Ook Leterme vindt gecontroleerde arbeidsmigratie onvermijdel

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
sprot

Ook Leterme vindt gecontroleerde arbeidsmigratie onvermijdel

Berichtdoor sprot » Zo Feb 11, 2007 11:58 pm

Naar aanleiding van het VLD-punt (Liberalen)rond gecontroleerde migratie:
Ook Leterme vindt gecontroleerde arbeidsmigratie onvermijdelijk
(Leterme zou de kandidaat voor de cd&v (christendemocraten) zijn voor de federale verkiezingen van juni 2007)
Ook Leterme vindt gecontroleerde arbeidsmigratie onvermijdelijk
Een gecontroleerde arbeidsmigratie wordt onvermijdelijk. Dat verklaarde Vlaams minister-president Yves Leterme zondagvoormiddag op het congres van de Jong CD&V in Blankenberge.

Daarbij moet volgens hem geleerd worden uit de fouten van het verleden. Leterme wees erop dat in Vlaanderen een krapte op de arbeidsmarkt nakende is. Hij verwees nog naar de arbeidsmigratie van enkele decennia geleden. Toen kwamen ook heel wat vreemde arbeidskrachten naar België. Yves Leterme waarschuwde wel dat de fouten uit het verleden, [b]onder meer met de Turken en Marokkanen, vermeden moeten worden. [/b]
In een debat over de voorstellen van Jong CD&V inzake sociale zekerheid, verwierp Leterme de idee van een beperking in de tijd van de werkloosheidsuitkering. Hij schoof een sluitende aanpak van werklozen naar voor, met een begeleiding die zo snel mogelijk zou starten.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Terug naar “Samenleving & Integratie”