De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kevin is het bewijs

Bericht door KevinB »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik heb medelijden met een figuur als Kevin. Aardige jonen en erg intelligent. Leuk dat hij op ons forum was. Hij is namelijk het ultieme bewijs voor mij van de vrije wil die NIET past in de ZEITGEIST. Ik heb dit vaak genoeg aan hem duidelijk proberen te maken. Aan zijn intelligentie lag het niet. Maar waar dan wel aan?
Ik ben de laatste tijd nogal inactief geweest, maar ik ben er nog wel. En ja, ik ben nog altijd bezig met zaken die te maken hebben met politiek en met de islam.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mijn niet vrije wil is sterker dan de vrije wil van Allah!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Alle mohammedanen van het hele land even goed opletten nu!

Dat ik Allah een enorme waardeloze grote klootzak vind en uitsluitend als een soort draaglast kameel van de historische oplichter fantast psychopaat en eersteklas woestijn criminele Arabische oorlogsophitser moordenaar sadist Mohammed beschouw, is langzamerhand wel in heel Nederland bekend en moge bovenal blijken uit de eerbiedwaardige wil van Allah zoals in het YouTube filmpje wordt getoond.

De mens heeft geen vrije wil. Of toch wel beste moslims? Maar hoe zit het dan met de wil van Allah? Baas boven baas. Dus ook, wil boven de wil. Wiens wil is dan de beste wil en de meest dominante?
Het wonder Allah van Mohammed is mij weleens verschenen in mijn droom. Hoe ging dit in zijn werk? Welnu, allerlei enge geluiden, piepende deuren, openslaande ramen die ik toch echt had vergrendeld, onweer en bliksem en . . . de bulderende stem van Allah die mij beval voortaan mijn kop te houden inzake kritiek op Allah, kritiek op moslims en de islam, maar bovenal op heiligschennis van de historische Mohammed.

Ik begon ik mijn slaap wild om mij heen te trappen tot ik wakker werd. Ik zag de openstaande ramen en keek naar buiten om te zien waar Allah zich bevond.

Het was eenzaam en doodstil. Het was midden in de nacht. Geen bliksem te bekennen. Ik schreeuwde zo luid als ik kon: "Waar ben je nou luizige smerige achterbakse hulpprofeet van Mohammed? Kom op met je almacht praatjes en stuur die historische analfabete pedofiele klootzak dan eens op mij af." (Er zijn duizenden Mohammeds in de wereld die zich hoogwaardiger dan Allah achten en zich geroepen voelen het voor hem op te nemen in de wetenschappelijke ervaring dat Allah nog nooit ene reet voor hen betekent heeft). Ik spuugde uit het open raam in de verwachting boven op de kale vol met puisten kop van Allah raak te mikken. Maar helaas. Allah was verdwenen als een haas. Ik sloot de ramen. Maar niet eerder dan dat ik Allah gewaarschuwd had mij nooit meer eens dit kunstje te flikken en mij uit de slaap te halen. Een geintje is leuk, maar het moet wel bij een geintje blijven.
Op de volgende video zien wij een oude man in actie die als godsdienstwaanzinologisch expert genoemd mag worden in de gedenkwaardige leeftijd van zeventig (70) lentes jong. Hoe dat kan? Ik zou zeggen, neem eens een aandachtig kijkje! Het atheïsme, alcohol op zijn tijd en de seks houdt de mens jong. Wat dat laatste betreft is niet de vrouw onmisbaar, maar het eindresultaat. Achterlijke culturen met een religieuze perversie begrijpen dit niet en leveren zich over aan verkrachtingen of afgedwongen seks met vrouwen.

Alhoewel ik al heel lang niet meer ben gaan dansen, ben ik het niet vergeten. Dus maakte ik van de gelegenheid gebruik om in januari in Cuba met de tante van de echtgenoot van de dochter van de nicht van mijn ex mijn kunsten te vertonen.

Kortom: de familie verhoudingen tussen atheïsten zijn heel wat prettiger geregeld en afgestemd op onze kennisbeschaving dan tussen godsdienstwaanzinnige onverlaten van een 1400 jaar geleden traditie.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wijsheid in jaargangen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe kan een mens nou in godsnaam een (persoonlijke) vrije wil hebben als ook de andere mens overtuigt is over zo’n zelfde vrije wil te beschikken?

Heel vroeger dacht men dat de zon een vrije wil had. :smartass:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat is er aan de hand met het Isme?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waar heeft de wereld nou echt last van? Van moslims? Nou . . . wel . . . zie je . . . in bepaalde mate.

Wat dan? De wereld heeft voornamelijk last van zijn eigen bedenksels. Triest, treurig, maar een historisch traumatisch feit dat alom voor verwarring heeft gezorgd onder de maagdelijke denkers zoals ondergetekende. Alle intelligente mensen hebben last van –isme. De meeste ismes zijn bedenkelijk en kunnen gemist worden als kiespijn. Leuk voor een quiz op de TV. Hoeveel ismes weet u zich te herinneren? Om het moeilijker te maken: noem positieve en negatieve ismes! Nieuw te bedenken ismes mag ook,weliswaar met acceptabele uitleg.

Agnosticisme
Allahtonisme
Atomisme
Averoïsme
Behaviorisme
Communisme
Confucianisme
Dadaïsme
Deïsme
Determinisme
Eclecticisme
Empirisme
Empirio
Confucianisme
Criticisme
Fantasisme
Fauvisme
Fideïsme
Fundamentalisme
IdealismeJudaïsme
Impressionisme
Islamisme
Kannibalisme
Katholicisme
Kubisme
Legalisme
Marxisme
Materialisme
Modernisme
Mohammedanisme
Mohisme
Montanisme
Moslimisme
Negativisme
Neoplatonisme
Nihilisme
Nominalisme
Obscuritantisme
Occanisme
Occultisme
Organisme
Panlogisme
Pantheïsme
Piëtisme
Populisme
Positivisme
Protestantisme
Rationalisme
Relativisme
Scepticisme
Seksisme
Sofisme
Solipsisme
Surrealisme
Taoïsme

Deze lijst is vanzelfsprekend onvolledig. Maar dat had u al begrepen. De mens is van lotje getikt. Hij uit zich in raadselen die door een ieder aanvaard dienen te worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

Priapisme. De mannelijke tegenhanger van nymfomanie. Nogal wat negers lijden daaraan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Priapisme

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Priapisme. De mannelijke tegenhanger van nymfomanie. Nogal wat negers lijden daaraan.
Heel goed. Niet aan gedacht. Ze zeggen dat dit komt omdat hun geslachtsdeel altijd zoveel groter is dan de geslachtsdelen van de blanke mens in de beschaafde wereld. De meeste negers neuken als apen dat het een lust is. En Numan maar beweren dat er geen onderscheid in rassen bestaat. Bewijs? Nee nee, je hoeft niet naar Afrika te gaan. Ga maar gewoon naar de Nederlandse Antillen. Je kunt de drijfveren van een ras als koloniale beschaving wel proberen te elimineren, maar lukken doet het nooit. Het ene ras is het andere ras niet. Misschien dat Numan dit nu eindelijk eens wil inzien.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vreemd vrouwelijk gedrag. Vreemd? Waarom?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Boosheid en ergernis

Afbeelding
Voor de overgang is je liefde en zorg om het welzijn van je kinderen en omgeving, sterker dan je boosheid en ergernis. Immers, je wilt de vrede bewaren om je kinderen een veilige en rustige basis te geven voor hun ontwikkeling en groei. Voordat je menstruatie onregelmatig wordt, merk je al dat je prikkelbaarder bent. Je ergert je veel sneller aan mensen en situaties, die je voorheen niet opvielen en die je altijd normaal vond.
Prikkelbaarder word je ook in je werk in de omgang met je collega’s en naar je man en kinderen toe. Je kunt minder van ze hebben en verdragen.

Hoe dichter je bij de overgang komt, hoe ondragelijk het is om afgeleid te worden of bestookt te worden met vragen. Ze doen je soms uiteenspatten van binnen. "Het lijkt wel of ze allemaal afhankelijk van mij zijn. Waarom ben ik altijd verantwoordelijk? Mankeren ze soms wat aan hun handen of hersenen?” vraag je je af.
Tegelijk realiseer je je, dat je dit patroon altijd zelf in stand hebt gehouden. Het voelde ook wel lekker om onmisbaar te zijn.

Langzaam verlies je ge geduld op alle niveaus: thuis en op je werk. Je hersenen veranderen. Je voelt het gerommel van een krachtige vulkaan in je, die op uitbarsten staat. Een stem schreeuwt "Genoeg!”

Je staat op de drempel van een ‘Overgang'
Dr. Christiane Northrup legt het ons allemaal deskundig uit in "Menopause and Beyond"

Hoezo vrije wil?

En de armen van geest maar volhouden dat de mens een vrije wil heeft.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Fred Teeven: "mens heeft vrije wil"

Bericht door Hans v d Mortel sr »

VVD: "Ga in ieder geval stemmen!"

Afbeelding

Vanmorgen om 9.25 uur heb ik in het winkelcentrum dit mini bloemplantje gekregen. Fred Teeven was aanwezig. Een kans om Teeven een paar vragen te stellen laat je natuurlijk niet zo maar voorbij gaan. Een man met een grote video camera stond op te nemen. Of dat ook bij mij het geval was weet ik niet. Ik denk dat de opnames voor de lokale TV bedoeld zijn. Teeven is overigens een best leuke vent.

Afbeelding
Leuke vent. Geeft direct antwoord.

Ik begin met eerst verslag te doen van mijn tweede en belangrijkste vraag aan Teeven: “Heeft de mens een vrije wil?” Daar hoefde Fred niet lang over na te denken. Sterker nog, hij dacht helemaal NIET na en flapte er direct uit: “Jazeker, heeft de mens een vrije wil.” Waarop ik direct verder stoomde met de vraag: ”En hoe zit het dan met homo’s?” Ook nu hoefde Fred niet na te denken. Hij wist het al. Hij antwoordde resoluut: “Dat is uit vrije wil.” Ik zei “Nee, dat is het niet. Het is een afwijking.” Teeven schrok even en reageerde met: “Laat ze het maar niet horen.” Ik vertelde hem dat ik geen moeite heb met homo’s en zelf altijd homo's gekend heb, zoals ook diverse gekleurde soorten mensen en zelfs moslims en dat daar niks mis mee hoeft te zijn. Tot zover wat de Vrije Wil betreft.

Mijn eerste vraag luidde: “Duitsland en ook het voormalige Tsechoslowakije kende al het minimum strafrecht. Hoe denkt de VVD daarover?” Met die vraag was Teeven blij want de VVD is namelijk voor deze wetgeving bij zware misdaden, verzekerde hij mij. Jammer dat ik daar niet verder op ben ingegaan, want minimum strafwetgeving moet gelden voor alle misdaden en niet alleen bij uitsluitend zware misdrijven.
Ik vroeg hem: “Waarom horen we niets meer over de minimum strafwetgeving?” Teeven legde uit dat dit te maken heeft met het samengaan met de PvdA in de coalitie na het afhaken van de PVV. De PvdA is TEGEN minimum strafwetgeving.

Verder gaf ik uiting aan mijn ongenoegen over de enorme hoeveelheden inbraken in Nederland die ernstige geestelijke schade veroorzaken bij de gedupeerden. Een moord is ernstig, maar we gaan allemaal dood. Dat is sarcastisch door mij bedoeld. Het geheugen van de computer kun je wissen, maar niet wat eenmaal in je hersenen is opgeslagen. En vooral vrouwen hebben enorme moeite met het verwerken van het trauma dat ontstaat na een inbraak.

Ik wilde niet te lang door zeiken en daalde met mijn boodschappentas in de hand via de roltrap af naar de AH. Helaas vergat ik hem nog de opdruk op mijn tas te laten zien.

Afbeelding
Dit plaatje is in januari gemaakt bij Lidl in Muiden en geeft niet de situatie met Teeven weer.

Resumerend. Fred Teeven is er zeker van dat:

• De mens een Vrije Wil heeft (daar was Thij 100% van overtuigd)
• Homo’s er zelf voor kiezenhomo te zijn.

Verder weten we dat de VVD voor minimale strafwetgeving is en de PvdA TEGEN. :sly7:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door erniesam »

Vrije wil?

Ik wil graag piloot worden, maar ik draag een bril.
Ik wil graag presentator worden, maar ik stotter.
Ik wil graag Europees kampioen tafeltennis worden, maar heb daar het talent niet voor.
Ik wil graag zwerfkatten opvangen, maar ben allergisch voor katten.
Ik wil graag president van de VS worden, maar ik ben daar noch mijn ouders geboren.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door H.Numan »

Ik wil graag mohammedaan worden, maar ben gek op spek. :cry:

Het gebrek aan vrije wil is overigens een links dogma: de maakbare mens. Je kunt mensen sturen naar het gewenste gedrag met ge- en verboden. Ergens zit daar toch iets vaud in... de mens blijkt niet zo gemakkelijk te kneden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
erniesam
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 4:28 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door erniesam »

Ik ben geleerd dat de notie van een vrije wil is opgegooid door bijbelexegeten om het kwaad in de wereld te verklaren. Uiteraard dekt dit de lading niet, maar ze hadden tenminste een excuus. En linkse lui kunnen dit uitermate goed gebruiken om hun ideologie te ondersteunen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door H.Numan »

Grotendeels wel. Maar dat "kwaad" als begrip doet religie nou net de das om. JUIST en met name die met een fobie voor alcohol. Van alle monotheïstische religies gaat het mohammedanisme het verst in 'omni'. Hun god is zo machtig dat logica op 'm (allah (VSOP) is uiteraard voorzien van een fluit) afglijdt als ware het kritiek op Wilders. Geen spatje blijft zitten.

Als allah (VSOP) het wil kan hij zich optillen aan z'n bretels of een vierkant rondje maken. No problem.
Zo machtig is onze allah (VSOP)!!! :vhappy; :muslima:

Als die machtige god (of het een maan of zonnegod is doet niet ter zake) niet in staat is om het "kwaad" te voorkomen is het eigenlijk geen almachtige god. En als die het niet wilt, is het helemaal geen liefhebbende god. Epicurus zei dat al millennia geleden.

Ik schrijf "kwaad" tussen aanhalingstekens omdat het een buitengewoon relatief begrip is. De efficiëntie van een ooievaar wordt door de kikker gezien als het ultieme kwaad. Andersom, de ooievaar zal het camouflage pak en de beweeglijkheid van zijn maaltijd als bijzonder kwaadaardig beschouwen.

Zelfs klip en klare gevallen van pure kwaadaardigheid zoals de overvallers in Deurne worden door anderen als voorbeelden gezien van .... (vul maar in; wees creatief).

Iedereen heeft vrije wil. En iedereen heeft omstandigheden die zijn vrije wil beïnvloeden. Ik was geboren voor een dubbeltje, en zou met heel veel moeite en inspanning mogelijk een kwartje kunnen worden. Maar een piek of een rijksdaalder? Onmogelijk! Deels is dat vrije wil - ik wil zoveel inspanning niet leveren - en deels omstandigheden: het aantal arrebeiers kinderen dat miljonair of minister president wordt kan je op de vingers van 1 hand tellen.

Dus Hans heeft gedeeltelijk gelijk als hij ons constant over die vrije wil zit te vervelen, maar niet helemaal. Nog afgezien van het feit dat hij het te pas en vooral te onpas in koeien van letters ter sprake brengt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

SEKS SEKS en SEKS. De niet-vrije wil weet er wel raad mee

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef: Hoe leg je het in godesnaam uit dat gays seksueel evenveel interesse in vrouwen hebben als in labradors?
Echte homo's zijn geen Gods wetten overtreders of aanstoot gevende viezeriken zoals in het Oude Testament aan de in God gelovige joden wordt opgedrongen en die volgens goed traditioneel joods geloof gedood zouden moeten worden. Homo's zijn mensen zoals u en ik. Met twee armen en twee benen en een achteruitgang. Geen mens is godverdomme hetzelfde. Denk alleen maar aan de smaken die verschillen. En zo is het ook met de seks. De ene man (vooral Surinamers) vallen op vrouwen met enorme achterwerken. Andere mannen vallen op borsten. Vrouwenborsten welteverstaan, maar dat zou ook best een aantrekkelijke mannelijke torso mogen zijn. Wat de een lekker vindt, ervaart de ander als vies. Er zijn zelfs vrouwen die er alles aan doen om zo goed mogelijk onaantrekkelijk voor een man te zijn. Die kiezen voor de skelet-vorm. Mogelijk dat alleen een andere vrouwelijke skeletslet wat ziet in iets van de vrouwelijke genus. De niet-vrije wil heeft namelijk een ingebouwd beperkt keuze menu.

SEKS is juist zo'n prachtig voorbeeld dat klip en klaar duidelijk overheersend aantoont dat de mens überhaupt geen vrije wil heeft. Numan zelf heeft dat ergens in het draadje over homo'sgoed uitgelegd. Laat dus niemand mij nu uitleggen dat de man een vrouw verkiest boven een lekkere vent omdat hij zo nodig aan de rest van de wereld duidelijk wil maken dat hij een vrije wil heeft. (deze tekst graag in je gedachte in stieren letters uitvergroten)

Het taboe met betrekking tot homo's is voortgekomen uit de domheid die de kerk met zijn vaak walgelijke religieuze overtuiging en alwetendheid over God zo graag voorstaat. Verstandige mensen begrijpen dat de meerderheid NOOIT de waarheid in pacht heeft. Die is slechts voorbehouden aan een paar enkelingen die er niet prat op gaat de waarheid te overheersen, maar daarentegen het logisch redeneren hanteert met respect voor andersdenkenden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je een andersdenkende geen grote lul mag vinden. Vinden is altijd fatsoenlijk. (Geestelijk) martelen en (geestelijk) dood maken vanuit je overtuiging is pas echt walgelijk, respectloos en mens onwaardig. Die eer komt alle godsdienstwaanzinnigen toe. We hebben nauwelijks een idee hoeveel mensen er geestelijk gestoord en sociopaat zijn. En niet alleen godsdienstwaanzinnigen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Pilgrim »

Vrije wil: met dank aan ruis in het brein?

Geschreven door Caroline Kraaijvanger op 20 juni 2014

Wij mensen kunnen naar ons eigen idee vrije keuzes maken. Nieuw onderzoek suggereert nu dat we dat te danken hebben aan de ruis in ons brein. Het bevrijdt ons van oorzaak en gevolg en stelt ons in staat om ‘vrijelijk’ te kiezen.

De onderzoekers verzamelden een aantal proefpersonen en zetten ze voor een scherm. De proefpersonen kregen de opdracht zich te concentreren op het centrum van dat scherm. Zo af en toe verscheen er iets op het scherm en dan moesten de proefpersonen ervoor kiezen om naar de linker- of rechterkant van het scherm te kijken. Terwijl de proefpersonen met dit experiment bezig waren, werd hun hersenactiviteit gemeten. De onderzoekers waren vooral benieuwd naar de hersenactiviteit kort voor de proefpersonen een beslissing namen.

Voor het keuzemoment
Wanneer mensen een keuze maakten, zagen de onderzoekers hoe een golf aan elektrische activiteit zich naar specifieke delen van het brein begaf. Maar veel interessanter was de activiteit die ze vóórdat mensen bewust een keuze maakten, zagen. Zo’n 800 milliseconden voor de onderzoekers die golf aan elektrische activiteit door het brein zagen gaan, was er ook activiteit in het brein. “Nog voor er iets op het scherm verscheen, bepaalde de staat waarin het brein op dat moment was of je naar links of naar rechts keek,” vertelt onderzoeker Jesse Bengson.

Ruis
De activiteit die de onderzoekers maten voordat mensen bewust een keuze maakten, was niet echt een signaal. Het was eerder ‘ruis’: elektrische activiteit die altijd in het brein aanwezig is en waarvan onderzoekers lang dachten dat het niet echt een functie had. Dit onderzoek suggereert nu dat deze ‘ruis’ de weg vrijmaakt voor ‘vrije wil’. “Het voegt een willekeurig effect toe dat ons in staat stelt om los te komen van oorzaak en gevolg.”

Eerdere studies
Het onderzoek onderschrijft een studie uit de jaren zeventig. Een psycholoog mat toen de hersenactiviteit voordat een proefpersoon in reactie op een visuele prikkel al dan niet besloot om op een knop te drukken. Hij ontdekte dat er al activiteit in het brein zichtbaar was voordat de proefpersoon aangaf een beslissing te hebben genomen. Een zwakte in het onderzoek van deze psycholoog was dat de proefpersonen zelf moesten aangeven wanneer ze een beslissing namen. De psycholoog moest op het woord van de proefpersonen vertrouwen. In dit nieuwe onderzoek konden de onderzoekers met zekerheid vaststellen dat er sprake was van hersenactiviteit voordat mensen een keuze maakten.

De studies roepen heel interessante vragen op. Want in hoeverre mag je eigenlijk van vrije wil spreken als de staat van het brein – voordat we bewust een keuze maken – al zo’n sterk stempel op die keuze drukt?

http://www.scientias.nl/vrije-wil-met-d ... ein/102464
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Van een vrije wil kan beslist geen sprake zijn

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kan iemand met een vrije wil zo ontzettend liegen, bedriegen en vooral zichzelf zo ongelooflijk en ongehoord voor de gek houden zoals anderhalf miljard mohammedanen dat gewoon zijn te doen?

Er staat wat er staat en niks anders of het moet er staan
Nu kunnen maar weinig moslims op de wereld lezen - dat is waar. Maar je mag veronderstellen dat ayatolla’s, moefties, imams, kaliefen, mahdies of mollah’s wel degelijk geleerd hebben te lezen en ook in staat zijn de analfabete moslims in duidelijk verstaanbaar Arabisch voor te lezen uit de Koran. Er staat wat er staat en wij in onze kennisbeschaving weten dat maar al te goed. Dat ligt even anders bij de corrupte rechterlijke macht in Europa; bij hen komt kennis van de Koran even zeer ongelegen. Dus geen corrupte rechter zal zeggen dat hij de Koran heeft gelezen, waarmee godsdienstwaanzin in de verpakking 'godsdienstvrijheid' voor het primitieve heidense islamitische woestijnvolk de komende jaren gewaarborgd is en rechters verlost zijn van hun verantwoordelijke morele rechtvaardige gezag. Wat rest is hun corrupte machtsuitoefening in opdracht van de staat dat ten doel heeft de weerloze massa zoveel mogelijk van de werkelijkheid af te houden met list, bedrog en een overmatige hoeveelheid waas voor de ogen.

Afgoderij ware kenmerk van islam
Koran staat vol met de meest smerige walgelijke onmenselijke teksten van heidense oorsprong. Dus de vraag is gerechtvaardigd waarom niet één mohammedaan ageert in termen van: "Daar wil ik als recht geaard goed mens niks mee te maken hebben. Ik wil mijn eigen verstand gebruiken en dat niet inruilen voor het smerige gedachtegoedje van een voor mij onbekende Arabische woestijn roverhoofdman met een hoog op de hitlijst genoteerde pedofiele waardering."

Beschikte Mohammed over een beneden Amsterdams peil IQ?
Tussendoor kan de vraag gesteld worden wat er mis was met de hersenen van Mohammed dat hij niet in staat was te leren lezen. Hij had zich 1400 jaar geleden toch een oud rijk wijf getrouwd waarmee hij twee strontvliegen in één klap had gevangen: leren fietsen op een oude fiets en leren lezen van een oude heks.

Het geloof van de moslim komt geen mens ten goede
Het moge duidelijk zijn dat aan de hand van het rotsvaste geloof in Mohammed door anderhalf miljard moslims in de wereld, en door zijn knecht Allah geopenbaarde Koran, die dag in dag uit aanzet tot geweld, de mens geen vrije wil heeft. Maar gelukkig is niet iedereen uit hetzelfde hout gesneden. Stel je voor zeg! Want anders waren er geen joden, christenen, atheïsten, chinezen, eskimo's en bosnegers geweest. Zo blijft er tenminste nog wat te lachen over. Want je kan toch moeilijk spreken dat Allah op de hand van de moslim is geweest.Ik kan het mij in ieder geval niet herinneren. Echt niet. Alle hedendaagse genoegens van het leven worden bewerkstelligd via de hersenen van de judaïst, christen en atheïst. Of hij nu eskimo, jood, indiaan, chinees, blond, bruin of zwart is, het maakt niet uit. Zolang hij maar géén moslim is, want die zijn niet in staat ook maar iets ten goede van de mensheid uit te vinden.

Alhoewel gezegd dient te worden dat niet iedere moslim een terrorist is, mogen wij met recht en kennis vaststellen dat bijna elke terrorist op zijn minst een goede moslim is.

Neger met hoog IQ verstoort traditioneel kinderfeest
En dat zou iedere rechter aan het denken moeten zetten. Mogelijk is zo'n rechter verstandsmoe of overwerkt door akkefietjes aangaande een prachtig kinderfeest dat verstoord dreigt te worden door de een of andere artistieke geest gestreste Surinamer die zelf geschrokken is bij de ontdekking van zijn buitensporig hoge IQ en op grond van die ontdekking gemeend heeft onze kennisbeschaving de les te moeten lezen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrije wil is als een val zonder parachute

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kan iemand in slaap vallen als hij dat wil? Nee, daar moet men zijn hersenen voor conformeren. Dit lukt echter niet door het simpelweg te willen.

Geen mens is vrij. Laat staan dat er een vrije wil bestaat. Logisch. Waarom zijn mensen toch zo overtuigd van de vrije wil? Denken ze dan nooit goed hierover na? Mensen geven vaak een onbewust antwoord zonder eerst na te denken. Als ze er goed over zouden nadenken, zouden ze dat vast niet willen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geen mens is vrij

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Schilderij van de Nederlandse kunstenaar Frans de Kok.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Van een vrije wil kan beslist geen sprake zijn

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:de een of andere artistieke geest gestreste Surinamer die zelf geschrokken is bij de ontdekking van zijn buitensporig hoge IQ en op grond van die ontdekking gemeend heeft onze kennisbeschaving de les te moeten lezen.
Zo zie je maar weer, intelligentie is ook niet alles. 8-)
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De juiste keuze

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als de logica en de vrije wil botsen zal een van de twee het onderspit moeten delven.

Zou ik het logisch denken niet meer kunnen volgen, dan voel ik mij mensonwaardig. Veel mensen hebben een schromelijk gebrek aan juiste gevoelens. Iedereen in een niet moslim land is vrij om te kiezen. Ik kies dan voor de logica en gun de 'vrije wil' met alle plezier aan de moslim achterlijkheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bestaat er soms een gefragmenteerde vrije wil?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je hebt een vrije wil of je hebt hem niet. Logisch toch?

Dus waarom Mercator nu in godsnaam overtuigd is van een beetje vrije wil en met slechts 5% genoegen wil nemen, zoals hij mij gisteren in Breda nog eens verzekerde, is voor mij volslagen onlogisch en niet te verhapstukken. Vrije wil? Dat is 100% of niks. Want als de dokter zegt: "meneer Mercator stopt u maar met het medicijn gebruik, wan u bent voor 5 % genezen," dan denk ik dat hij direct op zoek gaat naar een andere arts die wel spoort tussen zijn oren. Mercator en ik sporen allebei niet. Gelukkig betreft dit spoor maar 5%.

Afbeelding
Foto Mercator
2 oktober 2014. In de prachtige kerk te Breda. Vroeger wisten ze wel wat architectonische bouwkunst inhield. Waarom zien we nooit moslims in zo'n kerk? Ik bedoel, dit zijn wonderen van de architectuur en daar mag je best van onder de indruk zijn als atheïst, maar ook als super gelovige moslim. Zou het misschien met angst te maken kunnen hebben in het niet willen erkennen van de superioriteit van onze eeuwen oude kennisbeschaving? Tsja, al die bouw rommel van de islam en de kamelenstront van de historische terrorist Mohammed steekt wel erg schril af tegen de super waardering voor vredesduif Jezus. Daar wil geen moslim mee geconfronteerd worden. Sterker nog, hij haat dit. Al die kopvodden in Nederland maken pure propaganda voor ISIS. Propaganda voor afbraak en vernietiging van mooie dingen en het ontmenselijken van de samenleving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Ariel »

Leuke foto, en ik vermoed dat jullie samen een leuke dag gehad hebben
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Een robot gestuurd mens heeft geen vrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Je voelt je aangetrokken tot bepaalde personages. Niets vrije wil. Om er nog een paar te noemen: Ariel en echtgenoot, Pilgrim, Circe, Monique, Zwartmeer, Schepsel, Eliabe, (beide lang geleden in utrecht), Ozes, Xplosive (nog niet ontmoet), Numan (zal ik waarschijnlijk nooit ontmoeten) Kevin, silkyboxershort (Utrecht), BFA, Dutch, Stropke, Mahalingam (nodig eens ontmoeten), Scarlatti, King George (ik ben tegen koningen, maar voor hem maak ik een uitzondering), Ali Yas (helaas nog nooit ontmoet), Sjun (nog niet ontmoet), Frank van der Heul (was op zoek naar zijn oude beatnik vriend, maar heeft via een andere weg mij gevonden), SDX (hoe zou het met haar gaan? Veel trieste dingen meegemaakt in haar leven), Wahlers (toppertje. Stak bijbel en koran in de fik in Den haag), Bernie (jammer, nooit ontmoet).

Hoogste tijd voor weer een exclusieve bijeenkomst. Of is de fut er zo’n beetje uit?

Afbeelding

Hier was ik echt diep van onder de indruk. Ik denk dat Mercator hier wel meer van af weet. Deze twee levensechte personages (Jezus naast Lazarus? – grapje) waren uit een stuk marmer gebeiteld. Haast niet te geloven. Ik voelde eraan, maar direct tikte mij een suppoost op de vingers met de vermaning: “Niets aanraken.” Het was Mercator die bij mij nogal bestraffend aansprak als een behoeder van het christelijk erfgoed. Nogmaals, ik was perplex, dat men sowieso in staat was zulke ongelooflijk fraaie handarbeid te vervaardigen. En wat een monniken werk moet dat geweest zijn. Onder de devoot gevouwen handen was ruimte. Alles levensecht. Van Mercator is ook een fraaie foto gemaakt . Maar ik moet eerst toestemming van hem hebben voor plaatsing.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bestaat er soms een gefragmenteerde vrije wil?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kom op zeg! Tijd voor een beschaafde revolutie. Dat opstandige zit bij mij in het bloed. Omdat het moet? Geen idee. Mij hoor je niet superieur doen dat ik zo nodig vooruit moet met een vrije wil.

Vroeger vond ik klassieke muziek dramatisch, niet om naar te luisteren. Veel jongeren met een goede inborst schijnen op latere leeftijd over te hevelen naar de klassieke muzikale kunst goden. Waaronder ook ik. Waarom? Geen idee? Het was in ieder geval niet iets dat ik echt wilde. Nu vind ik mij beslist nog geen oud lijk en kan mijn oude liefde maar niet van mij afschuiven. Vandaar, ten bewijze dat de mens geen vrije wil heeft, deze muzikale kraker en kas succes. Ik ben tenslotte ook maar een kind des volks. Ik weet dat het een simpel deuntje is, maar wat dacht je van de hedendaagse DJ house scene? Dat is werkelijk dramatisch gekunstelde muzikale armoede. Dan is dit ten gehore gebrachte spektakel nummer tenminste nog iets waarmee ik uit mijn dak kan gaan. Vroeger en nu nog steeds.

Vriend Mercator moet maar een beurt overslaan. Want ik wil hem geen koppijn bezorgen.
P.S.: dit nummer dient overigens keihard afgespeeld te worden.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bestaat er soms een gefragmenteerde vrije wil?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Vriend Mercator moet maar een beurt overslaan. Want ik wil hem geen koppijn bezorgen.
P.S.: dit nummer dient overigens keihard afgespeeld te worden.

De muziek vind ik zoals te verwachten was maar niks. Maar de act kan ik wel pruimen, het is een soort aansporings muziek voor de "rebels", de Zuidelijke slavernijliefhebbers tijdens de Civil War. De bandleden hebben ook die typische uniformpetjes op.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wellust valt buiten de vrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vrouw Jan Mulder lacht om vreemdgaan

Afbeelding

21 okt 2014 - Dat Jan Mulder weleens buiten de deur snoept is geen geheim. Dat hij een wilde WK-nacht nu op papier uit de doeken doet, vindt zijn vrouw alleen maar leuk.

Jan omschrijft een nacht die hij beleefde in België tijdens het afgelopen WK-voetbal in zijn recent verschenen boek. Na een hoop gevoos in de gangen van zijn hotel in Brussel bereikt de voetbalanalist zijn hotelkamer waar hij de dame in kwestie, naar eigen schrijven, even in de wacht zet op de wastafel. Om even bij te komen en zijn achtergelaten overhemd, broek en onderbroek van de gang te halen.

Zijn vrouw Johanna reageerde laconiek na het lezen van de passage in Tot u spreekt Jan Mulder. "Ze keek me na het lezen schalks aan en moest er hartelijk om lachen. Ik heb een leuke vrouw", zegt hij in de Belgische Story. Hij zegt niet aan de lopende band avontuurtjes te hebben.

"Ik ben trouw en hou van mijn vrouw.
Maar dat heeft niks met seks te maken."


Bron: Telegraaf
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie