Ethiek en zo

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ethiek en zo

Bericht door Dhana »

IK denk trouwens dat het voor mohammedanen onbegonnen werk is om over ethiek na te denken. Ethisch handelen moet uit jezelf komen. In de islam is daar is geen plaats voor. Voor iedere handeling is het zaak de juiste fatwa op te zoeken. Een moslim vraagt zich af of iets haram of halal verklaard is en daarmee is de kous af.

Als je het over ethiek wilt hebben moet je in jezelf graven en daar toetsen wat goed of slecht is en daar is de islam niet op gemaakt. Ethiek bestaat daar niet en kan er ook niet bestaan, want dan moet je zelf na gaan denken en dat is zeker niet de bedoeling.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Ethiek en zo

Bericht door Amazigh »

Dutch schreef:Inderdaad Tukkerin, mijn 16-jarige dochter heeft Latijn (al 5e jaar) en Grieks (al 4e jaar) op school, in België bestaat zoiets als "klassieke humaniora", trouwens een uitstekende richting als voorbereiding op later universitair onderwijs van hoog niveau. Voor Arabisch krijgt ze privé lessen (2e jaar) en als ze in de voetsporen van haar oudste zus treedt spreekt ze later een flink mondje Hebreeuws.

Jij denkt nu dat je slim bent zeker, met een diplomaatje op zak? Meid, écht slimme mensen hoeven
daarover niet op te scheppen, die DOEN gewoon iets met hun intelligentie en verder zwijgen ze erover...
Je zal wel erg trots zijn op je dochter, een taal leren die je nooit van je leven gaat gebruiken.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ethiek en zo

Bericht door silkyboxershortXL »

Amazigh schreef:Je zal wel erg trots zijn op je dochter, een taal leren die je nooit van je leven gaat gebruiken.
Trots? Kun jij een uitleg geven over dat woord?

Pro rail heeft trots (TRein Observatie en Tracking Systeem) en is verbluffend fier op hun systeem en pronkt er mee, maar dat blijkt aanzienlijk aanmatigend en zelfs arrogant als zij hun edele treingeleidingsysteem zien stranden in herfstblaadjes. Desondanks is hun eigendunk niet ontmoedigd. Het was de schuld van de wind.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

Amazigh schreef: Je zal wel erg trots zijn op je dochter, een taal leren die je nooit van je leven gaat gebruiken.
....of Arabisch leren om dan de dwaasheden van de Heilige Qu'oraan te kunnen lezen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ethiek en zo

Bericht door Manon »

mercator schreef:
Tukkerin schreef: Mercator heeft geen greintje ethiek..
...en dat is blijkbaar nog erfelijk ook. Mijn 16jarige dochter zag onlangs een zielig en gediscrimineerd hoofddoeken geval op straat bedelen-het kan iets moslimistisch geweest zijn, maar ook Roma bijv.-met een bordje erbij WAT GELD AUB ZODAT IK EEN VOETBAL VOOR MIJN ZOONTJE KAN KOPEN . Mercator jr. loopt naar het nabijzijnde Kruydvat filiaal en koopt daar voor een halve € een plastieken voetbal. Ze geeft die bal ootmoedig aan de kopvod. Maar die wordt boos en begint in het Arabierisch te schelden en smijt die mooie nagelnieuwe bal weg ! NOU ! :roll2:
Ook altijd leuk is om ETEN te kopen. Voordien schooiden bij ons een trits Romavrouwen met baby's in de plaatselijke supermarkt "eten voor kind aub". Van mij kreeg ze op slag een brood (en ik méénde het nog ook, was één van mijn eerste ervaringen met "eten voor mijn kind aub)... nee moest ze niet hebben. Nou ja, jammer maar helaas dan maar hoor.
Nog een tweede maal hebben ze me totaal verrast. Ik kwam net buiten uit supermarkt en was mijn koffer aan het inladen met een westerse overvloed aan eten drank en troep. Weer zo'n zielig geval dat me vroeg of ik voor hem geen werk had (goede truuk: getuigt van bereidwilligheid tot wederdienst), twee bloeikes van kinderkes, het was koud in de winter, eten voor de kinderkes... mijn moederhart brak.
Hoe totaal in de war ik was bleek uit mijn hopeloze pogingen om het gezin de door mij aangekochte ingredienten voor "witloof met hesp en kaassaus" te slijten, mèt de uitleg hoe het mannetje kaassaus moest maken. Als toetje kreeg hij mijn net gekochte heerlijk platte reep pure chocolade "voor de kindjes". Toen ik van de parking reed - waarbij ik me afvroeg of het geen moslims waren (ja toen wou ik er zelfs nog rekening mee houden) - keek ik in mijn achteruitkijkspiegel en zag nog net hoe "lieve papa" met grote happen de chocoladereep "voor de kindjes" verorberde!
Dit werd dus mijn aller aller allerlaatste poging.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

circe schreef: ingredienten voor "witloof met hesp en kaassaus"
Erg gemeen van je, je had kunnen weten dat die hesp haram is. je bent er nog goed vanaf gekomen, die voddevent had je met succes kunnen aanklagen bij het CGKR wegens "belediging van zijn geloof".

Typisch ook dat die de chocolade reep opat. Onze allochtonen worden te dik door een verkeerd voedingspatroon.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ethiek en zo

Bericht door Manon »

Erg gemeen van je, je had kunnen weten dat die hesp haram is.
nee hoor! dit was in een vorig leven. Ik had er geen erg in dat hij moslim ZOU KUNNEN GEWEEST ZIJN.
Vandaar mijn vlaag van schuldgevoel over de haram hesp toen ik van de parking reed... tot ik hem die chocolade zag binnenschrokken! toen kon het me geen reet meer schelen of ze die hesp nu opgegeten hebben of niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Ethiek en zo

Bericht door tulpje »

:D
Leuk he? Die bedelaars. 'k Was laatst on Göttingen (DL), daar zat midden in het centrum een bedelaarster. Ze was wat aan de dikke kant evenals haar hond.. Ze zat in een rare houding. Een bordje van karton met het opschrift dat ze verlamd was, stond ervoor.
Ik liep gewoon door.
Pak hem beet, anderhalf uur later stond ze in een pashokje bij de plaatselijke 'NEW YORKER'. :roll2:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

tulpje schreef:: Een bordje van karton met het opschrift dat ze verlamd was, stond ervoor.
Stond erop: IS LAM ? :D
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ethiek en zo

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
tulpje schreef:: Een bordje van karton met het opschrift dat ze verlamd was, stond ervoor.
Stond erop: IS LAM ? :D

Goed lezen, mercator. Ze had een hond bij zich. :razz:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Ethiek en zo

Bericht door tulpje »

Haha.....dat wilde ik eigenlijk ook schrijven, maar ik kon me nog net bedwingen :cool:
Nee, er stond in keurig Deutsch: Ich bin gelähmt. De vrouw leek me een zigeunerin.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ethiek en zo

Bericht door Tukkerin »

Amazigh schreef:
Dutch schreef:Inderdaad Tukkerin, mijn 16-jarige dochter heeft Latijn (al 5e jaar) en Grieks (al 4e jaar) op school, in België bestaat zoiets als "klassieke humaniora", trouwens een uitstekende richting als voorbereiding op later universitair onderwijs van hoog niveau. Voor Arabisch krijgt ze privé lessen (2e jaar) en als ze in de voetsporen van haar oudste zus treedt spreekt ze later een flink mondje Hebreeuws.

Jij denkt nu dat je slim bent zeker, met een diplomaatje op zak? Meid, écht slimme mensen hoeven
daarover niet op te scheppen, die DOEN gewoon iets met hun intelligentie en verder zwijgen ze erover...
Je zal wel erg trots zijn op je dochter, een taal leren die je nooit van je leven gaat gebruiken.
Dikke onzin hoor, het oudgrieks en latijn heb je nodig bij het bestuderen van onder andere het OT, literair proza en religieuze icnografie. Alleen met deze talen kan je de historische processen recontrueren. Het is daarom dat wij het leren en het is natuurlijk supergaaf mits je dat interesseert. Dus waarom zou Dutch daar niet trots op mogen zijn?
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

tulpje schreef: Pak hem beet, anderhalf uur later stond ze in een pashokje bij de plaatselijke 'NEW YORKER'. :roll2:
Ze stapte in, of uit een pashoekje dus. Of jij stond al in dat pashokje en zij kwam binnen(ev. om je te bestelen), of omgekeerd. Of jij gluurt graag in pashokjes, dat kan ook natuurlijk. Tot wat vaag taalgebruik allemaal kan leiden :D ...En waar was die hond dan gebleven?
Of de hond hield de wacht bij het pashokje zodat jij redelijkerwijs kon veronderstellen dat die zigeunerin daarin zat(of stond) ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ethiek en zo

Bericht door Tukkerin »

Bah, alsof jullie je beter wanen dan de mensen die bedelen. En als je een bedelaar wat geeft, dan hoef je dat hier niet te vermelden omdat je linkerhand niet hoeft te weten wat je rechterhand gedaan heeft.

In Marokko heb je er duizenden, en nooit heb ik me beter gewaand als ik langsrijd in de auto.. nee, ik beschouw ze als normale mensen en hou vaak zelfs een babbeltje met ze. Maar de manier waarop jullie hier over hen praten is zum kotsen.
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

tulpje schreef::D
Leuk he? Die bedelaars. '
Niet echt. In Brussel is het de gewoonte dat de bedelaars elkaar bestelen. Bedelaar A beloert bedelaar B en gaat dan in een onbewaakt moment aan de haal met zijn dagontvangsten :razz: !

Tja, of een moslim nu zijn uitkering rechtstreeks in het handje ontvangt of via de uitkeringsinstelling is natuurlijk precies hetzelfde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ethiek en zo

Bericht door Pilgrim »

Ik voel me ook niet beter dan een bedelaar hoor. Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ethiek en zo

Bericht door Tukkerin »

Pilgrim schreef:Ik voel me ook niet beter dan een bedelaar hoor. Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
Jij niet, maar die anderen ( voel jullie aangesproken) wel!
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ik voel me ook niet beter dan een bedelaar hoor. Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
Maar ga dan maar niet hier in Brussel bedelen, zoals ik een paar post eerder schreef :D . Gemiddeld brengt een dag bedelen 10 € op, dus kan je al eea inschatten. Maar mannelijke bedelaars krijgen altijd minder Pilgrim, dus dat ziet er niet goed uit voor je.

Ook in Brussel heb je nep-moslima's, Roma wijven die zich in een burka hijsen en dan gaan stelen in de winkels van de moslims :D . Wel goed gezien natuurlijk.

In Polen worden bedelaars opgepakt, op het politie kantoor wat afgerammeld en dan aan de grensovergang met Duitsland in een bos afgezet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:I Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
Over "geholpen" wordt hier niet gesproken, t is voor een moslim-weldoener blijkbaar genoeg dat die met je een praatje komt maken :roll2:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Ethiek en zo

Bericht door Tukkerin »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:I Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
Over "geholpen" wordt hier niet gesproken, t is voor een moslim-weldoener blijkbaar genoeg dat die met je een praatje komt maken :roll2:
Niet alle mensen 'pronken' met hetgeen ze doen voor minderbedeelden. :wink:
Umm Rania
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:. Voor je het weet ben je zelf een bedelaar en dan wil je ook wel graag geholpen worden. :(
Je hoort het hé Pilgrim, je krijgt toch wel geld op voorwaarde dat je even een praatje maakt om de milde weldoener zich nog beter te laten voelen [hypocrite.gif] .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
tulpje
Berichten: 20
Lid geworden op: ma sep 27, 2010 4:17 pm

Re: Ethiek en zo

Bericht door tulpje »

mercator schreef:
tulpje schreef: Pak hem beet, anderhalf uur later stond ze in een pashokje bij de plaatselijke 'NEW YORKER'. :roll2:
Ze stapte in, of uit een pashoekje dus. Of jij stond al in dat pashokje en zij kwam binnen(ev. om je te bestelen), of omgekeerd. Of jij gluurt graag in pashokjes, dat kan ook natuurlijk. Tot wat vaag taalgebruik allemaal kan leiden :D ...En waar was die hond dan gebleven?
Of de hond hield de wacht bij het pashokje zodat jij redelijkerwijs kon veronderstellen dat die zigeunerin daarin zat(of stond) ?
'

Haha.....mercator! Ik schat je zeeeer hoog in en denk dat je de essentie van deze post ook begrijpt zonder alle bijzonderheden.
Maar speciaal voor jou dan toch de sappige details:
Ze kwam net uit een pashok in een nieuwe outfit, hoogstwaarschijnlijk om een en ander te bekijken in een grotere spiegel. Dit alles op het moment dat ik goed en wel binnen was. Ik vond persoonlijk dat het lange gele shirt haar dikke derrière wel erg accentueerde, maar dit ter zijde.
De hond en het bordje met het opschrift, heb ik niet meer gezien. Misschien bij een collega achtergelaten, die toevallig ook gelähmt was.
:roll2:
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ethiek en zo

Bericht door mercator »

tulpje schreef: De hond en het bordje met het opschrift, heb ik niet meer gezien. Misschien bij een collega achtergelaten, die toevallig ook gelähmt was.
:roll2:
Mss verhuren ze ook wel honden aan elkaar, dat doen ze met elkaars baby's ook. Niet dat Roma een tekort aan baby's hebben natuurlijk, maar het kan wél s gebeuren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Ethiek in het concentratiekamp

Bericht door hans van de mortel »

In de concentratiekampen bevonden zich joden, Jehovah's Getuigen, zigeuners, geestelijk zwakbegaafden, maar geen moslima's. Raar maar waar.

De joden waren herkenbaar aan de gele Davidster op hun hemd of jas. Jehovah's Getuigen droegen een paarse driehoek. Zigeuners weet ik niet. En moslima's, die waren er vreemd genoeg niet bij. Hoe dan ook hadden zij Hitler niet nodig om te bepalen wat hun kenmerk zou zijn. Die zouden vanzelfsprekend een kopvod dragen.

Komen we nu ergens in de wereld joden tegen met een gele Davidster? Of op zatermorgen een paar herkenbare Jehovah's Getuigen door hun paarse driehoek op hun jas? Ik weet bijna zeker van niet.

Misschien was het daarom beter geweest voor ONZE kennisbeschaving als al die moslima's in Europa onder het nazi-bewind in concentratiekampen waren opgesloten. Daar hadden zij dan verplicht met een kopvod op moeten lopen. De vraag is dan: zouden moslima's uit de concentratiekampen na de oorlog nog steeds een kopvod willen dragen?

Geloof in God zit van binnen en niet boven op je kop! [hypocrite.gif]

Zoiets is alleen voorbehouden aan erg domme, slecht opgevoede, en uiterst primitieve culturen die daarom ook niet thuis horen in ONZE kennisbeschaving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie