Godsdienstwaanzin! Weet iemand ook waarom?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gouwe Ouwe.
Ariel schreef:
Bijwoner schreef:Het is typerend, dat je uitspraken van God in De Bijbel als 'onzin' betiteld. Daarover is wel het een en ander in DPK vermeld.
Lieve schat, er is niks Goddelijks aan deze wetten. Deze voor ons rare wetten zijn verzonnen en gemaakt door mensen.
Je kan ze beschouwen als de hedendaagse wet dat wij nu niet door een rood stoplicht mogen rijden.
Vertel eens Bijwoner. Ga jij maandelijks met je vrouw naar de kerk en offer jij dan twee duifjes als haar menstruatie gedaan is ? Toch zou je dat moeten doen als jij je aan de bijbelse wetten van "God" wil houden. Heb jij een plat dak op je huis? Dan moet je daar toch echt een hek op zetten als je de bijbel wil volgen.
Had ik Ariel eerder gekend, ik zou niet twaalf jaren bij de Jehovah’s Getuigen hebben doorgebracht met net zulke gedachten als Bijwoner. :no1: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Harry beweert op de site van E.J. Bron het volgende:
Geloof tast de hersenen aan, ongeacht welk. Waarbij ik graag een uitzondering wil maken voor het boeddhisme, wat misschien ook niet zo’n zweverige flauwekul is, maar meer een levensvisie.
Harry lult maar wat. Geloof tast niet de hersenen aan, maar zorgt voor onzekerheid die omgezet wordt in een zekerheid die onzeker is. Uitzonderingen bevestigen juist NIET de regel. Sylvia Groot reageert daarop als volgt:
Bent u in Tibet geweest Harry?
Nou ik wel. Ik zal u daarom de schellen van de ogen nemen. ELKE religie en religieuze levensvorm zoals het buddhisme is een vorm van hersenspoeling, onderdrukking en bijgeloof.
Met eigen ogen heb ik gezien wat het Buddhisme betekent voor de ongeletterde arme mensen in Tibet. In achtergestelde dorpen leeft men nog altijd in het Dalai Lama-tijdperk waar hen is geleerd dat hun belabberde situatie is ontstaan door hun eigen karma; als afleiding van het wanbeleid door de “spirituele” alleenheersers. Voor dat foute vorige leven kan men boete doen door op de knietjes naar het winterpaleis van de toenmalig superrijke alleenheerser te Lhasa te kruipen onder het doorlopend mompelen van een of andere religieuze tekst.
Dat kruipen kan jaren duren al naargelang men woont.
Eenmaal aangekomen voelt men zich ook nog eens moreel geroepen om de laatste flapjes geld te leggen bij levensgrote GOUDEN afbeelding van een of andere dode lama.
Kom u bij mij dus svp niet aan met de flauwekul dat het met buddhisme anders is gesteld dan met religies. Buddhisten zijn net zo goed belast met karma-gevoel wanneer hen iets overkomt, identiek zoals een katholiek is belast met het zonde-gevoel wanneer hen iets overkomt. Zit geen enkel verschil in en zijn allemaal varianten op “eigen schuld dikke bult”.
Met schuldgevoel houdt men de massa onder de knoet.
Ik ben zo vrij dit aan te vullen met: Met religieus schuldgevoel houdt men tenminste de kassa gevuld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Over God wordt veel gesproken. Maar praat God ook over ons?

Met wie zou hij dat moeten praten? O ja, er zijn niet voor niets engelen uitgevonden. Stel je voor dat het meest beruchte woord met de drie letters zich zou vervelen. Heel vervelend. Grappig toch, zo'n filosofische gedachte over de waarde van slechts drie letters, vertaald in menselijke trekjes, zoals God is de baas en engelen zijn de medewerkers. En van die medewerkers kan er zo maar eentje tussen zitten zijn die naar de macht wil grijpen. Die zijn baas meneer God van de troon wil stoten. Die engel bestaat en hij heet Lucifer. En hij bestaat nog steeds. Tenminste zo is mij vroeger verteld op de rooms-katholieke basisschool. Uiteraard greep God in en als mij goed herinner werd hij in het eeuwige brandende vuur geworpen waar hij zijn mislukte staatsgreep kan overdenken tijdens zijn eeuwige pijniging. Mohammedanen hebben het dus niet van een vreemde.

Ik geloof niet in God omdat ik aan deze onbeduidende drie letters sowieso geen enkele waarde hecht. En toch kan ik er boeken vol over schrijven. Dat komt - ik zal het uitleggen - omdat er in de loop der eeuwen al zo ongelooflijk veel onzin over deze Drie letters is verkondigd en geschreven. Dat is blijven hangen in mijn hersenen en ik kan het opzoeken en lezen. Filosofen van naam hebben hun reputatie op het spel gezet om deze Drie letters koste wat het kost aan de man te brengen. Uiteindelijk moesten ook zij het loodje erbij neerleggen. Was het zonde van hun tijd? Zeker weten. Want zij - de idioten - waren zich bewust van het feit dat zij zondaars waren en moesten sterven. [icon_lol.gif] Het woord met de Drie letters hebben dit aan deze gelovige filosofen duidelijk gemaakt; een onuitputtelijke bron van dwaasheden met doorgaans - zeker weten - gemiddeld meer dan drie letters per woord in honderdduizenden boeken vertaald in een enorm aantal talen en dialecten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volgens de Wet van Poe:
Een gekante glimlach, :-), is op het net breed aanvaard geworden als indicatie van "ik maak maar een grapje". Als u een satirisch stuk plaatst zonder dit symbool, ongeacht hoe overduidelijk de satire volgens u is, moet u niet verbaasd zijn als mensen het serieus nemen.
Dat is dus opvallend het geval met de Koran. Een boek dat door mohammedanen als een heilig boek wordt beschouwd waaraan niet getwijfeld mag worden op straffe van de meest ondenkbare verschrikkelijke dingen. Je vraagt je af hoe dit in godsnaam mogelijk is. Een boek vol haat tirades tegen andersdenkenden, waarbij vooral joden het moeten ontgelden. Maar ook in mindere mate de rest van de wereld. In de Koran is het moeilijk aan pagina's met teksten te ontkomen waarop de lezer duidelijk wordt gemaakt dat de god, zoals deze door de profeet van alle Arabieren is bedacht, geen god is van liefde en barmhartigheid, maar van ongeremde haat en sadistische trekjes. Allah is de grootste vieze gore smerige fascistische haat zaaiende en discriminerende sadist die een mens niet bedenken kan zonder de Koran gelezen te hebben. Door het onderwijzen van het weerzinwekkende karakter van Allah worden islamitische kindjes gemaakt tot het geestelijke uitschot van de wereld. Wij hoeven ons derhalve niet te verwonderen over het bestaan van ISIS en demonstrerende Relturken tegen onze normen en waarden.

Allah kan nooit bestaan hebben en tot wasdom zijn gekomen zonder de lulkoek van de vieze gore pedofiele historische Arabische misdadige psychopaat Mohammed. Mijn logische conclusie, die duizend maal meer intelligentie uitstraalt dan de beste imam of islamitische Korangeleerde die over het rechte pad bezaaid met uitwerpselen van Mohammed is uitgegleden, luidt:

Men is in de Koran het teken :wink2: vergeten dat aanduidt dat het slechts om een bizarre grap gaat: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door xplosive »

En dan nog : zelfs als grap is het zo ongeveer het meest minderwaardige product dat er bestaat !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:En dan nog : zelfs als grap is het zo ongeveer het meest minderwaardige product dat er bestaat !
Mohammedanen zijn blijkbaar mensen die als psychopaat van een vieze verrotte geest houden.

Ik ben hier al heel lang mee bezig om te begrijpen wat mohammedanen bezielt om zich met trots en niet aflatende volharding 'moslim' te blijven noemen. Het arresteren van mensen die 'Heil Hitler' roepen staat in geen verhouding tot de Turk of Marokkaan die er vol trots en overtuiging voor uitkomt dat hij moslim is. Ik kom daarom maar tot één conclusie: de mens heeft geen vrije wil en deugt ook niet. Zowel het geveinsde fatsoen om te arresteren bij het dragen van een hakenkruis en het roepen van 'Heil Hitler' als het accepteren dat mensen een criminele organisatie aanhangen die volgens de leer haat zaait en aanzet tot het vermoorden van andersdenkenden, bewijzen dat de mens nauwelijks nog in staat is om logisch te denken. Sterker nog, de gevestigde orde bevordert de acceptatie van deze ranzige pervers smerige heidense ideologie die een virus is onder de naam ISLAM en een daadwerkelijk gevaar is voor de gevestigde niet-islamitische orde. Het dragen van een hakenkruis-symbool en het brengen van de Hitlergroet kunnen we afdoen met een gefronste wenkbrauw.

Ik heb een kennis en - als ik het niet vergeet - wanneer we elkaar in huis ontmoeten, breng ik soms spontaan de Hitlergroet. Dat vinden we beiden leuk. Dat is hetzelfde als nu hier: 'Heil Hitler!' :no1: Donderdag heb ik eindelijk weer eens een afspraak met mijn oude schoolmaat van vroeger. Ook wij generen ons niet om af en toe met 'Heil Hitler!' te groeten. Het is niet onze schuld, maar van de vorige generatie die daar vol bewondering naar luisterde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Het arresteren van mensen die 'Heil Hitler' roepen staat in geen verhouding tot de Turk of Marokkaan die er vol trots en overtuiging voor uitkomt dat hij moslim is.
Op dit ogenblik Heil Hitler ! roepen heeft geen zin want Hitler is er niet meer. In de jaren 1930-40 kon dat wel zin hebben en dan nog alleen in Duitsland en aangehechte gebieden. Mohammedanen zijn nog niet tot dat inzicht gekomen en roepen al 1400 jaar Heil Mohammed! maar die heeft hen nog nooit geantwoord.
Als de Turken ook maar 1 grein verstand zouden hebben zouden ze Erdogan Akhbar ! brullen . Die zou ev. nog iets voor hen kunnen doen maar Allah niet. Je zal maar het ene moment vol overtuiging Allah Akhbar roepen in Rotterdam en het volgende moment lig je op de straatstenen en voelt de tanden van een Duitse herder in je kont dringen als beloning voor zoveel vertrouwen [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik heb een kennis en - als ik het niet vergeet - wanneer we elkaar in huis ontmoeten, breng ik soms spontaan de Hitlergroet. Dat vinden we beiden leuk.
Je kan ook een hemdje dragen met het getal 88 erop, het Heilige Getal der neo-nazi's. Een piano telt 88 toetsen, wat zou daar achter zitten ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik heb een kennis en - als ik het niet vergeet - wanneer we elkaar in huis ontmoeten, breng ik soms spontaan de Hitlergroet. Dat vinden we beiden leuk.
Als Turken Erdogan zo leuk vinden en dat onder stoelen of banken thuis willen steken is dat prima, maar niet op de openbare weg waar aanstoot aan genomen wordt.

Turken zijn razend enthousiast. Op Erdogan. Blijkbaar niet op onze normen en waarden. Klopt! Het gaat dat soort mensen om één ding:

Parasiteren uit naam van Allah, knecht van Mohammed met de lamme handjes.

Het Nederlandse paspoort voor mohammedanen heeft als enige betekenis het recht om te parasiteren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De paus mag dan misschien een lul hebben die hij nooit gebruikt, behalve dan om te plassen, want passen in een vagina is er niet bij, vertegenwoordigt hij geenszins een religie die anderen aanzet tot haat en moordpartijen zoals bij de islam gebruikelijk is onder het mislukte moslimras.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het nationale motto van Amerika luidt:

Afbeelding

‘In God we trust’.

Deze opdruk op het waardepapier van de VS berust op een opzettelijke vergissing. Het moet zijn: ‘In Satan we trust’.

Nu hebben de moslimlanden zoiets nagelaten. Moslims behoren immers tot de mislukte mensensoort. Of je nu kiest voor Allah of Mohammed (Satan), het maakt niet uit. Beiden zijn in dezelfde persoon verenigt. Maar je moet wel keuzes maken in je leven. De keuze van mohammedanen (volgers van de historische Arabische pedofiele oorlogszieke geest Mohammed) is: parasiteren op de kenniseconomie en kracht van niet-moslims.

HEINEKEN IS EEN MERK. MOHAMMED WAS EEN PSYCHISCH ONTSPOORDE ARABISCHE HEIDENSE VLERK.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ander woord voor godsdienstwaanzin.

Het betreft een begrip dat sinds het succes van Trump ongeloofwaardige schering en inslag is.
Spoiler! :
FAKE NEWS
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het geloof is gegrondvest op het brengen van rituele offers. In het christendom betreft het Jezus Christus aan het kruis. Bekokstoofd nota bene door zijn eigen vader, hoofdgod van het trio De Vader, De Zoon, De heilige Geest.

Verder leert het christendom ons vergevingsgezind te zijn, en met je poten van andermans eigendom – zo ook het lichaam – af te blijven.

In Islam heerst een andere stemming en is het tegenovergestelde het geval. Haat de mensen die anders zijn dan jij! Maak hen dood waar je maar kunt! Of doe er je voordeel mee door hen slaaf te maken. Laat ze werken voor jou en belasting afdragen, namens jouw perverse heidense kannibalenreligie Islam, bedacht door de veel wijvenzieke Arabische oorlogscriminele profeet Mohammed.

Hoe komen moslims daar toch bij, hoort een politicus, die verantwoording draagt voor het 'welslagen' van een multiculturele samenleving, zich af te vragen.

Het antwoord kan een ieder, die zijn leesbrevet op de lagere school heeft gehaald, vinden in de Koran. Op de meeste pagina's vindt herhaling plaats van wat moslims geboden wordt als haatvoer om te groeien in de islamitische parasietenkunst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Lijkt mij een angstig moment.

Afbeelding
King George schreef:Afbeelding
Dit soort natuur fenomenen, maar ook het niet te reguleren klimaat door mensen, dat mensen met lede ogen mogen aanschouwen en moeten accepteren - of ze dat nu leuk vinden of niet - bracht mij alweer lang geleden op het idee op zoek te gaan naar God. Hoe? Door het kopen van het boek Bijbel. Alsof daarin God te vinden is. Dom? Eerder naïef en onnadenkend slordig. Want God is een bedenksel van mensen. En niets onbetrouwbaarder dan de mens.

Later kwam ik erachter dat geloof in God ontstaat door een ontstellend gebrek aan iets dat exclusief God toebehoort, tenminste als hij zou bestaan: de vrije wil. Wat heeft een mens aan een vrije wil waar het verstand tekort schiet?

De bijbel leert dat de mens een vrije wil heeft.

Hihi! God gaf de mens een vrije wil om . . . te kunnen zondigen, zodat God zich gerechtvaardigd voelde de mens te gaan haten, te straffen en met de meest waanzinnige ziektes kon overladen. Voor alle gelovigen: succes met je enge godje! De mens is niet zielig omdat hij dom is, maar dom omdat hij zielig is.Tenminste, als hij in God, of in Darwin gelooft. Het aanhangen van een religie of mens (Darwin) is daar het eerste symptoom van.

Een mens heeft nooit iets van zichzelf. Maar altijd kennis door een ander.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Twee procent van de Arabische christenen in Israël zijn Baptisten.
Uit het eerste lid van artikel 6 van de Nederlandse Grondwet blijkt: Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De godsdienstvrijheid is zodoende altijd beperkt.
Waarom wordt dit niet direct verteld aan de vele geïmporteerde haat imams uit de vieze smerige perverse weerzinwekkende islamitische landen, voordat aan hen een visum wordt verstrekt? Mijn Cubaanse getrouwde schoondochter werd onmiddellijk een visum voor Nederland geweigerd. Niet omdat zij christelijke mensen haat - zij is zelf christen - maar omdat zij waarschijnlijk geen moslim, noch parasiet op onze kenniseconomie en beschaving is. Ik was dan ook zo vrij om aan Tweede Kamerleden mee te delen dat Eurodwaas Timmermans een MH17 patser is.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

GODSDIENSTWAANZIN! De gelovige mens doet alsof God niet bestaat

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Francis has made mercy one of the themes of his papacy and regularly meets prisoners on his trips outside the Vatican.
Dat akelige poppenkastgedrocht van een paus Franciscus moet zich niet met de naastenliefde van God bemoeien die nooit heeft bestaan.

De mens heeft het voorrecht vanuit zijn vrije keuze, vergiffenis te schenken aan zijn kwaaddoener. Maar dat achterlijke zooitje ongeregeld dat zich paus noemt als hoofd van de rooms-katholieke kerk heeft zichzelf onfeilbaar verklaard in de leer van God en zich daarmee een brevet van onvermogen op de hals gehaald - zeg maar geëtiketteerd - als onmens. Want God straft in dit aardse leven volgens door hem ingestelde regels en kent geen pardon. In dat opzicht ben ik het met God volkomen eens. Je kent de regels, je hebt volgens alle gelovigen een vrije wil van God gekregen, dus houd je dan ook aan de regels. Zo niet dan is de gepaste straf van God de consequentie.

Homo's zijn verboden en wie heeft gemoord moet dood. De zaterdag is de uitverkoren rustdag Gods die gerespecteerd dient te worden. En je mag ook geen varkensvlees eten. Alhoewel Timoteüs daar anders over dacht onder het goedkeurend waarnemend vermogen van Jezus die zich van het nodige commentaar hierop onthield.

Gods ijzeren vuist is wet
Toen men te voet op weg was om de Ark van het Verbond naar veiliger oorden te verplaatsen, stapte een van de dragers (Hogepriester) in een kuil waardoor de Ark kantelde. Een behulpzame jood die bij het gezelschap hoorde maar geen Hogepriester was sprong te hulp en redde de Ark tegen omvallen. Fout! Men heeft als jood, maar ook als christen - niet als atheïst - te luisteren naar de bevelen van zijn altijd en eeuwig gestreste God. De Ark mocht uitsluitend door de Hogepriesters worden aangeraakt. De Ark was namelijk heilig. De attente aardige behulpzame jood die geen Hogepriester was viel door de mand en als gevolg hiervan bleef hij morsdood op de grond liggen als gevolg van de wraak van God.

Dus . . . waarom is dat hypocriete zooitje christenen in de VS en in de rest van de wereld, waar geen doodstraf meer wordt toegepast, hypocriet en doet alsof God niet bestaat? Het hypocriete verhaal doet de ronde dat de mens zich kan vergissen bij de doodstraf. Maar dat geldt dan blijkbaar weer niet waar het aankomt op het zeker weten van de existentie van God. Jezus was de zoon van God en jood tegelijk. Het lijkt mij sterk dat Jaweh dement is geworden en Jezus zijn macht heeft overgenomen. Daar is mij niets van bekend.

Is dit niet het ultieme bewijs dat de mens, of geen vrije wil heeft,
of volslagen krankzinnig is?


Want ook niet gelovige mensen beschouwen wel gelovige mensen als hun gelijke. Ik vorm daarop een welbespraakte kritisch nadenkende uitzondering. Weliswaar zonder vrije wil, maar toch. :thinking: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
De rechtszaak over de aanslag op het Joodse restaurant in Amsterdam zal niet door de politierechter, maar door de meervoudige kamer worden behandeld. Dat bevestigt de rechtbank aan De Telegraaf.
Mahalingam schreef: Nu krijgen we 3 rechters en zoals je weet, gedeelde verantwoordelijkheid maakt niemand verantwoordelijk.
Ik denk hierbij onmiddellijk aan de goddelijke Drie-Eenheid: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. God de Vader heet Jehovah. God de Zoon noemen we Jezus. Maar wie is in godsnaam nou die derde knakker in de hemel die gedeelde verantwoordelijkheid draagt en daarmee zichzelf en de andere twee immuun maakt voor belastend geloofsmateriaal? :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ernstige of bewuste fout van God? Jezus was niet genderneutraal.
Zweedse kerk wil toegankelijker worden en maakt Jezus onzijdig

De figuur van Jezus is in de ogen van een van de bisdommen in de Zweedse kerk niet mannelijk, maar onzijdig. Om transseksuelen in de kerk te omarmen verwijst het bisdom voortaan bij voorkeur naar Jezus met het geslachtsneutrale Zweedse persoonlijk voornaamwoord hen. Dat valt niet bij iedereen in goede aarde.

Door: Eric Van Den Outenaar 1 januari 2018

Sinds 2015 is aan de officiële Zweedse woordenlijst een genderneutraal voornaamwoord toegevoegd. Naast han (hij) en hon (zij) kent Zweden de verwijzing hen. De Zweedse taalunie kwam hiermee tegemoet aan een wens van transseksuelen en iedereen die in Zweden niet in de categorie hij of zij valt.

De Zweedse Kerk wil nu het goede voorbeeld geven. Een parochie in Västerås - een van de grootste steden in Zweden - plaatste in december een advertentie in de krant ter aankondiging van de jaarlijkse kerstdienst. Daarin gebruikte de kerk voor het eerst het woord hen ter verwijzing naar Jezus.

Historische Jezus
Ik wil één ding duidelijk maken: transpersonen zijn geschapen door God, hun lichamen behoren tot Gods mooie en unieke schepsels
Mikael Mogren, bisschop van Västerås

'Ik ben verbaasd dat dit wordt gezien als provocerend', zei priester Susann Senter tegen de krant Dagens Nyheter. Binnen de kerk is volgens haar uitvoerig over de 'geslachtsverandering' gediscussieerd. De kerk erkent nog steeds dat de historische Jezus een man was. Maar dat gegeven is irrelevant voor het christelijke geloof in het moderne Zweden, zei Stenter: 'Jezus is waarlijk God en waarlijk mens. Daarmee stijgt Jezus uit boven hem of haar.'

In een persverklaring schaart Mikael Mogren, de bisschop van Västerås, zich achter de beslissing. Hij wil de kerk toegankelijker maken voor bijvoorbeeld transseksuelen en travestieten. 'Ik heb krenkende formuleringen gelezen over travestieten, transseksuelen en andere transpersonen. Daarom wil ik één ding duidelijk maken: transpersonen zijn geschapen door God, hun lichamen behoren tot Gods mooie en unieke schepsels.'

Onderdrukking van de vrouw
Volgens Mogren is de mannelijke identiteit van Jezus Christus door heersers gebruikt om de macht van de man over de vrouw te legitimeren. Door van Jezus in theologische zin een onzijdig persoon te maken, valt de religieuze rechtvaardiging weg onder de onderdrukking van de vrouw, vindt Mogren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: transpersonen zijn geschapen door God, hun lichamen behoren tot Gods mooie en unieke schepsels.'
Die "transpersonen" worden toch door een team op geld beluste chirurgen geschapen, niet door God zelve ? Of je zou je op de positie van moslims moeten stellen en denken dat ALLES door Allah gepresteerd wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: transpersonen zijn geschapen door God, hun lichamen behoren tot Gods mooie en unieke schepsels.'
Die "transpersonen" worden toch door een team op geld beluste chirurgen geschapen, niet door God zelve ? Of je zou je op de positie van moslims moeten stellen en denken dat ALLES door Allah gepresteerd wordt.
Voortaan wel goed citeren vriend! Want het is niet mijn tekst. Zo maak je dat mensen aan mij gaan twijfelen, al ze dat al niet gedaan hebben. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12509
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door sjun »

Grappig, Mogren weet het gegrepen door de tijdgeest die bezighoudt, afleidt en het eigen ego voedt in weerwil van hetgeen geschreven staat beter. Wanneer maakt hij/zij/het (en dan doel ik op Mogren) in theologische zin Jezus groen?
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Afbeelding
Hier het verhaal van de chauffeurs. Raqqa’s smerige geheim
Het is in een oorlog normaal dat je de vijand de gelegenheid biedt zich over te geven.

Zo niet, dan gewoon doorgaan met de belegering van de stad zoals ik al direct in het begin van het conflict heb aangegeven. Omsingelen, aanvoer routes afsnijden en uithongeren. Dat is nooit gebeurd. Ik weet niet waarom. Ik begrijp zoveel niet. Bijvoorbeeld waarom mensen hun fantasie ophangen aan een lullig woord met drie letters waar je geen brood voor kunt kopen: GOD. En vervolgens hun leven daarop afstellen. Miljoenen mensen in de wereld lijden honger, en verwachten nog altijd tot aan hun dood dat het warme broodjes uit de hemel zal regenen, zoals dit eens in de geschiedenis gebeurde met de joden in de woestijn. Niet met broden, maar met kwartels. De hemel zag toen zwart van de kwartels die hen als voedsel moest dienen. Niet omdat de joden honger hadden. Maar omdat ze om vlees gingen zeuren bij God dat ze al lange tijd niet gegeten hadden omdat het niet voorhanden was. En die hemelse lul God bediende de joden op hun wenken.
Hitler vernietigde massaal joden in de gaskamers. Hij had zich moeten beperken tot gelovige joden en de andere niet-gelovige joden met rust laten. Op die manier had Hitler de wil van God een handje kunnen helpen. In de nazi-oorlog is het echter uit de hand gelopen. Waarschijnlijk ging God ervan uit dat iedere besneden man een gelovige jood was. Blijkbaar waren in de ogen van God alle joden verplicht in hem te geloven. Joden hebben hun les geleerd na de oorlog. Zij hebben bijna allemaal hun geloof in God afgezworen. LOGISCH!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hypocrisie in het christelijke geloof

REFORMATORISCH DAGBLAD

Ik zoek informatie over de kwestie Zijlstra en kom via Google, waar ik een keuze maak, terecht bij het Reformatorisch Dagblad alwaar de krant zichzelf geblokkeerd heeft omdat het de rustdag van God is. Hoe zielig en achterlijk kun je zijn als arrogante betweter genoemd RD? De rustdag van God is namelijk niet op de zondag maar op de zaterdag vastgesteld. Door wie? Hihi, namelijk door God zelf. Zo is het en anders niet. Duidelijker en rechtvaardig gehoorzaam aan God kan ik het niet maken. Tenminste, als je geloof hecht aan het naslagwerk over God, de Bijbel. Nu weet u ook meteen dat er niet één christelijke religie deugt, behalve dan sommige christenen, voornamelijk de Zevende-dags adventisten, maar ook de zogeheten Messias belijders en een toenemend aantal andere vrije evangelische gemeenten houden net als de joden ook de zevende dag als de sabbat, de rustdag. Maar de klungels bij de Jehovah's Getuigen die zich net als ALLE moslims de beste van de klas wanen, houden vast aan de eigenwijze bemoeienis van hun oprichter T.C. Russell, fanatiek aanhanger van de Vrijmetselaars: de zondag. En toch gaan zij langs de deur venten op zondag. Alsof uw eigen zondagsrust en familierust niet bestaat voor de Getuigen. Hufters, arrogantie, klootzakken? Doorstrepen wat niet voor u van toepassing is op de Getuigen van Jehovah. [icon_lol.gif]

Dit is de tekst die je krijgt te zien op de website van het Reformatorisch Dagblad op zondag:
Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren.
Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site http://www.kerktijden.nl .
Hier neemt de onstuitbare hypocrisie van het christendom een enorme wending. Want . . . ondanks dat het een rustdag is in opdracht van God volgens een of andere idioot op de redactie van het dagblad, schroomt men niet om voor eigen parochie zich druk te maken voor de zogenaamde dienst voor God. Daar kan ik nog begrip voor opbrengen. Maar wie de volgende zin ziet en op de link klikt krijgt alle nieuwsgaring te zien die je maar hebben wilt. Niet echt, maar wel wereldse informatie van een tijdje terug. Dus met andere woorden: het wereldse archief staat ter beschikking aan wie de rustdag van God even wil laten rusten. [icon_lol.gif]
Kerkelijke en theologische publicaties kunt u raadplegen op http://www.digibron.nl .
Even zoeken onder de niet kerkelijke publicaties. Daar vindt u oud nieuws, maar desondanks interessante info. Over Zijlstra bijvoorbeeld. Gepubliceerd op: 31 augustus 2013.

Wat nou rustdag van God? Die christelijke hersengestoorde zeikerds maken zichzelf zo belachelijk als maar mogelijk is. Dankzij hun eigen valstrikken van zogenaamde toewijding aan God. Dat zij actuele informatie verborgen houden, neemt niet weg dat zij hun eigen gebod van de verkeerde rustdag van God aan hun versleten laars lappen. Om kotsmisselijk van te worden. Mensen deugen niet. Een gigantische hypocriete gluiperige God is hier debet aan. Maar dat is een ander verhaal dat elders op FFI is terug te vinden. Misschien wel in deze topic.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Hans v d Mortel sr schreef: En toch gaan zij langs de deur venten op zondag. Alsof uw eigen zondagsrust en familierust niet bestaat voor de Getuigen. Hufters, arrogantie, klootzakken? Doorstrepen wat niet voor u van toepassing is op de Getuigen van Jehovah. [icon_lol.gif]
Daar is toch ook een evolutie in merk ik. Bij mij komen de Getuigen altijd de eerste zaterdag van de maand en dat al jaren lang. Nooit op zondag. Tegenwoordig is het helemaal droevig gesteld met de bekeringsijver: vaker wel dan niet stoppen ze gewoon Wachttoren en Ontwaakt! in de brievenbus zonder aan te bellen. En de boekjes zijn ook nog maar een flauwe ingekorte versie van de eerdere "naslagwerken".
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: En toch gaan zij langs de deur venten op zondag. Alsof uw eigen zondagsrust en familierust niet bestaat voor de Getuigen. Hufters, arrogantie, klootzakken? Doorstrepen wat niet voor u van toepassing is op de Getuigen van Jehovah. [icon_lol.gif]
Daar is toch ook een evolutie in merk ik. Bij mij komen de Getuigen altijd de eerste zaterdag van de maand en dat al jaren lang. Nooit op zondag. Tegenwoordig is het helemaal droevig gesteld met de bekeringsijver: vaker wel dan niet stoppen ze gewoon Wachttoren en Ontwaakt! in de brievenbus zonder aan te bellen. En de boekjes zijn ook nog maar een flauwe ingekorte versie van de eerdere "naslagwerken".
Antwoord zo direct te lezen op de speciale daarvoor ingerichte topic 'Jehovah's Getuigen'.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie