De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Hans v d Mortel sr

Re: De utopie van de VRIJE wil

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Jun 28, 2019 5:00 pm

Een vrije wil is zonder meer onontbeerlijk om het goede in de mens boven te halen.

Ontbreekt die vrije wil, dan is de mens in wezen eerder slecht dan goed en aangewezen op wat in commissie besloten wordt, omdat het goede anders overheersend zwart blijft door het slechte in de mens dat de boventoon voert. LOGISCH TOCH?

DE SMERIGSTE WEDSTRIJD OOIT. EINDELIJK TIJD VOOR GEEL EN ROOD. ALS EEN POGING OM HET SLECHTE IN DE MENS DE KOP IN TE DRUKKEN

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

King George

Berichtdoor King George » Wo Jul 03, 2019 3:50 pm

"Gejat" van onze prozaïst, humorist en realist Hans v d Mortel sr

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 04, 2019 1:02 am

Afbeelding door King George geplaatst is zichtbaar.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op Zo Sep 22, 2019 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Jul 04, 2019 9:48 am

Afbeelding

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Sep 01, 2019 8:35 am

Volgens mij zijn we weer terug in de tijd van het Wilde Westen.

- Herstel - Volgens mij viel het toen nog wel mee. Ik kan mij niet herinneren dat er zo maar voor de gein, uit balorigheid, uit verveling, uit psychische gestoordheidsovertuiging, mensen werden 'kalt gestelt'.

De doodstraf heerste in volle glorie. Is helaas om hypocritische achterbakse schijnheiligheidsreden afgelast. Want wie in staat is met de waarheid bevriend te blijven weet dat met de toename van de domme, voor het leven ongeschikte, wereldbevolking het geweld een enorme toename te zien heeft gegeven.

Zowel mannen vrouwen als dieren hebben geen vrije wil. Zij zijn overgeleverd aan de altijd tegenwoordige kwellende Tijdgeest.

In tijd van oorlog geldt zonder excuus de doodstraf. Maar in deze tijd wordt iedere misdadiger die een moord begaat met clementie omringd. Oorlog pleit misdadigers blijkbaar vrij. Wie kennis heeft van de Tijdgeest gaat zijn land niet verdedigen bij een inval door de 'vijand'. De Islam is een vredelievende religie zo leren ons de haatimams. Islam zal en moet de wereld overheersen. Volgens mij gaan wij dan in elk geval minder belasting betalen dan nu het geval is. [icon_lol.gif]

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Sep 22, 2019 1:11 pm

Frits Wester neemt een rustpauze – dit kan de werkgever doen, als een werknemer een alcoholprobleem heeft

Aanleiding voor de rustpauze van Wester is de uitzending van RTL Nieuws op 8 september waarin de gevierd politiek verslaggever beschonken leek te zijn. De uitzending “verliep niet zoals RTL en de kijker hem gewend zijn. RTL is daarover in gesprek gegaan met Frits”, aldus RTL Nieuws.

Eerder zei Wester over zijn optreden die dag moe te zijn geweest, en niet dronken. Dat was niet de indruk van veel kijkers, bleek op sociale media. Het leidde ertoe dat RTL besloot dat Wester voor het eerst in jaren geen verslag mocht doen van Prinsjesdag.

Wanneer je in dienst bent en door ziekte niet kan werken, moet het loon worden doorbetaald door de werkgever. Maar geldt dat ook bij “gezondheidsproblemen, gerelateerd aan alcohol”?
De wet schrijft voor dat een werkgever maximaal twee jaar (104 weken) minimaal 70 procent van het loon doorbetaalt als een werknemer uitvalt door ziekte. De vraag of Wester ziek is, is een interessante.
Ziek of verwijtbaar handelen?

Als een werknemer alcoholproblemen heeft, is een belangrijke vraag of er sprake is van een verslaving of niet. Een verslaving aan alcohol of drugs geldt als een chronische ziekte, valt te lezen op Arbeidsrechter.nl.
Als werkgever moet je de werknemer hierbij ondersteunen en helpen met het oplossen van de verslaving. Het gebruik van verdovende middelen leidt niet zomaar tot arbeidsongeschiktheid, maar een verslaving wél, stelde het hof in Den Bosch. Dat werd later bevestigd door het hof in Den Haag, schrijft juridisch adviseur Flynth.nl.

Afbeelding

AD 20 sept 2019 - Parlementair verslaggever Frits Wester zal vanwege ‘gezondheidsproblemen gerelateerd aan alcohol’ de komende tijd niet te zien zijn bij RTL Nieuws. Dat heeft de nieuwszender vanochtend bekendgemaakt. Vorige week deed Wester verhalen over zijn vermeende alcoholgebruik nog lachend af als ‘gelul’.

Als de mens een vrije wil heeft, zou geen enkele instantie verplicht moeten zijn Frits Wester te helpen. Want dan blokkeer je zijn vrije wil.

Wat wel logisch is, wanneer Frits Drankorgel zelf om hulp vraagt en dat ook uit eigen zak betaalt. Met je vrije wil kies je immers zelf voor de muziek die bij jou als drankorgel past.
Hetzelfde geldt voor misdadigers. Als je weet dat je de doodstraf krijgt wanneer je gepakt wordt als inbreker, aanrander, verkrachter, moslim, wat is dan nog het probleem om de doodstraf te accepteren vanuit de vrije-wil-gedachte? Maar iedere misdadiger wordt blijkbaar altijd als uitzondering gerekend in het hebben van een vrije wil op het moment van zijn misdaad.

De wereld bestaat grotendeels uit in God gelovige mensen die honderd procent zeker weten dat God bij de mens een vrije wil inplantte. Door ongehoorzaam te zijn aan God en van de verboden vrucht te eten, werd de mens, zo leert de Bijbel, veranderd van de mens zonder vrije wil in het slachtoffer van de wraak van God in de mens MET een VRIJE WIL.

Het logisch denken gaat vooral gelovige mensen slecht af. Waarom? Omdat ze doorgaans als verwarde mensen door het leven gaan. Haast onopgemerkt, maar toch. Want de gelovige heeft zijn hele denkwijze gelegd in de geest van God.

De ongelovigen, die ook geloven in de vrije wil, hebben dat te wijten aan het feit dat zij uitblinken in arrogantie en domheid en nooit twijfelen aan hun intelligentie zodat zij niet als dom aangerekend worden.

We leven in een dwaze onlogische wereld. Normaal wordt de rotte appel uit de mand verwijderd. Onze zogenaamde beschaving, die uitblinkt in hypocrisie, spaart kosten nog moeite om de rotte appel op te poetsen en weer rijp voor consumptie te maken waarbij maar al te vaak de mooie fraaie gezonde appelen in de mand aan hun lot worden overgelaten.

Ik ben ervan overtuigd dat die rotte appel geen vrije wil heeft. Net zo min als de mens. Maar gooit niet iedereen die rotte appel weg? Ja toch?

LOGISCH TOCH!

King George

Berichtdoor King George » Zo Sep 22, 2019 1:29 pm

Dat RTL zo vaak als eerste de Miljoenennota welke voor allen onder embargo stond kon presenteren, zou dat kunnen komen doordat de journalist Frits Wester zijn interviews vaak in Nieuwspoort afnam, waardoor bij drankgelag zaken ontfutseld werden?
Het morele gelijk ligt bij het volk

Respectabele fora de moeite van een bezoek meer dan waard:
Haarlems Vrije Mening Forum Uitingsvrij 3.2

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Sep 22, 2019 2:38 pm

King George schreef:Dat RTL zo vaak als eerste de Miljoenennota welke voor allen onder embargo stond kon presenteren, zou dat kunnen komen doordat de journalist Frits Wester zijn interviews vaak in Nieuwspoort afnam, waardoor bij drankgelag zaken ontfutseld werden?

Hahaha! [icon_lol.gif] Dat zou best eens zo kunnen zijn.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Di Sep 24, 2019 10:43 am

Afbeelding

Stinkende islamitische kutreligie gaat met haar tijd mee

De voor het milieu dramatische klimaatopwarming en toename van de wereldbevolking ligt niet ten grondslag aan de zogenaamde rationele vrije wil die elke keuze dirigeert, maar aan de onbedwingbare wellustige behoefte aan seks. Afrika en de rest van de moslimwereld bevestigen dit.

Het is de wil van Allah die gepaard gaat met het dragen van een schaamhaarlap voor de moslimvrouw die haar overigens niet behoedt voor de wellustige wil van haar man. Islam is geen religie maar een veroveringsideologie die in de voetsporen van de historische pedofiele psychopaat profeet en oorlogscriminele sadist Mohammed het vermoorden van andersdenkenden aanbeveelt. Verder wist de aan veelwijverij zich bezoldigde Arabische analfabeet te melden, nadat hij een kijkje mocht nemen in het Hellevuur van zijn digitale knecht Allah, dat de meeste mensen die het uitschreeuwden van de pijn in het onmenselijke weerzinwekkende helse foltervuur, vrouwen zijn (Hadith boek 2:28). Kenmerk van de kracht van het racistisch fascistisch sadistisch moslimgeloof.

Religieus geweld is bij westerse beschavingswet in niet-moslimlanden verboden, dus hebben moslims wereldwijd zich toegelegd op het parasiteren op onze kenniseconomie en beschaving. Overigens met veel succes!

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Do Okt 03, 2019 11:46 am

Als er iets duidelijk wordt gemaakt met de bijbeltekst in Genesis 1:26, dan is het wel dat de mens geen vrije wil heeft.
Verder zei God: "Laten wij de mens maken naar ons beeld, overeenkomstig onze gelijkenis, en laten zij de vissen der zee en de vliegende schepselen van de hemel en de huisdieren en de gehele aarde en al het zich bewegende gedierte dat zich op de aarde beweegt, in onderworpenheid hebben."

Huisdieren hebben wij in onderworpenheid - ja - maar hoe staat het met krokodillen? Om nog maar niet te spreken van monsters als vleesetende dinosaurussen.

Afbeelding
Tyrannosaurus Rex

Waarschijnlijk doorzag God zijn eigen onnozelheid niet toen hij de Tyrannosaurus Rex op de mens losliet. Om het uitsterven van de mens te voorkomen gaf hij de voorkeur aan het van de aardbodem verdwijnen van dit vleesetende monster dat - zeker weten - aan een biefstuk per dag niet genoeg had.

De mens sterft door gebrek aan een vrije wil. Logisch. Vandaar dat de mens grossiert in domheid vanaf zijn ontstaan.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Okt 06, 2019 1:35 pm

MENSEN MET EEN VRIJE WIL KIEZEN VOOR LIBERALISME, VOOR DEMOCRATIE, VOOR GEZELLIG MET ELKAAR COMMUNICEREN EN OMGAAN. WAT IS ER MIS MET PLEZIER MAKEN IN HET LEVEN, HOUDEN VAN MUZIEK EN VAN DIEREN? RICHTEN WIJ ONS TOT MOSLIMS DAN KOMEN WIJ TOT DE CONCLUSIE DAT DEZE VREEMDE KAMELENSOORT WAARSCHIJNLIJK GEEN VRIJE WIL HEEFT OMDAT ZIJ ZICH VERENIGD HEBBEN IN DE MISLUKTE MENSENSOORT MOSLIMS.

Wat is het nut voor moslims van hun 2ehands plagiaat- en baggerreligie Islam?

Afbeelding

Het enige zogenaamde nut waar moslims uitsluitend van kunnen dromen, is de hoopvolle onzekere verwachting dat zij met de altijd onbetrouwbare wil van Allah na de dood pas echt mogen beginnen met feestvieren in een paradijs vol met maagdelijke hoeren, alcoholische dranken en eten in overvloed zonder nog langer armoede en ellende te ondervinden. Tot die tijd rest hun een leven van parasiteren op de kenniseconomie en beschaving van de niet in de Islam gelovige meerderheid. KORAN 76:30 – “En niet kunt gijlieden iets willen dan voor zoveel Allah wil. Allah is wetend en wijs.”

Als wij waarnemen hoe Allah al jarenlang moslims mishandelt met zijn wil, tsja . . . dan begin ik bijna in Allah te geloven. KORAN: 5:18 – “Hij vergeeft wie Hij wil en Hij straft wie Hij wil.” Verdomd als het niet waar is. Moslims worden al jaar en dag gestraft. Blijkbaar vervalt de mislukte mensensoort telkenmale in dezelfde fout.

Omdat moslims tot de mislukte mensensoort moslims behoren zijn zij nog altijd overtuigd dat zij eens in de meerderheid zullen zijn en zullen heersen over alle geloof. KORAN: 48:28. Omdat de perverse historische, bepaald niet verse pedofiel, leugenprofeet, psychopaat, sadist, walgelijk persoon, en oorlogszieke Arabier Mohammed, dat 1400 jaar geleden gezegd heeft.

Het zijn de cellen, de genen en het DNA van moslims die door hun geloof in drollemans Mohammed vermalen zijn tot het onbruikbare gruis in de hersenen van mohammedanen.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Vr Okt 11, 2019 9:20 am

Afbeelding
Ontleend aan een onbekende Ahadith van Mohammed, afgeleide van KORAN 76:30

Beseffen moslims dan niet dat zij in het geheel geen vrije wil hebben?

Ik mag aannemen dat wie zich moslim durft te noemen geen enkele twijfel koestert aan de inhoud van de Koran. Stel de vraag op een islamtische site of aan uw moslimbuurman! Het antwoord zal moeten luiden: 'Nee! De mens heeft geen vrije wil'.

Beter kan KORAN 76:30, het woord van boeman Allah, het niet verwoorden:
"En niet kunt gijlieden iets willen dan voor zoveel Allah wil. Allah is wetend en wijs."

Over dat wetend en wijs kan genoeg twijfel uitgestort worden. Want in de Koran lezen we de meest onzinnige teksten die onze wetenschap volkomen belachelijk maken en onderuit halen. Niet verwonderlijk dat uit die achterlijke primitieve islamitische Arabische zandbak uiteindelijk de mislukte mensensoort moslims is voortgekomen.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Nov 17, 2019 5:59 pm

Seks met minderjarige meisjes . . . wie doet zoiets?

Iedereen heeft geen vrije wil. Maar niet iedereen doet zoiets. Behalve de profeet natuurlijk. Want hij staat bij moslims bekend als de perfecte mens.

Kortom, niks mis mee. Mits het meisje in kwestie daar problemen mee heeft. Zo simpel is het. Ik word kotsmisselijk van al dat in de marge gezeik. Als wij dan zo hoog op de morele ladder van het menselijk fatsoen scoren, waarom dan zo overtuigd afkerig zijn tegen de doodstraf als ware het een of ander kankergezwel ?

Wat mij betreft mag de menssoort mogen uitgeroeid zijn. Uiteraard met alle moslims voorop. Wat kan dan nog het probleem zijn? Want een nageslacht is niet meer. De logica ontgaat mij ten enenmale. Iedereen gaat dood. Vroeg of laat. Maar wat niet weet dat niet deert.

Hier draait het allemaal om. Wie dat nog steeds niet beseft,
begrijpt niets van zichzelf.

De natuur kan niet bestaan zonder seks.

Terug naar “Ethiek, Moraliteit en Logica”