Het kwellen van de geest als onzen.

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door op z'n kop »

Ik ga hier mijn best op doen, omdat ik geloof dat als ik het deel, dat ten eerste mij goed zal doen.. en ten tweede voor jullie vertier. :biggrin2:

Het eerst wat menigeen niet kan, maar wel belangrijk is..is het op niveau brengen van de invloeden van buitenaf die door het gevoel gaan.
Dus het weigeren van godsdienst, niet denken dat er antwoorden zijn en eten slechts zoveel dat je tevreden bent. Erg somber en doods.
Deze oefening duurt lang, is vaak niet vrijwillig en heeft natuurlijk ook emotionele uitschieters, de communicatie als die is lijkt bevreemdend te worden.
Je kunt je soms ook raar gaan gedragen, maar houdt altijd in het hoofd dat je bereikbaar bent en anderen er niet te veel mee opzadelt, wat hun geest kan krenken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De mens heeft maar een klein stukje van zijn hersenen nodig om zijn leven gloedvol te laten lijken. Met dat kleine stukje kan hij de hele wereld aan.
Doch er is meer dan doet vermoeden, dat zeggen die zweverige mensen wel vaker en dat is ook wel zo. Dat mag ik zeggen.
Je kunt geestelijkheid voelen met wat je ziet, hoort, proeft en de rest van het hele arsenaal waarmee je bij geboorte mee uitgerust bent.
Maar je bent niet alleen geboren, al die mensen om jou heen kunnen precies hetzelfde als eenieder, zij weten enkel vaak niet dat er wat er is.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is het het zelfverzonnen stukje ego wat jou uniek maakt en daarvoor moet je je kunnen spiegelen aan anderen hun gedrag. Schadelijk gedrag.
Niet in de zin van molesteren en kleineren, maar schade van het vreten aan jouw leefomgeving en klimaat die jou maakt tot wat je nu bent.
Je kunt er in dit leven niet zomaar even uitstappen en vergeten en laten verdwijnen wat jou heeft gemaakt zoals je je nu in het leven voortbeweegt.
Het leven beweegt alleen voort en stuurt iedereen en alles slechts een kant op, iedereen weet dat, daar is geen twijfel over, dat is ons gezamenlijke kracht.

Ik vond het wel grappig dit neer te schrijven, ik ben heus niet aan het zweven of zo, wat je er ook van maakt met je gevoel. Ik heb geleerd het te aanvaarden. :biggrin2:
Maar ga geen stempels en voetafdrukken achterlaten op wie dan ook, afbreken heeft geen zin, enkel licht bijsturen is alles wat er hoeft te gebeuren.
Laatst gewijzigd door op z'n kop op za mar 09, 2013 2:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door Eliabe »

In het land der blonde duinen
En niet heel ver van de zee,
Woonde eens een dwergenpaartje
En dat heette "Piggelmee."

't Waren heel, heel kleine menschjes
En ze woonden - vrees'lijk lot,
Want ze hadden heel geen huisje -
In een ouden, keulschen pot.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door op z'n kop »

Hahahaha, wat grappig, zit ik hier stom te lachen alsof het niets is. icon_wave.gif

Heb je het al gevonden moddersnuit daar onder in die bak?
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door Ali Yas »

Eliabe schreef:In het land der blonde duinen...
Jeugdsentiment... :heart:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het kwellen van de geest als onzin.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Daar is ie weer . . .

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door op z'n kop »

Wat een lief filmpje, zo uit het verleden.
Ik weet ook nooit zeker of je wil beledigen, heel vervelend.
Bolke beer heeft afgedaan en zoals vroeger zal het nooit meer worden.
Dat is nauwelijks een hersenspinsel te noemen.
Ik zal jou aanbevelen, ga eens naar liveleak.com..
Daar vind je het tegenwoordige genoegen van de oncreatievelingen.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef: Ik vond het wel grappig dit neer te schrijven,
Als jij ermee kan lachen is dat toch helemaal ok? Ik schrijf niet veel meer. De wereld is al zo overvol. Teveel mensen, teveel moslims, teveel auto's, teveel boeken...t zou juist creatief zijn om de wereld nou s voor een keer met rust te laten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Het kwellen van de geest als onzen.

Bericht door op z'n kop »

mercator schreef:
op z'n kop schreef: Ik vond het wel grappig dit neer te schrijven,
Als jij ermee kan lachen is dat toch helemaal ok? Ik schrijf niet veel meer. De wereld is al zo overvol. Teveel mensen, teveel moslims, teveel auto's, teveel boeken...t zou juist creatief zijn om de wereld nou s voor een keer met rust te laten.
Die tijd die komt nog wel, maak je maar geen zorgen. icon_think.gif
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Plaats reactie