goede resultaten die de vereniging in het eerste jaar van zijn bestaan heeft laten zien. De hondenoverlast is in sommige wijken met meer dan tien procent gedaald. Sinds de invoering van het verbod op particulier hondenbezit in 2102 is het aantal zwerfhonden in de stad met het jaar toegenomen. Faliaz is blij dat door de oprichting van Hondharam deze ontwikkeling eindelijk ten goede is gekeerd. Voorzitter van de vereniging Khalef Tariz heeft laten weten blij te zijn met de extra subsidie.
In naam van De Vrijheid, de Democratie, de Tolerantie.
Geprezen zij De Democratie de Vrijheid der hemelen en der aarde
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Vond het al zo vreemd dat mijn hond zo'n hekel aan moslims heeft... :wink:
Hoofd Stadsreiniging "Mahmoud Faliaz"
voorzitter "Khalef Tariz"
Lekkere namen..., als het zo door gaat zien we straks geen hond meer in dit land. :evil:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Mohammed had een hekel aan honden.
Vooral aan zwarte honden had hij een pest hekel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dieren die haram zijn.
Aasgieren, apen, beren, cheetahs, eekhoorns, egels, gieren, hagedissen, haviken, honden, hyena’s, jakhalzen, jerboa’s, katten, kevers, kiekendieven, krokodillen, leeuwen, luipaarden, marters, muizen, muskieten, olifanten, panters, ratten, schildpadden, schorpioenen, slangen, spinnen, tamme ezels, tijgers, valken, varkens, vleermuizen, vliegen, vossen, wespen, wezels, wolven, zwijnen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Een leuke opmerkingen van een Moslims over honden.

Honden zijn uiteraard onreine dieren, er komen haren op de sofa te liggen, ze zijn gevaarlijk aan de medemensen en als zij blaffen dan jagen zij de engelen weg. Ik snap niet waarom je een hond wilt hebben, is het omdat jouw kinderen jouw hebben verlaten? heb je geen gezelschap? dat je daarom een hond koopt om jouw gezelschap te houden? Zielig, de Islam leert ons om onze ouders, broers en zusters te respecteren en met hun een sterke band te maken zodat wij voor altijd samen blijven en als wij verdrietig of eenzaam zijn dan is het de ouder of de broer die ons komt troosten en niet de hond die door met zijn tong aan onze hoofd komt te likken of die tegen ons blaft. Ik snap niet waar deze wereld naar toe gaat, echt niet! je ziet nu op straat een oude vrouw de uitwerpselen die de hond op straat deed in een plastik zak te nemen en in haar zak te stoppen, kan het nog erger? een hond die niets doet en niets zegt dan blaffen en die gewoon thuis zit als een majesteit en die dan door haar "baasje" (volgens mij is de hond de baasje en de andere een slaaf) word behandeld als een koning. Ik bedoel, kan dit nog erger?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

AHADITH ON DOGS

Malik Al-Muwatta . Hadith 54.13: Malik related to me from Nafi from Abdullah ibn Umar that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, said, "Whoever acquires a dog other than a sheepdog or hunting dog, will have two qirats deducted from the reward of his good actions every day." Malik related to me from Nafi from Abdullah ibn Umar that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, ordered dogs to be killed.


Sahih Muslim. Hadith 551. Narrated byAbdullah Ibn Mughaffal: The Messenger of Allah (peace be upon him) ordered killing of the dogs and then said: What about them, i.e. about other dogs? - and then granted concession (to keep) the dog for hunting and the dog for (the security) of the herd, and said: When the dog licks the utensil, wash it seven times, and rub it with earth the eighth time.

Malik Al-Muwatta. Hadith 31.68: Yahya related to me from Malik from Ibn Shihab from Abu Bakr ibn Abd ar-Rahman ibn al-Harith ibn Hisham from Abu Masud al-Ansari that the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, forbade the sale price of a dog, the earnings of a prostitute and the earnings of a fortune teller. By the earnings of a prostitute he meant what a woman was given for fornication. The earnings of a fortune teller were what he was given to tell a fortune. Malik said, "I disapprove of the price of a dog, whether it is a hunting dog or otherwise because the Messenger of Allah, may Allah bless him and grant him peace, forbade the price of a dog."

Al-Tirmidhi. Hadith 4102. Narrated by Abdullah ibn Mughaffal: The Prophet (peace be upon him) said, "Were dogs not a species of creature I should command that they all be killed; but kill every pure black one." AbuDawud and Darimi transmitted it. Tirmidhi and Nasa'i added, "No family attaches itself to a dog without a qirat of their good deeds being deducted daily, except in the case of a hunting dog, a farm dog, or a sheepdog."


Sahih Al-Bukhari 3:515. Narrated Abu Huraira: I heard Allah's Apostle (saw) saying; "Angels (of Mercy) do not enter a house wherein there is a dog or a picture of a living creature (a human being or an animal)." Sahih Muslim. Narrated 'Aisha: Gabriel made a promise with Allah's Messenger (saw) to come at a definite hour; that hour came but he did not visit him. And there was in his hand (in the hand of Allah's Apostle) a staff. He threw it from his hand and said: Never has Allah or His messengers (angels) ever broken their promise. Then he cast a glance (and by chance) found a puppy under his cot and said: Aisha, when did this dog enter here? She said: By Allah, I don't know. He then commanded and it was turned out. Then Gabriel came and Allah's Messenger (saw) said to him: You promised me and I waited for you, but you did not come, whereupon he said: It was the dog in your house which prevented me (to come), for we (angels) do not enter a house in which there is a dog or a picture.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Keeping Dogs Without Necessity

Keeping dogs inside the house without any necessity merely as pets was forbidden by the Prophet (peace be on him). When we observe how lavishly the well-to-do treat their dogs while despising their relatives, and how much attention they give their dogs while neglecting their neighbors, we realize the wisdom of this prohibition. Moreover, the presence of a dog makes the household utensils unhygienic due to their licking of them. The Prophet (peace be on him) said, "If a dog licks a plate (or pot), clean it seven times, of which one time should be with sand (or earth)." (Reported by al-Bukhari.)

Some scholars are of the opinion that the reason for prohibiting the keeping of dogs may be because they bark at visitors, scare away the needy who come to ask for charity, and chase and try to bite passers-by.


The Prophet (peace be on him) said, Jibril came to me and said, 'I came to you yesterday but what stopped me from entering was that there was a statue at the door, a curtain with figures on it in the house, and a dog inside the house. So order that the head of the statue be broken off so that it resembles the trunk of tree, that the curtain be cut and made into two pillows to recline on, and that the dog be taken out.' (Reported by AbDaoud, al-Nisai, al-Tirmidhi, and by Ibn Hibban in his Sahih.)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Uit noodzaak voor de jacht, zijn windhonden in een andere soort ingedeeld.
Alle honden zijn Haram. Een windhond is geen hond, mag.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

BFA schreef:"Een windhond is geen hond"
:shock: Wat dan wel, een poes? :laugh1:
Of mag dat ook niet van allah? :roll:

Het blijft een achterlijk hypocriet volk die moslims!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

nu begrijp ik meer waar de zwarte hondenhaat vandaan komt, heeft het iets te maken met de duivel ariel want zo ken ik het wel.
Zegt mijn moeder ook.
Als je na zondsondergang honden hoort blaffen, dan betekent het dat ze de duivelen zien.


Bijgeloof.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Wat dan wel, een poes?
Ze hebben daar een aparte soort van gemaakt. Ken de naam niet.

Windhonden zijn goede jachthonden. Omdat ze die nodig hadden hebben ze een truukje toegepast.
Windhonden worden hier in de Ardenne ook gebruikt voor jacht op reeen en herten, minder voor everzwijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

BFA schreef:
Wat dan wel, een poes?
Ze hebben daar een aparte soort van gemaakt.
Wie? De moslims?
Voor een 'normaal mens' is een windhond namelijk net zoveel hond als elk ander ras.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Voor een 'normaal mens' is een windhond namelijk net zoveel hond als elk ander ras.
Voor een normaal mens, zeg je.
De Moslims hebben van windhonden een aparte soort gemaakt. Zonder honden om wild te zoeken en drijven, moeilijke jacht.
Afghaanse windhond is een gewilde jachthond in het MO. De Engelse Whippet, vind ook zijn oorsprong in het MO.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

nadia schreef: ariel, de liefde onbreekt bij deze persoon.. liefde kan alleen bij familie en de rest wat leeft kan je geen liefde geven of andersom.

echt zielig .
Religie maakt soms meer kapot dan je lief is Nadia.
Jammer hoor.

Ik ben trouwens zo blij dat je er weer op het forum bent lieverd...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Goedenavond ,

Kan iemand mij vertellen wat haram nou precies inhoud?

groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Verboden volgens het geloof.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae, dit vraag ik aan jou.

Waarom zijn bij jullie de honden haram?
met de nadruk op waarom.

Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

habibti schreef:Chaimae, dit vraag ik aan jou.

Waarom zijn bij jullie de honden haram?
met de nadruk op waarom.

Habibti

Omdat het onreine dieren zijn.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het zat zo.

Volgens de Islam, wordt de huis beschermd en bewaakd door de engeltjes.

Mocht je thuis een hond hebben, dan zullen de engelen het huis verlaten, ze zullen het huis niet betreden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Melissa
Berichten: 366
Lid geworden op: di jan 09, 2007 11:25 pm

Bericht door Melissa »

Ik had altijd gehoord, dat er in het speeksel van een hond, minder bacterieëen zitten dan die van de mens. Ben gaan kijken op google, daar kwam ik het volgende tegen in Wikipedia:
MythBusters is een Amerikaans wetenschapsprogramma dat uitgezonden wordt door het commerciële televisiekanaal Discovery Channel, gepresenteerd door Jamie Hyneman en Adam Savage. Het commentaar wordt geleverd door Robert Lee.
De show draait geheel om pogingen mythen of Broodjeaapverhalen te ontkrachten of juist te bevestigen. Dit wordt gedaan door de mythe in kwestie na te bootsen.
De bek van een hond is schoner dan de mond van een mens. Gedeeltelijk Confirmed Een monster genomen uit Adams mond bevatte meer bacteriën dan een monster genomen uit de bek van een hond. Jamie suggereerde echter dat de bacteriën van een hond waarschijnlijk gevaarlijker zijn dan die van een mens.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae,
is dat de reden waarom honden onrein zijn, volgens het verhaal van de engeltjes in huis?
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

habibti schreef:Chaimae,
is dat de reden waarom honden onrein zijn, volgens het verhaal van de engeltjes in huis?

Dat heb ik van mijn ouders geleerd, en dat is wat ik gelezen heb.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Ten eerste is de hond onrein,omdat het een carnivoor is.
Het eet zelf vlees. En wat aten de honden in de tijd van Israel?

hap klare brokjes van het merk kosher?

NEE
Restjes voedsel,prooien,eventueel dode prooien,etc.

Nou is dat niet bepaald gezond voor een mens.
Zoals eerder,heb ik je gemeld over een interessant boek van drs Ben Horbrink.

Daar legt hij op eenvoudige manier, de voedselwetten en allerlei andere dingen uit de bijbel, uit.

http://www.vergadering.nu/boekhobrinkmoderne.htm

En nu vraag ik mij af, heeft de koran een op waarheid berustende reden om de honden onrein te achten?
En als het dezelfde reden is als uit de bijbel,dat hebben ze dat van de bijbel.
Gelukkig dat hij daar dan niet veranderd is in de loop der :wink: tijden.

En waarom doen moslims zo moeilijk over een hond ,als dier .
Tegenwoordig zijn hionden niet meer zo vies als toen.
Kijk je kan ze nog steeds niet eten,maar aanraken mag,aaien mag,spelen met ze mag.

Houd alleen je huis schoon,dat is weer hygiene.

Ik heb 2 katten, heerlijke zachte kroelbeestjes.
Als ze mijn huis vervuilen ,maak ik het schoon. Simpel.

Groetjes Habibti
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Plaats reactie