Godsdienstwaanzin! Weet iemand ook waarom?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Maak honden en katten ook gek

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Kerkdienst voor honden en katten
Dat hebben ze vast van de komische serie "the vicar of dibley "afgekeken. Die heeft ook eens een kerkdienst met dieren gehouden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslimwereld komt van Mars en Allah van de maan

Bericht door Hans v d Mortel sr »

door Judith Spiegel – Weekblad Elsevier, 16 okt 2014

In de moslimwereld verrijzen steeds meer hotels die voldoen aan de strenge regels van de sharia: geen alcohol of frivole tv-kanalen. Niet iedereen is daar blij mee.

Reizigers uit de Golfregio zouden halal willen overnachten. Vandaar de snelle groei van het aantal 'sharia compliant'-hotels in de moslimwereld. Een land als Maleisië, dat veel Golftoeristen over de vloer krijgt, overweegt ze, en in Dubai en Kuweit zijn er al een paar.

Uiteraard zijn de hotels die aan de sharia-standaard voldoen alcoholvrij, maar daarmee ben je er nog niet. Wc's mogen niet in de richting van Mekka staan, de fitnessruimtes zijn gescheiden, frivole tv-kanalen en een pianist die Frank Sinatra speelt, zijn uit den boze. In het nachtkastje liggen een gebedskleedje en de Koran. Een pijl op het plafond wijst naar Mekka.
Hans van de Mortel sr.: “En dan is er vast nog wel een spiegel waar je voor kunt staan om met een vinger op je voorhoofd te wijzen. En niet vergeten ’Allah akbar’ te roepen.”

Iets anders. Dat moslims nooit zachtzinnig met dieren omgaan is genoegzaam bekend. Van honden en varkens willen zij sowieso niets weten. En van kamelen? Het filmpje geeft u nader inzicht in deze materie. Neem je kameel mee in de auto
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Moslimwereld komt van Mars en Allah van de maan

Bericht door Eliabe »

'Hans van de Mortel' schreef:Neem je kameel mee in de auto
Je moet toch wat als je onderweg wat te neuken wil hebben.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslimwereld komt van Mars en Allah van de maan

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Iets anders. Dat moslims nooit zachtzinnig met dieren omgaan is genoegzaam bekend. Van honden en varkens willen zij sowieso niets weten. En van kamelen? Het filmpje geeft u nader inzicht in deze materie. Neem je kameel mee in de auto
Wat een stinkende rot lui. Bah....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Moslimwereld komt van Mars en Allah van de maan

Bericht door Eliabe »

Ariel schreef: Wat een stinkende rot lui. Bah....
Ik heb het al zo vaak gezegd.
Voordierlijk gedrag, onbewust en geen gevoel.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een groot probleem: het adoreren van terroristen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Toonbeeld van ijver. Jeuk van onderen.
Misselijk makende propaganda voor de islam


Afbeelding[/URL]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Ik kan dat plaatje niet bekijken zonder spontaan opwellende braakneigingen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waar de logica afhaakt maakt complete waanzin zijn opwachtin

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Religie is gebaseerd op de vele tekortkomingen van de mens.

Wanneer de ene mens over de andere mens beslist dat hij minder tekortkomingen heeft, wil dit nog niet bewijzen dat er een god bestaat. Het verklaart hooguit waarom er 10.000 sektes en religies in de wereld zijn. (HvdM 10-11-2014. Geredeneerd vanuit weten en de logica)

Minstens 99,9 % van de mensheid is dom. Ook al staat er dr, drs., of prof. voor de naam. Zij die in God geloven doen dit omdat zij een verwachting koesteren naar de eeuwigheid. En daarbij valt alle logica in het niet vergeleken met de wonderbare onbegrijpelijke, ongrijpbare en onbeheersbare kracht van de onlogische schoonheid van het enge droomsprookje God.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Eliabe »

Hans, de god waar de geloven in geloven bestaat niet!!!! Je kan net zo goed in Voldemort geloven.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Charlie Hebdo

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Humor, een kritische noot en zelfspot vielen ook in het Vaticaan altijd in slechte aarde. Van afwijkende uitlatingen verdachte personen verging het lachen dan ook snel na ondervraging met duimschroeven, in het vuur verhitte tangen en het uitrekken van ledematen op de pijnbank door de gelovige heren van de Inquisitie.

Niets nieuws onder de horizon: het aanvaarden van godsdienstwaanzin. Met een paar atoombommen op al de islamitische landen zouden wij weer vrolijk in de vaart der volkeren vooruit kunnen. Zonder achterlijkheid, met respect en tolerantie voor elkaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Godsdienstwaanzin. Alternatief voor ontbreken vrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Religie heeft zich altijd al bezig gehouden met de meest vermakelijke, maar ook verontrustende menselijke smeerlapperijen die ontstaan zijn uit een zieke geest.



Soms vraag ik mij af wat nu schadelijker is voor de geest, islam of het rooms-katholicisme. Beide etterende walgelijke honderd procent heidense religies zijn twee handen op één buik. En hoe ziet die buik er dan uit? ZO >
Spoiler! :
Afbeelding
http://www.niburu.co schreef:Ondanks alle schandalen die de Katholieke Kerk omringen, schijnt hij alleen maar te groeien in populariteit. Dit is niet echt logisch want ieder weldenkend mens zou razendsnel de uitgang opzoeken.

De reden voor de toenemende populariteit is voor een groot deel waarschijnlijk te danken aan de nieuwe paus. Een man die zich voordoet als één van het volk en (ogenschijnlijk) wars is van alle macht en rijkdom. Het is dan ook niet voor niets dat voor de eerste keer in de geschiedenis de paus een Jezuïet is.

De Katholieke Kerk zelf is tijdens een ceremonie in de St. Pieter’s basiliek in Rome in 1963 volledig overgegaan naar de macht van Lucifer/Satan. Zo getuigde een voormalig Jezuïet, Father Malachi Martin. De macht van Lucifer op aarde wordt via de 13 Illuminati families vertegenwoordigd op aarde door de Jezuïeten. Het satanisme, ook in de Katholieke Kerk, wordt ieder jaar duidelijker. Zo ook in 2014 tijdens een ceremonie van het heilig verklaren van twee voormalige pausen. Het ging tijdens die wereldwijd uitgezonden ceremonie niet primair om die heiligverklaring, maar om de werkelijke boodschap die de planeet moest worden rondgestuurd. Dat Lucifer, alias Satan de werkelijke god is. Een boodschap waarop de totale katholieke gemeenschap reageert met Amen.
Ik kan mij daarbij, door reinheid van geest, aansluiten. Want kijken we om ons heen en terug in de geschiedenis dan kan het haast niet anders dan dat de wereld geregeerd wordt door Satan. En wie is daarvoor verantwoordelijk? Want iemand moet toch ergens voor verantwoordelijk worden gehouden omdat niets niks vanzelf gebeurt, nietwaar? Dan kom je vanzelf terecht bij God, vanuit de denkwereld van gelovigen. Voor niet gelovigen zou je kunnen bedenken dat de evolutietheorie de grote boosdoener is. Hoe dat kan? Nogal wiedes, omdat God als zodanig ook leiding geeft aan de evolutie. Of is hier sprake van toeval? Toeval uit het niets? Moeten we nu de leer van de Drie-eenheid herzien in die van de Vier-eenheidsleer? God, Heilige geest, Jezus, Satan? Nee, in het monotheïsme is er slechts plaats voor één god. God is dus dezelfde als Satan.

What's in a name? Jaweh, Jehovah, Klootzak, Sadist, Satan . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslims zijn ziek. Godsdienstwaanzinnig ongeschikt voor onze samenleving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslims zijn onderdeel van het kanker gezwel islam.

Waarom? Lees mijn uitleg!

Het super geweldige straight to the point YouTube filmpje toont aan wat voor huichelachtige heidense kanker gezwel aanhangers ALLE moslims zijn. Het zal je maar gezegd worden als overtuigd moslim die gelooft in de weldaden van de perverse zieke profeet Mohammed, en daarnaast de islam beschouwt als het summum van rechtvaardigheid. Nadenken, hersens gebruiken en afstand nemen van islam! Dan pas bent u geslaagd voor onze kennisbeschaving! En vervolgens kunt u nu zonder problemen in onze geweldige beschaving, waarin geen godsdienstpolitie thuishoort, integreren. Duidelijk? Moslims horen in de rottende afvalbak van de beschaving thuis: Saoedi-Arabië, maar NIET in Europa!



Met dank aan geweldige onmisbare vriend Zwartmeer die dit onverslaanbare filmpje, dat meer verklaart dan 1000 Korans, ooit op FFI lanceerde. Ik ben Zwartmeer daar nog steeds dankbaar voor. Geweldige goser! Trouwens, met Pilgrim kan ik ook goed opschieten. Met wie niet trouwens? Met achterlijke wezens, met moslims! Geloof in God is OK! Maar gedraag je niet als een primitieve afgoden dienaar die de praatjes van een eersteklas Arabische perverse pedofiele terroristische analfabete lul en oorlogscrimineel als lief aanvaardt. Dan ben je in mijn ogen een miserabele walgelijke in onze beschaving nietswaardige uitgerangeerde KLOOTZAK!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Religie is als een huis voor psychisch gestoorde mensen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

VAN ALLE RELIGIES IS ISLAM DE GROOTSTE LUL

Afbeelding

Vanwege al die schaamteloze op onze beschaving parasiterende afschuwelijke milieu verpestende kut hoofddoeken. Daarna volgen de gelovige joden met hun achterlijke op het hoofd gepinde keppeltjes. En ‘last but not least’, de haast onzichtbare dwazen die Jezus, bekend van zijn veroordeling aan het kruis, vereren met een haast onopvallend (gouden) kettinkje om hun nek met daaraan een kruisje.
En het hindoeïsme? Volslagen krankjorem, maar – voor zover ik weet – geen overlast veroorzakers. Misschien wat betreft rattenplagen die heilig zijn, net zoals een overschot aan koeien waardoor mensen als ratten sterven van de honger en zich geestelijk reinigen in de meest gore vieze pies en poep rivier Ganges. Prima! Komt goed uit, er zijn immers al teveel mensen op aarde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Als ik een godsdienst zou kiezen zou het als Getuige van Jehovah of Mormoon zijn. Met een lichte voorkeur voor het laatste want Mormonen vinden geld niet vies.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN! De mens is een dom kuddedier

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Als ik een godsdienst zou kiezen zou het als Getuige van Jehovah of Mormoon zijn. Met een lichte voorkeur voor het laatste want Mormonen vinden geld niet vies.
Na (slechts) twee jaren vanuit de VS werken in Europa op straat met een mannelijke partner (ik heb nog nooit vrouwelijke hormonen - herstel - mormonen op straat zien prediken) is je toekomst verzekerd. Via het eigen netwerk word je altijd aan een goede baan geholpen in de VS. Mormonen organiseren theater stukken en gezellige bijeenkomsten waardoor het makkelijker is een geschikte partner te vinden. Bij mij zou er dus van een lichte voorkeur geen sprake zijn, maar van een slimme welbewuste keuze: Mormoon! Ik houd van flauwekul, maar dan moet er wel smakelijk om gelachen worden. Dus zal ik nooit (meer) een religie aanhangen. Lang leve de vrijheid! Ook dat is een illusie. Want de mens heeft geen vrije wil. Maar dat weten we nu langzamerhand wel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! De mens is een dom kuddedier

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Bij mij zou er dus van een lichte voorkeur geen sprake zijn, maar van een slimme welbewuste keuze: Mormoon!
Mormonen zin ook niet vies van geweld . Hun lichtend voorbeeld Joseph Smith liep altijd gewapend rond en knalde zelf wel s een paar tegenstanders neer. De mormonen zijn ook erg bedrijvig in de Amerikaanse wapenindustrie, waar ze die mooie kruisraketten e.d. maken die we nog nodig zullen hebben tegen de moslims.

Als je de Koran al lachwekkend vind moet je echt ook s het Boek van Mormon lezen, dat is een SF roman van grote klasse, 100 jaar voor het genre bestond. Zo zijn de Amerikaanse Indianen een van de 12 stammen van Israel die met een duikboot vanuit het beloofde land naar Amerika zijn gekomen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Musea taboe voor moslims. En dus ook voor U! Islam is religie dictatuur

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslims massaal aan infuus westerse beschaving

Afbeelding

Moslims maken dankbaar gebruik van hun haatboekje Koran en westerse technologie. Musea, muziek, eigenlijk alles wat leuk is, is sowieso taboe voor aanhangers van de zandbakreligie islam. Nu weer 21 doden in museum in Tunis met behulp van westers wapentuig.

Aanhangers van Mohammed als luizen in de pels van onze beschaving. Hoe kom je daar vanaf?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het Allah-gebed voor mohammedanen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

En wat de Koran betreft plaats ik speciaal voor godsdienstwaanzinnigen, waarmee de islam rijkelijk is uitgerust, de laatste en eerste bladzijde van de Koran.

Blz. 640
In de naam van Allah, de Barmhartige Erbarmer
114:1 - Zeg: Ik zoek toevlucht bij de Heer der mensen, -
114:2 - De Koning der mensen,
114:3 - De God der mensen,
114:4 - Voor het kwaad van de inblazer, de achtersluiper,
114:5 - Die inblaast in de borsten der mensen,
114:6 - Zowel de djinn als de mensen.

Blz. 1
In de naam van Allah, de Barmhartige Erbarmer
1:1 - Lof aan Allah, de Heer der wereldwezens.
1:2 - De Barmhartige Erbarmer.
1:3 - De Heerser op de Dag des Gerichts.
1:4 - U dienen wij en U vragen wij om bijstand.
1:5 - Leid ons langs het rechtgebaande pad.
1:6 - Het pad dergenen, wie Gij Uw weldaden schenkt;
1:7 - over wie geen toorn is en die niet dwalen. Amen.

En nu terug naar wat eerder op het religieuze toneel is verschenen: Het Onze Vader-gebed bij christenen, die behoefte hebben aan contact met het Hiernamaals. Dat de islam met zijn tweedehands boekie Koran een achterop lopend circus is met een mislukt woestijnvolk, moge langzamerhand genoegzaam bekend zijn bij mensen met een helder verstand en een luisterend oor naar de waarheid.

Afbeelding
Het Onze Vader in het Gregoriaans.

Het Onzevader of Paternoster is het meest verbreide christelijke gebed en dateert reeds uit de 1e eeuw. Het gebed is gericht aan God en is ontleend aan Mattheüs 6:9-13 en Lukas 4:2-4.

1 - Onze Vader, die in de hemel zijt,
2 - Uw Naam worde geheiligd.
3 - Uw Rijk kome.
4 - Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel,
5 - Geef ons heden ons dagelijks brood,
6 - En vergeef ons onze schuld
7 - zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven,
8 - En leid ons niet in bekoring,
9 - maar verlos ons van het kwade. Amen.

Over jatwerk gesproken door zichzelf superieur wanende mohammedanen
als aanhangers van de achterlijke achterstandsreligie islam!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kwestie van kleren van de keizer syndroom

Bericht door Hans v d Mortel sr »

River of Glory

River of Glory is een religieuze 'profetenbeweging' die leert dat het einde der tijden nabij is. De groep verhuisde eind vorig jaar uit Winterswijk naar Patmos, het Griekse eiland waar Johannes het bijbelboek Openbaring schreef, omdat profetes Aquila Deborah (Dorine Visser) een visioen had gekregen waarin God zei dat ze daarheen moest gaan.

Ze zijn nu nog met z'n vijven. Ze geloven dat God op dat eiland 'gaat doorbreken' en over het 'corrupte wereldsysteem zal oordelen'. River of Glory weigert onder andere een zorgverzekering af te sluiten omdat "elke zorgverzekering abortus mogelijk maakt en dat mag niet van God. Abortus is een bloedoffer en dat is wat satan eist van zijn volgers", aldus sekteleider Barry Schutte die zich Israël Immanuel noemt. - Bron: dagblad Trouw 7-8-2015
Moslims zijn met anderhalf miljard en groeien als geiten door rijkelijke ejaculatie in de vagina van niet tegenspartelende moslimvrouwen. Meer vrouwen is in de unieke achterlijke heidense achterstandsreligie islam toegestaan. :muslima:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Iene miene mutte, God is de baas

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het Trio mannelijke God en de bijwagen Allah

Jezus is de zoon van God, beweren doodleuk de christenen. Moslims zijn tegen. OK! Maar het moet niet gekker worden wanneer zij (de christenen) ons willen doen geloven dat Jezus dan ook nog eens God is. Want de zoon van de koning is vanzelfsprekend geen koning, die is prins. Jezus kon niet voorkomen dat hij wegens opruiing gearresteerd en aan zijn eigen klasgenoten werd uitgeleverd om vervolgens aan het kruis genageld aan de wereld geopenbaard te worden. In het geval Jezus zou hij dus als God ook de Vader zijn en omgekeerd, behept met een en dezelfde geest. Ja ja, die derde god, Heilige Geest genoemd in het christelijke crypto-grammaticale jargon, is ook nog eens gelijk aan die andere twee hoog op de troon geplaatste heren van religieuze adel. Want de drie christelijke goden onder elkaar zijn stoere machtige mannen, waar blijkbaar geen vrouw onder paste. Wie in God gelooft dient zich dan immers af te vragen waarom het goddelijke Trio in hemelsnaam met alle geweld de vrouw ging scheppen. Hoe kom je op het idee? Want het kostte tenslotte Adam wel z'n rib.

En Jezus? Vanzelfsprekend had Jezus geen lul. Want wat moest hij ermee als God?

Jezus met of zonder kruis?
Dat Mohammed niet geportretteerd mag worden, op straffe van onthoofding, is voor mij reden om alle moslims het land uit te trappen. Wat christenen betreft het volgende. Normale mensen zullen nooit een foto aan de wand hangen van een hunner geliefden als zichtbaar lijk in een doodkist of als per vergissing platgewalst slachtoffer onder de bus. Zoiets doet niemand. Toch vormen vooral katholieken hierop graag een uitzondering. Men hangt Jezus, als eenling genageld aan het kruis, net zo gemakkelijk aan de muur als een poster van een verregend popfestival met 50.000 bezoekers. Alhoewel velen al gauw tevreden zijn met een kruisje van goedkoop goud om de nek of een houten kruis aan de muur zonder bijbehorend slachtoffer, loopt de paus als toonbeeld van vlijt en als een van de grootste dwazen van onze tijd, regelmatig in de Sint Pieter te paraderen met een grote stok en daar bovenop Jezus aan het kruis. De geur van wierook speelt daarbij een tweede viool.

Conclusie
De paus veracht en haat Jezus, en heeft hem NOOIT liefgehad. Smerige achterbakse huichelaars zijn dat soort mensen. Geen normaal mens laat zijn geliefde in een gemartelde toestand zien. De paus, kardinalen en priesters geilen erop. Jezus was niet God. Want God vergeeft niet. Waarvoor is anders de eeuwige brandende hel geschapen? Moslims hebben deze smerige sadistische godsdienstwaanzin namens Mohammed afgekeken van de rooms-katholieke overtuigingsleer, die net zo verrot heidens is als de eigen corrupte geestestoestand van de islam. Met een groot verschil: in de bijbel wordt met geen woord gerept over de eeuwige brandende folterkamer van God, de hel. Het boek Koran grossiert hierin, pagina na pagina. Moslims zijn met recht de grootste misselijke achterbakse klootzakken van deze tijd. Want van christenen heeft niemand last, des te meer van moslims. Uitsluitend moslims en nog eens moslims! Overal moslims die zichzelf in een kwaad daglicht stellen. Hoofddoeken bevestigen dit.

Laat mij maar lekker de dingen kunnen begrijpen door met beide benen op de grond te staan en zelf kritisch na te denken in plaats van dit aan Allah over te laten. Religieus zweven boven de wolken is voor hoogvliegers zonder parachute en niet voor mij.

Snelbus zonder traject. Kwaliteit zonder halte.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Paal zitten. Dat gaat terug tot in de 6e eeuw

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Op 2 september 459 overleed Simeon Stylites de pilaarheilige op 69-jarige leeftijd.
Simeon Stylites was een heremiet en pilaarheilige tegelijk die meer dan 36 jaar bovenop een zuil zat. De eerste zuil waarop hij in weer en wind vastte en bad was 3 meter hoog, de laatste meer dan 15 meter.

Op 16-jarige leeftijd trad hij in een klooster, maar bleek ongeschikt voor het communeleven en was gedwongen het klooster weer te verlaten.

Hij volhardde in zijn ascetische levenswijze en trok zich terug in een hut. Hij bracht hier, volgens de legende, de hele vastentijd door zonder eten of drinken. Na 3 jaar in de hut ging hij in een grot in de woestijn wonen. Hij bracht zijn tijd door in gebed.

Intussen werd hij door zijn levenswijze beroemd. Vele bewonderaars gingen hem opzoeken om zijn raad en steun te vragen. Hierdoor kon hij zich steeds minder toeleggen op zijn meditatie. Daarom installeerde hij zich op een pilaar met een klein platform. Maar zijn populariteit nam alleen maar toe. Om aan het gedrang van de groeiende stroom pelgrims te ontkomen, werd de pilaar meerdere malen vervangen door een hoger exemplaar, om uiteindelijk 12 à 18 meter hoog te worden.

Simeons roem verspreidde zich door het Byzantijnse Keizerrijk en zelfs keizers kwamen hem om raad vragen. Bij de pilaar werd een kerk opgetrokken. Na 36 jaar op zijn pilaar overleed Simeon. Zijn levenswijze had anderen geïnspireerd en tot in de 10e eeuw bleef het stylietendom een tamelijk wijdverbreid verschijnsel in Byzantium.

Na zijn dood werd op de plek waar hij leefde een grote bedevaartskerk gebouwd, Qalat Semaan. Dit zou gebeurd zijn in opdracht van keizer Zeno van Byzantium.
Deze bijdrage had u in gedachte ook kunnen tegenkomen op de topic BIZAR of op de topic DE UTOPIE VAN DE VRIJE WIL.

Interessant is overigens zijn hoge leeftijd op te merken voor die tijd. Waarmee gezegd wil worden dat rust en statisch nietsdoen vaak beter is dan al het opgeklopte tot waanzin toe gedreven sporten in deze tijd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hallelujah!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De zingende priester voor feesten en partijen.



Original Big surprise for Bride and Groom . . .

Hallelujah! - betekent: 'looft Jehowah!'

Het is nog maar de vraag of God dit soort aardse commerciële muzikale fratsen op prijs stelt en goed zou keuren, zonder dat Hij zelf hierin is gekend.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo aug 15, 2018 3:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallelujah!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Het is nog maar de vraag of God dit soort aardse commerciële muzikale fratsen op prijs stelt en goed zou keuren, zonder dat Hij zelf hierin is gekend.
Ik ben God niet maar ik zou dat ook niet goedkeuren. Het illustreert op droevige wijze hoe het Christendom tot een lachertje is geworden, een soort onschuldig vermaak voor kleine kinderen. Waar is de tijd van de Ecclesia Triumphans, de Zegevierende Kerk?
De instigator van deze neergang is Johannes XXIII geweest, de communistische paus die via het Vaticaans Concilie de hele voorgeschiedenis van de katholieke kerk op de vuilnishoop zette.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rare placebo uitvinding van de mens

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Het is nog maar de vraag of God dit soort aardse commerciële muzikale fratsen op prijs stelt en goed zou keuren, zonder dat Hij zelf hierin is gekend.
Ik ben God niet maar ik zou dat ook niet goedkeuren. Het illustreert op droevige wijze hoe het Christendom tot een lachertje is geworden, een soort onschuldig vermaak voor kleine kinderen. Waar is de tijd van de Ecclesia Triumphans, de Zegevierende Kerk?
De instigator van deze neergang is Johannes XXIII geweest, de communistische paus die via het Vaticaans Concilie de hele voorgeschiedenis van de katholieke kerk op de vuilnishoop zette.
Kortom, we zijn dus belazerd (ik zat vroeger op r.k.-scholen tot en met mijn vijftiende). Het is fijn dit te weten, omdat het verleden via dit potsierlijke kermistafereel smakelijk aan de openbaarheid wordt prijsgegeven.

Hallelujah!

Er gaat niks boven de god van de joden. Dat nog maar weinig joden gelovig zijn, heeft zonder meer te maken met de zes miljoen in rook opgegane joden tussen 1940 en 1945. Was dit een straf van God? Dat zou best kunnen, want in een dergelijke god geloven brengt consequenties met zich mee. Ik zit er niet mee. Moslims ook niet. Trouwens, ook Jehovah's Getuigen werden afgevoerd. Omdat zij christelijk van aard waren hoefden zij echter niet aan het gas. Het ultieme bewijs dat religie een grote vieze opgehoopte vuilnisbelt van komedie is. Immers, de vader van Christus is de god van de joden en de god van Mohammed is dezelfde god van Abraham, Mozes en Jezus. Maar ook van Pilgrim, Mercator en Hans. Dat de laatste twee dit categorisch ontkennen doet aan de toegekende waarheid voor alle gelovigen in Abraham, Mozes, en een heel leger van engelen niets af.

Wij zeggen: "Er bestaat geen god als uitvinding van de mens."

Logisch toch? Want je kunt niet iets uitvinden dat je niet kunt beheersen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het souteneurschap van Mohammed en zijn hoerenlopers

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het is alsof alle moslims met hoeren getrouwd zijn.

Afbeelding

Denk maar even na. Jezus is fantastisch. Dat weet iedereen, ook moslims. Maar wat dan? De aanhanger van Jezus gaat in de fout. Denk aan leden van de maffia of een ander individu. Is dat de schuld van Jezus? In het geheel niet. Jezus gaf het goede voorbeeld. En goed voorbeeld doet goed volgen. De praktijk bewijst maar al te vaak het tegendeel.

Maar hoe werkt zoiets bij moslims? Denk maar weer even na. Bij moslims is niet Jezus leidinggevend voor de moraal en het fatsoen, maar een of andere zichzelf benoemde historische primitieve Arabische woestijnprofeet die zich een reputatie wist te verschaffen van roverhoofdman en oorlogscrimineel. Ondertussen neukte hij alles wat los rondliep. Hij verdiende zijn sporen met het overvallen en beroven van handelskaravanen. En alsof dat nog niet genoeg was bekwaamde hij zich in de hoedanigheid van terroristische oorlogscrimineel en veroordeelde en discrimineerde andersdenkenden met van haat opgeklopte aanbevelingen. Vandaar dat hij zijn volgelingen gebood dat ongelovigen het beste vermoord konden worden. Mocht dit niet lukken dan was er altijd nog de unieke garantie van Allah namens Mohammed dat de ongelovige voor eeuwig en altijd gemarteld zou worden. Hoe? In een nooit dovend hels vuur van wraak om niets. Alleen vanwege het feit dat andersdenkenden geen moslim willen zijn. Moslims zijn daar enthousiast mee. Want het is kopvoddenkermis in Europa.

Daarom weten moslims als geen andere gelovige dat wij – u en ik als niet-moslim – gemarteld moeten worden. Zij gaan ervan uit dat wij het na de dood zullen uitschreeuwen van pijn vanwege ons lichaam dat in brand staat waarbij wij NOOIT zullen en mogen sterven. Wij zullen om genade smeken in het helse ovenvuur en vragen om gedood te worden, dit alles bedacht door de voor moslims liefdevolle profeet, maar Allah en zijn moslims hebben geen boodschap aan ons gejammer in het helse vuur. Die lachen zich rot en zijn ondertussen wel de grootste groep van parasieten in de wereld die met overtuigend enthousiasme onthaald wordt door politieke zwakzinnige leiders die geilen op hun ziekelijke machtswellust.

Dat beste mensen zijn moslims. Tenminste dat denken zij. Maar in werkelijkheid zijn zij regelrechte kanker lijers die niet zoals de joden vergast moeten worden, maar regelrecht in het vuur gegooid dienen te worden waarin zij in mijn aanwezigheid eeuwig gemarteld mogen worden zodat ik de grootste pret in mijn leven mag beleven.

Maar moslims mogen natuurlijk ook gewoon oprotten uit Nederland. Zo zou Europa kunnen omgaan met het schorriemorrie van onze beschaving: de meest weerzinwekkende achterlijke perverse achterstandsreligie en antibeschavingscultuur ooit: ISLAM en zijn stelletje weerbarstig geestelijk verwerpelijke godsdienstwaanzinnige primitief cultuurscheefgevormde mohammedanen (moslims genoemd in de ordinaire volksmond).

Zij weigeren zich te assimileren. Typisch islam! Een weerzinwekkend virus waarvan moslims de dragers zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie