Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

Dhana schreef: Dan is het niet vreemd dat er dit soort discussies op touw gezet worden.
Ik vind het wel vreemd.
Ik zie het nut er niet van in.
De één gelooft wel en een ander gelooft niet.
Fijn toch?

Waarom toch steeds dat gezuig over of atheïsten wel of geen moraal hebben en waar ze dat dan vandaan halen?

Ik wil best zeggen dat ik geen moraal heb en zo dom ben als het achtereind van een varken wanneer dat gelovigen blij maakt.
Maakt mij niet uit.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

Wat is dit nu weer voor onzin.
Jij vindt dat iedereen onderdeel van een filosofie moet zijn.
Misschien zijn er mensen met een geheel eigen filosofie, een verzameling ideeën van filosofieën die een geheel eigen filosofie vormen.
Waarom moet iedereen toch in een bepaalde hoek zitten van jou?
Nee mevrouw, IEDEREEN IS ONDERDEEL VAN EEN FILOSOFIE. Dit is geen bewuste keuze maar de standaard. Ik zeg toch ook dat je een eigen filosofie kan hebben. Waar zeg ik dat iedereen onderdeel van een filosofie MOET zijn?

Christus, niet gek dat het onderwijssysteem niks meer produceert.

Het leuke is dat mensen die zaken het minste begrijpen altijd het meest gemotiveerd zijn om zich te uitten.
Wat kan jou het schelen wat een ander gelooft....óf een ander wel iets gelooft?
Mij interesseert het geen bal.
Wat fascineert je zo aan atheïsten
Ik zal zo duidelijk mogelijk herhalen wat ik al velen malen heb gezegd.
Atheisten mogen gewoon geen geloof hebben als ze dat willen.

Blij? je angst weg?
Heb je al een verklaring waarom meerdere atheïsten mijn woorden verkeerd opvatten? Met argument aub(goede hoop dat de definitie van het woord bekend is)

Wat me interesseert wat voor filosofie iemand aanhangt?
Dat vind jij niet belangrijk hé. Ik denk dat de conclusie die jij trekt over hoe en waarom Pim Fortuyn op een bepaalde manier behandelt werd, en dat Nederlanders zijn moord ook accepteerden en niet zich actief gingen inzetten tegen de Islam of het marxisme wel heel interessant moet zijn. Laat maar horen!
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

Monique schreef:
Dhana schreef: Dan is het niet vreemd dat er dit soort discussies op touw gezet worden.
Ik vind het wel vreemd.
Ik zie het nut er niet van in.
De één gelooft wel en een ander gelooft niet.
Fijn toch?

Waarom toch steeds dat gezuig over of atheïsten wel of geen moraal hebben en waar ze dat dan vandaan halen?

Ik wil best zeggen dat ik geen moraal heb en zo dom ben als het achtereind van een varken wanneer dat gelovigen blij maakt.
Maakt mij niet uit.
Gezuig over atheisten die geen moraal hebben?
Je bent ieder geval niet onbevooroordeeld want met het feit dat Christenen hier als debielen worden neergezet heb je geen enkel probleem. Waar je leest dat atheisten geen moraal hebben zou ik ook niet weten. Dat deze reactie veelzeggend is weet ik wel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Monique schreef:
Dhana schreef: Dan is het niet vreemd dat er dit soort discussies op touw gezet worden.
Ik vind het wel vreemd.
Ik zie het nut er niet van in.
De één gelooft wel en een ander gelooft niet.
Fijn toch?

Waarom toch steeds dat gezuig over of atheïsten wel of geen moraal hebben en waar ze dat dan vandaan halen?

Ik wil best zeggen dat ik geen moraal heb en zo dom ben als het achtereind van een varken wanneer dat gelovigen blij maakt.
Maakt mij niet uit.

Ik heb de laatste discussies tot op de letter gevolgd en ik kan je verzekeren dat Ozes reageert op ageren van anderen.

Evenzo goed wil ik best zeggen dat ik als Christen een soort van stakker ben met mijn innerlijke tweestrijd en een onvolkomen vermogen tot rationeel denken. Hetgeen hier door een zekere atheïst gesteld is. Het zou allemaal weer prima in orde met mij komen als ik mij geloof bij het grof vuil zou zetten.

Dat maakt mij kennelijk net zo min iets uit als dat dat voor jou geldt.

Laat het nu zijn dat ik me niet bezig houdt met de zieleroerselen en vermeende geestelijke onvermogens van atheïsten omdat het nog altijd zo is dat iedereen het recht heeft te leven volgens zijn eigen overtuiging en daardoor niet als een inferieur bestempeld mag worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

ozes: Christus, niet gek dat het onderwijssysteem niks meer produceert.
Vind ik ook. In mijn tijd was het onderwijs veel beter.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

Dhana schreef: Ik heb de laatste discussies tot op de letter gevolgd en ik kan je verzekeren dat Ozes reageert op ageren van anderen.
Ozes is deze discussie gestart met:
Geef bewijs of een voorbeeld dat je moord kan afwijzen zonder enige vorm van geloof.
Evenzo goed wil ik best zeggen dat ik als Christen een soort van stakker ben met mijn innerlijke tweestrijd en een onvolkomen vermogen tot rationeel denken. Hetgeen hier door een zekere atheïst gesteld is. Het zou allemaal weer prima in orde met mij komen als ik mij geloof bij het grof vuil zou zetten.
Dat een atheïst dat zegt heeft niets met andere atheïsten te maken.
Dat maakt mij kennelijk net zo min iets uit als dat dat voor jou geldt.

Laat het nu zijn dat ik me niet bezig houdt met de zieleroerselen en vermeende geestelijke onvermogens van atheïsten omdat het nog altijd zo is dat iedereen het recht heeft te leven volgens zijn eigen overtuiging en daardoor niet als een inferieur bestempeld mag worden.
Dan is het toch goed?
Mij zal het ook worst zijn wat een ander vindt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

Monique schreef:
ozes: Christus, niet gek dat het onderwijssysteem niks meer produceert.
Vind ik ook. In mijn tijd was het onderwijs veel beter.
Beter was het wel. Maar geef mij bv maar de jaren 20. Ook in jouw tijd was geëxperimenteer met onzin concepten over superieure didactiek al begonnen.

@bericht naar Dhana
Ja,jammer dat je de rest van het openingstopic niet las. Dat een atheist tegen moord kan zijn, dacht je nou werkelijk dat dit een verassing voor mij was?
Even serieus.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Het was niet tegen jou persoonlijk gekeerd, maar er zijn hier recentelijk zaken van, laat ik maar even atheïstische zijde noemen, geplaatst ten aanzien van christenen die de sfeer op het forum zeker niet beter hebben gemaakt. En daarmee doel ik dus nogmaals niet op jou als mens of persoon.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Ozes schreef:
@bericht naar Dhana
Ja,jammer dat je de rest van het openingstopic niet las. Dat een atheist tegen moord kan zijn, dacht je nou werkelijk dat dit een verassing voor mij was?
Even serieus.
Nee natuurlijk niet. Ik ben Godzijdank wel degelijk in staat tot begrijpend lezen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

Ik ben blij dat er mensen zijn die wel begrijpend kunnen lezen.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Monique schreef:Ik ben blij dat er mensen zijn die wel begrijpend kunnen lezen.

Dat sloeg niet op jou, Monique. Dat was een onder-ons-grapje.

Zo fijn dat je weer actief terug bent.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

Monique schreef:Ik ben blij dat er mensen zijn die wel begrijpend kunnen lezen.
Hallo Maag iek noch waar ik zay atheist sljlecht?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

@Monique Even de sarcasme tour op gaan nadat je me van alles in de schoenen schoof gebaseerd op verkeerd lezen, hartstikke goed.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Jij naar boven, Monique en Ozes de gang op. Potverdorie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ariel »

Misschien moeten we elkaar maar eens diep in de ogen kijken en elkaar de hand schudden en voorlopig even stoppen met dit Christen Atheist gedoe.
Ik weet zeker dat als Monique en Ozes elkaar zouden ontmoeten ze de beste vrienden kunnen worden. Het is niet goed voor ons en voor het forum als we elkaars overtuiging niet respecteren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Ik baal er zo van dat er een tweekamp is ontstaan tussen niet en wel gelovigen. Zo heb ik FFI niet leren kennen. Anders had ik het hier al snel voor gezien gehouden. Ikzelf zou het zeer op prijs stellen als anti-christen leden hier hun gal over christenen en het christendom op de daartoe bestemde forums zouden gaan spuwen zoals de Freethinkers zodat wij hier weer gewoon kunnen doen waar we hiervoor zijn geland. Namelijk de islam aan de kaak stellen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Ik baal er zo van dat er een tweekamp is ontstaan tussen niet en wel gelovigen. Zo heb ik FFI niet leren kennen. Anders had ik het hier al snel voor gezien gehouden. Ikzelf zou het zeer op prijs stellen als anti-christen leden hier hun gal over christenen en het christendom op de daartoe bestemde forums zouden gaan spuwen zoals de Freethinkers zodat wij hier weer gewoon kunnen doen waar we hiervoor zijn geland. Namelijk de islam aan de kaak stellen.
Amen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door xplosive »

De zogenaamde "controverse" tussen christenen en atheïsten op FFI is mijns inziens het gevolg van het tot grotere proporties opblazen van zaken dan strikt noodzakelijk is. Ter illustratie daarom even het volgende:

In deze post staat:
xplosive schreef:
Dhana schreef:Als jij stelt dat een christen een individu is dat door zijn geloof niet in staat is om rationeel te denken
Dat stel ik niet. Ik vermoed echter wel dat een christen op zeker terrein (bijvoorbeeld met betrekking tot de beschouwing van het bestaan van een algoede Schepper) de ratio niet ten volle benut.
En hier staat:
Dhana schreef:...en nog een hele zielige ook. Ik smijt 2 keer met een uitlating van Wafa Sultan en weg is haar foto van zijn avatat.

Ik ken die rigide, haatdragende stakkers maar al te goed van het Freethinkersforum. Niet uit op een dialoog met, maar op het genadeloos neersabelen van alles en iedereen dat niet in het eigen straatje past. Om kotsmisselijk van te worden. Eerst samen wel of niet met de christenen tegen de islam en daarna de totale uitroeing van het christendom? Je moet het immers voor mensen opnemen die lijden onder een levenslange innerlijke tweestrijd. Dat is voor mij hetzelfde laken een pak als homosexuelen in therapie te doen omdat het zielig voor ze is dat ze niet een normaal kunnen leven.
Behalve dat de eerste uitspraak hierin al niet klopt, worden alle freethinkers direct over één kam geschoren, wat mijns inziens een onnodige generalisatie is. Daarna wordt gesteld dat interesse en medeleven in wat er in christenen om zou kunnen gaan gelijk staat aan het onder curatele stellen van homoseksuelen. Mijns inziens ook volstrekt onnodig.

En dan hier:
Dhana schreef:Laat het nu zijn dat ik me niet bezig houdt met de zieleroerselen en vermeende geestelijke onvermogens van atheïsten omdat het nog altijd zo is dat iedereen het recht heeft te leven volgens zijn eigen overtuiging en daardoor niet als een inferieur bestempeld mag worden.
Weer een voor mij vreemde uitspraak. Nergens wordt immers het recht betwist om te leven naar de eigen overtuiging (uitgezonderd de overtuiging om zware misdrijven te mogen plegen) en nergens wordt gesteld dat iemand vanwege een eigen overtuiging inferieur is.

En hier:
Dhana schreef:Ik baal er zo van dat er een tweekamp is ontstaan tussen niet en wel gelovigen. Zo heb ik FFI niet leren kennen. Anders had ik het hier al snel voor gezien gehouden. Ikzelf zou het zeer op prijs stellen als anti-christen leden hier hun gal over christenen en het christendom op de daartoe bestemde forums zouden gaan spuwen zoals de Freethinkers zodat wij hier weer gewoon kunnen doen waar we hiervoor zijn geland. Namelijk de islam aan de kaak stellen.
In mijn beleving is die tweekamp tussen niet en wel gelovigen er helemaal niet. Ik zie niet in waarom een kritische opstelling ten aanzien van het christendom zou moeten leiden tot persoonlijke beschuldigingen. Dergelijke beschuldigingen verbeteren de sfeer op FFI mijns inziens niet. Het moet toch mogelijk zijn om vrij met elkaar van gedachten te wisselen zonder direct beschuldigingen te uiten.

Als men vindt dat er op FFI uitsluitend en alleen over de islam gediscussieerd mag worden, dan zou de rubriek religie op FFI geheel achterwege moeten zijn gelaten en dat is niet het geval. Door het introduceren van de rubriek religie nodigt men op FFI uit om óók over andere religies te discussiëren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

Dhana schreef: Zo fijn dat je weer actief terug bent.
Ik ben niet actief terug.
Ik kijk af en toe even maar het is nog steeds dezelfde shit hier.

FFI is altijd een islambash forum geweest maar nu is het een theologisch forum geworden waar gelovigen en atheïsten elkaar van hun gelijk willen overtuigen middels heel laag bij de gronds en achterbaks gedrag.
Ik doe daar niet aan mee.
Religie interesseert me niet, wat een ander gelooft interesseert me niet, hoe de wereld ontstaat interesseert me niet en wat er gebeurt wanneer ik dood ben interesseert me ook niet.

FFI is naar de kloten. Enkel gelovigen hebben hier recht van spreken lijkt het wel.

Ik ben een einzelgänger en ga lekker helemaal mijn eigen gang en heb niets meer te maken met FFI of wat dan ook.
Iedereen zoekt het maar lekker uit en ik ga motor rijden en zie wel waar het schip strandt.
Ik ben een domme atheïst zonder moraal, opleiding of filosofie en dat bevalt me prima.
Al dat gebazel over ideeën van anderen doen jullie maar lekker in je eigen tijd; ik heb mijn eigen ideeën.

Ik ga nu werken en wens iedereen een fijne dag.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Dhana »

Xplosive, jij bent kennelijk een meester in terug zoeken. Zoek in mijn berichten eens er ééntje waarin ik zonder aanleiding zonder aanleiding uitgehaald heb naar atheïsten of het atheïsme. Dat houdt dus in dat je de voorgeschiedenis in het geheel meeneemt. Halve waarheden zijn namelijk ook leugens.

Laat ik het anders stellen. Zoek één zón bericht van mij op voordat jij hier ten tonele verscheen en toon mij dat bericht. En dat dan nadat je het hele draadje gelezen hebt. Dus niet zoals je met bijvoorbeeld de bijbel pleegt te doen.
Laatst gewijzigd door Dhana op do aug 09, 2012 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ariel »

Nou, iedereen happy hoop ik. We hebben nu allemaal ons zegje gedaan , en weten we waar we staan.

Monique, FFI is niet naar de kloten. Zo voelt het voor jou misschien. En er is niemand die van jou verwacht dat jij een discussie tussen een atheist en een christen gaat volgen.
Het is kortzichtig en een beetje egoistisch om mensen die wel een discussie over het geloof aanwillen dit te verbieden alleen omdat jij dat niet leuk vindt en daar niet met mee wil doen. Verder wens ik je een fijne dag toe en wees in hemelsnaam voorzichtig als je met de motor weggaat.

En explosive heef gelijk dat we op dit forum andere religies kunnen discussiëren, en het zou geweldig mooi zijn dat degene die wel mee doen met de discussie, tijdens zo'n discussie de tenen in trekken of geheel bedekken zodat het geen pijn doet als men er op gaat staan.

Ik zie ons als verschillende veren van één kleurige vogel, de veren zijn allemaal anders, maar de vogel ( FFI) heeft al deze veren nodig om te kunnen vliegen.

Ik wens iedereen een prettige dag toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Ozes »

Ik zie niet in waarom een kritische opstelling ten aanzien van het christendom zou moeten leiden tot persoonlijke beschuldigingen.
Ja, dat is het xplosive,mooi samengevat. Wat een hypocriet en een kwal ben je. Ik zal het hierbij laten maar je bent een eng persoon en als ik hier iemand nergens mee zou vertrouwen op dit forum ben jij het.Een kritische opstelling is wel het allerlaatste wat het probleem, maar uiteraard grijp je elke kans aan om je tegenstander te kleineren en het gehele verhaal te verdraaien. En dan Dhana's antwoorden zo uit de context trekken op een moment dat Ariel vrede probeert te stichten, ongeloofelijk. Kritische opstelling heeft er niets mee te maken dat je constant Christenen misgunt en kleineert zelfs als je er geen enkel bewijs voor hebt en ik je constant bewijs lever.

En Monique denkt nog steeds dat ik er een probleem mee heb als mensen niet in God geloven. Als je niet wilt filosoferen is dat best, mijn gehele topic was niet op jouw gericht, maar op mensen die claimen dat het atheisme een betere basis is voor een samenleving dan het Christendom. Mag ik daar niet op ingaan? Of mag ik alleen horen wat een ziekte mijn geloof was, en dat alles wat goed is aan het Christendom op een magische manier door iets anders dan geloof komt? (trademark Xplosive).
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Schepsel »

Ik kan geen bewijs leveren; er is altijd een rationele filosofie te maken die moord afwijst. Voorts heb ik een hekel gekregen aan reli-discussies.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door Monique »

Ariel schreef: Monique, FFI is niet naar de kloten. Zo voelt het voor jou misschien. En er is niemand die van jou verwacht dat jij een discussie tussen een atheist en een christen gaat volgen.
Het is kortzichtig en een beetje egoistisch om mensen die wel een discussie over het geloof aanwillen dit te verbieden alleen omdat jij dat niet leuk vindt en daar niet met mee wil doen.
Ik verbied helemaal niemand iets, nooit en dat heb ik ook niet gezegd.
Ik wil ook best discussies over het geloof aanhangen, echter, ik hou niet van persoonlijke aanvallen en dat is nu net wat er steeds gebeurt.
Ook heb ik een pesthekel aan arrogantie en dat komt ook hier weer bovendrijven.

Het lijkt wel alsof je enkel recht van spreken hebt wanneer je een universitaire opleiding hebt of zo (zie sneer naar mijn schoolopleiding e.d.) en wanneer je een piemel hebt en daar pas ik voor.
Ik heb mijn kennis uit ervaring en niet uit boekjes en ik heb geen piemel (niet constant ;) )

Maar, ik zal me naar mijn aanrecht begeven en de hoogstaande conversaties overlaten aan de geschoolden onder ons.

Fijne avond nog.

edit: ik heb mijn negeerlijst maar even bijgewerkt. Lijkt me handiger. :lol:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Onontkenbaar bewijs dat men zonder geloof moord kan afwijzen

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Zoek in mijn berichten eens er ééntje waarin ik zonder aanleiding zonder aanleiding uitgehaald heb naar atheïsten of het atheïsme.
Er zal voor jou heus wel een aanleiding zijn geweest. Daar twijfel ik zelfs niet aan. De vraag is echter of dat voor iedere christen aanleiding zou zijn geweest om te reageren op de manier zoals jij deed. Dat denk ik dus niet.

Ik heb even rondgekeken op het forum van freethinker.nl . Gerardm die hier ook op FFI post en blijkbaar ook christen is, is in staat om hele gemoedelijke conversaties met freethinkers op freethinker.nl te voeren. Dat kan dus blijkbaar wèl. Ik zie gerardm ook nergens persoonlijke aanvallen of beschuldingen uiten. Er bestaan dus blijkbaar beschaafde christenen.
Laatst gewijzigd door xplosive op do aug 09, 2012 7:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie