De langste mars

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

De langste mars

Bericht door Pilgrim »

Radicalisering? Ach, misschien zijn wij zelf niet radicaal genoeg

2 juni 2018 - Johan Sanctorum

Afbeelding

Donderdagavond heb ik in het Liberaal Archief te Gent mijn boek over mei ’68 voorgesteld, en aansluitend een debat gevoerd met Dirk Verhofstadt (Liberales) en Bart Caron (Groen).

Het publiek kreeg waar voor zijn geld, de weinige afwezigen hadden absoluut ongelijk. Het werd een vermakelijk evenement, waarin de twee heren vooral het opgaan van de zon ontkenden door te stellen dat er helemaal geen dwangcultuur van politieke correctheid bestaat en dat ondergetekende weliswaar briljant kan schrijven maar zich ook bezondigt aan paranoïde complotdenken. Er zijn wat probleempjes met de islam, zo ging het verder, maar gelukkig is er het alom zaligmakende liberalisme en de vrijheid van het individu (aldus Verhofstadt), ofwel het groenkleurende paradijs van de multicultuur (aldus Caron).

Zo bleven mijn beide opponenten zich koesteren in hun eigen ideologische wolk terwijl de olifant in de kamer alsmaar groter werd. Toen ik opmerkte dat we nog maar pas een nieuwe terreuraanslag hebben meegemaakt en dat overdadig optimisme misplaatst is, sputterde de poco-motor even. En dat politieke correctheid dodelijk is, letterlijk, en de nasleep van de ’68-erfenis, uitgedragen door o.m. de liberalen en de groenen, die decennia lang eendrachtig de andere kant uitkeken én meteen ook een klokkenluidende partij in het cordon sanitaire stopten waardoor het debat werd gesmoord: dat was het sein om Sanctorum van xenofoob nationalisme te verdenken. Ik licht daarom graag mijn tussenkomst nog even toe.

Soumission
Twee derde (69,6%) van de Belgische moslims is fundamentalist en stelt de sharia boven de seculiere wetgeving. Dat blijkt uit een onderzoek uit 2015, uitgevoerd door Ruud Koopmans, die in opdracht van het Berlijnse Centrum voor Sociale Wetenschap (WZB) de moslimgemeenschap bevroeg in zes Europese landen.

Uit dat onderzoek blijkt dat Belgische moslims bij de meest fundamentalistische van de zes Europese landen horen. Dat wij procentsgewijs zoveel IS-strijders aanleverden, is dus geen toeval. Maar wat is de dieperliggende oorzaak? Mijn vermoeden: precies het decennia lange volhouden van de politiek correcte ontkenning, waardoor we een enorme achterstand hebben opgelopen in de detectie, analyse en remediëring van het probleem.

Zopas publiceerde het Amerikaanse Pew¬Research Center de resultaten van een andere bevraging, waaruit blijkt dat 37% van de Belgen zich niet thuis voelt in eigen land, net door het groeiende moslimradicalisme. Dat wijst op een groeiend besef dat ‘68-believers Dirk Verhofstadt en Bart Caron dagdromen, maar het is eigenlijk nog een laag cijfer, want het betekent dat er toch nog een pak wake-up-gevoelens weggestopt worden onder tonnen Liberaal Archief. Door de media, het onderwijs en de culturele indoctrinatie zitten dus toch nog twee derden van de Belgen met het idee dat je niks negatiefs over de islam mag zeggen want dat is ‘racistisch’. En wat wil nu het geval: de twee cijfers vormen communicerende vaten, want hoe meer men de olifant in de kamer ontkent, hoe groter hij wordt.

Het grootste probleem is dus niet eens het moslimradicalisme. Het grootste probleem schuilt in ons eigen gebrek aan radicalisme, waardoor de multiculturele obsessie blijft aanmodderen en wij het onderwijs niet durven hertekenen tot hoogwaardige kweekvijvers waarin de Europese Verlichtingsfilosofie gedijt. Voor ál wie hier woont en leeft. Het probleem is onze eigen laksheid, het duffe zelfvernietigingsdenken dat niet meer gelooft in volksverheffing en het Nederlands als voertaal in de klas afschaft. Dat soort dhimmigedrag, onderwerpingsattitudes (‘Soumission’) moedigt het sharia-radicalisme aan: geef ze een hand en ze nemen een arm, zo luidt het volksgezegde, en eigenlijk is dat de logica zelve van de gevechtskunst.

Radicalisering
Dus de-radicalisering, allemaal goed en wel, maar het eigen geloof in eigen cultuurwaarden blijft flou en onderontwikkeld. Allerlei zelfverklaarde experten gaan nu vervolgens de sociologische toer op, en brengen radicalisering in verband met kansarmoede. Ook dat is een pervers mechanisme: hoe luider die stelling weerklinkt, hoe sterker de moslimpopulatie zich ook ‘gediscrimineerd’ voelt, het is een hoax die zichzelf opblaast. Met als finaal resultaat, horresco referens: de fatale convergentie van islamfundamentalisme, terrorisme en criminaliteit, de drie componenten die aanwezig waren in de recente Luikse aanslag.

Wat kunnen we daar nu echt aan doen, hoe schudden we dat pococratisch complex van ons af? Ja kijk, daarvoor moet u De Langste Mars lezen, waarvoor Dirk Verhofstadt en Bart Caron willens nillens de beste levende reclame vormden. Met al mijn oprechte dank.

Het boek ‘De langste mars’ van Johan Sanctorum is verkrijgbaar in de webwinkel van Doorbraak.

https://doorbraak.be/radicalisering-ach ... +Doorbraak
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De langste mars

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
Dus de-radicalisering, allemaal goed en wel, maar het eigen geloof in eigen cultuurwaarden blijft flou en onderontwikkeld. Allerlei zelfverklaarde experten gaan nu vervolgens de sociologische toer op, en brengen radicalisering in verband met kansarmoede.
Die zogenaamde experten die vaste bodem proberen te ontdekken op sociologische grondwaarden die radicalisering in verband brengen met kansarmoede, zijn onbenullige beunhazen die prediken wat hen goed uitkomt.

Ik hoef geen misselijk makende linkse theateropvoering met slechts blah blah blah vanuit de doorlopende marxistische leugenvoorstelling. Ik prefereer in plaats daarvan oprecht applaus voor de waarheid die makkelijk te vinden is voor wie daar naar zoekt.

Nederland in armoede anno 1936:

Afbeelding
Provincie Drente 1936. Moeder met kind in deuropening van de met planken en plaggen gebouwde hut.

Volgens mij mogen wij Hitler dankbaar voor zijn goede sociale ideeën. Jammer dat de Zeitgeist hem op een verkeerde manier in zijn macht hield.

En op dit moment zijn de meest schadelijke parasieten voor mij de moslims. Zij huizen in alle sociale huurwoningen van de grote steden waardoor er voor onze kinderen geen plaats meer is op de markt voor een betaalbare huurwoning. Op islamitische profiteurs van onze beschaving zit geen weldenkend mens te wachten. En toch heeft onze overheid Islamitische parasieten en profiteurs een warm en tolerant onderdak verschaft. Dit grenst aan culturele zelfmoord van onze beschaving. Helaas zijn de grenzen voor parasieten en profiteurs opgeheven. Vergelijk het maar met het opzeggen van je brandverzekering in de wetenschap dat er elke dag meer pyromanen feestelijk in Nederland worden binnengehaald.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie