Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door sjun »

Kuzu laat steeds duidelijker zien wat er van vijfdecolonneturken aan beschavingsoverdracht te verwachten valt. Misschien komt het nog eens zo ver dat er een referendum georganiseerd wordt wat Nederland met zulke lieden aanmoet zoals dat ook in Zwitserland gebeurde met Europese instroom.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Pilgrim »

De brief, die Netanyahu NIET aan de Nederlandse minister-president Mark Rutte schreef

Geplaatst op 14 september 2016

Afbeelding

De Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu heeft vorige week een bezoek gebracht aan Nederland. Dinsdag ontmoette hij zijn ambtscollega Mark Rutte. De publicist en voormalige voorzitter van het bestuur van het “Jerusalem Center for Public Affairs”, Dr. Manfred Gerstenfeld, heeft een brief geschreven, die Netanyahu NIET aan de Nederlandse minister-president Mark Rutte heeft geschreven.

Beste Mark, hartelijk dank voor mijn ontvangst door u in Nederland. Ik waardeer uw aanbod om de betrekkingen tussen onze landen te verbeteren.

Tijdens ons gesprek bood ik u Israël´s hulp in uw strijd tegen het terrorisme aan. U weet immers dat wij op dit gebied veel ervaring hebben, omdat wij al tientallen jaren door extremistische Palestijnse en andere Arabische geweldscriminaliteit worden getroffen. En u zou onze hulp zeer zeker goed kunnen gebruiken. Uw belangrijkste antiterreur instantie (NCTV) meldt voor Nederland een substantieel dreigingsniveau. In het begin van dit jaar zei uw toenmalige politiechef dat een terroristische aanval in Nederland onvermijdelijk zou zijn.

Tijdens mijn korte bezoek aan Nederland ontmoette ik een niet geïntegreerde Nederlandse en Turkse staatsburger, een parlementariër genaamd Tunahan Kuzu. Toen ik hem de hand wilde schudden, weigerde hij dit. Deze immigrant is blijkbaar zo slecht geïntegreerd in Nederland dat hij niet eens op de hoogte is van principiële Nederlandse omgangsvormen: dat men elkaar een hand geeft, ook al verschilt men misschien van mening. Als men dit niet wil, dan zou men ervan moeten afzien deze persoon te ontmoeten. Meneer Kuzu werd in 2012 op de lijst van uw coalitiepartner, de sociaaldemocratische Partij van de Arbeid, gekozen. Het duurde tot 2014 tot hij op grond van zijn opvattingen met betrekking tot integratievragen werd uitgesloten. Zoals ik daarna in een video zei: “dat hij weigerde mijn hand te schudden, was een aanwijzing voor het feit wie vrede in het Midden-Oosten wil, en wie niet.

Afbeelding

Met interesse hoorde ik van uw reactie op de televisie, toen een Turkse Nederlander tijdens een demonstratie in Rotterdam een journalist lastig viel. U gebruikte een formulering, waarvoor “je mond houden en terug naar Turkije” alleen nog maar een eufemisme genoemd kan worden. Nadat ik vertrokken was, noemde u een andere groep jonge, Turkse hooligans in Zaanstad “tuig van de richel”.

U, meerdere van uw ministers en ook parlementariërs van de coalitie waren over de Turkse inmenging in Nederlandse aangelegenheden terecht boos. U en uw voorgangers hebben zich echter veel omvattender en vaker in Israëlische binnenlandse aangelegenheden gemengd, en dat al vele jaren lang. Dat deed u zelfs met uw uitspraak over nederzettingen tijdens mijn bezoek. Beste Mark, dat is vooringenomenheid, en het zijn ook slechte manieren.

Nederlandse regeringen hebben gedurende de afgelopen tien jaar ook anti-Israëlische organisaties, die boycots, desinvesteringen en sancties (BDS) tegen Israël eisen, met wellicht meer dan een miljard euro gefinancierd. Uw minister van Buitenlandse Zaken, Bert Koenders, probeerde ons voor de gek te houden toen hij zei dat uw regering tegen BDS zou zijn. Hij zweeg echter over al het geld dat Nederland deed toekomen aan BDS bevorderende organisaties.

Voor zover het om inmenging gaat: hoe erg is het wanneer het persbureau van de Turkse regering een lijst van Gülen-ondersteuners in Nederland publiceert? Het is onbelangrijk, vergeleken met de vele manieren waarop uw regering en uw autoriteiten zich in Israëlische binnenlandse aangelegenheden mengen. Houdt u er of mee op tegen ons op te hitsen, of interesseert de Turkse inmenging in uw land u niet. Als lid van de “International Holocaust Remembrance Alliance” neem ik de vrijheid om u er aan te herinneren dat Nederland ermee heeft ingestemd haar definitie van antisemitisme te accepteren. Deze definitie beschouwt dubbele moraal tegenover Israël als antisemitisch.

Een van uw voorgangers, de voormalige minister-president Dries van Agt, noemde mij een oorlogsmisdadiger toen ik Nederland bezocht. Hij is niet alleen een extreme anti-Israëlische agitator. Hij heeft ook Hamas gelegitimeerd, een beweging die in haar handvest oproept tot de moord op alle Joden. Niet alleen het heden van de heer Van Agt is pikzwart, maar ook zijn verleden. In zijn tijd als minister van Justitie wilde deze actuele bevorderaar van de belangen van een Palestijnse genocidale beweging de grootste Duitse misdadigers uit de tijd van de vervolging van Nederlandse Joden uit de gevangenis vrijlaten.

Dat gebeurde in een land, waarvan de regering in oorlogstijden in ballingschap in Londen geen enkele interesse toonde in de vervolging van haar Nederlandse joodse medeburgers, van wie bijna 75% door de Duitse bezetters werd vermoord. Hoe kan een Nederlandse mainstream partij zoals de christendemocraten deze man als lid houden? Temeer, omdat zij in haar programma zoveel waarde hecht aan “normen en waarden”.

Ik beloof u, Mark, dat ik me niet zal wreken. Bij uw volgende bezoek aan Israël zal ik u niet vragen waarom de Nederlandse regering als enige in West-Europa nooit de dramatische fouten van uw voorgangers met betrekking tot de Joden heeft toegegeven. U heeft absurde antwoorden gegeven op parlementaire vragen over dit onderwerp en verwezen aar de uitspraak van de toenmalige koningin Beatrix in de Knesset. Ik liet dat in de aantekeningen opzoeken. Uw statement over dit onderwerp was alleen maar hete lucht.

Tijdens mijn verblijf in Nederland was ik geschokt om te horen dat een journaliste, die de Schilderswijk in Den Haag bezocht, er met kreten zoals “Dood de Joden” en “Joden zijn niet welkom” ervan af werd gehouden haar werk te doen. U bent geen land meer dat door de Duitsers is bezet, dus maakt u eerst eens uw eigen straatje schoon voordat u ons voorschrijft wat wij moeten doen. Ik heb ook gelezen dat een joodse journalist diezelfde wijk moest verlaten, omdat er problemen waren met radicale islamieten en seksistische opmerkingen tegen zijn vrouw.

Omdat u kritiek op mij had tijdens mijn bezoek aan Nederland, nam ik aan dat u ook de Palestijnse president, Mahmoud Abbas, een zware berisping had gegeven toen u hem in oktober 2015 uitnodigde voor de lunch. Slechts korte tijd voor zijn bezoek had hij geweld, terreur en bloedvergieten in Jeruzalem aangewakkerd, toen hij zei: “Wij verwelkomen iedere in Jeruzalem vergoten druppel bloed. Dat is zuiver bloed, bloed op zijn weg naar Allah.” Ik dacht dat u tenminste tegen hem gezegd zou hebben ermee te moeten ophouden om tot geweld tegen burgers op te roepen. Mijn medewerkers hebben dat onderzocht en tot onze verbazing bekritiseerde u onze nederzetting-activiteiten en noemde u het opstoken door Abbas niet. Mark, opnieuw meet u met twee maten.

Hierover ben ik nog verbaasder, omdat ik u aanbied u te helpen met de substantiële terroristische bedreiging in uw land. Meneer Abbas kan verder niets voor u doen dan u uitleggen hoe men deze mensen, die misschien uw burgers zullen doden, bejubelt, bijvoorbeeld door openbare pleinen naar de moordenaars te noemen. Ik neem aan dat u er ook niet in geïnteresseerd bent dat zijn mensen u bijbrengen hoe men zelfmoorddaders traint en andere terroristische daden uitvoert waarin de Palestijnen wereldwijd op de eerste plaats staan?

Ik ben absoluut voor uw voorstel om de betrekkingen tussen onze beide landen te verbeteren. Als eerste stap stel ik de oprichting van een gezamenlijk Nederlands-Israëlische commissie voor om te bekijken hoe uw dubbele moraal tegenover Israël uit de weg geruimd kan worden.

Uw Benjamin


Bron: www.audiatur-online.ch

Auteur: Manfred Gerstenfeld

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/09/14 ... e-schreef/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Mahalingam »

In een Amerikaans krantje moet je lezen over Amsterdamse boycotters.
Afbeelding
Airbnb Swiftly Banishes Amsterdam-Based Host for Discriminating Against Israelis
An Airbnb representative told The Algemeiner that, “Discrimination like this has no place on the Airbnb platform and our policies prohibit hosts from declining a guest because of who they are, where they come from, how they worship or whom they love,” adding that the company “acted to permanently ban this host from our community approximately two hours after we learned of this incident.”
https://www.algemeiner.com/2016/09/27/a ... -israelis/
Geld verdienen aan verhuur kan ze nu wel vergeten. Maar ja, je moet wat voor je idealen over hebben, ook geldelijk verlies nietwaar?

Put your money where your mouth is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ben voorzichtig met het woord 'haat' te gebruiken. Laat ik daarom een-hekel-hebben-aan gebruiken. Anders kan ik het niet verklaren dat mensen andere mensen weigeren vanwege hun paspoort. Of is het al zo erg met Nederland gesteld dat we ons sterk hebben gemaakt om weer eens ouderwets joden te gaan haten?
Zo zie je maar weer dat alle joden kwaadaardig bevonden worden door zichzelf benoemde linkse Gutmenschen. Terwijl dit slechts zou moeten gelden voor 20% van de joden in Israël, de pluisbaarden, de orthodoxe joden, die echter hoe dan ook niet zoals moslims van huis uit, haat predikers zijn en aanslagen plegen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Ariel »

Iphone 8 wordt ontwikkeld in israel!!! ( grinnik)

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door King George »

Wanneer is deze te koop?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Wanneer is deze te koop?
Kijk eens op de site van Alibaba in China! icon_thumbup.gif
March 5, 2012

HONG KONG – While Apple struggles to improve the iPhone 4, Chinese developers have released the iPhone 8.
According to reports out of Korea, Chinese developers have not only copied the iPhone 4, but they are already working on perfecting the iPhone 8.

Insiders at Korean factories, the ones that make the touch panel, the CPU and memory batteries for all iPhones, have disclosed that they are now working overtime on the Chinese-made iPhone 8. “The iPhone8 is not a knock-off. The Chinese are using the Apple technology and creating a much better, smarter phone,” said Chan Kim of the Hyosung Engineering company.
Chinese leaders consider the iPhone 8 one of the greatest innovations to come out of China in the last year. “We are very proud of our developers. Soon we will dominate the United States in the communication and technology industries,” said senior Chinese leader, Li Changchung.

The Chinese-made iPhone 8 exceeds the iPhone 4 in ease-of-use, design, speed and efficiency. Chinese developers are creating thousands of new apps for the iPhone 8.

American critics say the Chinese have stolen Apple technology, but the Chinese are insulted by such accusations. “We took existing technology and improved it. Americans should be thankful to us, not condemn us.”
Bron: chinese-release-the-iphone-8
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Ariel »

:smile7:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat komt er allemaal kijken bij de productie van je telefoon?

Een bezoek aan de Lenovo-fabriek in China.


5 juni 2014 – Eind vorig jaar opende het Chinese Lenovo een smartphonefabriek in Wuhan (China). Management Team kreeg, samen met een groep internationale journalisten, een rondleiding door een deel van het complex. De totale campus is 200.000 vierkante meter groot, telt vier verdiepingen en kostte 200 miljoen Amerikaanse dollars om te bouwen. Momenteel werken er 3.000 Chinezen, die ook allemaal in de buurt van het gebouw wonen. Samen maken zij zo'n 1,5 miljoen gadgets (smartphones en tablets) per maand. De maximale capaciteit is nog niet bereikt, een deel van het gebouw staat leeg. Bij verdere opschaling kunnen er volgens Lenovo jaarlijks 100 miljoen apparaten worden geproduceerd, door meer dan 8.000 medewerkers. Die producten zijn bestemd voor de internationale markt.
Ik vind dat er wel wat erg overdreven wordt gedaan over de wonderbaarlijke prestaties van de mensen in Israël. Bij mijn weten is Philips geen joodse uitvinding. Het zijn vooral de prestaties van Philips die de toon aangeven in de wereld van technologische vooruitgang in gezondheid en geluid.

De gemiddelde moslim heeft een indrukwekkende smartphone consumptie.
Hij heeft twee petten op. De pet Allah Akbar die afhankelijk is van westerse technologieën en de pet Islamitisch Profiteurschap dat parasietengedrag rechtvaardigt op dezelfde westerse technologieën die joods, uit het christendom voortkomen of vanuit de atheïstische samenleving.

Een moslim is tot niets in staat dat een mens gelukkig kan maken.
Wat hem rest is schadelijke religieuze baggershit uitstorten over de aarde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er bestaat tenminste een lichtpuntje.

Zowel linkse landverraders als allerlei moslimorganisaties en hun uit het lood geslagen aanhang staan bekend om hun onbetrouwbare leugenachtige verraderlijke voorstelling van zaken.

Is dat een lichtpuntje? JA! Want deze geest gestoorde verontrustende zaken zijn al lange tijd bij ons bekend zodat een verstandig zelfstandig kritisch denkend mens er rekening mee kan houden en het afkeurend hoofd schudden achterwege kan blijven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Mahalingam »

Zou dit een DocP actie bij de Jumbo zijn?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Ariel »

Jumbo Rotterdam? Binnenkort moeten ze toch tegen Ajax spelen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Jumbo Rotterdam? Binnenkort moeten ze toch tegen Ajax spelen?
Ja, zondag al. Ik liet het mijn zoon zien en hij moest er om lachen. Als hij iets tegen joden zou hebben gehad, had hij niet gelachen. Ik heb niet gelachen, maar vond het wel grappig. Je moet er maar op komen.
Voor alle duidelijkheid, het gaat om Ajax. De club heeft nog altijd de naam een jodenclub te zijn. Dat is volgens mij onterecht. Ik weet wel dat AFC in Buitenveldert Amsterdam altijd een echte jodenclub is geweest. Er was eens een voorzitter en die heette Staats. Hij was een jood en eigenaar van een nachtclub aan het Rembrandtplein. Ik heb toen de hele kantine voor een habbekrats :huh: aangekleed voor het carnaval.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Pilgrim »

De strijd tegen het BDS-antisemitisme nieuw focussen

Geplaatst op 12 november 2016

Afbeelding

De strijd tegen de beweging BDS (Boycot, Desinvesteringen en Sancties) wordt op veelsoortige wijze gevoerd. Maar het meest directe argument is ondervertegenwoordigd: BDS-activiteiten die zich uitsluitend op Israël concentreren, zijn op zich niet antisemitisch.

Je hoeft alleen maar de antisemitismedefinitie van de International Holocaust Remembrance Assembly te lezen om het antisemitische karakter van de BDS te begrijpen. Deze zegt nadrukkelijk: “Het meten met twee maten door van Israël een gedrag te verlangen dat van geen enkel ander democratisch land verwacht of geëist wordt”. Het feit dat BDS-activiteiten in de regel uitsluitend tegen Israël gericht zijn, brengt dit meten met twee maten tot uitdrukking. Het aannemen van de IHRA-definitie voor antisemitisme vereiste de instemming van alle 31 democratische lidstaten. Daartoe behoren ook de VS, Canada en 24 EU-lidstaten.

Een van de ophitsers tegen Israël, de Canadees-joodse schrijfster Naomi Klein, schreef: “De beste strategie om een einde te maken aan de bloedige bezetting bestaat erin dat Israël het doelwit van een soort globale beweging wordt, die een einde maakte aan de Apartheid in Zuid-Afrika.” Klein voegde er aan toe: “Waarom Israël eruit lichten als de VS, Groot-Brittannië en andere westerse landen hetzelfde doen in Irak en Afghanistan?” Haar antwoord luidde: “Boycot is geen dogma; hij is een tactiek. De reden voor het feit dat de BDS-strategie tegen Israël uitgeprobeerd zou moeten worden, is van praktische aard: in een dergelijk klein en van de handel afhankelijk land zou ze daadwerkelijk kunnen functioneren.”

Klein bevestigt daarmee openlijk dat zij op een manier reclame maakt voor agressie tegen Israël, die zich onderscheidt van aanvallen op ieder ander democratisch land. Haar uitspraak is een schoolvoorbeeld voor antisemitisme zoals dit door de IHRA wordt gedefinieerd. Ze scheidt Israël op dezelfde wijze voor een negatieve behandeling af zoals klassieke antisemieten twee maten tegen Joden gebruikten.

Dan Diker van het Jerusalem Center for Public Affairs concludeerde dat de doelen van de beweging verdergaan dan het tot uitdrukking brengen van antisemitische instellingen. Hij verklaart: “BDS moet Israël onder druk zetten om niet alleen akkoord te gaan met een tweestaten oplossing. In plaats daarvan wordt BDS als platform gebruikt om een einde te maken aan het bestaan van Israël als nationale staat van het joodse volk”. Dat is in werkelijkheid het doel van een deel van de BDS-aanhangers.

De lijst van diegenen die reclame maken voor BDS tegen Israël, zijn ondersteuners of de “nederzettingen”, is lang. In de Verenigde Staten behoren daartoe organisaties, academici, studentenraden en pensioenfondsen. Enkele voorbeelden zijn studentenraden van zeven van de tien campussen van de Universiteit van Californië. Deze hebben er voor gestemd investeringen uit Amerikaanse firma´s in te trekken die zogenaamd van de “nederzettingen” profiteren, zoals Caterpillar en Hewlett-Packard. De pensioenraad van de United Methodist Church zette Israël´s vijf grootste banken, die filialen in de “nederzettingen” hebben, op een zwarte lijst. De Presbyteriaanse kerk van de VS nam op haar synode een serie besluiten aan ter ondersteuning van BDS en riep Israël op de gebieden te verlaten. In een milieu dat vrijheid van meningsuiting propageert, schijnen deze mensen te denken dat de vrijheid om antisemitisch te zijn daar bij hoort.

Meer dan 70 Amerikaanse intellectuelen en academici publiceerden onlangs een open brief, waarin zij opriepen tot een “doelgerichte boycot” van alle Israëlische “nederzettingen” op de zogenaamde “Westbank” en van producten en dienstverleningen uit de “nederzettingen”. De American Studies Association en de National Women´s Studie Association hebben ervoor gestemd om Israëlische universiteiten te boycotten. Tot de andere Amerikaanse academische verenigingen die zich aansluiten bij de boycot behoren de African Literature Association, de Association for Asian american Studies, de Critical Ethnic Stusies Association en de Native American and Indigenous Studies Association.

Vier professoren van de Pennsylvania State University en de Rutgers University hebben de American Studies Association vanwege haar boycot van Israëlische universiteiten aangeklaagd; volgens hen overtreedt de Association hiermee het recht in Washington DC. In de VS bestaat een serie anti-BDS-wetten, die in het Congres, en bovendien in meer dan 20 deelstaatparlementen ter discussie staat. Veel van deze wetten van de deelstaten verlangen de intrekking van staatssubsidievoor organisaties, inclusief pensioenkassen, die Israël boycotten. Illinois en South Carolina hebben anti-BDS-wetten aangenomen, die ook de “nederzettingen” beschermen. De gouverneur van New York, Andrew Cuomo, ondertekende beschikking nr. 157, die het aan autoriteiten en besturen van de staat verbiedt om openbaar geld in te zetten ter ondersteuning van BDS-campagnes tegen Israël. President Barack Obama ondertekende een wet die de BDS-campagne tegen Israël bestraft, maar hij zegt dat hij deze bescherming niet zal uitbreiden naar de “nederzettingen” op de “Westbank”.

Een serie Europese instellingen heeft BDS eveneens veroordeeld. De stadsraad van Parijs nam twee resoluties aan, die pogingen om Israël te boycotten, veroordeelden. Een van deze resoluties zegt dat de stad Parijs “zich openlijk opstelt tegen alle pogingen om Israël van het collectief van landen te isoleren”. In Groot-Brittannië publiceerde het Britse kabinet een verklaring , waarin staat dat het volgens regeringsregels voor plaatselijke autoriteiten en organisaties in de openbare sector verboden is om Israëlische aanbieders te boycotten; wie deze regel overtreedt, kan rekenen op hoge straffen. De verklaring voegde er aan toe dat zulke boycots “de goede gemeentebetrekkingen ondermijnen en de discussie vergiftigen en polariseren, integratie verzwakken en antisemitisme aanwakkeren.”

Het antisemitische karakter van de BDS werd niet alleen door de staat Israël, individuele joodse personen en joodse organisaties zoals het World Jewish Congress, het Simon-Wiesenthal-Centrum en het American Jewish Congress geïdentificeerd en benadrukt. Senator Chuck Schumer uit New York noemde de BDS-campagne onlangs nog antisemitisch.

Hillary Clinton en de Republikeinen John Kasich, Ted Cruz en Donald Trump, de amerikaanse senator Cory Brooker, een groep Latijns-Amerikaanse en Caribische afgevaardigden evenals de voormalige Britse minister van Justitie Michael gove en de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Frank-Walter Steinmeier hebben allemaal de BDS-beweging als antisemitisch veroordeeld.

Een groot deel van de kritiek op BDS benadrukt echter niet haar antisemitische karakter.

Een interessante uitzondering hierop komt uit het studentenparlement van de Universiteit Leipzig in de Duitse deelstaat Sachsen. Het studentenparlement stemde ervoor om “de antisemitische BDS-campagne te veroordelen” en is “tegen antisemitische maatregelen zoals het annuleren van uitnodigingen aan Israëlische academici.” De stemming tegen BDS was een reactie op een manifestatie op de campus, waaraan werd meegewerkt door Lori allen, een professor van de Universiteit van Londen, die academische boycots van Israël ondersteunt en terrorisme tegen de joodse staat rechtvaardigt.

In 2015 verklaarde de Duitse parlementariër Volker Beck van de Groenen: “Er bestaat geen twijfel aan de antisemitische motivatie binnen een spectrum van de BDS-campagne. BDS richt zich alleen maar op joodse Israëli´s en is daarom antisemitisch. Wie goederen en het volk van Israël agressief boycot, zou door de Duitse regering dus als antisemitisch moeten worden beschouwd.” Desondanks wees de Duitse regering het af om dat in dit geval te erkennen; zij beweerde dat er geen definitie van antisemitisme zou bestaan. Sindsien werd de IHRA-definitie aangenomen, waarvoor de instemming van de Duitse regering nodig was. Nu is Beck´s voorstel, dat Duitsland de BDS als antisemitisch zou moeten beschouwen, het waard om nogmaals in overweging te worden genomen.

In een onderzoek analyseert Talia Naamat van het Kantor Center aan de Universiteit van Tel Aviv het BDS-handelen als verdraaiing van het volkerenrecht, van de mensenrechtenprincipes en van het non-discriminatieprincipe van internationale handelsverdragen. Door het aannemen van de IHRA-definitie kan en zou de anti-BDS-beweging zich nu speciaal op twee hoofddoelen moeten concentreren. Het eerste is nieuwe bondgenoten zoeken, die niet alleen maatregelen tegen BDS nemen of haar veroordelen, maar haar ook antisemitisch verklaren. Het tweede bestaat erin om organisaties en individuen frontaal aan te vallen, die BDS als bevorderaar van antisemitisme ondersteunen.

Bron: https://heplev.wordpress.com

Auteur: Dr. Manfred Gerstenfeld

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2016/11/12 ... -focussen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geen probleem oproepen dat binnenkort niet langer bestaat!

CHANGE!

Trump gaat voor Israël! Hij is een fan van FFI.

Mohammedanen deugen niet. Zij zijn aanhangers van het mohammedanisme. Net zoals het nazisme deugt het mohammedanisme niet. Zo ook deugen aanhangers van de nazi's niet: neo-nazi's. Waarom zouden dan aanhangers van het mohammedanisme deugen: neo-mohammedanisten? Vuil is vuil. Waar dan ook! De walgelijke kopvoddenparade in onze tolerante beschaving demonstreert de profeet elk uur van de dag visueel te neuken. Logische conclusie? Marokkaanse vrouwen zijn oversekste op pornografie afgestemde geestgestoorde godsdienstwaanzinnige voor mij waardeloze mensen. De Koran moet mij en onze corrupte rechterlijke macht gelijk geven. [icon_lol.gif] Ja toch Allah-lul? :roll:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door sjun »

Het wachten is op wikileaks bestanden met een BDS-database zodat wereldwijd individuen die zich ermee affichiëren kunnen worden gemeden, geboycot en/of aangesproken. Kunnen ze zelf eens kennismaken met hun eigen werkmethoden.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Libanon bouwt muur rondom Palestijns vluchtelingenkamp in Sidon om omgeving te beschermen tegen terreur. (waar blijft de schreeuw van verontwaardiging van de hypocriete westerse linkse mainstream media!? Oh wacht... het is niet in Israël)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Mahalingam »

Gaan ze in Trondheim (derde stad van Noorwegen) nu de verkoop van USB sticks verbieden omdat die een Israëlische uitvinding zijn er er van ieder stick een paar dubbeltjes naar israël gaan?
Trondheim approves boycott of Israeli settlement goods
The Trondheim City Council on Thursday approved a plan to boycott all Israeli goods and services that are produced in settlements in the the occupied Palestinian areas, Addresseavisen reported.
Dat gaat niet zomaar. Dat gaat gepaard met veel Gutmench geblabla.
“Illegal settlements are expanding, the construction of the wall continues, Palestinians are subjected to daily harassment and face major obstacles in their daily lives. This is a policy that Trondheim Municipality cannot support. The municipality will therefore refrain from purchasing goods and services produced in the occupied territories,” it reads.
Ze maken zich druk om "illegal settlements" en als je druk maakt over 'illegal settlers in Trondheim" dan ben je een nazi.
Is er een straf (sociale uitsluiting) ? als je niet mee doet met de opdracht: "The city council is also asking residents of Norway's third largest city to personally boycott settlement goods and services."

Maar gelukkig zorgde deze actie ook voor heel veel verbroedering op links.
The Trondheim boycott was supported by the Labour Party, Socialist Left Party, Green Party and the Red Party and opposed by the Conservatives, Progress Party, the Pensioner’s Party, Christian Democratic Party and Centre Party.
http://www.thelocal.no/20161124/trondhe ... ment-goods
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Mahalingam »

En daar hebben we weer de Fransen met hun perfide buitenland politiek.
Israel furious as France to label settlement goods
Israel has accused France of aiding a boycott of the Jewish state, after Paris announced new guidelines for labelling goods from settlements in the occupied Palestinian territories.

France published guidelines late Thursday on enforcing European Union regulations on labelling goods from the West Bank, including annexed east Jerusalem, which the international community considers occupied Palestinian land, as well as the Golan Heights, which Israel seized from Syria in 1967.

It was believed to be the first time that guidelines were issued by an individual member state since the European Union backed labelling of products from Israeli settlements a year ago, a move which sparked a diplomatic crisis with Israel.
Reactie van israël:
In response, the Israeli foreign ministry said it "regrets that France, which actually has a law against boycotts, is advancing measures that can be interpreted as encouraging radical elements and the movement to boycott Israel."
http://www.thelocal.fr/20161125/israel- ... ment-goods
Wat deed de Fransen zo besluiten? De Franse Haan was in zijn kuif gepikt.
Lovatt said France's frustration in recent months at Israel's refusal to attend a Paris-led peace conference and its continued expansion of the settlements could have fed into the move.
Boycott Israël naar de onderhandelingstafel !!!
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Stel dat de Mexicaanse muur er komt, gaan zij in Frankrijk dan ook Amerikaanse producten boycotten?

Hypocrisie is de halsslagader van de smerige politiek.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Mahalingam »

Wat is er mis met deze reclame? Het is zo mooi en milieuvriendelijk wat ze bieden.



Nee, het gaat er niet om wat die maakt maar wie het maakt.
En dat is een firma in Israël. En dus moet dit geboycot worden.

Nu is het zakelijk gezien voor al die firma's die water met belletjes in flessen stoppen ongunstig al mensen thuis zelf belletjes in hun watertjes doen.

Nu komt SodaStream met een reclame video waarvan de verenigde Nederlandse fris-fabrikanten zeer pissig om zijn.
Ik snap hem niet maar het zou een parodie/satire zijn op een bekende serie 'Game of Thrones".


Waterfittie: lobbyclub wil reclame concurrent verbieden
Owjee, er is weer eens een lobbyclub boos. Ditmaal is het de Nederlandse Vereniging Frisdrank, Water en Sappen (FWS). Reden? Een keikwetsend reclamefilmpje van Sodastream, een producent van een apparaat dat bubbeltjes in kraanwater pompt.
[...]
FWS dat onder meer de belangen van Vrumona (Sourcy), Spadel (Spa), Coca-Cola (Chaudfontaine) en Nestlé behartigt, kan er echter niet om lachen. De reclame is volgens hen neerbuigend over mensen die verpakt water kopen en ook nog eens in strijd met de Nederlandse Reclame Code.
De zure lobbyisten dreigen met schadeclaims indien de reclamecampagne niet gestaakt wordt.
De lobbyclub heeft becijferd dat 99% van de Nederlanders water drinkt
Zouden ze weten dat deze firma als 'fout' is aangewezen door de Social Warriors van de DOCP ? Die met hun 'Same, shame' gedoe ook in de zeik worden gezet?
http://daskapital.nl/2016/12/waterfitti ... _recl.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door Ariel »

NewYork heeft 4 Nederlandse bedrijven op een zwarte lijst gezet, omdat zij Israël boycotten . icon_thumbup.gif
Staat New York zet vier Nederlandse bedrijven op de zwarte lijst wegens boycot van Israel

Op de lijst ‘Institutions or Companies Determined to participate in Boycott, Divestment, or Sanctions Activity Targeting Israel’ staan ook de volgende Nederlandse bedrijven:

· ASN Bank NV

· Ingenieursbureau Royal Haskoning DHV

· Triodos bank

· Waterbedrijf Vitens NV

Haskoning, dat ook een kantoor heeft in Israel, heeft zich in 2013 op aanwijzing van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken uit een project in Jeruzalem teruggetrokken.

Op de lijst ontbreekt het pensioenfonds PGGM, dat in 2014 zijn investeringen uit Israel terugtrok.

Op 15 juni 2016 ondertekende de Gouverneur van New York, Andrew Cuomo, een ‘executive order’ waarin hij bedrijven die Israel boycotten zelf een boycot in het vooruitzicht stelt. In dat kader verplichtte de gouverneur zichzelf om binnen 180 dagen een zwarte lijst op te laten stellen met bedrijven die Israel boycotten.

Vanaf de publicatiedatum van de zwarte lijst hebben de daarin genoemde bedrijven 90 dagen de tijd om te bewijzen dat zij zich niet aan boycotacties tegen Israel schuldig maken. Als zij dat niet willen of kunnen, zullen zij vanaf dat moment door een volledige boycot van de Staat New York getroffen worden.

New York is de eerste staat die deze stap neemt. In de meeste andere Amerikaanse staten worden vergelijkbare maatregelen voorbereid tegen bedrijven die de Joodse staat boycotten.

CIDI, Centrum Informatie en Documentatie Israel, zal in de toekomst scherp in de gaten blijven houden welke Nederlandse bedrijven tot BDS-activiteiten overgaan. Het CIDI zal niet aarzelen deze bedrijven publiekelijk ter verantwoording te roepen en breed aandacht voor hun handelen, ook bij de Amerikaanse autoriteiten, te vragen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bericht door sjun »

Koekje van eigen deeg. Niet enkel Nederlandse consumenten die zichzelf buiten de MSM om informeren om zelf politieke kleur bekennende bedrijven te boycotten maar nu ook andere overheden besluiten boycottende bedrijven met hun eigen middelen aan te pakken. En laten we gelijk even kom af maken met de VN, want naar de club met haar huidige bezetting en doelen hoeven wat mij betreft geen Nederlandse belastingcenten toe: Ook hierom kan op 15 maart 2017 politiek worden afgerekend om andere aansturing en budgetbesteding te bewerken. Op die budgetbesteding valt wel meer aan te merken.

Afbeelding
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie