Aanhanger religie behoort nooit tot de beste mensen

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
hans van de mortel

Aanhanger religie behoort nooit tot de beste mensen

Berichtdoor hans van de mortel » Di Dec 18, 2007 9:46 am

STELLING HANS VAN DE MORTEL:

Je kunt met persoonlijke verantwoordelijkheid een goed mens zijn - niet in groepsverband - want dan telt de grootste gemene deler.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ruth

Berichtdoor Ruth » Di Dec 18, 2007 1:49 pm

sorry Hans maar daar ben ik t niet mee eens.
Ook al ben ik een christen, ik ben ook een individu. Dus als ik wat uitvreet gaat mijn christelijke overbuurman niks aan en dient hij daar ook niet over afgerekend te worden. Daarvoor moeten ze bij mij zijn.

groetjes
Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Dec 18, 2007 3:20 pm

Hoe moet ik met deze stelling nu kijken naar Buddhistische monikkenkloosters?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Dec 18, 2007 8:40 pm

Mahalingam schreef:Hoe moet ik met deze stelling nu kijken naar Buddhistische monikkenkloosters?

Die moet je bekijken in het licht van die ene grote eenheidsworst die ook een religie die niet in een god gelooft is.

VERDOMME NOG AAN TOE! De mens is een individu en GÉÉN MOSLIM!

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Dec 18, 2007 9:14 pm

Ruth schreef:sorry Hans maar daar ben ik t niet mee eens.
Ook al ben ik een christen, ik ben ook een individu. Dus als ik wat uitvreet gaat mijn christelijke overbuurman niks aan en dient hij daar ook niet over afgerekend te worden. Daarvoor moeten ze bij mij zijn.

groetjes
Ruth

PERFECT! Je bent dus jezelf. Je neemt je eigen verantwoordelijkheid. Je draagt je verstand op handen en probeert daar wijsheid uit te genereren. Je laat je niet beïnvloeden door anderen en van buitenaf.
Bij mij heeft dat heel wat voeten in de aarde gehad met mijn misselijkmakende christelijke schoolse opvoeding tot en met mijn vijftiende jaargang. Rooms katholiek geschoold! Walgelijke kotsmisselijkmakende fascistische religie! Bijna als twee druppels water als de islam NU!

Misschien ben ik een laatbloeier. Ik heb zo veel moeten leren van mijn ongelijk, dat ik gestopt ben met het geloven in wat anderen mij vertellen. Van huis uit ben ik een goed gelovig type - zeg maar naïef. Maar een mens leert van zijn fouten, denkt daar over na, onderzoekt de dingen en komt dan tot bepaalde conclusies. Dat daar bij mij twaalf jaren voor nodig waren bij die zelfstandige geest onderdrukkende club van Jehovah’s Getuigen pleit niet bepaald voor mijn intelligentie. Maar waar ik nu ben, dat had ik nooit alleen kunnen bereiken als ik die twaalf jaren van mijn leven niet te goeder trouw in dienst had gesteld van een volslagen op hol geslagen hysterische psychotische religie die in het leven is geroepen - niet door Mohammed - maar door T.C. Russell, de grootste oplichter aller religies ooit.

Waarom? Vanwege de uitermate geraffineerde ultieme moderne marketing technieken en psychologische inzichten in de zwakheid van de mens. Ik haat die club niet, terwijl ik het wel zou moeten doen. Ik ben verbijsterd. Ik weet het niet. Ik begrijp het niet. Hoezo? Waarom?

Ik denk dat ik juist op tijd steun heb gevonden in Ariel. Haar begrip in deze tempert mijn agressiviteit ten enenmale tegenover mijn preoccupatie met betrekking tot georganiseerde religie.

Mag ik aannemen, gewaardeerde Ruth, dat jij geen lid bent van een georganiseerde religie? Prima! Dat bevestigt ten positieve mijn stelling!
Mocht dit wel zo zijn, dan vind ik dat jammer. Als (moderne) christen ben je hoogstwaarschijnlijk net zoals ik - goedmoedig, maar met veel minder praatjes dan ik, maar beslist geen individu!

Veel liefs,

Hans

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Ma Dec 24, 2007 4:13 pm

hans van de mortel schreef:

groetjes
Ruth

PERFECT! Je bent dus jezelf. Je neemt je eigen verantwoordelijkheid. Je draagt je verstand op handen en probeert daar wijsheid uit te genereren. Je laat je niet beïnvloeden door anderen en van buitenaf.
Bij mij heeft dat heel wat voeten in de aarde gehad met mijn misselijkmakende christelijke schoolse opvoeding tot en met mijn vijftiende jaargang. Rooms katholiek geschoold! Walgelijke kotsmisselijkmakende fascistische religie! Bijna als twee druppels water als de islam NU!

Misschien ben ik een laatbloeier. Ik heb zo veel moeten leren van mijn ongelijk, dat ik gestopt ben met het geloven in wat anderen mij vertellen. Van huis uit ben ik een goed gelovig type - zeg maar naïef. Maar een mens leert van zijn fouten, denkt daar over na, onderzoekt de dingen en komt dan tot bepaalde conclusies. Dat daar bij mij twaalf jaren voor nodig waren bij die zelfstandige geest onderdrukkende club van Jehovah’s Getuigen pleit niet bepaald voor mijn intelligentie. Maar waar ik nu ben, dat had ik nooit alleen kunnen bereiken als ik die twaalf jaren van mijn leven niet te goeder trouw in dienst had gesteld van een volslagen op hol geslagen hysterische psychotische religie die in het leven is geroepen - niet door Mohammed - maar door T.C. Russell, de grootste oplichter aller religies ooit.

Waarom? Vanwege de uitermate geraffineerde ultieme moderne marketing technieken en psychologische inzichten in de zwakheid van de mens. Ik haat die club niet, terwijl ik het wel zou moeten doen. Ik ben verbijsterd. Ik weet het niet. Ik begrijp het niet. Hoezo? Waarom?

Ik denk dat ik juist op tijd steun heb gevonden in Ariel. Haar begrip in deze tempert mijn agressiviteit ten enenmale tegenover mijn preoccupatie met betrekking tot georganiseerde religie.

Mag ik aannemen, gewaardeerde Ruth, dat jij geen lid bent van een georganiseerde religie? Prima! Dat bevestigt ten positieve mijn stelling!
Mocht dit wel zo zijn, dan vind ik dat jammer. Als (moderne) christen ben je hoogstwaarschijnlijk net zoals ik - goedmoedig, maar met veel minder praatjes dan ik, maar beslist geen individu!

Veel liefs,

Hans

Heb je nou nog steeds niet door wat een vreselijk irritant klein dwergje jij bent met veel teveel praatjes en een te hoge eigendunk?

+++++++++++++++++++++++

Beste fucmoh

Ik verzoek je vriendelijk maar ook dringend om te stoppen met persoonlijke aanvallen.
Als je wilt kan je de post van hans van de mortel op een nette manier aan de kaak stellen, maar antwoorden zoals “Heb je nou nog steeds niet door wat een vreselijk irritant klein dwergje jij bent met veel teveel praatjes en een te hoge eigendunk? “ zijn hier niet gewenst.

Vriendelijke groet.

Moderator.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Dec 24, 2007 6:05 pm

fucmoh schreef:

groetjes
Ruth

Veel liefs,

Hans

Heb je nou nog steeds niet door wat een vreselijk irritant klein dwergje jij bent met veel teveel praatjes en een te hoge eigendunk?

+++++++++++++++++++++++

Beste fucmoh

Ik verzoek je vriendelijk maar ook dringend om te stoppen met persoonlijke aanvallen.
Als je wilt kan je de post van hans van de mortel op een nette manier aan de kaak stellen, maar antwoorden zoals “Heb je nou nog steeds niet door wat een vreselijk irritant klein dwergje jij bent met veel teveel praatjes en een te hoge eigendunk? “ zijn hier niet gewenst.

Vriendelijke groet.

Moderator.

”Misschien ben ik een laatbloeier. Ik heb zo veel moeten leren van mijn ongelijk, dat ik gestopt ben met het geloven in wat anderen mij vertellen.”

Deze tekst vindt je terug in het bovenstaande. Misschien is dit niet goed tot je doorgedrongen. Kan gebeuren. Wanneer je bevooroordeeld bent, zoals moslims en Jehovah’s Getuigen zijn.

Ik heb al vaker op dit forum gezegd dat ik NIETS WEET!

Ik heb alleen heel veel kritiek. DAT IS EEN FEIT!

Maar onderscheid maken binnen de werkelijkheid van wat aangetoond en gezegd is geworden is nu niet bepaald de sterkste kant van de Jehovah’s Getuigen.

Trouwens - even naar onze forumleden toe - zo ken ik de Jehovah’s Getuigen niet. Zij zijn zo zelfverzekerd van zichzelf dat zij nooit een verkeerd woord over iemand anders zullen zeggen. Het kenmerk van Jehovah’s Getuigen is juist dat zij zich zo voorbeeldig gedragen.

Dat duidt er dus op dat deze persoon die zich lafhartig verscholen heeft achter een nickname (en wat voor één!) een heel erg onzeker type is.
Hem rest dus binnen de psychologie van het aanvaardbare en innerlijke verwerkbare persoonlijke onderbewustzijn, slechts één ding: ontkenning door scheldkannonades. Ach, het fascisme (Hitler, Mussolini, Mohammed, etc.) staat er bol van.

Maar nogmaals, dat is niet de Jehovah’s Getuige kenmerkend!

Fucmoh is hier duidelijk een luis in de pels. Hij hoort niet thuis in de organisatie van de Jehovah’s Getuigen. EN DAT IS MAAR GOED OOK.

Ik accepteer liever 1000.000 Jehovah’s Getuigen dan 1 enkele moslim. En dat meen ik oprecht! De wereld zal er alleen maar beter van worden. En dat is beslist niet het geval met het verval van moslims die in het geweld van die analfabetische arabische legeraanvoerder met het vlijmscherpe religieuze kromme zwaard en de nietszeggende naam Mohammed hun vertrouwen hebben gesteld in de islam, een religieuze vergaarbak van infantiliteit en volslagen degeneratie van het verstand.

Sebastiaan

Berichtdoor Sebastiaan » Ma Dec 24, 2007 8:50 pm

Ik accepteer liever 1000.000 Jehovah’s Getuigen dan 1 enkele moslim. En dat meen ik oprecht! De wereld zal er alleen maar beter van worden.

Ik weet niet of dat zo'n goed plan is Hans. Als we alleen al elke moslim inruilen voor 1.000.000 jehova getuigen, dan krijgen we in ons landje 1.000.000.000.000 jehova getuigen, dat is 200x zoveel als de hele wereld bevolking op aarde :shock:
Do not think that I came to bring peace on the earth; I did not come to bring peace, but a sword. - Jesus

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Ma Dec 24, 2007 11:37 pm

Sebastiaan schreef:
Ik accepteer liever 1000.000 Jehovah’s Getuigen dan 1 enkele moslim. En dat meen ik oprecht! De wereld zal er alleen maar beter van worden.

Ik weet niet of dat zo'n goed plan is Hans. Als we alleen al elke moslim inruilen voor 1.000.000 jehova getuigen, dan krijgen we in ons landje 1.000.000.000.000 jehova getuigen, dat is 200x zoveel als de hele wereld bevolking op aarde :shock:

Sorry! Hersens gebruiken, nadenken! Het valt niet mee. Overdrijven is ook een kunst. Trouwens, het gaat natuurlijk om islamaanhangers; een moslim zegt tenslotte ook niet alles. En verder is een Jehovah’s Getuige net zo fundamentalistisch als een allahtone islamaanhanger. Beiden zijn ontoerekeningsvatbaar geïndoctrineerd voor het leven en derhalve niet voor enige vorm van rede vatbaar. Met dit verschil dat een JG vredelievend van huis uit is - zo wordt het hem geleerd. Een moslim daarentegen is een kwaadaardig gevaarlijk explosief en onberekenbaar fenomeen - zo wordt het hem geleerd, van huis uit.

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”