Rechts Atheïsme : Atheïstisch en Anti-marxistisch

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
xplosive

Rechts Atheïsme : Atheïstisch en Anti-marxistisch

Bericht door xplosive »

Hier een interessant gezichtspunt met betrekking tot hoe doctrines zoals het christendom en het marxisme in een samenleving wortel kunnen schieten :

Can the Left be defeated?

Het artikel begint met :
Why was Obama, the Islam-loving communist, twice voted into the presidency of the capitalist, Islam-attacked United States?

Why do most Americans “think” that Obama is doing a good job – though they know the economy is bad, millions are unemployed, businesses are overburdened with regulations, travelers are manhandled and humiliated at airports, an American ambassador is killed abroad with impunity, the Taliban is back in business in Afghanistan, the Middle East is in flames since Obama assisted the displacement of allied rulers with Islamic fundamentalists … and so on and on?

Why do millions of Americans “think” that economic equality is morally desirable?

Why are tens of millions content to live on state support without attempting to improve their standard of living by their own efforts?

Why do millions of university students in America admire intellectuals who hate America, such as Howard Zinn, Noam Chomsky, Edward Said, and why do they make an icon out of the sadistic mass-murderer Che Guevara?

The broad general answer is simple. They’ve been told to. They’ve been told that good people do and “think” these things. They want to be good. They believe what they’ve been taught. This is so obvious that the statement “they believe it because they’ve been taught it” could be dismissed as a truism.

It is why Muslim women believe they must put up with being sexually mutilated and enslaved to men. Why multitudes the world over believe that there was a nation called Palestinians who were driven off their land by aggressive usurping Jews. Why Christians believe that a man who once lived and died lives on as one part of a three-part god. Why Muslims and Christians imagine that when you are dead you are still alive in another place. Why Jews believe that their benign and omnipotent God has some unguessable but just purpose in having six million of them enslaved, starved, tortured and murdered by Germans.

They believe it because they were taught it. It was drummed into them. They were raised to know that that is how it is.
Het artikel is nog veel langer en is een interessante analyse.

Op dezelfde website (The Atheist Conservative) : “Time to fight back against Islam”
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten

Hans v d Mortel sr

Onnadenkendheid kenmerk van de onvrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dit kon ook net zo goed geplaatst worden door jou in de topic

De utopie van de vrije wil
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

mercator

Re: Rechts Atheïsme : Atheïstisch en Anti-marxistisch

Bericht door mercator »

Onze gedachten en handelingen worden voor 99% gestuurd door omgevingsfactoren. Laat iemand in Pakistan opgroeien in een infect krot met geiten, mannen met baarden en ingepakte vrouwen en je hebt dus 99 % kans dat die een moslim wordt, even dom als al die generaties moslims tevoren. Die omgevingssturing is wel niet absoluut, in hoogst zeldzame gevallen wijkt iemand af van de mainstream en zegt hey, er bestaat nog iets anders dan geiten, baardmannen etc. !, dat kan je vergelijken met genetische mutaties in de natuur.
Zonder te bluffen ,maar ik reken mezelf tot zul een mutatie. Ik kreeg ook vanaf mijn prille jeugd te horen dat Che een held was, de Palestijnen beklagenswaardige slachtoffers, dat alle nationalisten racisten zijn....kortom de hele politiek correcte catechismus. Door een toeval ben ik "getriggerd" geworden om heel dat beeld s danig op de kop te zetten, maar dat had evengoed NIET kunnen gebeuren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Plaats reactie