Godsdienstwaanzin! Weet iemand ook waarom?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Bijna de hele wereld lijdt eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Mensen lijden aan godsdienstwaanzin omdat zij stom zijn. Onnozel, en niet in staat om zelfstandig te denken. Het zijn lafaards die liever anderen napraten dan de moeite nemen om enig zelfstandig onderzoek te doen. Met andere woorden, het zijn lamzakken met een slap karakter en een nutteloos leven. Het generale kenmerk bij hen is:

ANGST!

Angst, bij de fantasieloze onnozelen voor iets dat niet bestaat! :question:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Bijna de hele wereld lijdt eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

Wat ik mij ook afvraag is wat er met het geld gebeurt dat de Jehovah's Getuigen aan de club schenken. Ik ben het alleszins na navraag niet te weten gekomen. Er is geen sprake van een voorleggen van de boekhouding, als er iets aan de lokale Koninkrijkszaal moet hersteld worden gebeurt dat via een aparte inzameling. Ik neem aan dat het geld uiteindelijk in Brooklyn terecht komt, maar wat dan? Ik zie als uiterlijke kentekenen van het JG geloof alleen de boekjes Wachttoren en Ontwaakt, maar wat gebeurt er in Jehovah's naam toch met dat geld dat de miljoenen zusters en broeders van overal ter wereld aan de beweging schenken?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Bijna de hele wereld lijdt eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Wat ik mij ook afvraag is wat er met het geld gebeurt dat de Jehovah's Getuigen aan de club schenken. Ik ben het alleszins na navraag niet te weten gekomen. Er is geen sprake van een voorleggen van de boekhouding . . .
Klopt! Dit is een groot geheim. NIEMAND WEET DIT. Ik raad wel iedereen aan die naar New York gaat om Brooklyn te bezoeken. Daar bevindt zich een stad in een stad vol met gebouwen die het Wachttoren Genootschap toebehoren. Die club beschikt in Californië over gigantisch grote boerderijen waarbij ze in hun eigen voedsel voorzien. Ze beschikken over eigen plantages. In Brooklyn hebben zij hun eigen bakkerijen, eigen wasserijen, eigen drukkerijen, etc. Zij beschikken over de beste eigen advocaten wereldwijd. Allang voordat Nederland verplichte rampenplannen instelde voor zijn gemeenten, beschikte de Jehovah’s Getuigen al over dit soort perfecte draaiboeken. Zij zijn in staat om in no time waar ook ter wereld bij rampen snelle adequate hulpverlening te bieden aan hun geloofsaanhangers en aan andere slachtoffers die uiteraard op de tweede plaats komen.

Wat hebben ze nou eigenlijk niet in beheer? DUS OOK HUN EIGEN BANKZAKEN! Vergelijk dit nu eens met de islam. In tegenstelling tot de organisatie van Jehovah’s Getuigen die als een eenheid van gelid bekend staat over de hele wereld en als een goed geoliede machine haar werk doet en tevens ook nog een club van vredelievende godaanbidders is die NOG NOOIT in het nieuws is gekomen met agressief, laat staan moordzuchtig gedrag. Hoe dit komt? Simpel! Zij zijn Jezus-aanhangers die dit in praktijk brengen. Met uitzondering voor iemand die uittreedt omdat hij zich niet langer kan verenigen met de indoctrinerende leer van de Wachttoren en zijn redactieteam. Zo iemand moet ervaren dat de leer van Jezus niet langer op hem van toepassing is.

Waarom worden moslims dan geen Jehovah’s Getuigen die in dezelfde god geloven als mohammedanen? Omdat moslims uit een criminele religie afkomstig zijn, DE ISLAM! In islam is moord en doodslag net zo’n gemeengoed tegen afvalligen als de suikerzoete overtuiging van enkele moslims in Nederland en de rest van de wereld dat islam voor vrede en een zachtaardige goedgemutste vredelievende Mohammed staat, die geen vlieg kwaad heeft gedaan. Iets wat volledig bezijden de waarheid is. Maar tja . . met de waarheid nemen mohammedanen het niet zo nauw. Zoals zij anderen met het grootste gemak van de wereld bedriegen, bedriegen zij voornamelijk ook zichzelf. :twisted:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Bijna de hele wereld lijdt eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Klopt! Dit is een groot geheim. NIEMAND WEET DIT. Ik raad wel iedereen aan die naar New York gaat om Brooklyn te bezoeken. Daar bevindt zich een stad in een stad vol met gebouwen die het Wachttoren Genootschap toebehoren. Die club beschikt in Californië over gigantisch grote boerderijen waarbij ze in hun eigen voedsel voorzien.
Ik vraag me echt af wat er zou gebeuren als een Broeder of Zuster eens een heel beleefde brief naar Brooklyn stuurt met de vraag om eventjes de jaarbalans te mogen inkijken. Zou toch maar een heel respectvolle en nuchtere vraag zijn? Maar dat is dus naar ik vernomen heb in Getuigen kringen totaal not done, en ik vraag me af waarom. Als Getuigen nooit liegen kan dit toch geen enkel probleem zijn?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Bijna de hele wereld lijdt eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Klopt! Dit is een groot geheim. NIEMAND WEET DIT. Ik raad wel iedereen aan die naar New York gaat om Brooklyn te bezoeken. Daar bevindt zich een stad in een stad vol met gebouwen die het Wachttoren Genootschap toebehoren. Die club beschikt in Californië over gigantisch grote boerderijen waarbij ze in hun eigen voedsel voorzien.
Ik vraag me echt af wat er zou gebeuren als een Broeder of Zuster eens een heel beleefde brief naar Brooklyn stuurt met de vraag om eventjes de jaarbalans te mogen inkijken. Zou toch maar een heel respectvolle en nuchtere vraag zijn? Maar dat is dus naar ik vernomen heb in Getuigen kringen totaal not done, en ik vraag me af waarom. Als Getuigen nooit liegen kan dit toch geen enkel probleem zijn?
Getuigen doen niet anders dan liegen. Omdat ze een ander napraten. Dat geldt voor alle religie. Het stompzinnig gedachteloos napraten van de ander. Ik word nog razend op mijzelf als ik hier aan denk! Twaalf jaar lang heb ik kritiekloos alle suggestieve teksten uit de Wachttoren aangehoord. Maar juist die suggestieve teksten waren de aanleiding dat ik mij steeds meer ging irriteren aan de ’goddelijke’ macht van deze godsdienstwaanzinnige sekte geleid door een paar overjarige oude mannetjes in Brooklyn die geen tegenspraak dulden! En los daarvan, ze lulden uit hun nek. De logica van verschillende bijbelse teksten waren zo in flagrante tegenspraak met elkaar, dat zelfs de JG-ouderling daar een kinderachtig doorzichtig niet verklarend antwoord op had. Kortom, de organisatie van de Jehovah’s Getuigen is net zo miserabel ontspoord in de gunst van de almachtige God als de islam. Met dit verschil dat de JG vredelievend is namens Jezus.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Petra
Berichten: 271
Lid geworden op: za dec 13, 2008 10:13 am

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door Petra »

Ik denk dat het Vaticaan zijn boekhouding ook niet openbaar maakt. Het is eigenlijk wel de grote overeenkomst in de monotheistische godsdiensten,degenen die aan de touwtjes trekken: ze zijn rijk en machtig en hebben veel bezittingen. Terwijl dat niet overeenstemt met de intenties van hun geloof.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Petra schreef:Ik denk dat het Vaticaan zijn boekhouding ook niet openbaar maakt. Het is eigenlijk wel de grote overeenkomst in de monotheistische godsdiensten,degenen die aan de touwtjes trekken: ze zijn rijk en machtig en hebben veel bezittingen. Terwijl dat niet overeenstemt met de intenties van hun geloof.
En daarom - ik herhaal - hoeven we van islam niets te vrezen. Het is EEN grote ongeorganiseerde bende!
Dat zit hem in de genen van de arabier. Hij is ongeorganiseerd vanwege zijn tomeloze wantrouwen en achterdocht naar zijn eigen soortgenoten. Dat hebben ons de oorlogen van de arabieren tegen Israël geleerd. Ondanks een overmacht aan arabieren en materieel hebben zij steeds met hun slappe piemel tussen de benen rechtsomkeerd moeten maken. Vanwewge hun onderlinge achterdocht en ongeorganiseerde bende.

Zo is het tussen arabieren, in de islam en bij alle mohammedanen wereldwijd:

EEN ONGEORGANISEERDE BENDE VAN HUICHELACHTIGE LOSGESLAGEN GODSDIENSTWAANZINNIGEN. :twisted:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: En daarom - ik herhaal - hoeven we van islam niets te vrezen. Het is EEN grote ongeorganiseerde bende!
Dat zit hem in de genen van de arabier. Hij is ongeorganiseerd vanwege zijn tomeloze wantrouwen en achterdocht naar zijn eigen soortgenoten.
Zo gauw de moslims proberen een georganiseerde militaire actie op poten te zetten loopt het gegarandeerd mis, omwille van de redenen die je aanhaalt. Ze zijn te achterlijk en slordig om zo iets tot een goed einde te brengen, dat eindigt altijd in een smadelijke nederlaag. Ze leggen dat dan wel uit als een gigantische overwinning, maar dat pretje kunnen we hen dan wel gunnen. Daarom vind ik het zo bijzonder dat er altijd maar gebazeld wordt dat we moeten oppassen voor de schurkenstaten Iran, Syrië etc., is belachelijk, als ze daar ook maar 1 raketje op Israël richten worden die met alle moslims erin door de IDF met de grond gelijk gemaakt. Ze zullen nooit direct Israël aanvallen want ze weten hoe dat afloopt.

Het grote gevaar van de Islam is juist de sluipende Islamisering van binnen uit hier in Europa, door vreedzame immigratie vanuit de échte schurkenstaten Marokko en Turkije. Een termietenplaag is ook een ongeorganiseerde bende maar ze kunnen wel verdomd veel schade aanrichten en heel je woonomgeving onleefbaar maken en dat is wat nu net hier onder onze neus gebeurt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De idioot die zich gek verklaard.

Bericht door hans van de mortel »

Het was 1870. Het jaar waarin een start werd gemaakt met de orde der Jehovah’s Getuigen onder instigatie van de afgedwaalde Zevende Dags Adventist T.C. Russell, de stichter van deze waanzinnige tot de grenzen van het verstand testende orde die begon met de alleraardigste naam ’Bijbelonderzoekers’. Later bleek dat zij niets meer hoefden te onderzoeken omdat zij bemerkt hadden dat zij de waarheid in pacht hadden en beseften dat zij deze waarheid in anderen moesten implanteren. Ja, zo gaat dat met door de gehaktmolen van het verstand doorgedraaide godsdienstwaanzinnigen.

1870. Het was 18 juli, plaatselijke tijd in Rome. In Rome woedde een zeer hevige storm. Eén van de zwaarste onweersbuien die de stad ooit heeft geteisterd barstte los. Was dat louter toeval of was het zo door God beschikt? Je weet maar nooit. Het was in ieder geval een groots moment. Een zeer voornaam historisch tijdstip in de leer van de Rooms Katholieke kerk. In de St. Pieter was een grote menigte mensen verzameld. Door het noodweer was de verlichting uitgevallen. Bij het geweld van donder en bliksem, terwijl de regen door het gebroken gelas van het dak stroomde tot vlakbij de plaats waar de paus stond, las Pius IX in de duisternis, slechts bij het licht van een kandelaar, de gewichtige bevestiging voor VAN ZIJN EIGEN ONFEILBAARHEID!

Na de boodschap van de pauselijke onfeilbaarheid te hebben gehoord, werd het natuurgeweld een ogenblik overstemd door een daverend applaus! Een enorme menigte mensen was aanwezig om getuige te zijn van de afkondiging van het meest gedurfde dogma. Een dogma dat in feite de kroon stamt en met God en Zijn heilig Woord de spot drijft, doordat de paus voor zichzelf de onfeilbaarheid heeft oipgeëist.
Dit is wellicht het grootste woord dat ooit uit een mensenmond is voortgekomen en ook nog officieel als kerkelijk dogma is aanvaard! En dan nu te bedenken dat die huichelachtige CDA-fractie met hun meest huichelachtige porem erbij zit alsof er nooit iets in de orde van walgelijke misselijkmakende arrogantie en zelfverheerlijking heeft plaats gevonden.

Alle christelijke partijen treffen blaam vanwege hun onuitputtelijke schijnheiligheid en overeenkomstige onbetrouwbaarheid. Het is maar dat u het weet! En wat ik voor mijzelf weet en geheel voor mijn eigen verantwoordelijkheid neem waar ik recht op heb, is dat die zogenaamde christelijke geloofsbeleidenaars ziekelijke psychopatische teringlijders moeten zijn! :twisted:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

Er is geen intellectueel of filosofisch verschil tussen al die godsdiensten, alleen de vorm en de methode om de zieltjes te sussen of te winnen verschilt. Eigenlijk is het te dwaas voor woorden om als atheïst "in discussie" te gaan met de bindings-freaks(re-ligere is latijn voor vastbinden), dat brengt ze alleen maar op het idee dat zelfs de atheïst hen ernstig neemt.

Het doet me denken aan de woorden van de Romeinse filosoof Seneca. Zoals de meeste gecultiveerde Romeinen vond hij al dat gedoe van Jupiter en Mars en Venus maar een hoop onzin, maar toen een collega hem s verontwaardigd vertelde dat godsdiensten nutteloos zijn antwoordde hij ach welnee, die zijn juist héél goed !: de dwazen geloven erin, de slimmen drijven er de spot mee en de machthebbers vinden het nuttig.

Dat de getuigen van Jehovah op hetzelfde moment boven de doopvont werden gehouden als het dogma van de Pauselijke onfeilbaarheid wist ik niet, maar het is wel een ironisch moment van de geschiedenis: totaal onafhankelijk van elkaar verklaren Russell en de Paus zich tegelijk onfeilbaar!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:Dat de getuigen van Jehovah op hetzelfde moment boven de doopvont werden gehouden als het dogma van de Pauselijke onfeilbaarheid wist ik niet, maar het is wel een ironisch moment van de geschiedenis: totaal onafhankelijk van elkaar verklaren Russell en de Paus zich tegelijk onfeilbaar!
LEUK TOCH OM TE BESEFFEN HOE ONGELOOFLIJK GELOVIG ZIJN KAN?
Hoe de christen het ook verwoordt en zich in allerlei miserabele uitvluchtige kronkels probeert te wentelen, het feit blijft bestaan dat in de ogen van de reformatie-volgelingen iets goeds is ontstaan uit de puinhopen van het verderfelijke geloof in Jezus Christus zoals vorm gegeven door de Rooms Katholieke kerk uit eerste hand. Het is tenslotte dat criminele tuig onder leiding van de misselijkmakende curie en zijn vieze onsmakelijke pauzen die vorm hebben gegeven aan de bijbel, het meest corrumperende boek aller tijden. Een boek dat in zijn mystieke achterlijkheid menigeen op het verkeerde been heeft gezet, die meende geloof te moeten hechten in een boek dat door een hogere rangorde - God, wie dat ook mag zijn - was bepaald. Als een excuus om het leven te aanvaarden zoals het is. Hallo! Om het leven te aanvaarden zoals het is? Daar hebben we toch geen God of wat voor kleurrijke placebo voor nodig?

Iedereen die een religie of wat voor andere waanzin aanhangt om daarmee zijn dromen een bestemming te geven is in mijn ogen een dwaas! Wees jezelf. Dat is al moeilijk genoeg.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

. . . het verderfelijke geloof in Jezus Christus zoals vorm gegeven door de Rooms Katholieke kerk . . .
Met het geloof in Jezus Christus is niet veel mis. Maar wel zoals door de RK-kerk is misbruikt. Dit nog even voor alle duidelijkheid. Als we de bijbel erbij halen heeft Jezus veel wijze woorden gesproken. Hij was tenslotte een orthodoxe jood. En joden zijn nu eenmaal heel wijze mensen. Geen atheïst die een kwaad woord over Jezus zal zeggen. Waarom zou hij?
Laat de moslim eens de uitspraken van Jezus ter vergelijking naast die van Mohammed leggen. Wie dan nog durft te zeggen dat hij een oprechte moslim is, is een grote bedrieger van zichzelf. Ach, we weten het toch allemaal van de allahtone islamaanhanger. Het ontbreekt hem aan verstand. Aan zelfstandig kritisch denkvermogen.

Waarom is de islam zo gewelddadig en niet voor rede vatbaar? Wat dacht u van het onderstaande?

Jezus VERBOOD zijn volgelingen hun zwaard te gebruiken. (Mattheüs 26:52)

Mohammed OVERTUIGDE zijn opvolgers om hun zwaard te gebruiken. (sura 8:65 / soerat al-anfaal :65)


Het probleem met islam is dat islam met zijn primitieve heidense koranboekje een anti-beschaving leert. Alles is tegen ons en revers. Kortom, islam hoort hier in Nederland en in elk beschaafd land NIET thuis.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef: Hij was tenslotte een orthodoxe jood. En joden zijn nu eenmaal heel wijze mensen.
Hmmm....de wijze Joden zijn diegenen die hun religie als een soort vroom fabeltje beschouwen en er zéker niet naar leven. Bij lachwekkende en debiele scenes bij de klaagmuur door carnavalesk uitgedoste orthodoxe Joden zie ik niet veel verschil met moslims/
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

GODSDIENSTWAANZIN! Elke religie lijdt eraan.

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
hans van de mortel schreef: Hij was tenslotte een orthodoxe jood. En joden zijn nu eenmaal heel wijze mensen.
Hmmm....de wijze Joden zijn diegenen die hun religie als een soort vroom fabeltje beschouwen en er zéker niet naar leven. Bij lachwekkende en debiele scenes bij de klaagmuur door carnavalesk uitgedoste orthodoxe Joden zie ik niet veel verschil met moslims/
Sorry, is mijn fout. Ik generaliseer en dat is eigenlijk niet correct. Dan reageer ik ook vaak zwart-wit, maar dat maakt de zaak wel zo duidelijk. Je hebt natuurlijk honderd procent gelijk. Ik neem mijn woorden terug. Hiermee wordt duidelijk gemaakt dat ik niet zonder de corrigerende hand van anderen op dit forum kan.
Trouwens, dat religie de grote boosdoener is van onnoemelijk veel mensenleed in de geschiedenis, daar is iedereen het wel over eens, toch?

En in het geval van Jezus - hij heeft heel veel mooie dingen gezegd - was hij nu zo wijs of niet? Hij was wijs, maar als ’Verlosser’ zeker niet de slimste van de klas. Hij is tenslotte - onnodig - vroegtijdig gestorven als een slechte reclame voor God, notabene zijn vader. En als koning van de joden? Wat een afgang! Je hebt helemaal gelijk. Religie verbroedert plaatselijk egoïstisch en inhalig in de zin van volslagen dwaasheid. Religie leidt tot onberedeneerde godsdienstwaanzin met volop heidense rituelen en gebruiken waarbij elke sekte bloeddorstig strijdt voor zijn betweterigheid inzake de enige ware aanbidding van zijn verstandsverbijstering. BAHH! :twisted:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door Ariel »

Mijn hemel Hans. Wat ben jij snel om te praten.
Ik vond het juist zo’n sympathieke post die je gemaakt had, en nu komt er een Joden hater met een opmerking , en gelijk sla je om als een blad van een boom.

Heb jij ooit last gehad van een Jood, bijvoorbeeld dat hij jou probeerde te bekeren tot het Jodendom, of heeft ooit een Jood in Nederland geprobeerd om zijn levenswijze aan ons op te dringen ?

Wat jij in je laatste post deed in deze draad was zwart-wit reageren. De post daarvoor was behoorlijk genuanceerd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

joden meest intelligent

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:Mijn hemel Hans. Wat ben jij snel om te praten.
Ik vond het juist zo’n sympathieke post die je gemaakt had, en nu komt er een Joden hater met een opmerking , en gelijk sla je om als een blad van een boom.

Heb jij ooit last gehad van een Jood, bijvoorbeeld dat hij jou probeerde te bekeren tot het Jodendom, of heeft ooit een Jood in Nederland geprobeerd om zijn levenswijze aan ons op te dringen ?

Wat jij in je laatste post deed in deze draad was zwart-wit reageren. De post daarvoor was behoorlijk genuanceerd.
Misschien moet ik alweer op vakantie . . . Zoals je gemerkt heb ben ik best wel om te praten. Laat ik voorop stellen dat ik joden ken als het meest vredelievende volk op aarde vanaf de jaartelling. En wat nog veel belangrijker is, dat is wat nu telt. Hoe zijn joden nu? Hoe zijn de christenen? Hoe zijn atheïsten? Ik denk dat Mercator het ook zo niet bedoeld. Het gaat om de waanzin die religie kenmerkt. Dat is nog maar een select groepje, inderdaad extreem, doorgeslagen joden. Net zoals bij de christenen. Met al die kleine gekke extreme groepjes hebben we geen problemen als mensheid. Wij hebben alleen problemen met een uiterst primitieve achterlijke cultuur die zich islam noemt en geassocieerd is aan een door een analfabeet bedachte godslasterlijke zelfverheerlijking.

Deze groep brengt onmenselijke wezens voort. Terroristen. Mensen die zichzelf levend aan hun God opofferen. In wat voor krankzinnig tijdperk leven wij dankzij dat achterlijke moslimgeloof? Want niet elke moslim is terrorist, maar elke terrorist is bijna altijd wel een moslim. Kortom, waar wij heel goed kunnen samenleven met atheïsten, christenen en joden, schijnt dit niet te lukken met moslims. Dat is volgens moslims onze schuld. Omdat wij geen moslim willen zijn. Joden laten iedereen vrij. Dat is gelukkig nu ook zo met de christenheid. Ik heb er allemaal niet zo’n moeite mee wanneer mensen zich verlagen tot dwaasheid en godsdienstwaanzin. Alleen . . . ik moet er niet door gehinderd worden. Moslims hangen de islam aan. En islam is de koran. Islam en de koran is voor mij hetzelfde als fascisme en dus onacceptabel. Daarom vind ik dat alle moslims het land uit moeten. Want geen moslim is hier verplicht zich moslim te noemen.

En de wijsheid van de joden? Ach, als ik het woord wijsheid had vervangen door intelligentie had Mercator waarschijnlijk anders gereageerd. Want joden behoren tot de meest intelligente soort. En de moslims tot de minst intelligente. Dat kan toch niet ontkend worden? Ook niet door moslims. Want die mogen niet liegen van Allah naar hun broeders toe.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door Manon »

Als je je in een wespennest gemanoeuvreerd hebt wordt het hoe langer hoe erger als je je er probeert uit te praten Hans.

Ik bemerk dat jij ook al gebruik maakt van het woord "mensensoort" ... :razz: :question: vermits we het woord "ras" niet (meer) mogen gebruiken.
Bovendien is het helemaal falikant om het woord "ras" te gebruiken in combinatie met het woord "jood".

Nu vind ik dat "joden" het ons de laatste 70 jaar ook wel moeilijk maken natuurlijk: want "jood" is evenmin alleen maar een religie, "jood" is ook evenmin alleen maar een bepaald volk ... maar nèt dat willen religieuze joden nu wèl net hebben. "jood" kan ook geen nationaliteit zijn, want dan ben je Israelier, alhoewel er ook niet-joodse israeliers zijn, en wèl joodse nederlanders etc....


Antisemitisme begint ook moeilijk te worden: arabieren zijn ook semieten (afstammelingen van "sem" zeker?)

Wie was "Sem"? de handelaar? Terwijl Kain de landbouwer was en Abel de eerbare nomadische veeboer? Beetje de Wild West geschiedenis in pre-historische vorm?

Toch wel typerend voor de achterlijkheid van de homo sapiens dat we anno 2009 nog steeds met die oer-maatschappelijke indeling bezig moeten zijn omdat (en ik verdenk de geslepen handelaar daar toch wel van) er eentje op het lumineus idee is gekomen om het monotheisme uit te vinden?
----------------

En ja! het joodse "volk" heeft effektief een PAK meer Nobelprijswinnaars en positieve bijdragen tot de ontwikkeling der mensheid voortgebracht dan volgens mij enige andere "mensensoort". Nochtans waren ze niet echt met heel veel.
Stel je even voor dat die achterlijke mentaalgestoorde gek uit de 7de eeuw eens geen navolging had gekregen van die achterlijke mentaal gestoorde gek uit de twintigste eeuw.....

Eeen controversieel boekje over "die dertiende stam", waar de meeste Nobelprijswinnaars uit voortkomen ..... :

Where do the Ashkenazi Jews come from?
http://198.62.75.1/www2/koestler/" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: joden meest intelligent

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:[ Ik denk dat Mercator het ook zo niet bedoeld. Het gaat om de waanzin die religie kenmerkt.
Als ik in zwarte vodden uitgedoste fanatieke Joden zie, net zoals de moslimvrouwtjes, en met even lange baarden als de moslimmannetjes even stompzinnige rituelen zie uitvoeren heeft dat niks met JODENHAAT te maken, maar met een simpele vaststelling. In se zijn de 3 hersenspinselen van de 3 Bedriegers Mozes-Jezus-Mohammed een trilogie, en totaal irrelevant in een moderne maatschappij. Alles wat er voor positiefs zou kunnen instaan kan je met wat gezond verstand ook wel bedenken.

In Nederland overheerst het idee dat je als Islamhater wel alles wat Joods is moet ophemelen, maar als je de Joodse "Heilige Geschriften" bekijkt zie je dat die net zo achterlijk zijn als de Koran. Al een geluk dat geen moderne Israëli zijn besluitvorming van die boekjes zal laten afhangen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door naar boven »

Alle Nobelprijzen ten spijt trappen de joden massaal in het doorzichtigste onzinverhaal dat ooit bedacht is.
Deze grenzeloze naïviteit, die voortspruit uit pure angst om hun eigen dwangneurose te bevragen, hebben ze overigens gemeen met de de christenen.

"Hebben ze een heilig boek?"
"Ja!"
"Hebben ze een profeet?"
"Ja!"
"Hebben ze opperwezens?"
"Ja!"
"Hoeveel?"
"Een!"
"Mooi. Dan is de islam een monotheïstische religie net zoals het jodendom en het christendom en aangezien er maar één opperwezen bestaat is het eigenlijk hetzelfde. Dus zijn het onze vriendjes en net zo benauwd als wij om maar iets van de zekerheden en verworvenheden op te geven."

Zo heeft het kunnen gebeuren dat een doctrine, die door een middeleeuwse roverhoofdman is ontworpen om zijn macht uit te breiden en zijn handlangers te motiveren, door miljoenen godsdienstverslaafden is geaccepteerd als een wereldreligie.
Ze schijnen totaal niet te beseffen dat met de erkenning van deze perverse nepreligie hun eigen zoete waan dagelijks besmeurd wordt.

Hoe willen ze bereiken dat de kortzichtigen onder de atheïsten het onderscheid gaan zien tussen gemaakt en nagemaakt als ze zich niet ondubbelzinnig distantiëren van het surrogaat?
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door Manon »

Hoe willen ze bereiken dat de kortzichtigen onder de atheïsten het onderscheid gaan zien tussen gemaakt en nagemaakt als ze zich niet ondubbelzinnig distantiëren van het surrogaat?
ha ja, maar dààr was Mo wel clever genoeg in om te zorgen dat er doorgeseind werd dat "de joden de heilige schrift hadden vervalst".

Wat me nu in feite het meest intrigeert is dat Mo in feite niet of amper refereert naar christenen. Zouden die in Saoudi te weinig aanwezig zijn geweest? of zou het toch die monnik Bahirageweest zijn die - weliswaar door zijn eigen gemeenschap verguisd - hem de nodige "doorseiningen" heeft gegeven?

Noteer alvast dat met het bovenstaande wiki-artikel ook een en ander aan de hand is :cool:
dit is de nederlandse versie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bahira-legende" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door BFA »

Christelijke versie

De christelijke versie is wat anders. In de langste, meest uitgewerkte versie van de legende is Mohammed een slimme en welbespraakte jongeman als hij, ergens in de woestijn, de monnik Bahira ontmoet. Bahira ziet dat er een wolk boven de jongen zweeft en vertelt hem dat hij is voorbestemd om `de voorspelling van de Zonen van Ismaël' (uit het Bijbelboek Genesis) in vervulling te brengen. Hoe weet u dat, vraagt de jongeman. Bahira antwoordt dat God hem dat in een visioen heeft laten weten. Mohammed wil dan weten wie God is en zo ontstaat er een gesprek waarin de monnik hem stap voor stap inwijdt in de basisbeginselen van het christendom.

Mohammed bekeert zich tot het monotheïsme en hij wil het nieuwe geloof ook onder zijn mensen verkondigen. Hij vraagt de monnik hoe hij de Arabieren, die gewend zijn om stenen en hemellichamen te aanbidden, kan winnen voor het geloof in één God. Bahira bedenkt een list: hij zal een wonder in scène zetten. Hij zal een boek schrijven, dat op de hoorns van een koe doen en naar Mohammed sturen. Mohammed moet dan tegen zijn mensen zeggen dat God hem het boek gezonden heeft. Het plan slaagt, de Arabieren zien er een wonder in en bekeren zich tot één God.
Zal waarschijnlijk zo ongeveer gegaan zijn.
Voor de analfabete Arabieren, moet het boek zelfs zonder koe al een wonder geweest zijn.
Volgens Sylvain Gougenheim hebben Christenen het Arabisch schrift ontwikkeld om de bijbel naar de Arabieren te kunnen brengen.
Niet slim van de Christenen te denken dat een analfabete Mohammed de essentie van het boek zou begrijpen. Ook weinig inzicht van die Christenen in de psychologie van een volk van rovers. Dachten die Christenen echt dat het zo makkelijk zou zijn?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

circe schreef:Wat me nu in feite het meest intrigeert is dat Mo in feite niet of amper refereert naar christenen.
Mohammed is een grote zak. Een intens grote bedrieger. Maar weten die achterlijke moslims veel die nooit een boek lezen. Zij zijn de slijmballen van de onnadenkende achterlijkheid die kenmerkend is voor aanhangers van de islam.

Omstreeks 900 (de vooruitgang kunnen ook moslims niet ontkennen met hun vette geldbuidel die elk jaar richting Marokko verdwijnt) was er Abu Nasr Muhammed ibn Al- Farakh Al-Farabi. Wie was hij? Hij was van Perzische afkomst en werd in Turkestan geboren. Dus was hij zeer zeker geen analfabete arabier zoals Mohammed. Zijn belangrijkste leermeester was - ondanks dat hij moslim was - Abu Bishr Matta ibn Yunus, een aristotelische CHRISTEN uit Syrië.

In zijn tijd werd hij befaamd in de HELE MOSLIMWERELD. Men noemde hem de ’tweede leraar’, na Aristoteles. God Jezus nog aan toe. Waren die moslims toen echt nog een beetje beschaafd? Blijkbaar. Helaas is er van die Griekse en christelijke beschaving voor moslims niets meer over gebleven. Zij verkozen liever haat en ongemak te zaaien tegenover wijsheid en gemak. Dat zien we nu terug bij bijna alle moslims. Zij hebben een verschrikkelijke achterstand in hun generatieve ontwikkeling. Voor ons komen moslims over als volslagen achterlijk opgeleide mensen zonder enige vorm van actuele beschaving.

Al-Farabi die omstreeks 900 befaamd was in de HELE MOSLIMWERELD aanvaardde de Koran als geopenbaarde waarheid, MAAR ALLEEN BINNEN DE EIGEN CULTURELE CONTEXT. De islam kan niet worden uitgevoerd, omdat andere culturen hun eigen symbolische expressie van de waarheid kennen.

Is er ergens in Europa ook maar één ayatolla, moefti, imam, kalief, mahdi of moellah te vinden die dit aan moslims onderwijst?

O ja. Om de koran te begrijpen hebben die klootzakken en leiders van de islam minstens zes jaar studie nodig. Dit soort achterlijkheden maakt die achterstand van al die allahtone islamaanhangers in Nederland des te meer inzichtelijk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door naar boven »

circe schreef:
Hoe willen ze bereiken dat de kortzichtigen onder de atheïsten het onderscheid gaan zien tussen gemaakt en nagemaakt als ze zich niet ondubbelzinnig distantiëren van het surrogaat?
ha ja, maar dààr was Mo wel clever genoeg in om te zorgen dat er doorgeseind werd dat "de joden de heilige schrift hadden vervalst".
Een reden te meer voor een jood of christen om een helder - dus vernietigend - standpunt in te nemen tov de islam, lijkt me..
Of er ontgaat me iets. :shock:
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door mercator »

naar boven schreef: Een reden te meer voor een jood of christen om een helder - dus vernietigend - standpunt in te nemen tov de islam, lijkt me..
Of er ontgaat me iets. :shock:
Wat je ontgaat is m.i. de volkomen misplaatste lotsverbodenheid die "gelovigen" voelen tegen ongelovigen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: GODSDIENSTWAANZIN! Vooral moslims lijden eraan. Waarom?

Bericht door naar boven »

mercator schreef:
naar boven schreef: Een reden te meer voor een jood of christen om een helder - dus vernietigend - standpunt in te nemen tov de islam, lijkt me..
Of er ontgaat me iets. :shock:
Wat je ontgaat is m.i. de volkomen misplaatste lotsverbondenheid die "gelovigen" voelen tegen ongelovigen.
Aangenomen dat je met 'gelovigen' christen, joden bedoelt en met 'ongelovigen atheïsten: ik suggereer geenszins dat er een dergelijk gevoel van lotsverbondenheid bestaat bij de 'gelovigen'.
Bovendien redeneer ik vanuit het standpunt van de atheïst: terwijl de atheïst mogelijk het dramatische verschil onderkent tussen het christendom/jodendom enerzijds en de islam anderzijds, weigeren de christenen en de joden zich ondubbelzinnig van de islam te distantiëren.

Mocht je met 'gelovigen' moslims bedoelen en met 'ongelovigen' de joden, christenen (de mohammedaanse optiek, dus): die lotsverbondenheid wordt slechts zo af en toe voorgewend, maar is er evenmin. Andersom is die er wel..
RTFM
Plaats reactie