Doodstraf

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?

Doodstraf herinvoeren?

Ja
6
26%
Nee
15
65%
Anders, ik licht toe in mijn post
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Pilgrim »

Socrates schreef:Je haalt ook echt alles uit de kast om tegen iemand te gebruiken he? Ik heb nergens expliciet gezegd dat ik tegen het Westen ben, dat ik de hele wereld ten onder wil zien gaan in een atoomoorlog interpreteer jij als ''tegen het westen zijn'' de hele wereld bestaat niet alleen uit het westen. :nono:
En hoezo zou mn vader tegen het Westen zijn? Ik heb hem dat nooit horen zeggen of is communist = anti-westen?
Ik dacht dat je alleen het Westen en de islamitische werld in een atoomoorlog ten onder wou zien gaan, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. Je noemde het Westen erg hypocriet omdat ze de Taliban steunden tegen de communisten, dus is het logisch dat ik aanneem dat je tegen het Westen bent. Overigens zie ik het communisme inderdaad als antiwesters.
Socrates schreef:En over dat de doodstraf in VS meer zou kosten geloof ik niet. Heb je het wel over absolute getallen? Hoeveel ter dood veroordeelden zijn er? en hoeveel gevangenen? Of ze moeten wel heeeel ineffcient te werk gaan.
Aangezien ik net op mijn vakantieadres aangekomen ben kan ik je nu even geen cijfers geven, maar ik zal er aan denken als ik weer terug ben. Ik heb thuis in mijn archief een speciaal mapje met documentatie over de doodstraf. En ja, het is echt zo; de doodstraf kost in Amerika kapitalen!
Socrates schreef:Doodstraf linkse standpunt? Zijn het niet je Republikeinse vriendjes die voorstander van de doodstraf zijn dan?
Die Republikeinen zijn mijn vriendjes niet.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Schepsel »

Je noemde het Westen erg hypocriet omdat ze de Taliban steunden tegen de communisten, dus is het logisch dat ik aanneem dat je tegen het Westen bent.
Daar ben ik het mee oneens. Ik vind het ook hypocriet, maar ga niet 'het Westen' zien als slecht door de daden van de VS die soms ronduit crimineel zijn geweest, zoals totalitaire regimes steunen en potentaten in het zadel helpen gedurende de Koude Oorlog, om het communisme tegen te gaan.

Ten eerste is dat de geschiedenis, ten tweede verandert het niets aan de ethische wetten, de seculariteit, de vrijheden, de grondrechten en de mate van beschaving die we hebben. De daden van een paar presidenten leggen geen smet op het gehele Westen, dat is niet logisch.

Ik suggereer nu trouwens niet dat Socrates het Westen wél goed vindt; ik was het enkel oneens met de conclusie. Ik leg niemand woorden in de mond.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Socrates »

Schepsel schreef:
Je noemde het Westen erg hypocriet omdat ze de Taliban steunden tegen de communisten, dus is het logisch dat ik aanneem dat je tegen het Westen bent.
Daar ben ik het mee oneens. Ik vind het ook hypocriet, maar ga niet 'het Westen' zien als slecht door de daden van de VS die soms ronduit crimineel zijn geweest, zoals totalitaire regimes steunen en potentaten in het zadel helpen gedurende de Koude Oorlog, om het communisme tegen te gaan.

Ten eerste is dat de geschiedenis, ten tweede verandert het niets aan de ethische wetten, de seculariteit, de vrijheden, de grondrechten en de mate van beschaving die we hebben. De daden van een paar presidenten leggen geen smet op het gehele Westen, dat is niet logisch.

Ik suggereer nu trouwens niet dat Socrates het Westen wél goed vindt; ik was het enkel oneens met de conclusie. Ik leg niemand woorden in de mond.
Ik ben het met je eens Schepsel, ik had het ook over bepaalde beleid van het Westen in het verleden. Verder zie ik Europa als het gelijke van VS.
De daden van die paar presidenten hebben wel degelijk heel zwaar gewogen als die daden geen smet zijn op het Westen dan mogen de daden van AlQaida, Hamas, Taliban ook niet worden verhaald op de hele Islamitische wereld.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Schepsel »

De daden van Al Qaida, Hamas en de Taliban mogen naar mijn mening ook niet verhaald worden op de islamitische wereld, de reacties op hen wel. Het is onredelijk om een Marokkaan aan te spreken op de daden van Al Qaida, hij heeft er niks mee te maken. Maar wanneer zijn reactie op Al Qaida positief is, mag ik hem te grazen nemen. Zo geldt dat ook voor de houding van bevolkingen tegenover dat soort groepen en leiders van islamitische landen.

In de praktijk komt het erop neer dat je ze enkel aan kunt spreken op hun steun of positieve houding naar terreurorganisaties. Je kunt ze alleen niet verantwoordelijk houden voor de daden ervan tenzij ze actief helpen door te financieren bijvoorbeeld.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Dhana »

mercator schreef:De ergste straf voor de moslim is de leefstraf. hem/haar dwingen om op een moderne, rationele en aangename wijze te leven.

Dat zal Socrates wel kunnen begrijpen. Zo werden maatschappij kritische mensen onder het sovjet juk tot psychiatrisch patient verklaard en aan een "therapie" onderworpen zodat ze tot fatsoenlijke sovjetburgers geconditioneerd werden. Lukte dat helemaal niet, waren er altijd nog de kampen in Siberië of kregen ze per ongeluk de verkeerde medicijnen toegediend.

Verder ben ik bang dat je mensen niet kunt dwingen tot aangename mensen te verworden. En de andere kant op geprogammeerde moslims al helemaal niet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:Het is zeker niet aan de vader van een verkracht kind om de dader om te brengen. Althans niet in deze regionen! Wel bij de les blijven Socrates.
Niet in deze regionen? Wel bij de les blijven? Hoezo? Het mag toch geen enkel probleem geven dat de vader van een verkracht kind de dader doodt? Los van het feit dat mensen waar ik het niet mee eens ben hebben bepaald dat we dat juist niet moeten doen. Ik vind juist dat we dat WEL moeten doen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Cosequentie van de daad aanvaarden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Wat met negers in Amerika is gebeurd, is ten hemel schrijnend. De schuldigen zijn in de eerste plaats de vieze smerige huichelachtige kerkvaders met een misselijkmakend geloof in de heilzame werking van het lulllikken van de Here Jezus.
Het ware vooral de Quakers (Christenen dus) die zich verzetten tegen de slavernij van de zwarten.
O zeker! Er zijn altijd al goede en slechte mensen geweest, waaronder ook christenen. Waarom ook niet? Daar is niks mis mee. De bijbel zegt niet voor niets: Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Voor zo'n wijze spreuk heeft de goede mens de bijbel echter niet nodig, wel de slechte mens. En dat is nu lachen geblazen; die slechte mens leert niet, die heeft een slecht karakter, hij is christen en liegt, bedriegt, steelt en hoereert dat de stukken eraf vliegen. Voor wijze spreuken heeft hij geen welwillend oor.

Iets anders. Als ik Jezus zou zijn geweest had ik mijn apostelen wel een beetje beter opgeleid. Om te beginnen had ik gezegd: "Weg met die zwaarden!" Waarom? Omdat wie het zwaard opheft, door het zwaard zal vergaan. Bovendien ben ik van mening dat ik over mensenkennis beschik en daar ontbrak het Jezus blijkbaar aan. Denk maar even mee. Petrus greep zijn zwaard en hakte iemand zijn oor af. Hoezo communiceren via het gezalfde woord? Toevallig functioneerde Jezus ook als wonderdokter en wist een-twee-drie hupsekee dat oor weer met een alleslijmer op zijn oorspronkelijke plaats terug te bevestigen. Dat was toch even schrikken. En wat moeten al die omstanders wel niet gedacht hebben van deze agressieve volgeling van de o zo vredelievende Jezus? OK, Jezus zelf was niet bepaald een agressieveling, alhoewel hij toch moeite had met zelfbeheersing. Nou ja, ik bedoel maar. Wie goed is mag blijven, maar gaat toch dood. Wie slecht is mag ook blijven, maar gaat net zo goed dood.

Goed doen geeft mensen vaak een goed gevoel. Slecht doen geeft mensen vaak een goed gevoel. Die domme psychologen die altijd boven iedereen proberen uit te torenen gaan dan zoeken naar een oorzaak. Onzin. Er zijn goede mensen en er zijn slechte mensen. Alleen, wie bepaalt er nu voor wie, wie goed of slecht is? Hitler was zo slecht nog niet. De kerken zaten vol met Hitler-aanbidders. Het was zelfs zo fraai dat bij de intocht van de nazi's in Oostenrijk de nazi-vlaggen op de kerken stonden te wapperen. Natuurlijk niet op ALLE kerken, maar toch . . . En wat te denken van een van de beruchtste viezeriken in die tijd, paus Pius? Of was het paus Pontius Pilatus? Die paus destijds drukte net zo vrolijk en glimlachend de hand van Hitler als koningin Beatrix de hand van dat nog steeds bejubelde verteerde zwijn Yasar Arafat.

De geestelijken zwaaiden met de natte godskwast over de soldaten die naar het front vertrokken teneinde hen in de overwinning te doen geloven. De vijand deed precies hetzelfde dankzij de kerkvaders die in de here Jezus geloofden. Maar die rekende zichzelf vanzelfsprekend tot de goeden. God zei ooit: "Neuken moet gij. Zo heb ik u geschapen, zodat gij met velen zult zijn.

We hadden Hitler best zijn gang kunnen laten gaan. En dat gebeurde ook daadwerkelijk. Waarom dan achteraf de norm stellen en niet vooraf? Iedereen was toch o zo christelijk en joden waren de schuld van alles? Juist het - veel te late - verzet tegen Hitler heeft zo onnodig veel verdriet gebracht in de harten van miljoenen moeders, vaders, oma's, opa's, broers, zusters en alle andere dierbaren.

De mens is ziek Pilgrim. Heel erg ziek. Maar om je door middel van een denkbeeldige verlosser of denkbeeldige god jezelf goedheid aan te praten gaat mij toch echt een brug te ver. Het raadsel van de mens zit hem in de hersenen. Nu lees ik weer dat het stuk tuig van de richel Holleder naar de rechter is gestapt omdat in de film over de ontvoering van Heineken aan zijn ego tekort wordt gedaan. Ja ja, een slecht mens heeft ook zo zijn rechten. Niet voor mij echter. Dit figuur had al direct tegen de muur geplaats moeten worden. Tezamen met die drie anderen.

Je hebt goede mensen die zoiets niet doen en je hebt slechte mensen die zoiets bedenken. Vanuit de hersenen. Als ik als wetgever nu zeg dat elke inbreker gedood zal worden, wat is dan het probleem? Het geeft mij in ieder geval een goed (geen slecht) gevoel. Ho ho, zegt de partij van intellectuelen en Gutmenschen Partij van de Allahtonen, dat heeft geen zin. Het zal inbrekers niet afschrikken. Dan vraag ik mij af waarom er dan wel sancties staan op door rood licht rijden. Ik heb mijn wegenbelasting van 41 euro al twee keer vergeten op tijd te betalen. Pats! 49 euro boete! En dat kan nog hoger zijn. Ik bedoel maar. Ik zie geen verschil. De slechte mens dient dood gemaakt te worden.

Zelfs psychopaten als weerzinwekkende genadeloze gevoelloze moordenaars weten verdomd goed dat ze iets fout hebben gedaan!

Ben ik nu gek of lijdt deze wereld aan beschavingsrot door een overdosis aan slechte psychiaters en oeverloze domme christen mensen?

En beste Pilgrim, je bent best een toffe peer, maar beslist geen doordenker. Denk maar even met mij door. :wink2:

Zonder doodstraf was Jezus van ellende een oude zielige man geworden over wie waarschijnlijk nu nooit meer iemand gehoord zou hebben. Denk daar nu maar eens goed over na en hou op met al die religieuze kaboutertjes onzin.

De doodstraf is voor zeker 60 miljoen mensen uitgevoerd tussen 1914 en nu. Ik denk hierbij aan alle oorlogen. Maar wat te denken van de straf die op geboren worden staat? Is dat dan niet de doodstraf die door een horde godsdienstwaanzinnigen eerder als een beloning wordt beschouwd? Het moet echt niet gekker worden met de domme mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodstraf herinvoeren. Herinvoeren?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eenvoudige boeren, burgers en wellievende buitenlui. Zij allen kregen de doodstraf. Waren zij criminelen? In het geheel niet. Zij deden alleen maar goed! Het zijn juist de ergste criminelen die met alle respect als zielige misslukkingen van de uitvinding van God worden gerespecteerd en met alle egards worden behandeld.



O ja, en dat Amerika bestaat voornamelijk uit vieze smerige, vooral huichelachtige bejubelde christenen! Overeenkomstige kenmerk? Allemaal zo geil als boter en niet los te weken van overheersend seksueel gedrag. Neem Kennedy. Zo maar een voorbeeld. En wat valt er te zeggen over die vrolijke flierefluiter prins Bernard? Die lekkere leuke frisse echtgenoot van onze allerliefste Juliana? Bernard hoefde geen moment te trekken. Hij kwam dagelijks - op zijn gemak - aan zijn trekken. In het buitenland, welteverstaan. Onder de beschermende kap van de werelddierenbescherming. Ik neem Bernard niks kwalijk. Leuke vent. Wel dat domme arrogante majestueuze mormel die elk jaar weer iedereen de les moet lezen met haar bezopen godsdienstwaanzin. Dat God bestaat . . . moah . . . maar natuurlijk niet vanuit die vieze smerige agressieve Calvijn-invalshoek. Stom irritant agressief respectloos rot wijf! Weet zij dan niet dat IK ALLES OVER GOD WEET? En zij pretendeert notabene zoveel te weten [...] Ik heb het over zijn dochter Beatrix.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodstraf. God of evolutie. Een eerlijke rechtvaardige zaak.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

God zelf, ja ja, God zelf heeft de doodstraf ingesteld.

En dan las ik hier in het begin dat iemand opperde dat ook weleens de doodstraf ten onrechte wordt uitgevoerd. Nou en wat dan nog? Wat is het probleem dan? Dat Amerikaanse domme huichelachtige rot volk dat vooral bekend staat om zijn walgelijke misselijk makende knielpartijen in de kerk voor vergeving bij God vanwege een ziekelijk proces in de hersenen van continu smeerlapperij bedrijvigheid.

Burgeroorlog. Een zegen Gods
Dat imperialistisch zieke kapitalistische Amerika had een burgeroorlog. Waarom? Omdat door God zwart gekleurde mensen beschouwd werden als een onvergeeflijke blunder van God. God was dus eigenlijk een klootzak. Een hufter. Een Satan! Of was het nu net andersom? Dat men God dankbaar was dat Hij de zwarte mens had gemaakt als werk- en neukslaaf voor het meer veredelde witte ras? Want het kan toch niet zo zijn dat er ook maar één blanke dominee in de VS bestond die durfde te twijfelen aan het feit dat de eerste door God geschapen mens Adam zo blank als een maagdelijk onbeschreven stuk papier was. En vanuit hetzelfde DNA ontstond ook Eva. Beiden dus blank. De zwarten deugden dus niet. Maar als iets niet deugt breng ik het terug naar de winkel. Ik neem aan dat op de n-e-g-e-r-s die de overtocht uit Afrika hadden overleefd minstens zes maanden garantie stond. Die hadden dus ingeruild kunnen worden waarop men zijn geld terug kreeg. De afgekeurde n-e-g-e-r-s hadden dan bij het oud vuil gezet kunnen worden.

Kennedy had het niet zo op negers
In feite is dat ook gebeurd na de burgeroorlog. En die laffe katholieke neukgrage hond van een John Kennedy had het niet zo op n-e-g-e-r-s. Anders had hij al veel eerder maatregelen genomen om een zo goed als Tweede Burgeroorlog in de VS te voorkomen. Het waren niet die lieve mensvriendelijke in de voetsporen van Jezus wandelende blanke christelijke kerkgangers die in de vredesmissie van Jezus geloofden, maar de n-e-g-e-r-s, de zwarte christelijke mensen, die massaal die laffe en zich suf neukende slapjanus van een John Kennedy, inclusief zijn hele onbetrouwbare familie, door hun overrompelende vredesmarsen dwongen te erkennen dat Jezus namens God van alle mensen hield en niet alleen van een stelletje huichelachtige van de ellende profiterende christelijke patsers.

Jezus vredesvorst
Gelukkig ben ik bevrijd uit de ban van al die huichelachtige godsdienstwaanzinnige smeerlapperij. Jezus was een vredesvorst. Die kreeg vroegtijdig de doodstraf van God. Dus moeten alle goede mensen dood. in navolging van Gods daad en als leerzaam voorbeeld voor alle moordenaars die hierdoor hopelijk tot berouw komen. Uit zichzelf? Of hoe gaat dit?

Juist door dat achterlijke rampzalige katholieke goed praten en in ere houden van de kruisiging van 'vredesvorst' Jezus, blijft criminelen de doodstraf gespaard. Het kan nauwelijks nog krankzinniger worden in deze van de ware god verlaten wereld.

Een ernstig psychisch probleem dat zich voordoet bij al of niet gelovige politici en de rechterlijke macht, aangevoerd door ego en een overdosis aan zelfzuchtige Gutmensch overtuiging, leidt ertoe dat men zich boven elke vorm van het rechtvaardigheidsbeginsel stelt. Hun empathie gaat elke keer weer uit naar de afwijkende mens in zijn gedrag. Daar wordt begrip voor opgebracht. Dat heet inzichtelijke verhevenheid naast . . . of eigenlijk boven God.

De (natuur)wet van het recht van de sterkste
In ieder geval klopt hier iets niet. Zowel het geloof in God als in Darwin pleit voor het recht van de sterkste. En wie daar inbreuk op maakt, moet zelf sterven. En daar zou geen haan meer naar mogen kraaien. Het leven is een continu proces van vallen en opstaan waaraan God geen leiding geeft. Alleen moslims hebben wat moeite om deze bijkomstigheid te begrijpen.
Die "reductio ad Hitlerum"(alles terugvoeren op de activiteiten van de Nazi's) zorgt ervoor dat we gehersenspoeld worden om ons OF als slachtoffers OF als daders te zien en daar dan een moreel oordeel aan vast te pinnen dader=slecht, slachtoffer=goed. In de Hollywoodfilmpjes zie je dat ook. Ik ben met mijn lage IQ alleszins slim genoeg om te zien dat het zo niet werkt want de natuur en dus ook de mens kent geen moraal. Moslims zijn een storende en destructieve factor in ONZE beschaving dus moeten ze eruit verdwijnen, simpel zat. Niet omdat moslims slecht zijn. Asbest werd destijds als een wondermiddel gezien maar nu moet het uit al onze woningen gepeuterd worden omdat we nu door laboratoriumonderzoek meer weten dan 50 jaar geleden. Is asbest daarom "slecht" ? Nee het zal elders wel een functie hebben. Zoals moslims hun functie hebben in de Arabische woestijn maar niet hier. Heel die muslimerfrage moet gewoon uit het sfeertje van moraliteit gehaald worden zoals Mohammed Rasoel toen zag. Als daar deportaties of grootscheepse moslimverdelging voor nodig is dan is dat maar zo.
Dankzij de n-e-g-e-r-s
De blanke mens was in de VS grotendeels een storende factor in de beschaving en had dus vernietigd moeten worden. Dankzij het massale vredelievende protest van de negers in Amerika waarbij menige zwarte leider vermoord werd onder het goedkeurend oog van de sheriff en het toegeknepen oog van Robert Kennedy met aan het roer die halve gare broer John die bijna een Derde Wereldoorlog op zijn geweten had, is een Tweede Burgeroorlog in de VS voorkomen. Dat is vooral NIET te danken aan de katholieke familie Kennedy, maar aan de zelfbeheersing van de n-e-g-e-r-bevolking die het volste recht had om de blanke bevolking te decimeren, maar dit niet deden. Ze hebben dit overgelaten aan de Afrikaanse instincten van islam zoals we dit vandaag-de-dag ervaren. Met dit verschil dat daar de zwarten elkaar op een afschuwelijke manier verminken en dood maken.

De doodstraf. Een nuttig wapen in de strijd tegen psychopaten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Even mijn mening over de doodstraf: ik ben fel tegen!!! Het lost niks op, het is kwaad met kwaad vergelden, ouderwets, en je doet de familie van de veroordeelde, die er vaak niet eens bij betrokken is geweest, ook een hoop ellende aan!!! Methodes om de doodstraf uit te voeren kunnen ontzettend pijnlijk zijn, ook al ziet het er soms heel humaan uit. Bijvoorbeeld de dodelijke injectie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dodelijke_injectie . Het klinkt misschien heel soft en zoetsappig, maar ook misdadigers hebben rechten. En de manier waarop die mensen in dodencellen moeten verblijven en worden geëxecuteerd, maakt dat dat gevangenispersoneel net zo slecht is als de crimineel zelf! Plus dat er altijd nog het gevaar bestaat dat je een onschuldig iemand doodt, toch...
Rechtszaken schijnen er in de VS meestal vreselijk oneerlijk aan toe te gaan. Zo worden bijvoorbeeld veel vaker zwarte mensen ter dood veroordeeld dan blanken, voor dezelfde misdrijven!!! In de dodencelllen is het vaak eenzame opsluiting in de brandende hitte, ongedierte in het eten en nog meer vreselijke dingen! Ook worden er vaak mensen gevangen genomen en geëxecuteerd die ontoerekeningsvatbaar zijn. Ik bedoel: dat ze in die landen waar de doodstraf wordt toegepast, zo met gevangenen omgaan, dat zegt toch ook wel wat over de doodstraf zélf, toch? En er schijnen ook grote vraagtekens te zijn over het idee dat de doodstraf af zou schrikken. Want in de landen waar de doodstraf wordt toegepast, is er juist meer criminaliteit! Kan met andere dingen te maken hebben, maar toch... Nee, ik ben blij dat we die straf in Nederland niet hebben, en ik schrik er ook telkens weer van om te zien dat er zoveel mensen voorstander zijn... :shock:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Schepsel »

Voor zelfmoord of doodstraf zou ik helium aanraden, geeft je een zachte dood.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Oh ja, dit wilde ik nog even zeggen: veel mensen denken ook dat doodstraf goedkoper zou zijn dan levenslang opsluiten. Maar dat schijnt meestal niet zo te zijn! Want iemand moet vaak enorm lang in de dodencel zitten, dat kost natuurlijk ook enorm veel geld. Plus de middelen om de doodstraf uit te voeren, de mensen die het gaan doen etc. Je hebt ook landen die de veroordeelde meteen de volgende dag doden, maar dan kan het natuurlijk nooit rechtvaardig en goed bekeken worden!!! En als ik slachtoffer zou zijn, zou ik er persoonlijk denk ik veel meer voldoening uithalen als de dader levenslang moet boeten! Dat zou mij veel meer tevreden stellen dan hem doden! (Sorry voor dat lange betoog hierboven, maar dat moest ik even kwijt). :|
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Ariel »

Een geïntresseerde schreef: Nee, ik ben blij dat we die straf in Nederland niet hebben, en ik schrik er ook telkens weer van om te zien dat er zoveel mensen voorstander zijn... :shock:
Ik ben daar ook blij om, ik vind doodstraf ook niks ,maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nu soms wel eens denk als ik weer over een ernstig misdrijf lees..."Schiet de daders maar om, dan zijn we daar van af"
Niet aardig, ik weet het, maar ik heb jouw jeugdige onschuld niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door mercator »

Ik vind het Japanse systeem nog het beste en zeker het meest goedkope. Er worden weinig moorden gepleegd in Japan maar als het toch s gebeurt wordt de dader door een rechtbank ter dood veroordeeld en zonder enige ophef een week nadien dood gemaakt. Zonder al dat theater er rond zoals in Amerika.
@Een Geïnteresseerde: weet jij hoeveel een gevangene per dag kost aan de belastingbetaler ? Ongeveer 400 € . Als jij je geroepen voelt om zo zo iemand heel zijn leven lang te verwennen in een staatshotel is dat ok, maar ik zie mijn belastingscenten liever anders besteed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

mercator schreef:Ik vind het Japanse systeem nog het beste en zeker het meest goedkope. Er worden weinig moorden gepleegd in Japan maar als het toch s gebeurt wordt de dader door een rechtbank ter dood veroordeeld en zonder enige ophef een week nadien dood gemaakt. Zonder al dat theater er rond zoals in Amerika.
@Een Geïnteresseerde: weet jij hoeveel een gevangene per dag kost aan de belastingbetaler ? Ongeveer 400 € . Als jij je geroepen voelt om zo zo iemand heel zijn leven lang te verwennen in een staatshotel is dat ok, maar ik zie mijn belastingscenten liever anders besteed.
Nou, er zijn inderdaad heel veel mensen die zeggen dat een Nederlandse gevangenis een hotel zou zijn. Maar ook heel veel mensen zeggen van niet. En nu is er ooit eens een groep studenten geweest die het eens uit wilde proberen, hoe het in de gevangenis was. Nou dat mocht, en aan het eind waren ze blij dat ze weer naar huis mochten hoor! Maar ik zou het ook weleens uit willen proberen. Dan weet ik toch beter waar ik over praat.
Het schijnt trouwens wel dat mensen die een levenslange straf uitzitten, wel een soort werk moeten doen hoor!http://www.dji.nl/Onderwerpen/Volwassen ... ng/Arbeid/ Of dat ook voldoende geld oplevert om zichzelf te onderhouden, denk ik niet. Maar het is in ieder geval wel een deel.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Een geïntresseerde schreef: Nee, ik ben blij dat we die straf in Nederland niet hebben, en ik schrik er ook telkens weer van om te zien dat er zoveel mensen voorstander zijn... :shock:
Ik ben daar ook blij om, ik vind doodstraf ook niks ,maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nu soms wel eens denk als ik weer over een ernstig misdrijf lees..."Schiet de daders maar om, dan zijn we daar van af"
Niet aardig, ik weet het, maar ik heb jouw jeugdige onschuld niet meer.
Haha, nou ik ben ook niet bepaald 'heilig' hoor! Denkt u dat ik die gevoelens waar u het over had soms niet heb??? Natuurlijk wel! icon_e_smile.gif
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Mahalingam »

Te vaak , naar mijn oordeel, blijken dood gemaakte criminelen onschuldig te zijn aan het ten laste gelegde. Talrijke voorbeelden uit de USA. Gerechtelijke dwalingen.
Dan kan je wel zeggen dat onze justitie zulke fouten niet zal maken, maar wat denk je dan van de Lucia de B. zaak? Zolang ook onze justitie een heksenjacht kan beginnen zeg ik nee tegen de doodstraf hier.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Te vaak , naar mijn oordeel, blijken dood gemaakte criminelen onschuldig te zijn aan het ten laste gelegde.
Dat zal wel eens een hoogst zeldzame keer gebeuren, maar het aantal misdaden die nooit bestraft worden is oneindig veel malen groter. Zelfs de meest bekwame chirurg heeft wel s te maken met een mislukte operatie, maar is dat dan reden om chirurgie af te schaffen ? Ik dacht het niet. Neem nu onze Belgische socialistische kindermoordenaar Dutroux. Die is schuldig aan tenminste 4 sadistische moorden, dat is zonneklaar. Wat moet je nu met zo n vent ? Elke dag kost het minimaal 400 euro om die in leven te houden en iets nuttigs doet die niet. Gewoon zonder ophef doodmaken is dan nog de meest maatschappelijk verantwoorde oplossing.
Een hele dag in een tredmolen lopen om electriciteit op te wekken is m.i. ook wel een aanvaardbare oplossing, maar dan nog zal het eten dat je hem moet geven duurder zijn dan de electriciteit die hij aflevert.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodstraf is logische en morele zaak.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Te vaak , naar mijn oordeel, blijken dood gemaakte criminelen onschuldig te zijn aan het ten laste gelegde. Talrijke voorbeelden uit de USA. Gerechtelijke dwalingen.
Flink overdrijven is ook een kunst. De werkelijkheid is de waarheid en niet waar het hart vol van is. Voeger hoorde je nooit wat over blaadjes op de rails waardoor treinen niet konden rijden of ernstige vertraging ondervonden. Vroeger hoorde je nooit iets over criminelen die men verplicht was te laten ontsnappen vanwege vormfouten. Het aantal misdaden is schrikbarend toegenomen. Doodstraffen zijn er haast niet meer.

TIJD VOOR DOODSTRAFFEN!

Het langs de weg ophangen van misdadigers mag dan wel om esthetische redenen onsmakelijk zijn, een gewaarschuwd man telt voor twee. En wat mij betreft kunnen er niet genoeg criminelen hangen. Hoe meer er hangen, hoe minder kans op berovingen, verkrachtingen en inbraken. Of straffen helpt interesseert mij geen ene malle moer. Hangen zullen ze, hangen moeten ze! En niet de onschuldigen die verkracht, beroofd, vermoord of hun hele leven met een angstsyndroom blijven rondtollen in hun hoofd.

Huichelen is ook een kunst in moreel opzicht! Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Alsof er in Afghanistan geen onschuldige mensen wonen die regelmatig uit elkaar de lucht in worden geëxplodeerd met per ongelukkig afgegooide bommen door onze Amerikaanse vrienden. Maar daar heb ik Mahalingam nog nooit over horen mijmeren. Misschien heeft hij in zijn hoofd zijn morele afstellingsknop verkeerd omgedraaid? :unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Doodstraf is logische en morele zaak.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Het langs de weg ophangen van misdadigers mag dan wel om esthetische redenen onsmakelijk zijn, een gewaarschuwd man telt voor twee.
In de Belgische pretparken en recreatiedomeinen zijn er vele gevallen van vandalisme, beroving en massaal wangedrag vanwege allochtone "jongeren" zodra het zomerse weer een beetje meezit. Het zou niet slecht zijn om aan de ingang een willekeurige halfwas moslim op te knopen telkens zich zulk een gevalletje voordoet. Zal vele malen effectiever zijn dan gepraat door gezinscoaches, paragnostische linkse haarboeren en sociale denkers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

mercator schreef:
Mahalingam schreef:Te vaak , naar mijn oordeel, blijken dood gemaakte criminelen onschuldig te zijn aan het ten laste gelegde.
Dat zal wel eens een hoogst zeldzame keer gebeuren, maar het aantal misdaden die nooit bestraft worden is oneindig veel malen groter. Zelfs de meest bekwame chirurg heeft wel s te maken met een mislukte operatie, maar is dat dan reden om chirurgie af te schaffen ? Ik dacht het niet. Neem nu onze Belgische socialistische kindermoordenaar Dutroux. Die is schuldig aan tenminste 4 sadistische moorden, dat is zonneklaar. Wat moet je nu met zo n vent ? Elke dag kost het minimaal 400 euro om die in leven te houden en iets nuttigs doet die niet. Gewoon zonder ophef doodmaken is dan nog de meest maatschappelijk verantwoorde oplossing.
Een hele dag in een tredmolen lopen om electriciteit op te wekken is m.i. ook wel een aanvaardbare oplossing, maar dan nog zal het eten dat je hem moet geven duurder zijn dan de electriciteit die hij aflevert.
Dan laat je hem verplicht bepaald werk doen dat meer geld oplevert. Misschien is dit geen goed argument, maar dat ze elk jaar in één of meer landen de doodstraf afschaffen, zal toch wel niet voor niks zijn??? (Trouwens, zoals ik al zei: de middelen om de doodstraf uit te voeren, degenen die het willen doen etc. kosten ook héél veel geld. Plus dat je er dan niet aan ontkomt dat er nóg een nieuwe rechtszaak moet komen tegen hem, toch? En dat is ook niet gratis...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Ik heb opeens wel een ander idee. Mag ik het eerlijk toegeven? Ik denk dat we hele zware criminelen beter kunnen gebruiken voor experimenten die anders op dieren moeten! Die proefdieren hebben natuurlijk niks gedaan, en zo is zo'n crimineel toch nog érgens goed voor... (Maar dan moet het natuurlijk wel 100% vaststaan dat-ie echt schuldig is hé)!
Aan de andere kant: ik denk niet dat het toegestaan is als je daar een petitie voor zou houden, en zo'n misdadiger heeft natuurlijk meestal ook nog familie, die vaak nog van hem houdt. En die worden dan natuurlijk ook gestraft, terwijl die in verreweg de meeste gevallen er niet bij betrokken waren! En heel soms is er weleens zo iemand waarbij ik denk: hij/zij heeft vreselijke dingen gedaan, maar is niet echt een vreselijk mens. Wat denkt u: zou zoiets toch een idee zijn? :devl: Want ik weet wel dat deze gedachte van mij echt schandalig is. :redface2: Maar ik ben echt niet de enige die dat soort ideeën heeft...Mijn ouders denken er namelijk ook zo over...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Ariel »

Ai!!!! [icon_lol.gif] Dat zullen we maar niet doen, want dan zijn we niet veel beter dan de nazi's. Die deden dat ook met Joden.

Ik denk dat je ouders het wel zeggen, maar niet zo bedoelen. We zeggen allemaal wel eens dingen die we niet menen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:Ai!!!! [icon_lol.gif] Dat zullen we maar niet doen, want dan zijn we niet veel beter dan de nazi's. Die deden dat ook met Joden.
Ja, dat dacht ik ook meteen toen mijn moeder zoiets zei (want ik was er eigenlijk eerst niet voor). Maar de nazi's deden zoiets met miljoenen onschuldige mensen! Daar zit wel het verschil in! Maar misschien heeft u wel gelijk, dat het eigenlijk te erg is... :redface2:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Doodstraf herinvoeren

Bericht door H.Numan »

Ik heb een veel beter idee: al die veroordeelden krijgen een hometrainer aangesloten op een dynamo. Als alternatief voor wind energie.
En als ze moe worden kunnen ze uitrusten op een stoel die ook aangesloten is op die dynamo. :smile7:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie