Waar komt dat toch vandaan?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Monique schreef:Wat is nu een atheistische opvoeding?
Ik weet het want ik heb het meegemaakt icon_e_biggrin.gif ! In de atheïstische opvoeding worden alle uitingen van Christelijk( dus niet Boeddhistisch, Antroposofisch, Rudolf Steineriaans etc.) geloof continu belachelijk gemaakt en bestempeld als debiele praatjes voor dwazen.Alle priesters zijn pedofielen, nonnen zijn frigide trutten, pastoors zijn op het geld belust van hun stervende parochianen, kortom alle clichés zoals je die vindt in de overvloedige "bekentenisliteratuur" van schrijvertjes en filmmakertjes zoals Claus, Wolkers, t Hart , Verhoeven etc.

Dat is iets heel anders dan de neutrale opvoeding waar Dhana en Monique het over hebben, daar wordt de keuze open gelaten. In de atheïstische opvoeding krijg je de interpretatie er gelijk bij.

Dat belachelijk maken van alles en iedereen dar wel gelovig is vind ik hier ook terug bij sommige atheìstische posters. Daar gaan mij tenen van krullen en niet omdat ik me dan als christen persoonlijk aangevallen voel. Het is inderdaad meer de minachting voor alles wat niet in het eigen plaatje past. Of het nu is omdat er gesteld wordt dat Christenen per definitie aan spychiatrische stoornissen leiden, is het wel omdat er voor hun beslist wordt dat ze levenslang in twee onverenigbare werelden moeten leven en ze daardoor een soort van hopeloze gevallen zijn waar je als atheïst alleeen maar medelijden mee kunt hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Monique »

Dhana schreef:
Monique schreef:Wat is nu een atheistische opvoeding?

Een kind voorhouden dat God onder hetzelfde hoofdstuk valt als Sinterklaas en Zeus en dat als de bestaande waarheid presenteren.

Normaal gesproken zou dat voor mij geen punt zijn maar in het kader van de discussie, denk daar over na en dat is mijn antwoord.
Gelovigen presenteren het wel bestaan van god als waarheid.
Ik zie het probleem dus niet zo.
Geeft verder niet, zo belangrijk is het nu ook weer niet.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Dat belachelijk maken van alles en iedereen dar wel gelovig is vind ik hier ook terug bij sommige atheìstische posters.
Nee, alleen wat CHRISTELIJK gelovig is. Voor moslims, hindoes, Sikhs en wat weet ik allemaal meer gelden andere normen, dat is "exotisch" en dus veel interessanter blijkbaar. Dat alleen de Christelijke inspiratie kathedralen, polyfone muziek en prima schilderijen heeft voortgebracht en al die andere gelovigheden niks anders dan wat armoedig kunstambacht zet de fundi-atheïsten blijkbaar niet aan het denken.

Maar natuurlijk is het zo dat het vnl. de antieke cultuur is die via het Christendom voortleeft, de specifiek Joodse component daarvan wordt zwaar overschat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Tjah, het zit in onze cultuur om alles wat buiten Europa als exotisch en beter te bestempelen, Al honderden jaren kennelijk. In andere culturen komt dit helemaal niet voor.

Als je naar Westerse films kijkt zie je dit altijd:
Als er een zwarte crimineel in speelt, is hij gewoon het slachtoffer van een gemene witte wereld
Als er een witte crimineel in speelt, is hij een harteloze psychopaat

één van de vele stereotypen die je zeker bij 70% van de films zal zien voorkomen. Ik ken er nog een hele lijst maar wil niemands filmplezier verzieken. Feit is dat als een mens hoort dat hij als bepaald lid van een ras medeschuldig is aan daden tegenover een ander ras, dat het logisch is dat veel mensen er op reageren door zich extra in te zetten voor dit vermeende raciale slachtoffer. Als men hoort dat één ras steeds schuldig is aan een bepaald feit, zonder verlichtende omstandigheden dan krijgt men vanzelf een hekel aan dit ras, zeker als je word aangeleerd daar niet over na te denken.

En zoals je weet leert iedereen aan dat wij slavenhandelaren, racisten, en kolonialisten zijn. Nooit hoor je hoeveel beter wij al waren dan andere culturen op moraal gebied in eigenlijk alle voorgaande eeuwen, geen Nederlander die weet dat wij slechts 5% van de slavenhandel in handen hadden, en blanken in de hoogtijdagen slechts 10% van de slavenhandel in handen hadden. Ons slavernijverleden is dus nietsbetekenend.

Nooit zal je een Moslima of een zwarte vrouw zich zo zien gedragen:
http://www.youtube.com/watch?v=KB_-u6a3 ... re=g-all-c

Zo gretig om de witte schuld van ons af te wassen dat we de waardigheid, veiligheid en vrijheid van onze eigen mensen opgeven.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Tjah, het zit in onze cultuur om alles wat buiten Europa als exotisch en beter te bestempelen, Al honderden jaren kennelijk. In andere culturen komt dit helemaal niet voor.
De rasvermenging met Afrikanen wordt als het na te streven ideaal voorgesteld. In de zin van blanke vrouw met zwarte wel te verstaan, niet omgekeerd want dàt is neo kolonialistisch racisme:

Afbeelding

Kijk eens op hoeveel racistische vooroordelen de jonge Abou mag rekenen, alleen maar omdat hij aanpapt met een blanke deerne. Uit De Maagd en de Neger, de hemel in geprezen flutstripje van Judith van Istendael. Zels ik kon beter tekenen toen ik 5 jaar was maar dit terzijde. Het is de boodschap die telt: sexuele relatie blanke vrouw-mannelijke roetmop is OK, sexuele relatie blanke man-vrouwelijke roetmop is RACISME.
Laatst gewijzigd door mercator op za sep 29, 2012 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Klopt, zoiets:


De saaie en belachelijk uitziende Italiaanse man word een lekkere neger voor mevrouw.

Of deze


In series zoals House, King of Queens, the Seventies Show,Mercy, Private practice en vele andere series kan ik ook zo bepaalde stereotypen aanwijzen die constant en overduidelijk worden opgezet. Maar nogmaals, wil niemands kijkplezier vergallen. Toen ik wat jonger was speelde TMF elke dag een filmpje waar een blanke jongen langs allemaal vrouwen in de sportschool liep en geen van hen gunde hem een blik waardig, toen ging hij onder de zonnebank en kwam hij terug als neger. Uiteraard werden alle blonde vrouwen daar bloedgeil. Dan was er nog een filmpje waar een blanke jongen met zijn vriendin aan het chatten was via de webcam, en er plots een halfnaakte neger de kamer in liep.

Het was geen reclame, dus waarom ze deze vernederende filmpjes uitzonden, wie weet het. Best grappig allemaal toch :)
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

HET summum van na te streven multiculturaliteit is dit: blonde stoot Dautzen Kroes met een zwarte, en als resultaat een bruin kindje:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Ozes schreef: Dan was er nog een filmpje waar een blanke jongen met zijn vriendin aan het chatten was via de webcam, en er plots een halfnaakte zwarte de kamer in liep.
Ook de reclamewereld pikt daarop in. Zwarte Edgar met zijn blonde harem:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Ben ik blij dat ik geen tv meer heb! Ulgh zijn die achterlijke PLUS-reclames er nog?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Kijk eens naar series en films en hoe vaak de politie commissaris zwart is ^^
Bijna altijd ^^

Zo zijn er talloze stereotypen in de filosofie van de frankfurt school.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ariel »

Ozes schreef: Nooit zal je een Moslima of een zwarte vrouw zich zo zien gedragen:
http://www.youtube.com/watch?v=KB_-u6a3 ... re=g-all-c

Zo gretig om de witte schuld van ons af te wassen dat we de waardigheid, veiligheid en vrijheid van onze eigen mensen opgeven.
Bah....Ik kon nauwelijks naar dit filmpje kijken. Deze vrouwen lieten zich zo vernederen. Iemand had deze naieve onnozele zielen moeten redden uit de klauwen van deze zwarte mannen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Ariel schreef:
Ozes schreef: Nooit zal je een Moslima of een zwarte vrouw zich zo zien gedragen:
http://www.youtube.com/watch?v=KB_-u6a3 ... re=g-all-c

Zo gretig om de witte schuld van ons af te wassen dat we de waardigheid, veiligheid en vrijheid van onze eigen mensen opgeven.
Bah....Ik kon nauwelijks naar dit filmpje kijken. Deze vrouwen lieten zich zo vernederen. Iemand had deze naieve onnozele zielen moeten redden uit de klauwen van deze zwarte mannen.
Blanke mannen weten dat het racistisch is om in te grijpen. Zwarte mannen hebben zo vaak gehoord dat ze slachtoffer zijn van de slechte blanke man dat ze het wel oké vinden.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Ik geloof wel dat er racisme is tegen negers. Op de tv zag ik met verborgen camera hoe een neger om hulp vroeg aan voorbijgangers, in een stad, en niemand hielp hem. Een blanke werd beleefd geholpen. De VS heeft ook een zeer racistische geschiedenis dus ik denk dat het goed kan dat het nog doorleeft. Of al die voorbijgangers waren ingehuurde acteurs :roll:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Ik geloof wel dat er racisme is tegen zwarten. Op de tv zag ik met verborgen camera hoe een zwarte om hulp vroeg aan voorbijgangers, in een stad, en niemand hielp hem. Een blanke werd beleefd geholpen. De VS heeft ook een zeer racistische geschiedenis dus ik denk dat het goed kan dat het nog doorleeft. Of al die voorbijgangers waren ingehuurde acteurs :roll:
Je neemt direct racisme aan, ik stel dat niemand dit zou doen als de blanke niet geholpen werd. Het kan ook gewoon dat er verschillende mensen langsliepen, zo word ik vaak genoeg genegeerd, of dat de zwarte man zo zelfbewust is dat hij een bepaalde uitstraling heeft, en er zijn vele andere redenen.

Is het overigens racistisch als je bang bent voor zwarten in een land waar er constant gewelddadige aanvallen zijn op blanken?
Ik zie het zelf als een vervelende maar logische conclusie.

En ja, vooral de zender ABC werkt heel veel met acteurs om dit soort 'documentaires' te maken. Was dit een man met een fiets?

Ik heb je een pm gestuurd
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Ik geloof wel dat er racisme is tegen zwarten. Op de tv zag ik met verborgen camera hoe een zwarte om hulp vroeg aan voorbijgangers, in een stad, en niemand hielp hem. Een blanke werd beleefd geholpen. De VS heeft ook een zeer racistische geschiedenis dus ik denk dat het goed kan dat het nog doorleeft. Of al die voorbijgangers waren ingehuurde acteurs :roll:
Zou het regelrecht racisme zijn of angst? Ik heb eens fikse ruzie gehad met mijn man omdat ik een neergestoken soort van Hells Angel geholpen had. Hij vond dat ik me mezelf in gevaar had gebracht want zo'n type net zo goed met een mes gestoken hebben en ik had wel Aids van hem kunnen oplopen enzovoorts. Het was laat in de avond met op dat moment een temperatuur van min 18. Ik zag net een voet uit een steegje steken. Die man had wel dood kunnen vriezen.

Hoe dan ook, het is een feit dat zwarten in de VS nogal eens op het niet zo rechte pad verkeren en dan heb je veel toch mensen die het zekere voor het onzekere nemen en bang zij voor hum eigen hachie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Ik geloof wel dat er racisme is tegen zwarten. Op de tv zag ik met verborgen camera hoe een zwarte om hulp vroeg aan voorbijgangers, in een stad, en niemand hielp hem. Een blanke werd beleefd geholpen. De VS heeft ook een zeer racistische geschiedenis dus ik denk dat het goed kan dat het nog doorleeft. Of al die voorbijgangers waren ingehuurde acteurs :roll:
Zo'n zelfde filmpje maar dan met moslima's werd ook eens op Nederlandse TV getoond. Een boerka vrouw liet een tas met appels vallen, en niemand hielp haar .

Kijk even naar het filmpje aub.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Ja, eigenlijk weet je het wel dat we gemanipuleerd worden maar als je het zo voorgeschoteld krijgt moet je met wel met je kop uit het zand komen.

Alsof manipuleren en ronduit een loopje met de waarheid te vergoelijken is als je als jong en onervaren progammamaakster aan de slag gaat.

Ik krijg sterk de indruk dat deze jonge dame een moslima is en dan is het niet echt verwonderlijk dat ze een AL-Takeyyah truck uit de hoge hoed tovert om een gesteld doel te bereiken. Gevaarlijker dan dat is de reactie van haar baas. In plaats van verontwaardiging uit zijn vel te springen neemt hij het nog voor haar op ook.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Nou, nu ik erover nadenk zou ik wel racistisch reageren op sommige types. Ik voelde me eens, door de manier van doen van bepaalde lui in de trein (zat apart, bij de wc) eigenlijk best bedreigd en stopte snel mijn dure spullen weg. Ik had ook eens dat een sloeberig uitziende zwarte meneer me aanklampte en vroeg of ik hem kon helpen, en ik nam maar aan dat hij de weg wilde weten, maar hij wilde geld. Het ligt denk ik erg aan hoe een persoon zich kleedt, want er zijn ook genoeg zwarten waar ik zonder meer wéér op zou antwoorden gewoon omdat ze er een beetje normaal uitzien. Ik heb gewoon geen behoefte aan gebedel, en al helemaal niet van iemand die het nota bene beter heeft dan ik in zijn flatje met bijstand terwijl ik leuk nog fiks wat jaren op studentenkamers mag zitten. Er zit wel wat in uitstraling enzo- en bevestigde vooroordelen. Maar deze man zag er normaal en intelligent uit.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Nou, nu ik erover nadenk zou ik wel racistisch reageren op sommige types. Ik voelde me eens, door de manier van doen van bepaalde lui in de trein (zat apart, bij de wc) eigenlijk best bedreigd en stopte snel mijn dure spullen weg. Ik had ook eens dat een sloeberig uitziende zwarte meneer me aanklampte en vroeg of ik hem kon helpen, en ik nam maar aan dat hij de weg wilde weten, maar hij wilde geld. Het ligt denk ik erg aan hoe een persoon zich kleedt, want er zijn ook genoeg zwarten waar ik zonder meer wéér op zou antwoorden gewoon omdat ze er een beetje normaal uitzien. Ik heb gewoon geen behoefte aan gebedel, en al helemaal niet van iemand die het nota bene beter heeft dan ik in zijn flatje met bijstand terwijl ik leuk nog fiks wat jaren op studentenkamers mag zitten. Er zit wel wat in uitstraling enzo- en bevestigde vooroordelen. Maar deze man zag er normaal en intelligent uit.

Ik denk niet dat het racistisch je spullen in veiligheid te brengen, zefs dat helemaal niet nodig zou blijken te zijn. Daar kom je pas achter alchter als het leed geschied zou zijn.

Ik stop ook mijn telefoon weg als ik een groepje zie dat ik niet helemaal vertrouw. Niet dat die telefoon zo gewild is maar een paar uur naar Marokko bellen zou me duur komen te staan aan het eind van de maand.

Ik heb jaren naast een Surinaamse creool gewoond. Daar gingen we gewoon op de koffie en vice versa.

Ik moet wel zeggen dat ik me 's avonds in de trein niet echt op mijn gemak voel. Ik zie daar figuren rond lopen die ik in de jaren zeventig op de gesloten afdeling te verplegen had.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:
Schepsel schreef:Nou, nu ik erover nadenk zou ik wel racistisch reageren op sommige types. Ik voelde me eens, door de manier van doen van bepaalde lui in de trein (zat apart, bij de wc) eigenlijk best bedreigd en stopte snel mijn dure spullen weg. Ik had ook eens dat een sloeberig uitziende zwarte meneer me aanklampte en vroeg of ik hem kon helpen, en ik nam maar aan dat hij de weg wilde weten, maar hij wilde geld. Het ligt denk ik erg aan hoe een persoon zich kleedt, want er zijn ook genoeg zwarten waar ik zonder meer wéér op zou antwoorden gewoon omdat ze er een beetje normaal uitzien. Ik heb gewoon geen behoefte aan gebedel, en al helemaal niet van iemand die het nota bene beter heeft dan ik in zijn flatje met bijstand terwijl ik leuk nog fiks wat jaren op studentenkamers mag zitten. Er zit wel wat in uitstraling enzo- en bevestigde vooroordelen. Maar deze man zag er normaal en intelligent uit.

Ik denk niet dat het racistisch je spullen in veiligheid te brengen, zefs dat helemaal niet nodig zou blijken te zijn. Daar kom je pas achter alchter als het leed geschied zou zijn.

Ik stop ook mijn telefoon weg als ik een groepje zie dat ik niet helemaal vertrouw. Niet dat die telefoon zo gewild is maar een paar uur naar Marokko bellen zou me duur komen te staan aan het eind van de maand.

Ik heb jaren naast een Surinaamse creool gewoond. Daar gingen we gewoon op de koffie en vice versa.

Ik moet wel zeggen dat ik me 's avonds in de trein niet echt op mijn gemak voel. Ik zie daar figuren rond lopen die ik in de jaren zeventig op de gesloten afdeling te verplegen had.
's Avonds met de trein gaan is inderdaad geen pretje. Wat er dán uit de holen en grotten kruipt. Het verbaast me wel. Waarom gaan al die griezels 's avonds op stap.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Kijk eens naar series en films en hoe vaak de politie commissaris zwart is ^^
Bijna altijd ^^

Zo zijn er talloze stereotypen in de filosofie van de frankfurt school.

Al die zwarte acteurtjes maken ook allemaal reclame voor hun stamgenoot Obama.

Een stereotype dat keer op keer terugkomt in al die amusements-en crimi series is dit: een ijselijke misdaad wordt gepleegd, eerst wijst alles in de richting van een verlopen licht criminele neger, Indiaan of Latino junk, maar uiteindelijk heeft de ten onrechte gerespecteerde blanke boekhouder het gedaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: Avonds met de trein gaan is inderdaad geen pretje. Wat er dán uit de holen en grotten kruipt. Het verbaast me wel. Waarom gaan al die griezels 's avonds op stap.

Dan moet je de trein van Amsterdam naar Brussel s nemen. Een daar ingezette drugshond zou wegens overspanning naar de hondenfluisteraar moeten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Ben ik blij dat ik geen tv meer heb! Ulgh zijn die achterlijke PLUS-reclames er nog?
Jazeker, ik heb Edgar zelfs al s in levende lijve ontmoet, die stond met een soort Zeeuwse muts op maatjesharingen uit te delen in de Plus in Landgraaf.
Vreemd dat daar geen reactie op kwam in de zin van maak het nou, die arme zwarte jongen zo aankleden als een blanke Hollander!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Dhana schreef: Dat belachelijk maken van alles en iedereen dar wel gelovig is vind ik hier ook terug bij sommige atheìstische posters.
Nee, alleen wat CHRISTELIJK gelovig is. Voor moslims, hindoes, Sikhs en wat weet ik allemaal meer gelden andere normen, dat is "exotisch" en dus veel interessanter blijkbaar. Dat alleen de Christelijke inspiratie kathedralen, polyfone muziek en prima schilderijen heeft voortgebracht en al die andere gelovigheden niks anders dan wat armoedig kunstambacht zet de fundi-atheïsten blijkbaar niet aan het denken.

Maar natuurlijk is het zo dat het vnl. de antieke cultuur is die via het Christendom voortleeft, de specifiek Joodse component daarvan wordt zwaar overschat.
Dit is een stropopredenering.
Bij deze drogreden wordt de positie van iemand zodanig verdraaid (versimpeld, overdreven, enzovoort) dat het makkelijker aan te vallen is. Het werkelijke standpunt wordt dus vervangen door een argument dat onderuitgehaald kan worden. De gebruiker van de drogreden weerlegt dus eventueel het verdraaide argument in plaats van het werkelijke argument.
Wikipedia.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dat toch vandaan?

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Dit is een stropopredenering.
Bij deze drogreden wordt de positie van iemand zodanig verdraaid (versimpeld, overdreven, enzovoort) dat het makkelijker aan te vallen is. Het werkelijke standpunt wordt dus vervangen door een argument dat onderuitgehaald kan worden. De gebruiker van de drogreden weerlegt dus eventueel het verdraaide argument in plaats van het werkelijke argument.
Wikipedia.
Jij moet echt in het onderwijs gaan jongen. Die combinatie van pedanterie en politieke correctheid die jij tentoon spreidt is daar de norm, je gaat je daar kiplekker voelen onder gelijkgestemde pseudo intellectuelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie