De ideale maatschappij volgens .....

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De ideale maatschappij volgens .....

Bericht door Ariel »

Ik heb een vermoeden dat het best saai is in de ideale maatschappij zoals jij hem beschrijft Pilgrim. Of hemels...Dat kan ook.

Eutopia op aarde zal niet lukken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De ideale maatschappij volgens .....

Bericht door Pilgrim »

Utopia is saai. Dat argument heb ik wel eens vaker gehoord. Van Arthur C. Clarke in dit geval. Onze onvolmaakte en slechte wereld kent inderdaad een flinke afwisseling, maar je kan je afvragen of al die conflicten, strijd om de macht, misdaad, problemen, zorgen en ergernissen wel zo'n leuke afwisseling zijn. Ook onze strijd tegen de Islam wordt gedreven door bezorgdheid en ergernis. Dat is natuurlijk niet echt leuk. Niettemin geeft de eeuwige strijd tegen de duistere krachten me ergens wel een goed gevoel. In de ideale wereld is die strijd natuurlijk niet meer nodig, maar misschien dat dat goede gevoel in de ideale wereld beklijft als onze strijd gestreden is. Een soort gevoel van voldoening... :smile7:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ideale maatschappij volgens .....

Bericht door mercator »

Het Utopia van Pilgrim lijkt heel erg op het Aardse Paradijs van de Getuigen van Jehovah zoals het in de Wachttoren beschreven wordt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De ideale maatschappij volgens .....

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Het Utopia van Pilgrim lijkt heel erg op het Aardse Paradijs van de Getuigen van Jehovah zoals het in de Wachttoren beschreven wordt.
Nou, dan hebben ze dat dus goed gezien. Complimenten! :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De ideale maatschappij volgens .....

Bericht door mercator »

Ik houd het liever simpel wat betreft een ideale maatschappij. Dat is ongeveer zoals het er hier in de 19de eeuw uitzag. Een Europa van zelfstandige nationale staten opgebouwd volgens een kapitalistisch economisch systeem en minder dan 5% allochtonen( Joden, zigeuners, negers, moslims).
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het aardse paradijs lijkt mij logischer dan het hemelse.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Het Utopia van Pilgrim lijkt heel erg op het Aardse Paradijs van de Getuigen van Jehovah zoals het in de Wachttoren beschreven wordt.
Dat paradijs komt eraan is beloofd. Wie dan leeft zal eerst een verschrikkelijke oorlog moeten meemaken. Dat bekend staat onder de angstaanjagende naam Armageddon. Die oorlog is alleen te overleven als u op dat moment lid bent. Niet van de boekenclub, maar van de Amerikaanse Organisatie van Jehovah's Getuigen. De doden die reeds in hun graf liggen, of waarvan de as over zee is uitgestrooid maken meer kans. Jezus weet waar u zich op dat moment bevindt en herstelt uw fysieke situatie van voor uw dood. Daarna weten de Jehovah's Getuigen u te vinden. Dan kunt u vrijelijk kiezen (dus niks vrije wil) of u met hen in zee wilt gaan of toch maar weer liever met rust gelaten wilt worden. In dat laatste geval verandert u weer in een geraamte of wat er dan nog over was van de uitgestrooide as van uw totaal verbrande lichaam van voor uw opstanding uit de dood. Wat iedereen hierbij waarachtig vergeet is dat er in het aardse paradijs geen vrije wil meer bestaat. U bent overgeleverd aan de dictatuur van God waar natuurlijk niks mis mee is.

Voor mij bestaat de vrije wil sowieso niet, heeft nooit bestaan en zal ook nooit tot wasdom komen. Want anders heeft die klote evolutietheorie daar wel erg lang over moeten nadenken. Hersens gebruiken en kritisch logisch nadenken, daar voelt een mens zich het meest zeker bij.

Hoop doet leven voor de gelovigen. Inderdaad. De enige hoop voor gelovigen is weggelegd in het hiernamaals. Het hoerenparadijs van analfabeet terrorist Mohammed of het vrede-op-aarde paradijs dankzij de wijsheid van T.C. Russell, bedenker van de club van Jehovah's Getuigen in 1870.

Wat is er nu zo leuk aan het aardse paradijs volgens de Jehovah's Getuigen, waarin u tot sint-juttemis mag blijven bivakkeren? Dat zijn de lammetjes die weiden naast de leeuwen, de inbrekers uit het voorbije leven naast de politie en nog meer van die onzin.

Ik wens u veel succes met de digitale werkelijkheid!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie