Begrijp het dan toch!

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Faith schreef:
1415ms schreef:precies! 1415 ms, daar ben ik het helemaal mee eens! wat is dan het probleem? laat lekker ieder voor zich kiezen of hij/zij een geloof wil hebben!
Eindelijk!Iemaand die het snapt.
Dus iemand die het snapt is iemand die jou gelijk geeft???
Laatst gewijzigd door Thomas op ma jul 30, 2007 3:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

Nee,die zelf geljk heeft :P
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

Thomas schreef:
1415ms schreef:precies! 1415 ms, daar ben ik het helemaal mee eens! wat is dan het probleem? laat lekker ieder voor zich kiezen of hij/zij een geloof wil hebben!
Eindelijk!Iemaand die het snapt.
Dus iemand die het snapt is iemand die jou gelijk geeft???[/quote]

het heeft niets met gelijkmaken te hebben gelijk hebben volgens mij geef ik duidelijk het woord KIEZEN aan!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

1415ms schreef:Nee,die zelf geljk heeft :P
Ik heb gelijk.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

met wat zou jij gelijk hebben?
gelijk in je dromen,ja.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

1415ms schreef:met wat zou jij gelijk hebben?
gelijk in je dromen,ja.
Ook ja.... (maar ja, zoals Marco al zei: Dromen zijn bedrog)

ik zeg dat ik gelijk heb als ik het volgende vers uit de koran plaats:

Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

En daaruit de volgende conclusie trek:

Dit vers stelt dat mannen boven vrouwen zijn gesteld. Bovendien mogen mannen als zij ongehoorzaamheid vrezen hun vrouw slaan. De vrouw hoeft niet ongehoorzaam te zijn geweest. Dat de man ongehoorzaamheid vreest is genoeg reden om zijn vrouw te mogen slaan. Onschuldig tenzij anders bewezen, geldt dus niet voor Moslim-echtgenotes.

Wat zouden we ervan vinden als het werd toegestaan om leden van ethnische minderheden te tuchtigen die werden verdacht van rebelsheid en/of ongehoorzaamheid? Dat zou racistisch zijn, niet waar?

Dan is het ook vrouwonvriendelijk om te stellen dat een vrouw mag worden geslagen door haar man, omdat hij beter zou zijn omdat hij als man is geboren en ze ook nog een keer niks te hoeft hebben gedaan. Een verdenking is genoeg om gestraft te worden. Is dat eerlijk?






Of ik zeg dat ik gelijk heb als ik de volgende haddith plaats:
Bukhari schreef:Deel 5, boek 58, nummer 234:
Verteld door Aisha:

De Profeet (vzmh) verloofde zich met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani-al-Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan en mijn moeder, Um
Ruman, kwam naar me toe terwijl ik in een schommel aan het spelen was met mijn vriendinnetjes.
Ze riep me en ik ging met haar mee zonder te weten wat ze met me wilde doen.
Ze pakte me bij de hand en liet me voor de deur van het huis staan. Ik was toen ademloos en toen ik weer normaal ademde, nam ze wat water en wreef mijn gezicht en handen er mee. Toen nam ze me in huis. In het huis zag ik vrouwen van de Helpers (Ansar i.e. Medinensische bekeerlingen) die tegen me zeiden: "de beste wensen, Allahs zegening en veel geluk".
Toen vertrouwde ze me aan hen toe en ze bereidden me voor voor het huwelijk. Onverwacht kwam de profeet van Allah (vzmh) in de voormiddag en mijn moeder overhandigde me aan hem, en ik was toen negen jaar oud.

Bukhari, Deel 7, Boek 62, Nummer 64:
Verteld door 'Aisha:

De profeet (vzmh) trouwde met haar toen ze zes jaar was en hij (vzmh) voltrok het huwelijk door met haar te n€uken toen ze negen jaar oud was en ze bleef toen bij hem (vzmh) voor negen jaar (tot zijn (vzmh) dood).
en ik zou concluderen dat mohammed pedofiele neigingen had ( om het maar eens zeer eufemistisch te zeggen!!!)
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

ja,je hebt geljik,Allah is Verheven,Groot.
Allahu Akabar!
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

faith schreef:
1415ms schreef: Laat degene geloven die wil,en niet geloven die neit wil.
Heel simpel. :smile:
precies! 1415 ms, daar ben ik het helemaal mee eens! wat is dan het probleem? laat lekker ieder voor zich kiezen of hij/zij een geloof wil hebben!
Als iemand zich zo nodig door een dominante middeleeuwse sekte wil laten onderdrukken moet de persoon in kwestie dat natuurlijk helemaal zelf weten, daar heb ik ook geen enkel probleem mee.

Gekker wordt het als die sekte zijn aanhangers voor gaat schrijven om degene die niet tot zijn aanhangers behoort te onderdrukken en te discrimineren, om geweld tegen ze te gebruiken, en zelfs om ze te vermoorden enkel en alleen omdat zij een andere mening hebben. (m.a.w. een sekte die niet toestaat dat iemand mag geloven wat hij of zij zelf wil)

Nog gekker wordt het als de aanhangers van die sekte deze verdorven regels gaan naleven omdat zij denken daar één of andere denkbeeldige god een dienst mee te bewijzen, en het gebruik van geweld tegen andersdenkenden als legitiem gaan zien omdat zij de sekte (in hun ogen een god) die hen in zijn macht heeft dit voorschrijft.
Alhoewel dat "voorschrijven" in het geval van de islam nog zacht is uitgedrukt omdat deze sekte de mensen die het in zijn macht heeft bedreigt met vreselijke 'hiernamaalse' straffen voor degene die niet volgens zijn dominante regels leven, en grote (seksueel getinte) beloningen belooft voor de zogenaamde "strijders" die om het leven komen tijdens de gewelddadigheden waar de islam hen toe aanzet.
In dat geval kunnen we beter spreken van "gebieden"!


Kijken we hoe religieuze dwazen als 1415ms hun denkbeeldige god beschrijven "almachtig" - "verheven" - "groot", en hoe zij hun stinkende best doen om de regels van die god na te leven (om hun zieltje te redden voor de 'hiernamaalse' straffen waar hun sekte mee dreigt), en we tellen daar de verdorvenheden waar die sekte toe aanzet bij op, dan is het niet zo verwonderlijk dat deze mensen de wereld sinds de oprichting van hun sekte niets dan leed en ellende bezorgen.
Over the last 1400 years, 270 million non-believers were murdered by Muslim jihadists.
Islam destroyed the Christian Middle East and Christian North Africa.
It is estimated that upwards of
60 million Christians were slaughtered during this conquest.
Also, half the Hindu civilization was annihilated and 80 million Hindus murdered.
Islamic jihad also destroyed over 10 million Buddhists.
In other words;
  • Islam is a killing machine!
Bron: "The sword of islam"
Hoe hypocriet moet je zijn om het woord "respect" te gebruiken als je zelf een sekte die totaal respectloos is jegens andersdenkende aanbid, als absolute waarheid, en als leidraad voor je manier van leven beschouwd?
Laatst gewijzigd door Roelof op ma jul 30, 2007 8:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
1415ms
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 28, 2007 10:38 pm

Bericht door 1415ms »

Roelof,niemand had je iets gevraagd.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

1415ms schreef:Roelof,niemand had je iets gevraagd.
Heb jij effe pech dat er in dit democratische land vrijheid van meningsuiting bestaat... :lol:
Skeptic551
Berichten: 125
Lid geworden op: do apr 05, 2007 8:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Skeptic551 »

1415ms schreef:Roelof,niemand had je iets gevraagd.
1415ms moet maar eens leren dat de islam als een oorlogs-beweging vol domheid bekendstaat,
en ook telkens dingen doet om dit beeld te bevestigen.


Roelof staat bepaald niet alleen hier in.
1415ms zal hier niemand tot zwijgen kunnen brengen.
In de meeste godsdiensten geloof je nu ook al niet ...
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ech nie!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
faith
Berichten: 472
Lid geworden op: do jul 19, 2007 2:40 am

Bericht door faith »

ik geloof dat dat ook niet de bedoeling is van dit forum iemand tot zwijgen brengen.... blijkbaar heeft ms1415 een andere mening als jullie, ja dat kan
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

faith schreef:ik geloof dat dat ook niet de bedoeling is van dit forum iemand tot zwijgen brengen.... blijkbaar heeft ms1415 een andere mening als jullie, ja dat kan
Ja dat kan.
En ja, dat mag.
En ja, dat willen we zo houden!!!!
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie