Boycot apartheid Israël. De DOCP-Jodenhaters.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Goed nieuws! :victory:
Amerikaans Congres tegen economische boycot van Israël door de Europese Unie

26 april 2015, Brabosh

Naar aanleiding van Israël ‘s 67ste verjaardag van Dag van Nationale Onafhankelijkheid, hebben beide kamers van het Amerikaanse Congres acties aangekondigd tegen de plannen van de Europese Unie om een economische boycot van Israël in te voeren.

Hiermee willen ze president Barack Obama aansporen om in toekomstige handelsovereenkomsten met het 28-landen blok de EU ontmoedigen om Israël boycot, desinvestering en sancties op te leggen conform het programma van de internationale Israëlboycotbeweging BDS.

De Democratische senator Ben Cardin uit Maryland, een lid van het financieringscomité en van het Comité voor Buitenlandse Zaken van de Senaat, zei hierover:

Wij mogen dan wel niet akkoord zijn met elke Israëlische beleidslijn, maar wij kunnen niet toestaan dat onze potentiële handelspartners in de Europese Unie zouden instemmen met maatregelen die Israël ‘s feitelijke bestaan bedreigen.

Economische middelen en handelsakkoorden worden doorheen de hele geschiedenis wereldwijd aangewend om regeringen te dwingen hun beleid te wijzigen, maar wanneer dergelijke acties bedoeld worden om het bestaansrecht van een land te delegitimeren, dan moeten wij daar een lijn onder trekken.


De bepalingen werden ondersteund door de American Israël Public Affairs Committee, die de passage in het Congres in hun persbericht over het weekend prezen. AIPAC is zelf ook betrokken in een identieke actie van het Huis van Afgevaardigden, waar de Commissie Manieren en Middelen op vrijdag de fast track-wetgeving voor de president met hetzelfde amendement werd aangenomen.

De Republikeinse senator Peter J. Roskam uit Illinois die de bepalingen indiende, zei hierover:

Ik ben een groot voorstander van vrije handelsrelaties met de Europese Unie, maar we moeten ook onder ogen zien het verontrustende, toenemende tij van BDS activiteiten van landen in heel Europa.

Deze maatregel zal van de bestrijding van deze boycots een doelstelling maken van de belangrijkste handel van de Verenigde Staten in onze onderhandelingen met de EU en een duidelijk signaal geven dat landen die streven naar vrije handel met de Verenigde Staten niet kunnen deelnemen aan een politiek gemotiveerde economische oorlog tegen Israël.


Zoals bekend promoot de antisemitische Boycot, Disvestment & Sanctions (BDS) beweging van stichter Omar Barghouti de volledige boycot van de staat Israël op alle terreinen en dus niet enkel producten die afkomstig zouden zijn vanuit de ‘nederzettingen’ in Judea en Samaria (op de Westbank), zoals sommigen nog steeds het goedgelovig en slecht geïnformeerd publiek voorhouden.

Afbeelding

Door Brabosh.com

http://brabosh.com/2015/04/26/pqpct-azo-2/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

De boycot lijkt zich niet langer te beperken tot producten uit de zogenaamde Westbank. Het is stuitend!!!
Nederland heeft het pensioen van een 90-jarige Holocaustoverlevende gekort, omdat ze op de “West Bank” woont

Geplaatst op 7 mei 2015

Afbeelding

Nederland heeft het pensioen verlaagd van een joodse Nederlandse staatsburger die naar Israël emigreerde, omdat zij op de “West Bank” woont, bericht Channel 2. De vrouw is 90 jaar oud en een Holocaust-overlevende.

“Ze ontving een brief, waarin stond: ´Geachte mevrouw, omdat u op de “West Bank” bent gaan wonen en wij geen akkoord hebben met deze periferie, zijn wij genoodzaakt om een groot deel van uw pensioen in te trekken´”, vertelt de zoon van de vrouw tegenover Channel 2.

“Dit kwam zo hard aan bij mijn moeder dat ze begon te huilen. Sindsdien slaapt ze bijna niet meer. Ze is al haar vertrouwen kwijtgeraakt. Ze wil het land verlaten”, zegt de man, wiens stem werd vervormd en wiens gezicht niet zichtbaar was tijdens het gesprek op televisie.

“Dit is een goedgekeurde wet door de Nederlandse regering”, vervolgt hij. “Het heeft een catastrofaal effect op mijn moeder; ikzelf was geschokt, mijn familie was geschokt. Dit is ongelooflijk: ze straffen een 90 jaar oude vrouw, omdat ze naar Israël emigreerde, omdat ze op Israëlisch grondgebied in de staat Israël woont . . . en het geld is haar levensonderhoud. Ik bedoel, dit is haar pensioen. Hoe kan dit?

Channel 2 had geen reactie van de Nederlandse autoriteiten.

Bron: www.timesofisrael.com

Vertaald uit het Engels door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/05/07 ... more-88790
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Ariel »

Uitkeringen naar Marokko overmaken is weer geen probleem. Wat een afgang. Ik schaam me.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Tweehonderd Belgische “academici” blijken antisemieten wier domheid misschien net niet erg genoeg is om ze ontoerekeningsvatbaar te verklaren

Posted by Martien Pennings, 16 mei 2015

Afbeelding
Ook de gepatenteerde antisemiet Lucas Catherine behoort tot de ondertekenaars van het manifest der 200 kwart-intellectuelen.

Hoe kon het toch gebeuren, die Holocaust? Het antwoord wordt door 200 Belgische “academici” gegeven: het kan en kon gebeuren omdat Jodenhaat “respectabel” werd gemaakt door kwart-intellectuelen. De 200 bereiden een nieuwe Holocaust voor en bewijzen dat het antisemitisme in Europa springlevend is. Zoals de Nazi’s in de jaren 1930 zorgden dat die “respectabel” gemaakte Jodenhaat de straat op kon gaan en in Duitsland zijn ware gezicht kon laten zien, zo zullen de nieuwe Nazi’s, namelijk de aanhangers van de islam, in de komende jaren in heel Europa tonen wat de consequenties zijn van het irrationalisme dat onder het masker van Israël-demonisering verborgen zit, namelijk het irrationalisme van de Jodenhaat. Ik denk dat de krypto-genocidalist Abou Jahjah heel blij is met deze oproep en met hem al wat er in België aan “islamitische mentaliteit” zit te wachten om in actie te komen. De tijden worden steeds rijper, dank zij dit soort feitenresistente “academici”. En wanneer Israël gedwongen zal worden de nucleaire installaties van Iran aan te vallen of voor de vierde keer (na 1948, 1967 en 1973) aangevallen zal wórden en zich zal verdedigen, dán zijn de rapen óók in West-Europa gaar, want dan zullen de 5e colonnes zich roeren en de West-Europese steden Beiroetiseren. Want de aanval op Israël zal ongekend heftig zijn en de Israëlische verdediging navenant.

In de Belgische “Standaard” staat de tekst van de oproep van de tweehonderd. Zoals het echte idealisten betaamt, heeft de reactie van “de Standaard” de oproep achter een betaalmuur gezet. Dat past overigens wel bij de lulligheid, de knulligheid, de leugenachtigheid en kwaadaardige domheid van de tekst. Omdat ik een échte onbaatzuchtige idealist ben, zal ik hier de volledige tekst laten volgen:

Waarom wij academici Israël boycotten

16 mei 2015

Een boycot tegen het apartheidsregime van Zuid-Afrika heeft zijn effect niet gemist. Ruim 200 Belgische academici willen Israël op soortgelijke manier onder druk zetten opdat het stopt met zijn voortdurende schendingen van de mensenrechten van de Palestijnen.

“Na de jongste verkiezingen is er geen enkele kans dat Israël van binnenuit werk maakt van een rechtvaardige vrede met de Palestijnen. Premier Benjamin Netanyahu was daaromtrent heel expliciet. Israël moet dus van buitenaf onder druk worden gezet. Een internationale boycot is daartoe het aangewezen, geweldloze middel. Zoals eertijds bij het apartheidsregime in Zuid-Afrika, kan een boycot een grote impact hebben. Het doel is een einde te maken aan Israëls voortdurende schendingen van het internationaal recht en de mensenrechten.

Wij verklaren ons bereid de Israëlische academische instellingen te boycotten. Wij zullen ons onthouden van deelname aan elke vorm van institutionele samenwerking en roepen onze Belgische collega’s en hun instellingen op zich hierbij aan te sluiten. De Israëlische universiteiten zijn medeplichtig aan de bezetting en apartheidspolitiek, hetzij door hun stilzwijgen, hetzij door hun actieve medewerking met het leger en de wapenindustrie.

Overeenkomstig de oproep van onze Palestijnse collega’s (PACBI), is de Belgische academische boycot niét gericht tegen individuele professoren of onderzoekers. Een constructieve dialoog wordt net aangemoedigd. Wij benadrukken met klem dat we elke vorm van racisme en antisemitisme onvoorwaardelijk veroordelen. Wij verwerpen het amalgaam dat steeds weer gemaakt wordt tussen antisemitisme en kritiek op de staat Israël.

BACBI (de Belgian Academic and Cultural Boycot of Israel) sluit zich aan bij de internationale BDS-campagne (Boycot, Divestment, Sanctions) die onder meer ijvert voor de desinvestering uit Israël van multinationale ondernemingen. Nakba-dag, de jaarlijkse herdenking op 15 mei van de etnische zuivering van Palestina in 1948 die aan de stichting van de staat Israël voorafging, is een symbolisch moment om de verklaring en de eerste lijst van ondertekenaars openbaar te maken.

De muur, de checkpoints, de opsluiting
BACBI wil de binnenlandse en Europese instanties vragen de Israëlische bezettingspolitiek krachtig en effectief te veroordelen. Er moet een einde gemaakt worden aan het Europese associatieverdrag met Israël en de voorkeursbehandeling op allerlei vlakken.

Het is tijd om de gewelddadige apartheidspolitiek, de muur, de checkpoints, de opsluiting en collectieve bestraffing van de bevolking, de nog steeds aan de gang zijnde etnische zuivering van Palestina door kolonisering van de Westelijke Jordaan-oever, de sloop van huizen, de vernietiging van olijfgaarden, en de nietsontziende repressie, de opsluiting van kinderen, de periodieke moorddadige aanvallen op Gaza, in één woord, de hele politiek van Israël, dat al 67 jaar straffeloos zijn gang gaat, op een geweldloze manier een halt toe te roepen.”


Tot zover de tekst van de 200.

De ondertekenaars zijn hier te vinden. Een paar van deze gekken heb ik gefileerd. Eva Brems. Ludo Abicht (van wie de Mossad mij heeft verteld dat hij een lid is van de Loge der Vrijmetselaars. Een schande voor de Loge!), Jan Blommaert, Lucas Catherine (ook hier), Ludo de Brabander, Marc van Ranst. Wie in het algemeen geïnteresseerd is in mijn diagnoses van de Vlaamse islamofiele Jodenhater kan terecht bij mijn rubriek: “Mijn odes aan de Belgische Israëlhaters en islamcollaborateurs”.

De tekst van de 200, zoals die hierboven geciteerd is, bestaat geheel uit leugens. …

[Lees hier verder:]

https://martienpennings.wordpress.com/2 ... -te-maken/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door King George »

Ariel schreef:Uitkeringen naar Marokko overmaken is weer geen probleem. Wat een afgang. Ik schaam me.
En dat bedoel ik maar. En we blijven het toelaten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
Tweehonderd Belgische “academici” blijken antisemieten wier domheid misschien net niet erg genoeg is om ze ontoerekeningsvatbaar te verklaren
Alsof "apartheid" per definitie slecht zou zijn.
De domheid van die "intellectuelen" is zo mateloos dat het geen zin heeft erop in te gaan. Het zijn ook niet zozeer antisemieten dan wel overjaarse mei68 hippies.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Politiek is smerig en kermis-achtig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
Ariel schreef:Uitkeringen naar Marokko overmaken is weer geen probleem. Wat een afgang. Ik schaam me.
En dat bedoel ik maar. En we blijven het toelaten.
We laten ons de les lezen en de wet voorschrijven door een moslim koning.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Na de Arabische boycot volgt de Westerse

Geplaatst op 4 juni 2015

Afbeelding
Stéphane Richard

De internationale boycot tegen Israël neemt toe. Enkele dagen geleden heeft de Britse studentenbond zich aangesloten bij BDS (Boycot, Desinvestering en Sancties) en gisteren verklaarde het verantwoordelijke bestuurslid van de telecommunicatieonderneming “Orange”, Stéphane Richard, dat zijn firma morgen Israël al zou verlaten als dit mogelijk zou zijn. “Maar dat zou Orange een heel hoge geldboete kosten”, voegde Richard er in zijn verklaring in de Egyptische hoofdstad Cairo aan toe. De afgelopen dagen was in Egypte een campagne tegen Orange International gestart, omdat Orange in grote delen van Israël actief is, o.a. ook in de zogenaamde “bezette gebieden”.

Bovendien wordt er in Egypte over Orange gezegd dat de onderneming Israëlische militaire eenheden zou ondersteunen. “Ik weet dat dit in Egypte een heel gevoelig onderwerp is”, zei Richard tegenover zijn Egyptische gastheren. “Maar we willen echte partners met alle Arabische landen worden.” In Israël behoort Orange tot de drie grootste telecommunicatiebedrijven. Orange heeft een aandeel van 29% op de telefoonmarkt in Israël, wat overeenkomt met ongeveer 3 miljoen leden. In Israël is men verontwaardigd over de uitspraak van Richard. De Arabische markt is voor telecommunicatieconcerns zoals Orange een veel grotere markt.

Op sociale netwerken in Israël zoals Facebook zijn al campagnes bezig die ertoe oproepen om een andere provider te nemen. De Israëlische partnerfirma van Orange verklaarde in de media duidelijk dat zij niets met Orange te maken zou hebben en zelfstandig zou werken. De Israëlisch-Amerikaanse miljardair Haim Saban, die o.a. gedeeltelijk eigenaar is van Orange Israël, verklaarde: “Ik ben er trots op om aan het hoofd van de partnerfirma Orange in Israël te staan. Wij pachten alleen de naam Orange in Israël, dat is alles. Dreigingen zullen ons niet intimideren. Ik zal Orange in Israël houden en Israël hardnekkig in de wereld verdedigen.” Israël maakt zich in toenemende mate zorgen om de groter wordende boycotgolf van de BDS. BDS werd tien jaar geleden na de oproepen van meer dan 150 Palestijnse NGO´s in het leven geroepen.

“Er wordt een grootscheeps opgezette delegitimeringscampagne tegen de staat Israël gevoerd en tegen zijn existentie als nationale staat van het joodse volk”, verklaarde de Israëlische minister van Justitie, Ayelet Shaked, op een speciale vergadering in het Israëlische parlement. “De campagne wil Israël als bron van alle kwaad in de wereld presenteren”, voegde Shaked er aan toe. “Net zoals het antisemitisme Joden in het verleden heeft neergezet.”

Ook de Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu bekritiseerde de toenemende boycot. “Ze verdoemen Israël, maar niet de wrede islamitische kalifaatstaat, daarmee verdoemen ze zichzelf.” Het lijkt net alsof het Westen nu datgene wil voltooien wat de Arabische boycot niet gelukt is. Deze eindigde met de onderhandelingen in Oslo in de jaren-90.

Bron: www.israelheute.comx

Auteur: Aviel Schneider

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/04 ... more-90387
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89877
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Ariel »

Ik zou de leden van de Britse studentenbond willen bezoeken en ze dan vermelden dat ze hun laptops, en telefoons in moeten leveren. Verder zou ik ze aanraden om nooit ziek te worden of een hartaanval te krijgen, want je wil als goeie Israel hater toch niet gered worden door spullen die uitgevonden en ontwikkeld zijn door de Joden.

Nog maar weer een keer....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Boycot: Gevaar voor Israëls existentie

Geplaatst op 5 juni 2015

Afbeelding

Meer nog dan de verschillende radicaalislamitische organisaties, die op de loer liggen aan de grenzen van Israël, vormt de internationale BDS-beweging (Boycot, Desinvestering en Sancties) een bedreiging voor Israël.

Omdat de islamitische wereld begrepen heeft dat hij Israël niet met wapengeweld van de wereldkaart kan wissen, probeert hij het via diverse organisaties op politiek-diplomatiek niveau. De speerpunt van deze inspanningen is de BDS-beweging, die op agressieve wijze iedere samenwerking met Israël probeert te voorkomen. Inmiddels zijn het niet alleen vruchten in supermarkten die geboycot worden, maar ook Israëlische kunstenaars, die graag in het buitenland willen optreden, of internationale kunstenaars, die naar Israël willen komen. Op hen wordt evenzo druk uitgeoefend als op academici en ondernemingen, die in Israël investeren of met Israël willen samenwerken.

De agressieve handelwijze van de Israël-tegenstanders maakt het voor de betrokkenen heel moeilijk om standvastig te blijven en voor Israël in te staan. Een voorbeeld daarvan is de supermarktketen Woolworth, die in Zuid-Afrika bagels (joodse broodjes) uit Israël importeert en daarom de woede van de BDS´ers over zich heeft afgeroepen. Deze hebben het de supermarkten van de keten een langere periode steeds opnieuw lastig gemaakt met verstoringen en demonstraties. Woolworth liet zich echter niet intimideren en importeert nog steeds Israëlische bagels. Ook een gerechtelijk vonnis ten gunste van de supermarkt veranderde niets aan de verstoringen en op de “Nakba-dag” enkele weken geleden demonstreerden ongeveer 10.000 studenten tegen Woolworth.

Het zijn vooral studenten die steeds meer voor de zaak van de Israël-vijanden gewonnen worden, omdat deze door woorden zoals “onderdrukking”, “gerechtigheid” en “vrede” worden aangetrokken. Een groot aantal Amerikaanse universiteiten heeft inmiddels besloten om producten uit Israël te boycotten en de trend in andere landen gaat ook in deze richting.

Vooraanstaande ondersteuners van de Israël-boycot zijn er genoeg, van Roger Waters, de zanger van Pink Floyd, tot aan de fysicus Stephen Hawking, die Israël verantwoordelijk maakt voor schendingen van de mensenrechten. Het ontbreekt niet aan voorbeelden die Israël demoniseren.

De Israëlische zijde staat radeloos tegenover dit fenomeen. Oproepen om toch vooral Israëlische producten te kopen en zodoende een “tegenboycot” te starten, zijn gelukkig niet tegen dovemansoren gezegd en “Israël Heute” heeft zich steeds opnieuw aangesloten bij deze tegenbeweging met eigen Israëlische producten. Maar ook de gebeden van onze vrienden en alle hulprijke ideeën zijn zeer welkom.

KOOP HIER UW ISRAËLISCHE PRODUCTEN!

Afbeelding

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/05 ... more-90467
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Tijd om te handelen: De Europese schijnheiligheid overwinnen

Geplaatst op 6 juni 2015

Afbeelding

Enkele jaren geleden stond ik in een dure Deense supermarkt en moest beslissen welk fruit en welke groente ik wilde kopen; een echtpaar van middelbare leeftijd kwam de winkel binnen en begon hardop te discussiëren wat ze voor het avondeten moesten kopen. De man zag de groente- en fruitafdeling en zei met een plechtige stem dat wat ze ook zouden kopen het zeker niet de Israëlische avocado´s zouden zijn. Hij was zichtbaar geschokt toen ik er demonstratief naartoe liep en mijn winkelmandje vulde met Israëlische avocado´s alsof mijn leven er van af zou hangen.

Veel Europeanen omschrijven zichzelf trots als “politieke consumenten”, maar hun politiek is extreem beperkt aangelegd. Niets laat hun bloeddruk zo hoog oplopen als de ontmoeting met Israëlische producten in hun plaatselijke supermarkt, maar ze proppen zich vrolijk vol met Iraanse dadels en granaatappels, met Egyptische wortelen, en groene bonen en Turkse kersen en druiven. Ze trekken goedkope kleding aan, die geproduceerd worden door meer dan misbruikte, onderbetaalde kinderen, die onder slaafachtige omstandigheden in Bangladesh en Pakistan werken; en het maakt hen niets uit wanneer jonge vrouwen in de dodencel in China hun jeans naaien, zolang ze iets voor hun geld krijgen. Als Noord-Korea iets anders dan leed en atoomwapens zou produceren, zouden ze haar producten ook snel consumeren.

In een brief aan de hoge vertegenwoordiger voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid van de Europese Unie, Federica Mogherini, riepen onlangs nog 16 van de 28 EU-ministers van Buitenlandse Zaken ertoe op om op te schieten met het kenmerken van in Israëlische “nederzettingen” geproduceerde producten. “Wij willen graag uw aandacht vestigen op de brief van 13 april 2013 die aan uw voorgangster werd gestuurd en waarin het om EU-richtlijnen voor het kenmerken van 'nederzettingproducten' gaat... Wij blijven van mening dat dit een belangrijke stap is tot de volledige invoering van de al lang bestaande EU-politiek met betrekking tot het verkrijgen van een tweestaten-oplossing.” Oostenrijk, België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Malta, Ierland, Portugal, Slovenië, Kroatië, Finland, Denemarken, Nederland en Luxemburg behoorden allen tot de ondertekenaars van de brief.

“De voortgezette uitbreiding van de Israëlische illegale nederzettingen in het bezette Palestijnse territorium en andere door Israël sinds 1967 bezette territoria bedreigt het uitzicht op een rechtvaardig en definitief vredesakkoord”, staat er verder in de brief.

Dat betekent in goed Nederlands: De voortgezette aanwezigheid van Joden in Judea en Samaria verontrust de postkoloniale Europeanen zo zeer, dat de vraag helemaal naar boven op de politieke agenda van de EU wordt geduwd.

Men moet zich echter verbazen over het tijdstip van dit openlijk vijandige EU-initiatief. Meer dan 500.000 mensen, waaronder duizenden kinderen, werden in Syrië meedogenloos vermoord; Jesiden en christenen, waaronder talloze vrouwen en kinderen, werden van Syrië en Irak tot Nigeria en Kenia vermoord, verkracht, verminkt, gefolterd, onthoofd en als slaven verkocht. Wat zou er dus op dit tijdstip belangrijker kunnen zijn dan te verhinderen dat een Israëlische sinaasappel van de “verkeerde” kant van de Groene Lijn in de politiek gevoelige buik van een zachtmoedige, “vredelievende” Europeaan terechtkomt?

De oproep van 16 EU-ministers van Buitenlandse Zaken tot economische oorlog tegen Israël moedigt met zekerheid de hondsdolle haat tegen Israël bij de activisten van de BDS-beweging in heel Europa aan en ondersteunt deze. Maandag werden de inwoners van Kopenhagen voor het eerst in de Deense geschiedenis wakker met een bizarre poster die op 35 buslijnen de boycot van Israëlische producten eist. De poster laat twee vrouwen van middelbare leeftijd zien, “Charlotte en Lizzie”; ze komen uit de welgestelde voorstad Hellerup. De tekst die erbij staat, luidt: “Ons geweten is zuiver! We kopen geen producten uit de Israëlische nederzettingen en we investeren ook niet in de nederzettingenindustrie.” Meerdere landkaarten op de poster maken duidelijk dat de makers van deze campagne heel Israël als “bezet” beschouwen en de kijker/lezer manipuleren dit als feit te geloven.

Achter de posters op de bussen zit de zogenaamde Deens-Palestijnse Vriendschapsvereniging, die tot doel heeft Israël in de Deense publieke opinie te belasteren en te demoniseren. De reclame op de bus vormt “fase 1” van een lange en verstrekkende campagne, waarvan het doel is om alle commerciële en publieke organen in Denemarken ervan te overtuigen Israëlische producten te boycotten en investeringen uit Israëlische firma´s terug te trekken. Op de website van de campagne verwijzen de organisatoren rechtstreeks naar de brief van de 16 EU-ministers en gebruiken deze als legitimering voor hun doen en laten.

De geschiedenis van de Deense BDS-beweging wordt echter nog steeds geschreven en het zou wel eens kunnen blijken dat deze veel korter zal zijn dan haar propagandisten graag zouden willen. Omdat de ze een aanzienlijk aantal bezwaren kreeg vanwege de reclame op de bussen, besloot de busonderneming – Movia – de posters te verwijderen, nadat ze deze onderzocht had en als “onnodig beledigend” beoordeelde.

“Als het om Israël gaat, is het moeilijk om onderscheid te maken tussen de staat Israël en de religie Israël; en in combinatie met de relatief agressieve boodschap, die onderdeel uitmaakt van een boycot, komt het als beledigend over. Veel van de mensen die bezwaar maakten, merkten op dat het hen aan de Tweede Wereldoorlog herinnert, toen er eveneens werd aangedrongen op een boycot van joodse producten”, verklaarde de regionale manager van Movia, Camilla Struckmann.

“Het kwaad triomfeert alleen maar, omdat goede mensen niets ondernemen”, is een oud, bijna clichéachtig gezegde, dat wordt toegeschreven aan de conservatieve Britse filosoof Edmund Burke. Het is echter nog steeds van toepassing. Omdat de bussen hun eerste ritten met de posters maandag maakten en hun opstokende boodschap verbreidden, waren er waarschijnlijk mensen die dachten dat de beste strategie zou zijn om zich in te houden, in de hoop dat de Deense publieke opinie de campagne sowieso niet “mee zou krijgen”. Maar een aanzienlijk aantal Denen kwam tot de conclusie dat zij genoeg hadden van de hardnekkige campagnes tegen Israël in de openbare ruimte en kwamen hiertegen in opstand.

Mensen geloven vaak dat hun stemmen niet tellen en dat hun handelen geen verschil zal maken. De hindernissen lijken vaak niet te overwinnen en het gevoel dat men alleen maar een klein, onbelangrijk radertje in een gigantische machine zou zijn, kan een mens overweldigen.

Dit verhaal vertelt een andere waarheid. Iedere klacht, iedere oproep om te handelen, hoe klein ook, telt – inclusief die van u.

Bron: http://haolam.de

Auteur: Judith Bergman

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/06 ... more-90536
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Orange wijst Israël-boycot af

Geplaatst op 7 juni 2015

Het Franse telecommunicatiebedrijf Orange heeft een partnerschap in Israël beëindigd. Een boycot? Dat zorgde internationaal voor ophef – en de chef van het concern, Stéphane Richard, moet de zaak nu sussen.

Na het schandaal rondom de zakelijke betrekkingen met Israël heeft de chef van het Franse telecommunicatieconcern Orange iedere boycot van het land afgewezen. Zijn onderneming zou “geen enkele vorm van boycot ondersteunen, noch in Israël noch elders in de wereld”, verzekerde Orange-chef Stéphane Richard zaterdag in een schriftelijke verklaring op vragen van AFP. Hij zou het “oprecht” de “controverse” betreuren die hij veroorzaakt zou hebben.

Woensdag had Richard verklaard dat het zijn doel zou zijn om de licentieovereenkomst met de Israëlische onderneming “Partner” “zo snel mogelijk” te beëindigen. Dit had voor heftige protesten in Israël en een reactie van het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken gezorgd, dat vrijdag verklaarde dat Frankrijk een boycot van Israël strikt zou afwijzen.

Achtergrond van de verontwaardiging in Israël over Orange zijn de campagnes tot een boycot van Israël, die de laatste tijd door internationale NGO´s werden opgevoerd. Deze hadden Orange ertoe opgeroepen om zich als consequentie van de Israëlische “nederzettingenpolitiek” uit het land terug te trekken. De campagne wil de economische en politieke druk op de Israëlische regering verhogen om zodoende een einde te maken aan de “bezetting” van de Palestijnse gebieden.

Orange, waarvan de Franse staat voor 25% eigenaar is, geeft tegen betaling zijn naam en logo aan de Israëlische onderneming. Het verdrag met “Partner” loopt nog tot het jaar 2025. “Partner” treedt ook in de door Israël “bezette Westelijke Jordaanoever”en in Oost-Jeruzalem op onder de naam en het logo van Orange. Richard benadrukte zaterdag dat een beëindiging van de licentieovereenkomst geenszins zou betekenen dat Orange zich volledig uit Israël zou willen terugtrekken. De onderneming is in Israël o.a. vertegenwoordigd met twee filialen.

Bron: www.handelsblatt.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/07 ... more-90588
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

De anti-Israëlbeweging BDS ontpopt zich als de nieuwe bondgenoot van Hamas

14 juni 2015, Brabosh

Afbeelding

Hamasleiders hebben onlangs hun diepe tevredenheid uitgedrukt omtrent de activiteiten van BDS activisten over de hele wereld. De overeenkomsten tussen de BDS en Hamas zijn opvallend en nieuwe allianties staan overal in de steigers. Onder het mom van gekunsteld pro-Palestinisme en het voeren van systematische boycot-Israëlacties, ijveren beide organisaties onomwonden en eensgezind voor het beëindigen van het bestaan van de Joodse staat. [beeldbron: The Gatestone Institute]

Hamas heeft nieuwe bondgenoten gevonden: de anti-Israël Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) beweging. De voorbije weken hebben Hamasleiders hun diepe tevredenheid uitgedrukt omtrent de activiteiten van BDS activisten over de hele wereld. Hamas is ervan overtuigd dat de anti-Israël campagne uiteindelijk de weg zal plaveien voor de eliminatie van Israël.

Voor Hamas draait het niet enkel over het boycotten of opleggen van sancties tegen Israël. Integendeel, het gaat om delegitimeren en isoleren van Israël en het omkeren tot een schurkenstaat die geen recht heeft om te bestaan. Dat is waarom Hamas vandaag van mening is dat het een gemeenschappelijk doel deelt met de BDS beweging, met name om Israël te vernietigen. Wat Hamas betreft wil de BDS niet alleen een einde maken aan de Israëlische ‘bezetting’, maar gaat het om het beëindigen van het bestaan van Israël.

Hamas steunt de BDS campagne in het boycotten van Israëlische producten, bedrijven en academische instellingen. Maar Hamas, dat zich voorgenomen heeft om Israël te vernietigen en te vervangen door een islamitische staat, gelooft dat dergelijke maatregelen niet voldoende zijn. Hamas wil dat de BDS aanhangers een tandje bijsteken zodat het sneller haar werkelijke en enige doel – de eliminatie van Israël – kan bereiken.

Sinds de meeste Arabische landen – met inbegrip van Syrië, Egypte en Saoedi-Arabië – hun ruggen hebben gekeerd naar Hamas, beschouwt de islamistische beweging de BDS beweging als haar natuurlijke bondgenoot in de strijd tegen Israël.

De leiders van Hamas in de Gazastrook wrijven van tevredenheid in hun handen wanneer ze de activiteiten volgen van de anti-Israël activiteiten van de aanhangers van de BDS die zij voeren aan de universiteitscampussen in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Groot-Brittannië.

Hamas beschouwt deze BDS activiteiten als in het verlengde van de campagne om Israël te vernietigen die de islamistische beweging reeds voert sinds haar oprichting in 1988. Terwijl Hamas niet in staat is om haar vertegenwoordigers uit te sturen om te spreken voor studenten en professoren aan de universiteitscampussen, lijken de aanhangers van de BDS beweging dit in hun plaats te doen.

Lees hier het artikel verder van Khaled Abu Toameh gepubliceerd op 12 juni 2015 in The Gatestone Institute waaruit deze introductie werd vertaald door Brabosh.com.

http://brabosh.com/2015/06/14/pqpct-bf4/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Wat de wereld niet wil dat je weet over de “nederzettingen”

Geplaatst op 18 juni 2015

Afbeelding

Bekijk HIER de video!

The next time someone tries to convince you that the Settlements are an obstacle to peace show them the facts. Recently, Arab Palestinian based ‘Safa News’ (By no means a Pro-Israel media source) published some unbelievable stats that will completely change the way you look at Jewish communities in Judea and Samaria.

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/18 ... zettingen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

BDS, de simpele waarheid

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Zweden: Supermarktketen distantieert zich van boycot

Geplaatst op 19 juni 2015

Afbeelding

De Zweedse supermarktketen COOP, die 655 filialen bezit, bindt inzake een Israël-boycot in. In drie filialen in de stad Varberg hadden bijna drie maanden geleden pro-Palestijnse activisten met succes de bedrijfsleidingen er van overtuigd om Israëlische producten uit hun schappen te verwijderen, zelfs producten die niet in “nederzettingen” werden geproduceerd. Ook al verkochten deze filialen alleen maar Israëlische avocado´s en perssinaasappelen, het ging toch om het principe.

Aan de actie was de bezorgdheid van de Israëlische ambassade in Zweden voorafgegaan dat de boycot zich zou uitbreiden naar alle filialen, omdat het voorstel van een boycot door de consumentenvergadering was aangenomen. De Israëlische ambassadeur in Zweden, Isaac Bachman (foto), nam daarom het besluit om op te komen voor zijn land. Hij moedigde consumenten aan om het bestuur van de onderneming aan te schrijven. Ook nam hij zelf contact op met het bestuur. Een Zweedse zakenman opende ondertussen een Facebook-pagina met de titel “Tegen de boycot van Israël”, die al snel 2.500 vrienden had. Voorts verklaarden duizenden Zweden dat zij de supermarktketen zouden boycotten als deze Israël zou boycotten.

Ambassadeur Bachman ontmoette uiteindelijk de chef van de onderneming, die hem vertelde hoe geschokt men was toen men zag hoeveel berichten er binnengekomen waren tegen een boycot van Israël.

Het verhaal heeft een happy end: het management van COOP wijst de boycot van Israël principieel af en stelde de drie filialen voor de keuze om een einde te maken aan de boycot of geen deel meer uit te maken van de onderneming, wat in principe neerkomt op een verbod.

“De les die ik geleerd heb”, zei Bachman, “is, dat men onder geen enkele omstandigheid mag opgeven. Men moet een anticampagne starten!”

Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/19 ... more-91333
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

De hoofdzaak is haat op Israël (+ video)

Geplaatst op 23 juni 2015

Afbeelding

De Amerikaanse journalist en joodse activist Ami Horowitz ontmaskert in zijn nieuwste actie de ten hemel schreiende dubbele moraal van de BDS-beweging, die staat voor boycot, desinvestering en sancties tegen Israël.

BDS stelt zich in naam van zogenaamde “mensenrechten” op tegen Israël en negeert of verontschuldigt tegelijkertijd veel grotere mensenrechtencrises in de wereld. Om dat een keer heel duidelijk te demonstreren, is Horowitz naar Ierland gevlogen, een land dat hij een soort broeinest van de BDS-beweging noemt.

Net als veel anderen heeft ook Horowitz zijn twijfels bij de verplichting van de BDS-activisten tegenover de mensenrechten. Hij denkt dat ze alleen maar tegen Israël zijn. diegenen met wie hij heeft gesproken, hebben hem in dit opzicht dan ook niet teleurgesteld.

Horowitz gaf zich uit als vertegenwoordiger van bedachte ondernemingen in Iran, Soedan en Noord-Korea en voegde steeds opnieuw details over het misbruik van arbeidsomstandigheden aan het gesprek toe. Desondanks stuitte hij op grote interesse en een vriendelijke bejegening van diegenen die de joodse staat zo ijverig boycotten.

Aan het eind van dit artikel vindt u de Engelstalige video!

Horowitz legt aan een potentiële afnemer uit dat Goelag-arbeiders in leer gebonden dagboeken met de hand maken. De Ierse zakenman heeft daar helemaal geen probleem mee. Aan een andere potentiële zakenpartner prijst Horowitz organische noten uit Iran aan, daar waar “homoseksuelen opgehangen worden”. “Het waterverbruik van onze arbeiders/politieke gevangenen is een van de laagste ter wereld. Daar zijn we heel trots op. Geen elektriciteit, bijna geen water. Onze arbeiders laten bijna geen CO2-uitstoot achter”, legt hij onverbloemd uit. Het antwoord van de Ierse zakenvrouw: “Dat klinkt goed!” Aan een andere man prijst hij zijn bedrijf in Soedan aan: “Ons bedrijf is herbicide-vrij, pesticide-vrij en Joden-vrij.” Maar de potentiële zakenpartner laat zich ook niet afschrikken door rechtstreekse aanwijzingen naar de genocide en de shariawetgeving daar. Alle drie verzekeren ze geen zaken met Israël te doen en ze zijn zelfs nog trots op hun pro-Palestijnse instelling. “Stuurt u maar informatie naar me op, prijzen en wat u heeft en dan zullen we het bekijken”, zegt de Ierse zakenvrouw en wrijft in haar handen.

Video:



Bron: www.israelheute.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/23 ... more-91537
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

BDS Has Only One Weapon

25-6-2015

The BDS movement is not about economic pressure on Israel, and it’s not about advancing the cause of human rights. It’s about turning world opinion against Israel, and that’s the only effective weapon in its arsenal.

As a leader of the South African branch of the BDS movement recently told the Jerusalem Post, the goal of BDS is to “isolate the apartheid state of Israel until it listens to international law.”

Isolating Israel means turning it into pariah state that none will be willing to defend. As former UK Chief Rabbi, Lord Jonathan Sacks wrote recently, “The ultimate aim, of course, is to leave Israel so isolated in the international arena that its enemies can seek its destruction, God forbid, without fear of significant reprisals other than from Israel itself.”

If the BDS movement were concerned about the rights of Palestinians inside or outside of Israel, as it claims, it would focus awareness campaigns on issues and practices it seeks to change.

Instead, BDS campaigns aim to ban Israel from international sporting competitions, cultural events, and academic forums. BDS activists bully musicians and artists who plan to visit Israel. The message is blunt: Israel does not belong. And the only Israeli policy change that would effectively end the campaign would be to end its identity as a Jewish state.

Join the Fighting BDS Facebook page and follow @FightingBDS on Twitter and stand up against the delegitimization of Israel.

The easiest place to see that BDS is about harming Israel’s image, not its economy, is in the spate of student-driven divestment votes on college campuses across the US. None of the divestment votes that have passed – a minority of the total – have resulted in actual divestment by the universities. Activists know that they are not campaigning for divestment. Still, they welcome the “symbolic” censure – and the opportunity to slander Israel – the votes provide.

Recognizing that BDS is about world opinion is the first step to addressing the problem effectively. Judith Bergman offers a two-step process for launching proactive campaigns against the BDS:

What is most important to keep in mind is that the aim of any anti-BDS effort, however small, is two-fold: One is to change the way that Israel is perceived around the world, including in your local community. The smearing campaign of Israel has been quite successful, resulting in a grossly distorted view of Israel across a large number of countries, especially in the Western world.

The other is to expose the hypocrisy of the BDS movement, which targets Israel, but not the countless undemocratic and indeed murderous regimes around the world, such as Iran, Saudi Arabia, Qatar and many others.


The best way to weaken the BDS is to take away it’s only weapon. The more people see Israel as a force for good in the world, the less susceptible they’ll be to the BDS effort to turn the world against it

http://honestreporting.com/bds-has-only-one-weapon/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Boycotters in de klem

Door rabbijn dr. David Nesenoff. Vertaling Likoed Nederland, 1 juli 2015

Afbeelding

Het probleem van Achmed en Mahmed

“Hallo Achmed, met Mahmed. Sorry, dat ik je bel op jouw mobiele telefoon nummer, maar het is belangrijk; we hebben een klein probleem, heb je even?”

Mahmed antwoordt Achmed: “Zeker, wat is er aan de hand?”

Achmed legt uit: “Ik ben verder gegaan met het voorbereiden van de boycot campagne tegen de Joden en Israël, zoals wij gepland hebben.”

Achmed onderbreekt: “Heel goed, hoe gaat het me de Facebook-pagina?”

Mahmed zegt: “Nou, dat is het probleem. Facebook is opgericht door een Jood, Zuckerberg, en we moeten het dus boycotten.”

Achmed zucht. “Oké, je hebt gelijk. Laten we gewoon iedereen een instant message sturen.”

Mahmed antwoordt: “Blijkbaar werd instant messaging uitgevonden in Israël.”

Achmed denkt even na: “Dan moeten wij iedereen een voicemail sturen.”

Mahmed aarzelt en reageert dan: “Voicemail technologie komt uit Israël.”

Achmed wordt boos. “Ok, dan iedereen bellen en als ze niet opnemen een bericht achterlaten.”

Mahmed reageert voorzichtig: “Nou mijn vriend, dat zou echt een goed idee zijn, maar Israël heeft de mobiele telefoon mogelijk gemaakt in haar Motorola Research afdeling.”

Achmed schreeuwt: “Dan stop je gewoon alle informatie over de boycot op een USB flashdrive en geef die aan iedereen!”

Mahmed schraapt zijn keel: “Ahem, wel, ik wil niet dat je boos wordt, maar Israël is de uitvinder van de USB flashdrive en eigenlijk is Israël de uitvinder van de Intel Pentium-chip en het Windows-besturingssysteem.”

Achmed is het beu en suggereert: “Laten we gewoon elkaar allemaal persoonlijk te ontmoeten, zullen we allemaal samen komen en praten?”

Mahmed vraagt: “Waar moeten wij elkaar ontmoeten?”

Achmed: “Dat kan mij niet schelen, bij Starbucks?”

Mahmed: “Dat staat op de boycot lijst.”

Achmed: “Okay, okay! McDonald’s dan.”

Mahmed: “Dat staat ook op de boycot lijst.”

Achmed: “Disney?”

Mahmed: “Boycot lijst.”

Achmed is buiten zichzelf: “Wil je me vertellen is er geen manier om Israël, de mensen, de producten, de supporters en zijn technologie te boycotten zonder gebruik te maken van hun producten, hun supporters en hun technologie?”

Mahmed denkt even en dan biedt een oplossing: “Misschien kunnen we op de bergtop staan en op een ramshoorn blazen iedereen te waarschuwen.”

Achmed: “Hoe dom ben je, die werd ook uitgevonden door de Joden. Gewoon de telefoon ophangen en het vliegtuig nemen om mij te ontmoeten.”

Mahmed: “Nou, ik las in de krant dat elk vliegtuig een onderdeel heeft dat gefabriceerd wordt door Iscar, een Israëlische metaalbedrijf.”

Achmed is ten einde raad: “Dan zal ik lopen en jij zal lopen; we zullen lopen en elkaar ontmoeten. We kunnen nog steeds gebruik maken van onze voeten, toch?”

Mahmed: “Om u de waarheid te zeggen, het woord voor het genezen van iemands voet is Ekev, dat is de wortel van de naam Jakob, Yaakov, een aartsvader van het Joodse volk. Ik denk dat we onze voeten moeten boycotten.”

Achmed: “We kunnen niet eens onze eigen voeten gebruiken? Vertel dan onze broederschap dat wij meteen al onze voeten moeten afhakken.”

Mahmed antwoordt: “Dat is een geweldig idee, Achmed, maar we hebben absoluut geen manier om te communiceren met onze broederschap. ”

Achmed: “Hebben wij ooit iets uitgevonden?

Mahmed: “Ja, ja, we hebben koffie en thee uitgevonden.”

Achmed is eindelijk tevreden: “Oké dan, dan zal ik hier gewoon zitten, met mijn voeten afgehakt, maar wel met een kopje koffie.”

Mahmed vertelt Achmed van nog een klein probleem: “Maar die moet je wel zwart drinken; Israël is het land van melk en honing.”

Afbeelding

http://likud.nl/2015/07/boycotters-in-d ... derland%29
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Het eigen graf graven

Geplaatst op 7 juli 2015

Afbeelding

Onlangs heeft de hoogste leider van Iran, ayatollah Ali Chamenei, hardnekkig geprobeerd om de islamitische wereld er van te overtuigen om alles wat gemaakt wordt door Joden te boycotten. Als antwoord op deze oproep bood de apotheker Meier Treikman de moslims hulp aan bij hun boycot:

“Een moslim die syfilis heeft, is ertoe verplicht een behandeling met Salvarsan te weigeren, omdat dit door de Jood Ehrlich werd gesynthetiseerd. Een moslim moet niet eens proberen erachter te komen of hij syfilis heeft, aangezien de Wassermann-test ook werd uitgevonden door een Jood. Als een moslim denkt dat hij gonorroe heeft, mag hij geen diagnose laten stellen, omdat de arts daarvoor dan de methode van de Jood Neissner zou moeten gebruiken. Een moslim met een hartziekte moet geen Digitalis gebruiken, waarvan de werking werd onderzocht door de Jood Ludwig Traube.

Bij de tandarts is hij verplicht nee te zeggen tegen Novocaine, dat door de Joden Widal en Weil werd gesynthetiseerd. Als een moslim diabetes heeft, mag hij geen insuline gebruiken, omdat deze een resultaat van het onderzoek van de Jood Minkowski is. Bij hoofdpijn mag hij geen Pyramidon of Antipyrine innemen, op grond van het feit dat de Joden Spiro en Ellege deze gecreëerd hebben. De aan krampen lijdende moslims moeten dit accepteren, omdat het gebruik van Chloralhydraat van de Jood Oscar Liebreich wordt aangeboden.

De moslims zouden psychotherapeutische methoden helemaal moeten vergeten, omdat de vader van de psychoanalyse, Sigmund Freud, een Jood was. Als een islamitisch kind ziek wordt van difterie, zou men moeten afzien van het gebruik van de door de Jood Béla Schick uitgevonden test, die ook zijn naam draagt. De moslims moeten bereid zijn wegens oorinfecties en ziekten aan de hersenen massaal te sterven, omdat de methode om deze ziekten te bestrijden werd voorgesteld door de winnaar van de Nobelprijs Robert Bárány, een Jood. Ze moeten aan kinderverlamming, die in de hele wereld met succes bestreden wordt, sterven of gehandicapt blijven, op grond van het feit dat de Jood Jonas Stalk een entstof tegen deze ziekte vond.

Moslims moeten het gebruik van Streptomycine vermijden en aan tuberculose sterven, omdat het medicijn tegen deze dodelijke ziekte werd uitgevonden door de Jood Selman Waksman. Islamitische artsen moeten alle ontdekkingen en verbeteringen negeren: die van Judas Sehn Benedict op het gebied van de dermatologie, van Albert Fraenkel op het gebied van de longziekten en van vele andere joodse geleerden met een wereldnaam op andere gebieden.

Dus, een gelovige moslim moet aan syfilis, gonorroe, hartziekten, hoofdpijn, tyfus, diabetes, psychische storingen, kinderverlamming, krampen, difterie en tuberculose lijden en zou trots moeten zijn op zijn deelname aan de islamitische boycot van de Joden en tegelijkertijd heel goed moeten nadenken over wat de moslims hebben bijgedragen aan de wereld van de geneeskunde.”

Bron: http://juedischerundschau.de

Auteurs: Marik Chasin en Jurij Perewersew

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/07/07 ... af-graven/
Je vraagt je soms wel eens af of de wereld eigenlijk wel zonder de Joden kan. :israel:
Genesis 26:4
En Ik zal uw zaad vermenigvuldigen, als de sterren des hemels, en zal aan uw zaad al deze landen geven; en in uw zaad zullen gezegend worden alle volken der aarde, ...
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

EU begint binnenkort met het weg selecteren van bepaalde Joodse producten uit Israël

20 juli 2015, Brabosh

Afbeelding
Europa gaat weer selecteren: “kolonisten naar rechts...” [beeldbron: cartoon van Asher Schwartz – The Jewish Press]

Binnen enkele maanden wil het 28-landenblok van de Europese Unie een aanvang maken met haar plan om producten te etiketteren die werden gemaakt in de Joodse steden en gemeenten van Judea, Samaria en oostelijk Jeruzalem.

Blijkbaar heeft de Europese Commissie de afgelopen drie jaren de toepassing van de technische richtlijnen mbt. het etiketteren van sommige Israëlische producten, steeds maar uitgesteld uit vrees dat deze maatregel zou overslaan over heel Israël. Maar thans heeft de Europese Unie besloten om andere veel dringender kwesties zoals de in elkaar stuikende economieën van Griekenland, Oekraïne, Spanje en Portugal opzij te schuiven en haar inspanningen te focussen op het uitgeven van een directief waarvan Brussel “benadrukt dat het louter een administratief document betreft.”

David Walzer, Israël’s ambassadeur aan de Europese Unie, beschreef het initiatief als “een Europese poging om politieke druk te zetten op Israël om het Israëlisch-Palestijnse conflict op te lossen door economische middelen te gebruiken van bedenkelijke legaliteit.” Walzer argumenteerde dat het etiketteren een poging is om “de landsgrenzen van Israël vast te leggen terwijl het in feite aan de betrokken partijen is om dat te beslissen” en hij waarschuwde dat “er niets constructiefs kan voortkomen door dat op die wijze te willen afdwingen”

Maar de EU-ministers van Buitenlandse Zaken, die vandaag in Brussel vergaderen, zijn van plan om hun besluit te herformuleren om “volledig en effectief” te beginnen met het etiketteren van goederen afkomstig uit Joodse nederzettingen. Die is in overeenstemming met een brief die werd getekend in april jl. door 16 BuZa ministers met inbegrip van Frankrijk en Groot-Brittannië, die aan Federica Mogherini, chef BuZa voor de EU, duidelijk maakten dat producten afkomstig uit Joodse nederzettingen illegaal zijn.

Zoals bekend beschouwen de landen van de Europese Unie het hele gebied van Judea en Samaria, de Golan Hoogtes en het oostelijk deel van Jeruzalem (de Groene Lijn van april 1949 aka de ‘pre-1967 lijn’) reeds als de grenzen van het toekomstige ‘Palestina’.

Vandaar dat de EU kiest voor een economische boycot van de Joodse staat door enkel en eenzijdig de druk bij Israël te leggen om zich willens nillens te schikken naar de visie van de EU, zonder dat daarvoor een vredesakkoord tussen Israël en de Palestijnse Autoriteit voor noodzakelijk is. De EU legt de verantwoordelijkheid voor het falen van het vredesproces volledig en eenzijdig bij Israël en lijkt de Palestijnen aldus volledig vrij te pleiten. Een vreemde zaak.

Door Brabosh.com naar een artikel in The Jewish Press van 19 juli 2015

http://brabosh.com/2015/07/20/pqpct-bmv/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Boycot Israëlische producten? Bel meteen de kliklijn

Door Jan Franke | 18 aug 2015

De oproep om Israëlische producten niet meer te kopen, leidt tot een verhit debat en tegenacties – zoals een hulplijn voor getroffen bedrijven.

'Goedemiddag, ik wil graag een boycot melden. Mijn producten worden in een Franse supermarkt op de grond gegooid omdat ze uit Israël komen.' Sinds de grootste ondernemersorganisatie in Israël vorige week een kliklijn opende voor bedrijven die met boycots te maken hebben, krijgt directeur Dan Catarivas geregeld telefoontjes van deze strekking.

Zijn kliklijn is bedoeld voor Israëlische bedrijven die direct of via een tussenpartij naar het buitenland exporteren, en voor internationale bedrijven die in opspraak komen vanwege hun activiteiten in Israël.

'De meeste klachten komen uit Europese landen. Elke zaak is weer anders, omdat de wetgeving per land verschilt.' Soms wordt daarom gezocht naar een oplossing 'onder de tafel', bijvoorbeeld via diplomatieke druk van de Israë¬lische ambassade in het betreffende land.

In andere gevallen kiest Catarivas, die zijn organisatie omschrijft als 'het Israëlische equivalent van VNO-NCW', de frontale juridische aanval. 'Het is al eens gelukt om activisten die Israëlische producten in een Franse supermarkt vernielden, veroordeeld te krijgen wegens racisme.'

Tweede Wereldoorlog
Dat de kliklijn juist nu wordt opgericht, is geen toeval. Boycots van Israël in brede zin zijn al maanden een heet politiek hangijzer in Israël én daarbuiten. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu vergeleek ze onlangs nog met de acties van de nazi's tijdens de Tweede Wereldoorlog.

'Geweld tegen Joden werd in de geschiedenis altijd voorafgegaan door pogingen om ons zwart te maken.' Hij beloofde daarom de strijd aan te binden met de internationale 'BDS-beweging', die zich hard maakt voor 'boycots, desinvesteringen en sancties' tegen de Joodse staat. Die aankondiging resulteerde in een machtsstrijd tussen Israëlische ministeries en politici die dit mediagenieke gevecht graag willen leiden.

De Universiteit van Tel Aviv onderzocht onder Israëlische Joden en Arabieren of zij mee zouden doen aan een boycot van producten uit (illegale) nederzettingen. De animo blijkt mee te vallen: zo'n 10 procent weet zeker geen producten uit nederzettingen te kopen. Onder de Joodse bevolking is zelfs ruim 60 procent er zeker van de producten juist wel te kopen, blijkt uit het onderzoek (pdf).

Over de economische schade door boycots bestaat in eigen land ook scepsis. 'De export uit de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever is totaal niet significant als je die afzet tegen onze totale uitvoer,' zegt financieel jour¬nalist Guy Rolnik. Rolnik is de oprichter van de succesvolle zakenkrant The Marker en voert een verbeten campagne tegen wat hij de 'grootschalige misleiding van de Israëlische belastingbetaler door de overheid' noemt.

'Als Israëlische bedrijven op de Westelijke Jordaanoever te maken krijgen met boycots, kunnen ze makkelijk verhuizen naar het internationaal geaccepteerde Israël, binnen de grenzen zoals in 1967 vastgelegd. Dat deed onlangs frisdrankproducent SodaStream. De invloed van de BDS-beweging is vooral een goudmijn voor Israëlische en Palestijnse politici. En niet te vergeten hun Amerikaanse collega's.'

Rolnik verwijst naar een omstreden wet die de Amerikaanse president Barack Obama in juni aannam en die voorschrijft dat het aanpakken van boycots van Israël prioriteit heeft bij Amerikaanse handelsverdragen met de Europese Unie (EU) waarover wordt onderhandeld.

Technologie
Volgens Gerald Steinberg, directeur van NGO Monitor, een pro-Israëlische organisatie die wereldwijd vecht tegen boycots van en laster over Israël, gaat Rolnik veel te kort door de bocht.

'Het grootste succes van de BDS-beweging is op politiek vlak. Van mijn studenten hoor ik dat ze niet welkom zijn op Europese universiteiten. Onze banken liggen internationaal onder vuur vanwege banden met de nederzettingen en de EU wil producten uit de Westelijke Jordaanoever labelen. Dit zijn ¬reële problemen die met elkaar samenhangen en die we moeten aanpakken, ook als ze nog klein zijn. Rolniks samenzweringstheorieën over de belangen van onze politici helpen daarbij niet.'

Maar volgens Catarivas is er helemaal geen stijging van het aantal boycotmeldingen. Dat is op zich niet verwonderlijk. Een groot deel van de Israëlische export bestaat uit hoogwaardige technologie die wordt verwerkt in computerhardware en -software. De eindproducten zijn voor consumenten en bedrijven niet identificeerbaar als afkomstig uit Israël.

Een boycot is makkelijker gezegd dan gedaan. Prima als jullie Israël willen boycotten, schrijft Ed Weiss in Emet News, maar dan moet jullie het wel goed doen. Dus ook geen medicijnen of technologische snufjes.

Rusland
De producten met de meeste zichtbaarheid qua herkomst zijn Israëlische groenten en fruit, maar de markt daarvoor verplaatste zich de laatste jaren van Europa naar Rusland, waar nauwelijks draagvlak is voor een boycot van Israëlische goederen.

En het spannendste moment van het jaar voor Israëlische bedrijven die fruit naar Europa exporteren, is ook deze zomer weer probleemloos verlopen.

'Aan het einde van de ramadan is er altijd een grote vraag naar onze dadels,' zegt Catarivas. 'Maar de moslims in Europa die deze dadels massaal eten, zijn blijkbaar niet dezelfde mensen die een boycot willen. We hebben geen klachten gehad.'

Afbeelding

In december 2014 werd de Nederlandse ambassadeur in Israël Pilgrim¬par Veldkamp door Jeruzalem op het matje geroepen nadat het Nederlandse waterbedrijf Vitens niet wilde samenwerken met het Israëlische waterbedrijf Mekorot. De reden: de activiteiten van Mekorot in Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Het leidde tot een felle discussie over een boycot van Israël in Nederland. Israëlische politici reageerden des duivels. In Den Haag kwamen Kamervragen. Sindsdien is het rustig in Nederland, volgens Dan Catarivas. 'Mekorot was de laatste melding.'

Elsevier nummer 34, 22 augustus 2015

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... ed-content
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

Vrijheid, maar niet voor iedereen

Door: Elma Drayer, 21 augustus 2015

Kunstenaars voorschrijven wat ze wel en niet mogen doen - totalitaire regimes zijn er dol op. Doorgaans is het de eerste daad waartoe ze overgaan zodra ze aan de macht komen. Schrijvers krijgen te maken met censuur, musici en acteurs moeten hun loyaliteit betuigen, filmmakers mogen alleen draaien als hun werk de welgevallige boodschap uitdraagt.

In dit westerse hoekje van het universum kijken wij diep neer op zoveel benepenheid. Wij leggen kunstenaars toch niets in de weg? Wij gunnen ze toch vrijheid van expressie?

Dat klopt. Althans, tot nog toe. Want als het aan sommige luitjes ligt, geldt die vrijheid niet voor iedereen. Afgelopen week waren daar weer eens sterke staaltjes van te zien.

Eerst was er het bericht dat het Noorse documentairefestival Human Rights Wrongs een veelgeprezen film van de Israëlische regisseur Roy Zafrani had geweigerd. 'Wij steunen de academische en culturele boycot van Israël', sprak de organisatie fier. 'Dus tenzij documentaires gaan over de illegale bezetting, of de bezetting en de blokkade van Gaza behandelen, of op een andere manier de discriminatie van Palestijnen aan de kaak stellen, kunnen we ze niet laten zien.' Was dat even pech voor Zafrani. Zijn film brengt slechts het leven van een groep zwaar gehandicapte Israëlische kinderen in beeld.

In een reactie wees de regisseur er fijntjes op dat niemand het in zijn hoofd zou halen Iraanse filmmakers te straffen om wat het Iraanse regime zoal uitspookt. Waarom gebeurt dat dan wel bij Israëlische filmmakers? Hij had eraan toe kunnen voegen: ook zou niemand het in zijn hoofd halen Iraanse filmmakers te dicteren waarover hun films moeten gaan. Waarom gebeurt dat dan wel bij Israëlische filmmakers?

Toen kwam het bericht dat de Joods-Amerikaanse reggaezanger Matisyahu bij nader inzien niet welkom is op een festival in het Spaanse Benicàssim. Lokale BDS-activisten hadden druk uitgeoefend op de festivaldirectie, die vervolgens eiste dat de artiest zich publiekelijk zou uitspreken over zijn standpunt inzake Israël. Matisyahu liet beleefd weten zulks niet van plan te zijn, waarop de organisatie het optreden annuleerde. Dat zou namelijk 'alleen maar ruzie, onbegrip, intolerantie en onbuigzaamheid' brengen. (Een dag later, geschrokken door de ophef, bood het festival excuses aan en kwam op het besluit terug.)

Eén lichtpuntje: onbedoeld liet de BDS-beweging hiermee haar ware gezicht zien. Geen enkele andere gecontracteerde muzikant lag onder vuur. Alleen omdat Matisyahu openlijk Joods is, was hij bij voorbaat verdacht. Het incident bewijst eens te meer dat de grens tussen antizionisme en antisemitisme flinterdun is - ook al schreeuwen BDS-actvisten nog zo hard dat dit twee héél verschillende sentimenten zijn.

En om het helemaal af te maken was er het jaarlijkse ritueel rond het Red Sea Jazz Festival in Eilat, dat zondag begint. Buitenlandse muzikanten die een uitnodiging aanvaarden, krijgen strijk en zet BDS'ers op hun nek. Tot gistermiddag had de petitie 17.978 handtekeningen opgehaald.

Ook in dit land doet de BDS-beweging trouwens reuze haar best om kunstenaars het leven zuur te maken. In 2013 stalkte ze de tenorsaxofonist Yuri Honing, die op voornoemd jazzfestival zou optreden. Hij en zijn bandleden, zei hij destijds in NRC Handelsblad, werden bestookt door 'mails, tweets en nachtelijke telefoontjes'. Vorig jaar september verstoorden BDS'ers een Amsterdams optreden van de hoogbejaarde Israëlische actrice Lia Koenig. Ze riepen leuzen als 'Free Palestine!', het publiek kreeg te horen dat het uit 'moordenaars' bestond. 'Koenig heeft zich niet uitgelaten over het Israëlisch-Palestijnse conflict', verklaarde een van de ijveraars, 'maar ze spreekt zich ook niet uit tegen het beleid van de Israëlische regering.'

Het is de BDS-logica in optima forma. Als je onze visie integraal onderschrijft, heb je recht van spreken. In alle andere gevallen volgt intimidatie en mondsnoeren.

In het huisorgaan der Internationale Socialisten mocht BDS'er Sonja Zimmermann onlangs jubelen over de successen die ze met haar club heeft geboekt. 'De zionisten', wist ze, zijn inmiddels 'enorm bang' - vooral voor de academische boycot. Een 'uitgebreide smaadcampagne' hebben zij tot nog toe niet ondernomen, maar ze proberen volgens haar wel 'meer kwetsbare groepen en personen te pakken', waarbij racisme 'absoluut' een rol speelt.

Lees die laatste zin nog eens over. Zonder in lachen uit te barsten.

http://www.volkskrant.nl/opinie/vrijhei ... 3dece0aaba
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door Pilgrim »

De IJslandse hoofdstad plant volledige Israël-boycot

Geplaatst op 19 september 2015

Afbeelding

De stadsraad van de IJslandse hoofdstad Reykjavik heeft voor een boycot van alle producten uit Israël gestemd. Reden daarvoor zijn “schendingen van de mensenrechten” en de “illegale bezetting van de Palestijnse gebieden”. Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken had scherpe kritiek op de actie.

Volgens het “Iceland Magazine” zal men op grond van de “volkerenrecht vijandige bezetting van de Palestijnse gebieden” geen producten meer uit Israël importeren. De actie werd geïnitieerd door Björk Vilhelmsdóttir (foto boven), wethouder van de Sociaaldemocratische Alliantie.

Kort voor haar pensioen moet dit haar laatste grote ambtshandeling zijn. De boycot zal duren zolang de Palestijnse gebieden “bezet” blijven, aldus “Iceland Magazine”. Daarmee moet druk op de Israëlische autoriteiten worden uitgeoefend om hen ertoe aan te zetten een einde te maken aan de “bezetting”. De stad is bovendien van plan andere landen te boycotten die zich schuldig maken aan schendingen van de mensenrechten.

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken had scherpe kritiek op de actie, schrijft de “Times of Israel”, en noemt de beweging een “vulkaan van haat, die uit het gebouw van de stadsraad in Reykjavik spuwt”. Er zouden geen redenen en rechtvaardigingen zijn voor een boycot van Israël, “alleen haat omwille van de haat”, aldus het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring. “Wij hopen dat IJsland uiteindelijk tot bezinning komt en een einde maakt aan de eenzijdige blinde woede tegen Israël, de enige democratie in het Midden-Oosten”.

Bron: www.gegenfrage.com

Auteur: “Bürgender”

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/09/19 ... el-boycot/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Boycot apartheid Israël

Bericht door sjun »

Het lijkt me uitstekend om Reijkjavik naar voren te schuiven als opvangplaats voor islamitische vluchtelingen. Men wenst daar zelfs al Israël te boucoyyen om die mensen zoveel mogelijk in hun godsdienstige overtuiging tegemoet te komen. Vanadaag is het Israël, morgen komt het gezeur over de IJslandse vlag. Wie het niet eens is met deze actie van Reijkjavik kan overigens als tegenreactie alles dat daar vandaan komt weigeren te consumeren. De ávaxtaskyr blijft hier om te beginnen voortaan buiten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie