Logica taboe. De waslijst.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Ariel

Re: Logica taboe. De waslijst.

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 09, 2017 11:41 am

Toen Duitsers Europa veroverden noemden we het 'Oorlog'.
Toen EU dat deed heette het 'Eénwording'.
Als Islam dat doet heet het 'Migratie'.

Afbeelding
Wim Camp, CDA... 'De islam is onze bondgenoot"
I Stand with Israel

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Zo Apr 09, 2017 11:57 am

Ariel schreef:Toen Duitsers Europa veroverden noemden we het 'Oorlog'.
Toen EU dat deed heette het 'Eénwording'.

Dat heet 'Migratie' en is bedoeld om mensen die de leer van de profeet Mohammed namens zijn knecht Allah, die hen niets anders heeft opgeleverd dan onkunde armoede en ellende, de helpende hand te bieden waar zij geen recht op hebben. Immers, mohammedanen (moslims in de volksmond) verachten ons, kijken op ons neer, voelen zich superieur aan niet-moslims, nemen ons niet serieus want daar is de profeet voor, en vinden het de normaalste zaak ons te bedreigen met later wanneer islam en zijn aanhang vanwege hun uitbundig explosieve groei in islamitisch geboorte uitschot de overhand heeft en wij worden overgeleverd aan . . . onkunde armoede en ellende.
Ik weet niks. Ik ben atheïst en verkondig uitsluitend mijn eigen dogma.

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Zo Apr 16, 2017 4:13 pm

RAUWE EIEREN EN NAUWELIJKS GROENTE EN FRUIT OP HET MENU.

Oudste mens Emma Morano (117) overleden

15-4-2017

VERBANIA – De Italiaanse Emma Morano, voor zover bekend de enige nog levende mens die in de 19e eeuw werd geboren, is overleden in haar woonplaats Verbania aan het Lago Maggiore.

Dat heeft haar haar familie zaterdag in de Italiaanse media bekendgemaakt. Ze werd 117 jaar en 137 dagen oud. Emma. Morano trouwde in 1926 maar verliet haar man omdat die haar vaak sloeg al ruim voor de Tweede Wereldoorlog. Hun enige kind stierf voor zijn eerste verjaardag.

Morano werd vorig jaar op haar 116e verjaardag voor het laatst geïnterviewd door persbureau AFP. Ze vertelde toen dat ze haar lange leven onder andere te danken heeft aan genetische factoren. Haar moeder werd 91 jaar oud en een aantal van haar zussen haalde de 100.

Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag, waarvan twee rauw. Volgens haar dokter, die haar al 27 jaar begeleidde, at ze bijna nooit groente of fruit. ,,Toen ik haar ontmoette at ze drie eieren per dag, twee rauwe in de ochtend en dan een omelet als lunch. Bij het diner at ze vaak kip’’, aldus dokter Carlo Bava tegen AFP. -

Bron: diverse nieuwsmedia.

Kookboeken schrijven is populairder dan ooit en genereert inkomsten. Geen brood op de plank, want bijna alle deskundigen raden dit af. Brood maakt namelijk dik. En groente en fruit moet. Vooral MOET. En alcohol? Ook daarover wordt u de maat genomen. Kots en kots misselijk word ik van die achterlijke quasi gezondheidswetenschappers die blijkbaar niets beters weten te bedenken dan elkaar het gezonde kookboek inpraten praten. Ach, ik vergelijk alle sukkels gemakshalve maar met dat achterlijke zooitje van islam die ook alles van horen zeggen hebben en beter zijn dan wie zijn eigen zelfbewuste kritische gezonde verstand gebruikt en dus NIET langer aan waarheidsvinding doet.

King George

Berichtdoor King George » Do Apr 20, 2017 6:23 pm

Boudewijn Abbas-logica nader onder de loupe:

Feiten bevallen niet, dus feiten zijn niet waar

https://twitter.com/AichaMarghadi/status/855061766518263808
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Do Apr 20, 2017 8:26 pm

'Hans van de Mortel' schreef:
Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag

Eieren hebben een ideale mix van aminozuren en vullen goed, zodat je niet te veel eet.
Alle waarheden zijn eenvoudig te begrijpen als ze eenmaal zijn ontdekt; de kunst is ze te ontdekken. - Galileo Galilei

Lees ook korancommentaar!

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Vr Apr 21, 2017 7:46 am

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Verder hield ze zich 90 jaar lang aan een bijzondere eetgewoonte. Ze at drie eieren per dag

Eieren hebben een ideale mix van aminozuren en vullen goed, zodat je niet te veel eet.

Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:

Ali Yas

Berichtdoor Ali Yas » Vr Apr 21, 2017 5:24 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:

Dat kan wel wezen, maar als je geen eieren eet moet je meer eten om aan je minimale dosis aminozuren te komen. Dus. :smartass:
Alle waarheden zijn eenvoudig te begrijpen als ze eenmaal zijn ontdekt; de kunst is ze te ontdekken. - Galileo Galilei

Lees ook korancommentaar!

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Vr Apr 21, 2017 6:40 pm

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Eieren met een ideale mix van aminozuren die goed vullen zijn geen garantie voor een langer leven en bieden ook geen garantie tegen het teveel aan voedsel tot je nemen. :cry:

Dat kan wel wezen, maar als je geen eieren eet moet je meer eten om aan je minimale dosis aminozuren te komen. Dus. :smartass:

Het gaat toch om de eiwitten? En die zitten niet alleen in een ei, maar ook in een kip. Je zal maar geen kip in de buurt hebben om te slachten. Maar dan heb je ook geen eieren. Vandaar dat spreekwoord ‘De kip met de aminozure eieren slachten.’

Teveel eten is volgens mij zinloos. Of je moet het doen voor het genot ervan. De mens eet veel omdat hij een veelfraat is die van lekker eten houdt. Chinezen zijn veel-eters en doorgaans kleine mensen die niet dik zijn. Ze eten alles wat los en vast zit. En zijn Chinezen soms van die bewegers? Ik weet het niet. Ik ben wel de mening toegedaan dat veel bewegen goed is voor de spijsvertering. Een gezond lichaam poept het overbodige er weer uit. Ik verbaas mij er elke keer weer over als ik 's morgens vroeg achterom kijk in de pot op hetzelfde vaste vroege tijdstip elke dag nadat ik gehoor heb gegeven aan de oproep van moeder natuur. Ik heb op internet gezocht en gekeken: mijn drollen zien er goed uit en voldoen aan de eisen van deze tijd die in het teken staat van gezondheid. En met ouwehoeren en schrijven over gezond is heel veel geld te verdienen. Misschien ga ik wel een klein boekje schrijven over het brede scala aan drollen, het verschil in kwaliteit ervan en de noodzaak voor de gezonde mens daar de nodige aandacht aan te schenken.

Anecdote
Toen mijn tante zaliger met haar rijke joodse man voor de Tweede Wereldoorlog in China in aanraking kwam met de hogere standen, zaten zij uren aan tafel te dineren. Tussentijds werd er in herhaling een soort ganzendans om de tafel gedaan, springend van de ene voet op de andere. Zo liet men het voedsel zakken om vervolgens verder te kunnen snaaien.

P.S.: ik eet regelmatig eieren: gekookt, af en toe gebakken met uitgebakken ontbijtspek, omelet, roerei. Zou het niet nog beter zijn om aan de rauwe eieren te beginnen? Misschien dat ik het nog mag meemaken - met Allah's wil - dat alle moslims Europa worden uitgetrapt.

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Za Apr 22, 2017 11:23 am

'Hans van de Mortel' schreef:Het gaat toch om de eiwitten? En die zitten niet alleen in een ei, maar ook in een kip. Je zal maar geen kip in de buurt hebben om te slachten.

Dan is er altijd nog een passend muziekje uit mijn jeugdtijd tot aansporing om meer kip te eten. Geniet smakelijk!

'Hans van de Mortel'

Berichtdoor 'Hans van de Mortel' » Di Apr 25, 2017 11:10 am

Vraag met een religieuze strekking.

Kunnen dieren zondigen?

Wis en waarachtig wel! Alle dieren zijn zondaars, zondig gelijk aan de mens. Uitleg in de spoiler.

Spoiler! :
Dieren sterven, net zoals mensen. De Bijbel vertegenwoordigt Gods woord en zegt hierover:

De ziel die zondigt, die zal sterven. (Ezechiël 18:4)

Dus wie sterft is een zondaar. Ik heb dit overigens nooit ontkend.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Apr 25, 2017 2:11 pm

'Hans van de Mortel' schreef:Vraag met een religieuze strekking.
Kunnen dieren zondigen?
Wis en waarachtig wel! Alle dieren zijn zondaars, zondig gelijk aan de mens. Uitleg in de spoiler.

Mijn kat is zeer zeker een zondaar en zelfs een crimineel want die heeft gisteren een muis doodgemarteld, zomaar, voor de fun.
onzalig zijn de armen van geest

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”