Links antisemitisme

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Als ik die Lieven Verstraete ooit voor mijn Revolutionaire Tribunaal krijg dan.....

Posted by Martien Pennings, 08 juli 2015

Afbeelding
Tegen deze achtergrond zegt Lieven Verstraete: “(...) liet Israël het gebied achter in puin. 1700 huizen waren vernield. 100.000 Palestijnen zaten zonder onderdak.”

“Als ik die Lieven Verstraete ooit voor mijn RevolutionaireTribunaal krijg”, luidde de kop boven dit stuk aanvankelijk, “dan zet ik hem voor een vuurpeloton”. Maar ik ben bang dat ik daarvoor toch een te humanistische mensenmens ben en dat ik hem in plaats daarvan tot 10 jaar dwangarbeid zou veroordelen, waarbij de arbeid vooral zou bestaan uit studie van de geschiedenis van de islam en van Israël. Al geloof ik niet dat de rotzak erdoor zou veranderen. Ik heb steeds meer het idee dat links-zijn betekent: automatisch kiezen voor het Kwaad en dat die keuze bij deze types genetisch verankerd ligt.

De Jodenhaat bij het Vlaamse actualiteiten-programma Terzake is onblusbaar. De redactie is net zo’n ratten-nest van foute Jodenhaters en nazislam-knuffelaars als de redactie van Nieuwsuur en het NOS-journaal in Nederland. Wat zijn het toch ongelóóflijke viezeriken! Ik weet niet of die Kathleen Cools er nog werkt, want misschien heeft iemand mijn advies opgevolgd en het kreng verzopen in de kokende olie. Ook een ander presenterend wijfjesratje van Terzake heb ik eens behandeld onder het motto “Annelies Beck: VRT-verslaggeefster bereikt perverterings-hoogtepunt”. En dan is er natuurlijk de eindeloze collaborerende domheid met al wat fout is van de speciale Midden-Oosten-verslaggever van Terzake, mega-lul-de-behanger Rudi Vranckx. Zie “Vlaamse volidioot Rudi Vranckx krijgt Gutmenschen-prijs” en “Rudi Vranckx: kolderiekske-kolderiekske, geef me nog een kriekske!” en “Vlaamse islamkolder met Rudi Vranckx”.

Lieven Verstraete, óók presentator bij Terzake, heb ik nog nooit apart behandeld en slechts één keer benoemd als “die lul met de obligate gele schoenen en de moeilijke bril”. Enfin, gezegde lul presenteerde Terzake van dinsdag 7 juli. De rotzakken ter Terzake-redactie hadden het feit dat operatie Protective Edge in Gaza een jaar geleden werd afgesloten te baat genomen om nog maar eens het enige staatje in het Midden Oosten te demoniseren dat Europese waarden hoog houdt in een oceaan van islamitische haat en terreur. Dit journaille gaat dus in tijden van IS gewoon door met liegen over Israël en “de Palestijnen” en de islam en aldus maken ze de geesten vooral bij de Europese moslims rijp voor de volgende Holocaust, die zal bestaan uit een apokalyptische oorlog in het Midden Oosten, gepaard gaande aan een Libanon-achtige guerilla in de ge-Beiroetiseerde steden van Europa.

Ik meen te merken dat zowel in Nederland als in Vlaanderen de nieuwsratten voorzichtiger zijn geworden met ronduit liegen. Verzwijgen is altijd een belangrijk onderdeel geweest van hun islam-knuffelen en hun Israël-demoniseren, maar het lijkt alsof het verzwijgen een steeds groter aandeel krijgt in het lasterliegen.

In de 8 minuten die het item op Terzake duurt – kijk van 23:30 tot 31:40 – krijg je een uiterst gewiekst in elkaar gezet pro-Palestijns en anti-Israëlisch propaganda-filmpje te zien waarin beelden en gesproken woord zo gesneden zijn dat er maximale Jodenhaat opgewekt wordt. Ze zijn wél zo doortrapt om een paar beelden en feiten erdoorheen te snijden die “objectiviteit” moeten suggereren: een beetje verdriet aan Joodse kant, bijvoorbeeld. En Netanyahu die vertelt dat Hamas de eigen bevolking bewust in gevaar brengt en dat daarentegen het IDF de eigen burgerbevolking beschermt. Maar dat gaat ten onder in een spervuur van beelden met bombardementen, ontploffingen, raketwerpers, tanks, dode en gewonde “Palestijnen”, wanhopige “Palestijnse” kindergezichtjes, puinhopen, puinhopen, puinhopen en brandende puinhopen.

[Lees verder op de site:]

https://martienpennings.wordpress.com/2 ... krijg-dan/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Ik heb even geaarzeld om dit artikel te plaatsen vanwege de te heftige titel. Bij E.J. Bron is daarom alleen een verwijzing naar dit artikel geplaatst. Ik zelf plaats het hier wel maar censureer alleen gedeeltelijk de titel. Wie graag wil weten wat de hele titel is van dit artikel moet op de site van Martien Pennings zelf gaan kijken.
Monique van Hoogstraten van de leugenmachine NOS-journaal is een fascistische antisemiet

Posted by Martien Pennings, 01 aug 2015

Afbeelding

Moniekje bij het grafje.

No Jews, no news, luidt het gezegde. Maar het zou moeten luiden: no news when no Jews as alleged perpetrators.

We gaan het nog maar eens hebben over de verslaggeving van het NON-journaal van de aanslag op een “Palestijns” gezin in Samaria-Judea (“de Westbank”) Er wordt aangenomen dat die aanslag door Joodse kolonisten is gepleegd. Ik betwijfel dat en de redenen daarvoor heb ik uiteen gezet in een update op dit artikel.

Maar in het navolgende gaan we er voor het gemak van uit dat het inderdaad Joden zijn die deze terreurdaad hebben begaan.

Het NON-journaal van 20:00 van vrijdag 31 juli 2015. Kijk vanaf 5:00.


“Verdriet, ontzetting en woede na de dood van een Palestijns jongetje van anderhalf jaar oud. Hij kwam om het leven door een aanslag van radicale Joodse kolonisten. Ze staken het huis waarin het kind met zijn ouders woonde, met brandbommen in brand. Vanmiddag was de begrafenis.”

Luister naar de gedragen emotie in de stem van het zelfvoldane broekenventje Rik van de Westelaken. Hij zou misschien per honderd slachtoffers van die 26.557 aanslagen die sinds 9/11 door islamieten zijn gepleegd net zoveel plechtigheid in zijn stem moeten leggen als bij deze ene kleuter.

En dan komt Monique van Hoogstraten met een voice over bij beelden van het graven van een grafje in de droge aarde. Haar stem is aanstellerig als altijd, namelijk die van een Goois tienermeisje dat met geaffecteerde a-klanken op extra brave wijze een tekstje voor de leraar opleest:

“Het einde van een heel kort léévûh. Achttien máándûh was Ali. Toen werd-ie slachtoffer van het conflict waar-ie zelfs nog nooit van gehoord had.”

Ja, dat is natuurlijk waar, maar het zou niet lang geduurd hebben voor-ie ervan gehoord zou hébben, want de opvoeding tot haat begint bij de “Palestijnen” héél vroeg. Er zijn vele beelden bekend van “Palestijnse” kleuters van een jaar of vier, vijf die al hele islamitische Jodenhaatriedels uit het hoofd kunnen opzeggen. En op de foto van de vermoorde kleuter die in deze uitzending van het NON-journaal door een ongetwijfeld Arabische hand omhoog wordt gehouden, heeft het kindje met zijn anderhalf jaar al een Arafatse terreursjaal om.

Afbeelding

We zien vervolgens het uitgebrande interieur van de betreffende woning.

Afbeelding

Een waardige en rustige woordvoerder van de “Palestijnen” komt aan het woord:

“Ze maakten daar het raam stuk en gooiden een Molotov-cocktail door het raam. Ze lagen hier allemaal te slapen en de buren kwamen op het gillen van het gezin af.”

Van Hoogstraten:

“Als bewijs van hun daad lieten ze graffiti achtûrr: ‘wraak’ staat hier.”

En we zien een Hebreeuws woord met een Davidsster ernaast op een wand gekalkt.

Afbeelding

Van Hoogstraten:

“Ze zijn wel wat gewend aan kolonistengeweld, hier in het dorp. Drie Joodse nederzettingen liggen er omheen.”

Let op: net zoals bij de reportages van Monique uit Gaza, waar alleen Hamas-informatie gebruikt wordt en alleen Hamas-woordvoerders in beeld komen, zo komen ook hier uitsluitend “Palestijnen” aan het woord, die bovendien allemaal waardig en gematigd overkomen.

En dus vertelt die waardige en rustige woordvoerder van de “Palestijnen”:

“Bomen omhakken, mensen aanvallen. Vorig jaar zijn auto’s in brand gestoken.”

Ik weet niet of Moniekje weerwoord gezocht heeft bij “de kolonisten”. Maar we horen of zien ze in elk geval niet. En misschien wilden ze ook niet, want de reputatie van het Moniekje zal ook wel onder deze pionierende Joden gevestigd zijn.

Van Hoogstraten:

“Bijna nooit worden de daders veroordeeld.”

Implicitum
: slecht en corrupt rechts-systeem in Israël. Terwijl de waarheid is dat Israël voorbeeldig handelt, zelfs tegenover bewezen terroristen en terwijl onder de zogenaamde “Palestijnse Autoriteit” er een totalitair, moorddadig en corrupt willekeurs-regime heerst. Ga eens wat filmpjes van Palwatch bekijken. Lees eens de hoofdstukken 10 en 11 van “The Israeli Solution” van Caroline Glick. De titels van die hoofdstukken zijn: “Welcome to Palestine” en “Welcome to Israel”.

En bijna constant blijven in Moniekjes “reportage” de verbrande resten van het huis in beeld.

Nu komt er een oude Arabier aan het woord, een “familielid” zegt het bijschrift, die het waardige lijden der “Palestijnen” in het heden en verleden moet belichamen. Een heel erg gewone man, want hij heeft dan wel een “kefala” om het hoofd, maar ook een gewoon geruit overhemd aan. Hij zegt:

“Op de Westelijke Jordaanoever wonen is niet genoeg voor ze. Ze willen ons ook uit onze huizen schoppen. Daarom nemen ze wraak. Ze willen hier geen Arabieren.”

Afbeelding

Geen tegenspraak. Niet van een geïnterviewde “kolonist”. En ook Moniekje verstrekt geen relevante context. En dat zou toch nodig zijn. Zoals: in 1948 en 1967 zijn de Arabieren een genocidale oorlog tegen Israël begonnen en beide oorlogen wonnen de Israëli’s; in 1967 weigerden de Arabieren na hun nederlaag te onderhandelen met Israël zodat Israël GEDWONGEN werd het bestuur van Samaria-Judea (“de Westbank”) op zich te nemen; na “Oslo 1993” kreeg de “Palestijnse Autoriteit” zeggenschap over Minimaal 95% van Samaria-Judea; onmiddellijk na “Oslo 1993” begon Arafat het “vredeproces” te saboteren; in slechts hooguit 3 á 4 % van Samaria-Judea bevinden zich Joodse nederzettingen en minstens 95% staat dus onder het gezag van de “Palestijnse Autoriteit”; bij verschillende vredesvoorstellen sinds “Oslo 1993” zijn door Israël voorstellen gedaan die de Palmaffia’s voor 98% hun zin gaven; onderhandelingen zijn steeds stuk gelopen op de consequente weigering van de Palmaffia’s om Israël te erkennen en te beloven in vrede met Israël te leven. (Voor een korte geschiedenis van Israël: klik hier.)

Als je dat nu allemaal weet en je gaat nog even terug naar die uitspraak van die Arabier die door het Moniekje sprekend wordt opgevoerd: wat denkt een totaal ongeïnformeerde en door de main-sewer-media gehersenspoelde nieuws-consment dan? Juist! Dat die Joden niet deugen en alles genadeloos bij elkaar roven, ook als ze daarbij kleuters moeten vermoorden.

Afbeelding

Van Hoogstraten:

“De Palestijnse premier kwam op bezoek en had een boodschap voor de wereld.”

Ja, de premier had waarachtig ook nog een stropdas om en een westers pak aan, zoals de oude Arabier een geruit overhemd droeg. Maar hij is een representant van dat regime dat ik hier boven al aanduidde als totalitair, moorddadig, corrupt en vol willekeur.

“Mijnheer Netanyahu moet álle nederzettingen-activiteit stoppen en alle haatzaaierij van zijn regering tegen ons volk. Wij vragen de wereld om ons ons recht te geven.”

Let op hoe onder de woorden van de premier “Wij vragen de wereld om ons ons recht te geven” ydillische beelden zijn gesneden van bucolisch groen-links leven van een “Palestijns” gezin. Zou het Moniekje ook voor die verfijnde subliminale hersenspoelings-details verantwoordelijk zijn?

Afbeelding

Terug naar de woorden van de stropdas-premier:

“Mijnheer Netanyahu moet álle nederzettingen-activiteit stoppen en alle haatzaaierij van zijn regering tegen ons volk. Wij vragen de wereld om ons ons recht te geven.”

Kijkkijk! Terwijl Netanyahu het fatsoen had om alleen aandacht te besteden aan de menselijke dimensie van dit drama, is mijnheer de Palmaffioos al meteen weer bezig op typisch-Arabierisch-islamitische wijze er de politieke kanen uit te braaien: het is de schuld van die nederzettingen op die hooguit 4% van de grond van Samaria-Judea! Van een werkelijk hallucinante perverse schofterigheid is wel de beschuldiging dat het de Israëlisch regering is die aan haatzaaien doet. De Israëlische regering kijkt wel uit! Bij het geringste bewijs daarvoor zullen alle Westerse main-sewer-media er bovenop zitten. Nee, het zijn de scholen en de media die onder het gezag staan van de “Palestijnse Autoriteit” waar kinderen en volwassenen dag in dag uit gemarineerd worden in de Jodenhaat. Ga eens een uurtje neuzen op “Palwatch”. Neem eens ter hand: “Deception: betraying the Peace Process”.

De Homepage van Palwatch heeft aan de linkerkant een groen gekleurde kolom met een indeling naar onderwerpen. Vijfde van boven is “Violence and terror”. Als je daarop gaat staan krijg je een rol-menuutje met sub-onderwerpen. Klik daar aan “Glorifying terrorists and terror”. Daar vind je vele tientallen voorbeelden van de officiële cultus van verering van terroristen en terreur die door de “Palestijnse Autoriteit” in stand wordt gehouden. Iedereen kent toch de beelden van de vreugde-explosies en het op straat snoepjes uitdelen bij de “Palestijnen” als er weer eens een geslaagde moordpartij op Joden of “Amerika” (Twin Towers) heeft plaats gevonden?

Dus deze “premier”, een vertegenwoordiger van dit terreur-regime dat openlijk het vermoorden van Joden propageert en beloont, staat Netanyahu te beschuldigen van “haatzaaien” terwijl Netanyahu natuurlijk oprecht geschokt is, niks liever zou willen dat het niet gebeurd zou zijn en die gemeende excuses staat aan te bieden. Dringt het wel in volle omvang door door hoe pervers deze reportage van het Moniekje is?

Nee, bij het NOS-journaal zal je geen voice over horen die zegt:

“Netanyahu betoonde zich oprecht geschokt en beloofde dat de daders hun straf niet zouden ontlopen. Dat is in elk geval een geheel andere reactie dan doorgaans in kringen van Palestijnse gezagsdragers, waar dit soort terroristen geprezen en beloond worden.”

Maar Van Hoogstraten zegt dus alleen maar:

“De Palestijnse premier kwam op bezoek en had een boodschap voor de wereld.”

Ja, dan kan je niks anders dan een leugenlasterende antisemitische vette rat zijn. Al bestaat je liegen dan vooral uit verzwijgen.

Afbeelding

Van Hoogstraten:

“En toen was de begrafenis: een afscheid zonder de ouders. Die liggen zwaar verbrand in het ziekenhuis.”

Ja, dat is erg. Dat is gruwelijk. Schrijnend. Maar waarom dat dramatische aandikken in een extra uitgebreid item, terwijl het nieuws uit die regio honderden dagelijkse voorbeelden oplevert van misschien niet kwalitatief maar zeker kwantitatief véél grotere tragedies? Is dat nou alleen maar om de moslims in Nederland extra te sterken in hun Jodenhaat? En de toch al gehersenspoelde rest van de bevolking nóg bevooroordeelder te maken jegens Israël? Waarvandaan komt toch die kwaadaardige impuls? Maar misschien is dat hetzelfde vragen als: waar komt toch de Jodenhaat vandaan?

Waarna beelden van de rouwenden. Beelden van het grafje. Ja, het wordt grondig uitgemolken door Van Hoogstraten. Die als apotheose nog een stand-upje, sorry, sit-downtje doet bij het grafje:

“De begrafenis is voorbij en het enige wat rest is een zwaar verbrand kinderlijkje in een heel klein graf. Begraven in de aarde waarom het conflict feitelijk draait. Om de vraag: van wie is deze grond?”

Prachtig, prachtig! Tolstojaans! “Heeft een mens veel land nodig?” Ach, ten slotte niet meer dan de afmetingen van een graf. Maar dit sentiment is ten diepste vals. Want de Jodenhatende antisemiet Monique van Hoogstraten, “correspondente” van het NON-journaal moet toch echt wel beter weten. Het gaat namelijk helemaal niet om grond. Het gaat om de vernietiging en verdrijving van de Joden in Israël. Het gaat erom de Israëli’s zodanig in het nauw te drijven – via een “Iran-deal” en het soort propaganda dat Van Hoogstraten verzorgt – dat Israël instemt met een “Palestijnse staat” die niet Israël heeft erkend en niet heeft hoeven beloven in vrede met Israël te leven. Het gaat erom dat die Palestijnse staat gevestigd wordt óók op die paar procenten land van Samaria-Judea die Israël nodig heeft om Israël te kunnen verdedigen waar Israel op zijn smalst is (15 km). Als dat bereikt is, dan kunnen de Hamas- en IS-jihadisten “de Westbank” binnen stromen en zal het net als Gaza in 2005 in een raketlanceerplatfom veranderen. Alleen zal het gevaar, nu de ontkiemende Arabische Lente is uitgebloesemd en uitgebarsten in een juichende Arabische Zomer, duizenden malen groter zijn voor Israël dan in 2005.

Dat wéét het Moniekje allemaal, terwijl ze daar die act zit op te voeren bij dat ene grafje waarvan er honderdduizenden zijn in haar regio die niet vanwege Joden gevuld moesten worden.

Maar Rik van de Westelaken is duidelijk onder de indruk van het vakvrouwschap van Monique. Bewondering en ontzag klinken in zijn stem door als hij zegt:

“Ja, correspondent Monique van Hoogstraten was dat.”

Je bent een belachelijk lulletje rozewater, Rikje!
Met je bewondering voor de valse sentimenten van de antisemiet Van Hoogstraten.


Abbas geeft in deze video toe dat hij terroristen stuurt om Israëli’s te doden.

UPDATE 2 augustus 2015

Op deze video wordt door Abbas gedaan wat altijd gedaan wordt door alle Abbassen en Monieken van deze wereld: perverteren en verzwijgen. Waarom, zo vraagt de ploert, kunnen de Palestijnse vrijheidsstrijders niet losgelaten worden uit de Israëlische gevangenissen? De Israëli’s zeggen dat ze bloed aan hun handen hebben. En wat hebben de Israëlische soldaten die dood en verderf zaaien met hun zware wapens onder de Palestijnen aan hun handen? Talkpoeder? Het is gewoon oorlog en in een oorlog gebeuren nu eenmaal deze dingen.

Wat hier verzwegen en gelogen wordt door de ploert: de Palmaffia’s zijn degenen die het geweld al vanaf 1920 beginnen en gaande houden; de Palmaffia’s vermoorden at random Joden waar ze maar Joden kunnen vermoorden; de Israëlische soldaten proberen alles om burgerdoden te voorkomen; de Palmaffia’s doen alles om de Israëlische soldaten te dwingen zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken onder hun eigen bevolking; de Palmaffia’s marineren hun eigen bevolking in Jodenhaat via onderwijs en media zodat ze nooit van zijn leven vrede zouden kunnen sluiten met Israël, zelfs al zouden ze dat willen, want de eerste de beste Palmaffialeider die dat voorstelt tekent zijn eigen doodvonnis.

UPDATE PER 3 AUGUSTUS

Naar mate de tijd verstrijkt komt één detail steeds meer bovendrijven dat me zegt dat hier Arabieren aan het werk zijn geweest. Onder de graffiti op de muren van het verbrande huis was ook een kreet die ongeveer luidde “Leve de koning de Messias!” Dat is wel zéér onwaarschijnlijk dat Joodse orthodoxen dit hebben neer gekalkt, want de Joodse Messias is bij uitstek een vredesvorst.

Lees al mijn odes aan het NON-journaal !!!

https://martienpennings.wordpress.com/2 ... -aankomen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door Ariel »

Heel goed dat jij het complete artikel hier geplaatst hebt Pilgrim. Als jij het niet gedaan had, dan had ik het gedaan. Ik was net zo boos als Martien toen ik die achterlijke uitzending zag. Ik heb op het punt gestaan om de NOS te bellen, maar volgens mij had dat niets geholpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Je vraagt je soms af hoeveel mensen de kul van het NOS geloven. :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Je vraagt je soms af hoeveel mensen de kul van het NOS geloven. :emm2:
Veel vermoed ik Pilgrim. De meeste mensen verdiepen zich niet in Islam, en geloven werkelijk alles wat de leugenmachine NOS ze wijs maakt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Tja, als je bedenkt dat de meerderheid van de Europeanen gelooft dat Israël een vernietigingsoorlog tegen de Palestijnen voert dan ziet het er somber uit. Misschien is er iets voor te zeggen om die titel van dat artikel maar voluit te vermelden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Tja, als je bedenkt dat de meerderheid van de Europeanen gelooft dat Israël een vernietigingsoorlog tegen de Palestijnen voert dan ziet het er somber uit. Misschien is er iets voor te zeggen om die titel van dat artikel maar voluit te vermelden.
Ik heb de titel licht aangepast.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Links antisemitisme

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Je vraagt je soms af hoeveel mensen de kul van het NOS geloven. :emm2:
De massa denkt dat ze door de media "informatie" wordt aangereikt maar in feite is het onversneden propaganda verpakt als informatie. Eens je dat door hebt is het al heel wat eenvoudiger om de propaganda trucs te voorzien. Goebbels en Hitler wisten al heel goed dat de massa dom is en je haar de onwaarschijnlijkste leugens kan doen slikken. Noem een Afrikaanse kolonist en indringer gewoon een "vluchteling" en de boodschap komt direct over. Noem het propaganda kwartiertje "nieuws" en het is ook al geklonken. Zo simpel is het écht. vergelijk even de 2 volgende zinnen:
-Een losgeslagen groep Afrikaanse illegalen op zoek naar gratis geld heeft de kanaaltunnel in Calais bestormd en daarbij voor vele tienduizenden Euro schade aangericht en 5 truckchauffeurs mishandeld.

Dàt-hoewel het exact aangeeft wat er werkelijk gebeurd is-zal je niet in het NOS nieuws vinden. Wél dit:
-Wanhopig door hun slechte leefomstandigheden hebben een aantal vluchtelingen geprobeerd om via de kanaaltunnel naar Engeland te komen, met gevaar voor hun eigen leven. Enkele truckchauffeurs probeerden hen tegen te houden en daarbij zijn gewonden gevallen en werd schade aangericht.

Let erop dat de suggestie wordt gewekt dat de truckers de arme azielepoten hebben aangevallen en dat de schade dus helemaal hun schuld is !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door silkyboxershortXL »

Why the Jews? Caroline Glick explains the roots of genocidal Jew hatred
*8.45min Verantwoordelijkheid van het individu om de keus te maken tussen goed en kwaad waar geen 'bovenonsgestelde' macht over heeft.
13.27 "Het gaat om de vraag wat het betekend om mens te zijn- Laat dat bezinken-menswording gaat over de moraliteit.

Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Ochtend Humeur: Monique van Hoogstraten’s gekwelde activisme

Gepubliceerd door Asher Ben-Avraham, 11 oktober 2015

Afbeelding

Met de golf van Palestijnse terreur tegen Israëlische burgers van de laatste week krijgen we NOS-, Parool- en Trouw-correspondent Monique van Hoogstraten weer regelmatig te zien, te horen en te lezen. En dan val ik steeds uit mijn stoel van verbazing. Want Monique leeft in een andere werkelijkheid.

Monique heeft het nooit over de constante, 24/7 haatzaaierij en oproepen van Palestijnse leiders tot geweld tegen Israël en tegen Joden. Monique verzwijgt uitspraken van president Abbas op de Palestijnse televisie waarin hij aanzet tot bloedvergieten in de straten van Jeruzalem. Monique negeert de recente speech van diezelfde Abbas voor de Verenigde Naties waarin hij zo ongeveer de oorlog verklaarde aan Israël.

Monique hoor je niet over de meer dan 400 Palestijnse terreuraanslagen van de afgelopen week met messen, schroevendraaiers en autobommen op willekeurige Israëlische burgers. Monique besteedt geen aandacht aan het hysterische gejuich in de Palestijnse media over die terreurdaden.

Monique laat zich bij voorkeur filmen tegen de achtergrond van Israëlische soldaten die traangas gebruiken tegen Palestijnse demonstranten. Monique vertelt dan met een gekweld gezicht over het buitensporige geweld tegen (niet van!) de Palestijnen.

Monique ziet vooral zielige, onderdrukte en vreedzame Palestijnen en wrede, massaal geweld gebruikende Israëlische troepen. En als zij bij hoge uitzondering over een Palestijnse geweldsdaad spreekt, dan downplayt zij die gewoonlijk in vage bewoordingen tot een incident. En voegt er op zijn best aan toe dat het geweld van beide zijden komt.

Monique van Hoogstraten is geen journalist. Monique is een pro-Palestijnse activist die een hekel aan Israël heeft. Het land dat al haar al jaren gastvrij onderdak biedt. Het land waar zij ongehinderd door perscensuur in alle vrijheid haar activisme kan bedrijven.

Voortaan zet ik het geluid uit zo gauw ik haar stem hoor. Dat is dan weer mijn vrijheid.

http://opiniez.com/2015/10/11/ochtendhu ... activisme/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

PAUW

By Koby Zicher, 16 okt 2015

Afbeelding

Met stomheid geslagen heb ik gisteren naar de uitzending van Jeroen Pauw zitten kijken. Denkende dat je alles al hebt gezien en het niet erger kan worden, blijkt de realiteit je voorstellingsvermogen toch nog te kunnen overtreffen.

Nieuwsgierig naar de verslaggeving van het overleg dat Ahmed Aboutaleb met de buurtbewoners van de Rotterdamse Beverwaard had gehad, bleef ik per ongeluk hangen bij de NOS van Marcel Gelauff. Alles rustig in de ‘tokkiewijk’ volgens de Nederlandse Pravda. Aan de hand van Twitter weet ik dat het tegenovergestelde de waarheid is.

Het kijkcijferkanon van de NPO Pauw deed mijn tenen krommen en haren te berge rijzen. In eerste instantie voorzag ik – in tegenstelling tot de gebruikelijke ‘weg met ons’-inhoud – een interessant programma. In de vooraankondiging was te lezen dat rabbijn Yanki Jacobs en Natascha van Weezel – gepresenteerd als journaliste – in discussie zouden gaan over de geplande noodopvang van asielzoekers in Amstelveen.

Amstelveen is het voorbeeld van een ondoordachte en eenzijdige planning van het COA, zoals we die al eerder bij het dorpje Oranje gezien hebben. Zonder enige belemmering van feitenkennis beslist het COA aan de hand van een lijst met leegstaande panden waar groepen Syrische(?) asielzoekers worden opgevangen. Een speld op de kaart en er zijn weer vierhonderd migranten uit een oneindige stroom hoogopgeleiden ondergebracht.

De rabbijn die namens het CJO de gevoelens van de bewoners van de Joodse ‘tokkiewijk’ duidelijk wilde maken, werd geïnterrumpeerd door de anders altijd kritische Johan Derksen en Jan Slagter, zelf niet vies van een discutabele uitspraak over gaskamers. De reële bedreiging die al decennia als het zwaard van Damocles boven de wijk en haar bewoners hangt, wordt als onbetekenend aan de kant geschoven voor de opvang van migranten, die mogelijk in het Midden-Oosten oproepen tot vernietiging van Joden.

In de wijk rijden Koninklijke Marechaussee en politie af en aan, scholen zijn omgeven door manshoge hekwerken en beveiliging. Maar de angst en bezorgdheid die Joden hebben om hun potentiële buurtbewoners is ongefundeerd, aldus de goednieuwsshow van wegkijkend Nederland.

Terwijl rabbijn Jacobs gehaast het laatste slokje heilig wijwater neemt om plaats te maken voor de volgende gast, verschijnt de prachtlander Youness Ouaali in beeld. Inmiddels een bekende vertegenwoordiger van de gematigde islam van de hoger opgeleide nieuwe Nederlanders. Op Facebook blijkt meneer een opiniemaker te zijn, voorzien van scherpe tong en geïntegreerde meningen.

Met de oproep om “Is het misschien een goed idee om toeristen uit Israël (kinderen niet) vanaf vandaag in Nederland total loss te slaan?” wil hij volgens eigen zeggen aanzetten tot een dialoog. (zie fragment Pauw).

De eigenaar van een broodjeszaak in Bussum voelt zich verbonden met de Palestijnse zaak en maakt zich boos over de neergeschoten Ahmad Manasrha. Ouaali vergeet gemakshalve te vermelden dat dit 13-jarige kind werd neergeschoten nadat hij twee Joden met een mes had neergestoken, samen met zijn eveneens minderjarige neefje.

Na een speurtocht naar het ‘geschikte’ slachtoffer en de daaropvolgende steekpartij is de kleine Ahmad neergeschoten, gearresteerd en per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ahmad maakt het inmiddels goed en wil u allemaal de groeten doen doormiddel van het opgeheven vingertje (zie hier betekenis). Dit in tegenstelling van de door Ouaali beweerde moord op arme Amad.

Dit alles terwijl ik dacht, dat ik alles al gezien had en het niet erger kon worden. What‘s next? Ik durf het me niet meer voor te stellen...

http://opiniez.com/2015/10/16/pauw/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Weggegooid geld

Posted on oktober 21, 2015 by tijluylenspiegel

Afbeelding

Dat was de titel van een documentaire vanavond over Israël en de Palestijnen in de “bezette gebieden” op de Westelijke Jordaanoever en (in mindere mate in Gaza) door de IKON.

De hele documentaire lang komen er beschuldigingen langs dat Israël de grote boosdoener is, de boeman om het zo maar eens te zeggen, tegelijkertijd komt er in het hele verhaal niet één Israëliër aan het woord. Mensen van verschillende pluimage mogen hun beschuldigingen uiten, van Palestijnen tot Duitsers en alles wat daar tussen zit.

En dat zijn er een hoop, en al die landen geven geld, veel geld, toch is er niemand die zich afvraagt waar dat geld gebleven is, in die zin is de titel van de docu goed gekozen want je kunt nauwelijks anders dan concluderen dat het inderdaad weggegooid geld is. Maar hoe serieus moet je een omroeporganisatie nemen die in een conflictsituatie slechts één kant van de strijdende partijen aan het woord laat? Naar mijn mening moet je die helemaal niet serieus nemen, sterker nog je zou ze openlijk moeten beschuldigen van eenzijdige berichtgeving. Keer op keer wordt de muur in beeld gebracht die Israël heeft gebouwd, niet één keer wordt de aanleiding tot het bouwen benoemd laat staan dat er vermeld wordt dat hij werkt; het aantal aanslagen is dankzij de muur aanzienlijk afgenomen.

Keer op keer wordt er ook geschermd met de “Twee staten oplossing”, en de beschuldigende vinger wijst telkens weer uitsluitend naar Israël, nooit naar de weigerende Palestijnse autoriteit, en in de hele uitzending is niet één keer gewezen op het feit dat zowel Hamas als Fatah in hun ideologie de vernietiging van de Joodse Staat hebben staan.

En weet u wat nou zo erg is, die IKON valt onder de publieke omroep, en die wordt (vorstelijk) betaald door onze eigen overheid met geld van u en mij, u en ik betalen dus indirect mee aan Palestijnse propaganda!

http://fenixx.org/2015/10/21/weggegooid-geld/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Jodenhatende Hanin Zoabi spreekt over Jodenvervolging!?

Gepubliceerd door Daniel Marom, 23 oktober 2015

Afbeelding
Uitgerekend de Palestijns-Arabische Hanin Zoabi zal een toespraak verzorgen ter herdenking van de Kristallnacht in 1938...

Bij het organiseren van een toespraak of zelfs een rechtszaak over een gevoelig onderwerp, is het gebruikelijk dat de betrokken partijen zich eerlijk en zonder vooringenomenheid laten vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld, voor een lezing over het Nederlandse verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog, zou het niet eerlijk zijn om alleen Joseph Goebbels uit te nodigen (stel dat hij nog leefde) om te spreken over het functioneren van de Nederlanders tijdens de oorlog.

Of, voor een lezing over de fraude met Volkswagen-diesels, zou het niet slim en eerlijk zijn om alleen een GroenLinks-spreker, vol haat en nijd jegens alles en iedereen die fossiele brandstof gebruikt, uit te nodigen.

Voor een toespraak ter herdenking van de Kristallnacht – de nacht in 1938, waarin door de nazi’s in Duitsland en Oostenrijk duizenden huizen, bedrijven en synagogen werden vernield en honderden joden werden gedood – kunnen levende getuigen en Joodse overlevenden die de gebeurtenissen van die nacht hebben meegemaakt worden uitgenodigd. En zelfs Duitse schoften die toendertijd hebben deelgenomen aan de plundering en moorden, uiteraard vergezeld door een erkend en rechtschapen historicus om de lezing van historische en politieke diepte te voorzien.

Ik gebruik nogmaals Joseph Goebbels als voorbeeld. Men zou op de herdenkingsbijeenkomst een citaat kunnen geven uit de woorden van de fanatieke Duitse nazi-minister van Propaganda, de radicale antisemiet. Er is immers genoeg historisch beeldmateriaal van Goebbels, waar hij het “volk” ophitst met eindeloze leugens, bloederige horror erhalen, en grenzeloze verdorvenheid.

Maar het zou niet eerlijk en ronduit fout zijn om de woorden van Goebbels een hoofdrol te laten spelen in een speech over een traumatische gebeurtenis in het leven van Oostenrijkse en Duitse joden. In feite zou dat Goebbels doen herleven en zijn geest en waanzin weer een podium geven.

En nu krijgt Hanin Zoabi een podium op een herdenking van de Kristallnacht in Amsterdam. Een Arabische moslima geboren in 1969 zonder enige kennis van het onderwerp “Europa in de vorige eeuw”. Met haar eigen persoonlijke achtergrond als dochter van een parlementslid van de Arabische communistische partij, die net zoals zijzelf vijandig staat tegenover Israël en vol haat is tegen joden.

Al haar opvattingen zijn terug te vinden in haar toespraken en betogingen, in videoclips en beelden over haar deelname op het Turkse schip Mavi Marmara naar Gaza om de Israëlische marine fysiek te confronteren en Israël wereldwijd in verlegenheid te brengen. Op de meest provocerende manier mogelijk.

Uitgerekend mevrouw Zoabi, die net als Goebbels op dezelfde voet verder gaat door de waarheid te verbergen, door feiten te verdraaien en door leugens te uiten – keer op keer aangetoond en vastgelegd – wordt naar een bijeenkomst over de jodenvervolging gehaald? Naar een lezing over de misdaden van Duitsers? Een dat terwijl de nazi’s – als zij de oorlog hadden gewonnen – behalve de Joodse wereld ook de Arabische wereld zouden hebben vernietigd. Want Arabieren waren voor de nazi’s Semieten en geen Ariërs.

Voor een cursus brugbediening in Nederland nodig je geen spreker uit die in een tent in de Saharawoestijn woont…. Behalve als je de duidelijke bedoeling hebt om zaken te verdraaien en een generatie brugbedieners te creëren die deskundig zijn in het opzetten van een tent te midden van een zandstorm.

http://opiniez.com/2015/10/23/jodenhate ... ervolging/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

OchtendHumeur: Links vindt antisemitisme op school OK

By Asher, 04 nov 2015

Afbeelding

Van linkse partijen moet je het niet hebben als het om bestrijding van Jodenhaat gaat. Dan halen ze hun schouders op en kijken toe vanaf de zijlijn. Die conclusie kan je trekken na de stemming over de Onderwijsbegroting voor 2016.

PvdA, GroenLinks en de SP stemden als enige partijen tegen een volstrekt redelijke motie van Joram van Klaveren (groep Bontes/Van Klaveren) om iets te doen tegen het toenemend antisemitisme onder Turkse en Marokkaanse leerlingen en aan anti-Israëlisch (lees: antisemitisch) onderwijsmateriaal. De motie werd overigens aangenomen.

Van Klaveren snapt niets van de houding van de linkse partijen. Tegenover OpinieZ zei hij: “De linkse partijen gaven in het debat aan dat er in het onderwijs al genoeg aandacht wordt besteed aan antisemitisme. Ik gaf daarop de reactie dat dit juist het punt is dat mij zorgen baart. Er was recent een aanstaand docent maatschappijleer die verkondigde dat ISIS een joods complot is. Twintig procent van de geschiedenisdocenten in de Randstad durft de Holocaust niet te bespreken in verband met agressieve Turkse en Marokkaanse leerlingen. De AIVD stelde in 2004 al dat antisemitisme in het onderwijs voornamelijk groeit onder islamitische scholieren. Dat probleem is helaas niet minder geworden.”

Het is niet de eerste keer dat PvdA, GroenLinks en de SP wegkijken als antisemitisme in het parlement ter sprake komt. Van Klaveren: “Enkele weken geleden stemden ze ook tegen mijn motie om hulporganisaties die antisemitisme propageren en jodenhaat uitdragen niet langer te subsidiëren. Die motie is gelukkig wel aangenomen. Het zegt dat links blijkbaar antisemitisme niet zo belangrijk vindt. Ze maken het op deze manier ook salonfähig.”

Linkse politici willen dus niks doen aan antisemitisme. Ik hoef niet lang na te denken waarom: ze zijn bang hun islamitische achterban tegen zich in te nemen. Voor de vorm willen ze antisemitisme nog wel gratuit afwijzen, maar het echte probleem is natuurlijk de ‘islamofobie’. Je moet tenslotte creatief zijn in de strijd om de kiezersgunst. Dan hebben de Joden maar pech, zoveel zijn het er niet.

http://opiniez.com/2015/11/04/ochtendhu ... school-ok/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Malmö, Zweden: Waar de BDS radicale islamitische en linkse antisemieten bij elkaar brengt

Geplaatst op 9 november 2015

Afbeelding

Het nieuws van de dag luidde dat Zweden zou instorten onder de last van de “immigranten”. Voor de Joden in Zweden en vooral in Malmö heeft deze ineenstorting al jaren geleden plaatsgevonden, lang voor het begin van de migratiecrisis.

Sinds 2010 worden de Joden in Malmö door middel van doelgerichte aanvallen door islamitische migranten systematisch uit de stad verdreven. Daarbij worden ze ondersteund door linkse Israël-kritische politici.

Malmö is de op twee na grootste stad in Zweden en het uithangbord voor iets dat men het Malmö-syndroom kan noemen: antisemitisch geweld, die uitmondt in een gezamenlijke anti-Israëlische agenda van de radicale islamieten en linksen. Het resultaat is dat Malmö door de Joden verlaten wordt vanwege het geweld van de moslims en de desinteresse van de linkse politici.

Malmö is een gevaarlijke plek voor Joden geworden, wat verschillende YouTube-video´s bewijzen. O.a. een niet-Joodse verslaggever had zich met een keppeltje op straat gewaagd en werd vervolgd, uitgescholden en bedreigd.

Lees hier het originele Engelstalige artikel!

Bron: http://de.europenews.dk

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/11/09 ... ar-brengt/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Nog steeds krijgen de Joden de schuld

Door Judith Bergman. Vertaling: Likoed Nederland, 24 november 2015

Het is moeilijk om met oude gewoontes te breken. En in Europa lijkt het bijna onmogelijk.

Eerst zei de Zweedse minister van Buitenlandse Zaken Margot Wallström dat: “om de radicalisering tegen te gaan, moeten we terugkijken naar de situatie in het Midden-Oosten. Bijvoorbeeld naar de Palestijnen, hoe belangrijk het is om te zien dat er geen toekomst is. Zij moeten een wanhopige situatie accepteren of hun toevlucht nemen tot geweld.”

Daarna voorzitter Jan Marijnissen van de Nederlandse Socialistische Partij, die niet aarzelde om de terreuraanslagen in Parijs van Islamitische Staat te koppelen aan de Palestijnse kwestie: “Het heeft ook te maken met het Palestijns-Israëlische conflict.” “Het Palestijns-Israëlische conflict”, voegde hij eraan toe, “is een voedingsbodem.”

Le Monde, een toonaangevende [linkse!!] Franse krant, herhaalde dit argument in haar analyse en zei dat het noodzakelijk was dat Frankrijk van de internationale gemeenschap zou eisen om onmiddellijk een Palestijnse staat op te richten en dat Israël zou terugkeren naar de grenzen van vóór 1967.

Dit is het klassieke Europese aanwijzen van de zondebok.

Terwijl dat voor Europa in het verleden vaak goed gewerkt heeft, zal dat dit keer niet lukken.

De Islamitische Staat richt zich op het hart van de Europese steden – hun transport, bars, restaurants, concertzalen en stadions. De Europeanen kunnen proberen te ontsnappen om de realiteit hiervan onder ogen te zien, maar de waarheid is dat men zich nergens kan verbergen. Europa heeft tientallen jaren toegegeven aan de Arabische wereld en die geprobeerd te sussen – alles wat het Europeanen heeft bezorgd is slachtingen, bloedbaden en de hel op aarde. Deze hel begon niet op vrijdag 13 november. Het begon op een werkelijk grote schaal met Madrid in 2004, toen 191 mensen werden vermoord en 2.000 werden gewond bij terreuraanslagen. Toch, zelfs nu nog, hebben de Europeanen toegegeven aan de woeste haat en de vastberadenheid van de Islamitische Staat met liefde en begrip en – uiteraard – met een staat voor de Palestijnen.

Het wordt tijd dat Europa geconfronteerd wordt met de feiten. ‘Palestina’ boeit de Islamitische Staat, net als Al-Qaida, niets. Zelfs als Europa zijn zin kreeg en de oprichting van een Palestijnse staat zou weten te forceren, dan zou Islamitische Staat Europa echt niet met rust laten.

In tegenstelling tot wat de bovengenoemde politici en hun soortgenoten geloven, gaat het de Islamitische Staat niet over “frustratie” en “verontwaardiging”. Als terreur aanslagen veroorzaakt zouden worden door frustratie en woede, zou de wereld een golf van terreuraanslagen hebben gekregen uit alle hoeken van de wereld – het bezette Tibet, de Westelijke Sahara, Noord-Cyprus enzovoort. In plaats daarvan heeft vrijwel al het terrorisme zijn oorsprong in de islamitische wereld.

Wat Europa weigert te erkennen, vanwege een politiek ongemakkelijke waarheid, is dat het radicale islamitische terrorisme een middel is om de religieuze en politieke dominantie te bereiken en om een wereldwijd soennitische kalifaat te vestigen. Dat heeft de terroristische leider van de Islamitische Staat, Abu Bakr al-Baghdadi, afgekondigd in juni 2014 met zichzelf als de kalief. Het laatste soennitische kalifaat werd 500 jaar geregeerd door de Ottomaanse sultans.

Het kalifaat betekent simpelweg één enkele, wereldwijde islamitische staat. Het is voor de oprichting van deze staat dat Islamitische Staat jihad strijdt in Europa. Onder de jihadistische interpretatie van de islam, zal er voortdurend conflict zijn met de landen die zich nog niet onderworpen hebben aan de islam. Dit is niets nieuws. Moslims hebben decennialang gedroomd van het herstel van het kalifaat. De Moslim Broederschap werd opgericht in 1928 met als doel het herstel van het traditionele kalifaat.

De Islamitische Staat is heel uitgesproken hierover. Dat roept de vraag op waarom deze informatie zo moeilijk te begrijpen is voor de Europeanen en waarom zij kruipend blijven smeken om “Palestina.”

Een klein deel van het antwoord ligt in de Europese zelfobsessie, die het onmogelijk maakt voor de Europese leiding om haar inflexibele en verouderde blik op deze wereld te veranderen, waarbij alles en iedereen is verdeeld tussen machtigen en machtelozen. Het is een oversimplistisch en primitief wereldbeeld, maar toch zeer handig, omdat het mensen redt om hun hoofd te breken over feiten.
Want alles wordt netjes in hokjes verdeeld volgens een vaste ideologie, die bijna altijd “Palestina” op de voorgrond plaatst.

De Europese visie toont ook een duizelingwekkende onwetendheid over Islamitische Staat. Islamitische Staat is een miljardenindustrie, die enorme inkomsten krijgt uit de olievelden die het in handen heeft gekregen, alsmede de verkoop van geroofde historische kunstschatten. Het is een goed geoliede en georganiseerde oorlogsmachine, compleet met een professionele werving en propaganda machines en onder leiding van officieren uit het voormalige Baath-Iraakse leger van Saddam Hussein. Hoe deze mensen kunnen worden omschreven als “gefrustreerde” slachtoffers in iets anders dan een parallel universum is onvoorstelbaar voor ieder weldenkend persoon.

Iemand moet de leden van de Europese leiding eens vragen of ze denken dat “frustratie” ook een legitieme verklaring is voor de massale verkrachtingen en moorden van Jezidi en christelijke vrouwen en kinderen als de Islamitische Staat hun grondgebied bezet. Europa was volledig stil toen verslagen van de gruwelijke activiteiten van IS begonnen in het nieuws te komen. Pas nu, met de voornamelijk mannelijke en islamitische migranten die het continent overspoelen, spreken de Europeanen met bloedende harten over de noodzaak van het opnemen van vluchtelingen. Waarom?

Het beschuldigen van Israël voor het terrorisme zoals dat gebeurd op Europese bodem is een enorme fout die al sterk averechts heeft uitgewerkt voor Europa, omdat die kortzichtige visie op de wereldpolitiek het verblind heeft voor de werkelijkheid van de Islamitische Staat.

Israël tot zondebok maken helpt slechts tijdelijk – voor die Europese leiders die zich geen raad weten, die nooit oorlog hebben gekend en die niet weet hoe het dat anders tegemoet moet treden dan met inhoudsloze verklaringen van vrede, liefde en harmonie.

Echter, de heftige ideologie en woeste haat waar de Islamitische Staat op drijft, zal vroeg of laat de Europeanen moeten dwingen tot een besef van de werkelijkheid. Tot op heden lijkt het er niet op dat dit moment heel nabij is.

http://likud.nl/2015/11/nog-steeds-krij ... derland%29
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Nieuwsuur betreurt suggestieve reportage Jeruzalem

Posted by Ratna, dec 03 2015

Afbeelding

Afgelopen maandag heeft u van ons een reportage gezien over Palestijnse tieners in Oost Jeruzalem die opgroeien zonder hoop. Wij hebben veel kritiek op deze reportage gekregen en willen daarom wat zaken rechtzetten. Tot onze spijt zijn er een aantal onjuistheden in terecht gekomen. Zoals de bewering dat de Arabieren in Oost Jeruzalem geen stemrecht hebben en slechts bewoner zijn. Zij kregen na de annexatie van Jeruzalem wel degelijk het Israëlisch staatsburgerschap met stemrecht aangeboden maar weigerden dit. Zij hebben desondanks wel lokaal stemrecht, maar een groot deel van de Arabieren weigert daarvan gebruik te maken en boycot de verkiezingen. Het gevolg is dat zij slecht vertegenwoordigd zijn bij de gemeente en minder goed voor hun belangen opkomen.

In de reportage werd inderdaad een erg eenzijdig beeld geschetst van onschuldige Palestijnen die getreiterd worden door gemene Israëlische soldaten en alleen uit pure wanhoop tot geweld overgaan. De enige Israeli die we opvoerden werd neergezet als een onsympathieke op expansie gerichte kolonist.

De werkelijkheid is natuurlijk ingewikkelder, met ook vriendelijke Israëlische soldaten en ook provocerende Palestijnse jongens die terecht worden tegengehouden. Daarbij hebben we verzuimd aandacht te geven aan de dagelijkse aanvallen met messen door Palestijnen en de gevolgen daarvan voor de slachtoffers. We lieten u op nogal sentimentele wijze een Palestijns gezin zien; een huilende moeder omdat zij bang was dat haar lieve zoon Bakr, die weleens met stenen schijnt te gooien, door de gemene bezettingssoldaten wordt opgepakt en in elkaar geslagen. Ze deed het voorkomen alsof dit aan de lopende band gebeurde, terwijl daar geen enkel bewijs voor is. Wij hadden dit dan ook niet zo in beeld mogen brengen zonder wederhoor toe te passen van Israels kant en navraag te doen bij onafhankelijke organisaties. Zo hadden we bv. bij Israëlische ziekenhuizen gegevens kunnen vragen over aantallen gewonde Palestijnse jongens die daar binnen worden gebracht nadat zij op weg van school naar huis langs een checkpoint moesten gaan.

Later verscheen het jongere zusje van Bakr in beeld, huilend omdat haar lieve broer vast zat voor het gooien van stenen. Ze had een tekening voor hem gemaakt en werd door haar moeder getroost. Een hartverscheurend beeld. De camera laat een huiselijk tafereel zien, terwijl de commentaarstem zegt dat ‘het nog niet duidelijk is hoe lang hij hier weg zal zijn’. Ook lieten we de kijker een familieportret van het gezin zien met lieve lachende kinderen, om maximaal sympathie op te wekken. In plaats van dit sentimentele gedoe hadden we beter wat cijfers kunnen geven over stenen gooien, en enkele slachtoffers daarvan in beeld kunnen brengen; het is immers niet voor niets dat Israel dit zwaarder wil bestraffen. Stenen zijn een potentieel dodelijk wapen.

Het indringende persoonlijke portret van dit Palestijnse gezin leidt er haast vanzelf toe dat de kijker zich met hen identificeert en hun visie en vijandbeeld overneemt. Moeder Dalal zei dat ze haar zoon ‘nooit wapens of een bom zou geven’. Bakr zelf zei ook dat hij nooit een mes zou gebruiken. Veel Palestijnen doen dat wel, zoals blijkt uit de dagelijkse aanvallen en uit het grote aantal geplande aanvallen dat wordt verhinderd. Wel zegt Dalal dat als Bakr wordt vernederd hij iets zal zoeken om zijn woede en frustratie te uiten, zoals een steen. Alleszins begrijpelijk, zult u als kijker waarschijnlijk hebben gedacht. U had hem aan het begin van de reportage gezien zoals hij naar school loopt en over betonnen blokken moet klimmen om langs een roadblock te komen. U had hem later gezien toen hij toonde hoe de rubberkogels van het leger je treffen en showde vervolgens zijn paard, dat hij had gekregen om hem van de straat te houden.

Afbeelding

Wanneer hij van streek is maakt hij soms huiswerk bij zijn paard, zo liet hij u weten. Kortom, in alles een schattige jongen die warmte en sympathie opwekte. Wanneer hij dan toch naar stenen grijpt dan moet dat wel zijn omdat hij tot wanhoop wordt gedreven door de Israelische bezetter, aldus de impliciete maar onmiskenbare boodschap van de reportage. Moeder Dalal en zijn kleine zusje waren echte tranentrekkers, met hun voor iedereen begrijpelijke zorgen en verdriet.

Wij lieten vervolgens een Palestijn aan het woord die voorzitter was van de ouderenraad. Hij hekelde de vele checkpoints in Oost Jeruzalem (‘wat je hier ziet, is het ware gezicht van de bezetting’) maar negeerde de reden ervoor, namelijk de vele aanvallen met messen. Hij had het over de achterstelling van de wijken in Oost Jeruzalem en vertelde dat de kinderen het vertrouwen in hun ouders en ook in de vrede hadden verloren. Dat laatste is niet zo gek gezien de ophitsing en propaganda op de Palestijnse tv, maar dat vermeldde hij niet en werd ook door ons niet aangevuld.

Aan het einde van de reportage kwam Bakr nog eens in beeld en legde uit waar het recente geweld volgens hem door werd veroorzaakt. “We vragen maar één ding. Ga niet de Al Aqsa Moskee binnen. Zij zeggen dat die van hen is, niet van ons. Maar als ze hier minder rellen willen moeten ze de Al Aqsa met rust laten”. Dit is uiteraard onzin, maar in plaats van u uit te leggen hoe het wel zit lieten we daarna de onsympathieke ‘kolonist’ uit Oost Jeruzalem, Arieh King, vertellen dat men zo dicht mogelijk bij deze heilige plek wil wonen, en daar bidt voor de herbouw van de Tempel. Zo leek het net of Bakr toch wel een beetje gelijk had. In tegenstelling tot Bakr kreeg u Kings gezin niet te zien, zijn angsten om zijn kinderen die dagelijks door Palestijnen met messen kunnen worden belaagd, onthielden we u. U zag niet hoe hij zijn dochter troostte nadat haar schoolvriendje gewond was geraakt bij een Palestijnse aanslag. U zag niet hoe hij op zijn zoon inpraatte dat lang niet alle Arabieren zo zijn en geweld nooit met geweld moet worden vergolden.

We vertelden dat er een paar honderd Joden wonen in Ras Al Amud, de wijk waar Bakr woont, te midden van 20.000 Palestijnen, en lieten King triomfantelijk vertellen dat men nog meer grond in bezit had om verder te bouwen. We schetsten zo een beeld van nare, bezitterige Joden die de arme Palestijnen daar verdrijven. In werkelijkheid hebben zij evenzeer recht om woningen in het oosten van de stad te kopen als Arabieren; zoals Arabieren ook in sommige ‘Joodse’ wijken intrekken. We lieten welbewust een beeld ontstaan waarin rijke, streng religieuze en onsympathieke Joden het leven van een grote groep Palestijnen miserabel maken. De checkpoints zouden er slechts zijn om hun te beschermen. Dit hadden wij nooit mogen doen, ook gezien de negatieve stereotypen die er onder een deel van de Nederlandse bevolking heersen over de Joodse medemens. De meeste Joden in Jeruzalem voldoen dan ook totaal niet aan het stereotype beeld dat we van King lieten zien, maar leven met grote gezinnen in kleine flatjes en moeten net als veel Palestijnen de eindjes aan elkaar knopen.

Zoals gezegd hadden we de leugen van Bakr dat de Joden de Al Aqsa willen hebben niet onweersproken mogen laten. De Joden hebben niks met de moskeeën op de Tempelberg, maar wel met de berg zelf, waar, zoals de naam al suggereert, ooit hun heilige Tempel heeft gestaan. De Klaagmuur is daar het enige overblijfsel van. Sommige Joden zeggen dat je niet op de berg mag bidden, anderen wel, maar feit is dat de Palestijnen daar geen Joden dulden en ze vaak belagen als ze zich er wagen, biddend of niet. De Palestijnse propaganda verspreidt daarbij de mythe dat Israel de Al Aqsa wil vernietigen om de Tempel te herbouwen, iets wat geen enkele Israelische regering ooit heeft overwogen. Bakr lepelde deze propaganda op, en wij versterkten dat beeld door vervolgens de kolonist hardop over de tempel te laten dromen. In plaats daarvan hadden we beter kunnen toelichten wat het standpunt van de regering is en welke regeling er geldt voor bezoek van de berg door Joden en Arabieren. Het is namelijk best bijzonder dat Israel juist de moslims zoveel ruimte geeft en de mogelijkheden voor Joden (en toeristen) sterk inperkt. Deze zeer pragmatische houding staat in schril contrast met de positie van Abbas, die een paar maanden geleden nog zei: “Wij zegenen elke druppel bloed die voor Jeruzalem is vergoten, dat is schoon en zuiver bloed, bloed vergoten voor Allah, als Allah het wil.”

Het druist in tegen onze journalistieke normen zoals onpartijdigheid en hoor en wederhoor om u een dergelijk zeer gekleurd verhaal voor te schotelen. Een verhaal waarin de feiten ondergeschikt waren aan de emotie, het effectbejag, en we u tegen onze principes in subtiel maar onmiskenbaar een kant op stuurden. We onthielden u belangrijke informatie over hoe Palestijnse jongens al jong leren dat het een eer is voor je land te sterven en dat het doden van Joden een heldendaad is, omdat Joden door Allah vervloekt zouden zijn. In talloze clips op tv, cartoons in kranten en preken van imams wordt opgeroepen tot geweld tegen Joden omdat zij de vijanden van de islam zijn.

Wij kunnen gezien dit alles dan ook niet anders zeggen dan dat we schromelijk de mist in zijn gegaan met onze reportage van afgelopen maandag. Deze was een serieus nieuwsmedium als de NOS, dat ook nog eens wordt betaald uit publieksgeld, onwaardig. Wij zullen dan ook passende maatregelen treffen om te zorgen dat dit niet weer gebeurt en dat onze reportages voortaan gebaseerd zijn op feiten en gemaakt vanuit de drive om u zo onpartijdig en volledig en waarheidsgetrouw mogelijk te informeren over de gebeurtenissen in de wereld, waaronder het Israelisch-Palestijns conflict. Wij hopen op korte termijn met een reportage te komen waarin de slachtoffers van de dagelijkse steekincidenten en ander geweld gepleegd door Palestijnen tegen Joodse burgers in Israel, centraal staan. Wij bieden nogmaals onze excuses aan voor deze grove misstap.

De redactie

[NB: Deze excuusbrief had ik graag ontvangen van de Nieuwsuur redactie, maar helaas heb ik hem zelf moeten schrijven. RP]

http://www.israel-palestina.info/actuee ... jeruzalem/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door Mahalingam »

Antisemitische socialisten. Er komen er steeds meer van in Engeland.
Mogelijk omdat de onderklasse van Labour steeds meer Mohammedaans wordt .
Miliband zegt lezing af vanwege 'antisemitische' uitlatingen
Voormalig Labour-leider Ed Miliband heeft een lezing bij de Oxford University Labour Club (OULC) afgezegd wegens klachten over antisemitische uitlatingen van enkele leden. Deze waren aan het licht gekomen na het opstappen van co-voorzitter Alex Chambers, die was geschrokken van de radicalisering onder de jonge socialisten. Miliband, zelf van joodse komaf, was in zijn Oxford-tijd lid van de plaatselijke partijafdeling.
En Alex hangt de verdere vuile was buiten.
De directe aanleiding voor Chambers' vertrek was dat hij moeite had met de aankomende Israel Apartheid Week. In zijn afscheidsbrief, gepubliceerd op Facebook, schreef Chambers dat het erop lijkt dat leden van de OULC, een van de grootste jongerengroepen van Labour, 'een probleem hebben met joden' en sympathiseren met terreurgroepen.

Chambers beweerde regelmatig de term 'Zio' te hebben gehoord, een uitdrukking die leden van de Ku Klux Klan plegen te gebruiken voor joden. De staatssecretaris voor Hoger Onderwijs Jo Johnson heeft een onderzoek ingesteld naar het vermeende antisemitisme in 's werelds oudste universiteitsstad.

Afgelopen dagen was via de website Guido Fawkes tevens naar buiten gekomen dat enkele prominente leden van OULC hun waardering voor Hamas hadden laten liedjes als Rockets over Tel Aviv aan te heffen. Anderen spraken openlijk over het bestaan van een internationale joodse samenzwering, eraan toevoegend dat deze speculatie niet antisemitisch hoeft te zijn.
En hoe gaat het eraan toe bij de collegezalen?
Een commissielid heeft beweerd dat elke jood het bestaan van de staat Israel dient af te wijzen. Voorts had een jonge actievoerder een reprimande gekregen nadat hij collega-studenten had aangemoedigd om een joodse studente uit te maken voor 'vuile Zionist'.
[...]
Eind vorig jaar kwam de gepensioneerde Cambridge-academica Marsha Levine in het nieuws nadat ze een 13-jarig joods meisje, Shachar Rabinovitch, had geweigerd te helpen met enkele vragen voor een werkstuk over paarden, 'totdat er vrede en rechtvaardigheid is voor de Palestijnen'.
[...]
Vorige maand moest de politie ingrijpen toen een bijeenkomst van de Israel Societies van King's College en de London School of Economics in hartje Londen werd verstoord door twintig demonstranten. Zo vlogen er tafels en stoelen door de ramen van de deur, dit uit onvrede met de aanwezigheid van een voormalig hoofd van de Israelische geheime dienst.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/mil ... ~a4247501/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

De nieuwe Britse mainstream-racisten

Begint de rot bij de top?

Door Douglas Murray, 3 Maart 2016

Afbeelding
De Britse Labour-leider Jeremy Corbyn.

De Britse Labour-partij wordt op dit moment geleid door een man, Jeremy Corbyn, die Hamas en Hezbollah omschrijf als "vrienden" en jaren heeft doorgebracht in de politieke wildernis van holocaust-ontkenners, antisemieten, terrorisme-sympathisanten, en allerhande andere onwenselijke figuren. Nu hij de leider is van Hare Majesteits oppositie, heeft hij geprobeerd zichzelf als een meer gematigde kracht te presenteren, door te benadrukken dat hij zijn leven lang tegen racisme en antisemitisme heeft gestreden. In werkelijkheid heeft heeft hij zich tijdens zijn leven prima op z'n gemak gevoeld in het gezelschap van de exponenten van beide.

Zijn schaduw-kanselier bracht dezelfde periode door in gelijksoortig gezelschap, maar met een nog meer doorleefde toewijding jegens de terroristen van IRA.

De chef-communicatie van dit rampzalige politieke bedrijf is ene Seamus Milne, die zijn carrière bij de The Guardian wijdde aan het salonfähig houden van Josep Stalin. Als een vis, zoals het gezegde gaat, vanaf het hoofd rot, hoe kan het dan iemand verrassen dat de rot bij de staart ook inzet?

Afgelopen week was de Oxford University Labour Club (OULC) aan zet om hun club open te stellen voor het publiek. Dankzij het ongebruikelijk principiële ontslag van de co-voorzitter van de organisatie, Alex Chalmers, weten we nu dat een groot onderdeel van de jeugdafdeling van de partij ook "een probleem met joden heeft." Inderdaad, het lijkt erop dat antisemitisme zich van de marge, tot het centrum van universiteitsverenigingen van Labour heeft bewogen.

Volgens Chalmers, was een van de 'aardigheden' van de organisatie waarvan hij ontslag nam, dat de OULC besloot de Israeli Apartheid Week te steunen. Dit is het jaarlijkse antisemitische haatfestijn dat plaatsvindt op universiteiten door heel het westen. Racistische studenten bouwen namaak beveiligingsmuren, zetten "die-ins" op, en doen alsof de moordenaars die terroristische aanvallen uitvoeren tegen Israëli’s, de lijdende slachtoffers zijn van ongegronde agressie.

Het waren overigens niet alleen de kwezelachtige verlangens de Israeli Apartheid Week- en BDS-campagnes te steunen, die Chalmers zorgen baarde. Hij signaleerde ook de algehele kleinering van Israel en joden. Op zijn Facebookpagina schreef hij dat de OULC:

"In toenemende mate verdeeld werd door opsplitsingen, en ondanks hun openlijke toewijding aan bevrijding, de opvattingen en houdingen van bepaalde leden tegenover sommige achtergestelde groepen, giftige vormen aannam. Zij het leden van het bestuur dat met termen slingeren als 'Zio' (een term voor joden die zich meestal beperkt tot KKK-websites), vooraanstaande leden hun 'solidariteit' met Hamas uiten en hun tactieken van de willekeurige moord op burgers expliciet verdedigen, of een oud co-voorzitter die claimt dat 'de meeste beschuldigingen van antisemitisme slechts de zionistische huilende wolf zijn'. Een groot deel van de OULC en linkse studentenverenigingen in het algemeen hebben op een of andere manier een probleem met joden."

"Het besluit van de club om een groepering te steunen die een geschiedenis heeft van het lastigvallen van joodse studenten en het uitnodigen van antisemitische sprekers naar de campus - ondanks de zorgen van joodse studenten - illustreert hoe onevenredig en onoprecht de meeste leden zijn wanneer het aankomt op bevrijding..."


Nog een student, Ella Taylor, de Women's Officer-elect, die toevallig joods is, bevestigde de getuigenis. Mevrouw Taylor zei dat ze "zich in toenemende mate bewust werd van de vreselijke uitbarstingen over joden die de afgelopen 12 maanden plaatsvonden". Ik ben het niet gewend dat mensen met hun ogen rollen als ik een zin begin met "als een jood". Als Taylor enige intentie heeft zich rond Labour te blijven begeven, moet ze hier wellicht maar aan wennen.

Uiteraard heeft Labour op de gebruikelijke manier gereageerd -- verscheurd tussen het uiten van zorgen en regelrechte ontkenning. Maar de werkelijke vraag is: wanneer werd dit gedrag zo openlijk en acceptabel? Het antwoord lijkt mij duidelijk. Gezien de getuigenissen in de OULC en elders, is het duidelijk dat het antisemitisme in de Labour-partij zo openlijk opkomt, precies op het moment dat de partij geleid wordt door een man die zich, door zijn hele politieke leven, zeer comfortabel heeft gevoeld onder antisemieten.

Er is geen reden voor een een jonge onruststoker de repercussies van antisemitische retoriek te vrezen, als hij of zij ooit kennis heeft genomen van Jeremy Corbyns steun voor de door Hezbollah opgeleide extremist Dyab Abou Jahjah. Er is geen reden voor jonge OULC-leden om zich af te vragen of de aanhef "Zio" beledigend is en vermeden moet worden, wanneer de Labour-partij geleid wordt door een man die jarenlang rondhing met holocaust-ontkenners als Paul Eisen. En OULC-leden hebben evenveel reden met hun ogen te rollen als alle anderen, wanneer het woord "jood" valt, aangezien de Labour leider jarenlang optrok met antisemitische haatprediker Raed Salah.

Afbeelding
De Britse Labour-partijleider Jeremy Corbyn (links) heeft sympathie geuit voor de extremist Dyab Abou Jahjah (rechts).

Dus, ja, de rot startte inderdaad bovenaan. En de uitzonderlijke uitingen van sommige Labour-leden over de OULC zullen des te meer waard zijn als ze zich beseffen dat ook de top van de partij een probleem heeft. Dan, en alleen dan, kunnen ze een begin maken aan het uitroeien van dit racistische probleem.

http://nl.gatestoneinstitute.org/7549/o ... our-partij
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Links antisemitisme

Bericht door King George »

Nederland financiert eerbetoon voor het doden van drie Joden

Dinsdag, April 5, 2016

Categorieën: PERSBERICHTEN Tags: GEWELDSVERHEERLIJKING ONTWIKKELINGSHULP TERREUR TERRORISTEN


Persbericht van Likoed Nederland, 5 april 2016.

In Hebron werd onlangs de nagedachtenis aan de Palestijnse terrorist Baha Alyan geëerd met allerlei festiviteiten.

Afbeelding
Het Nederlandse slachtoffer in het ziekenhuis.

Deze terrorist doodde samen met nog een mededader op 13 oktober 2015 in een bus in Jeruzalem drie willekeurige passagiers (51, 76 en 78 jaar oud) en verwondden er nog zeventien.

Onder de zwaargewonden was ook de Nederlandse christen Marike Veldman (69), die door hem zes maal werd gestoken. Het maakte niet uit dat zij bijna veertig jaar als pleegmoeder heel veel Palestijnse kinderen liefdevol heeft opgevangen en verzorgd.

De jeugdige dader Alyan wordt vanwege deze terroristische aanval door de Palestijnse Autoriteit (PA) veelvuldig afgeschilderd als held en als een rolmodel voor kinderen en jongeren.

Zo hield de districtsgouverneur van Nablus een toespraak ter ere van Alyan, die werd gepubliceerd in het officiële dagblad van de PA op 19 maart 2016:
  • “Het is alsof zijn [Alyan] ziel stijgt boven onze hoofden tegen ons zegt: ‘Wij zijn een generatie die een nationale cultuur moet hebben die onderscheid maakt tussen goed en kwaad, een cultuur die een generatie zal laten leiden in plaats van geleid worden.'”
Ook de Palestijnse ‘Organisatie voor de Ontwikkeling van Plattelandsvrouwen’ hield in Hebron een groots eerbetoon voor Baha Alyan, op internationale vrouwendag 8 maart 2016.

Deze organisatie vermeldt op haar website dat zij recentelijk subsidie heeft ontvangen van de Nederlandse overheid, via de Nederlandse Vertegenwoordiging in Ramallah.

Waarom blijft die Nederlandse Vertegenwoordiging door gaan met geld geven aan allerlei dubieuze Palestijnse organisaties die terrorisme vergoelijken of zelfs bevorderen? (Zie een eerder persbericht.)

Al vijf jaar geleden sprak de Tweede Kamer uit dat de geldstroom naar de Palestijnse Autoriteit moest stoppen als die door zou gaan met de geweldverheerlijking en de ophitsing tegen Joden. Het is echter alleen maar erger geworden – heel veel erger.
Ook wordt – ondanks een andere motie van de Tweede Kamer – nog steeds geld voor ‘ontwikkelingshulp’ gebruikt voor het betalen van salarissen aan terroristen.

En nu blijkt dat zelfs Nederlands geld wordt gebruikt voor de verering van een terrorist die een bejaarde Nederlandse vrouw heeft neergestoken met als doel haar te doden.

Hoeveel slachtoffers van terreur – Joods en niet-Joods – moeten er wereldwijd nog vallen, voordat de Nederlandse regering stopt met geld te geven voor het aanmoedigen van terreur en terroristen?





LN
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

De kromme meetlat van D66

Dinsdag, April 19, 2016

Afbeelding

Opinie artikel van Likoed Nederland op Jonet.nl, 19 april 2016.

Op het partijcongres van D66 is een motie aangenomen dat Nederland het associatieverdrag met Israël zou moeten opzeggen vanwege ‘mensenrechtenschendingen’.


Is dit hetzelfde D66 dat nog maar twee weken geleden een grote voorstander was van een associatieverdrag met de Oekraïne, een door en door corrupt land in burgeroorlog?

Terwijl Israël een baken is van mensenrechten in haar regio. Vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, stemrecht, rechtszekerheid, gelijke rechten voor vrouwen, homo’s en minderheden, bescherming van vrouwen tegen onderdrukking, eerwraak en vrouwenbesnijdenis. Het is allemaal ongekend in die regio.

Dat is voor iedere oprechte democraat te zien.

Voor wie ziende blind is – blijkbaar de meerderheid van de stemmers op het D66 congres – is er ten overvloede het onafhankelijke onderzoek van de internationale mensenrechtenorganisatie Freedom House. Deze gaat elk jaar na hoe het staat met de vrijheid in een land. Van de circa dertig landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika scoort Israël ook in de meting van 2016 weer verreweg het beste. Het is het enige land – naast Tunesië – dat volledige vrijheid voor haar burgers kent, met 80 van de 100 mogelijke punten. Een rapportcijfer 8 dus. Een uniek cijfer voor een land dat zich bevindt in een regio vol (islamitisch gefundeerd) geweld.

Oekraïne waar D66 zo graag een associatieverdrag mee wil, krijgt maar 61 punten en wordt daarmee als ‘gedeeltelijk vrij’ gekwalificeerd. Turkije, waar de EU al een associatieverdrag mee heeft en dat Noord-Cyprus bezet en etnisch zuivert, krijgt een zware onvoldoende met 43 punten. Nog slechter doet Marokko het met 41 punten. Marokko bezet bovendien de Westelijke Sahara. Denk maar niet dat 98% van de Sahara-bevolking zelfbestuur heeft, zoals de Palestijnen. Andere landen met een associatieverdrag met de EU scoren een nog zwaardere onvoldoende op het gebied van vrijheid en mensenrechten, zoals Algerije (35 punten) en Egypte (27 punten).

Toch wil het D66 congres alleen het associatieverdrag met Israël opzeggen.

Israël wordt door D66 overduidelijk een andere maat genomen dan vele andere landen.

D66 is een groot voorstander van de Europese Unie en die heeft zich duidelijk uitgesproken over wat er aan de hand is als Israël aan andere standaarden wordt gehouden dan andere landen. In de door de Europese Unie opgestelde definitie betreffende antisemitisme staat dat antisemitisme zich onder andere manifesteert door:

“Het meten met twee maten, door een handelswijze te eisen die niet wordt verwacht of geëist van enige andere democratische natie.”
(“Applying double standards by requiring of it a behavior not expected or demanded of any other democratic nation.”)


Duidelijke zaak.



http://likud.nl/2016/04/de-kromme-meetl ... 6/#content
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Het aanvankelijk verhulde antisemitische karakter van het socialisme komt nu steeds meer boven water... :thinking:
Oxford en Cambridge willen studentenvakbond verlaten om 'extreem-linkse koers'

Door: Patrick van IJzendoorn, 22 april 2016

Afbeelding

Studenten uit onder meer Oxford en Cambridge willen zich afsplitsen van de National Union of Students (NUS) uit afkeer van de steeds linksere koers. Directe aanleiding is de verkiezing van de extreem-linkse en van antisemitisme beschuldigde Malia Bouattia tot voorzitter van de Britse studentenvakbond. Ze kreeg eerder deze week meer dan de helft van de uitgebrachte stemmen.

De voormalige Black Students Officer Bouattia haalde twee jaar geleden het nieuws door een motie tegen te houden waarin steun werd uitgesproken aan het gevecht van de Koerden tegen IS. Volgens haar was dit ‘islamofobisch’. Tevens heeft ze de universiteit waar ze studeerde, die van Birmingham, een ‘zionistische voorpost’ genoemd en worden de Britse media naar haar idee geleid door zionisten. Bij haar campagne werkte ze nauw samen met CAGE, een omstreden organisatie die in opspraak kwam nadat de voorzitter de IS-terrorist Jihadi John ‘een prachtige jongeman’ had genoemd.

Haar verkiezing heeft commotie veroorzaakt. Joodse studentenorganisaties hebben inmiddels via een open brief hun zorgen geuit. Studenten van zeven universiteiten, waaronder Oxbridge, willen zich nu afscheiden van NUS, die op papier zeven miljoen studenten vertegenwoordigt. Oxford-gedelegeerde Harry Samuels vertelde Newsnight dat de NUS zich aan het vervreemden is van gewone studenten, met de verkiezing van Bouattia als dieptepunt. Bij zulke verkiezingen mogen niet alle studenten, maar alleen hun afgevaardigden stemmen. Dat zijn meestal activisten.

Een referendum over het NUS-lidmaatschap
Studentenleiders op Cambridge willen nu een referendum over het NUS-lidmaatschap houden onder de studenten in de bekende universiteitsstad. Tegenover the Independent zei campagneleider Jack May dat de verkiezing van Bouattia 'de laatste golf is van een antisemitisch tij dat de Britse universiteiten overspoelt'. Onlangs kwamen jonge socialisten uit Oxford in het nieuws wegens antisemitisme. Zo spraken zij over 'het joodse probleem'. Medevoorzitter Alex Chambers trad af omdat hij genoeg had van de denigrerende wijze waarop leden joodse studenten bejegenen.

Na deze onthullingen heeft Labour een onderzoek ingesteld, maar binnen de partij zijn ook steeds meer dubieuze geluiden te horen. Vicki Kirby, die kandidaat stond in het kiesdistrict Woking, stuurde een paar tweets de wereld in waarin ze suggereerde dat Hitler een 'zionistische God' was en dat joden 'grote neuzen' hebben. Eerder deze maand werd Labour-raadslid Aysegul Gurbuz uit Luton geschorst omdat ze Hitler 'de grootste man uit de geschiedenis' had genoemd. Gematigde partijleden hebben leider Jeremy Corbyn opgeroepen harder op te treden tegen dit soort geluiden.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/oxf ... ~a4287544/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

Labour-connectie met evenement dat kinderen leert om Joden te vermoorden

Zondag, Mei 1, 2016



Op een moment dat reeds de ene na de andere Britse Labour-prominent moet opstappen vanwege antisemitische uitingen, onthult de Britse krant The Daily Mail een nieuw schandaal.

Een stichting, die uitgebreid wordt gesteund door Labour-leider Jeremy Corbyn en andere Labour prominenten, financierde een evenement van Hamas. In dat evenement leerden kinderen van een jaar of zeven hoe zij Israëli’s moeten doodsteken (zie filmpje hierboven).

In dat evenement leerden kinderen van een jaar of zeven hoe zij Israëli’s moeten doodsteken (zie filmpje hierboven).

Wie deze site vaker bezoekt, weet dat dit gebruikelijke beelden zijn van Hamas en Fatah evenementen, die kinderen al jong indoctrineren met Jodenhaat.

Wat nieuws is, is dat haatfestival gesponsord werd door de stichting ‘Interpal’.

Die gaf een donatie van bijna 10.000 euro aan dit ‘Palestijnse festival voor kinderen en opvoeding’.

Op de achtergrond van het toneelstukje met de stekende kinderen is het logo van de organisatie dan ook zichtbaar.

Interpal heeft sterke banden met de Labour partij.

Partijleider Jeremy Corbyn en andere Labour Kamerleden gingen in 2013 mee met een door Interpal georganiseerde en volledig betaalde reis naar Gaza. Ook hebben Jeremy Corbyn en andere Kamerleden vaak hun steun uitgesproken voor Interpal en meegedaan aan evenementen voor fondsenwerving.

Jeremy noemde de voorzitter ervan zelfs “een zeer goede vriend”, ondanks dat die voorzitter vindt dat homoseksuelen “zware straf” verdienen en dat overspelplegers “gestenigd moeten worden”.

Al in 2009 werd Interpal onderzocht vanwege mogelijke banden met Hamas. De commissie die dit onderzocht kon daarvoor geen bewijzen vinden, maar ook niet dat dit niet waar zou zijn.

Het is weer een uiting van het opmerkelijke verbond van extreem-links met extremistische moslims.

Afbeelding

http://likud.nl/2016/05/labour-connecti ... ermoorden/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

De Labour antisemitisme rel

Geplaatst op 2 mei 2016



Waar gaat de ruzie over? Naz Shah (parlementslid van Labour) verontschuldigde zich woensdag voor comments die ze op social media maakte voordat ze lid werd van het parlement. Het begon dinsdag, toen de Guido Fawkes politieke roddel-website Facebook-berichten ontdekte die in 2014 gemaakt waren door Naz Shah, parlementslid van Labour voor Bradford West, voordat ze parlementslid werd. Ze toonde een afbeelding met Israël op een kaart van de Verenigde Staten met het commentaar: “Probleem opgelost”. Ze werd beschuldigd van antisemitisme. Ze stopte met haar rol als assistent van de schaduwkanselier John McDonnell. Ze verontschuldigde zich door op woensdag te erkennen: “Ik heb een fout gemaakt.” Ze werd door de partij geschorst.

Op donderdag verdedigde Ken Livingstone, de voormalige Labour-burgemeester van Londen, Naz Shah in een BBC-interview en zei dat ze niet antisemitisch was. Hij ging verder met te zeggen: “... Toen Hitler in 1932 zijn verkiezing won, was zijn beleid dat de Joden naar Israël moesten worden verplaatst. Hij steunde het zionisme voordat hij gek werd, wat eindigde met het vermoorden van zes miljoen Joden.” Dit werd krachtig veroordeeld en leidde tot een op televisie uitgezonden confrontatie met een woedende John Mann, een Labour-parlementslid dat een commissie van alle partijen tegen antisemitisme voorzit in het Europees Parlement.

Waarom is Ken Livingstone is geschorst?

De explosieve opmerkingen van de voormalige Londense burgemeester leidden tot een golf van kritiek van figuren uit Labour die vroegen om zijn schorsing. Leider Jeremy Corbyn schorste hem en zei: “Er waren ernstige zorgen over de taal die hij gebruikte. We hadden er een discussie over en besloten hem te schorsen. … Het is nu aan het Nationaal Uitvoerend Comité om te beslissen of hij uit de partij moet worden gezet.” (...)

Waarom werd het Kamerlid van Labour, John Mann, zo boos op hem? (zie video boven)

... in een boze confrontatie riep Mann: “Je bent een nazi-apologeet, je herschrijft de geschiedenis. Ga terug en kijk wat Hitler deed.” Jonathan Arkush, voorzitter van de Raad van Afgevaardigden van Britse Joden, zei: “Wat Ken Livingstone met opzet deed, was een vergelijking trekken tussen het nazisme en het zionisme. Daarom is hij een grens overgegaan in wat de meeste mensen ongetwijfeld duidelijk als antisemitisch zouden beschouwen..” (...).

(Opm: In een tv-interview vroeg Andrew Marr [presentator] waarom antisemitisme met name in Labour zo’n probleem is. Men vreest dat de ruzie in de aanstaande verkiezingen voor gemeenteraden Labour veel stemmen gaan kosten).

Lees ook Robert Spencer: www.jihadwatch.org

Opmerkingen van Livingstone over Hitler zijn onjuist: http://www.bbc.com

Bron: www.bbc.com

Auteur: BBC News

Vertaald en bewerkt door: “Vederso”

https://ejbron.wordpress.com/2016/05/02 ... tisme-rel/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Links antisemitisme

Bericht door Pilgrim »

“Oprichting staat Israël was een grote ramp”

Geplaatst op 6 mei 2016

Afbeelding
Ken Livingstone

De oprichting van de staat Israël was een “grote ramp”, die een situatie heeft gecreëerd met het “potentieel voor een nucleaire oorlog”. Dat heeft Labour-afgevaardigde en voormalig burgemeester van Londen ‘Red’ Ken Livingstone gezegd in een interview met de Arabische tv-zender al-Ghad al-Arabi.

Het interview dateert al van 20 april en werd woensdag uitgezonden. Livingstone werd vorige week door zijn partij geschorst wegens veronderstelde antisemitische uitspraken. Rode Ken had gesteld dat Hitler het zionisme steunde.

Met zijn uitspraken gooit Livingstone nog wat meer olie op het vuur. "De oprichting van de staat Israël was fundamenteel verkeerd, want 2.000 jaar lang was daar (op het grondgebied van de huidige joodse staat, nvdr) een Palestijnse gemeenschap aanwezig".

De uitzending was in het Arabisch, maar de organisatie MEMRI (een waakhond met neoconservatieve inslag) zorgde voor een Engelse vertaling.

Invasie Irak
In de uitzending zegt Livingstone dat het Midden-Oosten een reeks spanningen bespaard zou gebleven zijn, mochten de joden na de tweede wereldoorlog onderdak aangeboden gekregen hebben in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. En passant haalde hij daarbij nog eens uit naar de Brits-Amerikaanse invasie van Irak van 2003. "De waarheid is dat Irak er momenteel slechter aan toe is dan onder Saddam Hoessein". Ook het Westerse "humanitaire interventionisme" moest het ontgelden: "Alle Westerse interventies in het Midden-Oosten hadden/hebben niks te maken met het brengen van democratie".

Livingstone wees, ten slotte, ook op de twee maten waarmee het Westen in de regio meet: aan de ene kant Iran, dat jarenlang harde sancties opgelegd werd omdat men zei te vermoeden dat het land aan kernwapens werkt(e), aan de andere kant Israël, sinds veertig jaar al een kernmacht.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Buitenlan ... be&ref=yfp
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie