’Kwajongens hebben lesje nodig’

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

’Kwajongens hebben lesje nodig’

Bericht door sprot »

Marokkaanse homoactivist bepleit onorthodoxe aanpak homohaat
Trouw.nl
Marokkaanse potenrammers maken Amsterdamse straten onveilig. „Het is geen stoerdoenerij. Volgens mij worstelen ze vaak zelf met homoseksuele gevoelens”, zegt homoactivist Chafik Gadir.
Op de eerste dansavond stonden er vijf Noord-Afrikaanse homoseksuelen op de vloer bij COC Amsterdam. Twee jaar later verwelkomde organisator Chafik Gadir er zeventig. Vanavond is de Marokkaan Gadir met zijn nieuwe stichting Nafar – organisatie voor Noord-Afrikaanse jongeren met homoseksuele gevoelens – gastheer voor een thema-avond ’arabofilie’ in het Amsterdamse Paradiso.

„We hebben de wind tegen; er heerst angst”, zegt Gadir. „Ik heb geen idee hoeveel jongens er vanavond zullen komen. Maar we willen laten zien én horen dat we ons niet laten afschrikken.”

De drempel uit de kast te komen was al hoog voor Marokkaanse homoseksuelen. En die is nog hoger geworden, nu de openlijke homohaat toeneemt en Marokkaanse jongens steeds vaker bij incidenten betrokken zijn. „Het zijn geen incidenten meer”, beweert Gadir. „Het heeft niets meer te maken met drank, pillen, grappen of stoerdoenerij.”

„Er is iets anders aan de hand. Die jongens hangen vaak bewust in homo cruisegebieden rond, op zoek naar slachtoffers. Ze zijn jaloers als ze twee homo’s openlijk en gelukkig met elkaar zien rondlopen. Volgens mij komt dat omdat ze vaak zelf worstelen met hun homoseksuele gevoelens. Maar ze weten dat ze, als ze er thuis over praten, van hun vader, broers of vrienden een pak slaag krijgen. Die angst maakt hen agressief.”

Je bent een homo als je een homo in elkaar slaat: met zo’n stelling, met die denkwijze, leren ’ze’ het wel af, verwacht Gadir, die vindt dat het tijd wordt voor een gezamenlijk aanpak. „In de homogemeenschap zien allerlei organisaties elkaar vooral als concurrent. Dat is jammer. Het wordt tijd dat we die kwajongens eens met z’n allen laten weten dat we het zat zijn. Desnoods neem ik de rol van valse nicht op me.”

VVD’er Gadir pleit voor onorthodoxe maatregelen. „Als die jongens zelf homoseksuele gevoelens hebben, dan moeten we ze daarmee helpen. Als ze daar niet voor openstaan, moeten we naar hun ouders om ze te vertellen wat er gebeurt. De imams uitleggen dat ze niet moeten opruien, dat ze in Nederland zijn. Dat hier Nederlandse wetten gelden.”

„Als dat nog geen invloed heeft, dan moeten we de inwoners van Marokko laten weten hoezeer die jongens zich hier misdragen, dat ze crimineel zijn, hoe ze hun geld verdienen. Als hun families in hun oorspronkelijke dorpen dat horen, dan geloven ze niet meer in die zogenaamde succesverhalen uit Nederland. Dan nemen ze afstand van dit gedrag.”

Hij kent de rechten op privacy, hij weet hoe heilig die soms zijn. „Dan maar wat wetswijzigingen. Waarom zou ik respect voor hun privacy moeten hebben, als ze geen respect voor de mijne tonen?”

Meer geweld tegen homoseksuele mannen
Angst weerhoudt aangevallen homoseksuele mannen vaak ervan aangifte te doen. De politie Amstelland meldde gisteren dat er dit jaar veertien verdachten opgepakt zijn die zes openlijke geweldplegingen op homoseksuele mannen bekenden. In slechts één van die zes gevallen was aangifte gedaan. Het aantal incidenten neemt duidelijk toe. Het COC Amsterdam luidde onlangs de noodklok over de veiligheid van homoseksuelen in de hoofdstad. Volgens de politie zijn de daders vaak van Marokkaanse, Turkse en Surinaamse afkomst.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

„Als dat nog geen invloed heeft, dan moeten we de inwoners van Marokko laten weten hoezeer die jongens zich hier misdragen, dat ze crimineel zijn, hoe ze hun geld verdienen. Als hun families in hun oorspronkelijke dorpen dat horen, dan geloven ze niet meer in die zogenaamde succesverhalen uit Nederland. Dan nemen ze afstand van dit gedrag.”
Zou dat helpen, ik waag het te betwijfelen. De marokkaanse mentaliteit is over het algemeen dat men de problemen het liefst binnenskamers houdt. De schone schijn ophouden tegenover de buitenwereld.
Als familie in Marokko zou vernemen dat hun familieleden in Nederland het niet zo best doen, zeg maar gerust zich flink misdragen en zich behoorlijk gehaat maken bij de autochtone bevolking, houden die stijf hun kaken op elkaar in plaats van afstand te nemen van hun neefjes in Nederland.
Ik denk trouwens dat het al lang bekend is in Marokko dat de nederlandse marokkanen helemaal niet zo'n successtory zijn. Ze volgen daar ook het nieuws !!
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: ’Kwajongens hebben lesje nodig’

Bericht door naar boven »

Trouw schreef:.. „Er is iets anders aan de hand. Die jongens hangen vaak bewust in homo cruisegebieden rond, op zoek naar slachtoffers. Ze zijn jaloers als ze twee homo’s openlijk en gelukkig met elkaar zien rondlopen. Volgens mij komt dat omdat ze vaak zelf worstelen met hun homoseksuele gevoelens. Maar ze weten dat ze, als ze er thuis over praten, van hun vader, broers of vrienden een pak slaag krijgen. Die angst maakt hen agressief.”..
Tjonge. Het kwartje is uiteindelijk dan toch gevallen..

Nu maar eens kijken hoe lang het duurt tot men onderkent dat de hele ideologie is gebaseerd op het onderdrukken van de geaardheid.
RTFM
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

„Er is iets anders aan de hand. Die jongens hangen vaak bewust in homo cruisegebieden rond, op zoek naar slachtoffers. Ze zijn jaloers als ze twee homo’s openlijk en gelukkig met elkaar zien rondlopen. Volgens mij komt dat omdat ze vaak zelf worstelen met hun homoseksuele gevoelens. Maar ze weten dat ze, als ze er thuis over praten, van hun vader, broers of vrienden een pak slaag krijgen. Die angst maakt hen agressief.”

Beste Sprot,

Een hele goeie benaderingswijze, je hoeft niet lang na te denken over het hoe en waarom, over het gedrag van de islamietische ''potenrammers''.


Ik kan je ook een geheimpje verklappen, Ghaddaffi van Libië is ook homofiel. Dit heb ik uit betrouwbare defensie-kring.
Bij de legertop is dit algemeen bekend.

Hoe die gasten in Libië dit zo goed kunnen verbergen, is mij een raadsel.

Vriendelijke groet,

Joannes
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Hoe die gasten in Libië dit zo goed kunnen verbergen, is mij een raadsel.
Net zoals Yasser Arafat 24h/dag omring door lijfwachten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie