Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Monique »

Amazigh schreef:
Door te geloven handel je vanuit je hart en niet alleen maar omdat het moet van de Wet.
De hele bedoeling van een wet is dat je een bepaald iets niet mag doen of? Als jouw hart een vrouw begeert die al getrouwd is dan mag je gewoon met haar vreemdgaan immers je volgt jouw hart. Als je de Wet volgt mag je haar niet eens aankijken. Dus wat doe je dan precies? Wat is the course of action in zo een dilemma?
In islam zal dit uiteraard een dilemma zijn. Immers; een vrouw heeft niets te willen.

In kafirland echter zal de vrouw in kwestie óók vreemd moeten willen gaan wil deze man überhaubt iets met haar kunnen doen.
Wanneer de vrouw niet wil heeft die man het nakijken en kan daar niets tegen doen (zelfs verkrachten om dan met haar te trouwen werkt hier niet; dan gaat die vent de bak in en niet de vrouw).
Wanneer beide volwassenen het eens zijn dat zij met elkaar vreemd willen gaan dan is dat slechts een zaak van betrokkenen en niet van de hele wereld.
De betrokkenen zijn de 4 echtelieden. Verder niemand.
Vinden de andere 2 echtelieden het wel een puik idee en willen ook vreemd gaan dan kunnen ze onderling uitwisselen.
Vinden de andere 2 het helemaal niet leuk dan kunnen ze weggaan of blijven onder voorwaarden of wat dan ook. Dat is hun zaak.
Dat is zo fijn in kafirland; hier mag je nog zelf weten hoe je je leven leidt.
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Mahalingam »

Vanwege de komende slachtpartij heeft GAIA een radio spotje gemaakt.
Een schaap vertelt hoe hij naar de slachtbank wordt getransporteerd. Hier te beluisteren:
https://soundcloud.com/famousbrussels/r ... slachthuis
Oordeel zelf.
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) gaat zich over het radiospotje van GAIA buigen, waarin de onverdoofde rituele slachting wordt verteld vanuit het standpunt van een schaap. De Franstalige minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan stelt mogelijke gerechtelijke stappen in het vooruitzicht...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231
Een Waalse minister maakt zich druk om een Vlaams gesproken spotje, gemaakt door Vlamingen voor de Vlaamse radio en gericht op een Vlaams publiek. Dat is België.
Het is stigmatiserend voor Joden en Moslims. Joden vanwege deportatie en de Moslims omdat het schaap verteld dat die meegenomen wordt door mensen waarvan hij de taal niet kent.
Ja, het is toch een spotje ter gelegenheid van hun slachtfeest?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Manon »

Ik houd dit nu echt niet voor mogelijk.

Geen HAAR op mijn hoofd maakte de vergelijking met de deportatie van Joden. Wat hier verteld wordt is gewoon wat er gebeurt vanuit de visie van het schaap! (ze kwamen hen "niet voor de eerste keer" halen met een kamion....ze brengen hen EFFEKTIEF naar een bloederige slachtvloer). Mag men dat dan niet meer vertellen?

En dan dat gemekker over "vreemde taal". Wel, Schapen spreken géén mensentaal. Mensentaal is voor een schaap een "vreemde taal". Dat in het spotje het schaap nederlands of frans spreekt impliceert daarom nog niet dat die schapen "mensentaal" spreken! Alleen konden ze moeilijk een spotje met schapengebleit opzetten, want dan zouden de "mensen" dit een "vreemde taal" vinden.
Lijkt me logisch.

Maar wie ben ik.

Laten we even lezen wat ons nationaal Inquisitie Centrum daarvan vond. Liefst niet lezen vlak na het ontbijt.
http://www.diversiteit.be/reclamespot-g ... et-centrum
--------------------------------------------------------------
het advies van het Centrum
22/10/2013 - 16:40
GAIA

Het Centrum heeft het volgende advies bezorgd aan alle partijen die bij ons een melding hebben gedaan over de recente campagne van GAIA (radiospot, oktober 2013).

Eerst en vooral over de grond van de zaak. Mensen sensibiliseren, strijd voeren voor de verdoving van schapen voor ze worden geslacht: dat stelt op zich geen enkel probleem. Het is eerbaar en rechtmatig, zeker voor een vereniging die zich tot doel stelt het dierenwelzijn te verdedigen. Dat deze campagne wordt gevoerd net voor het offerfeest is bovendien gerechtvaardigd, aangezien de vraag net op dat moment aan de orde is.

Vanuit juridisch standpunt moeten in dit dossier twee elementen worden onderzocht:

1. Gewild of niet, de spot verwijst impliciet naar de deportatie van de Joden naar de uitroeiingskampen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Vormt het antropomorfisme een aanstootgevende minimalisering (om niet te zeggen een goedkeuring of een rechtvaardiging) van de genocide in de zin van de negationismewet? Als we de rechtspraak van het Grondwettelijke Hof (in die tijd het Arbitragehof) en het vereiste opzet (het oogmerk staat niet vast en wordt in elk geval door GAIA betwist) in aanmerking nemen, dan is er geen sprake van een schending van die bepaling. Er is ook geen enkel element dat ons toelaat de spot te interpreteren als aanzetten tot haat, geweld of discriminatie tegen de Joden.

2. Er is ook een tweede element, dat minder werd benadrukt maar niettemin onze aandacht verdient. Het schaap spreekt (in het Frans of het Nederlands) en zegt: 'Ik kon het niet verstaan… Ze schreeuwden iets in een vreemde taal…' Impliciet kan dat worden begrepen als 'moslims = vreemdelingen'. Dat kan bijdragen tot het beeld dat de islam iets is wat 'ons' vreemd is. Maar ook dat is impliciet en interpreteerbaar. Daaruit kan niet worden besloten dat we hier met een vorm van aanzetten tot haat, geweld of discriminatie tegen moslims te maken zouden hebben, in de zin van de antidiscriminatiewet.

Afgezien van de juridische analyse willen we het volgende nog onderstrepen, op het vlak van de vorm:

1. Feiten als de deportatie of de genocide gebruiken voor reclame- of bewustmakingscampagnes (voor zaken die daar helemaal niets mee te maken hebben) is bijzonder delicaat en kan (morele) schade teweegbrengen bij sommige personen of groepen. Het getuigt van een gebrek aan respect voor hen.

2. Een campagne voeren voor de voorafgaande verdoving van schapen net voor het offerfeest is eerbaar, maar zou het in plaats van te polariseren ('zij' en 'wij') en te provoceren niet doeltreffender en relevanter zijn geweest om rond de tafel te gaan zitten met de moslimgemeenschap of haar vertegenwoordigers?

Hoewel de GAIA-campagne niet onwettig is, kunnen we een duidelijk voorbehoud maken voor het gehanteerde procedé. Dat gezegd zijnde, heeft de campagne haar doel bereikt: een polemiek uitlokken, maken dat erover wordt gesproken en dus een maximale weerklank krijgen met een minimale investering. Net omdat het Centrum daar niet wilde deelnemen, hebben we geweigerd om in dit dossier mededelingen te doen of proactief te reageren.
:scratch: :applause:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Wat een achterlijkheid. Mijn mond valt open van verbazing. Het is gewoon een schattig radio spotje. Heel lief. Voor wie hem nog eens wil beluisteren.

https://soundcloud.com/famousbrussels

Dat kan bijdragen tot het beeld dat de islam iets is wat 'ons' vreemd is.
Inderdaad. Islam is ons "vreemd",( ook al weet ik er best veel van,) en dat wil ik graag zou houden. Islam behoort in de woestijn, en niet hier in het westen.

Ik wens dit achterlijke infantiele bureautje die dit geschreven heeft, veel jihadi's voor hun deur. Maar deze zin van mij zullen ze wel als een doods bedreiging zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Manon »

Ik heb dit of FB gezet! Dit gaat mijn petje dus echt te boven.

Even bij vermelden dat de klacht werd ingediend door een Franstalige .... Fadila weetikveel.

Dat zegt genoeg meen ik?
De Franstalige minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan stelt mogelijke gerechtelijke stappen in het vooruitzicht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Wij worden één voor één de mond gesnoerd om Moslims in het westen te "beschermen".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door King George »

Barmhartigheid voor de Moslims is onrecht aan de schapen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Marieke »

Sorry, maar ik wil er nog één keer op terugkomen, ook al weet ik dat het al heel lang geleden is dat ik aan dit topic begonnen ben.
Wat ik altijd ontzettend frustrerend vind, eerlijk gezegd, is het feit dat veel mensen denken dat dieren in Nederlandse slachthuizen niet of nauwelijks lijden. Maar dat is erg genoeg niet (altijd) waar, om nog maar te zwijgen over die idioot lange veetransporten... Het leven voor dieren in de vee-industrie is sowieso al een hel. Ik vind wel dat daar te weinig bij stil wordt gestaan. (Maar het is zeker zo dat ze bij ritueel slachten nóg meer lijden, dat geef ik wel toe, maar mensen moeten dit ook beseffen). Zie bijvoorbeeld hier een pagina over slachten: http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/slachten
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Schepsel! »

Ja, het is uitermate walgelijk, maar halal is een mooie zondebok voor mensen die hun vleesconsumptie moreel willen afkopen :smile4: Niettemin moet halal te vuur en te zwaard bestreden worden.
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Marieke schreef:Sorry, maar ik wil er nog één keer op terugkomen, ook al weet ik dat het al heel lang geleden is dat ik aan dit topic begonnen ben.
Wat ik altijd ontzettend frustrerend vind, eerlijk gezegd, is het feit dat veel mensen denken dat dieren in Nederlandse slachthuizen niet of nauwelijks lijden. Maar dat is erg genoeg niet (altijd) waar, om nog maar te zwijgen over die idioot lange veetransporten... Het leven voor dieren in de vee-industrie is sowieso al een hel. Ik vind wel dat daar te weinig bij stil wordt gestaan. (Maar het is zeker zo dat ze bij ritueel slachten nóg meer lijden, dat geef ik wel toe, maar mensen moeten dit ook beseffen). Zie bijvoorbeeld hier een pagina over slachten: http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/slachten
Absoluut. Ik ben het helemaal met je eens. Maar je moet goed beseffen dat dieren die halal gelacht worden dubbel lijden. Ze zijn angstig voor dat ze geslacht worden, en ze hebben daarbij ook nog eens een zeer pijnlijke dood. Dieren die niet halal geslacht worden worden op een humane manier gedood.
Dat is tenminste iets. Ik zou ook willen dat vanaf nu geen dier meer geslacht gaat worden, maar mensen eten nu eenmaal graag vlees. Dus als we ze slachten, laten we het dan in hemelsnaam humaan doen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door xplosive »

Vooral moslims kunnen geen afstand doen van vlees. Dat komt omdat ze onder invloed van hun islamitische geloof teveel gehecht zijn aan het verheerlijken van moord en wreedheden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ritueel bijgeloof, kermis attracties. Overal dezelfde poppen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef: . . . onder invloed van hun islamitische geloof teveel gehecht zijn aan het verheerlijken van moord en wreedheden.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het niet alleen uitsluitend aanhangers van de islam betreft. Ik vind dat er een splinterdun verschil bestaat tussen verheerlijken van moord en het rechtvaardigen van moord. In Amerika wordt wat afgemoord. Denk maar aan al dat overhoop schieten van presidenten in de van moordlust verweven Amerikaanse historie. En toch zien we in bijna niet een staat meer de doodstraf toegepast worden. Terwijl heel Amerika op zijn achterste benen gaat staan wanneer men op zondag niet naar de kerk zou mogen gaan om al de liefdevolle verhalen over de goedheid van Jezus aan te horen. Nog los van het gebod door God dat steevast ten gehore wordt gebracht Gij moogt niet doden, waarmee ook nog eens de doodstraf staat verankerd via grootschalige klei tabletten die nooit gevonden zijn.

Het Amerikaanse volk vond het de gewoonste zaak van Amerika toen de Vietnamese bevolking op een onnavolgbare wijze werd uitgedund via het leggen van dagelijkse enorme bom tapijten door Amerika boven hun hoofden die zij vredelievend boven water probeerden te houden. Het Vietnamese volk dat nog nooit iets kwaads had gedaan tegenover de Amerikaanse bevolking werd afgestraft door de huisvriend van God: Satan de duivel..

Amerika is het kapitalistische cowboyland dat iedereen overhoop schiet die in de weg staat van zijn succes. Dat God hierin een lachwekkende net zo goed als trieste rol speelt, maakt de zaak van het bestaan van God alleen maar indrukwekkender belachelijk.

God is de grote pispaal van de voortwoekerende mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Ritueel bijgeloof, kermis attracties. Overal dezelfde poppen

Bericht door Mahalingam »

Uit de USA komt een heel griezelige film. Deze:
Afbeelding

Ik vraag mij af of mensen die de film gezien hebben, hier een fobie voor poppen aan kunnen overhouden.

Of is een angst voor poppen een deel van de Paki kultuur? Want ik kom dit rare tegen (het gaat over gezichtsloze halal poppen):
Afbeelding
De poppen, van Chinese makelij, werden in het Verenigd Koninkrijk ontworpen door Ridhwana B , die zich liet inspireren door gesprekken met ouders die bezorgd waren over poppen met een gezicht, want ze moesten die ‘s avonds uit de kamer van de kinderen wegnemen vermits er dan geen ogen in de kamer toegelaten worden.
Ik heb hier nooit eerder over gelezen. Wie wel?

http://www.asianimage.co.uk/news/116598 ... _features/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ali Yas »

Ik heb geen moeite met het eten van vlees, maar ik vind wel dat je de dieren op een fatsoenlijke manier moet afmaken. Dat vinden we in dit land trouwens al heel lang. Overigens is het netjes slachten voor een dier een stuk minder belastend dan een 'natuurlijke' dood sterven. Bij normaal slachten heeft het dier niks in de gaten en dan is het ineens voorbij. Als je er dan nog voor zorgt dat de dieren ook een goed leven hebben - wat voor koeien bijvoorbeeld beslist het geval is - dan is er met de 'vleesindustrie' naar mijn smaak weinig mis.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ritueel bidden voor het eten wordt op prijs gesteld door All

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:Ik heb geen moeite met het eten van vlees, maar ik vind wel dat je de dieren op een fatsoenlijke manier moet afmaken.
Goed laten garen. Ik koop alles kant en klaar afgemaakt in de winkel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Marieke »

Off-topic: Mag ik even iets kwijt? Het valt mij altijd op, dat als je ergens uit eten gaat, er bijna altijd halal vlees te krijgen valt, maar met andere groepen wordt er láng niet altijd rekening gehouden! (Bijvoorbeeld: vegetariërs, veganisten, joden die koosjer willen eten, etc). Een tijdje terug hadden wij een uitstapje met het werk. Er was wel halal vlees, maar niks vegetarisch! Met andere woorden: er was wel vlees dat lekker pijnlijk geslacht was, maar met vegetariërs enzo werd er dan weer géén rekening gehouden! :evil21: Bij het kerstdiner op het werk was het weer hetzelfde verhaal! Terwijl er in Nederland toch veel meer vegetariërs zijn, dan moslims, heb ik zo het idee! Nee, ik bedoel dit absoluut niet om egoïstisch over te komen ofzo. Maar ik heb zoiets van: als je met een bepaalde groep rekening houdt, waarom dan niet meteen voor iederéén?? : nono3:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Ariel »

Marieke schreef: Maar ik heb zoiets van: als je met een bepaalde groep rekening houdt, waarom dan niet meteen voor iederéén?? : nono3:
Het enige wat je kan doen op zo'n moment is luid en duidelijk je afkeer tonen en eisen dat er ook vegetarische maaltijden geserveerd worden. Je moet net zo hard eisen als moslims doen.

Weet je wat ik wel eens doe... Als ik bij een slager ben, dan vraag ik of het lamsvlees halal geslacht is. ( ik koop nooit lamsvlees wegens zielig, maar dat is terzijde.) Zegt de slager ja, dan zeg ik heel boos dat ik geen lamsvlees bij hem koop, want dat dat arme beest op zo'n nare manier geslacht is...Altijd succes. Zeker als de winkel vol staat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ritueel slachten en Nederlandse slachtmethodes

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Het enige wat je kan doen op zo'n moment is luid en duidelijk je afkeer tonen en eisen dat er ook vegetarische maaltijden geserveerd worden. Je moet net zo hard eisen als moslims doen.
Hahaha, laat ik dat maar niet doen! Dan verlaag ik me een beetje tot hun niveau, en ik wil natuurlijk niet op een moslim gaan lijken! :no1:
Ariel schreef:Ik koop nooit lamsvlees wegens zielig, maar dat is terzijde.

Tja, het blijft natuurlijk wel een feit, dat het diertje wel heel jong gestorven is, veel te vroeg geslacht. :unhappy: Maar je moet je wel realiseren, dat als je bijvoorbeeld kip koopt, die ook enorm jong was, na een week of 6 worden ze geloof ik al geslacht! :shock: En volgens mij is dat met alle dieren die gehouden worden voor hun vlees. Maar verder vind ik ook, dat je niet naar het 'knuffelgehalte' van een dier moet kijken; elk dier is even belangrijk, toch?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Plaats reactie