Mannen van Nederland, verenigt U

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Thomas

Re: Mannen van Nederland, verenigt U

Berichtdoor Thomas » Ma Feb 19, 2007 11:38 am

King of controversy schreef:Het was een normale dag, een dag zoals elke andere had kunnen zijn.
Op een gegeven moment bevond ik mij in de bus, en zoals gebruikelijk is in een kleine publieke ruimte, probeer je fanatiek, maar zo onopvallend mogelijk, de gesprekken van anderen af te luisteren. In mijn geval gaat dat vrij eenvoudig, daar ik zulke grote oren heb, dat ik af en toe een uitzending van de planeet Mars kan ontvangen, maar goed. Zo schuin voor mij zaten 2 Marokkaanse meisjes vrolijk met elkaar te praten. Beiden droegen een hoofddoek, naast hun stond een grote tas. Ik schatte ze zo rond een jaar of 18. Ze lachten, keken met van die pretoogjes, en hadden duidelijk plezier in hun gesprek. Ideaal dus om even mee te luisteren. Het bevestigde al snel mijn vermoeden dat beide dames inderdaad 18 waren, want het gesprek ging over het rijbewijs. Wat ik begreep had 1 van de meisjes dit kennelijk net gehaald en beide dames waren in discussie over welke auto te kopen." Ik vind die Fiat Punto wel een schattige vorm hebben" "Ja, klopt, maar ik vind heb liever een automatic fuel injection, met geautomatiseerde spilling reduction"

Volslagen perplex, maar met het gezicht nog steeds strak in de plooi, als of ik geintresseerd keek naar de koeien in het weiland, zat ik in de bus. Een automatic fuel wat? Dat klinkt godverdomme aslof dat meisje er nog verstand van heeft ook. Het moet toch niet veel gekker worden in dit land. Stel je het toch eens voor. Sta je als man 's ochtend in de file, kapt je auto ermee. Dat is sowiezo al balen, want je weet, terwijl je je auto naar de vluchtstrook duwt, dat de complete file je geamuseerd zit aan te kijken. Je gooit je motorkap omhoog, maar snapt er de ballen van. Dan toch maar de ANWB bellen (wat eigenlijk al een schande is, en menig man's eer te na), en wat komt er dan uit dat gele wagentje stappen: een vrouw!!, en niet zomaar een vrouw. Nee, zo'n ene moslimvrouw, met zo'n hoofddoek, die mijn auto wel eens even komt fiksen.
Mannen van Nederland, stelt u zich het eens voor: een vrouw die je auto repareert. De hele file rijdt toeterend en schaterlachend langs, mensen komen niet meer bij. En ook aan de andere kant ontstaat nu een file, vanwege kijkers op de andere rijbaan. De schande, de vernedering. Kunt u zich het voor u zien? En dat zo'n moslimvrouwtje dan na 5 minuten al weer roept: "ah ik zie het al, het ligt aan de geautomatiseerde fuel injector, momentje..... zo, probeert u hem nu eens te starten". Hele dag naar de klote, laat op het werk, je wordt bij de baas op kantoor geroepen, en wat blijkt. Daar zit de hele afdeling te kijken naar een filmpje, hoe iemand pech heeft op de vluchtstrook, en wordt geholpen door een vrouw

Mannen van Nederland, dit mogen wij ons niet laten gebeuren. De auto is zowat het laatste mannelijke bolwerk in deze samenleving. Laten wij dat zomaar overnemen door de vrouw??!! Laten wij ons dat gebeuren??!! Pikken wij het dat er vrouwen zijn die technischer zijndan ons?!!
Ik zeg nee, wie is met mij!!!!

Randdebiel
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Ma Feb 19, 2007 6:19 pm

@ Thomas
Ach, wat een mooi waar woord gesproken door jou. Ik had dit echt niet meer verwacht. Na alles wat we samen hebben meegemaakt....(snif)

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Ma Feb 19, 2007 6:48 pm

@ Ariel +Lodewijk Nasser
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/22F93B00 ... rkomst.xls
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/CB5A2A0E ... artner.xls
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/A0BB79A2 ... 010art.pdf

Wiens stelling gaat precies naar de klote? Niet de mijne...

In tabel 1 het aantal huwelijke wat Allochtonen sluiten met allochtonen, partners uit het buitenland. Bij zowel Turken als Marokkanen neemt dit af, zowel bij de mannen als bij de vrouwen.
Tabel 2 gaat over het aantal huwelijken wat allochtonen sluiten met autochtonen. Bij de mannen neemt ook dit aantal af, maar vooral bij Marokkaanse meiden neemt dit toe, verdubbeld soms.
In de derde link staat een grafiek (de tweede) waarin duidelijk wordt dat het aantal immigranten uit Turkije en Marokko aan het afnemen is. En aangezien het grootste deel van immigranten uit imposthuwelijken bestaat, is dat nogmaals een teken, samen met die andere cijfers, dat het aantal huwelijk aan het afnemen is in Nederland.
In Belgie zijn ze altijd al achterlijk geweest. Eerst een beetje vechten voor je onafhankelijkheid, en nu weer anschluss zoeken bij Nederland. Kom op zeg...

@ Dutch
De islam staat afvalligheid niet toe, klopt. Maar wat is afvallig gedrag? Er lopen in Nederland zat moslim dames rond die geen hoofddoekje dragen. Duidelijk afvallig gedrag, toch? Maar leven die in een sociaal isolement? Volgens mij niet. Ze worden geaccepteerd door andere moslims, sommigen dragen zelf ook geen hoofddoek, of soms.

En neem jij al je collega's mee naar huis? We hebben het niet over een callcenter. Waar het om gaat is: wat vertelt die meid later aan haar kinderen? zijn homo's sukkels die geen vrouw kunnen krijgen, of zijn homo's mannen die op mannen vallen? Ik denk het laatste. En dat is integratie.
Moslims zullen over enkele generaties nog steeds wel moslim zijn, maar hoe de moslims dat geloof zullen invullen zal sterk veranderd zijn, vermoed ik. Dingen als het suikerfeest zal absoluut nog wel gevierd worden in Nederland. Er zullen nog steeds meisjes zijn die een hoofddoek dragen. Maar ik denk niet dat die moslims nog bezig zullen zijn met het omver werpen van de democratie, en de overgrote meerderheid zal westerse gebruiken accepteren.

@ Iznogoodh
precies, en elke agent die je daarvoor bekeurd hoort bij de feministische kliek die op wereldheerschappij uit is. Weg met het feminisme!! ;)

@ Silly
Echte Ieren waren in die tijd katholiek. Die anderen waren maar nep ieren. Overigens waren er ook conflicten tussen Ieren en Italianen en Chinezen en Duitsers ect.
Voorkomen is beter dan genezen. Maar sommige dingen kun je niet voorkomen, en hoef je niet te genezen.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Feb 19, 2007 7:33 pm

De islam staat afvalligheid niet toe, klopt. Maar wat is afvallig gedrag? Er lopen in Nederland zat moslim dames rond die geen hoofddoekje dragen. Duidelijk afvallig gedrag, toch? Maar leven die in een sociaal isolement? Volgens mij niet. Ze worden geaccepteerd door andere moslims, sommigen dragen zelf ook geen hoofddoek, of soms.

Wat is afvallig gedrag?

Dat hangt er ten dele vanaf wie je het vraagt maar over een aantal dingen zijn Moslims het wel eens:

- Als Moslim je openlijk tot een andere Godsdienst bekeren terwijl er overduidelijk geen sprake is van dwang. De Islam staat namelijk wel toe dat mensen zich bekeren om hun leven te redden zolang ze zich maar meteen weer tot de Islam wenden zodra ze in veilig gebied zijn.

- Openlijk uitspraken doen die er op duiden dat je de belangrijkste geloofsartikelen van de Islam niet aanvaart.
    Zoals:
      * Het bestaan van God ontkennen
      * ontkennen dat Allah de ene God is,
      * zeggen dat er meerdere goden bestaan
      * ontkennen dat Mohammed een boodschapper van God was
      * het verwerpen van een of meer andere profeten van de Islam
      * Ontkennen dat God profeten stuurt
      * Zeggen dat je gelooft dat Jezus is gekruizigd
      * Aangeven dat je gelooft dat Jezus de zoon was van God
      * Ontkenning van de laatste dag en de wederopstanding
      * Op een paar kleine sektes na is elke stroming in de Islam het erover eens dat Mohammed de laatste profeet was. Zeggen dat Mohammed niet de laatste profeet is, geldt voor het merendeel van de Moslims ook als afvalligheid.

- Als Moslimvrouw met een niet-Moslim man trouwen of anderszijds een seksuele relatie hebben met zo'n man terwijl deze zich overduidelijk niet wenst te bekeren.

- Eventuele kinderen buiten de Islam opvoeden en zoons niet besnijden noch aandringen dat deze zoons dit zelf laten doen als ze volwassen zijn.

- Toestaan dat je dochters met niet-Moslims romantische relaties hebben zonder daar minimaal je zware afkeuring over uit te spreken.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Ma Feb 19, 2007 7:43 pm

@ Linda Danvers
Ik zie geen enkel conflict met de huidige maatschappij. Als moslims deze regels hanteren, wat dan nog?

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Feb 19, 2007 8:17 pm

Beste King of controversy,

Het zou geen probleem zijn als mensen met afwijkende opvattingen en -gedraginen slechts uit de Moslimgemeenschap werden gestoten zoals bijvoorbeeld de Jehovagetuigen doen met afvalligen. Het is heel pijnlijk om te worden gemeden door de gemeenschap waar je in bent opgegroeid, maar het valt te overleven.

Als een Moslim vrouw een relatie begint met een verkeerde man - een niet-Moslim dus - dan loopt ze doorgaans het risico te worden mishandeld of erger door haar vader, broers en andere familieleden. De dreiging van geweld, zelfs dodelijk geweld, is veel groter dan in de meest fanatieke Christelijke-, Joodse- of Hindoegemeenschappen in dit land. Openlijke afvalligen als Ayaan Hirsi Ali en Salman Rushdie zijn zelfs in het Westen hun leven niet zeker zonder voorzorgsmaatregelen. Dat is een stuk extremer dan de opstelling van andere groepen tegen afvalligen.

Ik ben zelf een afstammeling van een vrouw die in de 19e eeuw is geëxcommuniceert. Zij is uitgestoten wegens het doen van ketterse uitspraken en het stellen van "verkeerde" vragen nadat zij herhaaldelijk was gewaarschuwd door de pastoor. Zij hoefde echter niet voor haar leven te vrezen. Ik weet niet zeker of zij al getrouwd was toen ze werd geëxcommuniceert. Zij kon echter daarna gewoon een leven buiten de Katholieke zuil opbouwen. Haar kinderen waren vrij om zelf een geloof te kiezen. Al haar afstammelingen zijn buitenkerkelijk of zeer gematigd Protestants.

Het pijnlijke is dat een afvallige Christen in het Westen in de 19e eeuw veiliger was dan een afvallige Moslim in de 21e eeuw.

Met vriendelijke groet,

Ariel

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 19, 2007 8:28 pm

King of controversy schreef:@ Linda Danvers
Ik zie geen enkel conflict met de huidige maatschappij. Als moslims deze regels hanteren, wat dan nog?

Wat een ongelofelijke egoïstische [email protected]# ben jij king.

Als moslims deze regels hanteren, wat dan nog?
Ja wat dan nog, als je toevallig een moslim bent die Islam wil verlaten…
Wat zeg je dan tegen dit persoon…
“ Wat dan nog….Ik zie geen enkel bezwaar dat je ouders , familie vrienden tegen je zijn, en je misschien willen doden of op het voordeligst je willen verstoten. Het gaat ons niet aan. Dop je eigen boontjes maar… Het is niet in conflict met onze huidige maatschappij" :yuk:

Je moet maar een beetje uitkijken met wat je schrijft, want als ik kan googelen, dan kunnen meer mensen dat.
Heb jij wel vrienden king? Weinig vermoed ik.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Ma Feb 19, 2007 8:33 pm

King, ken je de term dhimmie?

dhim·mi (dm or zm) - A Qur'anic term that refers to a subjugated non-Muslim person living in a society dominated by Muslims. Second-class status is confirmed by the legal system and dhimmis do not share the rights of their Muslim rulers. (ex. of use: "Hey Jimmy, if you want to be a dhimmi, then you'd better learn how to shimmy.")

dhim·wit (dmwt ) - A non-Muslim member of a free society that abets the stated cause of Islamic domination with remarkable gullibility or guile. A dhimwit is always quick to extend sympathy to the very enemy that would take away his or her own freedom (or life) if given the opportunity.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Feb 19, 2007 8:39 pm

Dat verstoten doen anderen groepen ook. Jehovagetuigen, Orthodoxe Joden, de Amesh, bepaalde Gerformeerden en bepaalde nieuwe sektes stoten ook afvalligen uit. De dreiging met sociaal isolement wordt door deze groepen ingezet om mensen eronder te houden. Deze vorm van emotionele chantage is doorgaans zeer succesvol.

Mensen zijn vrij om te beslissen met wie ze omgaan en anderen zijn vrij om hun intolerante rothouding af te keuren. Zodra er echter sprake is van geweld of het dreigen daarmee, dan is er wel een conflict.

-----------------------------------------------------------------------------------

Zodra ik mijn motorrijbewijs heb, volg ik een cursus motoronderhoud. Ik heb al redelijk was basiskennis. Ik kan bougies vervangen en schoonmaken. Dus ik heb geen probleem als ik een keer de motor verzuip. Gewoon eruit halen, afdrogen en er weer inzetten . Heb ik al een aantal motorrijders zien doen en mee geholpen. Olieverversen kan ik ook al. Onderaan er uit laten lopen in een container die je leegt in een oliefles die je later naar het chemisch afval brengt. Onderaan weer afsluiten en bovenaan de boel open doen en er nieuwe olie in doen. Voilà.

Het is mij een raadsel hoe automobilisten het voor elkaar krijgen om met enige regelmaat olie in het koelsysteem, de ruitensproeiers en het remsysteem te gooien. Er staat namelijk duidelijk aangegeven wat waar moet. Gewoon kijken en lezen als je die motorkap opendoet en niet meteen ergens wat ingooien. Laten mensen hun kinderen niet meer onder de motorkap van de auto kijken tegenwoordig? Blijkbaar niet. Mijn vader vond dat een deel van de opvoeding en die is alles behalve een monteur. Er staan doorgaans gewoon instructies geschreven op die reservoirs.

Injectiesystemen hebben als nadeel dat het door een computer worden gestuurd. Ik rij zelf liever een bugvrije bak en dus met een minimum aan electronica. Ik weet hoe vaak computerstoringen vandaag de dag bij auto's voorkomen. Nee, dank u.

King of controversy

Berichtdoor King of controversy » Di Feb 20, 2007 3:34 pm

Even voor het plaatje Ariel
"Je moet maar een beetje uitkijken met wat je schrijft, want als ik kan googelen, dan kunnen meer mensen dat."
Dat was een bedreiging?
Want zoals ik al eerder schreef, ik pas me wel aan. En heb best wel veel moslimvrienden (muhahaha)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Feb 20, 2007 3:51 pm

King of controversy schreef:Dat was een bedreiging?

Nee dat was geen bedreiging.
Meer een vriendelijke waarschuwing, zodat normale vredelievende humane mensen je nog niet meer als een ongelovelijke harteloze zak kunnen aanschouwen.
Doe er mee wat je wilt.

Want zoals ik al eerder schreef, ik pas me wel aan. En heb best wel veel moslimvrienden (muhahaha)

Tja, dat had ik al begrepen . Je begint trouwens een hysterisch lachje te ontwikkelen.
Ik vermoed dat je geen weerwoord meer hebt.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Di Feb 20, 2007 9:07 pm

King schreef :
@ Dutch

En neem jij al je collega's mee naar huis? We hebben het niet over een callcenter. Waar het om gaat is: wat vertelt die meid later aan haar kinderen? zijn homo's sukkels die geen vrouw kunnen krijgen, of zijn homo's mannen die op mannen vallen? Ik denk het laatste. En dat is integratie.
Moslims zullen over enkele generaties nog steeds wel moslim zijn, maar hoe de moslims dat geloof zullen invullen zal sterk veranderd zijn, vermoed ik. Dingen als het suikerfeest zal absoluut nog wel gevierd worden in Nederland. Er zullen nog steeds meisjes zijn die een hoofddoek dragen. Maar ik denk niet dat die moslims nog bezig zullen zijn met het omver werpen van de democratie, en de overgrote meerderheid zal westerse gebruiken accepteren.

Vooral uit je eerste paragraaf blijkt weer eens hoe bitter weinig je van de islam afweet. Ter verduidelijking : onder afvalligheid van de islam wordt verstaan : klaar en duidelijk zeggen "neen, ik wil geen moslim meer zijn en ben ook geen moslim meer", niks te zien dus met een hoofddoek of lang gewaad...
Het is wel al fijn dat je weet dat er in de islam op afvalligheid de doodstraf staat...

En ja, ik neem regelmatig collega's mee naar huis, moslims en andere, omdat het om mensen ga waarmee ik een heel goede band heb, zelfs bevriend ben. Wat is daar zo raar aan ? Neem jij nooit vrienden mee naar huis ? :shock:
En die moslimmeid zal later aan haar kinderen net hetzelfde zeggen als haar vader haar nu zegt. Meer nog, ze zal dat zeggen in de huiskring, met een hoofddoek op en onder toezicht van haar heer en meester, gedicteerd door de koran.

Als je het hebt over "geloof invullen" bewijs je eens te meer dat je een erg beperkte kennis van de islam hebt, de islam valt niet in te vullen, vermits het gaat om het letterlijke onveranderlijke woord van allah, te lezen en strikt letterlijk op te volgen. Als er dan al "ingevuld wordt" dan is dat geen islam meer, voor mij zeker niet gelaten, want dat betekent het einde van de islam.
Oh ja, nog iets, voor de islam zijn alle westerse gebruiken "des duivels", dus zeker geen sprake van die te accepteren.

Jij bent ofwel een domme dhimmi, ofwel een moslim. Wat zal het zijn ?

Terug naar “Samenleving & Integratie”