Bestaat God?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bestaat God niet?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een Christenen schreef:Ja God Bestaat.

Christelijk geloof wel te verstaan.
Christelijk geloof is niet hetzelfde als God.
God bestaat. Islamitisch geloof welteverstaan.
God bestaat. joods geloof welteverstaan.

God bestaat niet. Atheïstische wijsheid welteverstaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door silkyboxershortXL »

'Hans van de Mortel' schreef:God bestaat niet.
Dat zeggen maakt niet atheïstisch maar betreft zeker weten. Komt op mij over als jezelf overbluffen. Atheïsme is de overtuiging dat God niet bestaat.
Overtuiging is ook een aanname geloof.
Ik weet het ook zeker. Kunnen we erover praten? Nee, althans niet om tot zekerheid in deze te komen.
Afbeelding
Frohe ostern
Die Christen feiern heute die Auferstehung Jesu Christi. Der Ostersonntag ist ein Tag der Freude und der Hoffnung. In diesem Sinne wünscht PI allen Lesern ein frohes Osterfest
Ik wens jullie allen een vrolijk pasen
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ariel »

Dat wens ik jou en onze andere vrienden ook.

Vrolijk pasen. Ik ga zo aan het paasontbijt

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Of God bestaat of niet is niet belangrijk. De islam!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef: Ik wens jullie allen een vrolijk pasen
Zo zie ik het ook in de werkelijkheid. Vrolijk zijn. Met Pasen, met Pinksteren, met Hemelvaart, met Kerstmis, met Oud en Nieuw. Elke dag! Maar dat is verdomde lastig met al die walgelijke hoofddoeken propaganda in Europa die ons hun achterlijkheid wil inprenten en doen accepteren onder de regels van Brussel.

Waren er geen moslims dan had je mij ook niet horen zeiken over God. Ik dacht vroeger dat we de goede kant op waren gegaan. God werd om verstandige reden met rust gelaten. Tot het kankergezwel islam met aanhang zich voordeed. We zijn daarmee op eigen voorspraak terug in de tijd geworpen. Geheel overeenkomstig de wens van de zich opdringende achterlijkheid vanuit door mij ongewenste Arabische cultuur invloeden in onze kennisbeschaving.

Islam hoort niet thuis in onze kennisbeschaving

Dat begrijpt ieder weldenkend kritisch gezond van verstand mens. Waarom draagt onze overheid dat niet uit? Nu denken moslims dat zij door het gezag gewenst en noodzakelijk bevonden zijn. En nog erger: dat het allemaal de wil van Allah is, waardoor zij met z'n allen nog fanatieker zijn geworden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Retorische vraag

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als Hij bestaat, waar is Hij dan? Hoe kan ik hem benaderen?

De dwaas: Door in gebed te gaan (gebeden schijnen door God verhoord te worden) - door neer te knielen - door in de lucht te roepen (God hoort alles) - door te moorden uit zijn naam (afdeling islam - moslims) - door dood te gaan (hoop doet leven) - door vooral op te kijken naar de 'wijsheid' van anderen. Jij bent een lul, je snapt het niet, maar anderen die het ook niet snappen, kunnen jou het haarfijn uitleggen. Dus bestaat God!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie