Homohaat op basis van religie godslasterend

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Homohaat op basis van religie godslasterend

Bericht door Raszlik »

Religieuze bezinning als onderdeel van Gay Pride New York
NEW YORK - De normaalgesproken zo uitbundige Gay Pride-optocht in New York begon dit jaar op een ietwat serieuzere noot, met vertegenwoordigers van religieuze groepen die opriepen tot meer verdraagzaamheid ten aanzien van homoseksuelen.
'Zij die religie gebruiken om anti-homo-standpunten te onderbouwen maken zich in mijn ogen schuldig aan godslastering', zei rabbi Sharon Kleinbaum, die de grootste overwegend homoseksuele joodse geloofsgemeente ter wereld leidt.

Hij ging voorop in de optocht, samen met vertegenwoordigers van christelijke en boeddhistische organisaties. Ook Christine Quinn, voorzitter van de New Yorkse gemeenteraad en openlijk lesbisch, en burgemeester Michael Bloomberg namen deel aan de parade.

Enkele dagen eerder gaf het bestuur van de staat New York zijn goedkeuring aan een wetsvoorstel dat het huwelijk openstelt voor homoseksuelen. Ook de gouverneur van New York, Eliot Spitzer, steunt dat voorstel. De kans is uitermate klein dat de wet in de door Republikeinen gedomineerde Senaat wordt aangenomen, maar de steun van het bestuur van de staat wordt gezien als een belangrijk gebaar richting de homo-gemeenschap.

'Dit is een heel belangrijke stap richting volledig gelijke rechten voor alle New Yorkers', noemde Kleinbaum de ontwikkeling.

De rest van de optocht was zoals elk jaar een kleurrijk spektakel, met deelnemers van verschillende etniciteit en achtergrond en trok een publiek van tienduizenden. Met de jaarlijkse Gay Pride-optocht in New York worden rellen in 1969 herdacht, toen de eigenaren van een homo-bar in Greenwich Village terugvochten tegen binnenvallende politieagenten.
MCU
Een lesje in verdraagzaamheid.
Respect.
Freedom in danger!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

'Zij die religie gebruiken om anti-homo-standpunten te onderbouwen maken zich in mijn ogen schuldig aan godslastering',
samen met vertegenwoordigers van christelijke en boeddhistische organisaties.
Wanneer gaat de religie van de vrede haar standpunten herzien?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

BFA schreef: Wanneer gaat de religie van de vrede haar standpunten herzien?
Toch zie ik in de islam ook zaken die evolueren in de goeie richting.
Men heeft ook geen keus, wil men niet compleet achterhaalt worden door de evolutie dan zal men vrouwen, andersdenkende, homo’s en lesbiennes moeten respecteren.
Ik merk toch dat moslims die afstappen van een letterlijke interpretatie van de geschriften beter in het leven slagen dan diegene die vasthouden aan eeuwen oude dogma’s.
Freedom in danger!
stained_saint
Berichten: 112
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:53 pm

Bericht door stained_saint »

Raszlik schreef:Ik merk toch dat moslims die afstappen van een letterlijke interpretatie van de geschriften beter in het leven slagen dan diegene die vasthouden aan eeuwen oude dogma’s.
Dit kunnen we alleen maar toejuichen ;)
stop de mea culpa cultuur !
Plaats reactie