Nederlandse cultuur in de Uitverkoop

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Nederlandse cultuur in de Uitverkoop

Bericht door anna »

De islamitische cultuur nestelt zich zo diepgaand in de Nederlandse samenleving dat op de lange duur gesproken kan worden van een land dat uitgaat van een ’joods-christelijke-islamitische traditie’.

Ella Vogelaar: „Moslims gaan hier niet meer weg.” | FOTO JÖRGEN CARIS, TROUWDat zegt Ella Vogelaar (PvdA) vandaag in een interview met Trouw. De minister voor wonen, wijken en integratie hoopt een einde te maken aan ’het negativisme en de angst voor de islam’. „Ik wil moslims helpen zich hier thuis te voelen. Islam en moslims moeten zich hier kunnen wortelen, juist omdat moslims ook burgers zijn van dit land.”

Vogelaar heeft er dan ook geen problemen mee als de (lokale) overheid steun geeft, ook financiële, aan religieuze instellingen van nieuwe Nederlanders. „Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activiteiten. Anders zou je een grens overgaan.”

Vogelaar geeft met haar uitspraken een heel ander signaal af naar moslimgroeperingen dan diverse politici in de afgelopen jaren. Vanaf het begin van de kabinetten-Balkenende, in 2002, stond het beleid in het teken van aanpassing aan de Nederlandse normen en waarden.

Ofschoon de minister niet af wil van de verplichting tot inburgeren en het leren van de Nederlandse taal, spreek zij nu van een ’wederzijds proces’ waarbij culturen elkaar beïnvloeden en stimuleren. „Het is belangrijk dat zo’n grote groep zich wortelt in onze samenleving, er een onlosmakelijk onderdeel van wordt”, aldus Vogelaar.

De minister maakt een vergelijking met de inbreng van de joodse gemeenschap in de Nederlandse cultuur. „Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land dat is gevormd door joods-christelijke tradities. Ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.”
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

De minister maakt een vergelijking met de inbreng van de joodse gemeenschap in de Nederlandse cultuur. „Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land dat is gevormd door joods-christelijke tradities. Ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.”
Laten we hopen dat deze dame het volstrekt bij het verkeerde eind heeft.
De Islam zal tot geen enkele verrijking van onze cultuur zorgen, eerder een verarming. We hoeven maar naar gebieden te kijken waar de islam meer invloed krijgt, of al heeft en we weten genoeg.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Moet weg

Bericht door naar boven »

Te koop wegens intensivering nieuwe hobby: nederlandse cultuur (restauratieobject) teab.
Voor meer informatie kunt u terecht bij El Lavogelaar
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ella Vogelaar heeft niet door dat in zijn geschiedenis, Islam nog geen enkele kultuur verrijkt heeft. Geplunderd en tot stagnering gebracht, dat wel. Uiteindelijk voor het verdwijnen zorgt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

BFA schreef: ... dat in zijn geschiedenis, Islam nog geen enkele kultuur verrijkt heeft. Geplunderd en tot stagnering gebracht, dat wel. Uiteindelijk voor het verdwijnen zorgt.
Helaas moet ik hem hier in bijvallen ...
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Vogelaar: islam wordt deel Nederlandse cultuur
(ANP)


AMSTERDAM - De islamitische cultuur nestelt zich zo diepgaand in de Nederlandse samenleving dat op de lange duur gesproken kan worden van een land dat uitgaat van een ‘joods-christelijke-islamitische traditie’. Dat zegt minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) zaterdag in een interview met Trouw.

Vogelaar hoopt een einde te maken aan het negativisme en de angst voor de islam. ‘Ik wil moslims helpen zich hier thuis te voelen. Islam en moslims moeten zich hier kunnen wortelen, juist omdat moslims ook burgers zijn van dit land.’

In de krant maakt de minister een vergelijking met de inbreng van de joodse gemeenschap in de Nederlandse cultuur. ‘Eeuwen geleden kwam de joodse gemeenschap naar Nederland en nu zeggen we: Nederland is een land dat is gevormd door joods-christelijke tradities. Ik kan me voorstellen dat we een vergelijkbaar proces krijgen met de islam.’

Vogelaar zegt verder dat ze er geen problemen mee heeft als de (lokale) overheid steun geeft, ook financiële, aan religieuze instellingen van ‘nieuwe Nederlanders’. ‘Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert en geen religieuze activiteiten. Anders zou je een grens overgaan.’

De minister geeft hiermee een ander signaal af dan de kabinetten-Balkenende de afgelopen jaren hebben gedaan. Het beleid benadrukte toen de aanpassing aan de normen en waarden in Nederland.

Wilders stelt Kamervragen
Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) reageerde zaterdag zeer ontstemd op de uitlatingen van Vogelaar. ‘Ik viel van mijn stoel toen ik dit las’, zei hij. ‘De islam staat haaks tegenover belangrijke normen en waarden van onze cultuur. Die mogen wij niet te grabbel gooien.’

Wilders eist dat de bewindsvrouw haar uitlatingen terugneemt. Wilders: ‘Dit is voor ons zo'n belangrijke kwestie, dat we een motie van wantrouwen tegen Vogelaar zullen indienen, als dit niet gebeurt.’

De PVV heeft in de vorm van Kamervragen opheldering aan de minister gesteld. De partij van Wilders wil onder meer weten waarom Vogelaar ‘niet opkomt voor het behoud en het versterken van onze Nederlandse en Westerse cultuur die gebaseerd is op de joods-christelijke traditie die vele malen beter en beschaafder is dan de achterlijke islamitische cultuur en traditie die daar haaks op staat.’

__________________________________________________________

Ella Vogelaar is een adept van de school Marcel van Dam - Klaas de Vries etc. de uitstervende multiculturele generatie.

Bij de volgende verkiezingen zal de PvdA wederom een afstraffing ontvangen. Ze begrijpt helaas niet dat dit soort uitspraken de gewone Nederlander kippevel bezorgt....
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
Eerst even Nederlands leren typen..... :mrgreen:
Voorlopig is de verhouding Chistelijk-Joods : Islam ongeveer 16 : 1.
Dus over welke WE hebben WE het hier???
(En typetjes zoals jij moeten gewoon een beetje billenkoek en dan gaat het weer een poosje goed met jullie.)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Ilona schreef:
BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

BaniIsrael schreef:
Ilona schreef:
BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Nee, dat is meer voor moslims.
BaniIsrael
Berichten: 297
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 8:50 pm
Locatie: Te grote avatar verwijderd.

Bericht door BaniIsrael »

Ilona schreef:
BaniIsrael schreef:
Ilona schreef: Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Nee, dat is meer voor moslims.
Nee hoor, de Christelijke Europeanen kunnen het er best over hebben, zij hebben er ervaring mee. Vergassen is Typisch Westers.
O Israel Waarom bent Gij zo? O Israel waarom heeft U de Almachtige teleurgesteld? O Israel wanneer komt Gij weer tot inkeer?
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

BaniIsrael schreef:
Ilona schreef:
BaniIsrael schreef: Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Nee, dat is meer voor moslims.
Nee hoor, de Christelijke Europeanen kunnen het er best over hebben, zij hebben er ervaring mee. Vergassen is Typisch Westers.
Vergassen was een gruwelijke en laffe manier om mensen te vermoorden. Het past zowel niet bijde christenen als bij de moslims. Voor zover ik weet hebben deze nog nooit mensen vergast.

Tsja, de islam is nou eenmaal in Nederland. Ik vind het natuurlijk hartstikke leuk, maar ik begrijp dat sommige *ahum* daar anders over denken. Mij best. Al maken jullie je een beetje te druk.
De moslims zullen Nederland niet zo snel overnemen.
Allah is de Alwetende!
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

BaniIsrael schreef:
Ilona schreef:
BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Neen, gewoon een schop onder je kont het land uit.
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

pd7835 schreef:
BaniIsrael schreef:
Ilona schreef: Walgelijk :mad: Overal waar islam is is onrust :mad: Overal waar de islam komt, rusten de moslims niet totdat zij totalitaire macht krijgen. Bij alles wat moslims doen zijn ze uit op meer macht in de naam van die allah-zak. :mad:
Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Neen, gewoon een schop onder je kont het land uit.
Ook als het Nederlanders zijn? Waarom mogen Nederlanders niet in Nederland wonen :huh:
Allah is de Alwetende!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ashadoe schreef:Ook als het Nederlanders zijn? Waarom mogen Nederlanders niet in Nederland wonen :huh:
Ik ben het wel met ashadoe eens. Iedereen zou in Nederland moeten kunnen wonen.
Het enige dat we nodig hebben is een islamitische wetgeving vertaald naar het kafirisme.
Dan is er niets aan de hand.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Ashadoe schreef:
pd7835 schreef:
BaniIsrael schreef: Bah wat stout! :mad:

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Neen, gewoon een schop onder je kont het land uit.
Ook als het Nederlanders zijn? Waarom mogen Nederlanders niet in Nederland wonen :huh:
Ik heb het over BaniIsrael. Dit is duidelijk geen Nederlander en wil er ook duidelijk geen zijn. Hij haat en veracht onze westerse samenleving zijn doel is duidelijk die te vernietigen en die onder het islamitische juk te brengen. Wij hoeven dit niet te pikken. Wij zijn gastvrij maar niet gek. Zou hij trouwens, als islamfanaat, niet veel gelukkiger zijn in het door de islam onder de voet gelopen land van zijn voorouders ?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Neen, gewoon een schop onder je kont het land uit.
We hebben recht op zelfverdediging. Als we dit serieus opnemen, laat dit ons toe elke Moslim naar de Is.lamterrotoria te exporteren. Ook diegenen wiens stamboom in Europa zijn wortels heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Ashadoe schreef:
BaniIsrael schreef:
Ilona schreef: Nee, dat is meer voor moslims.
Nee hoor, de Christelijke Europeanen kunnen het er best over hebben, zij hebben er ervaring mee. Vergassen is Typisch Westers.
Vergassen was een gruwelijke en laffe manier om mensen te vermoorden. Het past zowel niet bijde christenen als bij de moslims. Voor zover ik weet hebben deze nog nooit mensen vergast.

Tsja, de islam is nou eenmaal in Nederland. Ik vind het natuurlijk hartstikke leuk, maar ik begrijp dat sommige *ahum* daar anders over denken. Mij best. Al maken jullie je een beetje te druk.
De moslims zullen Nederland niet zo snel overnemen.

Ali cyancali en Sadam al vergeten? ja hè? Dat hoort bij je geloofsbeleving toch.

Noord Iraq, 1200 doden, gasaanval door je geloofsgenoten tegen de Koerden, die ook dwarslagen, heb je al gedelete uit je selectieve brein?


Joannes
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Laten we die muzzelmannetjes allemaal eens stuk voor stuk vergassen, gewoon de Holocaust way weet je.
Wij erkennen onze genocides tenminste. De Moslimterritoria begraven de hunne samen met de slachtoffers. Als er ergens één bezig is, zoals in Darfur ontkennen ze gewoonweg.
Mosims denken dat als ze hard genoeg liegen over hun genocides, niemand ze pmerkt. Als ze wel opgemerkt worden, ze dan hard genoeg intimideren en dreigen, ieder dan wel zwijgt.

Desondanks blijven Moslims hun genocides amateuristisch verder plaats vinden.

Wij hebben de onze steeds zorgvuldig bijgehouden. Na elke genocide zeiden we: nooit meer. Wat ons niet tegenhield van, als de nood aan de man kwam, uit de vorige te leren zodat we de volgende konden perfectioneren. daarna bureaucratiseren en industrialiseren.

Moest ik Moslim zijn, zou ik eerder beven voor onze drang naar perfectie. Betr op eigen kracht verhuizen, wie weet, wanneer het hun beurt zal zijn.

Nooit meer, zeg je na elk werk dat je niet aanstaat. Als je er niet onderuit kan, het werk moet gebeuren, begin je eraan. Met aandacht voor elk detail.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Noord Iraq, 1200 doden, gasaanval door je geloofsgenoten
Ook Iran heeft kwistig gasbommetjes rondgestrooid tijdens de Iraans/Iraakse oorlog.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Ashadoe
Berichten: 483
Lid geworden op: di mei 08, 2007 5:32 pm

Bericht door Ashadoe »

Ik vind het anders prima hier in Nederland. 8)
Als ik behoefte heb aan een sharia ga ik wel ergens anders heen. Wie weet doe ik dat wel. Maar niet nu. Ik moet me Havo nog afmaken.
Allah is de Alwetende!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ik vind het anders prima hier in Nederland.
Seculiere maatschappijen doen het in alle opzichten beter dan religieuze.
Kijk naar de Moslimterritoria. Het enige wat hun lukt is achterstand creeren.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

BaniIsrael schreef:Nog Evetjes en die Christelijke-joodse traditie zetten we de deur uit.
:lol: :lol: Wie gaade daarvoor meebrengen??
Es zien wie er hier eerst de deur uitvliegt... ge had al weg moete zijn.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie