Van wie hebben we last, van moslims of asociale mensen?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ik = moslima
Paganistische instelling.
Leuk om fake-monotheiste te zijn?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

M:
Volgens mij wel. Wanneer moslims een uitzonderingspositie willen hebben betekent dat dus dat de kafir zich moeten aanpassen.
Jullie denken dat jullie je moeten aanpassen,wij niet.
we willen gewoon dat jullie ons laten dragen wat we willen, jullie moeten je niet aanpassen.

Waarom is dat anders? Hier weet je dat religie iets is voor achter de voordeur. Wanneer ik je gedachtengang even doortrek dan heeft een moslim dus niets in het westen te zoeken.
Wanneer er in Belgie dus wetten komen die iedere religieuze uiting verbieden dan zul jij daar dus niet moeilijk over doen?
Er is geen wet die zegtdat religie iets is voor thuis.
Dan moeten alle Kerken,moskeen en de synagoge's afgebroken worden he.
Ik denk dat veel mensen hier een probleem van gaan maken.
Als er echt wetten zijn ga ik er niet moeilijk over doen nee,maar nu klaagt en zaagt iedereen.
Maaar ik hoop natuurlijk dat die wet er nooit komt.
Is jouw "persoonlijkheid" het uiten van je religie??
Niet het uiten van mijn religie maar wel mijn religie in het algemeen vormt een deel van mijn persoonlijkheid.
Wanneer zo'n wet er zou komen... dan zullen moslims deze zonder morren accepteren?
Nee niet zonder morren,maar IK zou alles veel duidelijker vinden.
Dan weet je op voorhand dat als je in belgie komt wonen je geen hoofddoek kunt dragen,ben je er niet mee akkoord dan kom je niet.
Maar nu is er geen wet, dus eigenlijk is er de vrijheid om te dragen wat je wil.
Maar als je het dan draagt krijg je langs alle kanten cmmentaar?

Ze hebben geen hekel aan een kafir land? Oh?
Nee ,ik niet.En vele (De meeste) andere die ik ken ook niet.
Ze weten dat ze het in Belgie goed hebben.
Volgens mij willen moslims als een aparte soort behandeld worden? De hoofddoek is toch o.a. een manier om je te "onderscheiden" van kafir?

We willen ons onderscheiden qua uiterlijk,maar daarom niet anders behandeld worden.
Alles draait echt alleen maar om "wetten" nietwaar?
Ja, je kan niet voor iedereen goed doen.
De ene wilt dat ik bikini op straat loop,de andere in Burka, je kan nooit alle mensen tevreden stellen.Dus als er wetten zijn dan volgt iedereen gewoon de wet en weg is het gezever.
Snap je echt niet dat de islam net zo thuishoort in een seculier land als een kafir in een islamitisch land?
Nee dit snap ik niet.
In een Islamitisch land weet je dat je niet de vrijheid hebt om bepaalde kledij te dragen ofzo.
hier in Belgie zou je dat zogezegd wel hebben,maar als je het doet krijg je allemaal commenaar enzo..
AHa.... voor de materiele dingen ben je in het westen.
Eigenlijk wel ja, want de natuur en landschappen zijn in andere landen mooier.
Dus als je het zo bekijkt idd voor materiele dingen én voor familie.
Want ik weet dat ik men famillie nooit mee ga krijgen.
Net zoals atheisme aanvaard moet worden.
De enige maatschappij waarbij alle geloven en ongeloven op een gelijkwaardige manier tot hun recht kunnen komen is een maatschappij waar religie achter de voordeur blijft
iedereen moet een ander gewoon laten doen en dragen waar hij zin in heeft.
Ik bedoel niet dat als je zin hebt om een auto te stelen dat je dat moet doen.
Ik vind de wetten van nu goed, moest iedereen nu stoppen met zagen en iedereen laten doen wat hij wil zou alles goed gaan.
Kennelijk heb je liever met de belgische wet te maken dan met de islamitische?
Ik woon dan ook in Belgie.
Maar ik wil me kunnen houden aan Islamitishe regels zonder de belgische wet te verbreken.
je woont niet in een islamitisch land... waraom dan wel je religie boven dat land stellen?
Omdat geloof belangerijker is dan wat dan ook.

Je eet wel van 2 walletjes. Je wilt "erkend" worden als moslima, je onderscheiden van anderen en daardoor een voorkeursbehandeling hebben
.
Idd ik wil " erkend" worden als moslima,aanvaard worden als moslima en me kunnen onderscheiden door middel van kledij.
Maar ik hoef niet anders behandeld te worden.
En, je wilt de "voordelen" van het westen genoeten maar er niets voor hoeven doen.
Wat terug doen? Hoofddoek afzetten ( als ik er een droeg) ? Een ongelovige worden ?

Je bent wel een slaaf van allah. Je hebt je onderworpen aan de wetten van allah... alleen... je vindt de wetten in beligie toch net even iets prettiger. Je bent gewoon een nep moslima.
Je kunt de wetten van Allah hier niet helemaal volgen.
Als ze hoofddoek gaan verbieden kan je dit dus ook niet volgen.
Dat wil niet zeggen dat je die wet dan prettiger vind.
Je kunt gwn niet anders
Waarom zou ik respect opbrengen voor iemand die zich wil onderscheiden en zich afkeert van kafir?
Dan heb jij ook geen respect voor joden en boedhisten?
die onderscheiden hun ook qua kledij en blijven ook enkel in hun 'groepje'
Wat doen gothics verkeerd? Ik heb nooit gehoord dat gothics zich afkeren van de saamenleveing of een aparte status opeisen?
Gothics irriteren me,ik kots van hun manier van kledij en van hun gedachtengang.
Alles wat jullie bij een moslim hebben.
Jullie willen het recht om moslims niet te anvaarden en geen respect te geven.
Dan heb ik het recht om Gothics niet te aanvaarden en geen respect te geven.
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Freya

@ Freya

Hier wat meer info:

'Dodelijke emancipatie'

"Vorige maand analyseerde Jolande Withuis in Letter & Geest het radicaliseringsproces van moslima’s. Zij benaderde de kwestie vanuit sociologisch en psychologisch perspectief. Nahed Selim meent dat je daarnaast de godsdienst niet mag negeren. Dit radicalisme valt niet te begrijpen, zegt zij, zonder grondige kennis van de ’zuivere’ islam.

Het blijft een fascinerend fenomeen dat de tweede en derde generatie moslima’s in Nederland zoveel strenger en orthodoxer in hun geloof zijn geworden. Terwijl zij, anders dan hun moeders en grootmoeders, alle kansen hebben op opleiding, ontplooiing en emancipatie, belijden zij een geloof dat de patriarchale verhoudingen wil bestendigen.

Ongetwijfeld spelen, zoals Jolande Withuis onlangs schreef, in het radicaliseringsproces van moslimvrouwen psychologische en sociologische factoren een belangrijke rol. Maar een analyse blijft incompleet als je er de geloofsaspecten niet bij betrekt. Het moslimradicalisme is immers religieus gemotiveerd en ontleent zijn ideologie aan belangrijke islamitische doctrines. Sterker, moslimradicalisme valt niet te begrijpen zonder kennis van de leerstellingen rond djihad, dawa (verspreiding van het geloof) en het martelaarschap. Gebrek aan informatie daaromtrent is een handicap om te komen tot een goede analyse van hun motivatie.

Er valt veel te leren van de beschikbare informatie over vrouwelijke moslimradicalen buiten Nederland. Hun levensomstandigheden verschillen weliswaar van die van Nederlandse radicale moslima’s, maar het is veeleer de subjectieve beleving die tot radicalisme leidt dan de objectieve werkelijkheid. Radicaliserende vrouwen hier kunnen het gevoel hebben dat hun strijd voor het gehoorzamen aan bepaalde islamitische voorschriften – bijvoorbeeld de allesbedekkende hoofddoek – even heilig en gerechtvaardigd is als de strijd van Palestijnse vrouwen tegen de Israëlische bezetting. Palestijnse vrouwelijke terroristen oefenen sowieso een grote aantrekkingskracht uit op radicaliserende moslima’s overal ter wereld; ze zijn hét voorbeeld van islamitisch vrouwelijk heldendom.

Voedingsbodemtheorie
Een geliefde mythe wil dat islamitisch radicalisme en terrorisme veroorzaakt worden door armoede en uitsluiting. De theorie is even hardnekkig als moeilijk te bestrijden omdat het zo logisch klinkt. Maar als armoede en uitsluiting automatisch zouden leiden tot radicalisme en terrorisme dan hadden de Aziatische werknemers in Saoedi-Arabië en in de Golfstaten – die slecht worden betaald en behandeld en slavenwerk verrichten – de ergste terroristen en radicalen ter wereld moeten zijn. Dat is niet het geval. Christenen in islamitische landen hebben te maken met vele vormen van discriminatie en uitsluiting. Toch zijn ook zij niet geradicaliseerd noch terrorist geworden.

Opvallend genoeg zijn de meeste terroristen niet arm, niet achtergesteld of buitengesloten van de samenleving. Nabestaanden van terroristen en familie en vrienden van terreurverdachten zijn achteraf juist vaak verbaasd omdat de dader in kwestie zo goed geïntegreerd leek te zijn.

Terroristen komen dikwijls uit de betere milieus. De meeste vliegtuigkapers van 11 september 2001 waren zoons van rijke Saoediërs, en velen onder hen waren hoogopgeleid. Een studie die de levensloop van 285 zelfmoordterroristen tussen 1987 en 2002 in kaart bracht, constateerde dat ze gemiddeld rijker en hogeropgeleid waren dan de doorsnee burgers uit de landen waar ze vandaan kwamen.

Meerdere studies hebben de voedingsbodemmythe overtuigend ontkracht. Albert Abadie, hoogleraar aan Harvard University, stond aanvankelijk sympathiek tegenover de theorie. Maar zijn uitgebreide onderzoek naar 1776 terroristische acties wees uit dat de correlatie tussen armoede en terrorisme niet bestaat. Van de vijftig armste landen ter wereld hebben alleen Afghanistan, en misschien ook Bangladesh en Jemen ervaring met terrorisme. Wel vond Abadie een ander verband. Landen met de meeste vrijheid hebben het minste last van terrorisme. En ook landen met de minste vrijheid hebben er nauwelijks mee te maken. Het zijn de landen daartussenin – waar de politieke situatie instabiel is, en de regering zwak – die het meeste lijden onder terrorisme.

Bekeerlingen
Ook het idee dat moslims radicaliseren door discriminatie en uitsluiting is aan herziening toe. De theorie geeft bijvoorbeeld geen verklaring voor het radicalisme van moslimbekeerlingen. De Belgische Muriel Degauque groeide op in een katholiek autochtoon gezin. Zij bekeerde zich tot de islam, trouwde met een Marokkaan en reisde met hem af naar Irak om zichzelf daar in november 2005 op te blazen. De Nederlandse Martine van den O., voormalig politievrouw, had zich tot de islam bekeerd en was in snel tempo geradicaliseerd. Zij werd samen met Hofstadleden Nouredine el F. en zijn toenmalige vrouw Soumaya gearresteerd. Sonja B., een Duitse bekeerlinge tot de islam, werd gearresteerd op 2 juni 2006, om te voorkomen dat ze in Irak haar geplande zelfmoordaanslag zou plegen.

Van uitsluiting en achterstelling hadden deze vrouwen, in elk geval tot aan hun bekering, geen last. Je hoort wel eens beweren dat westerse bekeerlingen onder moslimterroristen mensen zijn die altijd al een zekere haat tegen het Westen koesterden. Dat mag zo zijn, feit blijft dat ze dan in de islam de ruimte vinden om die haat tot uitdrukking te brengen. De verklaring voor hun radicalisering kunnen we dus beter dáár zoeken: in de nieuwe islamitische identiteit die de bekeerlingen hebben aangenomen en de daarmee samenhangende ideologie. Hetzelfde geldt voor de kinderen van moslimmigranten die in het Westen veel radicaler zijn geworden dan hun ouders.

Moslima’s in Nederland radicaliseren anders en sneller dan moslimmannen. Dat heeft te maken met de behoefte aan emancipatie aan de ene kant en de ’zuivere islam’ aan de andere kant. De Amerikaanse politicoloog en filosoof Francis Fukuyama stelt dat in een normale situatie de religieuze identiteit door de ouders wordt doorgegeven, samen met een hoop tradities en lokale gewoonten. Moslimkinderen in het Westen, waar de culturele gewoonten anders zijn, gaan zelf op zoek naar een religieuze identiteit. En als je die zelf samenstelt, ben je geneigd te kiezen voor de meest orthodoxe, ofwel puurste vorm. De zogenaamde ’zuivere islam’– ontdaan van culturele en lokale invloeden. In hun boek ’Strijdsters van Allah’ laten Janny Groen and Annieke Kranenberg zien hoe dat proces verloopt.

Deze moslima’s zijn vrouwen die actief in het leven willen staan en toch niet helemaal willen breken met hun traditionele milieu. Religieus activisme biedt hun de mogelijkheid beide wensen te combineren. In een vrije samenleving als de Nederlandse voelen deze jonge vrouwen zich niet langer tevreden met het passieve leven zoals hun moeders dat leidden. Hun talenten ontplooien via sport, muziek, kunst en toneel wordt hun meestal verboden. Maar ouders kunnen dochters moeilijk verbieden om deel te nemen aan religieuze activiteiten. Jongens uit hun milieu hebben meerdere mogelijkheden om uiting te geven aan hun ambities. Voor vrouwen is er enkel het religieuze activisme.

Het nadeel van dit activisme is dat het zich helemaal baseert op de ’zuivere’ bronnen uit de vroege periode van de islam. En die teksten staan vol over de djihad. De relatie tussen moslims en niet-moslims was er in die periode nu eenmaal één van voortdurende vijandschap. Janny Groen en Annieke Kranenberg concluderen dat de vrouwen van de Hofstadgroep de voorloopsters zijn van een trend: de islamisering van de tweede en derde generatie moslima’s, in radicale zin. Met die conclusie ben ik het eens. Vrouwen lopen een veel groter risico te radicaliseren dan mannen.

Trots en zelfrespect
Er is veel geschreven over de motivatie van vrouwen om deel te nemen aan terroristische acties. Die kan variëren van wraak willen nemen (zoals in het geval van de Tsjetsjeense weduwen), via religieus fanatisme tot verkapt nationalisme. Maar ook de liefde voor een man die de vrouw aanspoort haar leven te geven voor ’de strijd’ komt voor.

Mensen uit de omgeving van de 24-jarige Nederlands-Marokkaanse Bouchra El-Hor uit Zutphen vertelden dat ze verbijsterd waren toen ze hoorden van haar arrestatie op 6 mei 2006. Ze leek een modelvoorbeeld van integratie. Ze studeerde, ging uit, kleedde zich modern. Nadat ze de 27-jarige Yassin Nassari trouwde en met hem in Engeland ging wonen, veranderde ze. Ze ging een boerka dragen. Bij haar aanhouding op een klein vliegveld buiten Londen werden verdachte bestanden aangetroffen in de laptop van haar man (onder meer instructies voor het maken van een raketinstallatie en explosieven). In hun huis in Nederland werd een brief gevonden, waarin zij zichzelf en hun zes maanden oude baby opoffert als martelaren.

Kan alleen de liefde een vrouw in zo’n korte periode zo totaal veranderen? Ik heb gevallen gezien van vrouwen die zulke ingrijpende veranderingen meemaakten. Ze lijken soms te lijden onder zware wroeging over het vrijgevochten leven dat ze daarvoor leefden. Schuldgevoelens over relaties mannen, over drank en alle andere verboden zaken kunnen opeens toeslaan, vooral in combinatie met een diepe liefde voor een radicale man die haar zulke schuldgevoelens aanpraat.

In 2004 verscheen ’Army of Roses’ een interessante studie van Barbara Victor. Het boek bevat uitgebreide interviews met de familieleden en vrienden van vier vrouwelijke terroristen die zich hebben opgeblazen. Bovendien heeft ze gesproken met ongeveer tachtig vrouwen wier poging om martelaar te worden was mislukt. Haar boek biedt een unieke blik op de motivatie van vrouwelijke radicalen en terroristen. Vaak zijn die nationalistisch-religieus getint, maar even vaak sociaal-emotioneel of economisch.

Uit haar boek blijkt dat mannen dikwijls een hoofdrol spelen in de rekrutering van vrouwen voor de djihad. Dikwijls lukt het hun om hun vrouw, dochter of zuster aan te zetten tot een zelfmoordaanslag. En vaak doen ze dit om de familie een schandaal te besparen. Volgens de auteur komen de vrouwen dikwijls in de problemen vanwege morele overtredingen, van henzelf of van mannelijke familieleden. Het kan variëren van kleinigheden tot incest of verkrachting. De mannen laten de vrouwen geloven dat een zelfmoordaanslag de enige manier is om hun trots en zelfrespect te herwinnen. Daarmee verwerven ze het eeuwige geluk in het paradijs, zuiveren de naam van de familie en maken tevens hun eigen naam als martelaar onsterfelijk. En soms willen ze ook van een vrouw af vanwege haar lastige positie.

Nationale bloem
Die conclusie moet je trekken uit het verhaal van Wafa Idris, de eerste Palestijnse vrouwelijke zelfmoordterrorist. Op 27 januari 2002 blies zij zichzelf namens Hamas op in Jeruzalem. Ivad Sarraj, psychiater en schrijver uit Gaza, is er niet van overtuigd dat zij een einde aan haar leven maakte om één enkele reden. Hij meent dat ze depressief was . Een andere arts voegt eraan toe: „Als we het geval van Wafa Idris nemen, de ultieme martelaar, wie was ze uiteindelijk? Ze was een getalenteerde jonge vrouw, getrouwd en gescheiden omdat ze onvruchtbaar was, wanhopig omdat ze heel goed wist dat er voor haar geen toekomst was in de Palestijnse samenleving. Ze wist beter dan wie ook dat de enige manier om uit deze miserabele situatie te komen was om zichzelf te doden. Kijk naar haar begrafenis en naar wat de Palestijnse leiders over haar zeiden toen ze haar een nationale bloem noemden en de belichaming van de Palestijnse vrouwelijkheid!”

De zelfmoordaanslag van Wafa Idris, wier voorbeeld sinds 2002 gevolgd is door vele andere vrouwen, maakte het nodig dat de geestelijken een standpunt in de zaak innamen. Hamas verklaarde dat de djihad altijd al was bedoeld voor mannen én vrouwen, zonder onderscheid. Daarna volgden religieuze fatwa’s die de deur naar zelfmoordaanslagen voor vrouwen openzetten. En de beloning speelt daarbij een niet-onbelangrijke rol. Dr. Abdul Aziz al-Rantisi, de charismatische woordvoerder van Hamas, gaf toe dat elke instantie die de verantwoordelijkheid van een aanslag op zich neemt – of het nu Hamas, Islamitische Djihad of de Palestijnse Autoriteit is – een levenslange maandelijkse uitkering geeft aan de familie van de martelaar. Voor een mannelijke martelaar staat een bedrag van 400 dollar per maand. De familie van een vrouwelijke martelaar krijgt maandelijks 200 dollar. Niet alleen tijdens maar ook na haar leven is een moslimvrouw de helft minder waard.

Stop met goedpraten
Religie alleen leidt niet tot terrorisme. Andere psychische en sociale factoren spelen ook een rol. Iedereen kan op zeker moment in zijn leven in psychische nood verkeren. Je kunt dan terugvallen op je religie om steun te zoeken. Bij moslims zijn de eerste, authentieke bronnen van de islam dan zeer in trek, niet de hervormingen die filosofen later hebben bedacht. Ze willen het liefst de woorden van God zelf lezen en daarmee in contact komen, en niet de woorden van filosofen als Averroës of Avecinna. Wat ze in de authentieke bronnen aantreffen is van groot belang voor het bepalen van hun levenskoers. De boodschap die het religieuze activisme aan de vrouwen lijkt te geven is: als je je niet volledig aan God kunt onderwerpen en in gehoorzaamheid kunt leven, is het zinvolste wat je met je leven kunt doen er onmiddellijk een einde aan maken.

Maar radicalisering heeft ook te maken met een allergische reactie op alles wat gelovigen als onrecht ervaren. Het is een reactie die de islam over het algemeen stimuleert. Er hoeft niet veel te gebeuren of moslims voelen zich tekortgedaan of onderdrukt. De Arabische auteur dr. Osama Abu Talib verwoordt dit in zijn boek ’De moslim als een tragische held’ als volgt: „De islam ondersteunt de positie van het rebelse individu, als zijnde ’de goede mens’ en ’de wetende mens’ tegenover de wereld die defect is, een wereld die aan stoornissen lijdt. De islam vraagt ’de goede mens’ in dit geval om actie te ondernemen en om zijn ’positieve’ rol te vervullen. Als hij wint heeft hij zijn overwinning, maar indien hij zijn leven daarvoor moet betalen dan is zijn beloning het martelaarschap.”

In Nederland speelt de identiteit een grote rol in de radicalisering van moslims. Mensen kunnen zich om velerlei redenen willen afzetten tegen de samenleving. Een eigen identiteit biedt daarbij houvast. Wanneer die als islamitisch wordt gedefinieerd, dan wordt de geloofsband het belangrijkste dat mensen met elkaar verbindt. Dan ga je je meer verbonden voelen met andere moslims, ook al wonen die duizenden kilometers ver weg, dan met niet-moslims die in dezelfde straat wonen. Zo’n op religie gebaseerde loyaliteit is een van de belangrijkste oorzaken van de onverschilligheid onder moslimjongeren tegenover de Nederlandse samenleving.

Willen we de risico’s verkleinen dat nog meer jonge vrouwen verstrikt raken in de netten van het radicalisme dan moeten we onmiddellijk stoppen met het goedpraten en het kritiekloos aanmoedigen van de zuivere, orthodoxe islam. We moeten ophouden met daarin investeren via islamitisch onderwijs en moslimorganisaties. We moeten de zuivere islam openlijk ter discussie durven stellen. Zodat het leven het hoogste ideaal van deze vrouwen wordt. En niet de dood.

Nahed Selim in Trouw, 16 juni 2007

Nahed Selim is moslima, tolk en publiciste. Dit artikel borduurt voort op haar bijdrage in de bundel ’Radicaliserende vrouwen’, geschreven in opdracht van het ministerie van binnenlandse zaken. Zie ook: www.minbzk.nl/actueel. Het artikel van Jolande Withuis (’Lijden, strijden, heilig worden’, 26/05) is terug te vinden via www.trouw.nl.

De allereerste vrouwelijke zelfmoordterrorist was Sana Mekhaidali, die zichzelf in 1985 in Libanon opblies en daarbij vijf militairen doodde. Haar voorbeeld vond internationaal navolging. Tussen 1985 en 2006 sloegen wereldwijd meer dan 220 vrouwelijke zelfmoordterroristen toe. Bij bijna 15 procent van het totaal aantal zelfmoordaanslagen in die periode waren vrouwen betrokken.

Vrouwelijke zelfmoordterroristen opereerden tot nog toe in twaalf landen. Tien daarvan zijn moslimgebieden. Tot 2006 waren de meeste vrouwelijke zelfmoordterroristen actief in het niet-islamitische Sri Lanka, met 75 succesvolle aanslagen. In Israël en de Palestijnse gebieden bliezen 67 vrouwen zich op. Dan volgen Rusland en Tsjetsjenië met 47 vrouwelijke zelfmoordterroristen, Turkije met vijftien, Libanon met zes. In Oezbekistan en Irak pleegden vier vrouwen een zelfmoordaanslag, in Marokko en Pakistan twee. India, Tadzjikistan en Jordanië telden tot 2006 elk één vrouwelijke zelfmoordterrorist."

En dit van een Ex-moslims op Al Sina's FFI:

Islam provides an insulated, structured life with a well-defined, stringent set of rules. For those that convert to Islam, it is a haven from a chaotic, fearful world.

Most female converts I knew had bad experiences prior to converting, usually with the men in their lives. For those brought up in Islam, they are conditioned from childhood that the world is fearful place with people plotting against them. Furthermore, strict obedience to a vengeful God means that even the thought of leaving has dire circumstances and actually leaving means death.

Did meet a few Muslim converts who heard the real story of Islam before they converted and who converted because they whole-heartedly agreed with it. Those people creeped me out and I usually avoided them because it made me uncomfortable to be reminded of what the real Islam was. Anti-semitism is alive and well in certain corners of the U.S. and some women enjoy being dominated by men. I knew a woman who went into a panic when her husband would go overseas because she hated to leave the house and she said it was forbidden without her husband - she'd literally starve herself and her kids unless we brought her groceries (didn't mind that we were sinfully leaving our houses to do so, though). Certain mental conditions blend well with the Muslim lifestyle: agorophobia, OCD, narcissistic personality disorder, to list a few."
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dan heb jij ook geen respect voor joden en boedhisten?
die onderscheiden hun ook qua kledij en blijven ook enkel in hun 'groepje'
Buddhisten dragen kloosterkledij in hun klooster. Op straat onderscheidt een Buddhist zich in niets van een andere mens.

Een klooster is war jij hoort met al je regeltjes omtrent leven en kledij.
Alleen een klooster is de juiste plaats om een volledig religieuze identiteit aan te nemen.

In het leven hoort dit niet.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

steffi schreef:We willen ons onderscheiden qua uiterlijk,maar daarom niet anders behandeld worden.


je spreekt jezelf wel constant tegen.

Ik dacht namelijk dat moslima's een hoofddoek droegen nèt om te laten zien dat ze geen hoer zijn zoals de andere niet-gehoofddoekte sle tten. Nu wil jij gaan beweren dat je net als die sle tten wil behandeld worden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Meisje souhaila lieverd.
We zijn nu pagina’s lang bezig om te kibbelen over wel of niet een hoofddoek.
Dat is het punt niet.
Wat wij NIET willen is onder het regime van Islam leven.
Daar gaat het over. Onze vrijheid is in gedrang.
Islam is de meest gewelddadige religie op deze aarde, en volgens islam zal er pas vrede zijn als de gehele wereld onder de duim van Oemma Islam staat.

Daar zijn we op tegen. Wij willen geen tweederangs burgers worden.

En elke nieuwe suiker moslima werkt bewust of onbewust mee om dit te bereiken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Circe:
Ik dacht namelijk dat moslima's een hoofddoek droegen nèt om te laten zien dat ze geen hoer zijn zoals de andere niet-gehoofddoekte dame. Nu wil jij gaan beweren dat je net als die dame wil behandeld worden?
Dat is niet de reden waarom een moslima een hoofddoek draagt.
Als ik zeg hetzelfde behandeld wil worden bedoeld ik zelfde behandeling in opleiding,werk ect ect
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Wat wij NIET willen is onder het regime van Islam leven.
Daar gaat het over. Onze vrijheid is in gedrang.
Mij maakt het niet uit dat jullie ongelovig,jood of katholiek zijn.
Zolang ik maar kan zijn wat ik wil.
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

souhaila schreef:
Wat wij NIET willen is onder het regime van Islam leven.
Daar gaat het over. Onze vrijheid is in gedrang.
Mij maakt het niet uit dat jullie ongelovig,jood of katholiek zijn.
Zolang ik maar kan zijn wat ik wil.
Souhaila,

Ariel schreef:

Wat wij NIET willen is onder het regime van Islam leven.
Daar gaat het over. Onze vrijheid is in gedrang.


Misschien wil je daar op ingaan.

Ze schreef ook:

Islam is de meest gewelddadige religie op deze aarde, en volgens islam zal er pas vrede zijn als de gehele wereld onder de duim van Oemma Islam staat.

Daar zijn we op tegen. Wij willen geen tweederangs burgers worden.

En elke nieuwe suiker moslima werkt bewust of onbewust mee om dit te bereiken


Het antwoord dat je nu geeft slaat nergens op. (Sorry voor mijn harde woorden)

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

souhaila schreef:
Wat wij NIET willen is onder het regime van Islam leven.
Daar gaat het over. Onze vrijheid is in gedrang.
Mij maakt het niet uit dat jullie ongelovig,jood of katholiek zijn.
Zolang ik maar kan zijn wat ik wil.
Het mag jou dan niet uitmaken, maar Islam wel Steffie.
Je moet je eens wat meer in Islam gaan verdiepen.
Schrap het suiker van de islam af, en kijk naar de pure Islam

Oemma Islam is de gemeenschap der moslims, het wereldwijde moslimbewustzijn. Dit is meer dan een besef van verbondenheid, het is de voedingsbodem om wereldwijd te streven naar de vestiging van de Dar al-Islam. Het is ook datgene wat alle moslims – Soennieten en Sji’ieten, orthodoxen en vrijzinnigen, geletterden en ongeletterden, radicalen en gematigden – met elkaar verbindt.

De dynamiek van de Oemma Islam wordt aangewakkerd door de zgn. Moslimbroederschap, die staatsoverstijgend actief is. Zelfs al hebben de imams in het Westen geen officiële banden met de Moslimbroederschap, hun Oemmabewustzijn brengt hen ertoe hun preken te richten op de realisering van de Dar al-Islam. En hoe groter de Oemma (moslimgemeenschap) is, des te sterker de heilsrichting, dat wil zeggen de aanvalskracht.

Verraad ons maar Steffie.
Nu weet je het. Je kan niet zeggen dat ik het niet tegen je gezegt hebt.
Ga op onderzoek uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
anna schreef:@ Freya

Een "aardig meisje"? Je bent niet goed snik (sorry) en ik accepteer geen Jodenhaat van wie ook!
Ik heb Souhaila nergens horen zeggen dat ze Joden haat?
Nee, ze discrimineert ze alleen maar...

Zoals ik het lees is het dragen van een hoofddoek voor haar dan ook een openlijke uiting van discriminatie.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

souhaila schreef:We willen ons onderscheiden qua uiterlijk,maar daarom niet anders behandeld worden.
Wat is dan het doel van dat "onderscheiden" van kafir?

Je wilt niet anders behandeld worden dan kafir.
Waarom dat dan gezeur over het afzetten van de hoofdoek in een openbare functie of op school?
Een kafir mag daar ook geen hoofddoek/pet/muts/vogelkooi op hoor.
Leg eens uit?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Monique schreef:
souhaila schreef:We willen ons onderscheiden qua uiterlijk,maar daarom niet anders behandeld worden.
Wat is dan het doel van dat "onderscheiden" van kafir?

Je wilt niet anders behandeld worden dan kafir.
Waarom dat dan gezeur over het afzetten van de hoofdoek in een openbare functie of op school?
Een kafir mag daar ook geen hoofddoek/pet/muts/vogelkooi op hoor.
Leg eens uit?
Belachelijk......

Niet eens een vogelkooi. :D :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

Freya

Citaat souhaila: "Wij zijn trots dat we een moslim zijn en willen zeker niet dat iemand denkt dat we bv een Jood of ongelovige zijn

daaraan gauw toegevoegd 'maar ook geen hindoe'
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Anna, snap je het nu nog altijd ni ?

IK WIL NIETS ANDERS ZIJN DAN EEN MOSLIMA !!!!!

dus ook geen jood,
geen hindoe
gen boedhist
geen satanist
geen atheist
geen katholiek,
geen ongelovige.

EnKEL EEN MOSLIMA !!

duidelijk genoeg ..?
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik begrijp je Souhaila.
Mijn broertje maakt me soms van Jood uit.
Dat vindt ie 'grappig.'
En volgens hem lijk ik een op een Jood.
Ik wordt dan heeel boos en ga huilend naar mama.
Mijn moeder rekent volgens met hem af.
Door middel van schreeuwen en zeggen dat ie zijn zus voor de verandering met rust moet laten.
Broertjes zijn irritant hoor.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

snap je het nu nog altijd ni ?

IK WIL NIETS ANDERS ZIJN DAN EEN MOSLIMA !!!!!

dus ook geen jood,
geen hindoe
gen boedhist
geen satanist
geen atheist
geen katholiek,
geen ongelovige.

EnKEL EEN MOSLIMA !!
Een verraadster en collaboratrice.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

BFA schreef:
snap je het nu nog altijd ni ?

IK WIL NIETS ANDERS ZIJN DAN EEN MOSLIMA !!!!!

dus ook geen jood,
geen hindoe
gen boedhist
geen satanist
geen atheist
geen katholiek,
geen ongelovige.

EnKEL EEN MOSLIMA !!
Een verraadster en collaboratrice.
Volgens de Nederlandse wet mag je die vermoorden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Kill me :evil: :twisted:
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Souhaila, gelukkig moet dat baymeisje in jouw avatar er nog niet bijlopen als haar mama...die probeert haar kindje te zoenen door haar gezichtsbedekking... :cry:

Dit is een ziekelijk plaatje, allesbehalve mooi. Enfin, smaken verschillen hé.
Wel een lief snoetje dat kindje, lijkt op mijn babies toen die klein waren, minus de sluier dan wel... :lol:
Gebruikersavatar
Steffi
Berichten: 464
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 11:33 am
Locatie: Borgerhout (België)

Bericht door Steffi »

Souhaila, gelukkig moet dat baymeisje in jouw avatar er nog niet bijlopen als haar mama...die probeert haar kindje te zoenen door haar gezichtsbedekking...

Dit is een ziekelijk plaatje, allesbehalve mooi. Enfin, smaken verschillen hé.
Wel een lief snoetje dat kindje, lijkt op mijn babies toen die klein waren, minus de sluier dan wel...
Tis niet zo dat babytjes er zo bijlopen he,is gewoon voor de foto gedaan.
en de moeder heeft (normaal gezien) uit eigen wil haar gezichtsbedekking beginnen dragen he.
Ik vind het echt schattig maar idd smaken verschillen.

Liefs,souhaila
Love is like war..Easy to start..difficult to end.. impossible to forget..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Tis niet zo dat babytjes er zo bijlopen he,is gewoon voor de foto gedaan.
En gij gelooft da Souhaila, zo lopen babymeisjes er in sommige islamlanden wel degelijk bij hoor !
Er zijn zelfs al burka'tjes voor meisjes die pas 4 zijn...echt waar, zelf gezien, zien eruit als kleine blauwe smurfen, om je dood te lachen als het niet zo treurig zou zijn !

Ja, dat komt ervan hé, van die sunnah die voor jou het middel is om in het paradijs te geraken.

Droom maar verder mijn lieve suikermoslima !
Stop je maar weg in je fake coconnetje van de luxe-versie van de islam, dat is makkelijker dan het échte leven in de ogen te kijken hé.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

souhaila schreef:en de moeder heeft (normaal gezien) uit eigen wil haar gezichtsbedekking beginnen dragen he.
Uit eigen wil?

Dus dit is de zoveelste leugen van Chaimae:
Chaimae schreef:"het is pas verplicht een hijaab te dragen na je eerste menstruatie."
Bron: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... &start=400
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

Chaimae schreef:Mijn broertje maakt me soms van Jood uit.
Hahahaha, misschien hooguit een geldjood omdat je voor de materiele dingen in belgie bent.


Familiehereniging: ja, maar dan niet in belgie...
stop de mea culpa cultuur !
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Volgens de Nederlandse wet mag je die vermoorden.
Ik bedoel verraadster en collabortrice moreel.
Heeft niets met de Nederlandse of Belgische wetgeving te maken.
Souhalia haar toetreding tot Islam is een act van verraad tegen het gevecht voor vrijheid en verlichting dat haar voorouders hebben geleverd.Tegen de kultuur en maatschappij die haar voorouders hebben opgebouwd. TEgen alles wat in onze musea hangt en in onze bibliotheken staat.

Het is geen liefde die haat tot die toetreding drijft, maar haat. Omdat ide haat zo onuitsprekelijk groot is, heeft ze in haar sluier het perfekte symbool gevonden om die uit te drukken.

Ook de perfecte act, door de sluier weigert en verwerpt ze haar culturele en intellectuele erfenis, toont ze dat liever collaboreert met duizenden jaren oude krachten der duisternis en onwetendheid. Krachten die haar voorouders hebben pogen terug te dringen.

Het materiele van de erfenis dat haar leven makkelijk maakt wil ze wel. Niet de geestesgesteldheid om die op haar beurt tot bloei te brengen.
Vrijheid van geest, het dierbaarste wat haar voorouders haar konden schenken weigert ze, ze kiest voor slavernij.
Juist het eleverde gevecht voor deze vrijheid, maakt dat slavernij de enige keuze is die vrijheid niet toelaat.
Kill me
Niet nodig, je beseft niet dat je reeds aan het doodbloeden bent door je zelf toegebrachte wondes.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie