Van wie hebben we last, van moslims of asociale mensen?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Tis niet zo dat babytjes er zo bijlopen he,is gewoon voor de foto gedaan.
Slappe uitvlucht uit Pallywood.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

stained_saint schreef:
Chaimae schreef:Mijn broertje maakt me soms van Jood uit.
Hahahaha, misschien hooguit een geldjood omdat je voor de materiele dingen in belgie bent.


Familiehereniging: ja, maar dan niet in belgie...
MOE!
Ben geboren en getogen in Nederland.
En nu opdonderen, *alle pannekoeken nog aan toe*.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ben geboren en getogen in Nederland.
En je smijt je erfenis weg die je ouders hier zijn komen verdienen. Vrijheid.

Je zou wat meer respect voor hen mogen hebben.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
Ben geboren en getogen in Nederland.
En je smijt je erfenis weg die je ouders hier zijn komen verdienen. Vrijheid.

Je zou wat meer respect voor hen mogen hebben.

Vrijheid, vrijheid?
Wat verstaan jullie onder vrijheid?
Vrijheid:doen en laten wat je wilt.
Ik versta heel wat anders onder vrijheid, iets wat dieper gaat.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Ik versta heel wat anders onder vrijheid, iets wat dieper gaat.
Nou Chaimae, vertel jij dan meer eens wat jij precies onder "vrijheid" verstaat.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

De vrijheid die Chaimae voor ogen houdt lijkt wat op het volgende:

Het hoofddoekendrama
From the desk of Jan Neckerson Mon, 2007-06-18 10:15
Een bekende Turkse cartoonist heeft het hele drama volmaakt in vier prentjes getekend. Pa zegt in prentje 1 tegen dochter:”Als je geen hoofddoek draagt, vermoord ik je.” Ma zegt in prentje 2 tegen dochter: “Ik giet kokend water over je kop als je je haar niet bedekt.” Broer zegt tegen zus in prentje 3: “Ik steek je ogen uit als je je kop niet bedekt.” En het meisje zelf zegt vervolgens in prentje 4 tegen een tv-journalist: “Ik draag een hoofddoek om mijn geloof te tonen.”
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Ik ben Chaimae niet maar wil toch even ingaan op wat vrijheid betekent.
Vrijheid is voor iedereen iets anders.
Vroeger vond ik vrijheid : thuis komen om hoe laat ik wou,zonder dat mijn ouders vroegen waar ik was en met wie enzo.
Nu zie ik dat ik té veel slechte vrijheid heb gekregen.
Ik mocht (bijna) alles.
Nu zie ik in dat dat helemaal niet de vrijheid was die je nodig hebt.
Vrijheid is voor mij dat je,waar je ook bent,met wie je ook bent, jezelf kunt zijn,zonder je anders te hoeven voortedoen.
Vrijheid is weten dat ze je accepteren,vrijheid is je mening kunnen zeggen..Vrijheid kun je op veel verschillende manieren zien eigenlijk.
Hoe zien jullie vrijheid.


Vrijheid

Vrijheid is leven
vrijheid is leven zonder druk

Vrijheid is leven
vrijheid is leven in vrede

Vrijheid is leven
vrijheid is leven met vreugde

Vrijheid is leven
vrijheid is leven als kind

Vrijheid is leven
vrijheid is leven zonder angst

Vrijheid is leven
vrijheid is leven met God

Vrijheid is leven
vrijheid is leven als vrije


Liefs,

Souhaila heartbeat:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

souhaila schreef:Ik ben Chaimae niet maar wil toch even ingaan op wat vrijheid betekent.
Vrijheid is voor iedereen iets anders.
Vroeger vond ik vrijheid : thuis komen om hoe laat ik wou,zonder dat mijn ouders vroegen waar ik was en met wie enzo.
Nu zie ik dat ik té veel slechte vrijheid heb gekregen.
Ik mocht (bijna) alles.
Bedankt, Souhaila, dat bewijst eens te meer mijn punt, dat veel bekeerde moslima's uit Nederland en België het doen, omdat zij zich niet goed voelden met hun vrijheid, omdat hun ouders geen regels stelden. Kijk maar naar mijn eerdere post:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... gels#97178
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

souhaila schreef:
Vrijheid is leven
vrijheid is leven zonder druk
Islam is leven met druk.
5 keer bidden, steeds denken doe ik niks verkeerd? Met welke voet moet ik de WC instappen? Doe ik het wel goed? Slaap ik niet per ongeluk op mijn buik? Zou de duivel niet in mijn neus komen? enz enz...
Vrijheid is leven
vrijheid is leven in vrede
In Islam leef je niet in vrede. Altijd oorlog.
Vrijheid is leven
vrijheid is leven als kind
Als je altijd kind wil blijven en geen verantwoording wil hebben dan is Islam geweldig. Alles is voorgekauwd.

Vrijheid is leven
vrijheid is leven zonder angst
Sorry schat... Jij doet niks anders dan in angst leven. Angst voor de dood, angst voor de hel...

Ik weet niet waar je dit vandaan gehaald hebt, maar de vrijheid die jij beschrijft is niet islamitisch

Knuffel van je forum moeder.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

souhaila schreef:"vrijheid is leven zonder druk"
Druk = "belasting" "drang"

Er bestaat dus geen "druk" in de islam?
Alles mag en niets moet?
"vrijheid is leven in vrede"
Binnen een sekte die aanzet tot strijd:
Hoofdstuk 9, vers 123:
O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat God met de godvruchtigen is.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning

Hoofdstuk 9, vers 20:
Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van God strijden, hebben in de ogen van God de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren.

Hoofdstuk 9, vers 29:
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

Hoofdstuk 4, vers 74:
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Hoofdstuk 4, vers 84:
Strijd daarom voor de zaak van God - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat God de macht der ongelovigen zal beteugelen en God is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

Hoofdstuk 4, vers 95:
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van God strijden. God heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft God het goede beloofd. God zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning,

Hoofdstuk 4, vers 101:
Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Hoofdstuk 25, vers 52:
Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

Hoofdstuk 61, De strijdplaats (as-Saff)
Vers 4:
Voorzeker, God heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
:roll:
"vrijheid is leven met vreugde"
Onderdrukking brengt geen vreugde...
"vrijheid is leven als kind"
Klopt! Je mag niet als een volwassenen denken in de islam!
"vrijheid is leven zonder angst"
:laugh1: Dit vind ik nog wel de leukste...

Een sekte aanbidden die macht op mensen probeert uit te oefenen door ze bang te maken door te dreigen met vreselijke straffen na de dood, en dan zoiets beweren... :laugh1:
"vrijheid is leven met God"
Om vrij te zijn heb je geen god nodig, zeker niet één die zo dictatoriaal is die waar jij voor buigt.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Islam is leven met druk.
5 keer bidden, steeds denken doe ik niks verkeerd? Met welke voet moet ik de WC instappen? Doe ik het wel goed? Slaap ik niet per ongeluk op mijn buik? Zou de duivel niet in mijn neus komen? enz enz...
Nee hoor, je word dat allemaal gewoon.
Is een kwestie van gewoonte,je denkt er bijna niet meer bij na.
Als je eet zeg je automatisch 'Bismillah' enzo.
In Islam leef je niet in vrede. Altijd oorlog.
Ik leef toch in vrede?
Sorry schat... Jij doet niks anders dan in angst leven. Angst voor de dood, angst voor de hel...
heb ik altijd al gehad hoor.
Komt niet door Islam.
Ik heb juist een antwoord gekregen dankzij de Islam.
Ik weet nu wat er gebeurd na je dood ect..
knuffel van je forum moeder.
Knuffel terug !
Ben je al op reis?
Hoe is het daar?
Geniet ervan he !

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Er bestaat dus geen "druk" in de islam?
Alles mag en niets moet?
nee, je weet wat mag en wat niet.
Maar het is aan jou om het toegelaten te doen en het verbodene te laten.
Onderdrukking brengt geen vreugde
ik leef in vrede :razz:
Een sekte aanbidden die macht op mensen probeert uit te oefenen door ze bang te maken door te dreigen met vreselijke straffen na de dood, en dan zoiets beweren
Ze maken je niet bang.Je weet gewoon wat er gaat gebeuren.
beter bang voor het bekende dan bang voor het onbekende he.
Als je correct leeft hoef je eigenlijk niet bang te zijn.Dan kom je wel in Paradijs terecht, incha'Allah.
Om vrij te zijn heb je geen god nodig, zeker niet één die zo dictatoriaal is die waar jij voor buigt.
Iedereen vult vrijheid anders in.

Liefs,

Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Beste souhaila,

In je antwoord geef je heel duidelijk aan, dat je bidt en gehoorzaam bent aan je geloof, vanuit een automatisme, alsof je een robot bent, waar heb ik dat toch eerder gehoord?..........
Ja, ik weet het al weer, 50 jaar geleden hadden de christenen dat ook, die hebben dat vervelende juk afgeworpen en zijn in die korte tijd leuk geevalueerd, getuige de vele ontwikkelingen op zowat elk gebied.
Pas op, quidado, ik zie het nog niet gebeuren bij jou en je genoten.
Mooi voorbeeld? Onder vele anderen, het idiote gehaffel met de gebedskralen, nota bene tijdens een gesprek, wat zetten ze zichzelf toch voor aap, zie je de hypocrietie dan niet? Kom op nou...

Joannes
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

souhaila schreef:
Er bestaat dus geen "druk" in de islam?
Alles mag en niets moet?
nee, je weet wat mag en wat niet.
Maar het is aan jou om het toegelaten te doen en het verbodene te laten.
O ja..., en als je niet volgens de dominante regels leeft is er de dreiging met het vagevuur... (ok geen druk natuurlijk... :roll: )
Onderdrukking brengt geen vreugde
ik leef in vrede
Wat heeft dat met onderdrukking of vreugde te maken?
Een sekte aanbidden die macht op mensen probeert uit te oefenen door ze bang te maken door te dreigen met vreselijke straffen na de dood, en dan zoiets beweren
Ze maken je niet bang.Je weet gewoon wat er gaat gebeuren.
beter bang voor het bekende dan bang voor het onbekende he.
Als je correct leeft hoef je eigenlijk niet bang te zijn.Dan kom je wel in Paradijs terecht, incha'Allah.
Correct leven? Volgens de dictatuur van de islam bedoel je?
Om vrij te zijn heb je geen god nodig, zeker niet één die zo dictatoriaal is die waar jij voor buigt.
Iedereen vult vrijheid anders in.
Je bent niet vrij als je bij alles wat je doet moet nadenken of je almachtige dictator het wel of niet goedkeurt...
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Joannes schreef:50 jaar geleden hadden de christenen dat ook, die hebben dat vervelende juk afgeworpen en zijn in die korte tijd leuk geevalueerd, getuige de vele ontwikkelingen op zowat elk gebied.
Pas op, quidado, ik zie het nog niet gebeuren bij jou en je genoten.
Ik ook niet Johannes.

De islam is zo totalitair dat het elke vorm van modernisering tegenhoud.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:
Sorry schat... Jij doet niks anders dan in angst leven. Angst voor de dood, angst voor de hel...
heb ik altijd al gehad hoor.
Komt niet door Islam.
Ik heb juist een antwoord gekregen dankzij de Islam.
Ik weet nu wat er gebeurd na je dood ect..
Liefs,
Souhaila
Steffi,

Wat een ranzige flauwekul verkoop je hier.
Ga toch eerst eens nadenken voordat je wat beweert.

Niemand , maar dan ook niemand WEET wat er gebeurt na de dood.
En diegene die tegen jouw vertellen wel te weten wat er gebeurt liegen de ogen uit hun kop.

En jij dus ook!!!!!!!!!
Want jij zit hun gewoon na te papagaaien.

Groetjes

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Islam is leven met druk.
5 keer bidden, steeds denken doe ik niks verkeerd? Met welke voet moet ik de WC instappen? Doe ik het wel goed? Slaap ik niet per ongeluk op mijn buik? Zou de duivel niet in mijn neus komen? enz enz...
Ga jij maar eerst het verschil leren tussen Fard en Wajib. :wink:

@Souhaila.

Allah wil slechts het makkelijke voor u, en Hij wenst u niet in moeilijkheden te brengen.[2:185]


Mooi he.
Zie hoe lief en aardig Allah is.
Hoe Barmhartig en Vergevensgezind.
Allah-Ik heb Hem lief.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Allah wil slechts het makkelijke voor u, en Hij wenst u niet in moeilijkheden te brengen.[2:185]


Mooi he.
Zie hoe lief en aardig Allah is.
Hoe Barmhartig en Vergevensgezind.
Allah-Ik heb Hem lief.
Hoezo barmhartig? Als je 8 minuten te vroeg bidt of de verkeerde handelingen uitvoert, luistert hij niet. Bidt je vanuit een andere godsdienst, dan kiepert hij je in het eeuwige vuur. Zelfs zijn volgelingen moeten nog maar afwachten of ze genoeg punten verzamelen om uit het vuur te blijven.

Het is duidelijk dat deze Allah niet God is.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het is duidelijk dat ook jij geen kaas van de Islam hebt gegeten.

Voorwaar, Allah heeft het goede en het kwade gedefinieerd en hun gradatie duidelijk uiteengezet.
Hij die zich voorneemt een goede daad te verrichten en deze nog niet uitgevoerd heeft, wordt voor de volle maat daarvoor beloond, en indien hij dan deze daad uitvoert, beloont Allah hem tien tot zevenhonderdvoudige of zelfs nog vele malen meer. Hij die naar een slechte daad neigt, maar deze niet uitvoert, wordt door Allah voor de volle maat van een goede daad beloond.
Hij die naar een slechte daad neigt, en deze ook zou uitvoeren, wordt alleen maar één slechte daad aangerekend.


Ik denk dat dit meer dan genoeg zegt. We schakelen even over naar de Hadeeths Qudsi.

Mijn Genade daalt op hen neer terwijl hun slechte daden naar Mij opstijgen.

Eenieder die zich tot Mij wendt, Ik accepteer hem zonder te letten op hoe ver hij is; en eenieder die zich van Mij afkeert, ik benader hem en spreek hem aan.

Eenieder die een zonde nalaat voor Mij, Ik beloon hem met vele geschenken en eenieder die tracht Mij tevreden te stellen, Ik tracht hem tevreden te stellen.

Eenieder die Mijn Wil en Macht erkent in alles wat hij doet, Ik laat het ijzer voor hem buigen.

Eenieder die Mij dankt, Ik schenk hem meer zegeningen.

Eenieder die Mij gehoorzaamt, Ik verhef hem en liefkoos hem meer.

Eenieder die Mij ongehoorzaam is, Ik houd de deuren van Mijn Genade voor hem open; als hij zich tot Mij keert, schenk Ik hem Mijn Liefde, aangezien Ik van degenen houd die berouw tonen en zichzelf voor Mij reinigen.

Ik beloon elke goede daad tien keer of zevenhonderd keer tot ontelbare keren.

Ik tel elke slechte daad als een enkele, tenzij de persoon berouw toont en Mijn Vergiffenis vraagt; in dat geval vergeef Ik zelfs die éne.

Ik neem elke kleine goede daad in aanmerking en Ik vergeef zelfs de grote zonden.


Mijn Vergiffenis overtreft Mijn Bestraffing, aangezien Ik Genadevoller met Mijn Dienaren ben dan een moeder met haar kind.

O, Mijn dienaren! Jullie maken dag en nacht fouten en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij dus om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven...



Allah is Ar-Rahaam ou Ar-Gafour. En nu wegwezen!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

als dat zo is chaimae.. hoeven jullie ook niet te zeuren dat jezus alles zo maar zou vergeven...

in feite voegt dit alles nix toe aan het christendom.. het heeft alleen een zwart randje gekregen in het licht van mohammed's daden..
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

precies....

Zou je de bron van deze hadiths nog willen vermelden? Ik vind het namelijk een prachtige tekst.

Het leven is dus tóch heerlijk makkelijk in de islam. Ik voer eens een goede daad uit en krijg 700 punten. En dan begint het genieten van het leven, want elke slechte daad telt maar één keer. Dat zijn 700 heerlijke haram glazen wijn of 700 mooie haram muziekstukken....

Ik lees zelfs dat de intentie tot een goede daad al punten oplevert. En ik maar denken dat je in de islam op je daden wordt beoordeeld....

Hier wordt het zelfs nog mooier:
O, Mijn dienaren! Jullie maken dag en nacht fouten en Ik vergeef alle zonden; vraagt Mij dus om vergiffenis en Ik zal jullie vergeven...
Waarom zou ik me nog druk maken om op tijd bidden, mijn baard dragen, etc.? Allah vergeeft mij als ik er maar om vraag ! Al die imams en gelovigen die trouw hun plichten vervullen zitten ernaast...

Toch nog een vraag: als het zo makkelijk is, waarom maken jullie je dan zo vreselijk druk over het hellevuur? En waarom kiepert de Barmhartige alle niet-moslims daar sowieso in ? Of is dat allemaal ook niet waar ?
Plaats reactie