Bestaat God?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

mercator schreef:
xplosive schreef:
Wat is dat nu weer voor een belachelijke insinuatie.
...de katholieke eredienst werd in die dagen vervangen door een Cultus van de Rationaliteit:
Afbeelding

Ik zou anders best in die tijd willen geleefd hebben, maar dan niet in Frankrijk.
Zo te zien wordt er op die afbeelding geen moord en doodslag gepredikt. Dat kan ook niet anders, aangezien moord en doodslag niets met rationaliteit te maken heeft.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

mercator schreef:
Ozes schreef:Dat leer je er niet bij over de franse revolutie inderdaad
Nee, idd. De 3 schurken Danton, Marat en Robespierre doen qua sadisme en criminaliteit niks onder voor Stalin en Hitler. Maar voor de Fransen zijn het nationale helden. Als die 3 de beschikking hadden gehad over 20ste eeuwse technologie hadden ze heel Europa uitgemoord en platgebrand. Heel gek dat de modale Duitser zich hoort te schamen voor Hitler, maar de Fransman niet voor dit op en top Franse trio psychopaten.
Mwoch- is toch best algemeen bekend.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

lol, juist niet. Het is heel rationeel om te moorden in vele situaties.

@Schepsel,
Nee, dat is het helemaal niet. De kruistochten waren barbaars, slecht en imperialistisch, dat is wel algemeen bekend. Ongeacht de juistheid ervan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

Als ik het allemaal goed begrijp kan iemand die gelovig is niet rationeel denken, Xplosive? Of is er tenminste een steekje aan los?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
mercator schreef:
xplosive schreef:
Wat is dat nu weer voor een belachelijke insinuatie.
...de katholieke eredienst werd in die dagen vervangen door een Cultus van de Rationaliteit:
Afbeelding

Ik zou anders best in die tijd willen geleefd hebben, maar dan niet in Frankrijk.
Zo te zien wordt er op die afbeelding geen moord en doodslag gepredikt. Dat kan ook niet anders, aangezien moord en doodslag niets met rationaliteit te maken heeft.
De speer is een liefdesspeer inderdaad.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Als ik het allemaal goed begrijp kan iemand die gelovig is niet rationeel denken, Xplosive? Of is er tenminste een steekje aan los?
Wie is er nou volkomen rationeel. Niemand toch? Desalniettemin moet er een streven blijven om zoveel mogelijk het gezonde verstand te gebruiken. Gelovigen kunnen mijns inziens tot op zekere hoogte best rationeel denken. De bewering dat er in algemene zin aan gelovigen een steekje los zit gaat mij te ver. In mijn beleving zijn gelovigen wèl slachtoffers van een tragisch misverstand.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

Jouw weigeren om ook maar met enig bewijs te komen dat rationaliteit tot minder geweld leid maar hier toch pagina's over door te gaan komt zeer irrationeel over. Ik vind jouw meer een slachtoffer van een tragisch misverstand.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Als ik het allemaal goed begrijp kan iemand die gelovig is niet rationeel denken, Xplosive? Of is er tenminste een steekje aan los?
Wie is er nou volkomen rationeel. Niemand toch? Desalniettemin moet er een streven blijven om zoveel mogelijk het gezonde verstand te gebruiken. Gelovigen kunnen mijns inziens tot op zekere hoogte best rationeel denken. De bewering dat er in algemene zin aan gelovigen een steekje los zit gaat mij te ver. In mijn beleving zijn gelovigen wèl slachtoffers van een tragisch misverstand.
Hmmh ....en hoe zich uit dat slachtofferschap dan wel?
Laatst gewijzigd door Dhana op di jul 24, 2012 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

Er is sowieso altijd een verschil tussen ''rationele basis voor een daad'' en een ''smetteloos beredeneerde, logische, moreel voor iedereen te begrijpen, en zonder foute aannames op rationele grond begaande daad''.

''Rationeel'' kan bijna alles zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Hmmh ....en hoe uit dat slachtofferschap dan wel?
Ze zitten gevangen in het idee dat er een God bestaat die èn alles geschapen heeft èn volledig goed is. Aangezien dat in mijn beleving contradictoir is met datgene wat mensen om zich heen kunnen waarnemen zal dat in mijn beleving tot innerlijke conflicten bij die gelovigen leiden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Schepsel schreef:Er is sowieso altijd een verschil tussen ''rationele basis voor een daad'' en een ''smetteloos beredeneerde, logische, moreel voor iedereen te begrijpen, en zonder foute aannames op rationele grond begaande daad''.

''Rationeel'' kan bijna alles zijn.
De motivatie voor moord, haat en nijd, e.d., komt die volgens jou voort uit de ratio?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Hmmh ....en hoe uit dat slachtofferschap dan wel?
Ze zitten gevangen in het idee dat er een God bestaat die èn alles geschapen heeft èn volledig goed is. Aangezien dat in mijn beleving contradictoir is met datgene wat mensen om zich heen kunnen waarnemen zal dat in mijn beleving tot innerlijke conflicten bij die gelovigen leiden.

En als dat tot innerlijke conflicten mocht leiden wat is daar zo erg aan? Waarom zou jij daar last van moeten hebben?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

xplosive schreef:
Schepsel schreef:Er is sowieso altijd een verschil tussen ''rationele basis voor een daad'' en een ''smetteloos beredeneerde, logische, moreel voor iedereen te begrijpen, en zonder foute aannames op rationele grond begaande daad''.

''Rationeel'' kan bijna alles zijn.
De motivatie voor moord, haat en nijd, e.d., komt die volgens jou voort uit de ratio?
Nee hoor. Ik denk eerder uit primitieve emoties. Het leek alleen alsof ''rationeel'' vaak gebruikt wordt in de zin van ''goed/logisch verantwoordbaar/verstandig/wijs'' terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

En jij wilt die mensen daar uit halen, zonder dat je een idee hebt of die mensen dan jouw utopische, onverklaarbare rationaliteit aanhangen. Ik zelf kan geen enkel logisch argument bedenken om geen geweld te gebruiken wanneer men hier beter van word. En jij hebt nog steeds geen argument hier tegen.


De motivatie voor moord, haat en nijd, e.d., komt die volgens jou voort uit de ratio?
Als ik er geld aan verdien, of als het mijn leven makkelijker maakt dan zeker. Dat vind ik zeer logisch.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:
xplosive schreef:
Dhana schreef:Hmmh ....en hoe uit dat slachtofferschap dan wel?
Ze zitten gevangen in het idee dat er een God bestaat die èn alles geschapen heeft èn volledig goed is. Aangezien dat in mijn beleving contradictoir is met datgene wat mensen om zich heen kunnen waarnemen zal dat in mijn beleving tot innerlijke conflicten bij die gelovigen leiden.

En als dat tot innerlijke conflicten mocht leiden wat is daar zo erg aan? Waarom zou jij daar last van moeten hebben?
Iemand die begaan is met zijn medemensen zal last van hebben van het lijden dat hij bij zijn medemensen veronderstelt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

Iemand die begaan is met zijn medemensen zal last van hebben van het lijden dat hij bij zijn medemensen veronderstelt.

Dus het is belangrijker dat jij veronderstelt waar mensen aan lijden dan dat het in werkelijkheid het geval is?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:En jij wilt die mensen daar uit halen, zonder dat je een idee hebt of die mensen dan jouw utopische, onverklaarbare rationaliteit aanhangen. Ik zelf kan geen enkel logisch argument bedenken om geen geweld te gebruiken wanneer men hier beter van word. En jij hebt nog steeds geen argument hier tegen.
Van samenlevingsontwrichtende handelingen wordt niemand beter. Dat is het argument.
Ozes schreef:
xplosive schreef:De motivatie voor moord, haat en nijd, e.d., komt die volgens jou voort uit de ratio?
Als ik er geld aan verdien, of als het mijn leven makkelijker maakt dan zeker. Dat vind ik zeer logisch.
Alleen wanneer je niet rationeel en kortzichtig denkt zul je niet doorhebben dat die "makkelijkheid" als een boemerang vanuit de samenleving op jezelf terugslaat, hetgeen niet tegen die "makkelijkheid" opweegt, aangezien de hiermee gecreëerde ongemakken (op de vlucht moeten zijn, chaos in je omgeving creëren) groter zijn dan het gecreëerde "gemak".
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Dus het is belangrijker dat jij veronderstelt waar mensen aan lijden dan dat het in werkelijkheid het geval is?
Als het over anderen gaat kan ik kan slechts iets vermoeden. Alleen de mensen zèlf zullen aan kunnen geven of dat lijden zich ook werkelijk bij hen voordoet. De gedachte aan de mógelijkheid van leed kan voldoende zijn om daar last van te hebben.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

Alleen wanneer je niet rationeel en kortzichtig denkt zul je niet doorhebben dat die "makkelijkheid" als een boemerang vanuit de samenleving op jezelf terugslaat, hetgeen niet tegen die "makkelijkheid" opweegt, aangezien de hiermee gecreëerde ongemakken (op de vlucht moeten zijn, chaos in je omgeving creëren) groter zijn dan het gecreëerde "gemak".
Dat snap ik niet. Als ik niet gepakt word, wat is dan het probleem?
En aub niet vanuit het slachtoffer spreken, dat is niet rationeel maar emotioneel.

Je enige argument is nu dat het politie apparaat 'redelijk' werkt in Nederland, ik weet niet precies wat het oplossingpercentage is maar het zal niet hoger dan 40% zijn.
Dat argument bestaat in de meeste Afrikaanse landen niet (in ZA zijn er 55 moorden per dag), in Egypte valt het doden van een Christen onder gedoogbeleid. Je argument moet wel universeel gelden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Dus het is belangrijker dat jij veronderstelt waar mensen aan lijden dan dat het in werkelijkheid het geval is?
Als het over anderen gaat kan ik kan slechts iets vermoeden. Alleen de mensen zèlf zullen aan kunnen geven of dat lijden zich ook werkelijk bij hen voordoet. De gedachte aan de mógelijkheid van leed kan voldoende zijn om daar last van te hebben.

En wat als je meer "leed" aanricht door te stellen dat christenen...laten we maar zeggen.... een stelletje dwalenden zijn die het licht van de ratio niet zien?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

Komt depressiviteit en zelfmoord meer voor onder Christenen of atheïsten?
Ik denk dat meer atheïsten hieronder lijden, maar zelfs als het gelijk op gaat betekent dat je het verkeerd hebt. Zelfmoord kwam amper voor tijdens de hoogtij dagen van het Christendom in het Westen heeft een statistiek mij kort geleden verteld.

Uiteraard moet je kleurlingen die (dankzij het touwtrekken van links & de eigen raspolitici) over het algemeen veel vaker aan schizofrenie lijden er niet bij tellen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bestaat God?

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Hmmh ....en hoe uit dat slachtofferschap dan wel?
Ze zitten gevangen in het idee dat er een God bestaat die èn alles geschapen heeft èn volledig goed is. Aangezien dat in mijn beleving contradictoir is met datgene wat mensen om zich heen kunnen waarnemen zal dat in mijn beleving tot innerlijke conflicten bij die gelovigen leiden.
Vreemd. Hier heb ik toch nog nooit last van gehad. :eek:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

Voor velen is dat toch wel een strijd geweest. Ik heb hier herhaaldelijk over gehoord, en dat is geen gigantisch wonder.

Maar medelijden met christenen heb ik niet, er zijn veel erger dingen en geloof is geen garantie tot leed. Bovendien zijn er genoeg andere dingen die innerlijke strijd geven.
Laatst gewijzigd door Schepsel op di jul 24, 2012 10:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bestaat God?

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Iemand die begaan is met zijn medemensen zal last van hebben van het lijden dat hij bij zijn medemensen veronderstelt.
Maar dat dit heeft toch niets met rationaliteit te maken? :lol:
Rationaliteit en mededogen zijn compleet verschillende zaken.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Voor velen is dat toch wel een strijd geweest. Ik heb hier herhaaldelijk over gehoord, en dat is geen gigantisch wonder.

Maar medelijden met christenen heb ik niet, er zijn veel erger dingen en geloof is geen garantie tot leed. Bovendien zijn er genoeg andere dingen die innerlijke strijd geven.

Als je medelijden hebt met een ander, stel je je automatisch superieur op.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie