De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Hans v d Mortel sr

Re: De utopie van de VRIJE wil

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jun 28, 2019 5:00 pm

Een vrije wil is zonder meer onontbeerlijk om het goede in de mens boven te halen.

Ontbreekt die vrije wil, dan is de mens in wezen eerder slecht dan goed en aangewezen op wat in commissie besloten wordt, omdat het goede anders overheersend zwart blijft door het slechte in de mens dat de boventoon voert. LOGISCH TOCH?

DE SMERIGSTE WEDSTRIJD OOIT. EINDELIJK TIJD VOOR GEEL EN ROOD. ALS EEN POGING OM HET SLECHTE IN DE MENS DE KOP IN TE DRUKKEN

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Wo Jul 03, 2019 3:50 pm

"Gejat" van onze prozaïst, humorist en realist Hans v d Mortel sr

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 04, 2019 1:02 am

King George schreef:"Gejat" van onze prozaïst, humorist en realist Hans v d Mortel sr

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 04, 2019 9:48 am

Afbeelding

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Sep 01, 2019 8:35 am

Volgens mij zijn we weer terug in de tijd van het Wilde Westen.

- Herstel - Volgens mij viel het toen nog wel mee. Ik kan mij niet herinneren dat er zo maar voor de gein, uit balorigheid, uit verveling, uit psychische gestoordheidsovertuiging, mensen werden 'kalt gestelt'.

De doodstraf heerste in volle glorie. Is helaas om hypocritische achterbakse schijnheiligheidsreden afgelast. Want wie in staat is met de waarheid bevriend te blijven weet dat met de toename van de domme, voor het leven ongeschikte, wereldbevolking het geweld een enorme toename te zien heeft gegeven.

Zowel mannen vrouwen als dieren hebben geen vrije wil. Zij zijn overgeleverd aan de altijd tegenwoordige kwellende Tijdgeest.

In tijd van oorlog geldt zonder excuus de doodstraf. Maar in deze tijd wordt iedere misdadiger die een moord begaat met clementie omringd. Oorlog pleit misdadigers blijkbaar vrij. Wie kennis heeft van de Tijdgeest gaat zijn land niet verdedigen bij een inval door de 'vijand'. De Islam is een vredelievende religie zo leren ons de haatimams. Islam zal en moet de wereld overheersen. Volgens mij gaan wij dan in elk geval minder belasting betalen dan nu het geval is. [icon_lol.gif]

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”