Mannen van Nederland, verenigt U

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
King of controversy

Mannen van Nederland, verenigt U

Berichtdoor King of controversy » Za Feb 17, 2007 11:28 pm

Het was een normale dag, een dag zoals elke andere had kunnen zijn.
Op een gegeven moment bevond ik mij in de bus, en zoals gebruikelijk is in een kleine publieke ruimte, probeer je fanatiek, maar zo onopvallend mogelijk, de gesprekken van anderen af te luisteren. In mijn geval gaat dat vrij eenvoudig, daar ik zulke grote oren heb, dat ik af en toe een uitzending van de planeet Mars kan ontvangen, maar goed. Zo schuin voor mij zaten 2 Marokkaanse meisjes vrolijk met elkaar te praten. Beiden droegen een hoofddoek, naast hun stond een grote tas. Ik schatte ze zo rond een jaar of 18. Ze lachten, keken met van die pretoogjes, en hadden duidelijk plezier in hun gesprek. Ideaal dus om even mee te luisteren. Het bevestigde al snel mijn vermoeden dat beide dames inderdaad 18 waren, want het gesprek ging over het rijbewijs. Wat ik begreep had 1 van de meisjes dit kennelijk net gehaald en beide dames waren in discussie over welke auto te kopen." Ik vind die Fiat Punto wel een schattige vorm hebben" "Ja, klopt, maar ik vind heb liever een automatic fuel injection, met geautomatiseerde spilling reduction"

Volslagen perplex, maar met het gezicht nog steeds strak in de plooi, als of ik geintresseerd keek naar de koeien in het weiland, zat ik in de bus. Een automatic fuel wat? Dat klinkt godverdomme aslof dat meisje er nog verstand van heeft ook. Het moet toch niet veel gekker worden in dit land. Stel je het toch eens voor. Sta je als man 's ochtend in de file, kapt je auto ermee. Dat is sowiezo al balen, want je weet, terwijl je je auto naar de vluchtstrook duwt, dat de complete file je geamuseerd zit aan te kijken. Je gooit je motorkap omhoog, maar snapt er de ballen van. Dan toch maar de ANWB bellen (wat eigenlijk al een schande is, en menig man's eer te na), en wat komt er dan uit dat gele wagentje stappen: een vrouw!!, en niet zomaar een vrouw. Nee, zo'n ene moslimvrouw, met zo'n hoofddoek, die mijn auto wel eens even komt fiksen.
Mannen van Nederland, stelt u zich het eens voor: een vrouw die je auto repareert. De hele file rijdt toeterend en schaterlachend langs, mensen komen niet meer bij. En ook aan de andere kant ontstaat nu een file, vanwege kijkers op de andere rijbaan. De schande, de vernedering. Kunt u zich het voor u zien? En dat zo'n moslimvrouwtje dan na 5 minuten al weer roept: "ah ik zie het al, het ligt aan de geautomatiseerde fuel injector, momentje..... zo, probeert u hem nu eens te starten". Hele dag naar de klote, laat op het werk, je wordt bij de baas op kantoor geroepen, en wat blijkt. Daar zit de hele afdeling te kijken naar een filmpje, hoe iemand pech heeft op de vluchtstrook, en wordt geholpen door een vrouw

Mannen van Nederland, dit mogen wij ons niet laten gebeuren. De auto is zowat het laatste mannelijke bolwerk in deze samenleving. Laten wij dat zomaar overnemen door de vrouw??!! Laten wij ons dat gebeuren??!! Pikken wij het dat er vrouwen zijn die technischer zijndan ons?!!
Ik zeg nee, wie is met mij!!!!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Za Feb 17, 2007 11:41 pm

Niet te vergeten, King, dat de televisie meer en meer op vrouwen gericht is. Vergeet niet dat sportkanalen, het enige overblijvende mannelijke bastion tussen de melige en onbenullige realitysoaps (waar van mannen betere sex en het overgrote deel in het huishouden wordt geëist) naar betaalzenders worden verwezen.

:twisted:

Het is een feit dat de reclame en vormgeving, auto's, computers, etc. gericht wordt naar diegene die over de aankopen van het huishouden beslissen.

En dat zijn de vrouwen.

Dus eigenlijk ja, misschien heb je een punt.

:twisted:
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Silly

Berichtdoor Silly » Za Feb 17, 2007 11:48 pm

ik voel me totaal niet schuldig hieraan..(A)

ben zo technisch als een olifant, dus ik zal je auto niet hoeven te fixen king :wink:
als ik ooit mijn rijbewijs krijg (ik mag er vanuit gaan dat dit voor de zomervakantie is, anders voel ik me wel heel dom :oops: ) dan ben ik al blij zat dat ik dat die auto aankrijg en dattie rijdt :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Za Feb 17, 2007 11:51 pm

:lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Feb 18, 2007 4:12 am

Beste forum leden.

Het verhaal van de king is een verhaal met een moraal.
Niet zomaar geschreven om ons even een glimlach op het gezicht te toveren.
Nee, de king wil dat wij gaan nadenken. Nadenken over onze haat tegenover Moslims.
Want daar is de king van overtuigd, dat wij moslims haten.
Daar zat hij dan in de bus. Eenzaam en alleen. Naast hem stond een grote tas
Zijn grote supersonische oren gespitst op een discussie van twee gehoofddoekte moslimsa’s.

Stel dat onze held king zo geïnteresseerd en zo onder de indruk was van het verhaal van de beide dames, dan had hij gezellig even bij de dames kunnen aanschuiven, want deze dames waren geëmancipeerde vrouwen die bovendien ook nog eens verstand hadden van geautomatiseerde spilling reduction.
Daar moet je als man toch mee kunnen praten.
Het had een mooie gelegenheid geweest om eens kennis met deze beide meisjes te maken.
Hij had zich dan kunnen laten informeren over inns and outs of the Fiat Punto en daarna had hij ook ons kunnen informeren over de geautomatiseerde spilling reduction, want ook wij willen graag op de hoogte blijven wat voor nieuwigheid de techniek ons bied.
Waarom heeft onze held dit niet gedaan.
Ik kan heel veel redenen opnoemen, maar de ware reden van zijn terughoudendheid was dat er geen busritje geweest is.

En als jullie geïnteresseerd zijn in dit aller nieuwste auto snufje, deze automatic fuel injection, met geautomatiseerde spilling reduction, dan moet ik jullie teleur stellen.
Ik heb het internet afgezworven om me te laten informeren over dit wondertje van techniek, maar helaas , teleurgesteld heb ik ontdekt dat dit wondertje hoog waarschijnlijk nog ontworpen moet worden.
Waarschijnlijk door de twee Moslima’s met hoofddoek, en waarom niet. Ik zou het toejuichen.

Haten wij Moslims op dit forum? Zijn wij tegen intergratie?
Ik kan alleen een hartgrondig NEE op deze twee vragen geven.

Willen wij dat er ooit eens dat er op een goede dag een Moslima uit een geel autootje stapt om onze geautomatiseerde spilling reduction te repareren…
Op deze vraag kan ik alleen maar een hartgrondig JA geven.

Wij haten geen moslims, ons doel is….
Bekendheid te geven aan de ernstige problemen waar ex-moslims mee te kampen hebben en te laten zien dat de islam wel degelijk een bepalende factor is voor de achtergebleven positie van de islamitische gemeenschap in het westen en in moslimlanden. Ook de moeizame integratie, radicalisering en agressie worden vooral veroorzaakt door de eisen die de islam aan moslims stelt.

Dat is ons doel. Wij haten niet….
Maar ja, wat voor beschuldigingen kunnen we nog meer verwachten van een king die op een forum gezegd heeft dat het niet uitmaakt dat moslim vrouwen besneden worden.
Het zijn toch maar het aantal besneden vrouwen per jaar. Wat maakt dat nou uit….

Wat voor beschuldigingen kunnen we nog meer verwachten van een king die op een forum gezegd heeft ,

Quote.
“Ik denk niet dat je 9-11 madrid en Londen op een lijn kunt zetten met van Gogh. Allereerst omdat er ietsjes meer slachtoffers gevallen zijn. Ten tweede omdat die mensen echt onschuldig waren. van Gogh heeft het toch voor een groot gedeelte aan zichzelf te danken dat hij niet meer rookt.”

Tja………
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 4:39 am

Beste King,

Ik heb nog niet veel van je gelezen, maar ik begrijp je houding enigzins. Toen ik enige tijd geleden hier op het forum kwam, had ik eigenlijk niets liever dan te horen dat hier fervente moslim-haters zaten. Je weet wel van die lieden vol vergif. Van die Michiel Smitjes achter de PC.

Dan zou het voor mij een stuk makkelijker zijn om toe roepen dat dit forum niet deugt en dat er met de Islam niks mis is. En dan zou ik gewoon verder gaan met mijn eigen luxe leventje.

De waarheid is anders. Aan dit forum zitten mensen van verschillende pluimages, die worden gedreven door liefde en waarheidsvinding. Het zijn mensen die allen tot de conclusie zijn gekomen dat Islam en moderniteit met elkaar botsen. Sommige van ons hebben relaties (gehad), anderen van ons hebben vakmatig het falen van de multi-culturele samenleving van dichtbij meegemaakt.

Om eerlijk te zijn, heb ik liever dat ik hoor dat de Islam een vredelievende religie is. Ik daag je daarom uit. Bewijs mij dat de Islam één al vrede is. Dat de Koran en ahadith verenigbaar zijn. Ik ben één en al oor.

Zo kan ik rustig verder met mijn leven.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Zo Feb 18, 2007 7:14 pm

@ Ariel
Jezus, jij hebt echt tijd te veel. Of heb je daar een compleet stasi bureau werken?

Ik zat niet eenzaam en alleen. Geen idee hoe je daarbij komt. De bus was gewoon vol. Dames zaten ook niet eens op hetzelfde bankje, maar achter elkaar (aan de kant van het gangpad. ik zat aan de andere kant, bij het raam. Met een dik vrouwpersoon er tussenin. Aan de overkant was ook geen zitplaats mee, dat verklaart misschien waarom ik er niet bij ben gaan zitten? heel misschien maar)

Ik heb verder geen fluit verstand van auto's, technische zaken of wat dan ook. Daarom heb ik de naam van dat fuel ding niet onthouden.

Er is lekker wel een busritje geweest, maar maakt dit uit? Voor hetzelfde geld was het in een cafe geweest, een bioscoop, op straat of whatever waar.
Waar het om gaat is dat deze meiden duidelijk een opleiding volgen, Nederlands praten,bezig zijn met de toekomst, eigenlijk gewoon met Nederlandse meiden zijn.
Ik heb dit verhaaltje bij integratie gepost. Want dit verhaal is een goed voorbeeld van hoe ik het integratie proces voorspel. Deze meiden zullen ooit eens de moeder worden van 'Marokkaanse' kinderen. Zij zullen deze opvoeden, is mijn verwachting, volgens een sterk verwesterde moraal.

Net zoals de vorige generatie heeft gedaan. Elke generatie Marokkanen en Turken zal zich meer en meer aanpassen aan onze maatschappij.

Ik geloof best dat jullie niet tegen integratie zijn, sommigen van jullie hebben er alleen een hard hoofd in dat dit proces automatisch en vanzelf zal gaan. Vandaar dit voorbeeld.

Wat jullie doel is, volgens de doelstellingen van dit forum, heb ik allang en breed begrepen. Het mag misschien jouw persoonlijke doel zijn om te laten zien dat de islam tegenwerkt bij de integratie, maar dat is zeker niet het doel van de doelsteller, Ali nogwat.

Ik denk trouwens niet dat de islam echt tegenwerkt bij de integratie. Weet niet meer of ik het op dit forum heb gepost, of ergens anders, maar er zijn nogal wat criminelen van Marokkaanse afkomst. Hoe verklaar je dat?
Nu zijn er sommigen die dan wijzen op een of andere Koran tekst, waarin staat dat moslims van de infidels mogen stelen, en daarom stelen die Marokkanen allemaal.
Anderen (waaronder ikzelf) stellen dat het meer ligt aan de sociaal-economische omstandigheden waarin de meeste Marokkanen zich bevinden. (Kleine) criminaliteit is altijd al hoger geweest bij mensen met een laag inkomen.
Weer anderen wijzen erop dat de Marokkanen zich gedragen als een hustler uit de teksten van allerlei ghetto rappers uit Amerika.

Welke theorie is waar? Ik denk dat de laatste twee zeker een kern van waarheid hebben. Werkt de islam dus tegen bij de integratie? In ieder geval niet meer dan de teksten van 50 cent. Althans, voor dit aspect van integratie. Agressie kan komen vanuit de Koran, maar ik denk het echt niet hoor. Kijk eens naar de leefstijl van die prutsers. Ze lopen rond met hun 'bitches' rijden op opgepimpte scooters, dealen in drugs, gaan naar feesten. Dat is volgens mij meer de stijl van een rapper dan van een profeet.

De islam belemmert de integratie steeds en steeds minder. Mijn vermoeden is, dat over 60 jaar niemand het meer heeft over kut-Marokkanen (zeker niet omdat tegen die tijd ons land al overspoelt is geraakt door Oost Europeanen, die dan allemaal onze banen inpikken, en onze uitkeringen opstrijken, en daarna komen de Russen, het midden-oosten, en telkens aangevuld met een flinke portie Afrikanen. Nee, over 60 jaar maakt niemand zich meer druk over die Marokkanen of de islamisering van Nederland)

Met die quote wilde ik aangeven dat de slachtoffers van Madrid en Londen willekeurig waren. Van Gogh was geen willekeurig slachtoffer. Of wel soms? En waarom was hij geen willekeurig slachtoffer? Misschien vanwege de teksten die hijzelf schreef?

@ Lodewijk Nasser
Ik heb hier al eens geschreven dat de clash of civilizations zich vooral afspeelt in de hoofden van de immigranten. Islam en moderniteit mogen onverenigbaar zijn, en ik zie steeds meer moslims, langzaam maar zeker, kiezen voor de moderniteit, hoewel daar nog steeds moslimaspecten aan zullen blijven kleven. Een ramadan met suikerfeest is volgens mij prima te combineren met de moderniteit. 5x bidden per dag ook. En zo zal langzaam de moslimgemeenschap integreren in onze maatschappij.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 7:18 pm

@ Lodewijk Nasser
Ik heb hier al eens geschreven dat de clash of civilizations zich vooral afspeelt in de hoofden van de immigranten. Islam en moderniteit mogen onverenigbaar zijn, en ik zie steeds meer moslims, langzaam maar zeker, kiezen voor de moderniteit, hoewel daar nog steeds moslimaspecten aan zullen blijven kleven. Een ramadan met suikerfeest is volgens mij prima te combineren met de moderniteit. 5x bidden per dag ook. En zo zal langzaam de moslimgemeenschap integreren in onze maatschappij.

Beste King,

Ik herken veel van mezelf terug in je opmerkingen. Maar ik denk dat je teveel vanuit ons redeneert en niet vanuit de Islam.

De Islam is namelijk niet uit op integratie.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Zo Feb 18, 2007 7:28 pm

@ Lodewijk Nasser

"De Islam is namelijk niet uit op integratie"

En wie is die Islam dan? Ken ik hem, woont die ergens, heeft hij/zij een baan? Nee, en weet je hoe dat komt? DE ISLAM IS GEEN PERSOON.
Hoe kan een boek integreren in een maatschappij 1400 jaar later? Een boek is onveranderlijk, een mens niet.
Kijk toch eens met je ogen in plaats van met je vergiftigde hersens. Zie dat de moslim van nu allang niet meer de moslim van toen is.
Natuurlijk lopen er in Nederland nog steeds enkele gekken rond (en verbeter me als ik het mis heb, maar die behoren vaak bij de eerste generatie, qua leeftijd), maar die mensen worden oud, en sterven vanzelf uit. En hun opvolgers? Die komen uit Saoedie Arabie, en hebben geen idee van hoezeer de Westerse moslim uit de derde/vierde generatie is veranderd. Hij zal dat gaan bestrijden, met radicale teksten, en zo die moslim 3.0 nog verder van zich vervreeemden, en meer aan de westerse maatschappij binden.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 7:40 pm

En wie is die Islam dan? Ken ik hem, woont die ergens, heeft hij/zij een baan? Nee, en weet je hoe dat komt? DE ISLAM IS GEEN PERSOON.
Hoe kan een boek integreren in een maatschappij 1400 jaar later? Een boek is onveranderlijk, een mens niet.
Kijk toch eens met je ogen in plaats van met je vergiftigde hersens. Zie dat de moslim van nu allang niet meer de moslim van toen is.
Natuurlijk lopen er in Nederland nog steeds enkele gekken rond (en verbeter me als ik het mis heb, maar die behoren vaak bij de eerste generatie, qua leeftijd), maar die mensen worden oud, en sterven vanzelf uit. En hun opvolgers? Die komen uit Saoedie Arabie, en hebben geen idee van hoezeer de Westerse moslim uit de derde/vierde generatie is veranderd. Hij zal dat gaan bestrijden, met radicale teksten, en zo die moslim 3.0 nog verder van zich vervreeemden, en meer aan de westerse maatschappij binden

Beste King,
Dat zeiden ze dertig jaar geleden ook al. Je verward teveel een leer met zijn aanhangers. Het is in wezen alleen maar erger geworden.
Het probleem is, als ik je een beetje psycho-analytisch onderzoek, is dat je de Islam onvoldoende kent.

Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Maar ongelijk heb je wel.

Silly

Berichtdoor Silly » Zo Feb 18, 2007 7:42 pm

King of controversy schreef:@ Lodewijk Nasser

Natuurlijk lopen er in Nederland nog steeds enkele gekken rond (en verbeter me als ik het mis heb, maar die behoren vaak bij de eerste generatie, qua leeftijd), maar die mensen worden oud, en sterven vanzelf uit. En hun opvolgers? Die komen uit Saoedie Arabie, en hebben geen idee van hoezeer de Westerse moslim uit de derde/vierde generatie is veranderd. Hij zal dat gaan bestrijden, met radicale teksten, en zo die moslim 3.0 nog verder van zich vervreeemden, en meer aan de westerse maatschappij binden.

bijgeloof is sterk verankerd in de islamitische samenleving. onderschat de invloed van de ouders op het leven van hun kinderen niet.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Zo Feb 18, 2007 8:52 pm

@ silly
die onderschat ik ook niet. Daarom zeg ik ook dat het nog wel 60 jaar kan duren.
Dan zit de tweede generatie in het bejaarden tehuis, en is de eerste generatie allang omgeven door 72 maagden (hoorde laatst trouwens een of andere Duitse prof beweren dat je maagden ook kunt lezen als vissen, slordige vertaalfout). De generatie die dan opgroeit, kent de eerste generatie niet meer, en die heeft daar dan ook geen invloed meer op. Latere generaties hebben dat uiteraard nog wel, maar die zullen sterk verwesterd zijn. In ieder geval mee verwesterd dan de huidige ouders zijn. En zo zal dat alleen maar toenemen en toenemen en integreren en integreren.

@ Lodewijk Nasser
En daar gaat inderdaad geen 30 jaar overheen, zoals men destijds dacht. Ik kijk juist naar de aanhangers van die 'leer', en zie grote verschillen met hun echte gedrag, en het gedrag dat hun 'leer' hen voorschrijft. Het is erger geworden? Misschien, maar het wordt vanzelf minder erg.
En nee, ik heb islam nog nooit de hand geschud.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 9:05 pm

@ Lodewijk Nasser
En daar gaat inderdaad geen 30 jaar overheen, zoals men destijds dacht. Ik kijk juist naar de aanhangers van die 'leer', en zie grote verschillen met hun echte gedrag, en het gedrag dat hun 'leer' hen voorschrijft. Het is erger geworden? Misschien, maar het wordt vanzelf minder erg.
En nee, ik heb islam nog nooit de hand geschud.

Wat je ontgaat is dat 3/4de zijn partner uit het thuisland haalt, wij altijd zullen spreken van een eerste generatie.

Silly

Berichtdoor Silly » Zo Feb 18, 2007 9:10 pm

@ silly
die onderschat ik ook niet. Daarom zeg ik ook dat het nog wel 60 jaar kan duren.
Dan zit de tweede generatie in het bejaarden tehuis, en is de eerste generatie allang omgeven door 72 maagden (hoorde laatst trouwens een of andere Duitse prof beweren dat je maagden ook kunt lezen als vissen, slordige vertaalfout). De generatie die dan opgroeit, kent de eerste generatie niet meer, en die heeft daar dan ook geen invloed meer op. Latere generaties hebben dat uiteraard nog wel, maar die zullen sterk verwesterd zijn. In ieder geval mee verwesterd dan de huidige ouders zijn. En zo zal dat alleen maar toenemen en toenemen en integreren en integreren.
dat hoop je.. je hoopt dat het tot die tijd al niet geescaleerd is.
wie zegt dat de integratieformule ook daadwerkelijk zijn vruchten gaat werpen op de manier die jij beschrijft?

zolang er bruiden en bruidegommen uit het buitenland geimporteerd worden en zolang de leer hetzelfde is, zal de kern niet vervagen.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Zo Feb 18, 2007 9:48 pm

@ Lodewijk Nasser
Nogmaals het macaroni verhaal.
Uithuwelijken kan alleen als er goede banden bestaan tussen de familie van de bruid en de bruidegom.
Je moet niet denken dat zo'n Marokkaanse jongen in Nederland op een gegeven moment besluit van "ik wil trouwen" en dan naar een willekeurig dorp gaat, zegt doet u mij die maar, en voila, hij is getrouwd. Zo werkt uithuwelijk niet. En zelfs als er goede banden bestaan, dan zal de familie niet akkoord gaan met een partij die in Nederland zich de typhus loopt te stelen, en daardoor misschien niet voor de andere partij kan zorgen, zorgen dat er bijvoorbeeld brood op de plank komt. Zo werkt uithuwelijken niet.
Nu wordt 3/4 nog uitgehuwelijkt, dat betekent dat 1/4 van de banden tussen Marokko en Nederland dusdanig zijn uitgerekt, dat uithuwelijken al niet meer gaat (los even van het getal, ergens anders op dit forum stond een percentage van 40%). Die 3/4 kan dus alleen maar minder worden, en zal ook minder worden.
Veel Marokkanen die hun bruid halen in het moederland zijn jongens. Maar diezelfde jongens worden momenteel door de Marokkaanse bevolking uitgespuugd, vanwege hun patserige gedrag als ze weer op vakantie zijn in Marokko. Uithuwelijken zal dus steeds lastiger worden. Uiteindelijk zullen steeds meer Marokkanen een partner zoeken in Nederland, en zullen de banden met Marokko weer wat langer worden, en weer enkele zullen breken.

@ Silly
Er bestaat inderdaad de kans dat het escaleert. Maar een mooi voorbeeld in dit verband is toch weer Amerika.
Wel eens de film "Gangs of New York" gezien? Gebaseerd op een historische gebeurtenis,de conflicten tussen verschillende groepen Ieren liepen zo hoog op, dat er een kannoneerboot van het leger aan te pas moest komen, voordat het weer kalm werd. En uiteindelijk is er nu in Amerika geen sprake meer van geweld tussen Katholieke en Protestante Ieren meer, of wel
Dus in Nederland kan het nog een hele tijd escaleren, voordat het mis gaat. Uiteraard hoop ik dat het niet zover zal komen.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 9:51 pm

@ Lodewijk Nasser
Nogmaals het macaroni verhaal.
Uithuwelijken kan alleen als er goede banden bestaan tussen de familie van de bruid en de bruidegom.
Je moet niet denken dat zo'n Marokkaanse jongen in Nederland op een gegeven moment besluit van "ik wil trouwen" en dan naar een willekeurig dorp gaat, zegt doet u mij die maar, en voila, hij is getrouwd. Zo werkt uithuwelijk niet. En zelfs als er goede banden bestaan, dan zal de familie niet akkoord gaan met een partij die in Nederland zich de typhus loopt te stelen, en daardoor misschien niet voor de andere partij kan zorgen, zorgen dat er bijvoorbeeld brood op de plank komt. Zo werkt uithuwelijken niet.
Nu wordt 3/4 nog uitgehuwelijkt, dat betekent dat 1/4 van de banden tussen Marokko en Nederland dusdanig zijn uitgerekt, dat uithuwelijken al niet meer gaat (los even van het getal, ergens anders op dit forum stond een percentage van 40%). Die 3/4 kan dus alleen maar minder worden, en zal ook minder worden.
Veel Marokkanen die hun bruid halen in het moederland zijn jongens. Maar diezelfde jongens worden momenteel door de Marokkaanse bevolking uitgespuugd, vanwege hun patserige gedrag als ze weer op vakantie zijn in Marokko. Uithuwelijken zal dus steeds lastiger worden. Uiteindelijk zullen steeds meer Marokkanen een partner zoeken in Nederland, en zullen de banden met Marokko weer wat langer worden, en weer enkele zullen breken.

Interessant achtergrond verhaal KoC.

Mag ik je vragen op welke gronden jij vindt dat wij ongelijk hebben?

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Feb 18, 2007 10:11 pm

King, wat ben jij toch onvoorstelbaar naïef als het op de islam en de moslims aankomt. Je grootste fout is dat je de islam bekijkt als en vergelijkt met om het even welke andere godsdienst. Maar ja, dat doen er zovelen. Terwijl het volstaat zich even te verdiepen in de koran, ahadith en andere islamitische geschriften om een klare kijk op de zaak te hebben.
Ikzelf ben een "ervaringsdeskundige". Ik verduidelijk : ik leef in een moslimomgeving, een groot deel van het jaar zelfs in een moslimland, mijn familieleden zijn voor het grootste deel moslims, zelf keerde ik de islam jaren geleden reeds de rug toe (grondig lezen van de koran hielp mij daarbij enorm).
De islam is geen godsdienst, het is veel en veel meer dan dat. Het is ook een maatschappelijk en juridisch stelsel, het is een manier van leven en denken (eerder niet-denken), het is een afwijzing van alles wat niet islamitisch is, islam integreert zich niet, islam assimileert enkel andere systemen.
Of jij dat nu leuk vindt of niet, zo is het. Struisvogel spelen is de islam in de kaart spelen.
Mijn raad aan jou : verdiep je in de islam door lectuur en "in the field"-recherche en kom dan nog eens terug. Zeker weten dat jij dan een fervente FFI-er wordt als je vrijheid en die van je kinderen je lief is!

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Feb 18, 2007 10:13 pm

Daarom zeg ik ook dat het nog wel 60 jaar kan duren.

Die tijd is er niet.

Over 10/15 j draait de balans om. Is de Islam gepolitiseerd en kan niet meer tegengehouden worden. Met de importhuwelijken zal de balans over 25/30j in het nadeel van de Democratie zijn. Gaat Sharia en bijhorend repressief systeem deel uitmaken van de politieke realiteit.

Het grootste deel van de Moslimjongeren maakt geen secundair onderwijs af.
Ik zou graag die technici zien waarover jij spreekt. As ze er zijn. Met welke mentaliteit gaan ze werken? ALs Allah het wil of als de mens het wil.

Onze maatschappij draait op als de mens het wil. Als dit wordt, als Allah het wil zal haar mechaniek veel te veel haperingen kennen en stilvallen.

Weet jij wat het betekent als je, je diepvriezer mag weggooien na een stroompanne wegens storm? Bij mij gebeurt dit, omdat het hier het dunst bevolkte del Belgie is. Men repareert volgens bevolkingsdichtheid.

Stel je dit eens voor bij een stad als Brussel. De schade is onvoorzienbaar op dat ogenblik.
Geen nood, het zal een proef van Allah zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Zo Feb 18, 2007 10:34 pm

@ Lodewijk Nasser
Jullie ongelijk?
Moeilijk te zeggen. Wat betreft integratie hebben we het over de toekomst, en niemand weet wat die toekomst gaat brengen.
Ik kan wel een mooi verhaaltje ophangen over hoe de moslims langzaam integreren in onze maatschappij, maar morgen kan er een nucleaire aanslag komen in Amsterdam, en zal de integratie net wat langer duren. Dus ik zou niet willen zeggen dat jullie ongelijk hebben. Wel ben ik wat positiever over de toekomst dan de meesten hier, of ik gelijk heb, zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik denk echter van wel, op grond van de voorbeelden die ik heb gegeven.
Over de islam denk ik dat jullie wel ongelijk hebben. Niet over de teksten die er in staan, maar over de invloed van de islam op de gemiddelde Nederlandse moslim.

@ Dutch
Ik vergelijk niet godsdiensten met elkaar, ik vergelijk het gedrag van twee groepen als die samenkomen in een wijk met elkaar. Hoe dat meestal eerst goed gaat, bij de tweede en derde generatie uit de klauw loopt, omdan vrede te hebben met het lot vanaf de 4 of 5de generatie. Echte integratie volgt dan vanaf generatie 6 of 7. Das dus nog 3x 20 jaar wachten.
De Islam is een dom stuk tekst, met allerlei oproepen er in tot haat, geweld en nog meer geweld. Dat ontken in niet, nooit gedaan ook. Het gaat er echter om, wat de mensen daarmee doen. En vooralsnog zie ik in Nederland dat de meeste moslims die oproepen naast zich neerleggen.

Over in the field research, volstaat het volgende verhaal? (uit tweede hand)
Bij een callcenter werken een jongen en een meisje. Meisje is van Marokkaanse afkomst, en vrij traditioneel opgevoed. Jongen is homo. Ze zitten de hele dag bij elkaar, dus dan praat je wat, en op een dag komt het meisje erachter dat de jongen homo is. Dit dat zus enzo, en na een tijdje zegt het meisje, maar zo lelijk ben jij toch niet?
Hoezo, vraagt de jongen? Nou zegt het meisje, mijn vader zegt altijd dat mannen homo worden omdat de geen vrouw kunnen krijgen.
Waarop de jongen haar wat dingentjes uitlegt, het meisje zegt, oh zit dat zo. En ze zijn weer even goede vrienden. (betere zelfs, heb ik begrepen)
Is dat een voorbeeld van hoe de Islam andere systemen assimileert, of is dat een voorbeeld van integratie?

@ BFA
Dat zal moeten blijken of die tijd er is. Er kan van alles gebeuren, dat geef ik toe. Sharia kan niet worden ingevoerd, omdat dat tegen de grondwet indruist, en er twee-derde nodig is om die te veranderen. En dan is er ook nog het Europese verhaal. Maar hierbij heb je mijn woord: mocht de sharia daadwerkelijk worden ingevoerd in Europa, dan sta ik aan jullie zijde. Nu is daar echter nog geen sprake van.

Inderdaad, een groot deel van de jongens maakt z'n school niet af. Een groot deel van de meisjes wel, en wat wil het toeval. Meisjes voeden de kinderen op, en dus ook de jongens van de toekomst.
Over die mentaliteit kan ik weinig zeggen.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Feb 18, 2007 10:52 pm

@ Dutch
Ik vergelijk niet godsdiensten met elkaar, ik vergelijk het gedrag van twee groepen als die samenkomen in een wijk met elkaar. Hoe dat meestal eerst goed gaat, bij de tweede en derde generatie uit de klauw loopt, omdan vrede te hebben met het lot vanaf de 4 of 5de generatie. Echte integratie volgt dan vanaf generatie 6 of 7. Das dus nog 3x 20 jaar wachten.
De Islam is een dom stuk tekst, met allerlei oproepen er in tot haat, geweld en nog meer geweld. Dat ontken in niet, nooit gedaan ook. Het gaat er echter om, wat de mensen daarmee doen. En vooralsnog zie ik in Nederland dat de meeste moslims die oproepen naast zich neerleggen.

Over in the field research, volstaat het volgende verhaal? (uit tweede hand)
Bij een callcenter werken een jongen en een meisje. Meisje is van Marokkaanse afkomst, en vrij traditioneel opgevoed. Jongen is homo. Ze zitten de hele dag bij elkaar, dus dan praat je wat, en op een dag komt het meisje erachter dat de jongen homo is. Dit dat zus enzo, en na een tijdje zegt het meisje, maar zo lelijk ben jij toch niet?
Hoezo, vraagt de jongen? Nou zegt het meisje, mijn vader zegt altijd dat mannen homo worden omdat de geen vrouw kunnen krijgen.
Waarop de jongen haar wat dingentjes uitlegt, het meisje zegt, oh zit dat zo. En ze zijn weer even goede vrienden. (betere zelfs, heb ik begrepen)
Is dat een voorbeeld van hoe de Islam andere systemen assimileert, of is dat een voorbeeld van integratie?

OK, dus jij denkt dat alle moslims binnen enkele generaties geen moslims meer zullen zijn ? Dat is dan buiten de islam gerekend beste King, de islam staat afvalligheid niet toe en sociaal isolement is nog de kleinste straf daarop... Het is geen religie zoals alle andere, zoals ik al zei. My guess : binnen 5 generaties zijn moslims nog steeds moslims, maar waarschijnlijk niet meer in de minderheid, zodat we dan dag kunnen zeggen aan onze vrijheden...als we de islam niet aan banden leggen tenminstte.

Jouw voorbeeld is geen voorbeeld van integratie, noch van assimilatie. En al helemaal niet "in the field" mijn inziens. Het is gewoon een voorbeeld van "onbekend is onbemind". Het zou een voorbeeld van integratie zijn als die moslima haar homo-collega thuis zou uitgenodigd hebben, aan haar vader voorgesteld met de woorden "papa, zie je nu zelf dat homo's geen lelijkerds zijn !" Maar geen haar op het hoofd van die moslima dat daar aan denkt, geloof me vrij !
Het is wél een voorbeeld van het feit dat moslims ook mensen zijn en dientengevolge niets menselijks hen vreemd is, ook vriendschap met een niet zo voor de hand liggende vriend. ONDANKS de islam ! Gelukkig maar !

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Feb 18, 2007 11:06 pm

@ Lodewijk Nasser
Jullie ongelijk?
Moeilijk te zeggen. Wat betreft integratie hebben we het over de toekomst, en niemand weet wat die toekomst gaat brengen.
Ik kan wel een mooi verhaaltje ophangen over hoe de moslims langzaam integreren in onze maatschappij, maar morgen kan er een nucleaire aanslag komen in Amsterdam, en zal de integratie net wat langer duren. Dus ik zou niet willen zeggen dat jullie ongelijk hebben. Wel ben ik wat positiever over de toekomst dan de meesten hier, of ik gelijk heb, zal de toekomst moeten uitwijzen. Ik denk echter van wel, op grond van de voorbeelden die ik heb gegeven.
Over de islam denk ik dat jullie wel ongelijk hebben. Niet over de teksten die er in staan, maar over de invloed van de islam op de gemiddelde Nederlandse moslim.

Daar heb je grotendeels gelijk in. Veel moslims zijn minder gelovig dan je in eerste instantie zou vermoeden. Ik raad je van harte het volgende artikel aan: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4800

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Feb 18, 2007 11:36 pm

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland
Jonge Marokkanen in ons land verkiezen nog altijd een partner uit Marokko. Dat blijkt uit een onderzoek van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid van de Universiteit Antwerpen op vraag van minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (sp.a). Deze voorkeur uit zich in een stijging van de huwelijksmigratie, momenteel de belangrijkste vorm van migratie naar België.

Stijging
Binnen de Marokkaanse gemeenschap in België steeg het aantal huwelijken met een partner uit het land van herkomst met de jaren, zo blijkt. Van de huwelijken afgesloten voor 1979 ging het in 41,4 procent van de gevallen om een huwelijk met een partner uit het thuisland, terwijl dat aantal bij huwelijken tussen 2000 en 2003 65,4 procent bedroeg.

Authentieke cultuur
"Marokkanen in België kiezen vaak huwelijkspartners uit hun land van herkomst omdat ze verlangen naar iets 'vertrouwd' of naar een 'authentieke cultuur'", stellen de onderzoekers. "Maar hun toekomstige partners zien het huwelijk net als een stap naar een 'nieuw' leven." Beide partners hebben dus vaak "tegengestelde verwachtingen".
Voor velen is het huwelijk dan ook een migratie-instrument geworden, zeggen de onderzoekers.

Meer dan keuze uit liefde
"Voor deze mensen gaat het om meer dan een keuze uit liefde. Door het huwelijk denken ze toegang te krijgen tot het 'beloofde land'. Maar dat is niet altijd het geval", luidt het. Huwelijksmigranten zijn vaak afhankelijk van hun partner en schoonfamilie, hebben dikwijls een lage scholingsgraad en door hun gebrekkige kennis van het Nederlands bestaat de kans op sociale isolatie.

Om dergelijke problemen te vermijden, is het volgens de onderzoekers noodzakelijk dat de betrokken landen efficiënt samenwerken rond het migratieprobleem. (belga/hln)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_326210.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Feb 19, 2007 12:08 am

Daar gaat de hele stelling van King.

Iznogoodh

Re: Mannen van Nederland, verenigt U

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Feb 19, 2007 1:13 am

King of controversy schreef:Mannen van Nederland, dit mogen wij ons niet laten gebeuren. De auto is zowat het laatste mannelijke bolwerk in deze samenleving. Laten wij dat zomaar overnemen door de vrouw??!! Laten wij ons dat gebeuren??!! Pikken wij het dat er vrouwen zijn die technischer zijndan ons?!!
Ik zeg nee, wie is met mij!!!!
Ik niet. Persoonlijk maak ik me alleen maar sterk voor ons onvervreemdbare recht om staande te mogen urineren.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Silly

Berichtdoor Silly » Ma Feb 19, 2007 11:17 am

Code: Selecteer alles

@ Silly
Er bestaat inderdaad de kans dat het escaleert. Maar een mooi voorbeeld in dit verband is toch weer Amerika.
Wel eens de film "Gangs of New York" gezien? Gebaseerd op een historische gebeurtenis,de conflicten tussen verschillende groepen Ieren liepen zo hoog op, dat er een kannoneerboot van het leger aan te pas moest komen, voordat het weer kalm werd. En uiteindelijk is er nu in Amerika geen sprake meer van geweld tussen Katholieke en Protestante Ieren meer, of wel
Dus in Nederland kan het nog een hele tijd escaleren, voordat het mis gaat. Uiteraard hoop ik dat het niet zover zal komen.
ik heb altijd gedacht dat voorkomen beter was dan genezen.
ik snap de vergelijking met de situatie nu en die tussen de katholieken en protestanten niet. het is toch duidelijk dat dit een ander 'volk' is?
het valt echt wel aan je te waarderen dat je mensen een kans gunt, het is echter nog maar de vraag of diezelfde mensen net zo vriendelijk zijn tegen jou

Terug naar “Samenleving & Integratie”