Doodstraf

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?

Doodstraf herinvoeren?

Ja
6
26%
Nee
15
65%
Anders, ik licht toe in mijn post
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

H.Numan schreef:Ik heb een veel beter idee: al die veroordeelden krijgen een hometrainer aangesloten op een dynamo. Als alternatief voor wind energie.
En als ze moe worden kunnen ze uitrusten op een stoel die ook aangesloten is op die dynamo. :smile7:
Haha, nou ik zou zeggen: ga daar eens een petitie over maken! ;)
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodstraf. Een normale menselijke zaak

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Ai!!!! [icon_lol.gif] Dat zullen we maar niet doen, want dan zijn we niet veel beter dan de nazi's. Die deden dat ook met Joden.
Het Duitse volk was zwaar kerkelijk. BIM BAM, BIM BAM! De zondag was het feest van de grote intocht in de kerken. De mond van de religieus gelovige beleed Jezus, de gestrekte arm naar voren Hitler.

De mens 'walgt' van de doodstraf die door de Zeitgeist is uitgestort over zijn corrupte geest. Beseft de domme mens dan niet dat de ergste misdaad die hem overkomen kan zijn eigen geboorte betreft. Om de dood eenvoudige reden dat de doodstraf zonder uitzondering en aanzien des persoons te allen tijde bij hem uitgevoerd zal worden.

Wanneer de doodstraf zo onmenselijk is in de ogen van de Goedmenschen, waarom straft zo'n 'fijne' rechter de beestmens moordenaar van Pim Fortuyn dan met de mantel der liefde?

Dieren hebben volgens mij beter gezond werkende hersenen dan mensen.

Dat komt allemaal door de evolutie. Met goedvinden van meneer God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door erniesam »

Het blijft een moeilijke, morele kwestie.

Het argument dat de doodstraf niet in een beschaafde samenleving past, wuif ik wel terstond terzijde. Doden en gedood worden horen bij de menselijke natuur, het is onlosmakelijk verbonden met de strijd van het leven. Afgezien van psychopaten vind niemand het proper om iemand te doden, maar het maakt wel onderdeel uit van het leven.

Voor mij is de hamvraag wat het meest efficient en werkzaam is. Hierbij komt voor mij ook het kostenplaatje om de hoek kijken. Als het enkel de proceskosten zijn, dan kan ik mij niet voorstellen dat je voor levenslang minder vaak in hoog beroep kunt dan bij de doodstraf (afgezien van de voor de hand liggende tijdspanne). Het lijkt mij dat het onderhoud van de levenslang gevangene toch echt meer kost dan de verzorging en de tenuitvoering van een ter dood veroordeelde.

Een ander veel voorkomend argument tegen de doodstraf is de vergissing die gemaakt kan worden. Die mogelijkheid bestaat zeker. Ik pleit enkel voor de doodstraf bij ernstige delicten (die uiteraard nader moeten worden bepaald) en bij 100% zekerheid. Dat betekent dat der meerdere getuigen moeten zijn, bekentenis en alles. DNA zal zeker geen doorslaggevende factor mogen spelen. Dit betekent dat er in werkelijkheid weinig mensen voor de doodstraf in aanmerking komen. Daarbij moet ook de toerekeningsvatbaarheid worden vastgesteld. Mensen waarvan 100% zeker is dat zij het delict hebben gepleegd mogen wat mij betreft een spuitje krijgen.

Iemand als Breivik zou hieronder vallen. Aan de doodstraf wordt vaak een moreel waardeoordeel gegeven, terwijl levenslang erger KAN zijn. Ik vind het een praktische oplossing voor ernstige misdadigers.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door H.Numan »

Je somt het heel aardig op.

Er is een manier om mensen op 100% humane wijze te executeren: middels stikstof of helium narcose. Beide gassen zijn inert, en worden niet waargenomen. Je bent binnen 3 minuten dood, en het is volledig pijnloos. Vooral wanneer toegepast onder narcose. Zelfs zonder narcose merk je er heel erg weinig van. Hooguit de eerste 15 seconden. Daarna verlies je je bewustzijn.

Hoe werkt het? De adem prikkel ontstaat bij teveel aan CO2. Niet door gebrek aan zuurstof, wat de meeste mensen denken. Als je 100% stikstof of helium inademt reageren je hersens daar niet op. Omdat je CO2 gewoon uitademt krijg je geen reflex om extra te ademen. Volgens experts verlies je na 1 of 2x een teug helium je bewustzijn. Zonder iets te voelen. De dood treedt dan op ongeveer 2 a 3 minuten later. Tot dat moment ben je niet meer bij bewustzijn.
Maar ... in Amerika (waar anders?) is men tegen deze executie methode want ... men vindt het te humaan. :gaah:

Ik neem je niet in de maling. Sommige voorstanders van de doodstraf (lang niet alle) vinden deze methode te humaan. Een veroordeelde merkt dan niet eens dat hij overlijdt. Mogelijk de reden waarom de meest afgrijselijke wijze van executeren nog steeds bestaat. Dat is de elektrische stoel. Je wil niet weten wat voor een afgrijselijke marteling dat is. Zowel voor de veroordeelde als voor de getuigen.

Een daar aan verbonden argument is het hellende vlak. Juist omdat het zo humaan is, is het niet onwaarschijnlijk dat men dit wel maatschappelijk acceptabel vind en dan veel sneller en veel meer doodvonnissen oplegt/uitvoert.

Met andere woorden: gedurende vele eeuwen zijn we op zoek naar een meer humanere wijze van executeren. En nu we die methode hebben (nog verdomd eenvoudig en goedkoop ook!) kan die methode niet gebruikt worden omdat men het te lief vindt...
De mens is een zeer merkwaardig wezen. Ik kan niet anders concluderen. :greeting2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Mahalingam »

Tijdens de Franse revolutie moesten er veel koppen rollen.
En dat werd zeer amateuristisch gedaan.
Meneer Guillotine bedacht dat dit humaner kon.
En toen werd er geklaagd over het hellend vlak omdat het zo humaan is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Schepsel! »

http://www.theguardian.com/world/2014/a ... on-lockett Waarom niet de heliummethode, áls er dan zonodig mensen moeten sterven? Wat een barbaren daar.
(^v^)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door H.Numan »

In de meeste landen probeert men om een executie zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Meestal ook in mohammedaanse landen. Maar Amerika? Dat vind ik in deze toch wel een ERG vreemde eend in de bijt. Neem de elektrische stoel. Er zijn nog rottere methodes om iemand om het leven te brengen (de garrote bijvoorbeeld) maar niet zo gek veel. Nou niet direct zeggen: dat is iets nieuws, men wist het niet. Zelfs tijdens het experimenteren was het al overduidelijk dat de veroordeelde levend geroosterd wordt gedurende meestal een periode van 2 tot 15 minuten.

Ik ben geen voorstander van de doodstraf, maar als het toch moet: doe het dan zo snel en pijnloos mogelijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Manon »

Volledig akkoord Numan. En als ik lees wat daar nu weer recent gebeurde bij zo'n executie, dan vraag ik me toch af wat er soms scheelt bij die Amerikanen.

Elke dag worden er honderdduizenden onder narcose gebracht, dat kan men ook doen bij een executie. En dan die helium methode of gelijkwat waardoor men snel en pijnloos het leven laat.

Maar dan is het natuurlijk niet zo afschrikwekkend. Meestal gelooft de misdadiger toch niet meer in de hel (waar hij dus naartoe zou gaan) dus is een kort en pijnloos einde in zijn meestal dramatisch leven niet zo erg. Het blijft een beetje als de brandstapel: de mensen waren er toen van overtuigd dat al die afvallige heksen toch nog eeuwig zouden branden in de hel, maar voor alle zekerheid moesten ze het toch nog even hier op aarde eens gaan oefenen, vooral om het publiek te laten zien hoe erg het wel ging worden.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodstraf herinvoeren. Zeer nuttig en goed idee!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

circe schreef: Maar dan is het natuurlijk niet zo afschrikwekkend. Meestal gelooft de misdadiger toch niet meer in de hel (waar hij dus naartoe zou gaan) dus is een kort en pijnloos einde in zijn meestal dramatisch leven niet zo erg. Het blijft een beetje als de brandstapel: de mensen waren er toen van overtuigd dat al die afvallige heksen toch nog eeuwig zouden branden in de hel, maar voor alle zekerheid moesten ze het toch nog even hier op aarde eens gaan oefenen, vooral om het publiek te laten zien hoe erg het wel ging worden.
PVV kandidaat professor Hans Jansen schijnt daar als overtuigd katholiek geen enkele moeite mee te hebben. Dat had ik als onbenullig klein katholiek jochie ook niet. Conclusie? Hans Jansen gedraagt zich in mijn ogen als een onbenullig klein jochie.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Marieke »

Hallo iedereen,

Vandaag stond er een artikel in de krant over Mohammed Bouyeri, omdat het 15 jaar geleden is dat hij de gruwelmoord op Theo van Gogh beging. Hij is echter natuurlijk nog altijd even islamitisch als toen, en heeft geen greintje berouw.
Ik maak me zorgen, omdat 'levenslang' in Nederland niet meer automatisch 'levenslang' is. Over 10 jaar kan Mohammed om gratie vragen. Hoe staan jullie hiertegenover? Ik persoonlijk kom er niet uit.... Ze roepen wel dat iemand levenslang opsluiten vreselijk wreed en inhumaan is. Aan de andere kant denk ik: kijk eens naar wat die levenslang gestraften zélf gedaan hebben...!..

Hieronder een link naar een documentaire over Mohammed B. Hij is weliswaar uit 2005, erg oud. Maar erg interessant, als je het mij vraagt.

Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door mercator »

Marieke schreef:Ik maak me zorgen, omdat 'levenslang' in Nederland niet meer automatisch 'levenslang' is
In België is het dat nooit. In de praktijk betekent levenslang hier gemiddeld 12 jaar, soms iets meer ,soms ook iets minder. Onlangs is de medeplichtige aan 4 moorden van Marc Dutroux vrijgekomen na 19 jaar. Hij kan onmiddellijk van zijn werkloosheidsuitkering genieten en krijgt door de sociale dienst een flat betaald. De vrouw van Dutroux die er ook tot haar nek inzat is al veel langer vrij. Nu vraagt Dutroux zelf zijn vrijlating aan en een bende advocaten is daar druk aan aan t werken.
Een gast die 2 jaar geleden zomaar een vrouw van 32 dood schoot is zelfs nu al vrij.
Zolang er geen "racisme" mee gemoeid is worden de meest infame misdaden hier nauwelijks of niet gestraft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Marieke schreef:Hallo iedereen,

Vandaag stond er een artikel in de krant over Mohammed Bouyeri, omdat het 15 jaar geleden is dat hij de gruwelmoord op Theo van Gogh beging. Hij is echter natuurlijk nog altijd even islamitisch als toen, en heeft geen greintje berouw.
Berouw zou een eerste vereiste moeten zijn om in aanmerking te komen voor strafvermindering.

Hahaha! Het is allemaal een grote smerige komedie waar de smerige politiek maar geen afstand van kan doen. Berouw is niet nodig. Als je gewoon je straf uitzit, kom je eerder vrij. Belachelijk? Jazeker. Want waarom veroordeelt de rechter iemand dan met straf overeenkomstig met wat de crimineel toekomt als de mate van straf daarna toch onrechtvaardig blijkt en altijd een derde vermindering van de straf volgt. De facto al nadat de rechter het vonnis heeft uitgesproken. We kunnen dus gerust stellen dat rechters doorgaans corrupt zijn. Want ik verwacht van een rechter dat hij zijn taak serieus opneemt. Ik zou als rechter onder geen beding accepteren dat wie dan ook onder mijn duiven schiet. En dat doet het Ministerie van Justitie. Die bepaalt dat iedere moordenaar als bonus voor het feit dat hij of zij ook maar een mens is zonder vrije wil, strafvermindering krijgt.

Geen vrije wil? Hahaha! Dat beweer ik, dat de mens geen vrije wil heeft, maar dat zul je een rechter nooit horen zeggen. Die is corrupt, want een rechter is ook maar een mens. Net zoals moordenaars, drugsverslaafden, inbrekers, brandstichters, verkrachters en de pausen door de eeuwen heen. Zelfs god Jezus was een mens. Hahaha!

We leven in chaos. Alles is chaos. De logica is ver te zoeken en hangt sinds de oerknal aan een zijden draadje.

Mohammed B. komt NOOIT meer vrij. Want levenslang is bijna altijd levenslang in Nederland. Maar gaan we uit van chaos waarin corruptie de boventoon voert, dan leert ons het onrechtvaardige corrupte systeem van de rechtsstaat dat een andere moordenaar die onze toekomstige minister-president Pim Fortuyn met 'goed' vinden van bijna alle linkse politici overhoop schoot met 5 kogels, al na 12 jaren weer op vrije voeten stond. De corrupte kermisclown die zich rechter noemt, Frans Bauduin, gaf Volkert van der Graaf 20 jaar waardoor hij dus na 12 jaar weer op straat stond.

Ik vind het aanvaardbaar, logisch en begrijpelijk dat moslims zeer verontwaardigd zijn over de langdurige straf van Mohammed B.

Hoe ik er zelf over denk? Zowel Mohammed B. als Volkert van der Graaf hadden een vredelievende pijnloze injectie moeten krijgen waarmee ze hun laatste adem konden uitblazen. Moord is moord en kan uitsluitend met dezelfde uitschakeling van het leven vereffend worden.

Aan folteren of martelen ontleen ik geen bevrediging. Daar is seks voor. Onaneren of cohabiteren. Met of zonder condoom. Wie nadenkt begrijpt dat men uitsluitend houvast heeft aan welke religie dan ook, wanneer men niet in staat is geestelijk zelfstandig te functioneren. Helaas is dit maar voor weinigen weggelegd. Moslims tellen 1,8 miljard mensen in getal. Ook al zijn de meeste christenen in de wereld niet verslaafd aan hun religie, in God geloven doen ze nog allemaal.

Dit alles vindt plaats dankzij CHAOS in de wereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Marieke »

Hans v d Mortel sr schreef:
Marieke schreef:
Hoe ik er zelf over denk? Zowel Mohammed B. als Volkert van der Graaf hadden een vredelievende pijnloze injectie moeten krijgen waarmee ze hun laatste adem konden uitblazen. Moord is moord en kan uitsluitend met dezelfde uitschakeling van het leven vereffend worden.

Aan folteren of martelen ontleen ik geen bevrediging. Daar is seks voor. Onaneren of cohabiteren. Met of zonder condoom. Wie nadenkt begrijpt dat men uitsluitend houvast heeft aan welke religie dan ook, wanneer men niet in staat is geestelijk zelfstandig te functioneren. Helaas is dit maar voor weinigen weggelegd. Moslims tellen 1,8 miljard mensen in getal. Ook al zijn de meeste christenen in de wereld niet verslaafd aan hun religie, in God geloven doen ze nog allemaal.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik persoonlijk tegen de doodstraf omdat:
1. Je de familie, vrienden etc. van de dader er (meestal) ook pijn mee doet, terwijl die in de meeste gevallen geen schuld hebben.
2. De doodstraf (ten minste in de VS) ontzettend duur is! Zelfs duurder dan iemand levenslang opsluiten... Schijnt echt zo te zijn.
3. Het niet afschrikt. In landen waar de doodstraf toegepast wordt, is de criminaliteit zéker niet lager....
4. Ik het niet fatsoenlijk vind om kwaad met kwaad te vergelden.
5. Je (in sommige gevallen)! het risico loopt om iemand die onschuldig is te executeren. Bij gevallen als Mohammed Bouyeri en Volkert v.d. Graaff is dat natuurlijk niet zo, maar kijk bijvoorbeeld eens naar de zaak van Lucia de Berk...

''Aan folteren of martelen ontleen ik geen bevrediging.''

Maar de dodelijke injectie, waar u het over heeft, is meestal niet bepaald pijnloos! Heel veel mensen denken van wel, omdat het er heel vredig en humaan uitziet. Maar google er maar eens op! Er is sowieso geen enkele methode om de doodstraf uit te voeren die 'pijnloos' is...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De logica is helaas ver te zoeken.
Marieke schreef: Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik persoonlijk tegen de doodstraf omdat:
1. Je de familie, vrienden etc. van de dader er (meestal) ook pijn mee doet, terwijl die in de meeste gevallen geen schuld hebben.
Beter helemaal niet straffen dus. Of hoe moet je anders de schande en het verdriet uitwissen?
2. De doodstraf (ten minste in de VS) ontzettend duur is! Zelfs duurder dan iemand levenslang opsluiten... Schijnt echt zo te zijn.
Hier spreekt de kapitalist die rechtvaardigheid ondergeschikt maakt aan nationaal gewin. Geld geeft meestal aanleiding tot corruptie, moord en doodslag.
Marieke schreef:3. Het niet afschrikt. In landen waar de doodstraf toegepast wordt, is de criminaliteit zéker niet lager....
Typisch linkse redenatie. Straffen helpt niet, dus waarom zul je dan nog straffen? Laat de chaos zegevieren! Mijn logica vertelt mij dat wanneer van de 100 inbrekers die achter slot zitten, de kans op inbraken met 100 verminderd wordt.
Marieke schreef:4. Ik het niet fatsoenlijk vind om kwaad met kwaad te vergelden.
Tsja, sorry hoor, mij hoor je niet beweren dat het Eichmann-proces in Jeruzalem onfatsoenlijk was.
Marieke schreef:5. Je (in sommige gevallen)! het risico loopt om iemand die onschuldig is te executeren. Bij gevallen als Mohammed Bouyeri en Volkert v.d. Graaff is dat natuurlijk niet zo, maar kijk bijvoorbeeld eens naar de zaak van Lucia de Berk...
Ik hoop dat je nooit ziek wordt Marieke, verkracht of vermoord. Dat is het risico van het leven. Het doel van het leven is overleven en daar helpt chaos niet bij. Ten onrechte ter dood veroordeeld worden is niets vergeleken met al die tientallen miljoenen onschuldige burgerslachtoffers die het resultaat zijn van (onnodige) oorlogen. Wij hebben een hypocriet Ministerie van Defensie die oorlog voert in landen waar men niks te zoeken heeft en af en toe bommen op onschuldige burgers gooit. Per ongeluk, heet dan het excuus, en gaat over tot de orde van de dag, zoals dit in goed politiek jargon wordt genoemd.
'Per dag overlijden in Nederlandse ziekenhuizen drie mensen terwijl dat niet nodig was. Dat zijn er dus drie te veel. Dat aantal neemt niet af. En dat is zorgwekkend.' Dat zegt directeur Dianda Veldman van Patiëntenfederatie Nederland in reactie op een onderzoek van het Nivel naar vermijdbare sterfte in Nederlandse ziekenhuizen. De onnodige sterfgevallen komen door zorggerelateerde schade. Dat is een gebeurtenis in het ziekenhuis die onbedoeld tot schade voor de patiënt heeft geleid. Denk aan een infectie opgelopen tijdens de ziekenhuisopname, een verkeerde diagnose, foute medicatie, verkeerd snijden en dergelijke.
Maar ook om eenvoudig te voorkomen fouten. Iemand valt bijvoorbeeld uit bed en valt een paar dagen later nogmaals uit bed omdat er geen maatregelen worden getroffen.
Per jaar overlijden in Nederlandse ziekenhuizen ruim 1000 patiënten onnodig als gevolg van dergelijke fouten. Van de 1000 die per jaar onnodig sterven had een kwart ten minste nog een levensverwachting van meer dan vijf jaar.
Marieke schreef:
Hans van de Mortel schreef:''Aan folteren of martelen ontleen ik geen bevrediging.''
Maar de dodelijke injectie, waar u het over heeft, is meestal niet bepaald pijnloos! Heel veel mensen denken van wel, omdat het er heel vredig en humaan uitziet. Maar google er maar eens op! Er is sowieso geen enkele methode om de doodstraf uit te voeren die 'pijnloos' is...
Een pijnloze straf met de dood tot gevolg . . . Eens kijken. Ach, maar natuurlijk, die goeie ouwe guillotine.
Je wilt niet weten hoeveel mensen daar met plezier en zelfgenoegzaamheid naar keken. Mij zul je daar overigens niet aantreffen. Ik ben oplossingsgericht. Daar gaat het mij om. Niet om wraak te nemen. Ik laat iedereen in zijn waarde. Ook de beul. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat de meeste rechters in Nederland geestelijk corrupt zijn. De politieke moordenaar van Pim Fortuyn (de potentiële minister-president van Nederland) werd met de mantel der liefde bedekt en mocht maar 12 jaar in een bewaakt hotel verblijven in plaats van onder de guillotine te eindigen.

Volgens mij deelt Marieke mijn inzicht dat de mens geen vrije wil heeft. Anders zijn haar standpunten voor mij onbegrijpelijk. Wanneer de mens in het bezit is van een vrije wil dient die mens de consequenties van zijn daden te accepteren. Wanneer je als 'fatsoenlijk' mens weet dat op moord de doodstraf bestaat, wat is dan het probleem voor die moordenaar? Dat hij gelijk wordt gesteld met zijn slachtoffer? Hahaha! Hij wil juist BOVEN zijn slachtoffer gesteld worden. Typisch kenmerk bij psychopaten. Die als zij moorden gevoelloos zijn. Zou dan een moordenaar met gevoel, wel mogen rekenen op strafvermindering? Oeiii, nog even en ik ga op Marieke lijken. Over mijn lijk. :rolleyes:

P.S.: stel dat de mens geen vrije wil heeft, dan nog blijft er chaos bestaan met als oorzaak goed en slecht die met elkaar in conflict zijn. Anders zou er geen chaos bestaan. De meeste chaos ontstaat overigens tussen de oren van de mens. Na het lezen van deze bijdrage is dat weer eens duidelijk gemaakt. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door mercator »

Marieke schreef: Het niet afschrikt. In landen waar de doodstraf toegepast wordt, is de criminaliteit zéker niet lager....
Dat hangt er maar van af hoe en of ze toegepast wordt. In Japan bijv. is haast geen criminaliteit, maar wél doodstraf. Die wordt dan ook in alle discretie, zij het heel zelden, uitgevoerd. Beroepsprocedure en een heel advocaten- en mediacircus zijn daar niet aan de orde.
In Amerika is het krijgen van de doodstraf exact hetzelfde als de diagnose horen dat je kanker hebt. Je kan eraan doodgaan maar de kans dat je met een hoop behandelingen( lees: de tijd rekken door procedurefouten, gratie aanvragen, op televisie komen janken etc.) overleeft is minstens even groot. Daarom dat de criminaliteit in de VS zo hoog blijft.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Marieke »

Marieke schreef: Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik persoonlijk tegen de doodstraf omdat:
1. Je de familie, vrienden etc. van de dader er (meestal) ook pijn mee doet, terwijl die in de meeste gevallen geen schuld hebben.
Beter helemaal niet straffen dus. Of hoe moet je anders de schande en het verdriet uitwissen?
[/quote]

Ik snap uw/jouw standpunt heel goed. Maar zou het niet veel beter zijn om ze in leven te laten en nog iets nuttigs te laten doen? Dan zijn ze ten minste nog ergens goed voor! En je doet de familie e.d. geen leed aan. Een levenslang gestrafte hoeft in Nederland niet te werken. Maar naar mijn mening zou dat juist wel zo moeten zijn. Laat ze maar iets doen voor de kost!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Marieke schreef:
Marieke schreef: Zoals ik al eerder heb gezegd, ben ik persoonlijk tegen de doodstraf . . .

Ik snap uw/jouw standpunt heel goed. Maar zou het niet veel beter zijn om ze in leven te laten en nog iets nuttigs te laten doen? Dan zijn ze ten minste nog ergens goed voor! En je doet de familie e.d. geen leed aan. Een levenslang gestrafte hoeft in Nederland niet te werken. Maar naar mijn mening zou dat juist wel zo moeten zijn. Laat ze maar iets doen voor de kost!
Werken voor de kost? Dat wil iedereen.

Maar in dit huidige klimaat moet je op je hoede zijn. Ontslagen zijn aan de orde van de dag. Vroeger had men een baan voor het leven. Hetzelfde gold voor het trouwpak van de man. Nu is het zaak een zo groot mogelijke egoïst te zijn en over lijken te gaan om aan je eigen overlevingskansen te werken.

Jij hebt geen idee wat voor ontzettend veel leed veroorzaakt wordt met het vervroegd vrijlaten van criminelen, van moordenaars, waarbij de familie van het slachtoffer het verlies van zoon of dochter maar niet verwerken kan. Dat kan pas - logisch ook - wanneer de misdadiger, de psychopaat, de moordenaar die je dochter de keel heeft doorgesneden, na haar eerst verkracht te hebben, tot de dood veroordeeld is en dat die terechtstelling zo snel mogelijk moet plaatsvinden.

Ik ken jou niet Marieke, maar je laat juist een onmenselijke indruk achter. Doordat je alleen aan jezelf denkt en je niet interesseert voor de vele slachtoffers van weerzinwekkend geweld. Dat heet in goed Nederlands: geen empathie tonen voor anderen. En daar reken ik geen misdadigers onder.

De doodstraf zou voor een grotere categorie misdadigers moeten gelden. Dus niet alleen voor moordenaars. Onder het motto:

"De mens dient de consequenties te aanvaarden van zijn eigen daden."
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Pilgrim »

Er bestaat al een topic over dit onderwerp:

viewtopic.php?f=39&t=17116&p=207611&hil ... af#p207611
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Marieke »

Pilgrim schreef:Er bestaat al een topic over dit onderwerp:

viewtopic.php?f=39&t=17116&p=207611&hil ... af#p207611
U hebt gelijk, sorry. We dwalen af.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moord op Theo van Gogh 15 jaar geleden

Bericht door Pilgrim »

Marieke schreef:
Pilgrim schreef:Er bestaat al een topic over dit onderwerp:

viewtopic.php?f=39&t=17116&p=207611&hil ... af#p207611
U hebt gelijk, sorry. We dwalen af.
Eigenlijk al vanaf het begin. Het gaat eigenlijk alleen nog maar over de doodstraf... Het is misschien beter om de topics samen te voegen, om versnippering van topics te voorkomen
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Pilgrim »

Ik heb de topics samengevoegd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door King George »

Ach ja, zo'n politieke moord, dat is zo'n dingetje... Maar dat beledigen, dat is me je toch wat. Foei! : nono3:

Marcel van Roosmalen's betoog heeft uiteindelijk een hoog meejanken met de eeuwig beledigdengehalte.


Beledigen
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/03/beledigen-a3978993

Zijn loopbaan als columnist was vooral: aftasten tot hoever je kunt gaan, die grens bewust overschrijden en gillen over vrijheid van meningsuiting als je uiteindelijk wordt weggestuurd. Iets wat je je ook alleen maar kunt permitteren als je het niet voor het geld hoeft te doen.
Aha, Marcel van Roosmalen verraad zich hier wel als broodcollumnist. Als broodcollumnist moet je dus lekker politiek correct papegaaien om onder de broodchantage uit te kunnen blijven komen. En dus meejanken met de eeuwig beledigden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een van de redenen dat de doodstraf niet (meer) of nauwelijks wordt uitgevoerd is omdat we te maken hebben met idioten, religieuze huichelaars en zwak begaafde aanstellers die menen dat de doodstraf niet past in een moderne beschaving.

Hier kenmerkt zich de vieze gore smerige walgelijke onmenselijke corrupte mens die deel uitmaakt van het zogenaamde politieke gewin der natie.

De doodstraf is nog nooit zo uitvoerig toegepast als in de laatste honderd jaar.
Want al die tientallen miljoenen onschuldige slachtoffers, maar natuurlijk ook soldaten die in de Eerste en Tweede, en al de daar tussenin liggende oorlogen om het leven zijn gekomen, hebben de facto de doodstraf gekregen. Helaas maar al te vaak onverdiend.

En het allerleukste heb ik voor Marieke bewaard. Haar doodstraf stond al vast bij haar geboorte. Een verzachtende omstandigheid is dat dit voor ons allemaal geldt. [icon_lol.gif]

Oog om oog, tand om tand. Ik begrijp niet wat er mis kan zijn aan dit logische spreekwoord.

Weleens een brood gratis gekregen van de bakker, Marieke? Ik denk het niet. De bakker geeft een brood en de ontvanger betaalt met gepaste munt. Hetzelfde geldt voor de moordenaar. Hij deelt uit en wordt met gepaste munt betaald.

Een immense smerige leugen!

Niks wordt uitbetaald met gepaste munt. Onze maatschappij bestaat uit chaos en is zo corrupt als maar zijn kan. De mens deugt eenvoudig niet. Immers, de moordenaar wordt in het geheel niet met gepaste munt betaalt. Hij rekent keer op keer te weinig af. En wie is de werkelijk grote schuldige daaraan?

De corrupte politieke macht is de grote gruwel van de samenleving waarin de rechterlijke dwalingen zich met genoegen weten rond te wentelen in het bloed van slachtoffers dat maar niet wil stollen, terwijl de muziek van de hypocrisie doorspeelt en niet van ophouden weet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Pilgrim »

Hans v d Mortel sr schreef:Een van de redenen dat de doodstraf niet (meer) of nauwelijks wordt uitgevoerd is omdat we te maken hebben met idioten, religieuze huichelaars en zwak begaafde aanstellers die menen dat de doodstraf niet past in een moderne beschaving.
...en dat vind ik dus eigenlijk ook. Helaas gaat de moderne beschaving nu snel achteruit en zijn we op weg naar nieuwe Middel Eeuwen, onder het mom van 'progressief'. Mogelijk dat ook de doodstraf daardoor weer terugkeert, samen met andere 'lijflijke' straffen, zoals geselingen en amputaties.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Hans v d Mortel sr schreef: Oog om oog, tand om tand. Ik begrijp niet wat er mis kan zijn aan dit logische spreekwoord.

Weleens een brood gratis gekregen van de bakker, Marieke? Ik denk het niet. De bakker geeft een brood en de ontvanger betaalt met gepaste munt. Hetzelfde geldt voor de moordenaar. Hij deelt uit en wordt met gepaste munt betaald.
Ik weet dat het een raar tegenargument is, maar zo wordt er ook gedacht in veel islamitische landen! Daar geldt ook het 'oog om oog, tand om tand-principe.' Weet u wat een Romeinse keizer al in het jaar 100 zei (toen de doodstraf nog volop werd toegepast)? ''De beste wraak op iemand is hem niet na te volgen.''

Ik kan hem niks anders dan gelijk geven. Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook zinnen op wraak als mij iets werd aangedaan! Maar dan is het aan een rechter om wijzer te zijn, vind ik.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Plaats reactie