Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Plaats reactie
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Bericht door Mahalingam »

Prof. dr. B. Smalhout schrijft over dit boek in de Telegraaf.
Het is op zijn manier een boekbespreking.

Een heftige roman van een Marokkaan
De Nederlandse schrijver Willem Jansen had, zoals vele auteurs, grote moeite om uitgevers voor zijn boeken te vinden. Ten slotte kreeg hij een lumineus idee. Hij veranderde zijn schrijversnaam in Sadik Khamsa. En schreef toen de opzet voor een zogenaamde ’epische Marokkaanse roman’.

Dat kon hij zeer goed doen, omdat hij jarenlang in een wijk vol allochtonen had gewoond en hun taalgebruik, gewoonten en manier van redeneren voortreffelijk had leren kennen. Het door hem schetsmatig opgezette boek ging over een totaal mislukte integratie in de Nederlandse samenleving. Hij fantaseert dat hij vele andere Marokkanen, bij wie eveneens de integratie is mislukt, tot een agressieve eenheid kan smeden die ten slotte, onder de hogere leiding van Allah, heel Nederland verovert en tot een zuiver moslimland maakt.

Meesterstukje
Een korte samenvatting van dit (niet-bestaande) boek zond Willem Jansen in 2004, onder het eerder vermelde pseudoniem Sadik Khamsa, naar tientallen politici, gemeenteraden, burgemeesters, ministeries, journalisten en uitgeverijen. Van de meesten kreeg hij een welwillend antwoord dat geheel anders klonk dan wat hij gewend was toen hij nog onder zijn eigen Nederlandse naam schreef. De introductiebrief naar al die personen en instanties is al een klein meesterstukje. Het luidt als volgt:
  • „Een goede dag voor U en allen die U na zijn. Vergeef mij U lastig te vallen. Laat ik mij eerst voorstellen: ik ben Sadik Khamsa. Ik heb een boek geschreven dat dik is en goed en nodig. Ik noem het ’ OPROER ’ .” En dan beschrijft hij hoe de allochtone opstandelingen een ondergrondse militante bende vormen tegen de heersende blanke klasse. Ze gaan op zoek naar de gehate autochtone overheersers, „de varkens, de ongelovigen, de hoeren als waren die ongedierte”. En dat alles „in de naam van Allah, omdat Hij dat wil. Want Zijn wil is goed” .
De antwoorden stroomden binnen en zijn door Willem Jansen verzameld in een boekje (Giga-boek ISBN 90-8548-0310 of http://www.gigaboek.nl) met de titel ’Beste Sadik’. Dat is namelijk de aanhef van de meeste brieven en e-mails die Jansen als Sadik Khamsa ontving. Die reacties zijn onderverdeeld in groepen, namelijk: bestuurders, politici, uitgevers, organisaties enzovoorts. Het geheel geeft een uitstekende indruk hoe opiniemakend Nederland in 2004 over islamitische allochtonen dacht en het wellicht nu nog steeds zo doet.

Hans Spekman , PvdA-leider en in 2004 wethouder in Utrecht, schreef: „ Beste Sadik, laat je niet afschrikken. Veel grote schrijvers zijn lang miskend geweest. Ga zo door, geef niet op!”
Namens Job Cohen , destijds de PvdA-burgemeester van Amsterdam, meldde zijn kabinetsbeheerder: „De burgemeester kan zich niet voorstellen dat uw roman niet wordt uitgegeven. Het gaat toch over het onderwerp ’inburgering’?”
De toenmalige burgemeester van Maastricht en tot voor kort minister voor Immigratie en Asiel, drs. Gerd Leers , liet weten dat hij het boek van Sadik „niet vrolijk vond, maar dat het wél nodig moest worden uitgegeven” . Hij eindigde zijn brief met: „Geef de moed niet op. Bewonderenswaardig wat u zegt. Ga daar mee door. Laat u niet ontmoedigen. Veel succes!”
Theo Cornelissen , in 2004 fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad van Rotterdam, antwoordde: „Beste Sadik, als er echt sprake is van tegenwerking of censuur, willen wij dat als SP natuurlijk graag aan de kaak stellen. ”
Annemarie Jorritsma , burgemeester van Almere en oud-minister, liet weten: „Dat Van Gogh in zijn eigen tijd ook niet werd gewaardeerd” en ze gaf als advies „ de aanhouder wint ”. Ze wenste Sadik veel succes.
Hub van Wersch , wethouder in Alphen aan de Rijn, stelde dat het onderwerp van Sadiks boek ’OPROER’ zeer gevoelig lag, maar wél sterk in de belangstelling stond. Hij had grote waardering voor Sadiks inspanningen. Maar of het tot een boekuitgave zou komen, lag niet in zijn vermogen. De PvdA-wethouder raadde Sadok (letterlijk) aan vertrouwen te stellen op Allah.
Ronald Plasterk , die in 2004 nog geen PvdA-minister was, gaf Sadik de raad een islamitische uitgever te zoeken, omdat Nederlanders het geschrift van Sadik Khamsa zouden kunnen opvatten als „een ronselboek voor fundamentalisten ”.

Opdonderen
Het is opvallend dat eigenlijk alleen Plasterk de juiste diagnose stelde, namelijk een ronselpoging om fundamentalisten te verzamelen om daarmee de Staat der Nederlanden omver te werpen. Maar niemand, werkelijk níémand, van de velen die Sadiks geschrift hadden ontvangen, reageerde met grote verontwaardiging in de zin van bijvoorbeeld: „Zeg Sadik, ben je nu helemaal van de pot gerukt? Eerst in ons land een veilig en beschermd onderdak vinden, geld ontvangen van de Nederlandse gemeenschap en dan een bende fundamentalistische terroristen om je heen verzamelen die Nederland moeten veroveren en islamiseren. Bovendien ons ook nog varkens noemen en onze vrouwen en dochters ongelovige hoeren. Waarom donder je niet op naar waar je vandaan komt?”

De schrijver van ’Beste Sadik’, die zich thans voorlopig schuilhoudt achter het pseudoniem Willem Jansen, heeft met zijn boekje duidelijk aangetoond hoe zwak en karakterloos de klasse van de zogenaamde leidinggevende intellectuelen is ten opzichte van het grote immigratieprobleem dat onze cultuur bedreigt. Wat dat betreft zijn we, qua politiek bewustzijn, niet veel verder dan begin 1940, toen een Nederlandse journalist werd gearresteerd omdat hij een kritisch artikel over het nazi-Duitsland van Adolf Hitler had geschreven. Dat werd toen beschouwd als ’belediging van een bevriend staatshoofd’. Eerst toen de Wehrmacht in mei 1940 ons land binnenviel, werd de arrestant vrijgelaten.

http://www.osl-stavast.nl/?p=3040
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Bericht door Ariel »

De complete brief

Ik groet U,

Laat ik meteen zeggen ik wil schrijver worden, niet in het arabisch, maar nederlands, omdat ik het een mooie taal vind, die mij troost bracht toen ik als kind 12 jaren geleden hier aankwam. Ik wist toen na mijn eerste kinderboeken, schrijven wil ik. En dat heb ik gedaan, maar ik kan er niet van leven, dus heb ik een baan erbij, achter de lopende band in een koekjes fabriek. Maar ik weet nu het gaat niet goed samen die koekjes en die letters. Ik heb allang een vol boek liggen, maar het raakt de deur niet uit, het komt steeds terug, uitgevers willen het niet. Als ik tijd had kon ik het beter maken maar ik ben te moe. Ik kan echt goed schrijven, het is het enige dat ik kan. Het is geen vrolijk boek, maar wel nodig over een mislukte inburgeraar, die het niet volhoudt in Holland en ondergronds gaat, waar haat groeit en een leger van andere mislukkers, die wraak willen omdat hun toekomst vernietigd is door blanken. Er komt een Oproer van en Allah doet mee. Het is episch, een gevecht tussen de lokale bevolking en vreemd volk dat vorm krijgt in geweldige dialogen maar ook gewelddadigheid. Onbegrip en onmin nemen steeds meer ruimte in in het hoofd van de held, of lafaard zullen anderen vinden, een buitenlander vol goede moed, die vastbesloten was in te burgeren, deel te nemen aan Nederland. Hij droomde van een nieuwe, mooie toekomst, zoals alle mensen doen, niets bijzonders, maar het lukt hem niet. Langzaam zakt hij weg in moedeloosheid en verdwijnt zijn optimisme. Hij daalt na talloze mislukte interacties met blanken af naar de onderwereld vol verworpen lotgenoten, waarmee hij zich op een lijn vindt. Het laatste restje sympathie voor de heersende klasse wordt daar uit hem geslagen. Hard en gewetenloos doolt hij in een bende rond op zoek naar slachtoffers, de varkens, de ongelovigen, de hoeren, als waren zij ongedierte. In de naam van Allah, omdat Hij het wil, dat is de drijfveer, excuus, omdat Hij het wil is het goed. Is hij een slecht mens, moet hij weer op het rechte pad. Wat is dat dan ? Er is niemand die hem er toe dwingt beweegt, en hij worstelt er allang niet meer mee. Ronselt andere mislukte inburgeraars, het moet groter worden. Hij wil een ondergronds leger hebben, een monster met tentakels in het riool dat toeslaat onverwacht maar krachtig en daarna weer onvindbaar. Dat hij bedient, beveelt. Steeds groter om de blanke honden te bestrijden. Omdat ze discrimineren, uitkotsen, misbruiken, zijn droom vernietigden. En Allah zorgt ervoor dat ze winnen, overheersen en de varkens verdrijven. Ik stop hier, het is nog niet goed genoeg, de sfeer van uw stad is nog moeilijk om erin te krijgen, maar veel meer is niet nodig. Ik hoop dat het Uw belangstelling heeft, en wellicht mag ik uw steun krijgen bij het beter maken en uitgeven wellicht ook ooit. Misschien kunt U mij anders op weg helpen.

Uitgevers tot nu toe weigeren het, wellicht is het onderwerp te fout.

Ik laat U nu met rust denkt U er over na.

Als ik niets hoor heeft Allah dat zo gewild.

Sadik Khamsa
http://www.gigaboek.nl/content/sadik/boekinfo.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Bericht door mercator »

Bij mmijn bezoek in Z Limburg deze week las ik dat de gevierde schrijfster Connie Palmen niet wil dat haar foto hangt in een soort expo van Bekende Limburgers omdat...er ook een foto van Wilders hangt Of hoe belachelijk en intolerant de linkse pseudo-elite kan zijn.
Maar ik had ook al het idee om in het vel van een moslim-intellectueel te kruipen en een boekje neer te pennen zoals die elite dat graag heeft, van een o zo geïntegreerde maar tegelijke Mohammedaanse auteur. Een liefdesgeschiedenis tussen een jonge idealistische asielzoeker en een Hollandse deerne werkzaam in de welzijnssector, dit op de achtergrond van het "racistische" klimaat in Europa. Kassa !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Bericht door King George »

Mercator, ik wil je even feliciteren met je elfduizendhonderdelf (11111) bijdragen hier aan dit forum!

Een bijdrage van Mercator is er nog nooit één teveel geweest!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Het boekje: ’Beste Sadik’ dr Willem jansen

Bericht door Ozes »

Willem Jansen zijn blog is hier
http://willemjansen.blogspot.com/
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie