Spanish school cancels Christmas

naar boven

Spanish school cancels Christmas

Berichtdoor naar boven » Do Nov 30, 2006 2:53 am

Spanish school cancels Christmas:
Klik hier
Zo dan. Bedankt!
Laatst gewijzigd door naar boven op Za Dec 02, 2006 1:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Do Nov 30, 2006 10:10 am

" MADRID (Reuters) - A school in traditionally Catholic Spain has cancelled Christmas celebrations so as not to offend children who are not Christians, ABC newspaper reported on Wednesday."

Dhimmitude zuivere graad.
Onze cultuur moet wijken, sorry, wordt vernietigd ten behoeve van een 7e eeuwse nachtmerrie.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

DeSuper

Berichtdoor DeSuper » Do Nov 30, 2006 12:07 pm

Het is ook nog eens pure discriminatie want de mensen die aanstoot nemen aan het suikerfeest worden vast niet gehoord. Daar horen we dan begrip voor te hebben. Laat staan wat er in de Koran staat over on/anders gelovigen. Waar is het einde? Wiskunde moet worden afgeschaft omdat het + teken teveel op een kruis lijkt? Onbegrijpelijk dat mensen zover willen inschikken terwijl het altijd éénrichtingsverkeer is.

Persoonlijk neem ik grote aanstoot aan hoofddoeken. Maar daar wordt ook vast geen rekening mee gehouden.

PS:

Misschien kan naar boven de link inkorten? Dan valt de pagina niet van het scherm af..

Naar boven..? ( [ url=http://www.domein.com ]Klik hier[/url] ) Zo doe je dat.. Alleen even de spaties weg laten :wink:
FFD olé

sprot

Berichtdoor sprot » Do Nov 30, 2006 12:25 pm

Spaanse school schrapt kerstfeest omwille van moslimkinderen
De Hilarion Gimeno school in het katholieke Spaanse Zaragoza heeft het kerstfeest om reliegieuze reden geschrapt, meldt de Spaanse krant ABC.

Het onderwijzend personeel heeft verschillende redenen op gegegeven, maar volgens ABC is de voornaamste de zorg dat islamitische kinderen worden gekwetst. En om die reden wordt er geen kerstspel opgevoerd en krijgen de scholieren geen cadeautjes. Wel mogen ze de school versieren en kerstliederen zingen.

" We zijn opvoeders en we willen door ons onderwijsprogramma de persoonlijke ontwikkeling van de scholieren zo veel mogelijk in positieve zin stimuleren", aldus het schoolbestuur in de ietwat onduidelijke argumentatie.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

Manon

Berichtdoor Manon » Do Nov 30, 2006 12:59 pm

Het is intriest, deze zoveelste verrijking.

Een aantal jaren geleden hoorde ik van een kleuterjuf die met haar kleutertjes sinterklaaspoppetjes in mekaar knutselde dat ook dit niet mocht. Enfin, het poppetje mocht wel, maar er mocht geen kruisje op de mijter worden getekend!!!!

In scholen in Frankrijk werd het uitdelen van chocolade sinterklaasjes ook al verboden.

Ik ken verschillende overtuigde vrijzinnige mensen die elke vorm van religie afzweren, maar ik heb nooit geweten dat hun kinderen geen "sinterklaas" kregen!

Misschien moeten we gewoon teruggaan naar de oeroude basis van onze feestdagen? Het is wel grappig dat het net die vroegere feesten zijn die werden ingepikt door het christendom, nu worden verwijderd juist omdat ze christelijk geworden zijn...

Zullen we het dan maar bij het Joelfeest houden? En bij Ostara in plaats van Pasen? Halloween in plaats van Allerheiligen lijkt me al opnieuw ingeburgerd.

Of zouden deze heidense feesten ook een belediging voor onze moslimmedeburgers zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Nov 30, 2006 9:34 pm

Moslimmedeburgers zijn snel beledigd. Dat mag geen reden zijn om onze tradities te veranderen of ontkennen.
ALs ik een gast in huis heb, wil ik ook niet dat hij mijn meubels begint te verzetten en te bepalen wat ik wel en niet mag doen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Nov 30, 2006 9:35 pm

Geweldige vergelijk BFA. Mijn complimenten.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Terug naar “Engelstalige kranten artikelen en opinies.”