Ich bleibe eine Tochter des Lichts

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Ich bleibe eine Tochter des Lichts

Bericht door Pilgrim »

"Ik haatte het als hij met zijn moerasgroene ogen bovenop mij kroop": Shirin vertelt over gruwel bij IS

Door: redactie, 26/02/16 - Bron: .augsburger-allgemeine.de

Afbeelding

Negen maanden lang hield IS een jong yezidi-meisje gevangen. Shirin werd eerst verkocht op een slavinnenmarkt en daarna verkracht door onder meer een man met 'moerasgroene ogen'. In haar boek 'Ich bleibe eine Tochter des Lichts' ('Ik blijf een dochter van het licht'; nvdr) omschrijft ze de gruwel die ze moest doorstaan.

Augustus 2014: Shirin -niet haar echte naam- was zeventien jaar toen ze uit haar dorp Hardan ontvoerd werd door IS-strijders. Ze brachten haar naar een verlaten schoolgebouw, waar ze samen met 3.000 andere vrouwen als vee gekeurd werd.

"Het was daar een complete chaos", herinnert Shirin zich. "We stapten letterlijk over andere mensen heen toen we binnengebracht werden. Er was geen plek om te slapen, dus we moesten op de grond gaan liggen. Mijn moeder, mijn zussen en mijn broer Kemal zaten naast elkaar tegen de muur gedrukt. We werden bewaakt door jongetjes tussen de vijftien en achttien jaar oud."

"Van top tot teen gekeurd"
"De ouderen kwamen enkel langs als ze ons wilden inspecteren, om de waarde van jonge ongetrouwde meisjes vast te leggen. Moslimvrouwen moeten normaal gezien natuurlijk volledig bedekt zijn. Een man die zelfs nog maar naar de handen van een vrouw kijkt, begaat een zonde. Wie betrapt wordt, riskeert zweepslagen. Maar die regel gold duidelijk niet voor hen: ze keurden ons van top tot teen en keken daarbij recht in onze ogen."

"'Zij heeft blauwe ogen, daar houd ik van', zei een van hen. 'Ik wil die met de bruine ogen', antwoordde een andere. Als je in de smaak viel, moest je je volledige naam geven en zeggen van wie je de dochter was."

Malik
De dag erna kwam een gemaskerde man die namen afroepen. 'Malik', klonk het. Shirin kromp in elkaar alsof het haar eigen naam was. "Malik was mijn buurmeisje, een echte vriendin. Ze was klein, maar echt heel lief en mooi. Ze was twaalf jaar, maar zag er ouder uit. Hij riep opnieuw 'Malik', maar ze reageerde niet. Haar grote bruine ogen zaten verscholen achter haar donker haar, alsof ze zichzelf op die manier probeerde te verstoppen."

"Daarop begon hij in het Arabisch tegen haar te praten. Ze deed alsof ze hem niet verstond, maar hij woonde in onze buurt. 'Natuurlijk spreek je Arabisch, je bent toch naar onze school gegaan?', klonk het. "En we weten allemaal dat je een heel slimme meid bent."

"Geschreeuw was vreselijk"
Daarna werd het 19-jarige meisje gekozen dat in het dorp geprezen werd om haar schoonheid. "Ze leek op Sneeuwwitje, met haar melkkleurige huid en prachtige lange haren. Zij ging met gebogen hoofd mee met de mannen."

In totaal werden die eerste keer negen meisjes uitgekozen. Hun moeders huilden en smeekten, maar tevergeefs. "Dat geschreeuw was vreselijk. Ze smeekten om hun dochters met rust te laten, maar die mannen hadden er geen oren naar. Een van hen zei dat ze hen de Koran zouden aanleren en daarna terugbrengen. Hun mannen en zonen? Die zouden ook bekeerd worden tot de islam. En als we allemaal moslims geworden waren, zouden we elkaar terugzien. Want Allah is groot en vergevingsgezind."

"Als geiten opgesloten in een kooi"
Het bleek valse hoop. "Ze maakten ons wijs dat ze ons enkel maar een betere religie wilden aanleren. In realiteit behandelden ze ons als geiten die opgesloten zaten in een kooi. Ze lieten ons verhongeren, verkochten ons door en mishandelden ons als beesten."

Ook Shirin kreeg verschillende 'bazen'. Een van hen gaf haar een serieuze rammeling alvorens hij haar terug naar de slavinnenmarkt bracht. "De bedoeling was natuurlijk om onze weerstand te breken. Ik voelde me zwak, had niets om te eten en 's nachts beschikte ik ook niet over een deken. Ik haatte het als hij me aankeek met zijn moerasgroene ogen en bovenop mij kroop. Ik probeerde weg te glippen, maar dat lukte niet. Deze was nog erger dan de rest: hij stonk naar het zweet, geen enkele parfum kon daar iets tegen verhelpen. En hij zag er zo vuil uit."

Vuist in keel
In de woonkamer mocht Shirin kleren dragen, in de slaapkamer moest ze naakt zijn. Om haar te doen zwijgen, stak hij zijn vuist in haar keel of plakte hij haar mond dicht. Ze moest ook verplicht pillen slikken, zonder te weten wat het was. "Ik werd er niet slaperig van, ik viel gewoon flauw."

Shirin zou meermaals verkracht worden. Tot hij haar in het midden van de nacht wakker maakte en zei dat ze moest vertrekken. "Ik was echter te zwak om op mijn benen te staan. Ik probeerde overeind te komen, maar het begon te duizelen. Ik verloor het bewustzijn en toen ik ontwaakte, bleek ik weer op die slavinnenmarkt te zitten."

"Vader weet niet dat ik geen maagd meer ben"
Andere meisjes probeerden het bloed van haar gezicht te wassen en verzorgden haar wonden. Op die manier werd ze negen keer 'doorgegeven', de laatste wilde haar gelukkig helpen ontsnappen. Daarvoor moest ze wel honderden kilometers stappen, het overgrote deel zelfs op blote voeten.

In een vluchtelingenkamp werd Shirin herenigd met haar vader. "Ik was zo blij om hem te zien. Voor oudere mensen moet je altijd respect tonen. Ik kuste zijn hand, hij zoende mijn voorhoofd. Daarna knuffelden we elkaar."

Haar moeder heeft hem nooit de waarheid durven vertellen: Shirin diende zogezegd enkel huishoudelijke taken op te knappen bij Soennitische moslims. "Tot op de dag van vandaag heb ik hem niet gezegd dat ik niet langer maagd ben. Ik ben niet zeker of hij het weet, misschien wil hij het gewoon niet weten." Shirin woont nu in Duitsland.

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamiti ... j-IS.dhtml
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ich bleibe eine Tochter des Lichts

Bericht door Manon »

Haar moeder heeft hem nooit de waarheid durven vertellen: Shirin diende zogezegd enkel huishoudelijke taken op te knappen bij Soennitische moslims. "Tot op de dag van vandaag heb ik hem niet gezegd dat ik niet langer maagd ben. Ik ben niet zeker of hij het weet, misschien wil hij het gewoon niet weten." Shirin woont nu in Duitsland.
Dat ze verkracht werd tot daar aan toe, maar dat ze toch wel geen maagd meer is! dàt blijkt nog steeds het grote probleem te zijn? Ik word hier echt ziek van!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie