Waar komt dat toch vandaan?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Ik heb dingen gelezen over atheisten als christenen in een discussie in de meerderheid waren waar de honden geen brood van lusten. Dat is nu eenmaal wel zo. Er zijn ongetwijfeld redelijke en intelligente christenen, maar de Jezus-moraal faalde een beetje naar ongelovigen. Beetje zoals CDA. Ook niet zo naar het grote voorbeeld.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Ik heb dingen gelezen over atheisten als christenen in een discussie in de meerderheid waren waar de honden geen brood van lusten. Dat is nu eenmaal wel zo. Er zijn ongetwijfeld redelijke en intelligente christenen, maar de Jezus-moraal faalde een beetje naar ongelovigen. Beetje zoals CDA. Ook niet zo naar het grote voorbeeld.

Zo had die ook eens die dominee die een jochie een oorvijg gaf toen die vervelend was tijdens een straatinterview.

Ik weet er alles van want mijn vader komt uit een streng gereformeerd nest en ik heb geen echt blije tante of oom meegemaakt van die kant en dat waren er wel 11.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Teva Teff

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Teva Teff »

Schepsel schreef:Ik heb dingen gelezen over atheisten als christenen in een discussie in de meerderheid waren waar de honden geen brood van lusten. Dat is nu eenmaal wel zo. Er zijn ongetwijfeld redelijke en intelligente christenen, maar de Jezus-moraal faalde een beetje naar ongelovigen. Beetje zoals CDA. Ook niet zo naar het grote voorbeeld.
Het topic opende met het verhaal van een één op één forumconflict waarbij de atheïstische vrouw uit Australië naar bewering van de christelijke vrouw Dhana in tegenstelling tot zijzelf onvriendelijk en heel onredelijk was.
Dat zal wel, denk ik dan. Maar echt interessant vind ik dat niet.
Een link naar het forum hebben we niet van haar gekregen.
Wat ik dan weer wel interessant vind, is de tweede bijdrage van dit topic.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Teva Teff schreef:
Schepsel schreef:Ik heb dingen gelezen over atheisten als christenen in een discussie in de meerderheid waren waar de honden geen brood van lusten. Dat is nu eenmaal wel zo. Er zijn ongetwijfeld redelijke en intelligente christenen, maar de Jezus-moraal faalde een beetje naar ongelovigen. Beetje zoals CDA. Ook niet zo naar het grote voorbeeld.
Het topic opende met het verhaal van een één op één forumconflict waarbij de atheïstische vrouw uit Australië naar bewering van de christelijke vrouw Dhana in tegenstelling tot zijzelf onvriendelijk en heel onredelijk was.
Dat zal wel, denk ik dan. Maar echt interessant vind ik dat niet.
Een link naar het forum hebben we niet van haar gekregen.
Wat ik dan weer wel interessant vind, is de tweede bijdrage van dit topic.
Jemig zeg, jij leest wel heel gekleurd. Als dat alles is wat je eruit heb kunnen filteren.... over disassonantie gesproken.

Komt het eigenlijk wel in je op dat wat JIJ interessant vindt voor een ander gewoon doodsaai kan zijn? En dat iedereen het recht zelf te bepalen wat wel of niet de moeite waar is om op te reageren?

Het forum is onderdeel van een internationale chat waar je een account voor moet hebben en ik voel er weinig voor mijn nickname daar prijs te geven.

Misschien een idee voor je om er bij de moderators op aan te dringen om ten alle tijden een link te vermelden?
Je weet immers maar nooit in hoeverre iemand een verhaal uit de duim zuigt.

Er staan trouwens nog wat vragen voor je open.

- In welke mate zijn Christenen en het Christendom een reële of potentiële bedreiging voor jou als persoon of de samenleving in het algemeen?
- Waarom heb jij het wel het recht je ongezouten mening over mijn manier van doen te spuien en is dat andersom niet echt de bedoeling?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Teva Teff schreef:
Schepsel schreef:Ik heb dingen gelezen over atheisten als christenen in een discussie in de meerderheid waren waar de honden geen brood van lusten. Dat is nu eenmaal wel zo. Er zijn ongetwijfeld redelijke en intelligente christenen, maar de Jezus-moraal faalde een beetje naar ongelovigen. Beetje zoals CDA. Ook niet zo naar het grote voorbeeld.
Het topic opende met het verhaal van een één op één forumconflict waarbij de atheïstische vrouw uit Australië naar bewering van de christelijke vrouw Dhana in tegenstelling tot zijzelf onvriendelijk en heel onredelijk was.
Dat zal wel, denk ik dan. Maar echt interessant vind ik dat niet.
Een link naar het forum hebben we niet van haar gekregen.
Wat ik dan weer wel interessant vind, is de tweede bijdrage van dit topic.
Fijn dat je het interessant vindt icon_e_smile.gif
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:
Teva Teff schreef: Wat ik dan weer wel interessant vind, is de tweede bijdrage van dit topic.
Fijn dat je het interessant vindt icon_e_smile.gif

icon_thumbup.gif De bijdrage van Schepsel zijn nu eenmaal interessant. We kunnen Teva T niet beschuldigen van slechte smaak wat betreft zijn voorliefde voor de bijdrage van Schepsel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef:Het is niet zo gecompliceerd.
Het is gewoon heel erg kinderachtig om als volwassene in een godheid te geloven.
Dat doet mij aan mijn eigen ouwe denken, die geloofde als communist heilig in de "ontvoogding van de arbeiders" en de vestiging van de "klasseloze maatschappij", als atheïstisch intellectueel snoof hij van minachting voor katholieken( hij is gestorven voor er massaal moslims werden ingevoerd dus ik heb er het raden naar wat hij daarvan zou gevonden hebben), maar ondertussen is zijn "rationele" maatschappijmodel overal op de vuilnishoop gekieperd, behalve in Noord Korea dan en in het brein van Jan Marynissen.

Mss is het wel verkeerd om in om het even wat te geloven, en zeker niet in de eigen superioriteit hé Teva Teff.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Teva Teff schreef:Het is niet zo gecompliceerd.
Het is gewoon heel erg kinderachtig om als volwassene in een godheid te geloven.
Dat doet mij aan mijn eigen ouwe denken, die geloofde als communist heilig in de "ontvoogding van de arbeiders" en de vestiging van de "klasseloze maatschappij", als atheïstisch intellectueel snoof hij van minachting voor katholieken( hij is gestorven voor er massaal moslims werden ingevoerd dus ik heb er het raden naar wat hij daarvan zou gevonden hebben), maar ondertussen is zijn "rationele" maatschappijmodel overal op de vuilnishoop gekieperd, behalve in Noord Korea dan en in het brein van Jan Marynissen.

Mss is het wel verkeerd om in om het even wat te geloven, en zeker niet in de eigen superioriteit hé Teva Teff.
De discussie gaat over religieus geloven.
Mijn stelling is dat het als volwassene kinderachtig is om in een denkbeeldig en nimmer waarneembaar vriendje te geloven.
Ik heb zelf geen behoefte om van het onderwerp af te dwalen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

De discussie gaat over religieus geloven.
Als je nu s eventjes een kleine intellectuele inspanning wil doen zal je zien dat er geen verschil is tussen ideologisch en religieus "geloven".

Mijn stelling is dat het als volwassene kinderachtig is om in een denkbeeldig en nimmer waarneembaar vriendje te geloven.
Op welke leeftijd moet je daar dan mee stoppen? 6 jaar ? 20 jaar? Houd er wel rekening mee dat meisjes sneller volwassen zijn, dus jongetjes mogen iets langer geloven.
Ik heb zelf geen behoefte om van het onderwerp af te dwalen.
Jij moet écht ergens les gaan geven, wat een rechtlijnige en rationele benadering zeg, dat is weinigen gegeven!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Teva Teff

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef: Op welke leeftijd moet je daar dan mee stoppen? 6 jaar ? 20 jaar? Houd er wel rekening mee dat meisjes sneller volwassen zijn, dus jongetjes mogen iets langer geloven.
Elk kind zou religievrij op moeten kunnen groeien.
Religieuze indoctrinatie van kinderen zou bij wet verboden moeten worden.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Elk kind zou religievrij op moeten kunnen groeien.
Religieuze indoctrinatie van kinderen zou bij wet verboden moeten worden.
In principe kan ik je wel ergens volgen in die redenering, alleen: het is niet werkbaar. Wat ga je tegen een kind zeggen dat een katholieke kerk, koninkrijkszaal van de Getuigen van Jehovah ziet of een Mohammedaanse haathut en vraagt waarvoor dat gebouw dient? Hoe ga je die prikkels filteren? In de USSR hebben ze dat geprobeerd, met omgekeerd resultaat, nergens zijn nu zoveel orthodoxe Christenen als daar.

De enige mogelijkheid zou zijn een experiment waarbij kinderen volledig geïsoleerd worden opgevoed, zonder enige religieuze of ideologische beïnvloeding en s kijken of ze uit zichzelf een godsdienst of een politieke ideologie ontwikkelen. Dàt zou pas een interessant experiment zijn.

Religieuze indoctrinatie verbieden ok, maar dan zeker ook ideologische indoctrinatie, en daar krijgen onze kinderen in onderwijs en in de media nu 1000 x meer van te slikken als religieuze.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Monique »

mercator schreef: De enige mogelijkheid zou zijn een experiment waarbij kinderen volledig geïsoleerd worden opgevoed, zonder enige religieuze of ideologische beïnvloeding en s kijken of ze uit zichzelf een godsdienst of een politieke ideologie ontwikkelen. Dàt zou pas een interessant experiment zijn.
Volgens mij is dat niet nodig.
Wanneer "van huis uit" religie niet bestaat/geen issue is dan worden de kinderen vanzelf atheïst.
Bij ons thuis was dat zo vroeger, religie bestond gewoon niet.
Er werd niet over gesproken, niet negatief en niet positief.
Het enige dat ter sprake gekomen is toen ik bij een vriendinnetje bleef eten en daar gebeden werd, mijn ouders mij vertelden over religie en dat sommige mensen daarin geloven en anderen weer niet en dat het verder niet belangrijk is.

Detail: mijn moeder was gelovig, ben ik achter gekomen na haar dood.

Mijn zoon is dus ook atheïst.
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Waarom zou een kind wel als atheïst moet worden en niet als gelovig? Beide mogelijkheden houden in dat je als ouder aan het indroctineren bent. Het zou er dan op neef komen dat er alleen vrijheid van denken is al het de atheïste kant aait. Heb je zelf niet door dat je op die manier aan de grondbeginselen van de democratie knaagt door bepaalde groeperingen monddood te maken?

En zou je me nog kunnen uitleggen waarom je mijn twee vragen niet beantwoord? Misschien over het hoofd gezien?
Laatst gewijzigd door Dhana op do sep 27, 2012 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Teva Teff schreef:
Ik heb zelf geen behoefte om van het onderwerp af te dwalen.


Dan ben ik wel weer benieuwd hoe het komt dat je mij persoonlijk ter verantwoording dacht te moeten roepen aangaande een post van 4 jaar geleden. Volgens mij heeft dat wel iets van, van het onderwerp afdwalen.


Het komt er dus in wezen op neer dat jij hier de dienst denkt uit te moeten maken want als het van het onderwerp afdwalen, of door jou zelf geïnitieerd is, of in jouw straatje van pas komt, is het geen punt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Teva Teff

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Teva Teff »

Monique schreef:
mercator schreef: De enige mogelijkheid zou zijn een experiment waarbij kinderen volledig geïsoleerd worden opgevoed, zonder enige religieuze of ideologische beïnvloeding en s kijken of ze uit zichzelf een godsdienst of een politieke ideologie ontwikkelen. Dàt zou pas een interessant experiment zijn.
Volgens mij is dat niet nodig.
Wanneer "van huis uit" religie niet bestaat/geen issue is dan worden de kinderen vanzelf atheïst.
Bij ons thuis was dat zo vroeger, religie bestond gewoon niet.
Er werd niet over gesproken, niet negatief en niet positief.
Het enige dat ter sprake gekomen is toen ik bij een vriendinnetje bleef eten en daar gebeden werd, mijn ouders mij vertelden over religie en dat sommige mensen daarin geloven en anderen weer niet en dat het verder niet belangrijk is.

Detail: mijn moeder was gelovig, ben ik achter gekomen na haar dood.

Mijn zoon is dus ook atheïst.
De beste bijdrage aan dit topic tot nu toe!
Met kop en schouders!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

Monique schreef: Wanneer "van huis uit" religie niet bestaat/geen issue is dan worden de kinderen vanzelf atheïst.
Dàt zou het experiment juist moeten uitwijzen! Dat het in jouw geval zo was neem ik grif aan, maar ik ken genoeg lui die vanuit eenzelfde familiale achtergrond compleet verschillende ideologische kanten zijn op gegaan, dus dan kan dat met atheïsme net zozeer het geval zijn. Mij eigen broer heeft aan dezelfde indoctrinatie bloot gestaan als ik maar hij is op zijn latere leeftijd nog altijd overtuigd Marxist en ik vind de geschriften van Marx even debiel als de Koran, dus tja waar zit hem dan het verschil ? Alleen bij het vermogen en de wil om zelf onbevooroordeeld de zaken te onderzoeken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Monique schreef: Wanneer "van huis uit" religie niet bestaat/geen issue is dan worden de kinderen vanzelf atheïst.
Dàt zou het experiment juist moeten uitwijzen! Dat het in jouw geval zo was neem ik grif aan, maar ik ken genoeg lui die vanuit eenzelfde familiale achtergrond compleet verschillende ideologische kanten zijn op gegaan, dus dan kan dat met atheïsme net zozeer het geval zijn. Mij eigen broer heeft aan dezelfde indoctrinatie bloot gestaan als ik maar hij is op zijn latere leeftijd nog altijd overtuigd Marxist en ik vind de geschriften van Marx even debiel als de Koran, dus tja waar zit hem dan het verschil ? Alleen bij het vermogen en de wil om zelf onbevooroordeeld de zaken te onderzoeken.

Mijn twee kinderen zijn beide atheïst. Mij maakt het niet uit. Het zijn jonge mannen geworden die stabiel in het leven staan en waar je als moeder blij voor bent omdat ze het zo goed kunnen hebben vinden in het leven. Mijn ouders zijn boede gelovig en ik ben de enige van de vier die daar mee door is gegaan. Denk je dat het binnen onze familie een issue is wie er wel of niet gelooft? Er zijn wel andere zaken waarop je iemand als mens meer of minder kan waarderen of die de moeite waard zijn om je druk over te maken.

Net zo min als ik dat het recht heb zieltjes te winnen, geldt dat hetzelfde voor obesssieve atheïsten. Gelukkig dat mijn kinderen zovel innerlijke beschaving hebben dat ze het niet in hun hoofd zullen halen wel gelovigen belachelijk te maken of onder de gordel trappen. Zij zijn autonome individuen die het recht hebben hun eigen keuzes en beslissingen te nemen.
Laatst gewijzigd door Dhana op do sep 27, 2012 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

Al dan niet godsdienstig zijn is geen enkel probleem, dat s een privé kwestie die ieder invult naar eigen behoefte en goeddunken. Het probleem zit hem bij Islam, dat is een achterlijke stammencultuur die verkeerdelijk als godsdienst wordt aanzien. Islam is op hetzelfde niveau als de cultuur van de hottentotten, koppensnellers en bosjesmannen en dient als dusdanig beschouwd en benaderd te worden. Als een nutteloze en achterhaalde curiositeit, niks meer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door mercator »

Dhana schreef:
Net zo min als dat het recht heb zieltjes te winnen, geldt dat hetzelfde voor obesssieve atheïsten. Gelukkig dat mijn kinderen zovel innerlijke beschaving hebben dat ze het niet in hun hoofd zullen halen wel gelovigen belachelijk te maken.
Een echte gelovige trekt zich daar toch niets van aan moest dat gebeuren. Dat is een bewijs temeer dat moslims de grootste ongelovigen zijn die er bestaan, als er een prentje verschijnt van hun profeetje gaan ze uit hun dak van razernij, terwijl een échte gelovige zich daar niets van zou aantrekken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Dhana »

Ik moet ineens weer denken aan een reportage over een zoon die alles op alles zette om kapitein op een onderzeeër te worden. Hij was opgevoed door een moeder met hippie ideeën uit de jaren zestig. Je weet wel van Make love and not War gedoe. Die arme vrouw huilde tranen met tuiten omdat zoonlief voor dat beroep gekozen had en was zo van slag dat ze niet eens de gaten had hoe zielsgelukkig die jongeman was toen hij slaagde voor zijn diploma. Het is toch te treurig voor woorden als je eigen overtuigingen als ouder je in dit geval je zo in de weg staan dat je je niet kan verheugen over het geluk van je eigen kind. Treurig ook dat er kennelijk genoeg mensen zijn die vinden dat hun overtuiging de enige waarheid omhelst, of dat nu aanhangers van een religie zijn of overtuigde atheïsten en daar zo diep in vastzitten dat ze al het respect en menselijk gevoel voor anderen dan de eigen parochie verloren hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:Ik moet ineens weer denken aan een reportage over een zoon die alles op alles zette om kapitein op een onderzeeër te worden. Hij was opgevoed door een moeder met hippie ideeën uit de jaren zestig. Je weet wel van Make love and not War gedoe. Die arme vrouw huilde tranen met tuiten omdat zoonlief voor dat beroep gekozen had en was zo van slag dat ze niet eens de gaten had hoe zielsgelukkig die jongeman was toen hij slaagde voor zijn diploma. Het is toch te treurig voor woorden als je eigen overtuigingen als ouder je in dit geval je zo in de weg staan dat je je niet kan verheugen over het geluk van je eigen kind. Treurig ook dat er kennelijk genoeg mensen zijn die vinden dat hun overtuiging de enige waarheid omhelst, of dat nu aanhangers van een religie zijn of overtuigde atheïsten en daar zo diep in vastzitten dat ze al het respect en menselijk gevoel voor anderen dan de eigen parochie verloren hebben.
Als je kind een functie kiest waarin de kans groot is dat hij mensen gaat doden en als ouder ben je daar volledig tegen, is het dan nog wel mogelijk om je te verheugen over het baantje van je zoon?
Ik kom zelf uit de periode Make love and not War. Ik voelde mij in die tijd beter dan in de tijd van nu.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Misschien was het voor haar iets zoals het voor sommige anderen is als hun dochter vodje wordt. Bah, zag er vanochtend nog 2. Die waren vast ook zielsgelukkig blablabla en ondertussen vraag je je af wat je nu verkeerd hebt gedaan dat ze zo'n (zelf)destructieve monstrositeit is geworden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Eliabe schreef:
Dhana schreef:Ik moet ineens weer denken aan een reportage over een zoon die alles op alles zette om kapitein op een onderzeeër te worden. Hij was opgevoed door een moeder met hippie ideeën uit de jaren zestig. Je weet wel van Make love and not War gedoe. Die arme vrouw huilde tranen met tuiten omdat zoonlief voor dat beroep gekozen had en was zo van slag dat ze niet eens de gaten had hoe zielsgelukkig die jongeman was toen hij slaagde voor zijn diploma. Het is toch te treurig voor woorden als je eigen overtuigingen als ouder je in dit geval je zo in de weg staan dat je je niet kan verheugen over het geluk van je eigen kind. Treurig ook dat er kennelijk genoeg mensen zijn die vinden dat hun overtuiging de enige waarheid omhelst, of dat nu aanhangers van een religie zijn of overtuigde atheïsten en daar zo diep in vastzitten dat ze al het respect en menselijk gevoel voor anderen dan de eigen parochie verloren hebben.
Als je kind een functie kiest waarin de kans groot is dat hij mensen gaat doden en als ouder ben je daar volledig tegen, is het dan nog wel mogelijk om je te verheugen over het baantje van je zoon?
Ik kom zelf uit de periode Make love and not War. Ik voelde mij in die tijd beter dan in de tijd van nu.
Herbert Marcuse is de man achter de simpele slogan "Make Love not War". Hij is ook de man die racisme tegen blanken tot non-item maakte en het politiek correcte verbod op minderhedenkritiek heeft bedacht.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Schepsel »

Nou en? Misschien heeft zelf Bin Laden weleens wat verstandigs gezegd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waar komt dan toch vandaan?

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Nou en? Misschien heeft zelf Bin Laden weleens wat verstandigs gezegd.
Als je de zin interpreteert als "Bedrijf de liefde, geen oorlog" dan slaat die zin nergens op. Dus ik moet iedereen ***** waar ik een probleem mee heb?
Ten tweede, oorlog is soms gewoon nodig, het Noord Koreaanse regime had allang uitgeroeid moeten zijn maar helaas helpt China ze hun volk te onderdrukken. Bedankt hippy's!

Gelukkig zou Schepsel wel misselijk worden als wat wijze woorden van Hitler algemeen bekend en geliefd zouden worden. Hypocrisie is een must om vandaag de dag goed over te komen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie