Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door Mahalingam »

Voor wie (ik ook tot voor kort) nog nooit gehoord hebben van de fobie geheten gelotofobie, die kunnen in het woordenboek 'potjes-latijn' kijken. Dat zal ik de lezer besparen. Het is de angst om uitgelachen te worden.

Wat dat betreft zitten Mohammedanen slecht in hun vel. Iedereen zal om je lachen als je vertelt in Kabouters te geloven, maar ze lachen ook als je vertelt in djinns te geloven ,wat je als echte Moslim moet doen. Er is een Deense studie die ontdekt dat vooral Mohammedanen van deze psychische aandoening last hebben. En is het een onlogische angst zoals een fobie moet zijn?

Deense studie: Moslims zijn meest onzekere mensen ter wereld
Waarom zijn veel moslims zo lichtgeraakt, kunnen ze tegen vrijwel geen enkele vorm van kritiek, zijn ze nauwelijks in staat tot enige zelfreflectie -laat staan zelfspot- en is de islam zo humorloos? Deense wetenschappers van de Universiteit van Aalborg menen het antwoord te hebben gevonden: moslims lijden veelal aan gelotofobie, 'de angst om uitgelachen te worden'. Uit een onderzoek in 72 verschillende landen blijkt dat moslims de meest 'gelotofobe' mensen ter wereld zijn.
http://xandernieuws.punt.nl/?id=618774&r=1&tbl_archief
Meer (vertaald artikel) van de hand van gevangenis psycholoog Nicolai Sennels die al eerder beroering veroorzaakte met onderzoeken. (inbreeding/terrorism) (islam/criminaliteit)
http://groups.google.com/group/be.polit ... 8db64f0f54
Spoiler! :
Van Nicolai Sennels, psykoloog

Gelotofobie is 'angst ervoor uitgelachd te worden'. Gelatofobe zijn volgens
onderzoek onzekerder dan anderen, ze hebben een gevoel belachelijker te
zijn, en ze hebben angst ervoor dat anderen deze dingen kunnen zien. Het
draait zich in hoge mate om lage zelfvertrouwen en het gevoel belachelijk te
zijn - en pogingen dit te verschuilen.

Onderzoekers van Århus Universitet hebben de graad aan gelatofobie in 72
landen onderzoekt. Het onderzoek toont dat de denen het minst gelatofobe
volk van de wereld zijn. Alleen 1,67 % van de denen zijn gelatofoob.
Daarentegen zijn mensen uit het Orient, moslems, de meest gelatofobe mensen
op de wereld. 33 % van hen lijden aan gelatofobie. Dit is 19,7 maal meer dan
bij de denen. Noren liggen op de 2de plaats met 2,37 %, en israelis - die in
hoge mate blootgesteld zijn aan hoon door hun buurlanden en grote delen van
de westerse pers - liggen heel boven op de 4de plaats (5,91 %).

In het onderzoek moest men 1 tot 5 punten geven voor 9 vragen:

1) Als anderen in mijn aanwezigheid lachen word ik wantrouwig.
2) Ik vermijd me in het publiek bloot te stellen, omdat ik vrees dat de
mensen mijn onzekerheid zien en hun grappen erover maken.
3) Als vreemdelingen in mijn buurt lachen, dan geloof ik vaak ze lachen over
mij.
4) Ik beheers me zeer geen negatieeve aandacht te wekken, opdat ik niet
belachelijk moest werken.
5) Ik geloof ik werk onvrijwillig belachelijk op anderen.
6) Zelfs als ik me vaak eenzaam voel, neem ik niet bijzonder vaak deel aan
sociale werkzaamheden, om me zelf tegen honende aanmerkingen te beschermen.
7) Als ik aan een plaats een pijnlijke indruk heb gemaakt dan vermijd ik
toekomstig deze plaats.
8) Het duurt lang erover weg te komen als me iemand uitgelachd heeft.
9) Als ik dans voel ik me onhandig, omdat ik overtuigd ben dat degenen die
me zien me belachelijk vinden.

De hoge graad aan gelatofobie in het Orient kan mogelijkerwijs een deel van
de oorzaak verklaren voor de agressieve reactie van de moslems op satire,
die tegen ze zelf was gericht en tegen hetgeen ze vertegenwordigen (b v de
Mohammed-prenten) - samen met een markant gebrek aan zelf-ironie. De grote
focus van de moslem-cultuur op eer en schaamte draagt vermoedelijk bij tot
de hoge graad aan gelotofobie onder moslems - en daarmee ook tot het laag
zelfvertrouwen en het gevoel belachelijk te zijn.

In dit verband zou worden gerept dat de profeet van de moslems Mohammed zelf
vaak uitgelachd werd, toen hij zijn carriere als profeet begon. De mensen
geloofden hem niet toen hij zei, dat een stem binnen in zijn hoofd hem zei
dat hij een goddelijke profeet was. Om de zelfde reden zijn er een reeks
versen in koran en hadith, waar Mohammed verbiedt over hem te lachen. Was
Mohammed gelotofoob?

http://hodja.wordpress.com/2011/01/11/g ... kning-musl.." onclick="window.open(this.href);return false;.
http://hodja.wordpress.com/2011/01/11/g ... %E2%80%8F/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door Pilgrim »

Ook Ali Sina zegt dat moslims gebroken zijn in hun eigenwaarde en geen echt zelfbewustzijn of zelfvertrouwen hebben en daarom hysterisch reageren als hun geloof bespot wordt.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door BFA »

De aard van de daden van een Mohammedaan maken dat ridiculiseren meestal de enige mogelijkheid is.
hun profeet is hiermee begonnen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door Mahalingam »

Nicolai Sennels komt met iets nieuws.
++++++++++++++++++++

Islamonausea, not Islamophobia

We should stop using Muslims' self-chosen word – “Islamophobia” – by which they paint themselves into a corner of being feared: it destroys communication. Instead of such a divisive term, we should insert a more approachable and factual word that preserves opportunities for bridge-building and learning: “Islamonausea.” This does not render communication impossible, but enables visitors to our Western cultures to notice aspects of their behavior that make us sick.

It's no wonder that Muslims use the word “Islamophobia” so often. Lacking convincing arguments, charm or constructive contributions to their surroundings, being feared is the only way to gain at least some kind of respect. The term Islamophobia, fear of Islam, points to what Muslims want, not to what non-Muslims feel. Who is afraid of Islam, anyway?

“Xenophobia,” an irrational fear of that which is strange or foreign, also doesn't work. Aversion to Islam doesn't come from unfamiliarity with the religion; in fact, it's quite the opposite. There’s no reason to fear being called a racist, either, since neither Islam nor Muslims are a race.

Our language needs a term that describes what many critically thinking people feel about Islam according to their own terms, not according to what Muslims wish us to feel or what the PC establishment diagnoses to scare us into allowing more voters for the Left into our countries. We need a term that simultaneously invites Muslims to realize what they need to change about their behavior and religion if they wish to advance from an embarrassing last place in the evolution of civilizations and to earn some real respect among the world community.

Natural reaction

As in many other nauseating situations, Islamonausea is a normal and natural reaction to something abnormal, not vice versa.

The nausea reflex is innate, and it is biologically natural and healthy to experience emotional and bodily discomfort with anything that is unpleasant, unhealthy or harmful.

There is nothing phobic or racist in feeling nausea when hearing about the Islamic massacres performed by Muhammad and his many devout copycats through history and all over the world today. The same goes for Muhammad's sexual relationship with a nine-year old girl, and the cutting off of limbs and stonings in the name of Allah and his Sharia laws.

Thinking of Muslims’ epidemic practice of forced inbreeding (which damages intelligence and increases the risk of psychiatric diseases) -- often many generations in a row -- one may also experience unpleasant feelings in the abdomen. There is also no shame in feeling nausea when hearing about the extreme social control, violence and murderous examples made to keep and scare hundreds of millions of their women from enjoying their human rights to chose their own sexual partners, clothing and lifestyle.

The many calls for hatred, violence and killing of non-Muslims commanded by the faultless Koran are outright disgusting. Imagining the pinnacle of evolution being a planet-sized Islamic caliphate is not only a complete embarrassment to the human race; it may also make one lose one's appetite.

Examples

The word Islamonausea can be used to describe a feeling of nausea, disgust, displeasure, discomfort or aversion that arises by itself when encountering Islam or Islamic culture, or whatever or whoever represents it.

Examples of use of the word: "I'm not afraid of Islam, I have Islamonausea." "I do not want minarets in my town. They give me Islamonausea." "They got Islamonausea from all the Muslim immigrants and decided to move to another neighbourhood." "Reading the Koran gives me Islamonausea." "He got Islamonausea and decided to quit his job at the prison." "I get Islamonausea hearing about all those honor killings." "I get Islamonausea at the thought of eating Halal." "I get Islamonausea seeing all those Muslims hopping up and down and shooting in the air, trying to scare us into respecting their childish behaviour."

Prevalence

The first use of the word that I have been able to trace, is from 7 July 2005, in a comment on this website, Jihadwatch.org.

Here, a person calling himself Sheik Canuck, writes in a comment to an article on Muslims' positive reaction to the Islamic suicide bombings in London that same day:

"I don't have islamophobia, I have islamoNausea, I'm sick of them all."

The first time it occurred in a Danish newspaper was in a letter by this writer in Nordjyske Stiftstidende on December 30th 2011, entitled "We have nausea."

The term attracted some attention when the comedian, atheist and Islam critic Pat Condell used it in a video from 2009 called "Apologists for evil."

Islamonausea deserves its own article on Wikipedia. Help get Islamonausea into our dictionaries by using the word on blogs, in articles and in Letters to the Editor, and in everyday speech.

Posted by Nicolai Sennels on January 29, 2012
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door Pilgrim »

Hier een vertaling van bovenstaand artikel.
Geen islamofobie, wel islamonausea

Geplaatst op 8 mei 2016

Afbeelding

Islamonausea is sinds 2005 een taalelement en is een parodie op het nog niet zo lang bestaande taalelement islamofobie en verwijst naar het gevoel van misselijkheid, walging, ongenoegen, ongemak of afkeer dat door een ieder kan worden ervaren wanneer hij/zij geconfronteerd wordt met het Mohammedanisme, de islamitische cultuur of haar vertegenwoordigers.

Net als in vele andere misselijkmakende situaties is islamonausea een normale en natuurlijke reactie op iets abnormaals. Een reflex van misselijkheid is aangeboren, is biologisch natuurlijk en gezond om emotioneel en lichamelijk ongemak te ervaren wanneer iets onaangenaam, ongezond of schadelijk is.

Het is niet fobisch of racistisch wanneer er afschuw of misselijkheid ervaren wordt bij het horen/zien van islamitische slachtingen. Hetzelfde geldt voor Mohammed´s seksuele relatie met een negenjarig meisje of het afsnijden van ledematen en stenigingen in naam van Allah, uitgevoerd door copycats van profeet Mohammed.

Wat ook een gevoel van ongemak en afkeer geeft zijn de epidemische praktijken van gedwongen inteelt (die de intelligentie kan beschadigen en het risico op psychiatrische ziekten verhoogd), vaak vele generaties op rij. Het is ook geen schande om een misselijk gevoel te krijgen bij het horen van informatie over de extreme sociale/psychische controle en geweld op vele miljoenen vrouwen om hen af te houden van hun rechten om mens te zijn zoals met het kiezen van een eigen seksuele partner, eigen kledingkeuze en zelf gekozen levensstijl. De vele oproepen tot haat, geweld en het doden van niet-moslims onder bevel van de foutloze Koran zijn ronduit walgelijk en kan je eten niet meer doen smaken. Hopelijk gaan moslims door het woord “islamonausea” beseffen dat bepaalde aspecten in hun gedrag zoals geweld en sociale controle op vrouwen en de oproepen uit de Koran voor haat en moord op niet-moslims door velen worden beschouwd als ziekelijk en abnormaal.

Nicolai Sennels: De islamitische terreuraanslag in Boston gaf me islamonausea. Moslims beschuldigen regelmatig het westen van islamofobie. Maar het voortdurende geweld en de terroristische aanslagen door moslims tonen aan, zoals onlangs gezien in Boston, dat vele moslims willen dat wij de islam juist gaan vrezen. Maar we zijn niet bang. We hebben islamonausea. We voelen walging voor hun ongrondwettige godsdienst wiens heilige boek letterlijk oproept tot het schaden en doden van niet-moslims.

Het is schokkend om te zien hoe media en politici het verband tussen islam en terrorisme niet willen benoemen en onderzoeken, en daarmee de burgers onwetend houden over de gruwelijke waarheden van wereld’s snelst groeiende religie.

Recente opiniepeilingen laten zien dat ¾ van de Denen en Fransen een afkeer hebben van de islam.

Heb je last van islamonausea? Dan ben je niet de enige.

Bron

http://westerse-beschaving.org/geen-isl ... amonausea/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door mercator »

Mijn islamonausea is zelfs nog iets specifieker. Ik ervaar een fysieke walging bij het zien van hoofddoeken . Gek genoeg storen lange baarden en rare mutsen mij minder. Bij mij gaat dat helemaal automatisch- geen vrije wil dus.
Met zwarten bijv. heb ik geen probleem, ik ben geen racist. Maar vrouwtjesmoslims met kopvodden wekken bij mij onmiddellijk reacties op van fysiek onbehagen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Gelotofobie, wat doen we er aan?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Maar vrouwtjesmoslims met kopvodden wekken bij mij onmiddellijk reacties op van fysiek onbehagen.
Bij mij is het een geestelijk onbehagen, een woede die opwelt, dat dit zo maar kan in een land dat 4 en 5 mei herdenkt, terwijl een kopvodden mij even later - geen vrije wil - de vieze gore vuile smerige sadistische onmenselijke leerstellingen van de pedofiele psychopaat profeet en Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed in herinnering brengen. Niet dat ik mij kan herinneren ooit in de woestijn een gesprek gevoerd te hebben met deze huichelachtige roverhoofdman, maar er is de Koran. Dat is een boek waaruit een ieder kan distilleren dat ik gelijk heb met mijn emotie. Was het slechts een historisch boek zoals Mein Kampf van Hitler, geen mens die zich er druk om maakt. Maar wanneer Mein Kampf nu zou leven in de harten van anderhalf miljard mensen op aarde zoals Koran doet, zou je daaruit mogen opmaken dat Hitler eigenlijk een beste vent was die slechts een oorlog heeft verloren, terwijl Mohammed hem juist had gewonnen. En dat laatste is nu waar alle moslims kamelentrots op zijn.

Heil Hitler! is in deze tijd vervangen door Heil Mohammed!

De islam als fascistische woestijnideologie probeert weer te overheersen als vanouds.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie