Is voetbal haram?

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Als jij vindt dat je mooi bent, dan is dat vast en zeker de waarheid.
Dat is dan vast heel on-Islamitisch, het zichzelf mooi vinden.
In de Moderne wereld is het symbool van schoonheid: de vrouw. AL enkele duizenden jaren lang.
Dat jij als Moslima je een Westers waardebeeld aanmeet, Foei, foei, foei.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Chaimae schreef:
Vera schreef:
Teva Teff schreef: Vertel.
Als jij dat fijn vind, ga je gang. Het is jou feestje. Mijn ouders zijn sauna-gangers (we hebben zelfs 1 in de badkamer) dus ik ken het wel.

Maar dwing mij daar niet toe, geef mij de keuze om het onplezierig te vinden en het niet te doen.
Sinds ik weet dat het een vrouw niet toegestaan is een badhuis (hammam) te betreden vertik het, om in Marokko zo'n badhuis te betreden. Dit tot grote ergenis van mijn moeder. Nogal logisch dat het niet toegestaan is. Iedereen die je lichaam bewondert, dan wel niet afkeurt, en dan voornamelijk de vrouwen die opzoek zijn naar een potentiele vrouw voor hun zoon. Nou, als je dan ook uit het buitenland komt, en daarbij ook nog eens in mooi lichaamsbouw heb (in mijn geval) dan is dit nogal irritant.
Serieus? Oh dat wist ik helemaal niet..

Nouja, waneer je je moeder uitlegt dat je liever een goede Moslima wilt zijn dan te badderen, snapt ze het vast wel.
Laa ilaaha illallaah
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Vera schreef:Serieus? Oh dat wist ik helemaal niet..
Ach je weet zoveel niet...
Op jouw leeftijd denk je dat je t allemaal weet en dat je de wijsheid in pacht hebt.
Over een jaar of 20 ben je er allang achter dat je je ongelofelijk stom hebt gedragen en schaam je je dood.

Oja, Chaimae niet al te serieus nemen lieve schat, een schizofreen zou jaloers op haar zijn
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Voor Vera, filmpje.
Islamitisch trouwfeest.
Ziet er heel leuk en gezellig uit.

Totdat de religieuze politie van Hamas langskomt. Feesten is niet toegestaan in Islam. Ook geen trouwfeesten. De man moet zonder boe of ba direkt zijn veld gaan ploegen.


http://fr.youtube.com/watch?v=PvEDj7MweBs

PS: Veld moest vrouw zijn. Excuses voor deze voor jou, denigrerende woordwending. Begin ik bijna als een Moslim te denken. [/quote]
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Daar gebeurd zo veel, vind niet dat dit een objectief beeld geeft van hoe de Islaam is
Laa ilaaha illallaah
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Vera schreef:Daar gebeurd zo veel, vind niet dat dit een objectief beeld geeft van hoe de Islaam is
:? hoeveel bewijs wil je nog hebben over de islam??
Miljoenen mensen worden onderdrukt door deze ideologie, Iran, Irak, SA, Indonesie, Somalie, Ethiopie, etc.

wat is in jouw ogen dan een objectief beeld van de islam? Dat roze-wolkjes-beeld van jou?? Volg jij het nieuws niet meer sinds je bekering.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Ruth schreef:
Vera schreef:Daar gebeurd zo veel, vind niet dat dit een objectief beeld geeft van hoe de Islaam is
:? hoeveel bewijs wil je nog hebben over de islam??
Miljoenen mensen worden onderdrukt door deze ideologie, Iran, Irak, SA, Indonesie, Somalie, Ethiopie, etc.

wat is in jouw ogen dan een objectief beeld van de islam? Dat roze-wolkjes-beeld van jou?? Volg jij het nieuws niet meer sinds je bekering.
Ik volg zeker weten wel het nieuws! Mijn ouders worden er gek van "nee Vera, je hebt al 3 keer het nieuws gezien vandaag"

Het is moeilijk om een objectief beeld te geven, maar ik weet wel zeker dat dit filmpje niet eens een poging tot was.
Laa ilaaha illallaah
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

we worden dagelijks geconfronteerd met een realistisch beeld van de islam. Dat filmpje was er een van.
Dat jij dat ontkent zegt meer over jou waarnemingsvermogen dan over de realiteit.
Wat dacht je van de rellen in Denemarken?
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Vera schreef:
Chaimae schreef:
Vera schreef:Als jij dat fijn vind, ga je gang. Het is jou feestje. Mijn ouders zijn sauna-gangers (we hebben zelfs 1 in de badkamer) dus ik ken het wel.

Maar dwing mij daar niet toe, geef mij de keuze om het onplezierig te vinden en het niet te doen.
Sinds ik weet dat het een vrouw niet toegestaan is een badhuis (hammam) te betreden vertik het, om in Marokko zo'n badhuis te betreden. Dit tot grote ergenis van mijn moeder. Nogal logisch dat het niet toegestaan is. Iedereen die je lichaam bewondert, dan wel niet afkeurt, en dan voornamelijk de vrouwen die opzoek zijn naar een potentiele vrouw voor hun zoon. Nou, als je dan ook uit het buitenland komt, en daarbij ook nog eens in mooi lichaamsbouw heb (in mijn geval) dan is dit nogal irritant.
Serieus? Oh dat wist ik helemaal niet..

Nouja, waneer je je moeder uitlegt dat je liever een goede Moslima wilt zijn dan te badderen, snapt ze het vast wel.
Nu weet je het wel.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Nu weet je het wel.
Afleidingspoging.
Daar gebeurd zo veel, vind niet dat dit een objectief beeld geeft van hoe de Islaam is
In jouw hoofd, kan Islam anders zijn. In nog andere bekeerde en in het Westen geboren luxe-Moslimas hun hoofd.

Dit filmpje gaaft een duidelijk beeld van de realiteit die Islam poogt op te dringen. Op vele plaatsen in lukt.
In de hele Islamterritoria, trouwens.
Zweepslagen voor een kus in SA, en de andere Emiraten. Aceh, ga maar verder, de lijst is lang.
Zweepslagen, tot ophanging van de vrouw toe voor het hand in hand lopen met een Jongen in Iran. Hier is zelfs geen kus nodig.

De religieuze politie uit dit filmpje kan zelfs geen trouwfeest, een feest van liefde en de mooiste verbinding diemensen kunnen aangaan voor hun leven tolereren.

Erg is dat. Heel erg, ik heb geen woorden om die verregaande depraviteit te beschrijven.

Een filmpje hoe het in Iran voor Islam was. Voor er religieuze politie rondliep.

http://fr.youtube.com/watch?v=k2Fl3VgOd ... re=related

Laat ons hopen dat die tijd van liefde en pasie terug komt.
Daar is het waar wij in ieder geval voor vechten.

Nog een Perzische dans.

http://fr.youtube.com/watch?v=YhtOFdbED ... re=related
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:
Ariel schreef:[...]En pas op, geen hoge hakken dragen hoor, en niet met je heupen draaien.
We moeten zorgen dat jij en goeie Moslima wordt.
Liefs.
En als ik zo vrij mag zijn op te merken over schoenen: ook geen schoenen dragen die klik-klik-geluid maken op de straatstenen. Dat is zeer uitdagend voor mannen. (laat ze denken aan geiten die met hun hoefjes ook precies zo'n geluid maken, geloof ik )
Mijn advies over schoenen is nog zo gek niet. Want in Maleisië hebben ze er een probleem mee. Ook daar schijnen mannen een Pavlov-reactie te vertonen bij een geluid dat hun aan een geit laat denken.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/94417/-K ... akken.html
Kelantan verbiedt klikkende hakken
Felle lippenstift, klikkende hoge hakken en dikke make-up zijn sinds kort verboden voor vrouwen in de Noord-Maleisische deelstaat Kelantan. De streng islamitische PAS (Parti Islam se-Malaysia) besloot dat, meldt het persbureau Bernama.
De PAS is al tijdenlang de grootste partij in de deelstaat en heeft dan ook een flinke vinger in de pap. De partij droeg alle leden op zich aan de nieuwe maatregel te houden.
Wie de regels overtreedt, kan een boete krijgen van ongeveer 100 euro. Overigens heeft de PAS bepaald dat alleen tikkende hakken strafbaar zijn. Wie kiest voor geluidloze gummizolen heeft niets te vrezen.
Het lijkt op het eerste gezicht een verbod aan partijleden. Maar dan die 100 euro boete voor overtreders. Wie betaalt dat aan wie? Aan de Maffia van Allah?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Salaam Aleykoum,

Wat is nu de conclusie van deze topic? Dat voetbal haram is?

Nayla
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hoe is het met je Arabisch?

http://www.youtube.com/watch?v=RoE1O-9O3jU

Het blijkt dat Moslims niet echt consequent zijn in hun religie. Sommige zeggen dat voetbal haram is, en andere vinden dit weer niet.

Wat denk jij?

BRON!!!!!!!!

http://www.inter-islam.org/Lifestyle/football.html

http://littlegreenfootballs.com/weblog/ ... d_Cup&only
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Nayla
Berichten: 219
Lid geworden op: do sep 14, 2006 12:52 pm

Bericht door Nayla »

Ik versta het accent moeilijk Ariel.

Maar, het gebed mag niet verwaarloosd worden. Het gaat er niet om of het spel zelf haram is of niet. Wat is er haram aan als iemand tegen een bal schopt? De bedoeling is dat je "alles moet laten liggen" als het gebedstijd is. Soms is dat inderdaad wel moeilijk of praktisch niet mogelijk.
Diep in jullie schuilt een Moslim...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Het blijkt dat deze man heel slecht arabische spreekt Nayla, dus het is geen wonder dat je hem slecht verstaat.

Natuurlijk is er niks harams aan een balletje schoppen, en de mannen zijn tussen de navel en knieen bedekt. Maar ik vermoed dat men in sommige islamitische landen bang is dat men de voetballers gaat vereren. Die zelfde angst zie je ook bij heel streng gelovige Christenen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Er is maar één woord dat tongen uitpreken en maar één zaak die de harten beheerst….voetbal, voetbal en nog eens voetbal. De Saudische geleerde Nasser bin Sliman Al-Omar: “Mensen die naar de WK kijken zullen op de Dag des Oordeels moeten antwoorden…”

Hieronder volgen de excerpten van een interview met hem, uitgezonden op Al-Majd TV op 4 Juni 2006:

Nasser bin Sliman Al-Omar: Betreffende de WK…Laat me je vragen broeder Muhammad….Moge Allah jouw dochter en je zonen beschermen, maar stel je voor dat je op het punt staat een operatie te ondergaan, en ze zeggen tegen je dat de dokter laat is omdat hij naar het spel aan het kijken is. Hoe zou jij je voelen?

Interviewer: Ongetwijfeld, heel slecht.

Nasser bin Slimaan Al-Omar: Onze broeders worden in alle hoeken van de wereld gedood, en toch zitten wij naar de WK te kijken?

Interviewer: Zonder twijfel, dit is slecht.

Nasser bin Slimaan Al-Omar: Onze broeders worden in alle hoeken van de wereld gedood, en toch zitten wij naar de WK te kijken?


Je weet hoe onze zonen een van de grootste spelers bewonderden. Je weet hoe onze zonen hem bewonderden. Hij kwam als gast naar een bepaalde Saudische stad. Hij werd als gast ontvangen door een van de voetbal clubs. Ze immiteerden hem in alles, inclusief zijn oorbel. Iemand vroeg een jonge man: “Waarom draag jij een oorbel?” Hij antwoorrdde: “Omdat die speler er een draagt.” Hij zei tegen hem: “Maar hij draagt hem in zijn linker oor,” dus de jonge man verwisselde het naar zijn linkeroor. Weet je wat er van deze speler was geworden? Hij werd een drugsverslaafde, ondanks dat hij een internationale speler was, en hij begon de zogenaamde Klaagmuur in Israel te bezoeken. Dit is de man die bewonderd wordt door onze zonen, moet ik met spijt zeggen.



Tijdens de laatste WK, tijdens de uitzending van de Adhaan op TV…de TV die het spel uitzond kondigde aan: “We zullen nu de Adhaan uitzenden.” De bal was erg dicht bij de goal op dat moment, en een man stond op en vloekte de muazzin.



Ik zeg tegen de vaders, de moeders, en de mensen die deze spelen bekijken: Op de Dag des Oordeels, zal een bladzijde voor jullie worden geopend, en het zal zeggen dat jullie naar de spelen keken. Zal dit jullie blij maken of ongelukkig? Zal dit jullie op de Dag des Oordeels blij maken, wanneer jullie Allah voor Allah, of zullen jullie wensen dat jullie nooit naar deze spelen gekeken hadden?
Laa ilaaha illallaah
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Heyyy, een dwalende Friezin keert terug naar het juiste forum? Welcome back :)

Ik ben nieuw hier trouwens, sinds een paar weken -- aangenaam! -- <Links666 steekt hand uit naar Vera>

Mooi groen kleurtje, ik houd wel van de natuur. De natuur, de Friese meren, de zon en de maangod!
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Vera
Berichten: 756
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 4:43 pm

Bericht door Vera »

Links666 schreef:Heyyy, een dwalende Friezin keert terug naar het juiste forum? Welcome back :)

Ik ben nieuw hier trouwens, sinds een paar weken -- aangenaam! -- <Links666 steekt hand uit naar Vera>

Mooi groen kleurtje, ik houd wel van de natuur. De natuur, de Friese meren, de zon en de maangod!
Oh haha, ik keer niet terug, ik gaf informatie maar houd me liever ver van dit forum, hoe juist het volgens u ook mag zijn.

*Vera weigert hand beleefd en legt uit dat kennis maken ook zonder aanraking kan*

In de Friese meren zit geen groen water, dus hoe kan die kleur ermee geassocieert worden..
Laa ilaaha illallaah
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kijk eens aan daar hebben we Vera :razz: Onze verloren dochter. Ik ga snel het gemeste schaap slachten.
Je hebt gelijk hoor meid. Voetbal is des duivels. Dat heeft deze geleerde Nasser bin Sliman Al-Omar mooi gezegd.
Ik hoop dat alle Turken naar hem zullen luisteren, want we willen toch niet dat deze aardige mensen allemaal de hel in komen.

PS.. maar het gras is wel groen in Friesland. Nog wel. Als Islam eenmaal aan de macht komt zal het snel verdorren, net zo als alles verloren gaat onder het bestuur van Islam
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Er is maar één woord dat tongen uitpreken en maar één zaak die de harten beheerst….voetbal, voetbal en nog eens voetbal. De Saudische geleerde Nasser bin Sliman Al-Omar: “Mensen die naar de WK kijken zullen op de Dag des Oordeels moeten antwoorden…”
ROFLOL

Ik kom niet meer bij...

Afbeelding
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Links666
Berichten: 1039
Lid geworden op: di mei 20, 2008 1:36 pm
Locatie: Flanders Fashion Institute

Bericht door Links666 »

Vera schreef:*Vera weigert hand beleefd en legt uit dat kennis maken ook zonder aanraking kan*
@$#@$#$%#%$#$#$ Ben ik vies of zo ?
Ga maar snel in Saoedi Arabië wonen, buitenaardse domoor, je bent er vast welkom. Bijvoorbeeld als kinderjuf, dan kan je ze fijn vertellen dat je Nederlandse vader en moeder in de hel zullen branden (kokend water) en de kinderen zullen het aannemen als zoete Ketellapper. Ik rouw voor Friesland, wéér een hartje minder op die vlag.
Vera schreef:groen water, dus hoe kan die kleur ermee geassocieert worden..
Nee ik bedoelde eigenlijk het smurfensnot dat zich nu in de religie-kwab van je hersenpannetje aan het vormen is.
Vera schreef:Oh haha, ik keer niet terug, ik gaf informatie maar houd me liever ver van dit forum
Oh, je bent bang dat we de koran met de werkelijkheid zullen vergelijken of je confronteren met lelijke betrouwbare hadiths die je liever vergeet. Aa-ja, 't is een vrij land, extreem rechts mag soms ook.
Very few of us lie awake at night, worrying about the Amish. This is not an accident. They are not likely to hijack aircraft and fly them into buildings. That all religions have these extremists is bullshit. Some religions have never had these extremists.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

Mahalingam schreef:Als je je aan de regels houd van de hieronder vermelde sjeik, dan kan je denk ik best wel hallallend voetballen:
http://www.islaminstitut.de/Anzeigen_vo ... 8cd.0.html
Fatawa über das Fußballspielen Institut für Islamfragen, dh, 19.09.2005)
Scheich Hamoud at-Tuaijri
Wenn einem Spieler eine Hand oder Bein während des Spielens gebrochen wird, darf das Spiel nicht vorübergehend gestoppt werden. Demjenigen, der diese Verletzung verursacht hat, darf nicht die gelbe oder rote Karte gezeigt werden. Diese Ereignis darf nicht “Foul” genannt werden. Der Verletzte muss sein Recht (gegen den Verursacher der Verletzung) gemäß des islamischen Gesetzes (arab. Schari’a) einfordern, d. h. Koran und Sunna anführen

Spielt nicht 45 Minuten wie die Gottlosen, Juden, Christen und die irregeführten Clubs! Nehmt andere Spielzeiten! Ihr müsst euch von Gottlosen und Frevlern unterscheiden, ihr dürft sie in keinem Punkt nachahmen. Teilt das Fußballspiel nicht in zwei Spielzeiten, sondern in eine oder drei Zeiten! So unterscheidet ihr euch von den Gottlosen, Polytheisten, Frevlern und Ungerechten.

Nach der Abschaffung von “Foul”, “Ecke”, u.s.w. braucht man keinen Schiedsrichter mehr. Einen Schiedsrichter zu haben ist Nachahmung der Juden, Christen und Gottlosen. Außerdem ist es Befolgung des internationalen Gesetzes.
Als men het nog niet snapt, hier dan een soundbite:
"Das Fußballspielen lockt zu Unverschämtheit und Perversion", "Die Spieler lassen ihre Oberschenkel unbedeckt, sie schauen sich die Oberschenkel der anderen an", "Deshalb gilt es als verbotene Unterhaltung"
gelukkig maar dat het 3-2 is geworden.. weten ze gelijk weer wat hun plaats is..
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Bericht door SDX »

Ze hebben er potverdorie nog wel zo hard voor gevochten, 1 duidelijke overtreding werd niet gefloten, de Duitsers leken wel te slapen, ze hebben maar 3 X écht voetbal laten zien, het resultaat was dan ook 3 doelpunten haha :lol:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Volleybal is ieder geval zo haram als het maar kan zijn.

Afbeelding

Iron Ladies is een bijzonder leuke comische film over een waargebeurt verhaal. De moeite waard! Ook als je geen Thais verstaat nog steeds dikke pret.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Die kerel op dat filmpje van Ariel is lachwekkend!

Hij zegt o.a dat de moslims geen voetbal mogen spelen, omdat Joden ook voetballen. Voor hetzelfde geld moeten de moslims een keer tegen het Joods elftal spelen. En verder zijn de Joden jaloers op de Arabieren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie