Wat is bidden?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
hans van de mortel

Re: Wat is bidden?

Berichtdoor hans van de mortel » Di Jun 09, 2009 6:49 pm

Chaimae schreef:Even over het gebed, he. Wat is daar mis mee als het als een steunpilaar kan fungeren? Bidden hangt ook af van kennis en is ook één van de manieren om kennis te vergaren. Door het gebed worden we ons namelijk bewust van Gods bestaan, en door te bidden kan Hij in ons hart. Via het gebed reinigt Hij onze ziel. En wat is er nou beter dan een mens met een gereinigde ziel?

In het kader van het gebed een hadeeth die moslimharten doet huiveren.

Hij (Geprezen en Verheven is Hij) daalt zelfs elke nacht naar ons neer, gedurende het laatste/derde deel van de nacht tot de hemel welke het dichts bij ons is en zegt:

Is er iemand die Mij roept, zodat ik zijn gebed kan beantwoorden? Is er iemand die van Mij vraagt, zodat Ik zijn verzoek kan inwilligen? Is er iemand die mij vergeving zoekt zodat Ik hem kan vergeven?

(Sahih Moesliem, overgeleverd door Aboe Hoerayrah (moge Allah tevreden zijn met hem) dat de Profeet (Allahs vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd )

Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Nou ja, het is wel ietsje meer geworden van Chaimae, maar duidelijk is in ieder geval dat zij zonder omwegen duidelijk aan ons kenbaar maakt dat oprechte domme moslims volslagen van de pot gerukte randdebielen zijn. Logisch toch, als je bedenkt dat de meeste Marokkanen hier in Nederland uit de een of andere islamitische negorij komen.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

mercator

Berichtdoor mercator » Di Jun 09, 2009 8:05 pm

Chaimae schreef:In het kader van het gebed een hadeeth die moslimharten doet huiveren.

Van domme moslims wel mss, maar mijn hart voelt alleen maar lachlust als ik zo iets lees. Maar ja, ik heb daar niet genoeg "kennis" voor ongetwijfeld, mss moet een of andere moslimbaard:imam mij s bijspijkeren wat dat betreft.

In Schaarbeek bij Brussel( ook wel Saharabeek genoemd omwille van de moslimplaag daar) staat bij een moskee een beeldje van een zeikende moslim, met een gebedsmutsje op zijn domme kop en een vieze pluisbaard tot op zijn lul. Het is IMAMMEKE PIS !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

De rosse baard

Berichtdoor De rosse baard » Di Jun 09, 2009 9:14 pm

Bidden is de tijd en ruimte maken om zich tot God te richten. In het gebed, kun je tegenkomen dat je met je diepe gevoelens in aanraking komt. Je richt je innerlijke oog op jezelf, in relatie tot God. Het beeld dat je van God hebt verandert doorheen je leven. De manier waarop je denkt dat God 'werkt' of ingrijpt in deze wereld staat niet vast. Persoonlijk denk ik daar anders over dan 10 jaar geleden. Ik heb daar ook geen sluitende theologische antwoorden voor.

Brengt het bidden enkel de waarden van het geloof in herinnering? Verandert God werkelijk de loop van de dingen omdat ik bid? Vele vragen..

Wat ik wel weet is dat ik op vele momenten in mijn leven heel reëel ervaren heb dat Gods Geest zich een stuk kenbaar maakt. En dat de erkenning dat ik niet volmaakt ben, en dat God me ziet zoals ik ben, en niet zoals ik ben die ik wil zijn, wel, in die liefde ontvouwt zich langzaam de vrijheid, en in vrijheid ontvouwt zich vrede. En die vrede is voor mij de geest van Christus.

De rosse baard

Berichtdoor De rosse baard » Di Jun 09, 2009 9:18 pm

Chaimae schreef:
Hij (Geprezen en Verheven is Hij) daalt zelfs elke nacht naar ons neer, gedurende het laatste/derde deel van de nacht tot de hemel welke het dichts bij ons is en zegt:

Is er iemand die Mij roept, zodat ik zijn gebed kan beantwoorden? Is er iemand die van Mij vraagt, zodat Ik zijn verzoek kan inwilligen? Is er iemand die mij vergeving zoekt zodat Ik hem kan vergeven?

Herwerkingen van de psalmen en regels uit het nieuwe Testament. Wat heeft die Allah, die onbegrijpelijke en onkenbare transcendentie, dan ooit gedaan, welk teken heeft Allah ooit gegeven dat wijst op vergevingsgezindheid? Hoe kan men een relatie met iets hebben dat geheel onkenbaar is?

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”