Het niet verrichten van het gebed

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Het niet verrichten van het gebed

Bericht door Chaimae »

..is erger dan het hebben van kanker. Dit werd er gezegd op een islamitische lezing.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Het niet verrichten van het gebed

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:..is erger dan het hebben van kanker. Dit werd er gezegd op een islamitische lezing.
Tussen ons gezegd en gezwegen, Chaimae, ik denk dat die lezer meer dan één vijs los heeft.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ik vond het ook een afschrikwekkende uitlating. Mijn beste vriendin is haar zus (ook mijn vriendin) verloren aan kanker, en die zal vast niet blij zijn bij het horen van deze uitspraak.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kan je nagaan hoe men geïndoctrineerd wordt door Islam. Ik heb je het al vaker gezegd, Een God die wil dat hij dagelijks aanbeden wordt, is geen god maar een narcistisch geest.
En zijn voetvolk ( voorgangers.) zijn zielige mensen die hun schaapjes onder intimiderende dwang bij de kudde proberen te houden.
Religie gaat om macht. Zodra je angst voor God verdwijnt heb je ook geen behoefte meer aan religie.
Religie heeft er voor gezorgd, dat mensen zich van God afkeerde
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

die islamitische voorgangers hebben zo precies iets met kankertoestanden hé.

Ook Ayaan en Theo van Gog werden toch kanker toegewenst?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Het moraal van zijn uitspraak is me helder, maar de tactiek is ziek. De profeet bracht het op een andere, zachte en vriendelijke, manier.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

circe schreef:die islamitische voorgangers hebben zo precies iets met kankertoestanden hé.

Ook Ayaan en Theo van Gog werden toch kanker toegewenst?
Ach, laten we stellen dat het iemand toewensen van kanker het allersimpelst is. Onmacht van de bovenste plank. 'God, ziel en wereld' luidt hun mantra. Waartoe het verstand niet bij machte is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Het moraal van zijn uitspraak is me helder, maar de tactiek is ziek. De profeet bracht het op een andere, zachte en vriendelijke, manier.
Vriendelijk of niet, het blijft het demoniseren van eerlijke mensen.
Overigens, Christus dacht er dan weer helemaal anders over.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Boterbloem
Berichten: 7
Lid geworden op: di sep 09, 2008 10:45 pm

Bericht door Boterbloem »

Het is absoluut niet vreemd, dat een moslim dit gezegd heeft.

Kanker is lijden en verdriet hebben in dit leven, de dood brengt er een einde aan.

Maar wanneer het gebed niet verricht wordt, straft Allah de mens zowel hier in dit leven als na de dood. Mohammed heeft namelijk het volgende gezegd:

Waarlijk de pilaar van het geloof is het gebed en het gebed is de eerste daad van de mens waarover geoordeeld zal worden. Als het gebed juist is dan zal ook naar de andere daden gegeken worden en als het gebed onjuist is dan zal er niet naar de andere daden gekeken worden.

En:

Het verschil tussen een moslim en een ongelovige (kafir) is het opzettelijk verlaten van of het verminderen (luiheid) van het verplichte gebed.

Tevens straft Allah je ook in dit leven. Zo worden de smeekbeden niet verhoord, de mens sterft met dorst of honger, Allah is niet barmhartig enzovoorts.
Chaimae schreef:Het moraal van zijn uitspraak is me helder, maar de tactiek is ziek. De profeet bracht het op een andere, zachte en vriendelijke, manier.
Dus beste Chaimae, ongeacht hoe het geuit wordt, blijft de boodschap hetzelfde. Maar eigenlijjk is de boodschap van Mohammed nog zieker: lijden in dit leven en ook nog eens na de dood.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:razz: Wat een goed en duidelijk antwoord Boterbloem. Mijn compliment.

Welkom op FFI. Ik hoop nog heel veel van dit soort wijze posten van jou te lezen, en ik ben heel benieuwd naar Chaimae haar antwoord.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Aldebaran
Berichten: 649
Lid geworden op: di jan 01, 2008 6:32 pm

Bericht door Aldebaran »

"Het niet verrichten van het gebed is erger dan het hebben van kanker."

Je vraagt je bij dit soort dingen af:

- Of dit een goede illustratie is van de fijne moraal van de koran
- Of er teiltjes worden aangereikt in de moskee
- Hoe erg de islamitisch geestelijken het moeten maken voordat de gelovigen afhaken
- Of elk gemist gebed weer opnieuw kanker betekent
- Of dit inclusief kinderkanker is
- Of de spreker hiermee in aanmerking komt voor lobotomie
- Of de spreker dit empirisch heeft vastgesteld.
- Of de spreker wellicht zijn gebedjes niet gedaan heeft en ijlt als iemand met hersenkanker.
- Of het verantwoord is dat psychiatrisch patiënten zo vrijelijk mogen rondlopen.
- Of een cursus marketing nog kan helpen

Maar vooral waarom mensen blijven luisteren naar een lezing waarin zo'n perversiteit wordt onthuld.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett
Heilige Maagd Maria
Berichten: 27
Lid geworden op: zo aug 17, 2008 3:29 pm
Locatie: 's Zomers de Zevende Hemel, 's Winters Lucifer's Haard. Seizoen gezien van noordelijk halfrond.

Bericht door Heilige Maagd Maria »

@ Chaimae

En waarom wil Allah dan dat het ochtendgebed er is? Zijn gedrag lijkt op dat van een dictator: Houd van mij, of je zult gruwelijk lijden. Boodschappen die Hitler, Franco, Stalin, Pol Pot, Kim Jong-il, Mao en dergelijken uitdroegen.

Een liefdevolle ouder wil toch dat zijn kind gelukkig is, in plaats van dat het lijdt of veel moeite doet, puur om liefde te betonen? Je moet slijmen op de juiste manier bij Allah, en anders ga je naar de hel. Aardig. Mij lijkt het dat een god, gesteld dat die zou bestaan, waarde zou hechten aan oprechtheid van doen en overtuiging, en de overdachtheid hiervan. Ook als je na het overdenken van de wereld op het ''verkeerde'' pad komt. Jouw God wil echter dat je gaat zitten kniezen om Zijn ego te voeden, en om maar niet in de hel te komen. Allah is de ware sadist en ik mag hopen dat Hij niet bestaat.

Waarom maakt Allah eerst een groot deel van de mensen blind en doof voor die prachtige Islam, en straft ze vervolgens omdat zij niet gelovig zijn? Dat is als iemand zijn armen afhakken en hem dan straffen omdat hij geen armen meer heeft! Of een jongetje zijn schoenen afpakken en hem straffen omdat hij op zijn sokken loopt. En dat noem jij rechtvaardig?
Christenen geloven in de Bijbel, moslims geloven in de Koran, en ik geloof in de sprookjes van Grimm.
Jan Janssen
Berichten: 112
Lid geworden op: za jul 22, 2006 3:14 pm
Locatie: Germany

Bericht door Jan Janssen »

Chaimae schreef:Het moraal van zijn uitspraak is me helder, maar de tactiek is ziek. De profeet bracht het op een andere, zachte en vriendelijke, manier.
Liefste Chaimae,

Je hebt mij nog nooit geantwoord, misschien is het nu een goede gelegenheid.

Hoe zacht en vriendelijk, maar vooral hoe warm de manier was waarop de profeet de mensen uitnodigde tot het gebed blijkt uit volgende hadith:
Bukhari 1.11.626: Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "No prayer is harder for the hypocrites than the Fajr and the 'Isha' prayers and if they knew the reward for these prayers at their respective times, they would certainly present themselves (in the mosques) even if they had to crawl." The Prophet added, "Certainly I decided to order the Mu'adh-dhin (call-maker) to pronounce Iqama and order a man to lead the prayer and then take a fire flame to burn all those who had not left their houses so far for the prayer along with their houses."
Het wordt nog interessanter als we kijken wat de geleerden zeggen over het belang van het gebed. Kijken we even naar de Maliki school die in Marokko gevolgd wordt, op volgende link onder §37.19:
http://www.iiu.edu.my/deed/lawbase/risa ... ook37.html

Het standpunt van de Maliki school in 2008 is buitengewoon interessant zoals blijkt uit de passage over het gebed, masha allah:
37.19 CRIMES AGAINST ISLAM
If a person who is not an apostate admits that prayer is obligatory but will not perform it, then such a person is given an opportunity to recant by the time of the next prayer; if he does not utilise the opportunity to repent and resume worship, he is then executed. If a Muslim refuses to perform the pilgrimage, he should be left alone and God himself shall decide this case. If a Muslim should abandon the performance of prayer because he disputes its being obligatory, then such a person shall be treated as an apostate - he should be given three days within which to repent. If the three days lapse without his repenting, he is then executed.
Jouw Imam is heel zacht. Het gebed niet doen betekent niet kanker maar executie.

Groetjes,
Jan
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het niet verrichten van het gebed

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:..is erger dan het hebben van kanker. Dit werd er gezegd op een islamitische lezing.
Islam is erger dan kanker. Het lijkt zelfs makkelijker te genezen van kanker dan van die collectieve psychose uitgevonden door de psychopaat en moordenaar Mohammed.

Ik denk dat het een interessante denkpiste zou zijn om Moslims te beschouwen als zieken, die behandeld kunnen worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Het moraal van zijn uitspraak is me helder, maar de tactiek is ziek. De profeet bracht het op een andere, zachte en vriendelijke, manier.
Die kende geen kanker. In die tijd ging je daar zelden dood aan. (Kreeg je gewoon de kans niet voor.) De zachte, vriendelijke en andere manier van de pedofiel die je vereert was om mensen een keuze te bieden. De keuze tussen bekering, onderwerping en de dood. Dat laatste bijvoorkeur met het zwaard (afhakken van nekken en zo). Een veel vriendelijkere manier om iemand tot bidden aan te zetten dan kanker toewensen.

Overigens, ik sprak met een medisch student. Die vertelde me dat iedereen, ongeacht wie, ten alle tijden kanker krijgt. Zit ergens ingeprogrammeerd in je genen. Het verschil is alleen waneer je het krijgt. Iemand die veel met asbest werkt of rookt krijgt het eerder dan iemand anders. Sommige mensen krijgen het 'nooit', maar dat betekend medisch gezien dat hun genen de kanker later geprogrammeert hebben staan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Aldebaran schreef:Maar vooral waarom mensen blijven luisteren naar een lezing waarin zo'n perversiteit wordt onthuld.


Mag ik het antwoord geven? Omdat net zoals in de tijd van Hitler de mensen hun heil verpand hadden aan hem. In de hoop op een betere toekomst. In het geval van de moslim is dat onterechte angst voor de pedofiele profeet Mohamed. Men is naar Nederland gekomen en heeft het nog nooit zo naar de zin gehad in zijn leven. Bij de Duitsers voordat Hitler aan de macht kwam was het kommer en kwel. Precies hetzelfde gold voor alle Marokkanen. Maar eenmaal in Nederland aangekomen bestond er geen enkele reden meer om die verderfelijke misselijkmakende koran van de pedofiele analfabeet Mohamed aan te hangen.

Het paradijs was gevonden. Bakken met geld stromen maandelijks naar Marokko. Dit soort moslims zijn van de ergste soort. Lafaards, profiteurs en verloochenaars van het genezingsproces van kanker!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie