Godsdienstwaanzin! Weet iemand ook waarom?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Pilgrim »

In dit geval misschien niet zo heel wonderbaarlijk. Als je er snel bij bent kan je een afgehakt deel van je lichaam weer aan het lichaam toevoegen, zoals in het geval van mijn vader die zijn duim er destijds per ongeluk afhakte. De zenuwen zijn in dat geval echter wel doorgesneden en mijn vader heeft zijn duim daarna dus ook nooit meer kunnen gebruiken (in die zin dat hij zijn duim niet meer kon buigen).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jezus Gods wonderzoon aan het kruis

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:In dit geval misschien niet zo heel wonderbaarlijk. Als je er snel bij bent kan je een afgehakt deel van je lichaam weer aan het lichaam toevoegen, zoals in het geval van mijn vader die zijn duim er destijds per ongeluk afhakte. De zenuwen zijn in dat geval echter wel doorgesneden en mijn vader heeft zijn duim daarna dus ook nooit meer kunnen gebruiken (in die zin dat hij zijn duim niet meer kon buigen).
Prachtig! Geweldig! Maar we hebben het hier wel over het jaar NUL! In het geval van jouw vader is er wis en waarachtig - zoals Numan vermoedde - geen solutie of alleslijmer gebruikt. Om de simpele reden dat er in die tijd ook nog geen kruisraketten bestonden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het goddelijke tovenaarstrio

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Voor het geval u het nog niet wist.

God bestaat uit drie personen.

Niet een, niet twee, maar drie. God is dus een oneven schepping van zichzelf. Alle drie van het goddelijke kaliber tovenaar. God bestaat in feite uit drie verschillende typetjes. Alleen een door waanzin gedreven psychopaat kon zoiets bedenken. En een meute volslagen achterlijke christenen van het merk rooms-katholiek deelt in de heidense folklore strapatsen van het hoofd van de kermis attractie in Rome.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Religie is de hersentumor van het hiernamaals

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Godsdienstwaanzin is niet alleen voorbehouden aan aanhangers van de achterlijkheid die zo kenmerkend is voor islam.

Christenen, moslims, zowel als gelovige joden maken deel uit van een etterend ziek onwelriekend a-sociaal gedrag binnen onze kennisbeschaving.

Een paar miljard mensen zijn geestelijk verwrongen en geïndoctrineerd uitgeknepen en door de mangel van de godsdienstwaanzin gehaald door iets wat zij niet geestelijk kunnen bevatten en niet weten waar de waanzin haar oorsprong heeft, zodat zij onder dezelfde noemer vallen van een ieder die de mens navolgt als zijn chef in religieuze aangelegenheden vanuit zijn onwetendheid met betrekking tot de ene ware god die hem als een dreigend wellustig worstje voor de neus wordt voorgehouden in opperste angst en lamlendigheid van het gezonde verstand.

Staphorst in beschaafd Nederlands

Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo aug 15, 2018 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tweede Paasdag. Jezus stinkt en verdwijnt uit het graf.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Tegenover de zonde van de mens staan de begrippen vergeving, verzoening en verlossing. Christenen geloven in het zondeoffer. Volgens de Bijbel bracht Jezus dit offer door als plaatsvervanger de straf voor de menselijke zonden op zich te nemen door aan het kruis te sterven. Aldus de kennis van Wikipedia.

Afbeelding
Gemakshalve is het gehele joodse volk door christenen schuldig verklaard aan de dood van Jezus. Niet door
moslims! Want die zijn zo gelovig dat zij zich niet kunnen voorstellen dat een vader met de reputatie van God zijn
kind op een dergelijke walgelijke manier laat lijden door toe te kijken en niks te doen.


Waarom geen eeuwig levende relikwie?
Hallo! Jezus deed zijn truc slechts één keertje in zijn korte bestaan op een wel zeer merkwaardig tijdstip in de geschiedenis. Namelijk in het jaar nul. In plaats van dit spektakel vanaf de eerste miskleun door Adam en Eva elke dag te bewerkstelligen aan het kruis in het oorspronkelijke paradijs op aarde tot aan Aramageddon. Voor God is niets onmogelijk. Jezus zou dan de eeuwige onsterfelijke levende relikwie in de geschiedenis van de mens zijn naar wie jaarlijks miljoenen mensen kunnen optrekken om hem in levende wijze te zien lijden aan het kruis. Als wonder en als waarheidsbevinding. Dat hele smerige rattaplan van vieze geile ongetrouwde liegende en bedriegende corrupte rooms-katholieke klooster rukkers zou dan totaal uit den boze en overbodig zijn.

Hokus pokus
Jezus aan het kruis? Voor oproerkraaiers, opstandelingen, godslasteraars, dieven en moordenaars was dit een veel voorkomende straf. Niets onmenselijks aan. Om het aan dwaze en infantiele mensen makkelijker in het geloof te maken, moest er wat anders gebeuren om het geloof in Jezus te versterken als de grote tovenaar en Gods zoon. Vandaar dat Jezus – volgens de later opgetekende kletspraatjes - enkele dagen na zijn laatste zucht aan het kruis, en in een grot verstopt, uit de dood op stond en de benen nam. Zijn lichaam was al aan het rottingsproces onderweg, toen Jezus besloot dat deze Houdini-achtige act aan zijn eind moest komen. Waarom niet direct na een uur na zijn dood opgestaan? Ook dat zou mogelijk ongeloofwaardig kunnen zijn. Beter drie dagen wachten voor de geloofwaardigheid. Van Lazarus, bekend Lepra-lijder – ja ja, die ook – was bekend dat hij na drie dagen al knap begon te stinken en door een bezwerende formule van Jezus weer helemaal levend en gezond werd. Dus ach, eigenlijk is het weer levend worden van Jezus helemaal geen wonder.

Misbruik
Er is dus hoop voor de mensen. Maar dan moet wel Jezus in de buurt zijn. Jezus misbruikte Lazarus om aan zijn trekken te komen. Andere in het verdriet gestorte mensen, vanwege het overlijden van hun geliefde, hadden in vergelijking met Lazarus het nakijken. Discriminatie noem ik zoiets. Jezus discrimineerde in optima forma. Hij stak andere mensen hiermee de ogen uit. Gelijke monniken, gelijke kappen. Ik benoem dit als een onmenselijk trekje van Jezus. Hij was duidelijk uit op eer en glorie ten eigen bate voor eigen parochie.

Vergelijk de handelingen van Jezus met het corrupte systeem in Nederland aangaande het onrechtvaardige te triest voor woorden smerige discriminerende DOSERINGSBELEID van de overheid inzake de erkenning van professionele asielzoekers. Wie pech heeft kan in kommer en kwel wegkwijnen in armoede en wegrotten in zijn donker Afrika.

Jezus redt. Maar de zonden van de mens zijn in alle hevigheid toegenomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door H.Numan »

Die spijkers in het plaatje, zijn die van Van Leeuwen? :smile7:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Die spijkers in het plaatje, zijn die van Van Leeuwen? :smile7:
Ik vermoed van niet. Want dan moet Van leeuwen (joodse naam?) al bijna tweeduizend jaar bestaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door H.Numan »

Met de spijkers van Van Leeuwen ...
Spoiler! :
.. hangt hij hier voor vele eeuwen!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Post Pasen overdenking

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Met de spijkers van Van Leeuwen ...
Spoiler! :
.. hangt hij hier voor vele eeuwen!
Ja maar die sukkels hebben hem van het kruis losgemaakt en in een graf gelegd. O o o wat is dit dom geweest in het jaar nul.

Als ik mij kan herinneren hebben Romeinse soldaten nog de spot met Jezus aan het kruis gedreven. Zo in de sfeer van "Zo mannetje, dus jij dacht warempel de koning van de joden en een soort god te zijn? Nou, zie dan maar eens van dat kruis af te komen in je eentje." Ik stel me zo voor dat een bulderend hoongelach onder de Romeinse soldaten de overhand kreeg en de bekers nog maar eens met wijn gevuld werden. Wijn uit water veranderd of sloot water. Waarschijnlijk van druiven. Wat doet het er werkelijk aan toe? Zonder de hulp van de Romeinse soldaten had Jezus nooit met zijn dood van het kruis af gekomen.

Jammer. Schot voor open doel gemist in de fantasierijke liturgie van het geloof in kapitale onzin. Want als iedereen had waargenomen dat Jezus van het kruis klauterde nadat een combinatie van Accipitriformes en Falconiformes hem uit de lucht hadden opgevreten, zou het geen wonder hebben betekend, maar het vaststellen van de regelrechte WAARHEID wanneer daarna nog altijd in alle oprechtheid door de jaren heen zonder ophouden HEMELVAART in eeuwige traditie wordt gevierd tot Armageddon ons scheidt. Want God bestaat hoe dan ook en ook zijn daarbij voor onnozele gelovigen behorende aannemelijke flauwekul. []Met de waarheid zou elke religie voortaan overbodig zijn geweest.[/size]

En dan te bedenken dat zijn vader het ware almachtige scheppingswonder God is. Of was? Wat is het nu in godsnaam?

Het wordt de hoogste tijd dat er spijkers met koppen worden geslagen. []Door het hoofd van Jezus en zijn achterbakse vader God.[/size]

Lieve gelovige mensen! Gebruik toch in hemelsnaam je verstand. Het is immers een gave van God. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Godsdienstwaanzinoloog

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een echte bijbel kenner neemt God niet langer serieus. Hij noemt zich voortaan godsdienstwaanzinoloog.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dromen van en over God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Soms werden dromen door God gebruikt om sleutelfiguren in de verwezenlijking van zijn voornemen te beschermen. De ontvangers van dergelijke dromen waren niet per se dienstknechten van God. De astrologen bijvoorbeeld die het jonge kind Jezus bezochten, keerden niet bij de moordzuchtige Herodes terug zoals hij had gevraagd. Waarom niet? Ze kregen in een droom een waarschuwing (Mattheüs 2:7-12). Dat gaf Jezus’ pleegvader, Jozef, genoeg tijd om met zijn gezin naar Egypte te vluchten, in reactie op de leiding die ook hij in een droom had ontvangen. Dat redde het leven van het jonge kind Jezus. — Mattheüs 2:13-15.
(Bron: http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/102001248 - aangereikt door Pilgrim)

Wat een uitermate armoedig slap geleuter over de omslachtige merkwaardige onlogische kunstgrepen van God uit de hoge hoed van de leiding van de organisatie van Jehovah's Getuigen. Dit stemt mij niet tot droefenis want ik ben er aan gewend. Mannetjesputter God had heel simpel op het pad van de astrologen, die op weg waren naar moordzuchtige Herodes, een bordje met de tekst ‘WEGOMLEGGING’ kunnen plaatsen. God heeft namelijk een onbegrensde levendige fantasie. Net zoals de mens. Daaruit ontstaat dan fraaie muziek zoals in het geval van mijn goede vriend Mercator, maar soms ook onuitputtelijke onzin zoals bij de onbedwingbare behoefte aan religie en de wellustige door angst ingegeven aanbidding van iets dat onbekend is.

Ik kan mij herinneren dat ik vaak gedroomd heb dat ik door eigen wilskracht de zwaartekracht kon opheffen en naar boven kon zweven. Zo'n paar honderd meter boven de grond. Serieus, ik lieg niet. Maar hoe moet ik dit nu waarmaken zoals in het geval van de dromen van anderen die hun droom wel wisten waar te maken? Zoals de droom van Mercator. Ik kon zweven boven de grond door een uiterste concentratie van de wil. Daarbij moet illusionist God bij geholpen hebben, want de mens zelf heeft geen vrije wil. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door mercator »

Bepaalde Bijbelse dromen werden wss opgewekt terwijl de dromer klaarwakker was. Dat heb ik altijd gedacht van de psychedelische bad trip van Joannes van Patmos, met die nare draken, hoeren en doodsruiters en nog veel meer. Bestond er toen een equivalent van LSD of de befaamde paddenstoeltjes die je in de koffieshop kan kopen ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dromen van en over God

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik kan mij herinneren dat ik vaak gedroomd heb dat ik door eigen wilskracht de zwaartekracht kon opheffen en naar boven kon zweven. Zo'n paar honderd meter boven de grond. Serieus, ik lieg niet.
Ook dit is niets bijzonders. Komt heel veel voor en ik heb het zelf ook vaak gedroomd. Volgens sommigen gaat hier om uittredingen waarin je met je geest kan vliegen. Je hebt daarbij soms ook een gevoel alsof je met een schok terugvalt in je lichaam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Basilicum. Geen koningsplant maar goddelijke plant

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gods lokmiddel basilicum

Afbeelding

Basilicum voor religieuze doeleinden op een rij.

• In India is basilicum een heilig kruid dat wordt aangeplant bij tempels.
• In Egypte is basilicum gevonden in grafkamers van farao’s.
• Er groeide basilicum rond het graf van Christus.
• Na diens wederopstanding zetten Grieks-orthodoxe kerken het kruid rondom het altaar en gebruiken basilicum om wijwater mee te bereiden.

Iets dat er ook op lijkt: de islamitisch religieuze kolenzak outfit, ook wel de islamitische zwarte pinguïn genoemd. Het religieuze doel van de islamitische kolenzak vrouwen is ondertussen over de gehele wereld bekend: Allah dienen en islamitische mannen geil maken. Omdat een mens nu eenmaal nieuwsgierig is en als moslim wil weten wat er onder Allah's kolenzak gehuisvest zit.

Afbeelding

Godsdienstwaanzin vindt zijn oorsprong in menselijke waanzin. Maar vanuit de vrije-wil-keuze kunnen we er natuurlijk ook om lachen en gruwen.

Basilicum leent zich verder ook nog voor amoureuze doeleinden.

• Wanneer een Italiaanse vrouw op zoek is naar een man, kan ze dit kenbaar maken door een basilicumplant in haar vensterbank te zetten.
• In Roemenië is een koppel verloofd wanneer de jongen een meisje een takje basilicum geeft.
• In Mexico wordt basilicum in de broekzak gedragen als remedie tegen het verliezen van geld of een ontrouwe minnaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Pilgrim »

Ik eet vaak olijven met basilicum als borrelhapje. Lekker.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Basilicum

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Ik eet vaak olijven met basilicum als borrelhapje. Lekker.
Jij bent toch vrijgezel, net zoals ik? :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Bericht door Pilgrim »

Jazeker! :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De beste keuze is niet voor God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Jazeker! :wink2:
Houden zo! Eindelijk gelukkig. Er gaat niets boven de vrije wil (grapje). icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ik ben moslim. Ik wil zielige alleenstaande Allah helpen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Jazeker! Er zijn op dit ogenblik teveel moslims in de wereld die menen dat ze met hun vieze religieuze poep vinger in de pap mogen roeren van onze kennisbeschaving. Neem de leden van ISIS, de koran-kenners bij uitstek. Een sieraad voor het aangezicht van Allah, de voortdurende knecht van Mohammed de keurslager. En ga zo maar door in het wereldje van de islam-oproer tegen de menselijkheid.

Af en toe heb ik toch sterk de indruk dat moslims niet helemaal sporen tussen hun oren. Ze halen Achmeds' en Fatima's als familieleden naar Nederland, in een land met ruim 16 miljoen echte varkens (dus geen ongelovige apen). Ach, patat met mayonaise, daar zijn alle 'reine' goed op de hoogte van de koran moslims allang aan gewend. Eraan gewend dat in alle mayonaise varkensvet verwerkt zit. Misschien drinkt de moslim wel stiekem af en toe een alcoholische versnapering. Stiekem natuurlijk, want anders is hij voor zijn islamitische buurtgenoten geen moslim meer en verdient hij een stevig pak rammel namens Allah.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam hoort thuis in het vergeetboek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Ik heb niks met de inhoud van het Christendom. Wat ik er goed aan vind is dat de katholieke kerk op tijd door had dat de Antieke beschaving verreweg superieur was aan de achterlijke praatjes van Mozes en Jezus en de Romeinse organisatie helemaal overnam tot in de naamgeving toe: de paus is de Pontifex Maximus en de kardinalen de senaat van het oude Rome. De bouw van de kerken is een kopie van de romeinse basilica en ga zo maar door. Een eeuw of tien later is de katholieke kerk dan opnieuw helemaal op de kar gesprongen van de moderne wetenschap en daar heeft onze Westerse beschaving de vruchten van geplukt.

Nu op dit moment is dat christelijke gewoon een soort onschadelijke folklore geworden en zo hoort het ook.
Daar gaat het om. Inderdaad, om de actualiteit.

Het christendom is een gezellige saamhorige onschadelijke folklore anno 21e eeuw. Islam daarentegen is nog altijd een achterstandsreligie met barbaarse schadelijke woestijn folklore, gevoed door opruiende niet in onze kennisbeschaving thuishorende imams die nog altijd menen dat de historische Mohammed een zegen voor de mensheid is.

Dat moslims nog altijd niet begrijpen dat het tegendeel tegen hen pleit doet ons in meerderheid zuchten:

Lieve God, heb medelijden met ons, verlos ons van het kwaad dat met islam gepaard gaat en doorgaans uit Marokko komt. Amen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam hoort thuis in het vergeetboek

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Daar gaat het om. Inderdaad, om de actualiteit.
Klopt . Wat het christendom ooit betekend heeft is nu van geen belang meer, de houdbaarheidsdatum is sinds de Verlichting verstreken. Nu kopen we andere producten, ons door wetenschap en technologie aangereikt.
Ik begin meer en meer tot de slotsom te komen dat Jezus een cabaretier was in een tijd toen zoiets pas 2000 jaar later zou uitgevonden worden. Die onnozele primitieve Joden toen namen zijn grappen en grollen dus ernstig . Dat zou nog allemaal zo geen probleem zijn geweest en in het begin konden de Romeinen daar ook wel mee lachen, tot die Joden de Romeinen begonnen te chanteren: schakel die Jezus uit of we betalen geen belastingen meer! De Romeinen kozen voor het geld natuurlijk en zo is heel dat passieverhaal geschiedenis geworden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam hoort thuis in het vergeetboek

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Het christendom is een gezellige saamhorige onschadelijke folklore anno 21e eeuw.
Dat zou het moeten zijn, gezellig wat babbelen over Jezus en zijn rare fratsen van 2000 jaar geleden onder het genot van een glaasje wijn en het snuffelen aan een wierookvat. Helaas moeten de huidige pastoors "in het leven staan" en zich met vanalles bemoeien waar ze geen verstand van hebben. Daar heb ik gisteren een bijzonder ongepast en ergerlijk voorbeeld van gezien. De pastoor van de Sint Vitus kathedraal van Hilversum leidde de herdenkingsmis voor de doden van MH17 . In plaats van daarbij te blijven smokkelde die sukkel "aandacht vragen voor het leed overal in de wereld, ook in de Gazastrook" in zijn preek. t Kan haast toch niet anders dan dat nabestaanden hier ziedend van ergernis op gereageerd moeten hebben ? Dat hun verdriet wordt misbruikt voor het verplichte Gutmenschen riedeltje ? Maar niemand stond op om hem met dat wierookvat op zijn gezicht te meppen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het huis islam staat op instorten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Menige moslim denkt gelijk te hebben wanneer hij beweert dat niet islam gevaarlijk is, maar de mens.

Dat mag dan wel waar zijn, maar de KORAN is hoe dan ook een boek waarin Allah als een weerzinwekkende sadistische duivel wordt afgeschilderd en daarnaast blijkbaar nog vele mensen van de islam aanspreekt en inspireert.

In het NIEUWE TESTAMENT, het leerboek voor christenen, komt zo’n wraakzuchtige monsterlijke god in het geheel niet voor. Dus moslims! Geef het maar toe, het huis van de islam staat zo wankel als een dronken kerel, die nauwelijks nog op zijn benen kan staan. Dat gammele huis van de islam komt mede door het achterstallige onderhoud. Alle funderingen van de islam zijn zo rot als verrot hout. Het huis van de islam staat op instorten. Het is slechts een kwestie van tijd en aftellen. Ik geef toe, het toegeven door moslims vanwege hun bouwvallige huis is een pijnlijke operatie die behoorlijk zeer doet. Ik begrijp dat best wanneer je generatie op generatie voor de gek bent gehouden.

Elk huis - ook dat van de islam - vervalt tot een ruïne wanneer er geen regelmatig onderhoud plaatsvindt en onderdelen niet vernieuwd worden die aan vervanging toe zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrije wil als erkenning van de zondige mens tegenover God

Bericht door Hans v d Mortel sr »

GODSDIENSTWAANZIN! Weet iemand ook waarom?

Jazeker! Iemand die een religie aanhangt is overtuigd van een regenwolk waaruit pamfletten neerdalen naar de aarde.

Religieus ingestelde mensen zijn geestelijk gehandicapte mensen. Logisch! Geen affectie met de werkelijkheid, met de realiteit van het bestaan.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Maak honden en katten ook gek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kerkdienst voor honden en katten

ln haar kerk in schaarsbergen, tegen Arnhem aan, houdt predikant Wilma Hartogsveld zondag een dierendag-viering. Iedereen is welkom met zijn hond, kat of konijn.

Wat zegt de Bijbel over huisdieren?
“Wacht even, de poes springt net op mijn schoot.”

Nu we het er toch over hebben, welke huisdieren heeft u zelf eigenlijk?
“Ik heb hier nogal een dierentuin. Het geluid dat je net hoorde, is de poes. Daarvan hebben we er twee. En we hebben twee honden. De katten en honden leven overigens heel vredig met elkaar samen. En in het weitje achter de pastorie staat mijn paard.”

Terug naar de beginvraag: wat zegt de Bijbel over huisdieren?
“Eigenlijk niets. In de Bijbel komen wel gedomesticeerde dieren voor. Maar dat zijn vooral geiten en schapen, voor bijvoorbeeld wol. Huisdieren zoals wij die kennen, komen niet voor. Het waren echt andere tijden. Honden komen er helemaal slecht vanaf. Die keren terug naar hun eigen braaksel, staat er. En in het verhaal van Job likken ze zijn wonden.”

ls het dan niet lastig om een preek over huisdieren te houden?
“De preek gaat over God die een verbond sluit met Noach en alle levende wezens, zoals je dat leest in het negende hoofdstuk van Genesis. Ja, God is niet zuinig met zijn zegen. Het gaat in dat gedeelte over de zorg voor het kwetsbare, alles wat ons is toevertrouwd.”

Wie heeft de dierendagviering eigenlijk bedacht?
“Het is een initiatief van internetkerk Mijnkerk.nl, de digitale pioniersplek van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Een paar keer per jaar is er een offline bijeenkomst, die voor iedereen te bezoeken is. Bezoekers van de website hebben het regelmatig over hun huisdier. In berichten die ze posten of digitale kaarsjes die ze aansteken, bijvoorbeeld als er een huisdier is doodgegaan. Hoewel de Bijbel er niet over spreekt en huisdieren ook in de kerkelijke traditie niet geen grote rol spelen, is het volgens mij goed er de aandacht op te vestigen.”

Kunt u dat uitleggen?
“In het pastoraat blijken huisdieren een bron van troost en levensvreugde. Bijvoorbeeld als een partner overlijdt. ‘Mijn hond is waarvoor ik mijn bed nog uitkom’, hoor je dan wel eens. De kerk wil bij het gewone dagelijkse leven aanwezig zijn, zo'n viering als deze hoort daar ook bij. Misschien is de rol van dieren in de kerk wel wat onderbelicht gebleven.”

ls er gedacht aan drinkbakken, brokjes en poepzakjes in de kerk?

“Het is hier in Schaarsbergen een landelijke omgeving. Rond de kerk is genoeg groen om de hond uit te laten. Ik denk dat de meeste honden goed zijn opgevoed. Mijn eigen hond tilt echt zijn achterpoot niet op als ik ergens op bezoek ben. Maar voor het geval dat, zijn er poepzakjes.”

Zijn alle dieren welkom?
“Ik ga ervan uit dat mensen hun gezonde verstand gebruiken. Ik heb als stelregel dat ieder dier welkom is waarmee je ook bij de dierenarts in de wachtkamer rustig kunt zitten. Een konijn in een mandje op schoot is dus prima. Een valse Dobermann Pinscher lijkt me niet zo’n goed idee.”

Interview door GERRIT-JAN, KLEINJAN (Trouw 3-10-2014)

Zo 05/10 15.30u, dierendagviering mlijnkerk.nl, dorpskerk,
Kemperbergerweg 806, Arnhem-Schaarsbergen

Afbeelding
Ds Wilma Hartogsveld: "in de bijbel komen vooral geiten en schapen voor."

Wat heerlijk toch dat dit allemaal mogelijk is in onze tolerante kennisbeschaving anno nu. Kunnen wij ons iets dergelijks op de aarde voorstellen in een moskee? UITGESLOTEN! Daar zijn moslims te arrogant, betweterig, a-sociaal en bovenal PAS ECHT GODSDIENSTWAANZINNIG voor. Die vervelende aan de zandbak van het walgelijk terroristische stuk ongeluk Mohammed gerelateerde moslims laten elke dag in onze samenleving een brevet van onvermogen zien. Niet willen genezen van hun weerzinwekkende kankerreligie islam, niet willen integreren, in alles zich superieur willen voelen aan in hun ogen door roverhoofdman pedofiel Mohammed afgewezen miserabele tolerante andersdenkende samenleving.

Marokkanen en Turken met een baan kunnen blijven. Maar Mohammedanen horen beslist niet thuis in onze kennisbeschaving. Of het moet zijn als parasieten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie