Van wie hebben we last, van moslims of asociale mensen?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
souhaila schreef:
Ze is niet te vertrouwen, en ZEKER niet serieus te nemen!
Tel daar de doodverwensingen aan mensen die haar nog nooit iets hebben aangedaan bij op, en het feit dat ze met een lachend gezicht zegt dat ze het niet erg vind als een Nederlandse soldaat in Afganistan door een bomaanslag om het leven komt, dan krijg ik een steeds viezere smaak in mijn mond van dit kind...
Chaimae is een schat van een meid hoor roelof.
heartbeat:

Ze denken dat ik lieg.
Ze willen niet geloven dat ik moderne ouders heb die me niks van de Islam hebben geleerd.

Tuurlijk ben ik me eerst in de Islam gaan intresseren omdat dit mij het meest aantrok en het de geloof van mijn ouders is. Ik vond de islam zo prachtig dat ik gelijk wist dat dit het juiste godsdienst is, waar geen twijfel aan mogelijk is.
Vond het toen irrelevant om nog naar andere godsdiensten te kijken.

Jaa, mijn vader vond het erg toen ik was gestopt met bidden maar ik heb hem toen geschreeuwd 'dat ie me met rust moet laten en dat het iets is tussen mij en God.' Hij heeft het er sindsdien nooit meer overgehad en heeft zelfs zijn excuses aangeboden. Hij zei dat het inderdaad niet zijn zaken zijn en dat hij het helemaal aan mij overlaat.
Ik heb het heel toevallig een week terug over de Islam gehad met mijn vader. Ik zei voor de grap dat ik geen Moslim ben en toen zei mij vader:'Jouw probleem toch. Ik zit er niet mee. Je gaat later alleen dood.''
Afbeelding
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Monique

Helaas is souhaila wat dom (denk ik) want zij leest niet eens goed wat wij schrijven en/of geeft daar een rare draai aan; en zij begrijpt nóg niet waarom wij juist die Islam hoofddoeken verachten en blijft toeteren over 'iedereen moet kunnen dragen wat zij willen' zelfs 'dat wij niets mogen ZEGGEN :roll: :roll: :roll: over hoofddoeken!

Changhai is echter geslepen, een regelrecht Allahfeeksje indien geen echte feeks. :twisted:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

souhaila schreef:
Ze is niet te vertrouwen, en ZEKER niet serieus te nemen!
Tel daar de doodverwensingen aan mensen die haar nog nooit iets hebben aangedaan bij op, en het feit dat ze met een lachend gezicht zegt dat ze het niet erg vind als een Nederlandse soldaat in Afganistan door een bomaanslag om het leven komt, dan krijg ik een steeds viezere smaak in mijn mond van dit kind...
Chaimae is een schat van een meid hoor roelof.
heartbeat:
Dat zal best zijn Souhaila, en heel veel mensen op dit forum vinden dat ook. Maar Chaimea is niet in haar eerste leugen gestikt. Ze lijkt een gespleten persoonlijkheid te hebben.

In ieder geval, zit ze goed in de knoop. De vele adviezen van de mensen hier, om toch een psyschiche begeleiding te vragen, is daarom geen pesterij, maar een zeer serieus te nemen advies.
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

Dit is wat wij in europa van de hoofddoek denken:
Als vrouwen hun hoofd moeten bedekken omdat ze de mannen zouden aanzetten tot onkuise gedachten, dan is er iets aan de hand met de geslachtsdrift van de mannen. Mannen met een dergelijke graad van opspelende hormonen worden door de psychiatrie als oversekst beschouwd en verdienen eerder gecastreerd te worden dan dat hun lustobjecten moeten gaan schuilen.
Bron: http://www.jmdedecker.com/teksten2.php?idg=1&idt=4542

Het is dus een grote en grove belediging voor ons, mannen, om door middel van het hoofddoek te impliceren dat we oversekst zijn !

Meer nog, sinds de Franse revolutie hebben wij in europa kerk en staat gescheiden, waarom: omdat er teveel onrecht vanuit het geloof uit ging. Hierdoor is onze samenleving een stuk rechtvaardiger geworden. Nu nog de koning buiten wippen en we zijn er helemaal. Daarom moet je als moslim in europa kunnen verstaan dat je hier niet zomaar kan je geloof ten pas en ten onpas ten toon kan stellen. Dit wil niet zeggen dat je geen moslim mag zijn, het wil zeggen dat je in eerste plaats aan deze rechtvaardige samenleving deelneemt, met de bestaande wetten, en pas daarna moslim bent.

En multiculturaliteit is iets meer hoop ik dan 'als ik geen last heb van jou en jij niet van mij dan is het OK'. Het zou iets moeten zijn als 'als jij een meerwaarde voor mij kan betekenen, en ik voor jou dan is het OK'.
Anders is multiculturaliteit nergens voor nodig, toch ?!
stop de mea culpa cultuur !
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Met gehoofddoekte/bedekte moslima's wel.
En waarom dat wel?
Nou, gothics "eisen" niet dat de nederlandse/belgische maatschappij "aangepast" wordt naar HUN idioterie.
Moslims "eisen" dat wel!


Wat is het dan juist dat moslims verwachten van de maatschappij ?
Waarin moeten jullie je aanpassen door/voor moslims?
Een moslim verwacht dat hij kan dragen wat hij/zij wil.
Iedere mens verwacht dit trouwens.
Als ik rode schoenen wil aandoen verwacht ik dat niemand er over zaagt.

Moslims stellen hun religie BOVEN de nederlandse/belgische samenleving/wetten en EISEN dat de wetten/samenleving aangepast wordt aan hun religie
.

Dat moslims of hindoes of joden hun religie boven de samenleving stellen kan ik inkomen.
Omdat hun geloof hun leven is.
hun geloof is waarvoor ze leven en waarvoor ze zullen sterven als het moet.
Dus is het begrijpelijk dat ze dat boven alles zetten.
Ik vind wel dat je je aan de wetten moet houden.
Maar ze moeten ook niet speciaal wetten gaan maken als bv : geen hoofddoek.
Want dan kan je al zeker verwachten dat ze zich er niet aan gaan houden.
Moslima's die weigeren om alles te doen om in hun eigen onderhoud te voorzien en daardoor op MIJN zak teren
Ik ken meer moslimas die NIET op je zak teren, dan die wel op je je zak teren.
Diezelfde moslims die de kafir en alles wat met kafir te maken heeft vervloeken..die islamitische landen/sharia de hemel inprijzen als zijnde het allerbeste wat een mens kan overkomen....maar...WEL in dat verderflijke westen blijven wonen..en.... WEL van diezelfde kafir vreten.



Dat vind ik ook lochis.Ik zou ook in een islamitisch land willen wonen,ENKEL omdat je daar geen rare blikken en commentaar krijgt als je een hoofddoek draagt of als je vast.
Die blikken en die commentaar krijg je wel hier in België.
En dat is de reden waarom er zoveel zijn die de Islamitische landen de hemel inprijzen..
Maar voor al de rest wil ik liever in Belgïe blijven..

Dit bedoel ik dus. Dat houdt in dat je je afkeert van de Nederlandse/belgische samenleving maar WEL de vruchten ervan wilt plukken.
Je wilt wel het uiterlijk hebben van een moslima.....en...wel de bescherming van de Nederlandse/belgische wet.
Waarom past moslima en belgische zijn niet samen?
Ik bén een Belgische,dus heb recht op de bescherming van de Belgische Wet.
Ik bén een moslima,dus heb recht om me als een moslima te kleden en nog steeds als een Belgische aanzien te worden.
Ik bén namelijk een belgische.
Is dat "bewonderenswaardig" in jouw ogen?
Moet ik "respect" voor zo iemand opbrengen?
je moet respect hebben voor ieder zijn geloof,ieder zijn manier van kledij ect.Dus ja,ik vind dat je voor zo iemand een soort van respect moet hebben.
Breng jij "respect" voor iemand op die op de zak teert van diegenen die ze eigenlijk verafschuwt?
twil niet zeggen dat 1 moslim(a) dit doet dat alle moslim(a)s
dit doen he.Dus beoordeel ni iedereen op de daden van enkele personen.
Zou jij het prettig vinden iemand in je huis te hebben wonen die je steeds verteld hoe afschuwelijk en slecht en verdorven je wel niet bent....maar...ondertussen geen huur betaald en wel de koelkast leeg eet?
Nee, maar ik zou ook beseffen dat niet alle 'huurders' zo zijn.
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Helaas is souhaila wat dom (denk ik) want zij leest niet eens goed wat wij schrijven en/of geeft daar een rare draai aan.
twil ni zeggen da we niet dezelfde mening hebben da ik dom ben he!
en zij begrijpt nóg niet waarom wij juist die Islam hoofddoeken verachten en blijft toeteren over 'iedereen moet kunnen dragen wat zij willen
Inderdaad, ik snap echt niet wat er jullie stoort aan hoofddoek en niet aan Gothic !
' zelfs 'dat wij niets mogen ZEGGEN over hoofddoeken!
Als ik over iedereen mijn mening moet zeggen op straat,amai dan :roll: :roll:
Dus da bedoelde ik met niet zeggen.
Changhai is echter geslepen, een regelrecht Allahfeeksje indien geen echte feeks.
Wie is changhai ? je bedoelt toch nie Chaimae ? :?
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Dit is wat wij in europa van de hoofddoek denken
Maakt niet uit he,iedereen heeft een andere mening/ gedachte.
Als vrouwen hun hoofd moeten bedekken omdat ze de mannen zouden aanzetten tot onkuise gedachten, dan is er iets aan de hand met de geslachtsdrift van de mannen.
Moest ik een hoofddoek gaan dragen zou ik dit niet doen omdat ik denk dat ik mannen aanzet tot onkuise gedachte.
Ik zou het dragen omdat ik het onnodig vind dat een man me van top tot teen bekijkt ( al dan niet met onkuise gedachte)
En omdat Allah(swt) het heeft gezegd.
Ik denk heus niet dat mannen me gaan bespringen op straat hoor !
Het is dus een grote en grove belediging voor ons, mannen, om door middel van het hoofddoek te impliceren dat we oversekst zijn !
Is niet perse dat jullie oversekst zijn.Maar we willen die blikken van jullie niet krijgen.punt.
Dit wil niet zeggen dat je geen moslim mag zijn, het wil zeggen dat je in eerste plaats aan deze rechtvaardige samenleving deelneemt, met de bestaande wetten, en pas daarna moslim bent
.

Welke wetten volgen wij niet ?


multiculturaliteit is voor mij een samenleving met verschillende kleuren,verschillende rassen en religie's met daarbij dus de verschillende kledij kunnen accepteren van elkaar.
en hier zijn we nog lang niet.

Liefs,
Souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef: Wat is het dan juist dat moslims verwachten van de maatschappij ?
Waarin moeten jullie je aanpassen door/voor moslims?
Nou, die vraag heb ik gesteld hier op FFI en daar is geen antwoord op gekomen.(van moslims).
Een moslim verwacht dat hij kan dragen wat hij/zij wil.
Iedere mens verwacht dit trouwens.
Als ik rode schoenen wil aandoen verwacht ik dat niemand er over zaagt.
Dus, wanneer ik in SA/iran etc in bikini over straat wil en een baan wil moet niemand daar over zagen?
Dat moslims of hindoes of joden hun religie boven de samenleving stellen kan ik inkomen.
Omdat hun geloof hun leven is.
hun geloof is waarvoor ze leven en waarvoor ze zullen sterven als het moet.
Dus is het begrijpelijk dat ze dat boven alles zetten.
Ik vind wel dat je je aan de wetten moet houden.
Maar ze moeten ook niet speciaal wetten gaan maken als bv : geen hoofddoek. Want dan kan je al zeker verwachten dat ze zich er niet aan gaan houden.
Wanneer iemand VRIJWILLIG in een seculiere maatschappij woont... waar religie een PRIVE zaak is vind ik dat je die seculiere maatschappij boven de religie moet stellen.
Waarom in een seculiere maatschappij wonen wanneer je die niet wilt?

Dat vind ik ook lochis.
Jij vindt het logisch dat mensen in een land wonen waar ze een hekel aan hebben?
Waarom is dat logisch?

Ik zou ook in een islamitisch land willen wonen,ENKEL omdat je daar geen rare blikken en commentaar krijgt als je een hoofddoek draagt of als je vast.
Die blikken en die commentaar krijg je wel hier in België.
In een islamitisch land ga eje op de brandstapel wanneer je dat NIET doet.
En dat is de reden waarom er zoveel zijn die de Islamitische landen de hemel inprijzen..
Maar voor al de rest wil ik liever in Belgïe blijven..
Welke "rest"?

Waarom past moslima en belgische zijn niet samen?
Misschien omdat religie in een seculiere maatschappij geen rol speelt? (behoort te spelen?)
Ik bén een Belgische,dus heb recht op de bescherming van de Belgische Wet. Ik bén een moslima,dus heb recht om me als een moslima te kleden en nog steeds als een Belgische aanzien te worden.
Ik bén namelijk een belgische.
Je hebt recht op bescherming van de belgische wet. Hoe zit het met de bescherming van de islamitische wet? Is die niet veel beter dan de belgische wet? Je stelt immers allah's wet boven die van belgie. waarom dan niet enkel van allah's wet gebruik maken? Van hoeveel walletjes wil je eigenlijk eten? Aan de ene kant zeg je dat je een slaaf bent van allah en dat er geen andere wetten zijn dan die van allah en aan de andere kant maak je gebruik van de belgische wet... stel je de belgische wet dus boven die van allah. Stel je de belgische wet altijd boven die van allah of alleen wanneer het je uit komt?
je moet respect hebben voor ieder zijn geloof,ieder zijn manier van kledij ect.Dus ja,ik vind dat je voor zo iemand een soort van respect moet hebben.
Ik MOET helemaal niets. En al helemaal geen "respect" hebben voor parasieten.
twil niet zeggen dat 1 moslim(a) dit doet dat alle moslim(a)s
dit doen he.Dus beoordeel ni iedereen op de daden van enkele personen.
Ik vraag niet hoeveel er op de zak teren van diegenen die ze eigenlijk verafschuwen... ik vraag of jij zo iemand "respecteert" en of zo iemand hier thuishoort?
Nee, maar ik zou ook beseffen dat niet alle 'huurders' zo zijn.
Je zou het niet prettig vinden. En... wat doe je met zo iemand? Die laat je lekker de boel uitvreten of ..eis je dat deze persoon een bijdrage levert de boel ook draaiende gehouden kan worden...zet je hem/haar eruit?
Amorele atheistische nitwit
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

souhaila schreef:Moest ik een hoofddoek gaan dragen zou ik dit niet doen omdat ik denk dat ik mannen aanzet tot onkuise gedachte.
Ik zou het dragen omdat ik het onnodig vind dat een man me van top tot teen bekijkt ( al dan niet met onkuise gedachte)
Wel jammer dat ze je nu met een hoofddoek wel extra scheef bekijken natuurlijk ;)
souhaila schreef:Welke wetten volgen wij niet ?
Wat algemene:
stille steun aan terrorisme
blokkering van vrije meningsuiting (carnaval + cartoons)
onverdraagzaamheid tov niet gelovigen (de satans)
rituele slachtingen
holocaust negeren
imams die oproepen tot geweld
uithuwelijken
provoceren en dan met racisme beschuldigingen smijten
geen vrijheid van geloof toestaan
geen afstand willen doen van een deel van de koran
verstoten van vrouwen

Wat specifieke:
belgische meisjes/vrouwen uitmaken voor hoer en/of in elkaar slaan
pogingen tot verkrachting in zwembad
loverboys
een homo in een vijver smijten
drugs dealen in theehuisjes
racisme tegenover joden
auto's uitbranden + rellen in frankrijk
moord op theo van gogh (en dit toejuichen)
verbod op alcoholverkoop in nachtwinkels

Wat voor de nieuwe moslims:
misbruik maken van de familiehereniging
valse argumenten geven om als vluchteling erkend te worden

Uit dit alles blijkt duidelijk hoe jullie je afzetten tegen deze maatschappij. En dan verbaas je je dat we de hoofddoek zien als een rebels symbool.


Ik wil heus wel geloven dat jullie persoonlijk nog nooit iets kwaads hebben gedaan, het feit dat jullie aan dit forum meewerken (om elkaar hopelijk wat beter te begrijpen) betekent dat je ergens wel een betere samenleving wil. Hoop ik.

Misschien kunnen jullie hier het moslimgeloof moderniseren en dan exporteren naar het midden oosten. Het zou ons een derde wereldoorlog kunnen besparen.

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2005 ... beginners/
souhaila schreef:multiculturaliteit is voor mij een samenleving met verschillende kleuren,verschillende rassen en religie's met daarbij dus de verschillende kledij kunnen accepteren van elkaar.
en hier zijn we nog lang niet.
Eerlijk gezegd, eens de spanningen met moslims terug voorbij zijn denk ik dat er geen kat meer gaat kraaien over die hoofddoek. Maar dit is nu een symbolenstrijd geworden. Het ironische is eigenlijk dat het de moslim jongens zijn waar we het meest last mee hebben.
Laatst gewijzigd door stained_saint op zo jun 17, 2007 2:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
stop de mea culpa cultuur !
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wat is het dan juist dat moslims verwachten van de maatschappij ?
Waarin moeten jullie je aanpassen door/voor moslims?


monique schreef:
Nou, die vraag heb ik gesteld hier op FFI en daar is geen antwoord op gekomen.(van moslims).
Miscchien omdat je je niet moet aanpassen?
Jullie zeggen steeds dat moslims willen dat jullie je aanpassen.
Maar wij zeggen dit toch niet?

souhaila schreef:
Een moslim verwacht dat hij kan dragen wat hij/zij wil.
Iedere mens verwacht dit trouwens.
Als ik rode schoenen wil aandoen verwacht ik dat niemand er over zaagt

Monique schreef:
Dus, wanneer ik in SA/iran etc in bikini over straat wil en een baan wil moet niemand daar over zagen?


Dat is anders,daar weet je dat er Islamtische wetten gevolgd moeten ordne.Als je dus geen moslim bent heb je er niets te zoeke.
Belgie is een vrij land,er zijn (nog) geen wetten dat een hoofddoek niet mag dus moet er ook niet gezaagt worden als dit wel gedragen word.

Wanneer iemand VRIJWILLIG in een seculiere maatschappij woont... waar religie een PRIVE zaak is vind ik dat je die seculiere maatschappij boven de religie moet stellen.
Waarom in een seculiere maatschappij wonen wanneer je die niet wilt?


ik = moslima
moet ik een groot deel van mijn persoonlijkheid 'opgeven' omdat andere mensen het stoort?
Er is geen wet in Belgie die zegt dat je jezelf niet mag zijn.
Als mensen er problemen mee hebben moeten ze maar zon wet maken.
Zolang er niet zon wet is, hebben ze geen reden om te eisen dat je je persoonlijkheid laat vallen.
Jij vindt het logisch dat mensen in een land wonen waar ze een hekel aan hebben?
Waarom is dat logisch?
Ze hebben geen hekel aan het land.
Maar aan hoe ze behandeld worden en hoe ze zich steeds op nieuw moeten verdedigen voor iets dat eigenlijk niet verdedigd zou moeten worden.

souhaila schreef:Ik zou ook in een islamitisch land willen wonen,ENKEL omdat je daar geen rare blikken en commentaar krijgt als je een hoofddoek draagt of als je vast.
Die blikken en die commentaar krijg je wel hier in België.

Monique schreef:[/b
In een islamitisch land ga je op de brandstapel wanneer je dat NIET doet.


ja maar dat weet je op voorhand als je daar gaat wonen.
Belgie is een land zonder wetten die beperkingen oplegt aan iemand zijn geloof.
Dus als je in Belgie woont verwacht je ook dat je dus vrijheid hebt in je geloof,ahja want er zijn geen wetten voor.


souhaila schreef:
Maar voor al de rest wil ik liever in Belgïe blijven..
Monique schreef:
Welke "rest"?


Voor de mogelijkheden ivm werk,opleiding,school.Het is een veilig land om je kinderen in op te voeden,mijn famillie woont hier.


Waarom past moslima en belgische zijn niet samen?

Misschien omdat religie in een seculiere maatschappij geen rol speelt? (behoort te spelen?)


Religie moet geen rol spelen,het moet aanvaard worden.


Je hebt recht op bescherming van de belgische wet. Hoe zit het met de bescherming van de islamitische wet?

ik woon niet in een Islamitisch land dus is normaal dat ik geen 'bescherming van de Islamitische wet heb" he.

Is die niet veel beter dan de belgische wet?

Alles heeft voor en nadelen.

Je stelt immers allah's wet boven die van belgie. waarom dan niet enkel van allah's wet gebruik maken?

Omdat ik niet in een Islamitisch land woon.
en je kunt hier in belgie niet Allahs wet volgen.
Er is al zon drama over hoofddoek,laat staan over de andere dingen.

Van hoeveel walletjes wil je eigenlijk eten?

ik eet niet van twee walletjes.
Ik woon niet in een islamitisch land dus maak er ook geen gebruik van.
ik maak enkel gebruik van de Belgische wet.

Aan de ene kant zeg je dat je een slaaf bent van allah en dat er geen andere wetten zijn dan die van allah en aan de andere kant maak je gebruik van de belgische wet

ik bén een slaaf van Allah.Maar ik woon in Belgie dus gebruik ik de belgische wet.

Stel je de belgische wet dus boven die van allah.

beide combineren in hoeve het mogelijk is

Ik MOET helemaal niets. En al helemaal geen "respect" hebben voor parasieten.

Ik moet ook niets.Dus als ik een hoofddoek wil dragen doe ik dat ook.
Maar met respect kom je een heel eind.

Ik vraag niet hoeveel er op de zak teren van diegenen die ze eigenlijk verafschuwen... ik vraag of jij zo iemand "respecteert" en of zo iemand hier thuishoort?


Nee,maar ik respecteer ook geen Gothic en vind dat ze hier ook inet thuishoren.
MAar belgie is even veel van hun als van mij,dus wie ben ik om te zeggen dat ze moeten opdonderen.

souhaila schreef:
Nee, maar ik zou ook beseffen dat niet alle 'huurders' zo zijn.
Monique schreef:
Je zou het niet prettig vinden. En... wat doe je met zo iemand? Die laat je lekker de boel uitvreten of ..eis je dat deze persoon een bijdrage levert de boel ook draaiende gehouden kan worden...zet je hem/haar eruit?


Je probeert er mee een gesprek aan te gaan en allebei water bij de wijn doen.ik zet hem uit mijn huis als er niets helpt,maar niet uit het land
Laatst gewijzigd door Steffi op zo jun 17, 2007 2:12 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Souhaila schreef:Monique schreef:
Dus, wanneer ik in SA/iran etc in bikini over straat wil en een baan wil moet niemand daar over zagen?

Dat is anders,daar weet je dat er Islamtische wetten gevolgd moeten ordne.Als je dus geen moslim bent heb je er niets te zoeke.
Belgie is een vrij land,er zijn (nog) geen wetten dat een hoofddoek niet mag dus moet er ook niet gezaagt worden als dit wel gedragen word.
Dus, eigenlijk moet de hoofddoek dus wel verboden worden, dan hoeven moslims hier ook niet te zagen, want het is de wet. Fantastisch, de oplossing heb je gegeven. Goed idee, Souhaila.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

stained-saint

Pas op met die souhaila! Zij is een discussie niet waard:

Citaat: souhaila: "Wij zijn trots dat we een moslim zijn en willen zeker niet dat iemand denkt dat we bv een Jood of ongelovige zijn.

je moet wel laag gezonken zijn om bovenstaande te zeggen! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

En dat stuk vergif wil dan dat wij haar accepteren. Na de oorlog werden dat soort mensen tegen de muur gezet of hun koppen kaal geschoren in het openbaar! :evil:
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

anna schreef:En dat stuk vergif wil dan dat wij haar accepteren. Na de oorlog werden dat soort mensen tegen de muur gezet of hun koppen kaal geschoren in het openbaar! :evil:
Anna, dit gaat mij veels te ver! Bovendien, hoe oneens ik het ook ben met Souhailas opvattingen, ik heb haar via dit forum leren kennen als een aardig meisje.
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

@ Freya

Een "aardig meisje"? Je bent niet goed snik (sorry) en ik accepteer geen Jodenhaat van wie ook!
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wel jammer dat ze je nu met een hoofddoek wel extra scheef bekijken natuurlijk

Kijken intresseert me geen zak,maar om steeds je keuze te verdedigen wel.
Uit dit alles blijkt duidelijk hoe jullie je afzetten tegen deze maatschappij. En dan verbaas je je dat we de hoofddoek zien als een rebels symbool.
Zoeken jullie een deel zelf he.
Trouwens als iemand geen alcohol wil verkopen in zijn winkel dan verkoopt hij dat niet he.
Er is geen wet die zegt : verplicht alcohol verkopen

Ik wil heus wel geloven dat jullie persoonlijk nog nooit iets kwaads hebben gedaan, het feit dat jullie aan dit forum meewerken (om elkaar hopelijk wat beter te begrijpen) betekent dat je ergens wel een betere samenleving wil. Hoop ik.
Inderdaad,ik wil een verdraagzame samenleving.
Soms (zoals nu )vraag ik me af waarom ik op dit forum ben.
En waarom ik de moeite doe om deze teksten te schrijven wanneer bepaalde mensen me zo ontzettend hard op de zenuwen werken.
Maar er zijn te veel leden die ik niet kan missen.
Maar anyway ,ik hoop dat er een dag komt dat zon discussies allemaal niet meer nodig zijn.
Misschien kunnen jullie hier het moslimgeloof moderniseren en dan exporteren naar het midden oosten. Het zou ons een derde wereldoorlog kunnen besparen.

Waarom moeten alleen wij ons aanpassen en niet jullie?
Ik vind dat jullie verdraagzamer moeten zijn en dat moslims ook water bij de wijn moeten doen.
Maar tis al op weg, burka is in Belgie al verboden,nog even en dan is de hoofddoek verboden.
Zou er echt niet van verschieten.
Maar hopelijk komt het niet zover.
Eerlijk gezegd, eens de spanningen met moslims terug voorbij zijn denk ik dat er geen kat meer gaat kraaien over die hoofddoek. Maar dit is nu een symbolenstrijd geworden. Het ironische is eigenlijk dat het de moslim jongens zijn waar we het meest last mee hebben
Inderdaad, er zijn meer moslim jongens die problemen veroorzaken dan de meisjes.
Toch zouden de meisjes iets moeten opofferen,is niet lochis.
Denk jij dat op een dag de spanningen voorbij gaan zijn tussen moslims en niet moslims?
Ik hoop het met heel men hart,maar ik vrees er voor.

Liefs,

Giftige Souhaila :roll:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

anna schreef:@ Freya

Een "aardig meisje"? Je bent niet goed snik (sorry) en ik accepteer geen Jodenhaat van wie ook!
Ik heb Souhaila nergens horen zeggen dat ze Joden haat?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Souhaila is inderdaad, zover ik heb kunnen lezen een heel aardig meisje. Wel een meisje met grote emotionele en psysische problemen, wat uiteraard haar bekering naar de islam heeft mogelijk gemaakt.

Een meisje, die al wat vriendjes heeft gehad, de laatste was een criminele marokkaan, die nogal losse handjes had. Ook blijkt, dat zij iemand is, die graag meeloopt aan de hand van iemand anders, altijd toestemming vragen aan haar vriendje (mag ik naar de disco?).

Ze is geen maagd meer, dat zal ook nog wel te maken hebben met haar omslag naar de islam. Het is alsof ze opeens weer maagd is, ze wil zichzelf weer goed en rein laten voelen. Ze is nu opgenomen in een clubje van bekeerde moslima's, je moet het zien als een soort van hersenspoeling, vandaar ook van die vreemde teksten.

Maar, ik wens haar niets dan goeds.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Souhaila is inderdaad, zover ik heb kunnen lezen een heel aardig meisje. Wel een meisje met grote emotionele en psysische problemen, wat uiteraard haar bekering naar de islam heeft mogelijk gemaakt
Volgens jullie hebben alle Moslims psyhische klachten. Dus zo gek is het niet dat jullie vinden dat Souhaila nodig eens een psychiater moet bezoeken.

:razz:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ze is geen maagd meer, dat zal ook nog wel te maken hebben met haar omslag naar de islam. Het is alsof ze opeens weer maagd is, ze wil zichzelf weer goed en rein laten voelen. Ze is nu opgenomen in een clubje van bekeerde moslima's, je moet het zien als een soort van hersenspoeling, vandaar ook van die vreemde teksten.
Dat maakt Allah(swt) niks uit.
Souhaila is namelijk schoon van alles wat ze in haar verleden heeft uitgespookt.
Vanaf het moment dat Souhaila officeel de Sheheda zal uitspreken zal ze net een geboren kind zijn, zondeloos. In tegenstelling tot het Christendom. Waar iedereen met een zonde is geboren.
Een taboela Rasoe.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Chaimea, bedankt voor jouw twee posten, dat onderstreept weer mijn gelijk. Souhaila heeft inderdaad psysische hulp nodig, net als jij. En niet omdat jullie moslima's zijn, maar voor jullie persoonlijke problemen, waar ieder op dit forum weet van heeft.

Dat vooral meisjes en vrouwen met een wild leven achter de rug, dol zijn op de islam, door die omgekeerde maagdelijkheid, is dus niet zo gek bedacht, zie ook:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... heid#95244
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... heid#86716
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Dat vooral meisjes en vrouwen met een wild leven achter de rug, dol zijn op de islam, door die omgekeerde maagdelijkheid, is dus niet zo gek bedacht, zie ook:
Nogmaals ik heb geen wild leven achter de rug.
Ik ben maagd en heb heb nog nooit een vriendje gehad.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Freya
Berichten: 1229
Lid geworden op: wo apr 25, 2007 2:57 pm

Bericht door Freya »

Nog even een citaat van Dutch:
TWEEDE MAAGDELIJKHEID is een verschijnsel waarmee psychologen geconfronteerd worden bij jonge en minder jonge vrouwen. De vrouw die aan een "tweede maagdelijkheid" begint gaat soms heel erg ver in een soort "terugkoopactie" van haar eer. Het meest voorkomend is het zich aansluiten bij een religie/secte die er erg strenge normen voor vrouwen op nahoudt, zoals bvb. de orthodoxe islam. De jonge vrouw, die in haar verleden sexueel werd misbruikt of zeer veel sexuele contacten had en zich daar "slecht" door voelt, vindt in de secte en haar gestrengheid tegenover vrouwen en vrouwelijke moraliteit een soort "witwassing" van haar verleden. Het is en blijft echter een weinig accuraat lapmiddel en vroeg of laat komt de jonge vrouw er zelf achter, omdat ze zich meer en meer schuldig gaat voelen over haar verleden. Ondertussen kan ze wél tot extremiteiten gaan om haar verleden "terug te betalen" en op die manier voor zichzelf het gevoel te hebben een morele "tweede maagdelijkheid" te verwerven...
Meestal gaat dit "tweede maagdelijkheid"syndroom gepaard met andere uitingen van het verwerpen van de eigen lichamelijkheid en sexualiteit, zoals anorexia, boulemia, het zich hullen in afwijkende kleren (burqa bvb.), extreem vasten en het zich verliezen in een denkbeeldige wereld...

Ik heb druk gezocht naar een internet-link hierover, maar er geen gevonden. Ik heb deze kennis van een prima psycholoog en heb zelf ook ervaring met dit verschijnsel.
Chaimea, dit sloeg dus niet op jou, dat weet je ook wel, dus niet naar de bekende weg vragen. Jij bent een zogenaamde geboren moslima.

Hoewel je altijd zegt, dat is niet zo, maar het is niet te ontkennen, jouw ouders zijn moslim, jouw vader zou je afslachten, als je niet met een marokkaan thuis zou komen, toen je twee weken niet had gebeden, was hij daar verdrietig over. Dus je hoeft niet meer met je flauwe smoesjes te komen.
Jij bent dus van de Moslimkinderen in het Westen, waar de culturele gewoonten anders zijn, gaan zelf op zoek naar een religieuze identiteit. En als je die zelf samenstelt, ben je geneigd te kiezen voor de meest orthodoxe, ofwel puurste vorm. De zogenaamde ’zuivere islam’– ontdaan van culturele en lokale invloeden.
Omdat je zelf geen eigen identiteit kan ontwikkelen.....

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... ght=#96467
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

freya schreef:
Dus, eigenlijk moet de hoofddoek dus wel verboden worden, dan hoeven moslims hier ook niet te zagen, want het is de wet. Fantastisch, de oplossing heb je gegeven. Goed idee, Souhaila.
Ik wil natuurlijk niet dat de hoofddoek verboden wordt.En hoop dat dit ook nooit gebeurd.
Maar ALS er een wet is die zegt dat hoofddoek niet mag, dan weet iedereen dus dt het niet is toegelaten.
Nu is het toegelaten maar iedereen zaagt erover.
Anna schreef:
Pas op met die souhaila! Zij is een discussie niet waard
En jij wel denk je ?
souhaila schreef:
"Wij zijn trots dat we een moslim zijn en willen zeker niet dat iemand denkt dat we bv een Jood of ongelovige zijn.
Anna schreef:
je moet wel laag gezonken zijn om bovenstaande te zeggen!

Door iemand anders 'laag' te noemen is het duidelijk dat jij hier de persoon bent die laag gevallen is.
Had je niets anders te zeggen dan dat ik laag ben?
Ik schrijf nog altijd wat ik wil,of je da nu goed vind of niet ok ?

IK WIL GEEN JOOD OF ONGELOVIGE ZIJN.
IK WIL GEEN JOOD OF ONGELOVIGE ZIJN.
IK WIL GEEN JOOD OF ONGELOVIGE ZIJN
. :evil:
En dat stuk vergif wil dan dat wij haar accepteren.


Ik wil helemaal niet geaccepteerd worden door jou ! Ik wil geaccepteerd worden door mensen die ik accepteer, nl Freya,Dutch,Ariel,Katie,Thomas,Monique,Chaimae,trotse moslim,ajax maar NIET DOOR JOU !
Na de oorlog werden dat soort mensen tegen de muur gezet of hun koppen kaal geschoren in het openbaar!

whatever :roll:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

anna schreef:
En dat stuk vergif wil dan dat wij haar accepteren. Na de oorlog werden dat soort mensen tegen de muur gezet of hun koppen kaal geschoren in het openbaar!
Freya schreef:
Anna, dit gaat mij veels te ver! Bovendien, hoe oneens ik het ook ben met Souhailas opvattingen, ik heb haar via dit forum leren kennen als een aardig meisje.
Bedankt Freya :oops:
Het wil inderdaad niet zeggen dat als je het oneens bent met elkaar dat je elkaar niet aardig kunt vinden..
Anna schreef:
Een "aardig meisje"? Je bent niet goed snik (sorry) en ik accepteer geen Jodenhaat van wie ook
!

nogmaals : kan je niet lezen ofzo ?
Ik heb gezegd dat ik geen Jood of ongelovige wil zijn, net zoals ik geen katholiek,boedhist of atheist wil zijn.
Ik ben niets van dat en wil dus ook niet zo aanzien worden, mag ik ??
Dus begin niet opnieuw met je zever over dat ik joden haat.
Je wilt me gewoon in een slecht daglicht plaatsen door te doen alsof ik joden haat,maar je weet juist niets over mij of hoe ik ben !!


Freya schreef:
Souhaila is inderdaad, zover ik heb kunnen lezen een heel aardig meisje. Wel een meisje met grote emotionele en psysische problemen, wat uiteraard haar bekering naar de islam heeft mogelijk gemaakt.

Dit vind ik niet, maar jullie denken dit van elke moslim dus jah.
Zal het maar nie persoonlijk opnemen he.
:wink:
Maar, ik wens haar niets dan goeds.
Ik jou ook hoor Freya.
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef: Miscchien omdat je je niet moet aanpassen?
Jullie zeggen steeds dat moslims willen dat jullie je aanpassen.
Maar wij zeggen dit toch niet?
Volgens mij wel. Wanneer moslims een uitzonderingspositie willen hebben betekent dat dus dat de kafir zich moeten aanpassen.

Dat is anders,daar weet je dat er Islamtische wetten gevolgd moeten ordne.Als je dus geen moslim bent heb je er niets te zoeke.
Belgie is een vrij land,er zijn (nog) geen wetten dat een hoofddoek niet mag dus moet er ook niet gezaagt worden als dit wel gedragen word.
Waarom is dat anders? Hier weet je dat religie iets is voor achter de voordeur. Wanneer ik je gedachtengang even doortrek dan heeft een moslim dus niets in het westen te zoeken.
Wanneer er in Belgie dus wetten komen die iedere religieuze uiting verbieden dan zul jij daar dus niet moeilijk over doen?

ik = moslima
moet ik een groot deel van mijn persoonlijkheid 'opgeven' omdat andere mensen het stoort?
Is jouw "persoonlijkheid" het uiten van je religie??
Er is geen wet in Belgie die zegt dat je jezelf niet mag zijn.
Als mensen er problemen mee hebben moeten ze maar zon wet maken.
Zolang er niet zon wet is, hebben ze geen reden om te eisen dat je je persoonlijkheid laat vallen.
Wanneer zo'n wet er zou komen... dan zullen moslims deze zonder morren accepteren?
Ze hebben geen hekel aan het land.
Maar aan hoe ze behandeld worden en hoe ze zich steeds op nieuw moeten verdedigen voor iets dat eigenlijk niet verdedigd zou moeten worden.
Ze hebben geen hekel aan een kafir land? Oh?
Hoe worden "ze" dan behandeld? Volgens mij willen moslims als een aparte soort behandeld worden? De hoofddoek is toch o.a. een manier om je te "onderscheiden" van kafir?


ja maar dat weet je op voorhand als je daar gaat wonen.
Belgie is een land zonder wetten die beperkingen oplegt aan iemand zijn geloof.
Dus als je in Belgie woont verwacht je ook dat je dus vrijheid hebt in je geloof,ahja want er zijn geen wetten voor.
Alles draait echt alleen maar om "wetten" nietwaar?
"Gevoelsmatig" handelen is er niet bij. Ieder facet in het leven moet volgens wetten en straf geregeld worden.
Snap je echt niet dat de islam net zo thuishoort in een seculier land als een kafir in een islamitisch land?

Voor de mogelijkheden ivm werk,opleiding,school.Het is een veilig land om je kinderen in op te voeden,mijn famillie woont hier.
AHa.... voor de materiele dingen ben je in het westen. Familie is geen reden om hier te zijn. Je neemt ze gewoon mee naar een islamitisch land.... moslims nemen per slot van rekening ook de hele familie mee hierheen.

Religie moet geen rol spelen,het moet aanvaard worden.
Net zoals atheisme aanvaard moet worden.
De enige maatschappij waarbij alle geloven en ongeloven op een gelijkwaardige manier tot hun recht kunnen komen is een maatschappij waar religie achter de voordeur blijft.
Toch?

ik woon niet in een Islamitisch land dus is normaal dat ik geen 'bescherming van de Islamitische wet heb" he.
De islamitische wet is toch de koran? Je wilt wel de bescherming van de afir wet maar niet de plichten die aan rechten vastzitten?
Alles heeft voor en nadelen.
Kennelijk heb je liever met de belgische wet te maken dan met de islamitische?
Omdat ik niet in een Islamitisch land woon.
en je kunt hier in belgie niet Allahs wet volgen.
Er is al zon drama over hoofddoek,laat staan over de andere dingen.
Inderdaad... je woont niet in een islamitisch land... waraom dan wel je religie boven dat land stellen?
ik eet niet van twee walletjes.
Ik woon niet in een islamitisch land dus maak er ook geen gebruik van.
ik maak enkel gebruik van de Belgische wet.
Je eet wel van 2 walletjes. Je wilt "erkend" worden als moslima, je onderscheiden van anderen en daardoor een voorkeursbehandeling hebben. En, je wilt de "voordelen" van het westen genoeten maar er niets voor hoeven doen.
ik bén een slaaf van Allah.Maar ik woon in Belgie dus gebruik ik de belgische wet.
Je bent wel een slaaf van allah. Je hebt je onderworpen aan de wetten van allah... alleen... je vindt de wetten in beligie toch net even iets prettiger. Je bent gewoon een nep moslima.
Ik moet ook niets.Dus als ik een hoofddoek wil dragen doe ik dat ook.Maar met respect kom je een heel eind.
Waarom zou ik respect opbrengen voor iemand die zich wil onderscheiden en zich afkeert van kafir?
Nee,maar ik respecteer ook geen Gothic en vind dat ze hier ook inet thuishoren.
MAar belgie is even veel van hun als van mij,dus wie ben ik om te zeggen dat ze moeten opdonderen.
Wat doen gothics verkeerd? Ik heb nooit gehoord dat gothics zich afkeren van de saamenleveing of een aparte status opeisen?
Je probeert er mee een gesprek aan te gaan en allebei water bij de wijn doen.ik zet hem uit mijn huis als er niets helpt,maar niet uit het land
In het geval van uivreetmoslims vreten ze op kosten van het land. Dus... dan wel het land uit?
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie