Een baard is een baard, is een baard.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een baard is een baard, een moslim of een jood

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:De Tenach heeft 295000 Hebreeuwse en Aramese woorden, heb ik net machinaal geteld, dus de omvang van de Koran, wat betreft het aantal woorden, is 26% van de Tenach.
En ik ben ook aan de slag gegaan. Ik moet er toch wel om lachen. De koran telt 980.978 lettertekens en de bijbel 4.765.456 lettertekens. Conclusie, de koran bedraagt bijna 25 % van de bijbel. Dat is dan de Tenach en het Nieuwe testament bij elkaar. Ehhh . . . ik heb lettertekens berekend en jij woorden. :eek:

Hoe dan ook ik zat goed fout.

De moraal van dit verhaal? Geloof geen mens! Meten is weten en dat doe je zelf. Ik heb geen flauw idee waar ik met mijn eerste berekening in de fout ben gegaan. Ik heb toen mijn vrije wil gebruikt en nu ook weer. icon_thumbup.gif

Als moslims net zoals jij hun zelfstandig kritische verstand zouden gebruiken en niet te beroerd zijn net zoals ik te twijfelen, zou de wereld er een heel stuk rustiger door worden. Zelfs Einstein is gigantisch in de fout gegaan met een van zijn eerste berekeningen en daar draait hij zich nog steeds voor om in zijn graf.
Als deze laatste regel van mij in de koran zou staan, nemen anderhalf miljard moslims dit voor waar aan. Dat is het domme van gelovige mensen, die nemen alles letterlijk voor waar aan. In geval van mohammedanen: door de historische Mohammed. In geval van christenen: door de historische Jezus. En de gelovige joden? Die nemen alles van de rabbi's aan. Ingewikkelde materie want die gasten mogen niet worden tegen gesproken. Sterker nog, de ene rabbi overruled de ander. Vandaar die krankzinnige talmoed waar maar geen einde aan komt. Ik zou zeggen: laat het toch aan de mens zelf over. Laat die mens en God met rust.

Onze Mercator was in Antwerpen en werd niet alleen onpasselijk van al dat godsdienstwaanzinnige vertoon door achterlijke moslims, maar net zo goed van al die intelligente potsierlijk met vlechten en religieuze hoeden uitgedoste orthodoxe joden. Ik noem dit milieu vervuiling en anders niet. Ga thuis de boel op stelten zetten en bewaar dit soort fratsen voor de paar dagen in het jaar die daar voor open zijn gesteld: CARNAVAL!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een baard is een baard, een moslim of een jood

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Onze Mercator was in Antwerpen en werd niet alleen onpasselijk van al dat godsdienstwaanzinnige vertoon door achterlijke moslims, maar net zo goed van al die intelligente potsierlijk met vlechten en religieuze hoeden uitgedoste orthodoxe joden. Ik noem dit milieu vervuiling en anders niet. Ga thuis de boel op stelten zetten en bewaar dit soort fratsen voor de paar dagen in het jaar die daar voor open zijn gesteld: CARNAVAL!
Mercator heeft geen vrije wil. Bij het aanschouwen van als middeleeuwse kamelenhoeder uitgedoste Marokkanen voelt hij ergernis en zelfs een begin van woede, bij de orthodoxe Joden alleen maar geamuseerdheid en lachlust. Hoewel ze er beiden even potsierlijk uitzien. Hoe komt dat nou toch?
Afbeelding

Heeft deze goede man een ietwat artistieke autoband in de handen? Neen, dat ding moet op zijn hoofd en zo wandelen de Joden dan daarmee rond.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Een baard is een baard, een moslim of een jood

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Afbeelding

Heeft deze goede man een ietwat artistieke autoband in de handen? Neen, dat ding moet op zijn hoofd en zo wandelen de Joden dan daarmee rond.
Een autoband ja! Dat was het eerste dat ik erin zag. :lol: :lol: :lol:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door mercator »

Die "autoband" is bekleed met een soort bont. Ik durf er een Koran op te verwedden dat het niet om het even is van welk beest dat bont komt. Maar welke bontdragende dieren liepen er rond in Palestina in Bijbelse tijden? Ik kan me daar niets bij indenken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Pilgrim »

Imposant hoofddeksel! Zou mij ook wel goed staan denk ik, alleen een maatje kleiner. :)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Mahalingam »

Er zijn in Israël nogal wat fundi Joden die uit Rusland afkomstig zijn.Je weet wel, de barre Russische winter en zo!



Die lopen nu in het soms meer dan subtropische Israël in hun wollen mantels, borstrokken en bonthoeden en zo rond.
Het is net zo dwaas al die fundi-Mohammedanen op Java (of Atjeh) die in een tropisch regenklimaat gaan rondlopen in Arabische woestijnkleding.
Of koloniale Engelsen in India die ook geen afscheid namen van hun warme tegen de Engelse kou beschermende kledij.
Dergelijk gedrag is contra-indicatief voor overleven. Darwin en zo. Ik heb er in dit geval geen moeite mee.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door silkyboxershortXL »

mercator schreef:Die "autoband" is bekleed met een soort bont. Ik durf er een Koran op te verwedden dat het niet om het even is van welk beest dat bont komt.
Thora lezen in nachtelijk jeruzalem, de bontmuts is als ik het goed heb een uit polen afkomstige traditie.
De bonten hoed heet een sjtreimel (of shtreimel) die gedragen wordt door gehuwde chassidisch-joodse mannen.
De sjtreimel wordt gemaakt van echt bont, meestal van een sabelmarter.
Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Schepsel »

Wat een uitdossing, dat pak :-P Ik snap wel wat mercator bedoelt als hij het over hun potsierlijke kleding heeft.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Wat een uitdossing, dat pak :-P Ik snap wel wat mercator bedoelt als hij het over hun potsierlijke kleding heeft.
Nou, afgezien van de autoband en die witte jurk ziet het geheel er toch wel hip uit, eerlijk gezegd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een baard is een baard, is een baard vrijwilliger

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Schepsel schreef:Wat een uitdossing, dat pak :-P Ik snap wel wat mercator bedoelt als hij het over hun potsierlijke kleding heeft.
Nou, afgezien van de autoband en die witte jurk ziet het geheel er toch wel hip uit, eerlijk gezegd.
Inderdaad! Het enige wat nog ontbreekt zijn herkenbare tattoos. Bijvoorbeeld op een kale kop. Maar dat rijmt dan weer niet met de pontificale hoofddeksels. Heeft dat Israël eigenlijk wel iets van zichzelf? Als ik het nu goed begrijp is het net zo'n rotzooitje als in de christenheid. En dan te bedenken dat er maar één atheïsme bestaat. Wel zo duidelijk en begrijpelijk!

ATHEïSME IS VRIJHEID ZONDER ANGST EN VERPLICHTING
OM AAN GODSDIENSTWAANZIN MEE TE DOEN!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door mercator »

silkyboxershortXL schreef: De sjtreimel wordt gemaakt van echt bont, meestal van een sabelmarter.

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Een baard is een baard, is een baard vrijwilliger

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:ATHEïSME IS VRIJHEID ZONDER ANGST EN VERPLICHTING
OM AAN GODSDIENSTWAANZIN MEE TE DOEN!
't Is goddeloos. icon_e_biggrin.gif
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Ozes »

Dat zeg je juist Hans, er is 'één' atheisme, Dit terwijl het doel van het het ongeloof zou moeten zijn dat het om individuelen, niet om een groepsgevoel zou moeten gaan. Er zouden dus miljoenen "atheismes' moeten zijn. Talloze stromingen en ideologieën, vele unieke denkers. Vandaar dat de atheïstische wereld zeer uniform vertegenwoordigt is in de maatschappij. Niet anders dan dat de homoseksuele lobby(wereldwijd) links en politiek correct is.

Mensen zijn voorspelbaar. Gelukkig zijn mensen mensen en gaat een handjevol een andere richting op dan hun vertegenwoordigers.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Wat een uitdossing, dat pak :-P Ik snap wel wat mercator bedoelt als hij het over hun potsierlijke kleding heeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet ergerlijk of zo hoor. Soms maak ik wel s speciaal een ommetje op vrijdagavond in de Antwerpse Jodenbuurt om te kijken wat ze zoal uit de kast halen qua godsdienstige modeshow. Ze doen er idd helemaal niemand kwaad mee. Dat ze voor vermaak en amusement zorgen is dan wel niet de oorspronkelijke bedoeling maar is gewoon meegenomen.

Voor de zeldzame sabelmarters is het wel even sneu als voor de schapen van de Mohammedanen natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

De bus die in Antwerpen geregeld neem komt door wat we maar de Jodenbuurt zullen noemen. Ik zie dus geregeld orthodoxe joden, soms stappen er ook wel eens een of meer op de bus. Ik stoor me helemaal niet aan de joden. Ze hebben een rare kledingstijl naar onze normen, akkoord, en misschien hebben ze ook wel een rare religie en rare gewoontes. Voor zover ik weet doen orthodoxe joden niemand kwaad.

Je snapt wel dat ik een heel ander gevoel heb als ik baardmoslims en ingepakte vrouwen met kopvodden zie.
mercator schreef:Voor de zeldzame sabelmarters is het wel even sneu als voor de schapen van de Mohammedanen natuurlijk.
De sabelmarter is niet extreem zeldzaam en wordt soms ook al gekweekt. Het blijft natuurlijk sneu, en persoonlijk vind ik dat bont vrij nutteloos.

Overigens dragen orthodox joodse mannen die bonthoed niet altijd. Ik heb ze inderdaad al gezien, maar ik zie ze veel vaker de vrij kenmerkende zwarte hoed dragen. Soms met plastic zak errond tegen de Belgische regen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een baard is doorgaans een godskenner

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het heeft allemaal met God te maken. Maar God was blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door Schepsel »

Voor de zeldzame sabelmarters is het wel even sneu als voor de schapen van de Mohammedanen natuurlijk.
Moet een dier dat geslacht is voor bont ook onverdoofd zijn vermoord?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een baard is een baard, is een baard.

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:
Voor de zeldzame sabelmarters is het wel even sneu als voor de schapen van de Mohammedanen natuurlijk.
Moet een dier dat geslacht is voor bont ook onverdoofd zijn vermoord?
Die godsdienstige slachtregels van de Joden zijn even barbaars als die van de moslims, laat daar geen twijfel over bestaan. De moslims hebben die trouwens klakkeloos overgenomen van de Joden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef: De sabelmarter is niet extreem zeldzaam en wordt soms ook al gekweekt. Het blijft natuurlijk sneu, en persoonlijk vind ik dat bont vrij nutteloos.
Komisch wel dat die Joden niet hun kledingstijl uit Palestina hebben meegenomen, maar uit 16de eeuws Polen waar ze gedwongen werden om zo rond te lopen. De sabelmarter komt uit de bossen van Polen en Rusland.
Grappig is dat het grootste bontbedrijf in Antwerpen, Pelsland, geleid wordt door ene M Waiszberg.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re:

Bericht door Mahalingam »

KevinB schreef:[...] Ik heb ze inderdaad al gezien, maar ik zie ze veel vaker de vrij kenmerkende zwarte hoed dragen. Soms met plastic zak errond tegen de Belgische regen.
Ze zijn inderdaad een beetje wereldvreemd. Anders zouden ze wel weten dat er tentspray bestaat:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

mercator schreef:Komisch wel dat die Joden niet hun kledingstijl uit Palestina hebben meegenomen, maar uit 16de eeuws Polen waar ze gedwongen werden om zo rond te lopen. De sabelmarter komt uit de bossen van Polen en Rusland.
Grappig is dat het grootste bontbedrijf in Antwerpen, Pelsland, geleid wordt door ene M Waiszberg.
Ik zie mensen geen bontmantels en bonthoeden dragen in de woestijn van de Levant, ook al kan in de woestijn 's nachts best koud worden. Veel dieren heb je ook niet daar om bont van te maken (al is er wel een ondersoort van de Bruine beer die in Zuid-Westazië voorkomt; vroeger kwam die tot in de Levant en de Sinaï voor). Ik las al ergens dat het dragen van die bonthoeden een gebruik is meegebracht door joden die in Polen en Rusland woonden (Askenazische joden). Daar heeft zoiets 's winters natuurlijk best zin.

Waiszberg? Dat is een joodse naam, toch?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Achterlijk zooitje primitieve dwazen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

KevinB schreef:
Ik zie mensen geen bontmantels en bonthoeden dragen in de woestijn van de Levant, ook al kan in de woestijn 's nachts best koud worden. Veel dieren heb je ook niet daar om bont van te maken (al is er wel een ondersoort van de Bruine beer die in Zuid-Westazië voorkomt; vroeger kwam die tot in de Levant en de Sinaï voor). Ik las al ergens dat het dragen van die bonthoeden een gebruik is meegebracht door joden die in Polen en Rusland woonden (Askenazische joden). Daar heeft zoiets 's winters natuurlijk best zin.
Zo denk ik er ook over Kevin. Wat moeten we hieruit nu concluderen nadat we dit opgemerkt hebben?

Dat joden een grote aanstellerige groep zijn met dwaze waandenkbeelden ten eigen faveure. Net zoals de christenen, de moslims, en al die dwazen die het op de een of andere god hebben gemunt die hen persoonlijk het beste uitkomt. Conclusie? Dwazen, trieste klootzakken dus. Met dit verschil dat joden kritiek op hun denkbeelden accepteren sinds de intrede van onze kennisbeschaving. Daarvoor waren het af en toe de smerigste - in commissie met hun Mozes god - terroristen in de wereldgeschiedenis. Zij zijn sindsdien vredelievend voor zover mij bekend. Dit kan dus in het geheel niet beweerd worden over christenen en moslims in onze kennisbeschaving. Tsjonge tsjonge wat ingewikkeld allemaal. Maar gelukkig is er nu een topic die over de misrekening gaat van de vrije wil die niet bestaat. RELIGIE IS DAAR EEN BEWIJS VAN! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

KevinB schreef: Waiszberg? Dat is een joodse naam, toch?
Zeker. Maar de firma Pelsland heeft niet alleen de Antwerpse Joden als klant:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Achterlijk zooitje primitieve dwazen

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Maar gelukkig is er nu een topic die over de misrekening gaat van de vrije wil die niet bestaat.
Die vrije wil is een interessante filosofische kwestie, die ook al eens in de Reformatie aan de orde is geweest (je weet wel, de leer van de predestinatie). Dus misschien kun je bij refo's je hart luchten?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Achterlijk zooitje primitieve dwazen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Maar gelukkig is er nu een topic die over de misrekening gaat van de vrije wil die niet bestaat.
Die vrije wil is een interessante filosofische kwestie, die ook al eens in de Reformatie aan de orde is geweest (je weet wel, de leer van de predestinatie). Dus misschien kun je bij refo's je hart luchten?
'Hans van de Mortel' schreef:Ongelukkigerwijze is er nu een topic die over de misrekening gaat van de vrije wil die niet bestaat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie