Hebben moslims een hekel aan honden?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Op welke koranvers is trouwens het principe van hyma gebaseerd?

" Zo wees de profeet op het belang van een zorgvuldige omgang met land en water en medeleven met dieren en geldt hij, door het aanwijzen van beschermde gebieden (hyma) zelfs als uitvinder van natuurparken."

mvg, Polleke
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef: Ik ga niet met jou in discussie over de x leeftijd van Aisha, de moeder der gelovigen. Er moet ten allen tijde aan bovenstaande voorwaarden worden voldaan. De hadiths waar een x-leeftijd werd genoemd kan niet 100% waar zijn.... Dat weten alle moslims.... maar ongelovigen geloven 10000% in die hadiths..... ;)

Groetjes,[/color]
Dat is jammer Rust.
Het is vreemd dat jullie zo selectief zijn wat betreft Hadith.
Toch is het een hadith van Sahih Bukhari waarin Aisha zelf verteld dat ze 9 jaar was toen ze gemeenschap had met Mohammed.
9 jaar... ( zucht) 9 jaar is jong hoor. Ik heb een kleindochter van 9 jaar. Dat is nog echt een kind. Ik moet er niet aan denken dat ze seks heeft met een 54 jarige man.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
Ik vermoed dat ook jij het vervelend vind dat Mohammed met een jong meisje/kind getrouwd is.
Dat moet ook voor Moslims toch een zwarte bladzijde zijn in het leven van jullie profeet.

En wat betreft de toestemming die een bruid moet geven.
denk jij nou echt dat een kind van 6 toestemming tot een huwelijk kan geven.

Weet je Rust. Als Moslim mannen nu met hun handen van kinderen af zouden blijven , dan had ik niet eens zoveel problemen met het huwelijk van Mohammed met Aisha. Wat gebeurd is , is gebeurd, maar omdat Moslims Mohammed als hun lichtend voorbeeld zien, zijn er nu nog steeds vieze mannen die hun lusten bot vieren op een kind.
Daar moeten jullie als Moslims wat aan doen.
Het is namelijk zo. wat goed was voor Mohammed, is nog steeds goed voor Moslims.
Smerig he, als je er aan denkt.
Een oude man van 55 jaar ie het met een kind van 9 doet.

Weet je hoe het er ongeveer uit ziet?
Een man van 55 en een kind van 9?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Polleke schreef:Op welke koranvers is trouwens het principe van hyma gebaseerd?

" Zo wees de profeet op het belang van een zorgvuldige omgang met land en water en medeleven met dieren en geldt hij, door het aanwijzen van beschermde gebieden (hyma) zelfs als uitvinder van natuurparken."

mvg, Polleke
Bedankt voor je vraag Polleke,

Ik wist niet eens wat hyma betekende... maar nu wel ;)

Als hyma betekent beschermede gebieden dan kan ik de volgende hadiths en koranverzen geven:

De profeet Mohammed (saws) heeft gezegd: "(Zelfs wanneer de wereld tot een einde komt) op de Dag des Oordeels, als iemand een palmscheut in zijn handen heeft, moet hij het planten." (Musnad of Ahmad, 5:440 en 3:184).

"We waren op reis met de Apostel van God toen hij ons even verliet. Gedurende zijn afwezigheid, zagen we een vogel hummara genoemd met haar twee jongen, en wij namen de twee jongen weg. Toen de Profeet terugkeerde cirkelde de moedervogel boven ons in de lucht, met haar vleugels slaande van smart. De Profeet zei daarop: ´Wie heeft de GEVOELENS van deze vogel gekwetst door haar jongen af te nemen? Geef haar haar jongen terug.´" (Gemeld door Abdul Rahman bin Abdullah bin Mas'ud. Muslim)

De Koran verwijst naar een incident waarbij een man, Al-Akhnas Ibn Shuriq genaamd, zich bekeerd had tot de Islam, maar nadat hij de Profeet verlaten had, een veld waarop dieren aan het grazen waren in brand stak. Daarop werd het volgende vers geopenbaard, dat geldt als zware goddelijke afkeuring van dergelijk gedrag:

2:204-206 "Onder de mensen is er hij wiens uitspraken over het tegenwoordige leven jou bevallen. Hij roept God als getuige aan voor wat er in zijn hart is. Toch is hij erg fel in zijn tegenstand. En wanneer hij weggaat trekt hij er op uit om verderf te zaaien en het gewas en het jongvee te vernielen. Maar God bemint het verderf niet. En wanneer men tot hem zegt: ´Vrees God´, dan krijgt de trots over de zonde hem te pakken. De hel is dus goed genoeg voor hem. Dat is pas een slechte rustplaats!"

De Profeet werd gevraagd of liefdadigheid zelfs tot de dieren, beloond werd door God. Hij antwoordde: "ja, er is beloning voor daden van liefdadigheid tegenover elk levend wezen." (Gemeld door Abu Huraira. Bukhari, Muslim)

De Koran vertelt ons dat wij natuurlijke bronnen samen met dieren moeten delen:

80:24-32 "De mens moet maar eens naar zijn voedsel bekijken. Dat Wij het water in gutsen uitgieten; dan de aarde in voren openbreken en dan erin laten ontspruiten: graan, wijnstokken en voedergewassen, olijfbomen en palmen, in dichtbegroeide boomgaarden, vruchten en foerage als vruchtgebruik voor jullie en voor jullie dieren."

25:48-49 "En Hij is het die de winden als verkondigers van goed nieuws voor Zijn barmhartigheid uitzendt. En Wij laten uit de hemel rein water neerdalen om daarmee hen die Wij geschapen hebben, mensen en dieren, te drinken te geven."

Ik hoop je vraag te hebben beantwoord.

Groetjes,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ariel doe niet zo ziek.... je hebt mijn antwoord.

Welterusten,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Herinner mij nog de aardbeving in Algerije zo'n 3 jaar geleden ... De Belgische hulpploegen met snuffelhonden kregen enorme kritiek omdat ze achter overlevenden zochten (met hond) in de restjes van de moskee ...
Ze laten nog liever hun broeders creperen ....
BTW de profeet kreeg waarschijnlijk uit schrik van een grote hond de vliegende schijt ... !

Afbeelding
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef:Ariel doe niet zo ziek.... je hebt mijn antwoord.

Welterusten,
Ja sorry Rust.
ik snap dat jij er ook moeite mee hebt.
dat vind ik in je te eren. :rock: Cross my heart.
Maar we hadden het over de volmaaktheid en barmhartigheid van jullie profeet.
Ik wil alleen maar even met dit voorbeeld aangeven dat Mohammed niet zo volmaakt en barmhartig was.
Het lijkt mij meer een man die zijn eigen belang voorop stelt.
Vandaar dat ik het niet kan volgen dat Moslims deze man zo op een voetstuk zetten.
Als het mijn profeet zou zijn dan zou ik me ook doodschamen en zijn naam niet meer willen noemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welterusten Rust.
Nogmaals. Fijn dat je er weer bent.
Ik heb je gemist. Echt waar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Ik hoop je vraag te hebben beantwoord.
Bedankt voor het antwoord, Rustgevend. De koran roept in deze verzen duidelijk op tot het verzorgen van dat wat geschapen is.

Al vind ik de interpretatie van Hendrik-Jan Bakker, zoals beschreven in zijn essay De Groene profeet, erg wijds.... een beschermd veld voor gewas of jong vee is natuurlijk geen wildpark of natuurreservaat. OK, de intentie is er.

Mvg, Polleke
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Als ik het even op het onderwerp hou: dat moslims een hekel hebben aan honden?

Ik kan onmogelijk namens de vele moslims op de wereld spreken. Zelf denk ik dat dat per moslims verschilt. Ik ken vele moslims die het heel normaal vinden om een hond (of een kat) als huisdier te nemen. En ookal hebben ze dat niet, dan vinden ze ze normaal.

En er zijn ook moslims die inderdaad niet van honden houden en daar hebben ze zo hun redenen voor. Dat kan door de Profeet Mohammed, maar dat kan ook omdat ze bang voor honden zijn. En ik ken ook genoeg niet-moslims die bang voor honden zijn.

MVG

Ashadoe
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Thomas schreef:
BFA schreef:
Kijk je kan ze nog steeds niet eten,
Chinezen vinden hond lekker.
Ik vind Chinees lekker....
Jips ik ook.. :oops: Twee kanibalen op FFI... :lol: :lol:
Wat lust de vegetarische kanibaal?? Alleen groenteboer... :roll2: :roll2:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Hond en Islam

Bericht door Afghan »

Ik weet nog dat mijn opa in Afghanistan aan mij uitlegde waarom je als moslim geen honden mag hebben. Hij zei dat profeet mohammed heeft gezegd dat in een huis waar honden aanwezig zijn, komen geen engelen. Dus als je wil dat engelen jou huis bezoeken, dan moet je zorgen dat je geen hond in je huis hebt.
Trouwens ik heb in een encyclopedie gelezen wat er met het woord Afghan bedoeld wordt:
Afghan is een uit Afghanistan afkomstige langharige windhond. :lol:

Ik houd van honden, katten, konijnen, schildpadden, kippen en zelfs van varkens.
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Bericht door *moslima* »

stropke schreef:
Thomas schreef:
BFA schreef: Chinezen vinden hond lekker.
Ik vind Chinees lekker....
Jips ik ook.. :oops: Twee kanibalen op FFI... :lol: :lol:
Wat lust de vegetarische kanibaal?? Alleen groenteboer... :roll2: :roll2:
:lol:
Kom even spieken hier.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door *moslima* »

Afghan schreef:Ik weet nog dat mijn opa in Afghanistan aan mij uitlegde waarom je als moslim geen honden mag hebben. Hij zei dat profeet mohammed heeft gezegd dat in een huis waar honden aanwezig zijn, komen geen engelen. Dus als je wil dat engelen jou huis bezoeken, dan moet je zorgen dat je geen hond in je huis hebt.
Trouwens ik heb in een encyclopedie gelezen wat er met het woord Afghan bedoeld wordt:
Afghan is een uit Afghanistan afkomstige langharige windhond. :lol:

Ik houd van honden, katten, konijnen, schildpadden, kippen en zelfs van varkens.
Afghan
En volgens veel moslims hebben foto's en afbeeldingen van wezens met een ziel hetzelfde effect. :?
Kom even spieken hier.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het schijnt dat vegetariërs en mensen die weinig vlees eten lekkerder smaken dan mensen die veel vlees eten. Sommige Kannibalen stammen in Zuid-Oost Azië en de stille Zuidzee prefereerden daarom Indiërs en Chinezen boven Europeanen.

Wij niet-kannibalen eten over het algemeen herbivoren zoals koeien, geiten, schapen en herten en een enkele alleseter zoals het varken. Het eten van roofdieren doen we vrijwel niet, want die smaken niet zo lekker.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door Anneke »

*moslima* schreef:
Afghan schreef:Ik weet nog dat mijn opa in Afghanistan aan mij uitlegde waarom je als moslim geen honden mag hebben. Hij zei dat profeet mohammed heeft gezegd dat in een huis waar honden aanwezig zijn, komen geen engelen. Dus als je wil dat engelen jou huis bezoeken, dan moet je zorgen dat je geen hond in je huis hebt.
Trouwens ik heb in een encyclopedie gelezen wat er met het woord Afghan bedoeld wordt:
Afghan is een uit Afghanistan afkomstige langharige windhond. :lol:

Ik houd van honden, katten, konijnen, schildpadden, kippen en zelfs van varkens.
Afghan
En volgens veel moslims hebben foto's en afbeeldingen van wezens met een ziel hetzelfde effect. :?
Gaat allah zijn lieverdje nu ook selecteren op aanwezigheid van dieren? Allah heeft die honden toch zelf gemaakt, waarom worden ze dan behandeld als vervloekt afval? Of schilderijen ervan?
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door *moslima* »

Ilona schreef:Gaat allah zijn lieverdje nu ook selecteren op aanwezigheid van dieren? Allah heeft die honden toch zelf gemaakt, waarom worden ze dan behandeld als vervloekt afval? Of schilderijen ervan?
Moet je niet aan mij vragen, maar aan soennieten die dat verzonnen hebben. Het staat niet in de Koran namelijk.
Kom even spieken hier.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Hond en Islam

Bericht door Afghan »

*moslima* schreef:
Ilona schreef:Gaat allah zijn lieverdje nu ook selecteren op aanwezigheid van dieren? Allah heeft die honden toch zelf gemaakt, waarom worden ze dan behandeld als vervloekt afval? Of schilderijen ervan?
Moet je niet aan mij vragen, maar aan soennieten die dat verzonnen hebben. Het staat niet in de Koran namelijk.
Beste Moslima,
Ik behoorde vroeger tot de Soennieten, ik kan je echt verzekeren dat we dat niet niet hebben verzonnen. Het komt van de Hadith. Ik zal voor je kijken of ik dat Hadith kan vinden.
Honden werden als een onrein dier beschouwd. Wij hadden trouwens wel een hond in Afghanistan en dus handelden tegen de Hadith of voorschriften van Mohammad.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Rust schreef:Ariel doe niet zo ziek.... je hebt mijn antwoord.

Welterusten,
rust,

een kind van 6, 9 tot zelfs iets ouder kan geen keuzes maken, zij weet niet eens wat ze met leuter aan moet laat staan dat ze er eentje in haar fluit krijgt.
een kerel die het met een kind wil doen, dromend of echt is fout, radicaal fout.

sorry hoor maar ik kan je echt niet begrijpen.
hoe kun je zo blijven denken, ik zal het nooit snappen denk ik.

nadia.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ashadoe schreef:Als ik het even op het onderwerp hou: dat moslims een hekel hebben aan honden?

Ik kan onmogelijk namens de vele moslims op de wereld spreken. Zelf denk ik dat dat per moslims verschilt. Ik ken vele moslims die het heel normaal vinden om een hond (of een kat) als huisdier te nemen. En ookal hebben ze dat niet, dan vinden ze ze normaal.

En er zijn ook moslims die inderdaad niet van honden houden en daar hebben ze zo hun redenen voor. Dat kan door de Profeet Mohammed, maar dat kan ook omdat ze bang voor honden zijn. En ik ken ook genoeg niet-moslims die bang voor honden zijn.

MVG

Ashadoe
er zijn ENKELE moslims gezien het aantal die een hond hebben maar dan alleen als waakhond want dat mag wel heb ik begrepen, dienen met die hap !!

de meeste moslims houden niet van honden en zijn er zeer zeker vies van, ik ben zelf ook zo opgegroeid en ik zie het zo vaak om mij heen.
het heeft jaren geduurd voordat ik over hrt ingebakken viesheid heen was en nog heb ik er soms last van, het zit er nu eenmaal ingebakken maar ja, waar een wil is is een weg dus beetje bij beetje neemt de angst en viesheid af.
dit is begonnen met het inzien van het nut dat vele honden hebben zoals een blindgeleide hond, opsporing hond en nog veel meer van dit soort kalliber en uiteraard de liefde die mensen kunnen hebben met hun hond als vriend net als ik heb met mijn kat.

als een hond een moslim aanraakt dan mag hij niet meer bidden met zijn kleding waaraan de hond is gekomen, waarom is dat zo?
verklaar mij dat eens.
*moslima*
Berichten: 201
Lid geworden op: zo mei 06, 2007 7:25 pm

Re: Hond en Islam

Bericht door *moslima* »

Afghan schreef:
*moslima* schreef:
Ilona schreef:Gaat allah zijn lieverdje nu ook selecteren op aanwezigheid van dieren? Allah heeft die honden toch zelf gemaakt, waarom worden ze dan behandeld als vervloekt afval? Of schilderijen ervan?
Moet je niet aan mij vragen, maar aan soennieten die dat verzonnen hebben. Het staat niet in de Koran namelijk.
Beste Moslima,
Ik behoorde vroeger tot de Soennieten, ik kan je echt verzekeren dat we dat niet niet hebben verzonnen. Het komt van de Hadith. Ik zal voor je kijken of ik dat Hadith kan vinden.
Honden werden als een onrein dier beschouwd. Wij hadden trouwens wel een hond in Afghanistan en dus handelden tegen de Hadith of voorschriften van Mohammad.
Ja, maar ik geloof dat hadith een toevoeging is die niet van God is. Dus niet betrouwbaar en vaak erbij verzonnen. De Koran is de basis, de rest is nodeloze extra.
Kom even spieken hier.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ja, maar ik geloof dat hadith een toevoeging is die niet van God is. Dus niet betrouwbaar en vaak erbij verzonnen. De Koran is de basis, de rest is nodeloze extra.
'Moslima'
De nieuwe profete voor een tolerante Islam.

Moet ik dit toejuichen of zien als een naieve interpretatie, ideaal voor Salafistische Taqiyah?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Het fenomeen, niet houden van honden, heeft zich diep geworteld in het brein van Islamieten, zelfs van gematigde, ik spreek uit ervaring.
Onze deskundige Nadia kan dit ook bevestigen.
Ietwat academisch, maar ik heb de indruk, dat de krampachtigheid, waarmee wordt vastgehouden aan deze hondenhaat, iets neurotisch heeft.
Is er een pathologisch verband tussen de beleving van Islam, en de sprookjes-theorieen uit de Koran en hadieths, waaraan halsstarrig wordt vastgehouden?
Eeuwen geleden waren de mensen in het westen ook vergiftigd met de gedachte dat heksen verbrand moesten worden. Er zijn bibliotheken volgeschreven over dit onderwerp, maar uiteindelijk heeft het gezonde verstand gezegevierd, en zijn geciviliseerde mensen tot inzicht gekomen, waardoor m.n. de technologische ontwikkeling tot bloei is gekomen, en de welvaart tot een redelijk peil gestegen is.

Ik zou willen weten van een psycholoog, nog liever een Islamitische, of er een verband bestaat tussen neurale abberatie, en de tegenwoordige beleving van Islam.

Is er een medicijn tegen deze pandemie?


Joannes
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Hond en Islam

Bericht door Afghan »

*moslima* schreef:
Afghan schreef:
*moslima* schreef:Moet je niet aan mij vragen, maar aan soennieten die dat verzonnen hebben. Het staat niet in de Koran namelijk.
Beste Moslima,
Ik behoorde vroeger tot de Soennieten, ik kan je echt verzekeren dat we dat niet niet hebben verzonnen. Het komt van de Hadith. Ik zal voor je kijken of ik dat Hadith kan vinden.
Honden werden als een onrein dier beschouwd. Wij hadden trouwens wel een hond in Afghanistan en dus handelden tegen de Hadith of voorschriften van Mohammad.
Ja, maar ik geloof dat hadith een toevoeging is die niet van God is. Dus niet betrouwbaar en vaak erbij verzonnen. De Koran is de basis, de rest is nodeloze extra.
Lieve Moslima,
Dan ben ik bang dat je een half moslim bent. Want als een goede moslims moeten je in de geloofwaardigheid van Hadiths geloven. Waar in de Koran vind je de instructies over de rituele was en het verrichten van je gebed?
Naast de Hadiths, horen moslims ook in de boeken van Mozes (Tawrat) en de Psalmen van David (Zabur) en Evangelie van Christus (Indjiel) te geloven. Wat is jou mening hierover?
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Trotse-Moslim
Berichten: 381
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 12:34 am

Bericht door Trotse-Moslim »

Ik ben van plan een hond te nemen :cool:

Alleen weet ik nog niet welke :oops:

Verder lieve Afghan, zijn wij er niet om mensen half moslim of 3-kwart moslim te noemen. Ze gelooft in hetgeen ze wilt geloven. Dat betekent dat we daar niet over mogen oordelen wie wel/niet moslim is op basis van wat ze wel en niet geloven, MITS ze heel duidelijk aan afgoderij doet, dan is het een ander verhaal. Ik bedoel, we zijn geen moslimgeleerden om daar fatwa's en takfeer op mensen te doen. Althans, dat is niet het islamitische manier van denken, anders zouden er meer niet-moslims zijn dan dat er moslims zijn nu. Dus als ze zegt dat ze moslima is en daarvan overtuigd is, dan is ze dat ook :wink:

ps. ik had jou verhaal gelezen en ik vind het heel indrukwekkend.
Sterkte toegewenst! (met ALLES wat je doet, zolang je maar gelukkig bent :wink: )
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze. (73:10). Contra principia negantem disputari non potest
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Trotse-Moslim schreef:Ik ben van plan een hond te nemen :cool:

Alleen weet ik nog niet welke :oops:

Verder lieve Afghan, zijn wij er niet om mensen half moslim of 3-kwart moslim te noemen. Ze gelooft in hetgeen ze wilt geloven. Dat betekent dat we daar niet over mogen oordelen wie wel/niet moslim is op basis van wat ze wel en niet geloven, MITS ze heel duidelijk aan afgoderij doet. Ik bedoel, we zijn geen moslimgeleerden om daar fatwa's en takfeer op mensen te doen. Althans, dat is niet het islamitische manier van denken, anders zouden er meer niet-moslims zijn dan dat er moslims zijn nu. Dus als ze zegt dat ze moslima is en daarvan overtuigd is, dan is ze dat ook :wink:

ps. ik had jou verhaal gelezen en ik vind het heel indrukwekkend.
Sterkte toegewenst! (met ALLES wat je doet, zolang je maar gelukkig bent :wink: )
Mooie post.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie